Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson LS10500 - laser, 4K (e-shift), HDR

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-LS10500 (Projektorer) 1 7 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 14 september 2016 - 12:00

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Nu kommer uppföljaren till min älskade LS10000. Hoppas fortfarande på en firmwareupdate så jag åtminstone kan få BT2020 i min...


DALLASSept. 14, 2016 /PRNewswire/ -- (CEDIA Expo 2016, Booth #4700) – Epson, the number-one projector manufacturer in the world, today announced its next-generation Pro Cinema LS10500 Reflective Laser Projector. Featuring 4K and High Dynamic Range (HDR) compatibility with 3LCD Reflective laser technology, this elite projector accepts 4K UHD input for unbelievably detailed, crystal clear images with an extraordinary range of brightness and contrast. Delivering 1,500 lumens of color brightness and 1,500 lumens of white brightness1, the LS10500 features an Absolute BlackTM contrast ratio and an advanced suite of calibration tools. Ideal for home installations with large screens, the Epson®Pro Cinema LS10500 produces incredibly bright projected images to create an unmatched home entertainment experience.

"Building off the success of Epson's Pro Cinema LS10000, Epson's next-generation 4KE laser projector adds HDR support to display an extraordinary range of brightness, shadow and color that's unlike anything you've seen," said Rodrigo Catalan, senior product manager, Projectors, Epson America. "Epson continues its commitment to manufacturing premium, optimally priced solutions, and the LS10500 integrates the most advanced technology developed by Epson's global research and development teams."

 
 

 

Epson Pro Cinema LS10500 Reflective Laser Projector with 4K Enhancement and HDR Support

Featuring a dual laser light source, the Epson Pro Cinema LS10500 delivers a range of performance capabilities such as displaying the full sRGB color gamut, even in the brightest mode, as well as the entire DCI color gamut2, the digital cinema standard. Premium Reflective 3LCD panels with high speed and aperture ratio deliver incredible contrast. Combined with Epson's revolutionary 4K Enhancement3technology, the LS10500's HDR support displays an expanded range of contrast and color for images bursting with real-life details. Users can enjoy 4K UHD Blu-ray Disc® movies, and stream HDR-encoded content from favorite providers such as Netflix® or Amazon®.

The use of a laser light source provides a lifespan of up to 30,000 hours4 for worry-free operation and high-speed contrast control for both bright and dark scenes. Epson's advanced projection technology enables a wide range of lens shift capabilities for outstanding installation flexibility. The projector has an incredible range of up to ± 90 percent on the vertical axis and ± 40 on the horizontal axis, as well as up to 10 presets for zoom, focus and lens shift for both standard projection and wide cinema ratios. The Pro Cinema LS10500 projects 2.40, 2.35, 1.85, and 1.78 aspect ratios on the same screen, without an anamorphic lens, and no downtime switching between aspect ratios. Users can enjoy life-size entertainment at the touch of a button, without any distracting black bars. In addition, an innovative, efficient cooling system featuring premium, high-quality materials – including thermal conductive piping – makes the LS10500 one of the quietest projectors in the industry.

Pro Cinema LS10500 Key Features:

  • 4K Enhancement Technology4 – Accepts 4K input and supports HDCP2.2 for truly immersive 4K UHD content
  • HDR Compatible – Displays an expanded range of contrast and color for images bursting with real-life detail for truly immersive entertainment
  • Expansive Color Gamut – Brilliant, color-rich performance that displays the entire DCI color space, the digital cinema standard2
  • High-Performance Pro Cinema Lens – Optimized for 4K performance and precision
  • Instant on and Instant Off® – The LS10500 reaches maximum brightness and turns off nearly instantly
  •  ISF® Calibration Tools – ISF Certified calibration tools and lockable memory modes ensure accurate performance and provides lockable memory modes
  • 3LCD Technology – Provides vivid images with high Color Light Output and fast performance for smoother, crisper pictures

Availability and Support
The Pro Cinema LS10500 ($7,999 MSRP) will be available this fall through CEDIA and specialty dealers and includes Epson's three-year limited warranty and industry leading service and support, including toll-free access to Epson's PrivateLine® priority technical support and free two-day business exchange with Extra CareSM home services. For more information, please visit www.epson.com/laserprocinema.

The new line of Epson Home Cinema projectors will be on display and demoed at Epson's booth #4700 at CEDIA Expo 2016, Sept. 15-17.

About Epson
Epson is a global technology leader dedicated to connecting people, things and information with its original efficient, compact and precision technologies. With a lineup that ranges from inkjet printers and digital printing systems to 3LCD projectors, smart glasses, sensing systems and industrial robots, the company is focused on driving innovations and exceeding customer expectations in inkjet, visual communications, wearables and robotics.

Led by the Japan-based Seiko Epson Corporation, the Epson Group comprises more than 67,000 employees in 90 companies around the world, and is proud of its contributions to the communities in which it operates and its ongoing efforts to reduce environmental impacts.

Epson America, Inc., based in Long Beach, Calif., is Epson's regional headquarters for the U.S., Canada, and Latin America. To learn more about Epson, please visit: epson.com. You may also connect with Epson America on Facebook (facebook.com/Epson), Twitter (twitter.com/EpsonAmerica), YouTube (youtube.com/EpsonAmerica), and Instagram (instagram.com/EpsonAmerica).

1 Color brightness (color light output) and white brightness (white light output) will vary depending on usage conditions. Color light output measured in accordance with IDMS 15.4; white light output measured in accordance with ISO 21118.
2 Entire DCI color space can be displayed in Digital Cinema Mode only.
3 30,000 hours is the estimated projector life when used in ECO mode. Actual hours may vary depending on usage environment. The projector comes with a three-year limited warranty, described in the warranty statement. 
4 4K Enhancement technology shifts each pixel diagonally by 0.5 pixels to double the resolution and surpass Full HD image quality. Resolution is 1920 x 1080 in 3D Mode.

EPSON and Instant Off are registered trademarks, EPSON Exceed Your Vision is a registered logomark and Better Products for a Better Future is a trademark of Seiko Epson Corporation. PrivateLine is a registered trademark, AbsoluteBlack is a trademark, and Extra Care is a service mark of Epson America, Inc. All other product and brand names are trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. Epson disclaims any and all rights in these marks. Copyright 2016 Epson America, Inc. CPD-52309 8/16

 

http://www.prnewswir...-300327679.html



#2

Postad 14 september 2016 - 12:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Det lät fantastiskt tills jag läste att det inte var äkta 4K utan e-shift. Sen undrar jag hur de löser det här med AR-skiften utan traditionellt linsminne eller anamorfisk lins. Blir det omskalning av bilden??

 

jag kommer följa detta med största intresse.


Redigerat av hassesolo, 14 september 2016 - 12:18.


#3

Postad 14 september 2016 - 12:43

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Det lät fantastiskt tills jag läste att det inte var äkta 4K utan e-shift. Sen undrar jag hur de löser det här med AR-skiften utan traditionellt linsminne eller anamorfisk lins. Blir det omskalning av bilden??

 

jag kommer följa detta med största intresse.

Förutom på rena testmönster så tror jag faktiskt inte du kommer se skillnad på e-shift och äkta 4K. I ett jämförande test med Sonys äkta 4K-projje 320-nånting, så upplevdes Epson LS10000 skarpare.

Dock är jag säker på att AR-shiften är samma linsminne som finns i LS10000 och de nya lampbaserade projektorerna från Epson. Det finns 10 separata linspositioner att lagra.



#4

Postad 14 september 2016 - 12:55

Wicap
  • Wicap
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Förutom på rena testmönster så tror jag faktiskt inte du kommer se skillnad på e-shift och äkta 4K. I ett jämförande test med Sonys äkta 4K-projje 320-nånting, så upplevdes Epson LS10000 skarpare.

Dock är jag säker på att AR-shiften är samma linsminne som finns i LS10000 och de nya lampbaserade projektorerna från Epson. Det finns 10 separata linspositioner att lagra.

Dessutom om man bara "kör" 1080p material så borde skillnaden bli ännu mindre tänker jag.

En "dum" fråga du som kör laserprojjar, kan man fortfarande få damm på panelerna då det är en 3LCD-konstruktion? Vet om att man kan få det på SXRD/D-ila också men inte lika vanligt.



#5

Postad 14 september 2016 - 12:59

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Dessutom om man bara "kör" 1080p material så borde skillnaden bli ännu mindre tänker jag.

En "dum" fråga du som kör laserprojjar, kan man fortfarande få damm på panelerna då det är en 3LCD-konstruktion? Vet om att man kan få det på SXRD/D-ila också men inte lika vanligt.

Vet faktiskt inte - själv har jag iallafall inte drabbats av det, och jag är uppe i snart tusen timmar.



#6

Postad 14 september 2016 - 13:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Förutom på rena testmönster så tror jag faktiskt inte du kommer se skillnad på e-shift och äkta 4K. I ett jämförande test med Sonys äkta 4K-projje 320-nånting, så upplevdes Epson LS10000 skarpare.

Dock är jag säker på att AR-shiften är samma linsminne som finns i LS10000 och de nya lampbaserade projektorerna från Epson. Det finns 10 separata linspositioner att lagra.

 

Ja det kanske är linsminne ändå men "no downtime switching between aspect ratios" lät ju inte kompatibelt med det.

 

En mycket viktig fråga är också hur lagget är vid spel med HDR aktiverat. Det är tragiskt att det aldrig finns med i projektortillverkarnas faktablad. Hur svårt kan det vara? Forumen är alltid fulla med denna fråga men tillverkarna verkar ha noll kontakt med konsumenterna.



#7

Postad 14 september 2016 - 13:23

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Ja det kanske är linsminne ändå men "no downtime switching between aspect ratios" lät ju inte kompatibelt med det.

 

En mycket viktig fråga är också hur lagget är vid spel med HDR aktiverat. Det är tragiskt att det aldrig finns med i projektortillverkarnas faktablad. Hur svårt kan det vara? Forumen är alltid fulla med denna fråga men tillverkarna verkar ha noll kontakt med konsumenterna.

Med "downtime" kanske de helt enkelt bara menar att bilden inte försvinner medan AR ställs om...?

LS10000 är ju rätt kass laggmässigt vid spel UTAN HDR, så det lär väl knappast vara superbra... Som tur är spelar jag inte, så jag har inte lidit av detta.



#8

Postad 14 september 2016 - 13:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ja det bådar inte gott med lagg men bara för att LS10000 har lagg så behöver det ju inte betyda att LS10500 är lika dålig. I teorin kunde de ju förbättrat den biten även om det kanske inte är troligt.



#9

Postad 14 september 2016 - 15:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Trevligt med flera projektor/HDR utbud på marknaden, gynnar alla. Dock kan man undra hur de tänker med endast 1500 lumens och hdr? Det suger ljus, lär man blivit varsle om redan tycker man :)



#10

Postad 14 september 2016 - 17:49

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Trevligt med flera projektor/HDR utbud på marknaden, gynnar alla. Dock kan man undra hur de tänker med endast 1500 lumens och hdr? Det suger ljus, lär man blivit varsle om redan tycker man :)

Ja denna nya laser projje blir till dom som vill köra under 2 metersbredd på filmduken om dom vill kunna njuta av High Dynamic Range dynamik över hela registret av färger och kontrast i Digital Cinema bildläget (för korrekta färger inom dci P3 färgrymden)...

Redigerat av Unregistered39429, 14 september 2016 - 18:39.


#11

Postad 14 september 2016 - 18:37

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Ja denna nya laser projje blir till dom som vill köra under 2 metersbredd på filmduken om dom vill kunna njuta av High Dynamic Range dynamik över hela registret av färger och kontrast

Bäcksvart rum och en duk med hög gain, eller det kanske inte hjälper? Mest bara nyfiken för jag vill lära mig mer :D



#12

Postad 14 september 2016 - 18:44

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 1

Bäcksvart rum och en duk med hög gain, eller det kanske inte hjälper? Mest bara nyfiken för jag vill lära mig mer :D

Ja i en becksvart dedikerad batcave kanske den fungerar ihop med lite större filmdukar...men vi får väl se vad den mäter i antal ansilumens i digital cinema bildläget när den kommer hit. En Höggain duk skulle oxå kunna hjälpa till med att lyfta luminansen ifrån duken lite.

#13

Postad 14 september 2016 - 20:49

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 1

Tror egentligen det är exakt samma projje som LS10000, men med uppdaterat HDMI-kort för att göra den HDR-kompatibel. Just HDR lär ju inte gå att få med LS10K, men BT2020 ska inte vara några problem att fixa med en firmwareuppdatering. Frågan är bara om Epson är schyssta nog att bjussa på en sådan eller ej...



#14

Postad 15 september 2016 - 15:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Produktsida En HDfury i kedjan så kommer även denna projektor att leverera med UHD material förmodligen :) Undrar om denna klarar 10.2 eller 18 Gbps?

 

http://www.epson.com...o?UseCookie=yes


Redigerat av mcmike, 15 september 2016 - 15:52.


#15

Postad 15 september 2016 - 21:43

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Produktsida En HDfury i kedjan så kommer även denna projektor att leverera med UHD material förmodligen :) Undrar om denna klarar 10.2 eller 18 Gbps?

 

http://www.epson.com...o?UseCookie=yes

Jag antar att du syftar på min "gamla" LS10000, och jag vet att man kan lura den att visa BT2020 vida HDFuryn och Panasonics UHD-spelare. Dock tänkte jag vänta tills Oppo släpper sin UHD-maskin senare i vinter, som jag hoppas kan leverera samma signal utan HDFuryn.



#16

Postad 16 september 2016 - 05:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nej jag syftade på tråd produkten :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 16 september 2016 - 05:45.


#17

Postad 16 september 2016 - 07:29

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Den dagen den klipper ur sig 2500-3000 lumen, då blir den intressant - fram tills dess får jag hålla till godo med vanliga dödliga lampor ;-)



#18

Postad 16 september 2016 - 07:49

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Nej jag syftade på tråd produkten :rolleyes:

Men är den inte helt UHD-klassad? Dvs klarar samtliga UHD-krav utan extrapryttlar som en HDFury?



#19

Postad 27 oktober 2016 - 07:38

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

LS10000 är ju rätt kass laggmässigt vid spel UTAN HDR, så det lär väl knappast vara superbra... Som tur är spelar jag inte, så jag har inte lidit av detta.

 

Stämmer detta?  På AVS framhålls den ju som ovanligt bra att spela på... 



#20

Postad 27 oktober 2016 - 14:48

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Stämmer detta?  På AVS framhålls den ju som ovanligt bra att spela på... 

Jag gick bara på recensionerna jag läste innan jag köpte min. Då jag själv inte spelar så gjorde det mig ingenting, men flera recensioner påpekade dess höga motion lag. MEN - som du skriver nu så verkar folk faktiskt vara nöjda med den även för gaming. I den stora tråden om LS10000 på AVSForum - http://www.avsforum....jector-116.html - skriver användaren Bandyka:

"For whatever reason I can gam on it even in full 4K mode I do not notice the lag like I did on the JVC, it fells even more responsive then the Sony was. Weird but I love it."

Och användaren kohe321 håller med:

"I really have to second what @Bandyka says regarding gaming on the LS10000 - it handles it very well. Even with the image processing on "fine" instead of "fast", and setting super resolution processing to "1" it feels very responsive. For example, doing pnalty shootouts in Fifa is one area where you really notice any input lag, but with these settings on the LS10000 it's perfectly playable. All in all, I think gaming is a much overlooked aspect of the LS10000"

Så - det är möjligt att recensenterna hade fel, eller att Epson fixat till laggen i en firmware-uppdatering, men tydligen är även gamers nöjda med denna projje.



#21

Postad 29 oktober 2016 - 19:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Men är den inte helt UHD-klassad? 

 

 

De lär inte klara av UHDP i annat än 24HZ :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 29 oktober 2016 - 19:01.


#22

Postad 30 oktober 2016 - 11:29

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

De lär inte klara av UHDP i annat än 24HZ :rolleyes:

Jo... den kan klara UHD/60p - fast bara med 8-bits färgdjup.


Redigerat av Spygg, 30 oktober 2016 - 11:30.


#23

Postad 30 oktober 2016 - 12:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jo... den kan klara UHD/60p - fast bara med 8-bits färgdjup.

 

Finns det någon "4k" bildvisare som inte klarar det? P.s du glömde P:et i mitt inlägg ;)


Redigerat av mcmike, 30 oktober 2016 - 12:39.


#24

Postad 05 december 2016 - 18:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Breaking news :rolleyes:

 

http://cine4home.de/...ealtime-review/



#25

Postad 06 december 2016 - 09:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ett till litet mini test (ej Kalibrerad) :)

 

https://translate.go...est/&edit-text=



#26

Postad 26 december 2016 - 08:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

PJHC test av LS10500 :) Rek pris 7390€

 

http://www.projectio...son-eh-ls10500/


Redigerat av mcmike, 26 december 2016 - 08:40.


#27

Postad 19 januari 2017 - 16:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nu verkar denna maskin nå butikerna snart då den finns som beställningsvara nu. Samma lika med priset som tidigare bekräftat 100 nu :)

 

https://www.prisjakt...t.php?p=3970765



#28

Postad 19 januari 2017 - 16:36

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har en ls10500 hemma sedan i måndags, den verkar lovande 😆
Kör den med en oppo 103d i dagsläget, ser riktigt bra ut. 😀 Har dock en oppo 203 på ingående så ska bli otroligt spännande och se hur den presterar med 4k och hdr 😃

#29

Postad 19 januari 2017 - 16:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har en ls10500 hemma sedan i måndags, den verkar lovande
Har dock en oppo 203 på ingående så ska bli otroligt spännande och se hur den presterar med 4k och hdr

 

 

Sånt gillar jag när kunderna har produkterna före ÅF :)  Grattis i alla fall och återkoppla gärna hur du upplever den!



#30

Postad 19 januari 2017 - 17:54

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har legat på ordentligt hos ljudshopen och tjatat så de var på hugget och norpade de två första.😆 En till mig och nästa skulle komma en vecka senare.

Var många år sedan jag körde med epson så är inte bekant med dess inställningar i projjen, men ska fördjupa mig senare när oppon 203s firmware är helt ok. Då vet man iaf att källan är bra att utgå ifrån. 😁
Idag kör jag dom sagt men oppo 103d som trycker ur sig 2160p och har bara ställt in brightness, contrast, gamma (ingen mätutrustning) samt justerat in konvergensen ordentligt.
1080p material ser svinbra ut 😊 blev mest imponerad i filmen real Steel, scenen där de är ute i regnet på skroten i mörkret. Wow!!!
Här ser man sjuuuk skillnad på detaljerna från sony 300es jag hade tidigare. Imponerande detaljer i ansikten tom. När ljuset är bakom dem. Wow wow wow!!
Galet mycket detaljer som framhävs fastän det är mörkt ute. Allt från hur månens sken till hur belysning träffar den våta jorden,betongen, vattnet regnar och rinner..
Imponerande otroligt på mig 😆

Har dock hittat två fel med ls10500.
1. Om man byter mellan 16:9 och 2.35:1 (zoomar) så tappar den fokus och måste ställas in igen.
2. Vid avslut av film ändrar projjen ljusflödet ordentligt och svart blir grådassigt. Växlar man mellan hdmi-ingångarna så går den tillbaka till det man justerat in.

Återkommer med info sen när jag fått tag i 203an och fipplat lite med den. 😉

#31

Postad 19 januari 2017 - 18:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tack så länge :) Har inte beställt någon ny projektor ännu själv, sneglat lite på denna. Synd bara att den inte fixar 4k/60hz 10-12 bit signaler :huh: 



#32

Postad 19 januari 2017 - 18:24

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
För mig så var det driftstiden som var avgörande i första hand.
Visst man önskar sig alltid mer och bättre men då finns ju risken att man får vänta ihjäl sig, och få sitta utan proj ett par år. O vem vill det? 😅

Färgerna är fantastiskt fina, och ett lugn i bilden, rörelseskärpan tycker jag är riktigt bra också.

#33

Postad 19 januari 2017 - 20:28

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Kul att läsa ditt omdöme där Örjan!

 

Det där med drifttid är jag lite fundersam till. Även om ljuskällan förmodligen håller hela projektorns livslängd så undrar jag hur panelen är efter några år?

 

Jag har lärt mig från min Sony att panelerna kan degraderas rätt fort, kontrast och gamma är t.ex. inte alls vad den var från början. Vad jag förstår gäller detta även LCD-paneler.



#34

Postad 19 januari 2017 - 21:12

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Kul att läsa ditt omdöme där Örjan!

 

Det där med drifttid är jag lite fundersam till. Även om ljuskällan förmodligen håller hela projektorns livslängd så undrar jag hur panelen är efter några år?

 

Jag har lärt mig från min Sony att panelerna kan degraderas rätt fort, kontrast och gamma är t.ex. inte alls vad den var från början. Vad jag förstår gäller detta även LCD-paneler.

Jo precis, räknar inte med att den presterar lika bra hela tiden.
Men indikationer från avsforum på den förra modellen så verkar det positivt iaf från dem som har några tusen timmar på den. Sen får man ju se vad som hänt vid 15k timmar, dit har ingen hunnit än =P

Kör alltid i ecoläge då man har en batcave och det blir inte heller lika varmt i biorummet som med andra modeller som jag haft genom åren. Så temperaturen i projjen gissar jag är lägre än de med lampor och det borde ju förlänga driftstiden på komponenterna tycker jag.



#35

Postad 19 januari 2017 - 21:14

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Låter bra det! Detta är helt klart en av de mest intressant när det blir dags att byta.  :rolleyes:



#36

Postad 19 januari 2017 - 21:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kan ju alltid hoppas att denna kommer finnas för visning på TheRock hemmabiomässan som närmar sig, skulle vara kul å se :)

Har sett LS10k vid ett tillfälle och den hade riktigt fin bild.



#37

Postad 20 januari 2017 - 00:08

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Kan ju alltid hoppas att denna kommer finnas för visning på TheRock hemmabiomässan som närmar sig, skulle vara kul å se :)
Har sett LS10k vid ett tillfälle och den hade riktigt fin bild.

Epson kommer att ha ett stort rum på mässan, så det tror jag nog är möjligt.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#38

Postad 23 januari 2017 - 10:47

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Yes, det hoppas vi!   Lär nog dyka upp på lördagen om allt vill sig väl. Mycket nyfiken på att se (om man kan se) skillnaden.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.