Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad är viktigast för er?

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Prioriteringar (137 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 05 oktober 2008 - 11:12

Martin K
  • Martin K
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Tänkte kolla hur era prioriteringar är... Jag var ju tvungen att ta med alternativet teknik med tanke på forumet... :)

Redigerat av Martin K, 05 oktober 2008 - 11:15.


#2

Postad 06 oktober 2008 - 10:14

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Barnen! Det finns inget alternativ, dom andra valen kommer långt ner.

Okay, fortsätter väl då:

Hälsa
Prylar/teknik
Övrig Familj
Boende
Pengar
Vänner
Utbildning
Karriär
Resor

Ändrade lite, då jag insåg att jag inte var helt sanningsenlig.
Gamla listan var hur jag ville att det skulle vara, men verkligheten
ser annorlunda ut.

Resor blir klart sist iaf, då det är riktigt ointressant.
Det enda man har med sig hem är minnen därifrån.
Tacka vet jag fysiska saker.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 08 oktober 2008 - 12:10.


#3

Postad 06 oktober 2008 - 10:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Barn
Partner
Övrig familj
Vänner
Teknik
Boende
Pengar
Resor
Karriär
Utbildning

Ungefär så skulle jag vilja säga.

#4

Postad 06 oktober 2008 - 22:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja det va knepigt.

Boende
Prylar/Teknik
Pengar
Övrig familj
Vänner

#5

Postad 06 oktober 2008 - 22:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Frågan är vad man har eller vad man vill ha -för det blir lite olika listor...

Ungar, boende, jobb, hälsa, vänner.
Allt annat är irrelevant och räknas som bonus efter ovan prioriteringar om ni tillåter.

#6

Postad 06 oktober 2008 - 22:36

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Just nu så är det.
1. övrig familj
2. vänner (går lätt före kärringen)
3. boende
4. pengar
5. Teknik
6. kärriär
7. ungar(får man egna så hoppar den högst upp)
8. partner (får man ungar med den här så blir hon på plats 4 efter vänner)

#7

Postad 06 oktober 2008 - 22:50

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Prioriterar hemmet och elektronik högst. Har tyvärr gjort det i förhållanden också så nu är man ensammen. resor ser jag som helt ointressant. samma som alla andra sätt att roa sig som inte slutar med en elektronisk pryl eller ny möbel i mitt hem. jag kan sitta i kystym i mitt perfekt svart/vita hem och kolla på min fina elektronik med sedelbuntar i fickorna thats all that matters. :D

elektronik
boende
kläder
pengar
familj
tjejer
vänner
resa
ungar

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 06 oktober 2008 - 22:52.


#8

Postad 07 oktober 2008 - 10:52

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Övrig familj
Vänner
Partner
Pengar
Boende
Prylar/Teknik
Resor/Upplevelser
Barn

#9

Postad 07 oktober 2008 - 11:20

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Frågan är vad man har eller vad man vill ha -för det blir lite olika listor...

Ungar, boende, jobb, hälsa, vänner.
Allt annat är irrelevant och räknas som bonus efter ovan prioriteringar om ni tillåter.


Nåt i den stilen, helt klart.
Jobb är viktigt eftersom det säkerställer inkomst (=ekonomisk trygghet = trygghet) och behovet av att utvecklas och träffa folk. Men det skulle kunna ersättas med ett fett bankkonto och förmågan att sysselsätta sig själv :P

Jag skulle dock prioritera upp hälsa före jobb, i alla fall om det försnämnda påverkar möjligheten till att arbeta eller ännu värre vara med familjen. På samma sätt är vänner viktigt, så man kan bolla med nån om allt det andra :D Och bryr man sig om ungarna bryr man sig om deras andra förälder med, om man nu inte bryr sig för egen räkning då förstås <_<

#10

Postad 15 oktober 2008 - 20:43

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
1. Barn/Partner
2. Övrig familj
3. Boende
4. Vänner
5. Pengar/Karriär (hänger liksom ihop. ju högre upp på karriärsstegen, desto mer pengar...)
6. Resor/Upplevelser
7. Prylar/Teknik
8. Utbildning

#11

Postad 29 oktober 2008 - 18:28

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Familjen över allt annat,
2.hälsa
3.Boende(att ha ett hus som inte har gifter i sig,för att överdriva)
4.Utbildning
5.Karriär,Utbildning,pengar
6.vänner

#12

Postad 17 november 2008 - 13:44

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
En liten reflektion över listan högst upp. Pengar ligger på andra plats vilket jag tolkar som att det är mycket pengar man menar. Karriär och utbildning, som i de flesta fall är en förutsättning för mycket pengar (om man inte vinner, är brottsling eller ICA-handlare), ligger däremot på en delad sistaplats. Som sagt, en reflektion bara... ;)

#13

Postad 18 november 2008 - 02:18

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
1. Karriär
2. Pengar
3. Boende
4. Prylar/teknik
5. Utbildning

Resten är oviktigt.

#14

Postad 21 november 2008 - 23:19

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Värkar va viktigt att ha mycket pengar och ingen "familj/släkt"

Det värkar som många väljer: Hellre 10miljoner och ingen släkt alls
istället för,
Hellre en glad och trivsam släkt än 10 miljoner.

Aja hoppas att ni blir lyckliga ni som stirrar er blinda på lönekuvertet

#15

Postad 21 november 2008 - 23:27

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Värkar va viktigt att ha mycket pengar och ingen "familj/släkt"

Det värkar som många väljer: Hellre 10miljoner och ingen släkt alls
istället för,
Hellre en glad och trivsam släkt än 10 miljoner.

Aja hoppas att ni blir lyckliga ni som stirrar er blinda på lönekuvertet


För första gången i mina 22 år så har jag börjat tjäna helt ok, får ut omkring 20 000:- vilket jag är nöjd med som bara gått gymnasium. Kommer om ~5 år kanske få ut omkring 30 - 35k sen tar det stopp men det räcker väl gott.

I samband med att jag började tjäna bättre mår jag bättre (hälsan) oroar mig mindre för sånt som kostat m.m vårat hem (är sambo) har blivit roligare, vi kan spendera mer pengar på sånt vi velat haft och har råd att byta ute lite möbler när vi känner för det.

Visst är familjen viktig men träffar de inte mindre nu bara för att jag har pengar =/ ser de lika ofta som jag gjorde tidigare. Pratar med mamma eller pappa någon gång per vecka och ser de minst 1 gång i veckan.

Prylar har det blivit mer utan och det i samband med att jag tjänar mera kan jag unna mig mera saker om jag vill och det känns inte lika tufft att köpa något nu när man vet att pengar kommer räcka till räkningar,mat och prylar och man får ändå över varje månad.

Så kan förstå att folk prioriterar pengar, om man tänker lite mer på vad en god ekonomi gör för en.

#16

Postad 22 november 2008 - 11:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

För första gången i mina 22 år så har jag börjat tjäna helt ok, får ut omkring 20 000:- vilket jag är nöjd med som bara gått gymnasium. Kommer om ~5 år kanske få ut omkring 30 - 35k sen tar det stopp men det räcker väl gott.

I samband med att jag började tjäna bättre mår jag bättre (hälsan) oroar mig mindre för sånt som kostat m.m vårat hem (är sambo) har blivit roligare, vi kan spendera mer pengar på sånt vi velat haft och har råd att byta ute lite möbler när vi känner för det.

Visst är familjen viktig men träffar de inte mindre nu bara för att jag har pengar =/ ser de lika ofta som jag gjorde tidigare. Pratar med mamma eller pappa någon gång per vecka och ser de minst 1 gång i veckan.

Prylar har det blivit mer utan och det i samband med att jag tjänar mera kan jag unna mig mera saker om jag vill och det känns inte lika tufft att köpa något nu när man vet att pengar kommer räcka till räkningar,mat och prylar och man får ändå över varje månad.

Så kan förstå att folk prioriterar pengar, om man tänker lite mer på vad en god ekonomi gör för en.


fast man blir aldrig lika lycklig av pengar som man blir av folk som håller en kär?

#17

Postad 28 januari 2009 - 22:53

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
ja det är väl så att familjen kommer i första hand så min lista blir detta:

partner
övrig familj
Hälsan
teknik
pengar
Boende
Resor

ha ringa barn men väl hund och fru..men det är min familj så det måste finnas i det första rummet..jag älskar teknik och prylar , men köper inte som en galning ändå.

//CG-47

#18

Postad 13 februari 2009 - 22:55

Pajje
  • Pajje
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
Här är min lista!

Håller med de som tycker resor är överskattade, Lägger helst pengar på mitt hus/mina hobbies, men har en sambo som man måste ta hänsyn till också, och hon vill resa till alla möjliga ställen. Lösning; ta en mission då och då och använd en del av dom pengarna till en resa, resten till sina egna intressen :P

Barn
Partner
Boende
Hälsa
Vänner
Prylar/teknik
Pengar
Karriär
Utbildning
Resor

Redigerat av Pajje, 13 februari 2009 - 23:00.


#19

Postad 22 februari 2009 - 13:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Kan hålla med Resor, känns faktiskt ibland lite bortkastade. dom försvinner så fort :)

Förutom resorna till fjällen då ;)

#20

Postad 07 april 2009 - 17:56

sir voice
  • sir voice
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Barnen med sora steg i förväg
Partner/familj
hälsa
boende/pengar hör ju ihop i dagens läge för många
utbildning/karriär
vänner

prylar/teknik & Resos/upplevelser är som "Audio Code 3" skrev Bonus

#21

Postad 31 maj 2009 - 19:32

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Familjen är för mig det ABSOLUT viktigaste(har inga barn).

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 01 juni 2009 - 04:52.


#22

Postad 03 juni 2009 - 16:17

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Hälsa och familjen utan tvekan.

Låter tvetydigt nu, men vad jobbar du med Jovial ? Hyffsat att ha ut 30-35k utan vidareutbildning tycker jag.

#23

Postad 28 juni 2009 - 08:47

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0
frun och barnen kommer alltid att komma i första rummet för mig, resor.. mmm min årliga havsfiskeresa till norge är egentligen grymt viktig, nåt jag ser fram emot i månader, pengar,.. visst men inget jag prioriterar sådär jättemycket, jobbar hellre mindre och med mindre ansvar så jag har mer energi över till frun/barnen vilket innebär en snäppet lägre lön (för mig är det viktigt att jag lämnar jobbet på jobbet och helt kan slippa tänka på det på fritiden, har jobbat med bättre lön men också mer ansvar osv och det var inte riktigt för mig när vi fick barn).

Vänner kommer också högt upp på listan, livet vore bra tufft utan dom :) Teknik... absolut, ett liv utan min hembio/dator/bredband... huga!

Redigerat av Unregistered1017, 28 juni 2009 - 08:48.


#24

Postad 28 juni 2009 - 09:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Barn
Partner/familj
Karriär/utbildning
Hälsa
Boende
Prylar/teknik

Pengar är oviktigt.

#25

Postad 13 februari 2010 - 22:03

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0
Av de givna alternativen:
1. Familj
2. Karriär
3. Pengar
4. Boende
5. Teknik/prylar (inkl. motorfordon - bilar!!)
6. Allt annat

Inte det mest "ideella" (förutom "familj") men detta är mina prioriteringar.

Redigerat av King D, 13 februari 2010 - 22:03.


#26

Postad 14 februari 2010 - 16:00

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Hälsa och familjen utan tvekan.

Låter tvetydigt nu, men vad jobbar du med Jovial ? Hyffsat att ha ut 30-35k utan vidareutbildning tycker jag.


Det är väl relativt vanligt att ha runt 30-35k med bara gymnasieutbildning? :)

#27

Postad 14 februari 2010 - 17:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Nej, det är inte särskilt vanligt att ha 30-35 tkr med bara gymnasieutbildning.

Dessutom skriver han om att han om några år kommer att få ut den summan, då tjänar man bra.

#28

Postad 14 februari 2010 - 21:02

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Det är väl relativt vanligt att ha runt 30-35k med bara gymnasieutbildning? :)


Jo, det är vanligt! Om du säljer knark eller är prostituerad...

Att ha ut 30-35 k i månaden, netto, tillhör inte vanligheterna om du enbart har gymnasieutbildning. Fan... Att ha ut 20k i månaden, netto, tillhör inte ens vanligheterna!

Lakritstomte... Du är en av de självgodaste och naivaste personerna på detta forum. Jag vet att du inte är äldre än femton år, men kom in i matchen någon gång för bövelen! Skärp till dig, kamma till dig och flytta hemifrån innan du skriver i 30+ delen igen...

Med vänliga hälsningar
M

#29

Postad 14 februari 2010 - 21:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Om man tjänar 40 tkr per månad hör man till de 10% i landet som har högst lön. Men man har fortfarande inte 30-35 tkr ut per månad.

#30

Postad 14 februari 2010 - 21:19

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Om man tjänar 40 tkr per månad hör man till de 10% i landet som har högst lön. Men man har fortfarande inte 30-35 tkr ut per månad.


Så sant, så sant... Önskar dock att jag kunde få in en sådan lön på kontot varje månad. Hade inte gjort ont direkt! :-)

Själv är jag en kraftigt underbetald "statstjänsteman" och tjänar inte ens 30k i månaden, brutto. Snyft...

Några av mina vänner är sjöbefäl och seglar för Norska rederier. De små svinen har ut ca 50k i månaden, netto. Förutom när de är hemma, då får de mellan 3k-4k extra i månaden i matbidrag. Tur för dem att de får de extra pengarna, annars kanske de svälter ihjäl! :)

Jag är onekligen liiiiite avundsjuk på deras löner... Inte missunsam, men liiiite avundsjuk! Man spelar ju liksom inte i samma division precis...

#31

Postad 14 februari 2010 - 23:35

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
min dotter
Min fru
min hälsa
övrig nära familj
Jobbet
Vänner

Sen e det svårt att ordna mer saker, men de jag lägger mest tid på är bilen, hockeyn, övrig träning, elektronikavdelningen

Pengar hamnar rätt långt ned annars hade jag inte jobbat med det jag gör... Men de är ju ändå en förutsättning för att kunna hålla mina fritidsintressen vid liv...

#32

Postad 14 februari 2010 - 23:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Själv är jag en kraftigt underbetald "statstjänsteman" och tjänar inte ens 30k i månaden, brutto. Snyft...

Men knappt 30 tkr (brutto, det är normalt så vi pratar om löner i Sverige) är en liten bit över snittet i landet. Bor du inte i någon av storstäderna är det en bra bit över snittet.

#33

Postad 01 mars 2010 - 22:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jobb och vänner är i topp sen karriär och pengar antar jag. Utan pengar är livet rätt ###### trist.
Barn finns inte ens på en topp tusen lista för min del. Avskyr dem som pesten.

#34

Postad 11 mars 2010 - 01:30

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Hälsa och familjen utan tvekan.

Låter tvetydigt nu, men vad jobbar du med Jovial ? Hyffsat att ha ut 30-35k utan vidareutbildning tycker jag.


Att få ut 30-35000 efter skatt utan vidareutbildning?? DET undrar jag också vad det är för bransch vi talar om då??

#35

Postad 11 mars 2010 - 01:51

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Familj (alla som tillhör den)
Pengar (massor av dem)
Resor (långt åt helskotta härifrån)
Plastik operation
Fred på jorden
Hyfsad begravning

#36

Postad 18 mars 2010 - 04:45

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
PÅ min montörslön har jag en grundlön på 23,400 + bonus så ungefär 25000 i månaden brutto brukar jag ha. Snittlönen i sverige är vad jag hört runt 28,000. Är man underbetald? Snittlönen är väll lite missvisande antar jag.
Om man ser till hur många som arbetar i sverige/med hur mycket lön vi får i hop så blir detta 28,000
En stor grupp tjänar några tusen mindre än mig per månad. Sen finns det ju i toppen en mindre grupps som tjänar så in i helsike med penagar. Deras gemensamma lön överstiger den minskningen som dom som tjänar mindre står för skulle jag tro.

Jag antar att min lön inte är dålig om man tex skulle ta bort dom 15% högst avlönade i sverige och dom 15% lägst avlönade i sverige och bara dra snittet på dom resterande 70% då är nog siffran betydligt lägre än mina 25,000
Eller?

Redigerat av Unregistered62469361, 18 mars 2010 - 04:58.


#37

Postad 26 mars 2010 - 23:31

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Tråden tar en intressant vändning. Jag har haft tur och köpte en lägenhet för 150 papp i början på nittiotalet. Då min bror inte hade jobb betalade jag av huset som stod kvar efter min mors död. Jag lärde mig snabbt att bli den snålaste människan på jorden ftersom jag betalade räkningarna på huset fram tills den blev såld.

Den snålheten plus att jag bara tjänar 19.000 kronor och får ut ca 14-15.000 kronor efter skatt gör att jag ändå har en ansenlig summa på mitt konto. Jag vill inte säga hur mycket, men jag skulle kunna klara mig på dessa pengar i över ett halvår. Naturligtvis gör min låga hyra på 2400 rätt mycket. Men jag gör av med extremt lite pengar och cyklar året runt till jobbet(1,4 mil sammanlagt/dag). Det är med andra ord snart dags för en tråd om hur lite pengar man kan klara sig på.

Hur som helst värdesätter jag mitt liv så här:

Mat
Sömn
värme
hälsa
sociala kontakter
humor
pengar
karriär

Hälsa kommer långt efter sömn. Min teori är att det är viktigare att äta än att vara frisk. Är man varm och frisk, är det viktigt med kontakter. Sist kommer pengar. Omvänt skulle pengar kunna komma allra först då man kan köpa sig en bostad för dessa. Då blir pengar mer ett medel och inget självändamål, vilket är lätt hänt. Det är faktiskt kul att ha pengar...ähum. :)

När dessa grundbehov är tillfredställda börjar man tänka på hur livet kan börja ta sig vidare och om det finns karriärmöjligheter. med karriär menar jag då en social karriär, att vara omtyckt och att kunna tycka om. Jag skulle gärna proppa in kultur i min "överlevnadslista" men vet inte riktigt hur jag skulle rangordna kultur. Kanske att kultur kunde hamna antingen före eller efter sociala kontakter och humor.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 26 mars 2010 - 23:32.


#38

Postad 04 april 2010 - 20:39

Unregistered1864
  • Unregistered1864
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
jag värdesätter först o främst:

min familj o min bror och hans sambo.

min egen frihet o integritet, dvs att jag har rätt att göra vad jag vill med mitt liv under rimliga former.

min hälsa

arbete/anställning

Vänner

Framtida partner, being alone really sucks.. ;)

Boende, att man bor bra o känner sig trygg.

Pengar på banken

Hifi o Musik, fritidsysselsättning.

//

Mvh

Redigerat av Unregistered1864, 04 april 2010 - 20:40.


#39

Postad 17 juni 2013 - 15:04

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Varför måste jag välja mellan partner och barn. Min fru och mina tre barn är det viktigaste jag har och skulle ha mycket svårt att tänka mig det ena utan det andra. Sen kommer öl ;)

Fan jag skrev tre barn men jag har bara två. Och nej jag har inte druckit öl just nu ha, ha,

#40

Postad 18 juni 2013 - 07:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Oj då, jag klickade i "Barn" och "Övrig familj" med sambon i åtanke. Missade att klicka i "Partner", förutsatte att hon ingick i "Övrig familj". :)

#41

Postad 18 juni 2013 - 09:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag fick dom tre p'na. Partner, pengar och prylar :D

#42

Postad 19 juni 2013 - 10:57

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Vänner och upplevelser anser jag är viktigast. Sen tycker jag ett billigt och bra boende är viktigt också. Skulle må illa om 50% av min lön gick till hyra. :wacko:
Barn vill jag verkligen inte ha.

#43

Postad 06 juli 2013 - 22:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Familj
Hälsa
Pengar
...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.