Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2, CA-modul, Driftstatus?

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 01 december 2008 - 18:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Sålänge den är för Conax så ska det funka... det är ingen skillnad på CA moduler för DVB-T/C/S dom är bara till för att läsa kort och har inget med olika tuners att göra...
Marksända nätet kör med Viaaccess och inte Conax men i t.ex Finland gör dom det så kolla upp att den verkligen är för Conax först...

Redigerat av Leatherface, 01 december 2008 - 18:22.


#102

Postad 01 december 2008 - 18:27

Unregistered136d8309
  • Unregistered136d8309
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Marksända nätet kör med Viaaccess och inte Conax men i t.ex Finland gör dom det så kolla upp att den verkligen är för Conax först...


Det står ju så på Dustins hemsida, så det får man väl lita på.

#103

Postad 01 december 2008 - 20:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
CA-Modul, Conax 5.0, ComHem, DVB-T i Finland, PC Card
Används till DigitalTV-mottagare som har CI-slot (Common Interface) för att koda av Conax abonnemangskort.

ComHem = DVB-C, DVB-T i Finland = Conax så den ska funka....

Redigerat av Leatherface, 01 december 2008 - 20:15.


#104

Postad 01 december 2008 - 20:32

lmfs
  • lmfs
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Sony rekomenderar inte Dilog CAM till deras TV-apparater. Jag hade själv problem med Dilog CAM till min Sony Bravia KDL-40W4220 och Tele2 programkort, fick "den valda kanalen är ej tillgänglig" efter TV:n varit i standby och man fick växla mellan kanalerna fram och tillbaka för att till slut få in dem igen, mycket irriterade. Efter jag bytte till SCM CAM så funkade allt klockrent!! :P

Dustinhome har de billigaste SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM) för 495 kr.

Mvh
Peter



Jag har svar på detta! Hade exakt samma problem själv på min Sony Bravia KDL-40W4220 med Dilog CAM. Ringde då till Sony supporten och de sa att de inte rekomenderade märket Dilog till deras TV-apparater, utan SCM CAM. Bytte till SCM och har aldrig haft detta problmet mer sedan dess. :D

Dustinhome har de billigaste SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM) för 495 kr.

Mvh
Peter


Det låter som en rimlig förklaring. När kanalsökningen tappades i förra veckan så köpte jag Dilog kortet, jag hade redan NetOnNets (SmarDTV, www.smardtv.com) modul och köpte Dilog modulen för att testa om det var den som strulade - innan Tele2 hade nämnt sin förändring. Sedan så har det fått sitta (Dilog).

Jag pular i SmarDTV och kör på det ett par dagar så får vi se.

#105

Postad 02 december 2008 - 08:51

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Har en Dilog och Sony Bravia. Ibland tappar Dilog-modulen kanalen (med typ "ingen anslutning eller liknande) och man måste trycka return (eller byta kanal) för att den ska hitta igen. En annan irriterade sak är att den är förvirrad kring när programmen börjar. Trots att den visar själv att klockan är, säg, 19:02 så säger den att "Visas: Rapport 18:30 -- 19:00". Väldigt korkat...

Nåväl, är SCM-modulen DBV-C kompatibel, på Dustins hemsida står det DVB-T?


Ja det är den! DVB-C = conax. Jag köpte min där och jag har Tele2 med programkort (nöjespaketet) via DVB-C. Jag tyckte i alla fall att det var skönt att bli av med detta irriterande problemet (speciellt när ungarna skrek att de ville titta på bolibompa och pappa stog svettig och växlade fram och tillbaka för att få in kanalerna)
:P

Mvh
Peter

#106

Postad 02 december 2008 - 09:03

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Sålänge den är för Conax så ska det funka... det är ingen skillnad på CA moduler för DVB-T/C/S dom är bara till för att läsa kort och har inget med olika tuners att göra...
Marksända nätet kör med Viaaccess och inte Conax men i t.ex Finland gör dom det så kolla upp att den verkligen är för Conax först...


Uppenbarligen är det ju inte så, eftersom det verkar vara varierande kompabilitet, som i mitt fall.
Mvh
Peter

Redigerat av prosen, 02 december 2008 - 09:07.


#107

Postad 02 december 2008 - 09:14

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Det låter som en rimlig förklaring. När kanalsökningen tappades i förra veckan så köpte jag Dilog kortet, jag hade redan NetOnNets (SmarDTV, www.smardtv.com) modul och köpte Dilog modulen för att testa om det var den som strulade - innan Tele2 hade nämnt sin förändring. Sedan så har det fått sitta (Dilog).

Jag pular i SmarDTV och kör på det ett par dagar så får vi se.


Återkom gärna om hur det gick, så vet vi vilka mera CA-moduler som fungerar bra ihop med Sony Bravia. :P

Mvh
Peter

#108

Postad 02 december 2008 - 09:44

lmfs
  • lmfs
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Ja, initialt så ser det lovande ut. Jag körde hela kvällen igår med SmarDTV modulen (NetOnNet) och inga problem att signalen saknas/kanalen tappas tillfälligt. Med Dilog så hände det ett par gånger per kväll. Jag ska inte ropa hej men det ser onekligem bra ut.

En annan detalj - med Dilog modulen så hittas 109 tjänster. Med kortet i SmarDTV modulen så hittas 124! Jag har inte jämfört kanallistorna (tv+radio) så jag kan inte säga direkt vad som inte hittas med Dilog modulen. Inga av de "vanliga" kanalerna och det är lite jobbigt att skriva ner och jämföra listorna :P

#109

Postad 03 december 2008 - 09:27

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Vi kommer se till att samtliga orter där vi har digitala utsändningar skall ha det fulla utbudet under 2009. Jag vill dock belysa att det även är en fråga om just din fastighetsägare är intresserad av att uppgradera sitt fastighetsnät.



Vi kommer att lansera ett HD paket innehållande ett fåtal kanaler samt en box ämnad för ändamålet nu under 2008, för att sedan löpande utöka vårt HD utbud.



Med vänliga hälsningar

Joakim Öhrström
Produktchef TV - Tele2


Nu blir jag riktigt glad.

Högst på årets önskelista står inspelningsbar HD box.

Hoppas, hoppas och hoppas!

MVH
JOEKO

#110

Postad 03 december 2008 - 13:41

lmfs
  • lmfs
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hmm... Man är ju *lite* intresserad av att testa prylar så jag köpte vad som nämndes tidigare, vad Sony rekommenderade. Dvs, SCM CA-modulen. Den som Dustin kallar "SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM)".

Lite intressant när jag öppnade den dock - det är exakt samma som jag hade tidigare från NetOnNet, förutom revisionsnummer. Dvs, vad jag har kallat för SmarDTV - eftersom det är vad som står på baksidan av modulen.

Mystiken tätnar ytterligare när det i påsen som modulen kom, ligger ett papper som är märkt Dilog :D

Min första modul, från NetOnNet:
Postad bild

Min andra modul, Dilog, från Dustin
Postad bild

Min tredje modul, SCM (enligt Dustin), från Dustin
Postad bild

Påsen som den tredje modulen, SMC kom i - med pappret som fanns i den påsen
Postad bild


Hursomhelst - den jag inte rekommenderar är Dilog. Den har problem med att den tillfälligtvis tappar kanalen man tittar på och man får vänta en stund eller växla kanal fram och tillbaka för att lösa detta.

Tips: När man gör kanalsökning så använd inte snabb/quick scan. Den är lite slumpmässig och returnerar ibland 99 kanaler, andra gånger 117 och någon annan gång 124 - direkt efter varandra. Kör en full scan så är det samma resultat upprepade gånger.

[Sony KDL-46W4500, "SCM CA-Modul"?, Yamaha YSP-1100, Yamaha YST-FSW100 och med Tele2 abb. Mac Mini, Sony PS3-80GB, Popcorn Hour A-110. Sköter Mac Mini och PS3 med 2 * Logitech DiNovo Mini. Sitter på en Netgear GS605 gigabit switch som är bryggad trådlöst 802.11n mellan två Netgear WNR3500.]

Redigerat av lmfs, 03 december 2008 - 13:57.


#111

Postad 04 december 2008 - 10:24

Unregisteredd461eced
  • Unregisteredd461eced
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej,
Jag är glad för er skull att ni har lyckats få TELE2 att göra dessa förändringar. Sitter just nu själv i samma båt med Canal Digital i Malmö. Jag får inte in några kanaler alls längre efter deras omläggning och vad som beskrivs i denna tråd är väldigt likt mitt problem.

Det finns en tråd om detta:
https://www.minhembi...p;#entry2194012

//Anders

#112

Postad 05 december 2008 - 19:43

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Hmm... Man är ju *lite* intresserad av att testa prylar så jag köpte vad som nämndes tidigare, vad Sony rekommenderade. Dvs, SCM CA-modulen. Den som Dustin kallar "SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM)".

Lite intressant när jag öppnade den dock - det är exakt samma som jag hade tidigare från NetOnNet, förutom revisionsnummer. Dvs, vad jag har kallat för SmarDTV - eftersom det är vad som står på baksidan av modulen.

Mystiken tätnar ytterligare när det i påsen som modulen kom, ligger ett papper som är märkt Dilog :(

Min första modul, från NetOnNet:
Postad bild

Min andra modul, Dilog, från Dustin
Postad bild

Min tredje modul, SCM (enligt Dustin), från Dustin
Postad bild

Påsen som den tredje modulen, SMC kom i - med pappret som fanns i den påsen
Postad bild


Hursomhelst - den jag inte rekommenderar är Dilog. Den har problem med att den tillfälligtvis tappar kanalen man tittar på och man får vänta en stund eller växla kanal fram och tillbaka för att lösa detta.

Tips: När man gör kanalsökning så använd inte snabb/quick scan. Den är lite slumpmässig och returnerar ibland 99 kanaler, andra gånger 117 och någon annan gång 124 - direkt efter varandra. Kör en full scan så är det samma resultat upprepade gånger.

[Sony KDL-46W4500, "SCM CA-Modul"?, Yamaha YSP-1100, Yamaha YST-FSW100 och med Tele2 abb. Mac Mini, Sony PS3-80GB, Popcorn Hour A-110. Sköter Mac Mini och PS3 med 2 * Logitech DiNovo Mini. Sitter på en Netgear GS605 gigabit switch som är bryggad trådlöst 802.11n mellan två Netgear WNR3500.]


Hej! Kan bekräfta att min CA-modul, också beställd från Dustin, SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM), ser exakt likadan ut som din (på den tredje bilden). När jag kollar påsen den kom i har jag också en lös lapp som det står Dilog på? Skumt? På klisterlappen på påsen står det SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM). Den funkar klockrent i alla fall!! ;)

EDIT: Eftersom du nu har två likadana CA-moduler, kan du ju låta Dustin göra ett återköp av den ena. Du kan bara säga att den inte var kompatibel med din TV. Det funkade för mig när de köpte tillbaka min Dilog CAM. Så får du ju 500 kr mer till julklappar! :P

EDIT2: Eller varför inte låta den köpa tillbaka Dilog CAM också, så får du 1000 kr! :blush:

Mvh
Peter

Redigerat av prosen, 05 december 2008 - 21:58.


#113

Postad 09 december 2008 - 20:31

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Hej har en liten fråga.
Jag har tänkt att köpa mig en Samsung 40a766 och vill köra med mitt Tele2 kort i tvn är det en sånhär jag ska har för att det ska funka?
http://www.fyndborse...w.aspx?Key=5604
Ser ut som att det har varit stora problem med olika moduler.
Har idag men Humax cx-fox c 2 Box jag kör med till tvn hade varit gött att bli av med den...

#114

Postad 10 december 2008 - 06:26

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Hej har en liten fråga.
Jag har tänkt att köpa mig en Samsung 40a766 och vill köra med mitt Tele2 kort i tvn är det en sånhär jag ska har för att det ska funka?
http://www.fyndborse...w.aspx?Key=5604
Ser ut som att det har varit stora problem med olika moduler.
Har idag men Humax cx-fox c 2 Box jag kör med till tvn hade varit gött att bli av med den...

Ingen?
Har läst igenom tråden men är inte helt säker ändå :/

Redigerat av mattemaz, 10 december 2008 - 11:15.


#115

Postad 10 december 2008 - 10:41

Lord Findus
  • Lord Findus
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej! Kan bekräfta att min CA-modul, också beställd från Dustin, SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM), ser exakt likadan ut som din (på den tredje bilden). När jag kollar påsen den kom i har jag också en lös lapp som det står Dilog på? Skumt? På klisterlappen på påsen står det SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM). Den funkar klockrent i alla fall!! :)

EDIT: Eftersom du nu har två likadana CA-moduler, kan du ju låta Dustin göra ett återköp av den ena. Du kan bara säga att den inte var kompatibel med din TV. Det funkade för mig när de köpte tillbaka min Dilog CAM. Så får du ju 500 kr mer till julklappar! :(

EDIT2: Eller varför inte låta den köpa tillbaka Dilog CAM också, så får du 1000 kr! ;)

Mvh
Peter



Det som jag ser som är viktigt här är att det inte är samma CAM då den första är v1.2 och den tredje är v1.3.

#116

Postad 12 december 2008 - 23:44

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Det som jag ser som är viktigt här är att det inte är samma CAM då den första är v1.2 och den tredje är v1.3.


På min står det v1.3
Mvh
Peter

#117

Postad 12 december 2008 - 23:52

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Ingen?
Har läst igenom tråden men är inte helt säker ändå :/


Jag vågar inte svara påp det, har Sony Bravia själv, det bästa är att ringa Samsung support och fråga vilken CAM de rekommenderar, de ska de kunna svara på.
Mvh
Peter

#118

Postad 15 december 2008 - 09:01

Lord Findus
  • Lord Findus
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag vågar inte svara påp det, har Sony Bravia själv, det bästa är att ringa Samsung support och fråga vilken CAM de rekommenderar, de ska de kunna svara på.
Mvh
Peter


"ska de kunna svara på" nej glöm det.
Tillverkare av TVs med inbyggda boxar tillverkar inte CAMs vad jag funnit information om, så tro att någon tillverkare ska köpa in alla olika revisioner och version av CAMs som finns för att testa dem när det är något som tillverkas för att fungera mot deras TVs är att ta i (också med tanke på den lilla marknad Sverige är).

Ställ istället krav på återförsäljarna så de ställer krav på CAM tillverkarna att inte tillverka det värdelösa skräp de nu tillverkar.

En kusin till mig berättade i helgen att han köpte 1 CAM och fick byta den 4 gånger innan han fick en som fungerade, TVn vart det inget fel på men första CAMen var till Comhem (berättade för säljaren att han har Boxer) andra var sönder likså nr3, 4 fungerade så där med tappade kanaler, tillslut köpte han en från Dustin och den fungerar perfekt sen dess.

De största problemen när det kommer till Comhem/Boxer/Tele2/osv abonemang tror jag kommer från söndriga eller felaktiga CAMs vilka märken på TVn det än är.

#119

Postad 27 december 2008 - 11:17

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Inte mycket liv här...
Någon som testat CA-Modulen från Kjell & Company ? Verkar vara en macab på bilden men mer info står inte hos dom.

#120

Postad 29 december 2008 - 17:02

greger_olsson
  • greger_olsson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
http://www.dilog.se/...lista081218.pdf

#121

Postad 30 december 2008 - 11:25

Spip
  • Spip
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Lysande tråd. Löset alla mina Tele2 problem.

Tidigare så hittade jag inte en enda kanal. Men efter ha slagit över till Finland så dök allt upp.

Har en Samsung LE-40A559 samt ett Dilog CA-modul båda inköpta på Expert.

Redigerat av Spip, 30 december 2008 - 11:27.


#122

Postad 02 januari 2009 - 15:11

Unregistered1665
  • Unregistered1665
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har då en Sony Bravia KDL-40W4220 och har för mig att någon hade samma tv.

Såg att ni rekomenderade SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM) ifrån dustinhome och jag undrar ifall ni har fått några problem under den senaste tiden eller ifall det fungerar klockrent?

Det jag även undrar. Ifall jag beställer ca-modulen ifrån dustinhome. Och det inte skulle fungera.
Hur går jag till väga, är det bara att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka?

Jag var kontakt med expert idag och han ville inte sälja en ca-modul på mig pga. att han har tele2 själv och det fungerade inte med deras ca-modul och jag kunde då inte få pengarna tillbaka ifall jag köper den.

#123

Postad 03 januari 2009 - 23:54

lmfs
  • lmfs
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Sedan uppdateringen gjordes ("fixen" efter fixen från Tele2, se tidigare sidor) så har det fungerat klockrent. Av de tre CA-moduler jag har så är det den senaste från Dustin (se mina bilder på föregående sida) som är den som fungerar allra bäst. Det är möjligt att det varierar mellan TV modeller men med min Sony KDL46W4500 så är det vad jag skulle rekommendera. Inga som helst problem, hittar kanaler omedelbart och har ännu inte tappat dessa någon gång (vilket händer med Dilogs modul).

#124

Postad 23 januari 2009 - 17:39

NisseBult
  • NisseBult
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, jag är ny här i forumet och har en fråga när det gäller Tele2 och CA-moduler. Funderar på att köpa denna:
Philips 32PFL5403H att ha i sovrummet. Ingenstans i tråden har det varit tal om Philips-TV. Är det någon som vet om det fungerar med Philips och en CA-modul? Läste Råd&Röns test och såg att Philips 32PFL5403D hade fått väldigt dåligt betyg för analog signal via scart. Vilket får en att undra. När det var dags för övergång till det digitala nätet så var ju det bärande argumentet från Tele2 att kvaliteten skulle bli så mycket högre än med analog signal. Då inställer sig ju frågan vart kvaliteten tar vägen när slutresultatet är en analog signal via scart?

#125

Postad 05 februari 2009 - 01:50

daggen79
  • daggen79
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
är det driftstörningar nu med eller?

#126

Postad 05 februari 2009 - 08:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Vart då svart på kanalerna här i Piteå iaf igårkväll..... ingen signal typ...

Redigerat av Leatherface, 05 februari 2009 - 08:39.


#127

Postad 17 februari 2009 - 19:11

johannes34
  • johannes34
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Funkar inte detta längre?? Får ingen signal!

#128

Postad 17 februari 2009 - 23:01

Helderud
  • Helderud
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Funkar inte detta längre?? Får ingen signal!


Funkar inte för mig heller... :P

#129

Postad 19 februari 2009 - 22:24

Unregisteredb2b35f53
  • Unregisteredb2b35f53
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Alla kanaler försvann. Efter en ny, fullständig kanalsökning så hittar jag en miljard Al-Jazeera-kanaler blandat med massa annan skit, inkl ordinarie utbut - fast på helt rubbade kanalplatser.

#130

Postad 20 februari 2009 - 10:37

HiFi Marcus
  • HiFi Marcus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Alla kanaler försvann. Efter en ny, fullständig kanalsökning så hittar jag en miljard Al-Jazeera-kanaler blandat med massa annan skit, inkl ordinarie utbut - fast på helt rubbade kanalplatser.

Jag har exakt samma fel, i onsdags försvann alla kanaler, gjorde en kanalsökning fick fram alla igen efter ett tag men på rubbade kanalplatser, typ 3 an ligger på 225 och 5 an på 158 eller nått helt sjukt å riktigt jobbigt!!!

#131

Postad 20 februari 2009 - 11:09

Unregistered85e4ca5f
  • Unregistered85e4ca5f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vad håller Tele2 på med nu?? Som föregående sa så ligger digitalkanalerna nu fullständigt huller om buller. Förhoppningsvis skall vi få bättre bild och ljud och slippa "frysningar" som vi haft här sedan vi gick över till Tele2. Men det här med kanalerna i total oordning är VÄLDIGT jobbigt, tänk er själv att det är 100 kanalers skilnad mellan kanal5 och TV6 :wub:

#132

Postad 20 februari 2009 - 17:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Det är väl bara att skapa egna kanallistor?

Redigerat av Leatherface, 20 februari 2009 - 18:03.


#133

Postad 21 februari 2009 - 20:05

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Länge sen jag var i forumet.. Nu återvänder jag igen då jag som några andra har fått analoga tv avstängd och fått gå över till tele2.

Jag tycker efter mina samtal till Tele2 att de har vart mycket tillmötesgående.
Beställde 5 (!! hus ägare) boxar, och dessa kom dagen efter.

Ser att de är stora, och ingen tv jag har har CA plats. Tänkte köpa 1 ny tv då iallafall till sovrummet för att slippa lådan, och var nere på OnOFF.. de ville inte ens sälja någon då CA korten de hade strulade mycket med Tele2, och gissa kort, jo dilog. Och de visste inte ens om de var med stöd för conax5.

Och detta hände alltså idag.

Väl hemma hitta jag denna tråd! Klockrent...

Blir då en SCM från dustin och en samsung 26A446, troligen fyndbörsen. (någon som vet om kombinationen inte är bra?)

Ungarna och de andra apparaterna får köra på "lådorna" :)

Jag har ändå snokat massa sista dagarna och tycker tele2's variant på box+kort lån med bra rabatterade pris på extrakorten, eller ja, extra programpaketen är utmärkta! Svårt för andra att konkurera med.
Boxer till exempel får inte leverera mer än 3st 3:an per hurhåll!!!

Jag gillar tele2!

#134

Postad 25 februari 2009 - 22:41

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har jag fattat rätt att jag får in SVT HD i sin HD-TV om man köper modulen från Dustin som nämns i tråden?

#135

Postad 27 februari 2009 - 21:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Om tvn har HD-box, ja

#136

Postad 27 februari 2009 - 21:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
behövs ingen CA modul då SVT HD är okodad vad jag förstått... CA modul är endast för kodade kanaler...

#137

Postad 27 februari 2009 - 22:00

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Men hur får man in den då? Är ganska grön på sånt här med kodningar och boxar...

Vi får väl se på måndag annars när jag troligtvis från leverans från DustinHome.

#138

Postad 27 februari 2009 - 23:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
på samma sätt som SD kanalerna... TVn måste klara mpeg4 för att du ska kunna se däremot...

Redigerat av Leatherface, 27 februari 2009 - 23:11.


#139

Postad 01 mars 2009 - 11:19

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

på samma sätt som SD kanalerna... TVn måste klara mpeg4 för att du ska kunna se däremot...


Tog mig tid och letade lite i TV-inställningarna och förstod vad du menade! Funkade kanon! Väntar nu bara på CA-modulen från Dustin Home.

Men stämmer tiden i EPG:n för er andra? Den visar 2 timmar fel. Misstänker att det har med "Finlandshacket" att göra...

#140

Postad 01 mars 2009 - 11:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
om du har Samsung så är det nåt du får leva med till Samsung fixat nån firmware update som löser problemet...

#141

Postad 01 mars 2009 - 15:08

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

om du har Samsung så är det nåt du får leva med till Samsung fixat nån firmware update som löser problemet...


Okej, då vet jag det....

#142

Postad 02 mars 2009 - 19:38

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu är CA-modulen från SCM instoppade med Tele2-kortet, och allt fungerar. Men det blir rejäla störningar, digiatala pixelfel, på alla kanaler, även de icke kodade. Ska det vara så? Har aldrig haft de symptomen när jag kört från Tele2-boxen.

#143

Postad 02 mars 2009 - 21:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
har inget med CA modulen att göra... måste vara att TVn är känsligare för dålig signal än andra boxar... testa med en antennförstärkare eller bättre kabel...

Redigerat av Leatherface, 02 mars 2009 - 21:25.


#144

Postad 02 mars 2009 - 22:22

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

har inget med CA modulen att göra... måste vara att TVn är känsligare för dålig signal än andra boxar... testa med en antennförstärkare eller bättre kabel...


Någonting borde det väl ha att göra med det, eftersom bilden blir bra på t.ex. SVT direkt när jag drar ur modulen?

#145

Postad 03 mars 2009 - 01:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
CA modulen är endast till för att koda upp kodade kanaler det har inget med mottagningen att göra... men kan ju vara TVn som inte gillar CA modulen och buggar ur förstås...

Redigerat av Leatherface, 03 mars 2009 - 01:33.


#146

Postad 03 mars 2009 - 17:28

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Ingen annan som upplevt samma sak? Rejäla bild- och ljudstörningar när CA-modulen sitter i? Det är alltså helt störningsfritt (på de kanaler som är okodade) annars.

#147

Postad 03 mars 2009 - 17:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Du kunde pröva en annan modul, dom fungerar olika bra på olika tvn

#148

Postad 04 mars 2009 - 10:02

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Du kunde pröva en annan modul, dom fungerar olika bra på olika tvn


Lägger nog ner projektet tills vidare i så fall och försöker få returnera modulen till Dustin Home...

#149

Postad 07 mars 2009 - 15:32

Linkan_73
  • Linkan_73
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Lägger nog ner projektet tills vidare i så fall och försöker få returnera modulen till Dustin Home...


Jag har haft samma bekymmer som du med att få min Samsung LE40A676 att fungera. Med en CE-modul, inköpt på Netonnet, hackade ljudet och bilden pixlades i princip hela tiden. Jag tänkte att så här kan det inte hålla på, så jag åkte till SIBA och talade med en försäljare där. Han sa att den enda CE-modul som Samsung rekommenderar är DILOGS. Med dessa ord, plus att CE-modulen var 100 kr billigare(399:-) slog jag till. När jag kom hem och bytte ut Netonnets modul försvann alla problem.

Vet inte om det kommer att fungera lika bra för dig, men jag är supernöjd just nu.

Vänliga hälsningar
Patrik

#150

Postad 02 maj 2009 - 11:53

mervan
  • mervan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag har tele2 i min byggnad och har nu köpt en samsung a656 billigt och det betyder ju att det inte är den skandinaviska versionen. Tror denna är en import från frankrike.
Jag får in svt 1, svt 2, tv 4, kunskapskanalen och kanal 24.
Jag ringde tele2 om detta och dom sa att jag behövde en dvb-c box såklart och isf köper jag en billigt om det är ända lösningen.

Fast nu undrar jag om det går att använda nån modul till min dvb-c port, finns det nån chans att det kan funka med min tv? Vet om att detta funkar med den svenska versionen men hoppades kanske att det kommit nån lösning?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.