Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dricker ni vin?

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 oktober 2009 - 18:26

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Hej!
Här pratas det ju om allt. Så jag tänkte dra igång en tråd om vin.

Jag föredrar röda viner, då dessa är mer kraftfulla.
Kan dricka vin till nästan vad som helst...bara sitta och sippra eller som idag tänkte jag göra mig en entrecote med lite "bea" och klyftpotatis. Har redan sipprat ett glas ;)

Och jag måste med detta första inlägg hylla ett vin från USA, Lodi. En Zinfandel vid namn Gnarly Head.
Jag har druckit mycket vin, oftast i det lägre prissegmentet(max 150:-) då det är roligare att botanisera där. Och Gnarly Head är helt magisk, enligt mina smaklökar. Rekommenderas verkligen! Köp imorgon, bolaget stänger 15:00 ;)

89:- är rena fyndet!

http://www.gnarlyhea...neZin/2007.aspx

http://systembolaget...mp;SokStrangar=

Har ni några trevliga fynd som ni vill dela med er av?

#2

Postad 31 oktober 2009 - 00:02

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Hej!
Här pratas det ju om allt. Så jag tänkte dra igång en tråd om vin.

Jag föredrar röda viner, då dessa är mer kraftfulla.
Kan dricka vin till nästan vad som helst...bara sitta och sippra eller som idag tänkte jag göra mig en entrecote med lite "bea" och klyftpotatis. Har redan sipprat ett glas ;)

Och jag måste med detta första inlägg hylla ett vin från USA, Lodi. En Zinfandel vid namn Gnarly Head.
Jag har druckit mycket vin, oftast i det lägre prissegmentet(max 150:-) då det är roligare att botanisera där. Och Gnarly Head är helt magisk, enligt mina smaklökar. Rekommenderas verkligen! Köp imorgon, bolaget stänger 15:00 ;)

89:- är rena fyndet!

http://www.gnarlyhea...neZin/2007.aspx

http://systembolaget...mp;SokStrangar=

Har ni några trevliga fynd som ni vill dela med er av?


Vin är gott dock dåligt med tips då jag mest dricker det jag köper utomlands och inte finns på systemet.

#3

Postad 31 oktober 2009 - 17:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jag föredrar också rött, gärna kraftigt och ganska torrt.

Men jag blev bjuden på vitt vin hemma hos bekant för ett tag sedan. Vi var några som skulle festa och han bjöd på mat till att börja med. Till förrätten, räkor och havskräftor tillsammans med soppa, serverade han ett vin som jag faktiskt tyckte var riktigt gott.

Sanctuary, 99 kr.

#4

Postad 04 november 2009 - 21:48

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Tja

Kör en standardsflarra...

Torres San Valentin - 63 kr. Oförskämt bra pris på detta vin...

http://www.systembol...mp;SokStrangar=

/Johan

#5

Postad 04 november 2009 - 21:56

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Aldrig varit så mycket för röda viner men tycker "sorten" amarone är riktigt god. Priserna ligger väl mellan 150 - 300 men det är helt klart värt varenda liten krona. Gillar man rött och inte testat tycker jag helt klart att ni ska ge det en chans.

#6

Postad 06 november 2009 - 10:55

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Mmm, amaroneviner är inte fel men jag håller mig oftast under 100-lappen. En favorit i det prissegmentet är detta vin Conde de Valdemar
När jag går över 100-kronorsstrecket blir det ofta Brolio

Har ni några tips på siter med bra info om viner? Jag gillade tidigare Röttorps sidor på www.di.se men han verkar ha slutat skriva där eller i alla fall ha minskat frekvensen på artiklarna

#7

Postad 13 november 2009 - 09:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Köpte ett rött Zinfandel förra helgen som jag tyckte var fantastiskt god, rund i smaken och ingen antydan till strak kryddighet. Kostar under hundralappen.
7 deadly zins heter den. Köpte den enbart för namnet eller flaskan skull.

Sen har vi hittat ett gott vitt Rieslingvin som inte är för sött eller för torrt, det är dessutom riktigt billig. Har provat betydligt dyrare Rieslingar som fått bra betyg mm men både jag och frun gillar denna.
By the river Riesling heter den och jag tror den kostar 59 kr

#8

Postad 13 november 2009 - 09:56

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Mitt tips blir mitt favvo vin! Penfolds Rawson`s Retreat. 75kr på bolaget!

#9

Postad 13 november 2009 - 10:05

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Cline som är gjord på Zinfandel druvan är min favorit just nu och kostar 89:-

#10

Postad 13 november 2009 - 10:05

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med Bulldog om att 7 Deadly Zins är ett sanslöst gott vin. Kan verkligen rekommenderas!

Hmmm... Hur kunde du få tag på det förra veckan för 99 riksdaler? Det höjdes till 115 spänn för snart två månader sedan. Jag blev rekommenderad det vinet av en tjej på Systembolaget, annars hade jag aldrig valt det. Världens fulaste etikett som ger en riktig B-känsla och en ordinär flaska. Hur valde du det vinet Bulldog? Fin etikett och fin flaska, eller vad skrev du? :)

En annan höjdare är Allegrini Valpolicella Superiore. Kostar 99 svenska enkronor och är riktigt bra!

#11

Postad 13 november 2009 - 10:07

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Robertson Shiraz (Sydafrika), mums till en bit kött! (84:-) :)

http://www.systembol...o...:Fruktsyra:

#12

Postad 13 november 2009 - 10:10

warper
  • warper
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Min mage klarar inte av rödtjut men flickvännen kan dra i sig mycke vitt vin å sprite/hallonsoda på en kväll :)

#13

Postad 13 november 2009 - 10:16

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Min mage klarar inte av rödtjut men flickvännen kan dra i sig mycke vitt vin å sprite/hallonsoda på en kväll :)


Välkommen och grattis till världshistoriens onödigaste inlägg! :)

Passar på att kasta in en till rekommendation... Vinet heter Basilisk Shiraz Mourvedre och kosta 87 kr. Ett riktigt gott vin som man dock inte ska dricka till starkt kryddad mat. Annars som sagt ettt riktigt höjdarvin...

#14

Postad 13 november 2009 - 10:27

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med Bulldog om att 7 Deadly Zins är ett sanslöst gott vin. Kan verkligen rekommenderas!

Hmmm... Hur kunde du få tag på det förra veckan för 99 riksdaler? Det höjdes till 115 spänn för snart två månader sedan. Jag blev rekommenderad det vinet av en tjej på Systembolaget, annars hade jag aldrig valt det. Världens fulaste etikett som ger en riktig B-känsla och en ordinär flaska. Hur valde du det vinet Bulldog? Fin etikett och fin flaska, eller vad skrev du? :)

En annan höjdare är Allegrini Valpolicella Superiore. Kostar 99 svenska enkronor och är riktigt bra!


förresten så trodde jag att det kostade under hundra. kansek därför jag blev förvånad i kassan. köpte ju mer än bra den flaskan. Jag tyckte bara namnet var "Coolt" och assoiationen till 7 dödssynder var lite ballt. :), Så "fin" är den väl inte, ;)

strunt samma, gott var det...

Redigerat av Bulldog76, 13 november 2009 - 10:28.


#15

Postad 13 november 2009 - 10:36

malmapagen82
  • malmapagen82
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Kan ge lite tips:
Rött: Under 100-kr
Lat 42 89 kr
http://www.systembol...mp;SokStrangar=
Villa Puccini
http://www.systembol...mp;SokStrangar=

Vita Under 100-kr
De bortoli
http://www.systembol...o...:Fruktsyra:
Petit Chablis
http://www.systembol...o...:Fruktsyra:

Ska ni laga en godare köttbit och vill prova något annat än klassiska amarone tycke rjag nu ska köra på en fransk Crozes-Hermitage.
Ex. http://www.systembol...mp;SokStrangar=

#16

Postad 13 november 2009 - 10:37

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

förresten så trodde jag att det kostade under hundra. kansek därför jag blev förvånad i kassan. köpte ju mer än bra den flaskan. Jag tyckte bara namnet var "Coolt" och assoiationen till 7 dödssynder var lite ballt. :), Så "fin" är den väl inte, :P

strunt samma, gott var det...


Sorry Bulldog! Det var inte meningen att dissa dig... :) Jupp, ett riktigt coolt namn! De sju dödssynderna, det är fan efter dem jag lever mitt liv... ;)

#17

Postad 13 november 2009 - 17:12

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Schyst, bulldog. 7 Deadly verkar onekligen riktigt intressant, det får det nog bli imorgon...
En Zinfandel också, samma som Gnarly Head. Det ska bli riktigt intressant. Tack för tipset. Kul att ni kommer med lite feedback och tips.

Någon som testat Gnarly Head kanske och kan jämföra det med 7 Deadly?


Nu ska jag öppna en ljus tjeckisk lager.(nr: 1611 på boa) Aldrig testat den...ska bli intressant.
Postad bild
(Bilden är "lånad")

#18

Postad 13 november 2009 - 17:18

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Penfolds Bin 28. Min absoluta favorit och jag tycker den är prisvärd trots sitt pris på runt 160:-. De enda vinerna jag druckit som smakat bättre har kostat över tusenlappen.

#19

Postad 13 november 2009 - 17:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
En liten snabb historia från min tid i restaurang-branschen:

Vinerna som serveras visas upp på bardisken, disken är fylld med viner från olika delar av världen, Australiensare, Sydafrikaner, Chilenare o.s.v. Chefen hade, iaf. då, en förkärlek för viner från de nyare vinproducenterna som ni förstår...

En äldre dam kommer fram till disken för att beställa en flaska vin.

Hon - Har ni verkligen inga franska viner?

Jag - Nej, inte som det är just nu.

Hon - Då tror jag inte jag vill ha något.

Jag - Oki, så om jag hade ett franskt vin som var riktigt, riktigt dåligt så hade du valt det, bara för att det var franskt?

Hon - Ja.

:(

#20

Postad 13 november 2009 - 17:27

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Nu ska jag öppna en ljus tjeckisk lager.(nr: 1611 på boa) Aldrig testat den...ska bli intressant.
Postad bild
(Bilden är "lånad")

Nå, vad tyckte du om den?

Jag provade en sån för ett par veckor sen och tyckte den påminde om gammal källare :( Inget vidare alltså.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 13 november 2009 - 17:28.


#21

Postad 13 november 2009 - 17:33

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jorå rödtjut är gott!


Det jag kommer på just nu är Red nectar, en trevlig bekantskap! Tjock som blod och smakar som en hel måltid :( .
Cabernet sauvignon är en druva som jag sällan tycker blir fel.....

Redigerat av genstruktur, 13 november 2009 - 17:35.


#22

Postad 13 november 2009 - 17:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Schyst, bulldog. 7 Deadly verkar onekligen riktigt intressant, det får det nog bli imorgon...
En Zinfandel också, samma som Gnarly Head. Det ska bli riktigt intressant. Tack för tipset. Kul att ni kommer med lite feedback och tips.

Någon som testat Gnarly Head kanske och kan jämföra det med 7 Deadly?


Nu ska jag öppna en ljus tjeckisk lager.(nr: 1611 på boa) Aldrig testat den...ska bli intressant.
Postad bild
(Bilden är "lånad")


Jag har testat Gnarly head, men det var ett tag sedan så jag minns inte den så bra. Jag belv inte speciellt begeistrad av den, var mer impad av 7 deadly sins.

#23

Postad 13 november 2009 - 17:35

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Nå, vad tyckte du om den?

Jag provade en sån för ett par veckor sen och tyckte den påminde om gammal källare :( Inget vidare alltså.

Nja, lite besviken faktiskt. Tyckte den var alltför besk eller nåt, definitivt en av de sämre tjeckerna jag druckit...

#24

Postad 20 november 2009 - 18:58

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Jaha, då var det Fredag igen då.
Ikväll blir det film och åter film i all min ensamhet då min Canal Digital box är sönder...

Till min pasta ikväll blir det en 7even Deadly, jag tackar för tipset.


Postad bild

#25

Postad 24 november 2009 - 13:27

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Kan bidra med ett tips också i denna tråd. Istället för champagne kan ni testa Louis Bouillot, Crémant de Bourgogne Brut. Har nummer 7688 och kostar 99 kr. Det är alltså en champagne som inte kommer från Champagne distriktet...eller ja...en champagne är det ju inte då men...ni fattar. Därav namnet Crémant. Tipset kommer från en kompis till en kompis som är sommelier.

//P

#26

Postad 24 november 2009 - 15:26

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Personlig favorit är Allesverloren, ett Sydafrikanskt vin som i de flesta butiker brukar finnas i Shiraz (precis kring 100) och Tinta Barocca (lite över 100). Själv köper jag oftast Tinta Baroccan som egentligen är en portvinsdruva, kan tänka mig att gillar man Gnarly Head kan även denna falla väl på läppen. Finns även som Tourega Nacional (också portvinsdruva) som jag nog tycker är den bästa av varienterna men svår att få tag i. Cabernet Sauvignon gör de också, men även den är beställningsvara, mycket mild och trevlig upplevelse. Kort sagt gillar jag alla deras viner men får nog slå ett extra slag för de två sorterna gjorda på portvinsdruvor.

[EDIT: Stavning]

Redigerat av -Q-, 24 november 2009 - 15:27.


#27

Postad 27 november 2009 - 00:22

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Gillar verkligen Zinfandel vin, men tycker tyvärr att nästan alla de har på systemet är tråkiga. Har druckit flera som har varit grymt mycket bättre. Är dock lite osäker på om jag har testat 7 deadly sins. Ska ta och testa den i helgen tror jag.

I annat fall kan jag rekommendera Primitivo vin om man gillar Zinfandel. Det är samma druva fast det är odlat i Italien istället för i Californien. Finns en hel del riktigt goda.

Merlo viner gillar jag också.

Om man gillar Amarone tycker jag man kan testa Ripasso vin. Det påminner om amarone och hänger ihop eftersom det pressas av samma druvor när amaronen görs tror jag.

#28

Postad 03 februari 2010 - 15:37

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
På senare tid har jag upptäckt att jag inte tål druvorna i Merlot och Zinfandel viner. Jag får utslag i ansiktet, stora röda fläckar och det hetter. Så djäkla synd eftersom jag gillar verkligen Merlot viner speciellt Australienska, yellow tail m.m. men jag kan inte dricka dem längre :blink:
Jag tar gärna emot tips på viner som har samma karaktär som Gnarly Head och Yellow Tail fast dock inte innehållandes Merlot eller Zinfandel druvan (inte alltför mycket).

#29

Postad 03 februari 2010 - 17:24

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0
Nu var det ett tag sedan jag drack den men om de inte ändrat karaktär alltför mycket så blev jag imponerad av nr 6568, 107kr.

nippe,

Finns rätt många ämnen i vin så frågan är om det är druvsorten i sig eller något annat du blir dålig av.
Av de bekanta jag har som har problem med rött vin så är det oftast mängden Tannin/Garvsyra som finns i vinet.
Finns en hel del info på bolagets websida.

#30

Postad 09 februari 2010 - 20:26

Unregistered1847
  • Unregistered1847
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
blason de borgogne är bra.. precis som Crémant de Bourgogne, detta gäller vita torra viner och rose'.. även Carmen från Chile, är ett bra prisvärt vitt vin.

Gnarly head är som sagt extremt smakstarkt, passar bäst till grillat på sommaren eller viltstek av nåt slag. också gillar Malbecs viner från Argentina, mkt gott. Argento tror jag det ena heter.

Vin tykcer jag är mest prisvärt mellan 70-120:- mer behöver det inte kosta.

Mvh

Redigerat av Unregistered1847, 09 februari 2010 - 20:31.


#31

Postad 19 februari 2010 - 12:12

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0
Själv har jag snöat in på Shiraz (Syrah).
Kan rekommendera följande (orkar inte länk)

Roodeberg
Black Granite
Anura
Rosemount
Foot of Africa (viognier)
Lindemans Bin 50

Samtliga under hundringen på Glasbanken

#32

Postad 05 mars 2010 - 10:18

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Bjuder på ett oerhört prisvärt och gott Shiraztips:

http://www.systembol...mp;SokStrangar=

#33

Postad 05 mars 2010 - 15:17

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Då vill jag passa på att bjuda på ett tips på ett riktigt gott från Colchagua dalen i Chile. Vi sålde det i vinbaren jag jobbade i på slutet av nittitalet när jag bodde i London, då gick det inte att få tag i i sverige men sedan några år tillbaka så finns det på gröna skylten. Det heter Montgras och den mest prisvärda varianten är Merlot reservan för 89,- http://www.systembol...mp;SokStrangar=

Otroligt prisvärt

#34

Postad 10 maj 2010 - 11:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Gurra Gurra ( kul namn ), riktigt bra Shiraz från "down under".

#35

Postad 19 maj 2010 - 20:21

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Skulle ha rekommenderat Redtree, rött gott vin. Men det verkar ha försvunnit ur sortimentet.

#36

Postad 30 maj 2010 - 19:59

bobbysan
  • bobbysan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Just nu dricker jag bara ett enda vin : Vampire Cabernet Sauvignon... tyvärr är det farligt gott... :)

http://leviimport.se...resortiment.htm

#37

Postad 30 maj 2010 - 20:04

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Jag dricker endast mitt egna vin :)

#38

Postad 31 maj 2010 - 17:56

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Just nu dricker jag bara ett enda vin : Vampire Cabernet Sauvignon... tyvärr är det farligt gott... :)

Är inte det att begränsa sig en smula? Fast det är så klart avhängigt av matvanor och dylikt men hemma hos oss skulle det inte fungera att bara dricka ett vin.

#39

Postad 31 maj 2010 - 18:30

bobbysan
  • bobbysan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ha ha ha... ja det är klart... när det behövs vitt vin så får jag ju så gott som lov att vika mig...:)

#40

Postad 06 juni 2010 - 06:52

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Mousserande kring 50

Pol Rémy Brut (nr 77259) 52kr
Chapel Hill Sparkling Chardonnay (nr 7649) 59kr
Carrington Vintage Brut (nr 7748) 69kr

Mouserrande kring hundralappen

Anna de Codorníu Brut (nr 7369) 94kr
Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut (nr 7688) 99kr
Pongrácz Brut (nr 7628) 109kr

#41

Postad 07 juni 2010 - 13:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Just nu dricker jag bara ett enda vin : Vampire Cabernet Sauvignon... tyvärr är det farligt gott... :P

http://leviimport.se...resortiment.htm


Bäst för dig att det är gott, har beställt 2 flaskor.
Passade även på att beställa 2st Rijk's Shiraz ( 87624 ).

#42

Postad 19 juni 2010 - 16:37

Unregistered69a7a1ce
  • Unregistered69a7a1ce
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Här hemma så blir det mest rött från Sydafrika , smakar bara så mycket mer . En amarone eller nåt annat kraftfullt vin från italien blir det oxå emellanåt. Sen finns det ju guldkorn från både Australien och USA som slunkit ner ... :P

I hyllan hemma :

Roodeberg
Havana Hills Limeroad
7 Deadly Zins
Allegrini Valpolicella Superiore
Farnese Colline Teramane

#43

Postad 21 juni 2010 - 12:46

Gattbo
  • Gattbo
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Följande vin rekommenderade jag en polare som skulle ge en bröllopspresent:

Dessertvin rött:
5329 Delitia Recioto 133 kr (inte alltför söt, utmärkt till ost)

Dessertvin vitt:
4115 Chateau Grillon 123 kr (trevlig sötma som är som guld på tungan)

Mousserande vitt:
7450 Launois Champagne 279 kr (frisk, med tydlig citrus)


Rött vin:
2419 Vaio Armaron 359 kr (bästa Amaronen?)
2811 Chateau Mont-Redon 215 kr (elegant)
16320 Penfolds Bin 28 Kalimna-Shiraz 159 kr (musöppnare?)
32361 Brolo di Campofiorin 149 kr (Campofiorin gjord på klassiskt manér)
99999 Chateau Ksara 119 kr (fränt vin med skön rivighet)
2405 Ventisquero 102 kr (löjligt prisvärt)
12044 Anura Pinotage-Syrah 79 kr

Priserna är nog inte helt uppdaterade. Själv har jag Ventisquero och Anura som bordsvin. Anuran har den trevliga, dock ej så vanliga blandningen av Shiraz och Pinotage, som kombinerar styrka och fruktighet på ett enastående sätt. Man kan enkelt förväxla detta vin med dyrare och mer komplexa/fylliga viner.

På senare tid har en amerikansk Zinfandel dykt upp som en favorit vid lite mer festliga tillfällen. Den brukar hamna på tillfälliga nyheter nån gång om året - och är trots kostnaden ( 300kr) väldigt prisvärd.

Seghesio Cortina Zinfandel nr 94232 (grymt gott helt enkelt)

#44

Postad 20 juli 2014 - 18:01

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Väcker lite liv i den här tråden med ett tips.

Chateau Briot
89 kr från beställningssortimentet.
Färdigt att drickas nu. Vinner inte på lagring.
Ganska slankt med mjuka tanniner så det passar perfect till grillat



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.