Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 augusti 2010 - 08:53

Unregistered967f4597
  • Unregistered967f4597
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag började dagen med ett fett misstag, jag ringde comhems kundtjänst.

Jag har bytt bank och tänkte inte på att avsluta alla e-fakturor på min gamla bank innan bytet. Jag har anmält e-faktura från min nya bank, men det slår inte igenom hos comhem, så jag ringde dom. Jag misstänkte att min gamla e-fakturaanmälan måste ligga och blockera den nya anmälan.

Kundtjänst bekräftade att e-fakturan gick tilll min gamla bank. Det gick inte att ta bort e-fakturaanmälan. Det går bara att ta bort från bankens sida fick jag veta. Det gick inte att få handläggaren att prata med chefen och återkomma. Den där funktionen borde dom ju ha i alla fall. Det är en enkel sak för någon på driften att ta bort min efaktura-anmälan ur deras databas. Men inte. Jag får gå till ett Nordeakontor och försöka få dom att ta bort mina efakturaanmälningar, jag ser kontoret framför mig, fyllt av folk och 50 nummer före.

Så vad ni än gör, börja inte dagen med att ringa comhem. Låt dom inte förstöra eran dag också.

Redigerat av Unregistered967f4597, 10 augusti 2010 - 11:59.


#2

Postad 10 augusti 2010 - 08:57

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Viste inte ens att de hade en kundtjänst...

#3

Postad 10 augusti 2010 - 16:29

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej
Eftersom Comhem inte hjälper till och om du vill slippa gå till ett bankkontor så ring Nordea supporten istället...
0771 - 42 15 16 (kl. 07-23) välj sedan teknisksupport i telesvaret. De kan kontakta Comhem åt dig så de tar bort din gamla anmälan.

#4

Postad 11 augusti 2010 - 08:03

Unregistered967f4597
  • Unregistered967f4597
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Hej
Eftersom Comhem inte hjälper till och om du vill slippa gå till ett bankkontor så ring Nordea supporten istället...
0771 - 42 15 16 (kl. 07-23) välj sedan teknisksupport i telesvaret. De kan kontakta Comhem åt dig så de tar bort din gamla anmälan.


Tack för tipset Johda. Ringde Nordea kundtjänst. Dom kan inte göra någonting, utan hänvisar till Comhems kundtjänst. Deras tekniker säger att Comhem kan göra det, men att deras kundtjänst inte vet hur man ska göra.

Känner på mig att enda lösningen är att säga upp avtalet med Comhem.

#5

Postad 11 augusti 2010 - 08:26

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0

Känner på mig att enda lösningen är att säga upp avtalet med Comhem.


Det kommer spara din hälsa!

#6

Postad 11 augusti 2010 - 09:04

Unregistered967f4597
  • Unregistered967f4597
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Idag gick det bättre med Comhems kundtjänst. Det beror på vem man pratar med där. Så rådet är att man ringer flera gånger tills man får tag på en som vet hur man gör.

Jag undrade om dom kunde kompensera mig för allt strul och deras dåliga rutiner med en gratis månad, men det gick inte alls.

#7

Postad 11 augusti 2010 - 12:22

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
Varför har ni Comhem när det finns alternativ?

#8

Postad 11 augusti 2010 - 12:36

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Varför har ni Comhem när det finns alternativ?


Kommer att få stadsnät i höst eller vinter Och har skurit ner mina tjänster hos comhem till TV small och canal + Inget annat ! Längtar efter den dagen då jag för alltid kan slippa eländet ! Deras felanmälnings hantering är en mardröm om man råkar bo i ett område med få hushåll .
Så jag personligen ser ett ljus i comhem mörkret :D :) ;) :D Värt ett gäng smilys

#9

Postad 11 augusti 2010 - 22:39

Unregistered967f4597
  • Unregistered967f4597
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Varför har ni Comhem när det finns alternativ?


Om det inte vore för att min lägenhet låg i ett klockrent norrläge hade jag skaffat parabol för längesedan. Jag vill ha HDTV och då är ju inte Boxer ett alternativ. IPTV vågar jag mig inte på.

#10

Postad 02 september 2010 - 07:01

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Från och med i dag kommer Com Hem AB, i fortsättningen Com Hem, att ha en större närvaro på Minhembios forum. Vi vet att många gärna diskuterar våra produkter och tjänster här och vi hoppas kunna finnas till hands för att vägleda, reda ut frågetecken och hjälpa alla forumanvändare som har frågor.

Vi hoppas också att kunna snappa upp ett och annat tips som kan leda till att vi kan göra våra tjänster ännu bättre.

Vi kommer att svara öppet i forumtrådarna men kommer till en början ha begränsad möjlighet att svara på privata frågor. För att så många som möjligt ska kunna bli hjälpt av våra svar kommer vi enbart svara på inlägg publikt. Om det är så att du har en privat fråga eller problem hänvisar vi dig till vår Kundservice på telefonnummer 0771-55 00 00 eller till vår Twitter-kanal.

Vi kommer självklart svara i andra trådar på forumet men alla får gärna även ställa frågor i den här tråden.

Ett par snabba frågor om vår närvaro här:

Varför vill Com Hem finnas med på Minhembio?
Minhembio är ett välbesökt teknikforum där många av våra lite mer teknikintresserade kunder är aktiva. För oss är det självklart att finnas till hands där våra kunder finns.

Vilka hos Com Hem är det som skriver på Minhembio?
Det är vår ordinarie Kundservicepersonal med djup teknisk kompetens som skriver och svarar på Minhembios forum. Com Hems redaktör för sociala medier kommer också finnas med och skriva inlägg.

Vad kommer Com Hem att svara på?
Det är svårt att peka ut några specifika ämnen som vi kommer att svara på och vilka vi inte kommer att svara på. Vår ambition är att svara på så mycket frågor som möjligt, samtidigt som vi vet att det finns många andra användare med stor kompetens på forumet som ibland kommer hinna svara innan vi gör det.
Våra svarstider kan ibland variera beroende på vilka frågor som kommer upp. Vi ser det som viktigare att vi ger rätt information och korrekta svar än att vi svarar snabbt. Vi hoppas ni alla har överseende med detta.

Kan jag skriva in personummer/kundnummer i trådarna för att få hjälp?
Nej, du ska under inga omständigheter skriva ut personnummer eller kundnummer i öppna trådar. Det här är personuppgifter som du ska vara mycket försiktig med att dela med dig till andra. Com Hem kommer aldrig att be någon användare att skriva ut personnummer/kundnummer i en öppen och offentlig tråd. Om du har privata och enskilda frågor hänvisar vi dig att kontakta vår Kundservice på telefon 0771-55 00 00 eller till Twitter där det finns möjlighet att prata privat.

När kan jag räkna med att få svar från Com Hem i forumet?
Vår ambition är att svara så fort som möjligt men som tidigare sagt är det bättre att svaren blir korrekta än att det går fort. Vi kommer ha koll på vad som skrivs i forumet mellan 08.00 – 20.00 på vardagar och 09.00 – 17.00 på helger.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Com Hem AB

#11

Postad 02 september 2010 - 07:25

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Bra initiativ. Blir säkert många frågor så jag hoppas ni hinner med att svara.

När blir det möjligt att att använda, de av Comhem godkända, inbyggda DVB-C CI+-"boxarna" för HD-TV-sändningar?

#12

Postad 02 september 2010 - 08:23

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Bra initiativ. Blir säkert många frågor så jag hoppas ni hinner med att svara.

När blir det möjligt att att använda, de av Comhem godkända, inbyggda DVB-C CI+-"boxarna" för HD-TV-sändningar?


Hej,

Vi genomför tekniska tester för att undersöka möjligheten att leverera en modul under hösten. Vår ambition är att distribuera HDTV direkt till Tv-apparater med inbyggd box. Först måste vi dock säkra de kvalitets- och säkerhetskrav som gäller HDTV.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#13

Postad 02 september 2010 - 09:16

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Kul att ni vill vara med här COMHEM .

Då kanske ni kan förklara varför detta ej går jag får inge bra svar ifrån eran support .

Idag har jag ett combo abonemang hos er som går till 2 olika adresser som ser ut så här

TV + Bredand till adress 1
Bredband + Telefoni till adress 2 .
Telefonin är ett sådant abonemang där 2 tel nr ingår . Dessa 2 tel nr skulle jag vilja splitade så att ett nr går till ena modemet & ett till andra . Detta skall tydligen inte vara möjligt enligt eran support men varför får jag inte förklarat . Utan vill jag ha telefoni till båda adresserna , måste jag teckna ytterligare ett telefoni abonemang & då få 3 tel nr , så istället kör jag med telefoni från wx3 till adress ett då det är ett billigare alternativ .
Vore kul att få en vettig förklaring eller hjälp att lösa detta , tycker detta borde kunnas lösa genom att styra tel nr 1 till modem 1 & tel nr 2 till modem 2 .

#14

Postad 02 september 2010 - 11:12

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
När kommer fler Hd kanaler som tex ESPN America HD, animal planet hd,eurosport 2 hd etc.Flera av oss här mailade redan i våras till er ang espn america hd mycket pga av er kvalite är urusel på den i sd... den finns redan från andra distrubitörer typ canal digiital,varför ska det va så svårt o ta så lååång tid för er med sånt?
Kan säga direkt att mycket fler skulle uppsatta live amerikansk sport än snowboard tävlingar från 2007 i rush hd...

#15

Postad 02 september 2010 - 12:02

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Kul att ni vill vara med här COMHEM .

Då kanske ni kan förklara varför detta ej går jag får inge bra svar ifrån eran support .

Idag har jag ett combo abonemang hos er som går till 2 olika adresser som ser ut så här

TV + Bredand till adress 1
Bredband + Telefoni till adress 2 .
Telefonin är ett sådant abonemang där 2 tel nr ingår . Dessa 2 tel nr skulle jag vilja splitade så att ett nr går till ena modemet & ett till andra . Detta skall tydligen inte vara möjligt enligt eran support men varför får jag inte förklarat . Utan vill jag ha telefoni till båda adresserna , måste jag teckna ytterligare ett telefoni abonemang & då få 3 tel nr , så istället kör jag med telefoni från wx3 till adress ett då det är ett billigare alternativ .
Vore kul att få en vettig förklaring eller hjälp att lösa detta , tycker detta borde kunnas lösa genom att styra tel nr 1 till modem 1 & tel nr 2 till modem 2 .


Hej,

Det telefonabonnemang du har hos Com Hem innehåller ett primärt nummer samt en extra linje. Extralinjen är en tilläggstjänst och inte ett fristående abonnemang. Denna extra linje är tänkt att användas inom hushållet för exempelvis fax eller om någon annan i hushållet vill ringa och ta emot samtal via ett annat telefonnummer. Vill du flytta telefonnumret du har på linje 2 till en annan adress så krävs det ett telefoniabonnemang även på den adressen

Du måste alltså ha ett abonnemang på varje adress och två olika modem. Då detta väl är ordnat så kan vi flytta det ena numret från adress 2 till adress 1 och sedan stänga extralinjen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#16

Postad 02 september 2010 - 13:23

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

När kommer fler Hd kanaler som tex ESPN America HD, animal planet hd,eurosport 2 hd etc.Flera av oss här mailade redan i våras till er ang espn america hd mycket pga av er kvalite är urusel på den i sd... den finns redan från andra distrubitörer typ canal digiital,varför ska det va så svårt o ta så lååång tid för er med sånt?
Kan säga direkt att mycket fler skulle uppsatta live amerikansk sport än snowboard tävlingar från 2007 i rush hd...


Hej,

När det gäller nya kanaler och nya kanalpaketeringar så är det en lång process för att vi ska få tillgång och ett giltigt avtal för en specifik kanal. Förhandlig mellan oss och programbolagen förs hela tiden vad det gäller nya kanaler, men ibland så kan det ta lite längre tid än vad både vi och våra kunder önskar.

Innan alla avtal är påskrivna och vi har fått klartecken från specifikt programbolag att sända deras kanal i vårt nät, finns det inget positivt syfte med att information går ut tidigare. Det skapar förhoppningar och förväntningar som sedan kanske inte kan infrias vilket vi hoppas att ni kan förstå. Men vi håller med er, vi skulle vilja kunna informera mer än vad som är möjligt idag, men ovanstående begränsar möjligheten.

De önskemål som våra kunder påtalar när de kontaktar Kundservice registreras, eftersom efterfrågan styr vad och vilka kanaler vi ska ta in i vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#17

Postad 02 september 2010 - 14:32

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Hej igen!

I mitten på september börjar TV 10 att sända. Jag skulle vilja ha denna kanal bland mina 8 favoriter, men den fanns inte atillgänglig att välja vid månadsskiftet augusti/september. Hur skall jag göra för att ta del av kanalens sändningar via comhem?

#18

Postad 02 september 2010 - 14:47

acros
  • acros
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är nyfiken på hur ComHems policy kring ersättning för avbrott i tjänsten ser ut. Säg att man betalar ~700 kr per månad för TV, bredband och telefoni och det under någon månad skulle vara ett avbrott i en vecka, har ni då några regler eller policies kring ersättning för det så som avdrag på nästa faktura?

#19

Postad 02 september 2010 - 14:57

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej,

När det gäller nya kanaler ......


ESPN America HD och Eurosport 2 HD vill jag också ha.

Hur blir det med de nya HD-kanalerna från SVT, TV3 och Kanal 5 som kommer att starta upp i marknätet under hösten? Har ni startat några förhandlingar?

#20

Postad 02 september 2010 - 16:38

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej igen!

I mitten på september börjar TV 10 att sända. Jag skulle vilja ha denna kanal bland mina 8 favoriter, men den fanns inte atillgänglig att välja vid månadsskiftet augusti/september. Hur skall jag göra för att ta del av kanalens sändningar via comhem?


Hej,

TV10 kommer att vara beställningsbar från 2010-09-07. Kanalen går att förbeställa via Kundservice till lansering den 7 september redan idag. Ni kan med andra ord beställa in kanalen i 8 Favoriter i förtid om ni önskar.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Carina Nolte

#21

Postad 02 september 2010 - 16:41

k5054
  • k5054
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Är nyfiken på när det kommer ny softvara till CXHD-5000C?
Tack.

#22

Postad 02 september 2010 - 17:29

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är nyfiken på hur ComHems policy kring ersättning för avbrott i tjänsten ser ut. Säg att man betalar ~700 kr per månad för TV, bredband och telefoni och det under någon månad skulle vara ett avbrott i en vecka, har ni då några regler eller policies kring ersättning för det så som avdrag på nästa faktura?


Hej,

Har du något problem med dina tjänster från Com Hem måste du kontakta oss snarast så att vi kan felsöka och eventuellt göra en felanmälan.När problemet är hanterat räknas en eventuell kompensation på den tid som passerat från den dag du anmälde felet och reglering sker för den period som felet varat. Kreditering sker därefter på faktura för berörd period.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Carina Nolte

#23

Postad 02 september 2010 - 18:35

rob08
  • rob08
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

ESPN America HD och Eurosport 2 HD vill jag också ha.

Hur blir det med de nya HD-kanalerna från SVT, TV3 och Kanal 5 som kommer att starta upp i marknätet under hösten? Har ni startat några förhandlingar?


ESPN America HD, Animal Planet HD och övriga HD kanaler är jag också mycket intresserad av.

#24

Postad 02 september 2010 - 21:12

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

ESPN America HD och Eurosport 2 HD vill jag också ha.

Hur blir det med de nya HD-kanalerna från SVT, TV3 och Kanal 5 som kommer att starta upp i marknätet under hösten? Har ni startat några förhandlingar?



Samma fråga här, hur blir det med dom nya HD kanalerna som kommer till Boxer i höst och då framförallt TV3, Kanal 5 och MTVHD?

Som jag förstod det så var det ett krav för att få sända HD i marknätet (Boxer) att utsändningarna skulle vara i 720P, Hur ställer sig Comhem till sända i 720P?

Thomas

#25

Postad 02 september 2010 - 22:04

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Bra initiativ från er! Ni borde dock ha startat tråden i denna forumdel: https://www.minhembi...hp?showforum=17

#26

Postad 03 september 2010 - 07:56

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

ESPN America HD, Animal Planet HD och övriga HD kanaler är jag också mycket intresserad av.

Hej,

Som vi skrev i inlägg 7 så kan vi inte diskutera nya kanaler och nya kanalpaketeringar innan några avtal finns spikade, vi vill inte ge er falska förhoppningar. Vi är intresserade av era önskemål och tar gärna mot dessa på 0771 - 55 00 00.

Samma fråga här, hur blir det med dom nya HD kanalerna som kommer till Boxer i höst och då framförallt TV3, Kanal 5 och MTVHD?
Som jag förstod det så var det ett krav för att få sända HD i marknätet (Boxer) att utsändningarna skulle vara i 720P, Hur ställer sig Comhem till sända i 720P?
Thomas

Gällande kanalförfrågan se ovan svar. Com Hem vidaresänder alltid den upplösning som programbolagen sänder. Sänder bolaget i 720p så får kunderna 720 p.

Bra initiativ från er! Ni borde dock ha startat tråden i denna forumdel: https://www.minhembi...hp?showforum=17

Forumavdelningen du länkar till (TV-Program) tittar vi på för att bilda oss en uppfattning om era önskemål. Huvuddelen av alla önskemål vi får in kommer i dagsläget in via 0771 - 55 00 00. Säger man till att man önskar en viss kanal då man ringer oss så loggar vi detta. Kundernas efterfrågan är del av det som styr utbudet.

Syftet med vår närvaro i just den här tråden är främst att ta reda på vilka problem ni har med tjänsterna och försöka hjälpa er på bästa sätt. Vi hoppas att detta i förlängningen kommer att medföra att denna tråd blir en samlad kunskapsbank.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Redigerat av Tele2 Sverige, 03 september 2010 - 08:11.


#27

Postad 03 september 2010 - 09:15

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Forumavdelningen du länkar till (TV-Program) tittar vi på för att bilda oss en uppfattning om era önskemål. Huvuddelen av alla önskemål vi får in kommer i dagsläget in via 0771 - 55 00 00. Säger man till att man önskar en viss kanal då man ringer oss så loggar vi detta. Kundernas efterfrågan är del av det som styr utbudet.

Syftet med vår närvaro i just den här tråden är främst att ta reda på vilka problem ni har med tjänsterna och försöka hjälpa er på bästa sätt. Vi hoppas att detta i förlängningen kommer att medföra att denna tråd blir en samlad kunskapsbank.

Det kan stundtals vara lite förvirrande med uppdelningen på detta forum men den här avdelningen är till för diskussioner om hårdvara, där det redan finns trådar om de boxar som används med era tjänster. Lämpligen diskuteras hårdvaruproblem i dessa befintliga trådar och inte i en ny som denna. När det gäller era tjänster så passar denna tråd bättre under den del jag redan länkat till:
"TV-Program
Här diskuteras både TV-program, TV-personligheter, kanaler och leverantörer"
Där finns f.ö. redan flera trådar som handlar om Comhem.

#28

Postad 03 september 2010 - 10:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Hej,

Som vi skrev i inlägg 7 så kan vi inte diskutera nya kanaler och nya kanalpaketeringar innan några avtal finns spikade, vi vill inte ge er falska förhoppningar. Vi är intresserade av era önskemål och tar gärna mot dessa på 0771 - 55 00 00.


Gällande kanalförfrågan se ovan svar. Com Hem vidaresänder alltid den upplösning som programbolagen sänder. Sänder bolaget i 720p så får kunderna 720 p.


Forumavdelningen du länkar till (TV-Program) tittar vi på för att bilda oss en uppfattning om era önskemål. Huvuddelen av alla önskemål vi får in kommer i dagsläget in via 0771 - 55 00 00. Säger man till att man önskar en viss kanal då man ringer oss så loggar vi detta. Kundernas efterfrågan är del av det som styr utbudet.

Syftet med vår närvaro i just den här tråden är främst att ta reda på vilka problem ni har med tjänsterna och försöka hjälpa er på bästa sätt. Vi hoppas att detta i förlängningen kommer att medföra att denna tråd blir en samlad kunskapsbank.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson


Dock borde man väl som kund hos er utgå ifrån att ni gör ert yttersta för att just få in mer kanaler i HD,ni säljer ju trots allt hd boxar o hd kanal paket... det finns ju trots allt inte många hd kanaler o välja på för tillfället. Att vi ska behöva ringa när vi redan mailat om det känns dumt.Att få mig o tror att rush hd eller silver hd kom in i utbudet för att ni blev nedringda om det känns som en utopi.
Sedan undrar jag när ni ska skrota analoga skräpet,marksänt har redan gått över varför ska comhem vara flera år efter?Nu när man vill ha nya tv 10 kanalen lägger ni till den i ett ANALOGT grundutbud som jag vägrar o se på år 2010 med hd kanaler och lcd tvs etc,känns som ni är kvar i år 2005.Nu får man betala för den igen för o få den i digital kvalite.Det samma gäller för överiga kanaler typ tv3 o kanal 5... allt sånt skulle man slippa om ni bara förde över grundutbudet till digitalt.

#29

Postad 03 september 2010 - 11:33

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det kan stundtals vara lite förvirrande med uppdelningen på detta forum men den här avdelningen är till för diskussioner om hårdvara, där det redan finns trådar om de boxar som används med era tjänster. Lämpligen diskuteras hårdvaruproblem i dessa befintliga trådar och inte i en ny som denna. När det gäller era tjänster så passar denna tråd bättre under den del jag redan länkat till:
"TV-Program
Här diskuteras både TV-program, TV-personligheter, kanaler och leverantörer"
Där finns f.ö. redan flera trådar som handlar om Comhem.


Hej,

Vi för en dialog med administratören och vår förhoppning är att vi ska kunna flytta den här tråden och dess innehåll till ett nytt ställe. Fram till dess kommer vi att fortsätta att besvara de frågor vi får i denna tråd. Tack för din feedback.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#30

Postad 03 september 2010 - 12:00

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Dock borde man väl som kund hos er utgå ifrån att ni gör ert yttersta för att just få in mer kanaler i HD,ni säljer ju trots allt hd boxar o hd kanal paket... det finns ju trots allt inte många hd kanaler o välja på för tillfället. Att vi ska behöva ringa när vi redan mailat om det känns dumt.Att få mig o tror att rush hd eller silver hd kom in i utbudet för att ni blev nedringda om det känns som en utopi.
Sedan undrar jag när ni ska skrota analoga skräpet,marksänt har redan gått över varför ska comhem vara flera år efter?Nu när man vill ha nya tv 10 kanalen lägger ni till den i ett ANALOGT grundutbud som jag vägrar o se på år 2010 med hd kanaler och lcd tvs etc,känns som ni är kvar i år 2005.Nu får man betala för den igen för o få den i digital kvalite.Det samma gäller för överiga kanaler typ tv3 o kanal 5... allt sånt skulle man slippa om ni bara förde över grundutbudet till digitalt.


Hej,

Du kan utgå från att vi gör vårt yttersta, vi vill vara konkurrenskraftiga och erbjuda bästa tänkbara innehåll av tv-kanaler.

Har man mejlat Kundservice angående intresse för en viss kanal så loggas även detta så man behöver inte både mejla och ringa.

I dagsläget finns inga planer på att avveckla våra analoga grundutbudstjänster. Det finns fortfarande ett intresse och efterfrågan från våra fastighetsägarkunder att kunna erbjuda ett grundutbud av tv-kanaler till de boende. Över tiden förändras våra kunders behov och önskemål, så en förändring av vårt utbud kan komma att bli aktuellt i framtiden.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#31

Postad 03 september 2010 - 12:26

Willehund
  • Willehund
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jag har skaffat Viasat Fotboll och ville ha ett tvillingabonnemang till min son men det fungerar inte för Viasat Fotboll.
Finns det någon lösning på dessa kanaler som man inte kan få med ett tvillingabonnemang eller blir man tvungen att införskaffa en kortdelare som är emot ert avtal.
Dubbla abonnemang är inte ett alternativ.
Wille

#32

Postad 03 september 2010 - 13:05

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har skaffat Viasat Fotboll och ville ha ett tvillingabonnemang till min son men det fungerar inte för Viasat Fotboll.
Finns det någon lösning på dessa kanaler som man inte kan få med ett tvillingabonnemang eller blir man tvungen att införskaffa en kortdelare som är emot ert avtal.
Dubbla abonnemang är inte ett alternativ.
Wille


Hej,

Man kan köpa Digital-tv Small med Viasat Fotboll istället för ett syskonkort. Small är likt syskonkortet ej belagt med kortavgift.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#33

Postad 03 september 2010 - 13:14

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Är nyfiken på när det kommer ny softvara till CXHD-5000C?
Tack.


Hej,

Ny mjukvara till både Humax CXHD 5000C och HDPVR 1000C är på gång men vi kan tyvärr inte ge något definitivt datum för nuvarande eftersom att testerna fortfarande pågår.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#34

Postad 03 september 2010 - 13:58

Willehund
  • Willehund
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Hej,

Man kan köpa Digital-tv Small med Viasat Fotboll istället för ett syskonkort. Small är likt syskonkortet ej belagt med kortavgift.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

208:-/Mån x 12 = 2496:-
Jag skrev i mitt inlägg "Dubbla abonnemang är inte ett alternativ."

#35

Postad 04 september 2010 - 09:35

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Om nu Comhem vidaresänder den upplösning och format som programbolagen sänder undrar jag om ni har någon möjlighet att påverka deras beslut i vad som vidaresänds?

Jag tänker t.ex på MTV som idag fortfarande inte sänder i äkta widrescreen utan att man får använda zoom funktionen på teven och förlorar massor i upplösning och bildkvalitet. Men det finns fler kanaler som bör kliva in i 2010 talet.

Thomas

#36

Postad 04 september 2010 - 10:28

Hoskins
  • Hoskins
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det någon mjukvaru-uppdatering på gång för Com Hems Samsungboxar?
Det finns ganska många punkter på önskelista för en sådan (se trådar om boxarna).

Tackar för denna tråd, bra initiativ!

#37

Postad 04 september 2010 - 12:35

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Om nu Comhem vidaresänder den upplösning och format som programbolagen sänder undrar jag om ni har någon möjlighet att påverka deras beslut i vad som vidaresänds?

Jag tänker t.ex på MTV som idag fortfarande inte sänder i äkta widrescreen utan att man får använda zoom funktionen på teven och förlorar massor i upplösning och bildkvalitet. Men det finns fler kanaler som bör kliva in i 2010 talet.

Thomas

Hej,

Många tv-kanaler håller fortfarande på att förbereda en övergång till bredbildssändningar. Vi skulle gärna se att alla kanaler redan idag sände i 16:9 och vi påtalar kontinuerligt vilka förändringar/förbättringar vi vill se från programbolagen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson



Är det någon mjukvaru-uppdatering på gång för Com Hems Samsungboxar?
Det finns ganska många punkter på önskelista för en sådan (se trådar om boxarna).

Tackar för denna tråd, bra initiativ!


Hej,

Av vad vi kan se så har vi ett problem med schemalagda inspelningar, sommar/vintertid för Samsung DCB-P770Z/ DCB-P850Z som är kopplat till mjukvaran. Vi försöker lösa detta problem tillsammans med tillverkaren. Vilka fler förändringar som kan komma i kommande mjukvara kan vi inte uttala oss om i dagsläget.

En sak vi hoppas på att många tycker är bra är att vi håller på att gå igenom de trådar som finns som har diverse boxrelaterade frågställningar och vår avsikt är att presentera svar på ganska många av dessa frågor. Då vi väl är klara med detta arbete kanske många av de frågetecken som finns idag kommer att rätas ut. Totalt sett har det förekommit flera tusen inlägg om olika Com Hem relaterade saker så vi kan av praktiska skäl inte gå igenom allt material. Många av frågorna vi sett om boxarna är dessutom inaktuella eftersom att det kommit nya mjukvaror. Men så fort vi tillsammans med administratören genomfört de förändringar vi hoppas kunna genomföra så kommer det att dyka upp mer information från oss. Fram till dess så är det svar på era frågor i just denna tråd som vi kan bidra med.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#38

Postad 04 september 2010 - 12:38

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har några frågor:

1) Varför har ni börjat sända TV10 analogt till de flesta hushåll? Den har ju inte ersatt en befintlig analog kanal så det hade väl varit betydligt billigare att sända den digitalt okrypterad?

2) Hur kommer det sig att ni har olika pris på paketen "Medium 8 favoriter" och "Medium 8 favoriter HD" när alla valbara kanaler i båda paketen kostar 29 kr/st, oavsett om de är HD eller inte?

3) Borde man inte få rabatt på HD-paketet när man abonnerar på Large? I Large ingår nämligen redan 4 av de 8 kanalerna i HD-paketet. Varför inte hellre låta alla 8 ingå i Large? Som det är nu betalar man för samma kanaler två gånger och det känns inte bra.

/Håkan

#39

Postad 04 september 2010 - 12:38

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Hej,

Många tv-kanaler håller fortfarande på att förbereda en övergång till bredbildssändningar. Vi skulle gärna se att alla kanaler redan idag sände i 16:9 och vi påtalar kontinuerligt vilka förändringar/förbättringar vi vill se från programbolagen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson



Det är precis sådant man vill höra.

Ett stort tack till att ni tar er tid att svara på frågor här på forumet där vi entusiaster håller till. Det uppskattas verkligen.

Thomas

#40

Postad 04 september 2010 - 12:54

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Kom på en till som jag funderat på:

4) Har ni planer på att införa en paketering av kanalerna efter intressegrupper, som exv Tele2 och Viasat (parabol) har? Själv är jag måttligt intresserad av sport och barnprogram så dessa typer av kanaler hade jag gärna valt bort. Som det är nu måste jag välja Large och HD-paketet för att få med allt jag vill se, vilket gör att jag har valt att prioritera bort en del med Mediumpaketet (NGC, TV4 SF mfl) för jag tycker 398 kr/mån (+kortavgift) är på tok för dyrt för att se på TV.

#41

Postad 04 september 2010 - 13:36

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Jag har HD boxen HDPVR-1000C. Den har en nätverksingång, någon chans att ni lägger till någon funktion, tex Spotify (som ju Telia har i sitt kabelnät om jag fatta det rätt) i och med nästa uppdatering.

De eländiga buggar som hängt med över ett år nu (se gärna tråden om HDPVR-1000C för mer info). Kommer de att rättas till nu med nya firmwaren?

#42

Postad 04 september 2010 - 14:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har HD boxen HDPVR-1000C. Den har en nätverksingång, någon chans att ni lägger till någon funktion, tex Spotify (som ju Telia har i sitt kabelnät om jag fatta det rätt) i och med nästa uppdatering.

De eländiga buggar som hängt med över ett år nu (se gärna tråden om HDPVR-1000C för mer info). Kommer de att rättas till nu med nya firmwaren?


Hej,

Nätverksingången på Humax HDPVR-1000C används ej i dagsläget och det finns ingen information som säger att den kommer att aktiveras i nästa uppdattering.

Buggar som hängt med i ett år, kan du vänligen konkretisera det hela? Tråden i fråga innehåller 3974 inlägg och många frågor som ställs är inte relaterade till någon bugg.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#43

Postad 04 september 2010 - 15:08

haihep
  • haihep
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Jag har HD boxen HDPVR-1000C. Den har en nätverksingång, någon chans att ni lägger till någon funktion, tex Spotify (som ju Telia har i sitt kabelnät om jag fatta det rätt) i och med nästa uppdatering.

De eländiga buggar som hängt med över ett år nu (se gärna tråden om HDPVR-1000C för mer info). Kommer de att rättas till nu med nya firmwaren?



Spotify, youtube m.m kan du köra över ditt nätverk om du har en tv som stödjer detta. trådlös usbsticka som kopplas in i din tv mot din trådlösa router/modem.

Redigerat av haihep, 04 september 2010 - 15:10.


#44

Postad 04 september 2010 - 15:37

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Hej,

Nätverksingången på Humax HDPVR-1000C används ej i dagsläget och det finns ingen information som säger att den kommer att aktiveras i nästa uppdattering.

Buggar som hängt med i ett år, kan du vänligen konkretisera det hela? Tråden i fråga innehåller 3974 inlägg och många frågor som ställs är inte relaterade till någon bugg.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

De två favoriter buggarna:
1. Om man har automatisk uppdatering på så "glömmer" boxen att man hade favoriter och inte alla kanaler aktuellt. Alltså stänger man av automatisk uppdatering och slipper detta, men får då å andra sidan kolla efter uppdateringar då och då.
2. När man tittar i ett program som fortfarande spelas in och så småning om tittat klart , då är man tillbaka vid alla kanaler och inte i favoriterna.

#45

Postad 04 september 2010 - 15:41

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Spotify, youtube m.m kan du köra över ditt nätverk om du har en tv som stödjer detta. trådlös usbsticka som kopplas in i din tv mot din trådlösa router/modem.

Om man har TV som stöder nätverk krävs fortfarande att datorn är igång samt att man i datorn letar låtar (efter att installerat diverse program som streamar ljudet). Inte lika praktiskt som att ha Spotify direkt i TV-boxen.
De flesta har INTE en TV som stöder nätverk (än).

#46

Postad 04 september 2010 - 16:05

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med att HD-kanalerna inte kommer upp när jag försöker byta abonnemang till 8 favoriter HD, på eran hemsida.

Det felet har jag sett i över ett år nu utan att det hänt något från er sida, jag har påtalat det här när jag varit i telefonkontakt med kundtjänst.

Kommer ni att fixa det felet?

Redigerat av Ralle1, 05 september 2010 - 18:24.


#47

Postad 05 september 2010 - 02:23

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
En snabb fråga, såg att ni sade att mjukvaru-uppdateringar är på väg till t.ex. HDPVR-1000C...
Vad är det för slags saker som kommer förbättras?

#48

Postad 05 september 2010 - 09:00

Hoskins
  • Hoskins
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej,

Många tv-kanaler håller fortfarande på att förbereda en övergång till bredbildssändningar. Vi skulle gärna se att alla kanaler redan idag sände i 16:9 och vi påtalar kontinuerligt vilka förändringar/förbättringar vi vill se från programbolagen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson





Hej,

Av vad vi kan se så har vi ett problem med schemalagda inspelningar, sommar/vintertid för Samsung DCB-P770Z/ DCB-P850Z som är kopplat till mjukvaran. Vi försöker lösa detta problem tillsammans med tillverkaren. Vilka fler förändringar som kan komma i kommande mjukvara kan vi inte uttala oss om i dagsläget.

En sak vi hoppas på att många tycker är bra är att vi håller på att gå igenom de trådar som finns som har diverse boxrelaterade frågställningar och vår avsikt är att presentera svar på ganska många av dessa frågor. Då vi väl är klara med detta arbete kanske många av de frågetecken som finns idag kommer att rätas ut. Totalt sett har det förekommit flera tusen inlägg om olika Com Hem relaterade saker så vi kan av praktiska skäl inte gå igenom allt material. Många av frågorna vi sett om boxarna är dessutom inaktuella eftersom att det kommit nya mjukvaror. Men så fort vi tillsammans med administratören genomfört de förändringar vi hoppas kunna genomföra så kommer det att dyka upp mer information från oss. Fram till dess så är det svar på era frågor i just denna tråd som vi kan bidra med.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson



En av de viktigare punkterna för uppdatering av Samsungboxarna är användningen av "chase-play", dvs att titta på ett program samtidigt som det spelas in. Som det är nu kastas man ut ur programmet när inspelningen avslutas och man tvingas manuellt starta uppspelning från biblioteket och leta upp var man befann sig.
Något som är tänkt att åtgärdas?

Tack!

Redigerat av Hoskins, 05 september 2010 - 09:03.


#49

Postad 05 september 2010 - 11:09

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

De två favoriter buggarna:
1. Om man har automatisk uppdatering på så "glömmer" boxen att man hade favoriter och inte alla kanaler aktuellt. Alltså stänger man av automatisk uppdatering och slipper detta, men får då å andra sidan kolla efter uppdateringar då och då.
2. När man tittar i ett program som fortfarande spelas in och så småning om tittat klart , då är man tillbaka vid alla kanaler och inte i favoriterna.

Ang 1. är du säker på att den inte tappar favorit-listan när automatisk uppdatering är avslagen?

jag har en tredje:
3. det var ju förut problem med ljudet på SVT regionala nyhetssändningar när boxen var inställd på dolby digital prioritering.
Det verkade ha fixats med att det inte skickades ut ett tomt dolby digital ljudspår under de regionala nyhetssändingarna och då skiftar boxen mycket riktigt till det analoga spåret och man får ljud.
Däremot skiftar den inte tillbaka till Dolby Digital när nästa program börjar som då sänder både analogt och dolby digital ljud utan ligger kvar på PCM spåret.
Så den verkar inte prioritera dolby digital i det sammanhanget fast "Dolby Digital prioritering" är påslagen.

#50

Postad 05 september 2010 - 11:38

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Apropå mjukvaruuppdatering till HDPVR-1000C...

Den viktigaste av alla måste väl ändå vara EN REDIGERINGSFUNKTION. Det är så jäkla basic att ha möjlighet att klippa bort tex slutet på en för lång inspelning. Prioritera detta och sen är boxen i princip en tiopoängare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.