Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#2351

Postad 03 december 2019 - 11:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

SVT's regionala nyheter gÄr att se med SVT appen dÄ det gÀller SVT Ätminstone.

Det andra beror lite pÄ var man kör boxen dÄ det duger för sovrummet t.ex.



#2352

Postad 03 december 2019 - 12:58

Svenna72
  • Svenna72
  • ForumrĂ€v

  • 610 inlĂ€gg
  • 0

https://swedroid.se/...for-android-tv/

 

StreamingtjÀnsten C More har utökat Android-klienten med stöd för Googles TV-plattform Android TV.
Enligt Ă€ndringsloggen tillkom stödet för Android TV under gĂ„rdagen och stöds frĂ„n och med version 3.26.0 eller nyare. 

Redigerat av Svenna72, 03 december 2019 - 12:58.


#2353

Postad 03 december 2019 - 13:04

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

I anledning av den nya UHD kanalen, kommer en frÄga upp.

 

Jag anvÀnder en Philips 55OLED803 4K HDR TV med OP-boxen ansluten med antingen den HDMI-kabel som medföljde boxen eller den kabel som medföljde den Apple 4KTV som CD levererat som bonus.

 

Oavsett vilken kabel sĂ„ sĂ€ger OP-boxen följande "BĂ€sta upplösning för TVn "HD 1080p 60Hz" Bifogad fil  OP-box HDMI.jpg   63,31K   3 Antal nerladdningar

 

Vad betyder det? Att TVŽn tar emot 2K eller 4K signal frÄn OP-boxen??

 

Den andra bilden Àr frÄn TVŽns instÀllningar.

Bifogad fil  4KTVPhilips.jpg   70,64K   6 Antal nerladdningar

 

Antagligen bra att reda ut för att garantera bÀsta möjliga bild och evt frÄgor om "Ultra HDMI-kablar" och sÄ...



#2354

Postad 03 december 2019 - 15:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 1

 

https://swedroid.se/...for-android-tv/

 

StreamingtjÀnsten C More har utökat Android-klienten med stöd för Googles TV-plattform Android TV.
Enligt Ă€ndringsloggen tillkom stödet för Android TV under gĂ„rdagen och stöds frĂ„n och med version 3.26.0 eller nyare. 

 

 

Det var pÄ tiden efter att folk har efterfrÄgat det i nÄgra Är nu.

Verkar fortfarande vara rÀtt begrÀnsat sÄ blir nog att vÀnta ett tag till ser det ut som.


Redigerat av Leatherface, 03 december 2019 - 15:38.


#2355

Postad 03 december 2019 - 15:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 1

Det var pÄ tiden efter att folk har efterfrÄgat det i nÄgra Är nu.

Verkar fortfarande vara rÀtt begrÀnsat sÄ blir nog att vÀnta ett tag till ser det ut som.

Hej

FrÄgade C More om detta igÄr sÄ hoppas pÄ fÄ ett svar under veckan.

Mvh

Niklas



#2356

Postad 03 december 2019 - 15:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

I anledning av den nya UHD kanalen, kommer en frÄga upp.

 

Jag anvÀnder en Philips 55OLED803 4K HDR TV med OP-boxen ansluten med antingen den HDMI-kabel som medföljde boxen eller den kabel som medföljde den Apple 4KTV som CD levererat som bonus.

 

Oavsett vilken kabel sĂ„ sĂ€ger OP-boxen följande "BĂ€sta upplösning för TVn "HD 1080p 60Hz" attachicon.gifOP-box HDMI.jpg

 

Vad betyder det? Att TVŽn tar emot 2K eller 4K signal frÄn OP-boxen??

 

Den andra bilden Àr frÄn TVŽns instÀllningar.

attachicon.gif4KTVPhilips.jpg

 

Antagligen bra att reda ut för att garantera bÀsta möjliga bild och evt frÄgor om "Ultra HDMI-kablar" och sÄ...

Hej

Testat andra HDMI-ingĂ„ngar pĂ„ din TV? 
 

Dubbelkolla gÀrna vad boxen stÄr instÀlld pÄ under Meny / InstÀllningar / Upplösning

 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 03 december 2019 - 15:50.


#2357

Postad 03 december 2019 - 17:53

Truckerhate
  • Truckerhate
  • LĂ€rjunge

  • 376 inlĂ€gg
  • 0
Fick ett bra erbjudande av viasat sÄ avslutade Canal digital efter mÄnga Är.
SÄ oerhört skönt slippa one place boxen.
Samsungboxen jag fick nu verkar fungera bra och mycket trevligare grÀnssnitt.
FÄr verkligen hoppas Canal digital rannsakar sig sjÀlv och byter ut boxen.

Redigerat av Truckerhate, 03 december 2019 - 17:54.


#2358

Postad 03 december 2019 - 18:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Fick ett bra erbjudande av viasat sÄ avslutade Canal digital efter mÄnga Är.
SÄ oerhört skönt slippa one place boxen.
Samsungboxen jag fick nu verkar fungera bra och mycket trevligare grÀnssnitt.
FÄr verkligen hoppas Canal digital rannsakar sig sjÀlv och byter ut boxen.

 

Nu kommer det ju bli samma bolag snart och man kommer anvÀnda sig av Telenors plattform.

https://www.di.se/li...iasat-consumer/


Redigerat av Leatherface, 03 december 2019 - 18:09.


#2359

Postad 03 december 2019 - 18:35

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Testat andra HDMI-ingĂ„ngar pĂ„ din TV? 
 

Dubbelkolla gÀrna vad boxen stÄr instÀlld pÄ under Meny / InstÀllningar / Upplösning

 

Mvh

Niklas

Har testat med bĂ„de HDMI 1 och 2 som stöder 4K bĂ€gge tvĂ„. Om du tittar pĂ„ den "blĂ„ HDMIbilden" i det förra inlĂ€gget sĂ„ ser du vad boxen Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K. Den svartvitabilden under den blĂ„ visar vad TVÂŽn Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K HDR för HDMI 1 och 2. Min frĂ„ga gĂ€llde vad "BĂ€sta upplösning för TVn: HD 1080p, 60Hz" i PO-boxens HDMI sektion egentligen betyder?? Är det vad boxen sĂ€nder ut till TVÂŽn eller nĂ„got annat??



#2360

Postad 03 december 2019 - 18:53

Göken99
  • Göken99
  • AnvĂ€ndare

  • 102 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Vi borde sjÀlvklart ha förklarat bÀttre för dig varför vi inte rekommenderar att man kör OnePlace endast över internet. HÀr Àr nÄgra funktioner som försvinner nÀr man kör boxen endast över internet.

- SĂ€mre bildkvalitet 
- Textning saknas pÄ ca 10 kanaler
- Ingen möjlighet till inspelning
- Ingen text-tv
- Inget dolby
- TV4 Film, Viasat UHD och SVTs lokala kanaler saknas

Det fanns inget annat alternativ kring din installation? Maströr, skorstensfÀste etc? Bara att skicka ett PM om du Àr intresserad av att stanna kvar sÄ ska jag göra det jag kan för att hjÀlpa dig.

Mvh

Niklas

Tack för ett vettigt svar frÄn en kundmedveten CD-representant som i alla fall förklarade en av mina frÄgor en av era medarbetare försökte besvara, men svÄrt dÄ denne inte ens lÀste det jag skrivit.

 

Ang lösningar med mast osv. Inte hört nÄgot vare sig frÄn CD eller Installatören om att sÄdana möjligheter fanns. Blev iofs nog dyrt ÀndÄ med de extralösningar installatören gjorde. Det dÀr med fri installation innebar en utgift pÄ 2000 spÀnn, men visst, sjÀlvklart Àr det olika hus och förhÄllanden hos alla sÄ den extra kostnaden kan jag köpa, men det hade nog barkat ivÀg.

 

TyvÀrr var ointresset frÄn Canal Digital att behÄlla en bra kund för mycket för min stolthet. Speciellt nÀr bekanta fÄtt fina erbjudanden vid förlÀngning trots att dom bara haft familjepaketet, medan jag som lÀgger en tusenlapp i mÄnaden och haft lite problem erbjuds att fÄ köpa en box till fullpris!!!! men i övrigt fullt pris... :ph34r:



#2361

Postad 03 december 2019 - 19:43

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 672 inlĂ€gg
  • 0

För ynkligt! Fick typ samma hÄnfulla erbjudande,köpa en op box pÄ avbetalning typ!! Och sen nÄt fjuttigt pris i 6 mÄn. BlÀ!

Förra gĂ„ngen (kaonboxens black friday för tvĂ„ Ă„r sen) fick jag boxen + atv hd ,6 mĂ„n gratis cmore film och halva priset pĂ„ familjepaketet i 12 mĂ„n vid en 24 mĂ„n bindning. 
Det erbjudandet borde deciennelÄnga kunder erbjudas utan tjafs nÀr det Àr black friday o h bindningen löpt ut. Naturligtvis med de senaste hÄrdvarorna dÄ. OP box samt atv4k mao.

Lutar nog Ät att skippa CD dÄ de blivit grymt gnidna!



#2362

Postad 03 december 2019 - 20:14

Göken99
  • Göken99
  • AnvĂ€ndare

  • 102 inlĂ€gg
  • 0

För ynkligt! Fick typ samma hÄnfulla erbjudande,köpa en op box pÄ avbetalning typ!! Och sen nÄt fjuttigt pris i 6 mÄn. BlÀ!

Förra gĂ„ngen (kaonboxens black friday för tvĂ„ Ă„r sen) fick jag boxen + atv hd ,6 mĂ„n gratis cmore film och halva priset pĂ„ familjepaketet i 12 mĂ„n vid en 24 mĂ„n bindning. 
Det erbjudandet borde deciennelÄnga kunder erbjudas utan tjafs nÀr det Àr black friday o h bindningen löpt ut. Naturligtvis med de senaste hÄrdvarorna dÄ. OP box samt atv4k mao.

Lutar nog Ät att skippa CD dÄ de blivit grymt gnidna!

Åja du fick i alla fall lite rabatt i 6 mĂ„nader om du skulle förlĂ€nga, jag blev erbjuden noll kronor i rabatt vid förlĂ€ngning!  :lol:

 

Jag hade Com Hem i drygt 20 Är innan, och en av anledningarna till att jag bytte var det fina erbjudandet CD hade pÄ Black Friday för 2 Är sedan, och man lÀste dÄ, och hörde av bekanta att gamla kunder fick liknande erbjudanden om man dÄ hörde av sig.

NĂ„got verkar helt klart Ă€ndrats med CD:s strategi med befintliga kunder nĂ€r man nu blir erbjuden noll kronor i rabatt och ingen utrustning om man förlĂ€nger sitt abonnemang 24 mĂ„nader... :ph34r:  :ph34r:



#2363

Postad 03 december 2019 - 20:16

jonasbratt
  • jonasbratt
  • AnvĂ€ndare

  • 204 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sista dag med CD 31/12. Det Àr andra gÄngen jag sÀger upp avtalet pga för mycket strul med Oneplace i kombo med att vi inte tittar pÄ linjÀr TV eller sparar program - men förra gÄngen fick jag 8 mÄnader gratis nÄn vecka efter jag sa upp mig som gjorde att jag blev kvar ett tag till....

Redigerat av jonasbratt, 03 december 2019 - 20:17.


#2364

Postad 03 december 2019 - 21:37

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 672 inlĂ€gg
  • 0

Åja du fick i alla fall lite rabatt i 6 mĂ„nader om du skulle förlĂ€nga, jag blev erbjuden noll kronor i rabatt vid förlĂ€ngning!  :lol:

 

Jag hade Com Hem i drygt 20 Är innan, och en av anledningarna till att jag bytte var det fina erbjudandet CD hade pÄ Black Friday för 2 Är sedan, och man lÀste dÄ, och hörde av bekanta att gamla kunder fick liknande erbjudanden om man dÄ hörde av sig.

NĂ„got verkar helt klart Ă€ndrats med CD:s strategi med befintliga kunder nĂ€r man nu blir erbjuden noll kronor i rabatt och ingen utrustning om man förlĂ€nger sitt abonnemang 24 mĂ„nader... :ph34r:  :ph34r:

 

Man Àr vÀl inte vÀrd nÄt lÀngre som lÄÄng kund, en belastning snarare kanske dÄ man önskar nÄn form av tacksamhet för alla de Är man gödit deras plÄnkor.



#2365

Postad 04 december 2019 - 00:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlĂ€gg
  • 0

Nu kommer det ju bli samma bolag snart och man kommer anvÀnda sig av Telenors plattform.

https://www.di.se/li...iasat-consumer/

 

den lĂ€nken fungerar bara om man betalar 

 

Du fÄr nog lÀgga upp texten hÀr



#2366

Postad 04 december 2019 - 04:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Konstigt jag betalar inte heller sÄ ni borde se exakt det jag ser.

Testa att öppna i inkognito lÀge vilket kan fungera ibland pÄ vissa sidor.


Redigerat av Leatherface, 04 december 2019 - 04:55.


#2367

Postad 04 december 2019 - 04:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Har testat med bĂ„de HDMI 1 och 2 som stöder 4K bĂ€gge tvĂ„. Om du tittar pĂ„ den "blĂ„ HDMIbilden" i det förra inlĂ€gget sĂ„ ser du vad boxen Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K. Den svartvitabilden under den blĂ„ visar vad TVÂŽn Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K HDR för HDMI 1 och 2. Min frĂ„ga gĂ€llde vad "BĂ€sta upplösning för TVn: HD 1080p, 60Hz" i PO-boxens HDMI sektion egentligen betyder?? Är det vad boxen sĂ€nder ut till TVÂŽn eller nĂ„got annat??

 

Ja det Àr vad boxen sÀnder ut till TV'n och man borde köra med 50 hÀr i Europa.

Är det pĂ„ AutolĂ€ge du tĂ€nker pĂ„ isf sĂ„ brukar inte det fungera speciellt bra pĂ„ min MiBox 3 sĂ„ blir det 720p istĂ€llet för 1080p med det. 


Redigerat av Leatherface, 04 december 2019 - 05:03.


#2368

Postad 04 december 2019 - 19:46

Benny
  • Benny
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Fick One place boxen idag

Jag undrar hur man fÄr igÄng Chromecasten i boxen?
Är Chromecasten inbyggd i boxen eller ska man ladda ner en app i boxen?
Jag har kopplat boxen till ett nÀtverksuttag

Man kunde vÀlja att installera boxen med hjÀlp av telefonen men jag fick inte det att fungera jag har en samsung note 9

#2369

Postad 04 december 2019 - 19:48

jonasbratt
  • jonasbratt
  • AnvĂ€ndare

  • 204 inlĂ€gg
  • 0

Fick One place boxen idag

Jag undrar hur man fÄr igÄng Chromecasten i boxen?
Är Chromecasten inbyggd i boxen eller ska man ladda ner en app i boxen?
Jag har kopplat boxen till ett nÀtverksuttag

Man kunde vÀlja att installera boxen med hjÀlp av telefonen men jag fick inte det att fungera jag har en samsung note 9


VÀlkommen in i Oneplace magiska vÀrld. SÄ lÀnge telefon och OP Àr pÄ samma nÀtverk borde den dyka upp. Det Àr ingen riktig Chromecast och tyvÀrr funkar den inte lika bra som en Chromecast-stick...

#2370

Postad 04 december 2019 - 19:49

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlĂ€gg
  • 0

VÀlkommen in i Oneplace magiska vÀrld.

KĂ€nner jag en viss ironi? :P



#2371

Postad 04 december 2019 - 20:07

Benny
  • Benny
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

VÀlkommen in i Oneplace magiska vÀrld. SÄ lÀnge telefon och OP Àr pÄ samma nÀtverk borde den dyka upp. Det Àr ingen riktig Chromecast och tyvÀrr funkar den inte lika bra som en Chromecast-stick...

Tack
Jag hade inte skrivit in mitt wifi lösenord nu nÀr jag gör det sÄ stÄr det bara att"Det gick inte att hitta ASUS"

Nu fick jag igÄng chromecasten
Jag gjorde om nÀtverks proceduren i boxen sen började det att fungera

Redigerat av Benny, 04 december 2019 - 22:18.


#2372

Postad 04 december 2019 - 22:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Helt okej bild ikvÀll pÄ fotbollen i Viasat Ultra HD iaf.

Jag kör med EPGn för att byta kanal annars tar det ju evigheter att blÀddra.

Fortfarande inget Dolby digital ljud dock.



#2373

Postad 04 december 2019 - 23:12

Kalleputs
  • Kalleputs
  • AnvĂ€ndare

  • 108 inlĂ€gg
  • 0
Vi fick en kanal som sÀnder uhd,den gÄr se ibland och dÄ oftast bollsparkstÀvling.Vem faen Àr de som bestÀmmer att alla vuxna ska gilla sÄnt trams?
Det som stör mej mest med bollfjanteriet Àr att det tas för givet att alla gillar detta

#2374

Postad 05 december 2019 - 01:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlĂ€gg
  • 0

Chromecast i OnePlace fungerar utmĂ€rkt, och vet inte vad det Ă€r som skiljer den frĂ„n Chromecast Ultra eller de som Ă€r inbyggda i TV-apparaterna. 



#2375

Postad 05 december 2019 - 02:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

VÀlkommen in i Oneplace magiska vÀrld. SÄ lÀnge telefon och OP Àr pÄ samma nÀtverk borde den dyka upp. Det Àr ingen riktig Chromecast och tyvÀrr funkar den inte lika bra som en Chromecast-stick...

 

Chromecast funktionen Àr nÄt som Google ligger bakom och det Àr ett problem pÄ andra AndroidTV boxar med sÄ det kan bara Google rÀtta till.

Man ska ju uppgradera AndroidTV version under nÀsta Är sÄ vet inte om det kanske hjÀlper lite.


Redigerat av Leatherface, 05 december 2019 - 02:37.


#2376

Postad 05 december 2019 - 06:51

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Hej

 

Jag har en köpt Panasonic TX-55GZ960E vilken upplösning ska jag ha pÄ oneplace boxen? ( Auto ) ( 4K 2160p, 50Hz ) ( 4K 2160p, 60Hz )



#2377

Postad 05 december 2019 - 13:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Hej

 

Jag har en köpt Panasonic TX-55GZ960E vilken upplösning ska jag ha pÄ oneplace boxen? ( Auto ) ( 4K 2160p, 50Hz ) ( 4K 2160p, 60Hz )

Hej

Det rÀcker att ha boxen instÀlld pÄ "Auto"

Mvh

Niklas



#2378

Postad 05 december 2019 - 14:30

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Det rÀcker att ha boxen instÀlld pÄ "Auto"

Mvh

Niklas

 

Okej dÄ vet jag det. Tack för ditt svar



#2379

Postad 05 december 2019 - 14:36

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Det rÀcker att ha boxen instÀlld pÄ "Auto"

Mvh
Niklas


Om jag har min pÄ aouto sÄ blir det ingen bild pÄ vissa kanaler...?

#2380

Postad 05 december 2019 - 15:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Om jag har min pÄ aouto sÄ blir det ingen bild pÄ vissa kanaler...?

Hej

Vad har du den instÀlld pÄ och vilka kanaler saknar du bild pÄ? Bara svart bild eller nÄgot felmeddelande? Via satellit eller endast över innehÄll i playtjÀnst?

Mvh

Niklas



#2381

Postad 05 december 2019 - 15:18

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Om jag har min pĂ„ auto sĂ„ blir upplösningen 3840x2160 25Hz. Ska det vara sĂ„? Och ljudet blir jĂ€tte osynkat. 


Redigerat av pierre__71, 05 december 2019 - 15:26.


#2382

Postad 05 december 2019 - 15:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Har testat med bĂ„de HDMI 1 och 2 som stöder 4K bĂ€gge tvĂ„. Om du tittar pĂ„ den "blĂ„ HDMIbilden" i det förra inlĂ€gget sĂ„ ser du vad boxen Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K. Den svartvitabilden under den blĂ„ visar vad TVÂŽn Ă€r instĂ€lld pĂ„ nĂ€mligen 4K HDR för HDMI 1 och 2. Min frĂ„ga gĂ€llde vad "BĂ€sta upplösning för TVn: HD 1080p, 60Hz" i PO-boxens HDMI sektion egentligen betyder?? Är det vad boxen sĂ€nder ut till TVÂŽn eller nĂ„got annat??

Hej

DĂ„ skulle jag sĂ€ga att det Ă€r nĂ„got med signaleringen frĂ„n din TV. Är den uppkopplad mot internet och har senaste mjukvaran?

 

5: Ă€r din TVÂŽs högsta videoformat och framrate (vilket dĂ„ Ă€r fel i det hĂ€r fallet) 

Rekommenderar att maila Philips och kolla om dom har nÄgon teori.

Mvh

Niklas

 


Om jag har min pĂ„ auto sĂ„ blir upplösningen 3840x2160 25Hz. Ska det vara sĂ„? Och ljudet blir jĂ€tte osynkat. 

Hej

 

Osynkat pÄ alla kanaler? Box kopplad direkt till TV eller via förstÀrkare?

Mvh

Niklas



#2383

Postad 05 december 2019 - 15:36

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Hej

DĂ„ skulle jag sĂ€ga att det Ă€r nĂ„got med signaleringen frĂ„n din TV. Är den uppkopplad mot internet och har senaste mjukvaran?

 

5: Ă€r din TVÂŽs högsta videoformat och framrate (vilket dĂ„ Ă€r fel i det hĂ€r fallet) 

Rekommenderar att maila Philips och kolla om dom har nÄgon teori.

Mvh

Niklas

 


Hej

 

Osynkat pÄ alla kanaler? Box kopplad direkt till TV eller via förstÀrkare?

Mvh

Niklas

 

Det Àr pÄ alla kanaler. Boxen Àr kopplad via en förstÀrkare. Om jag stÀller in pÄ 1920x1080p 60Hz sÄ funkar ljudet klockrent men stÀller jag pÄ 3840x2160 60Hz dÄ fÄr jag ingen bild eller ljud.


Redigerat av pierre__71, 05 december 2019 - 15:39.


#2384

Postad 05 december 2019 - 15:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr pÄ alla kanaler. Boxen Àr kopplad via en förstÀrkare. Om jag stÀller in pÄ 1920x1080p 60Hz sÄ funkar ljudet klockrent men stÀller jag pÄ 3840x2160 60Hz dÄ fÄr jag ingen bild eller ljud.

Hej

Viktigt att förstÀrkare och tv stödjer 4K/UHD för att det ska fungera. Mest troligt stödjer din TV eller förstÀrkare inte 4K.

 

Skicka gÀrna modell pÄ förstÀrkare

 

Mvh

Niklas

 


Redigerat av Allente Sverige, 05 december 2019 - 15:45.


#2385

Postad 05 december 2019 - 15:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlĂ€gg
  • 0

Har 3840x2160 50Hz pĂ„ auto. 3840x2160 25Hz finns inte ens som val.



#2386

Postad 05 december 2019 - 16:03

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Viktigt att förstÀrkare och tv stödjer 4K/UHD för att det ska fungera. Mest troligt stödjer din TV eller förstÀrkare inte 4K.

 

Skicka gÀrna modell pÄ förstÀrkare

 

Mvh

Niklas

 

 

Tv:n Àr Panasonic TX-55GZ960E och förstÀrkaren heter Pioneer SC-LX86



#2387

Postad 05 december 2019 - 16:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Tv:n Àr Panasonic TX-55GZ960E och förstÀrkaren heter Pioneer SC-LX86

Hej

OsÀker pÄ hur förstÀrkaren hanterar 4K. Det stÄr "4K pass through" men upplösning 1080p.
Det jag vet man kan göra pÄ Yamaha Àr att Àndra HDMI version frÄn 1.4 till 2.2 för att lösa liknande problem.

MÄnga hÀr pÄ forumet Àr duktiga nÀr det kommer till förstÀrkare och kanske kan bidra bÀttre, men spontant verkar det inte som förstÀrkaren stöttar 4K eftersom det fungerar bra nÀr du Àndrar till 1080p.

Mvh

Niklas



#2388

Postad 05 december 2019 - 16:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

VÀlkommen in i Oneplace magiska vÀrld. SÄ lÀnge telefon och OP Àr pÄ samma nÀtverk borde den dyka upp. Det Àr ingen riktig Chromecast och tyvÀrr funkar den inte lika bra som en Chromecast-stick...

Hej

Precis som jonasbratt skriver, plus att man mÄste vara inloggad med sitt google konto. Nu vet jag att du löste problemet men bra för alla att kÀnna till.

Mvh

Niklas



#2389

Postad 05 december 2019 - 16:36

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0

Hej

OsÀker pÄ hur förstÀrkaren hanterar 4K. Det stÄr "4K pass through" men upplösning 1080p.
Det jag vet man kan göra pÄ Yamaha Àr att Àndra HDMI version frÄn 1.4 till 2.2 för att lösa liknande problem.

MÄnga hÀr pÄ forumet Àr duktiga nÀr det kommer till förstÀrkare och kanske kan bidra bÀttre, men spontant verkar det inte som förstÀrkaren stöttar 4K eftersom det fungerar bra nÀr du Àndrar till 1080p.

Mvh

Niklas

 

Tack sÄ mycket för hjÀlpen och tack för dina svar.



#2390

Postad 05 december 2019 - 16:55

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Hej

DĂ„ skulle jag sĂ€ga att det Ă€r nĂ„got med signaleringen frĂ„n din TV. Är den uppkopplad mot internet och har senaste mjukvaran?

 

5: Ă€r din TVÂŽs högsta videoformat och framrate (vilket dĂ„ Ă€r fel i det hĂ€r fallet) 

Rekommenderar att maila Philips och kolla om dom har nÄgon teori.

Mvh

Niklas

 

Ja den Àr uppkopplad och har den senaste mjukvaran.

 

4K HDR 60 hz Ă€r max för modellen som heter  55OLED803.

 

Du har fortfarande INTE svarat pÄ frÄgan om vad OP-boxens data "5. BÀsta upplösning för TV:nŽ: HD 1080 Progressive, 60Hz", betyder?

 

Är det vad OP-boxen skickar ut? eller Ă€r det vad OP-boxen tror via HDMI-handskĂĄk med TVÂŽn att TVÂŽn har som max? eller nĂ„got annat?

 

NÀr jag fÄtt svar pÄ hur man kan veta VAD boxen sÀnder ut, (inte vad man stÀllt in den för att sÀnda ut) ska jag naturligtvis frÄga Philips om ditt svar inte leder till en lösning.


Redigerat av Nisken, 05 december 2019 - 16:57.


#2391

Postad 05 december 2019 - 18:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 0

Ja den Àr uppkopplad och har den senaste mjukvaran.

 

4K HDR 60 hz Ă€r max för modellen som heter  55OLED803.

 

Du har fortfarande INTE svarat pÄ frÄgan om vad OP-boxens data "5. BÀsta upplösning för TV:nŽ: HD 1080 Progressive, 60Hz", betyder?

 

Är det vad OP-boxen skickar ut? eller Ă€r det vad OP-boxen tror via HDMI-handskĂĄk med TVÂŽn att TVÂŽn har som max? eller nĂ„got annat?

 

NÀr jag fÄtt svar pÄ hur man kan veta VAD boxen sÀnder ut, (inte vad man stÀllt in den för att sÀnda ut) ska jag naturligtvis frÄga Philips om ditt svar inte leder till en lösning.

Hej

1: Visar vad boxen Ă€r pĂ„ för upplösning. PĂ„ Samsung kan man tex trycka pĂ„ "info knappen" för att se aktuell upplösning, hur det fungerar pĂ„ Philips vet jag tyvĂ€rr inte. 

 

Det var "5: bÀsta upplösning" jag svarade pÄ tidigare. Varför du har HD 1080 Progressive 60 hz mÄste Philips svara pÄ.

 

Mvh

Niklas



#2392

Postad 05 december 2019 - 18:55

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Hej

1: Visar vad boxen Ă€r pĂ„ för upplösning. PĂ„ Samsung kan man tex trycka pĂ„ "info knappen" för att se aktuell upplösning, hur det fungerar pĂ„ Philips vet jag tyvĂ€rr inte. 

 

Det var "5: bÀsta upplösning" jag svarade pÄ tidigare. Varför du har HD 1080 Progressive 60 hz mÄste Philips svara pÄ.

 

Mvh

Niklas

Men vĂ€nta nu? HUR ska Philips kunna svara pĂ„ VARFÖR OP-boxen tror att TVÂŽn har en viss bĂ€sta upplösning? Rutan med "5: bĂ€sta upplösning" Ă€r ju en inforuta frĂ„n OP-boxen!

 

För att vara tydliga, menar du att "5: bÀsta upplösning" Àr vad OP-boxen genom handkskakniung med TVŽn över HDMI "tror" Àr TVŽns bÀsta upplösning?

NĂ„got som i sĂ„ fall ju tydligtvis Ă€r helt fel. https://www.displays.../model/7f54145b

 

Kan ju vara sÄ att 1: visar vad boxen skickar ut (4K i bilden i min trÄdstart) och att 5: HD1080p 60hz Àr helet fel listat av OP-boxen.

 

TyvÀrr har Philips TVŽn ingen av mig kÀnd funktion som visar vad den tar emot pÄ aktuell ingÄng, som upplösning, fÀrgdjup eller Ätminstone bitrate.

 

Inte har jag hittat nĂ„n androidTV-app heller som kan installeras i TVÂŽn för att svara pĂ„ frĂ„gan. DEN frĂ„gan hör onekligen hemma hos Philips, medan frĂ„gan om "5: bĂ€sta upplösning" Ă€r er pĂ„ CD.


Redigerat av Nisken, 05 december 2019 - 18:57.


#2393

Postad 06 december 2019 - 15:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlĂ€gg
  • 3

Hej

Vi har idag lanserat en ny mjukvara till 2000 kunder nordisk. Beroende pÄ hur feedbacken ser ut sÄ finns det en stor chans att vi lanserar den hÀr mjukvaran innan jul.

 

Om nÄgon av er hÀr pÄ forumet Àr intresserade av att testa sÄ Àr det bara att maila mig serienummer pÄ boxen, enklast Àr att gÄ in pÄ Meny / InstÀllningar / Teknisk information / Kundservice för att se sitt serienummer. Eftersom klockan Àr 15:00 sÄ kommer vi först kunna aktivera mjukvaran för er som vill ha den pÄ mÄndag. Men vill vara öppen och berÀtta vad vi jobbar med och att ni ska ha möjlighet att testa om ni vill.

 

NÄgra av förbÀttringar i den nya mjukvaran med version v1.74.87

 

- Programinformationen visar nu pÄgÄende program och nÀsta program som startar, tidigare sÄg man bara vad som visades just nu.

- Problemet med svart bild nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnst och se frÄn början fungerar nu mycket bÀttre.

- Boxen gÄr nu ner i standby efter Ätta timmar i stÀllet för tre timmar.

- Undertexten försvinner vÀldigt snabbt sÄ man inte hinner lÀsa nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnsten Àr nu löst.

- Utrymme pÄ hÄrddisken ska nu frigöras nÀr man tar bort inspelningar, har man det hÀr problemet idag sÄ behöver man formatera sin hÄrddisk för att problemet ska bli helt löst.

- Boxen kan krascha om man navigerar under menyn Filmer och Serier Àr nu löst.

 

Plus en hel del andra fixar som ska förbÀttra upplevelsen.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 06 december 2019 - 15:13.


#2394

Postad 06 december 2019 - 15:51

Svenna72
  • Svenna72
  • ForumrĂ€v

  • 610 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Vi har idag lanserat en ny mjukvara till 2000 kunder nordisk. Beroende pÄ hur feedbacken ser ut sÄ finns det en stor chans att vi lanserar den hÀr mjukvaran innan jul.

 

Om nÄgon av er hÀr pÄ forumet Àr intresserade av att testa sÄ Àr det bara att maila mig serienummer pÄ boxen, enklast Àr att gÄ in pÄ Meny / InstÀllningar / Teknisk information / Kundservice för att se sitt serienummer. Eftersom klockan Àr 15:00 sÄ kommer vi först kunna aktivera mjukvaran för er som vill ha den pÄ mÄndag. Men vill vara öppen och berÀtta vad vi jobbar med och att ni ska ha möjlighet att testa om ni vill.

 

NÄgra av förbÀttringar i den nya mjukvaran med version v1.74.87

 

- Programinformationen visar nu pÄgÄende program och nÀsta program som startar, tidigare sÄg man bara vad som visades just nu.

- Problemet med svart bild nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnst och se frÄn början fungerar nu mycket bÀttre.

- Boxen gÄr nu ner i standby efter Ätta timmar i stÀllet för tre timmar.

- Undertexten försvinner vÀldigt snabbt sÄ man inte hinner lÀsa nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnsten Àr nu löst.

- Utrymme pÄ hÄrddisken ska nu frigöras nÀr man tar bort inspelningar, har man det hÀr problemet idag sÄ behöver man formatera sin hÄrddisk för att problemet ska bli helt löst.

- Boxen kan krascha om man navigerar under menyn Filmer och Serier Àr nu löst.

 

Plus en hel del andra fixar som ska förbÀttra upplevelsen.

Mvh

Niklas

 

Testar gÀrna och skickade PM med S/N hÀr i chatten till dig


Redigerat av Svenna72, 06 december 2019 - 15:51.


#2395

Postad 06 december 2019 - 17:21

mhbml
  • mhbml
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Serie

 

Hej

Vi har idag lanserat en ny mjukvara till 2000 kunder nordisk. Beroende pÄ hur feedbacken ser ut sÄ finns det en stor chans att vi lanserar den hÀr mjukvaran innan jul.

 

Om nÄgon av er hÀr pÄ forumet Àr intresserade av att testa sÄ Àr det bara att maila mig serienummer pÄ boxen, enklast Àr att gÄ in pÄ Meny / InstÀllningar / Teknisk information / Kundservice för att se sitt serienummer. Eftersom klockan Àr 15:00 sÄ kommer vi först kunna aktivera mjukvaran för er som vill ha den pÄ mÄndag. Men vill vara öppen och berÀtta vad vi jobbar med och att ni ska ha möjlighet att testa om ni vill.

 

NÄgra av förbÀttringar i den nya mjukvaran med version v1.74.87

 

- Programinformationen visar nu pÄgÄende program och nÀsta program som startar, tidigare sÄg man bara vad som visades just nu.

- Problemet med svart bild nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnst och se frÄn början fungerar nu mycket bÀttre.

- Boxen gÄr nu ner i standby efter Ätta timmar i stÀllet för tre timmar.

- Undertexten försvinner vÀldigt snabbt sÄ man inte hinner lÀsa nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnsten Àr nu löst.

- Utrymme pÄ hÄrddisken ska nu frigöras nÀr man tar bort inspelningar, har man det hÀr problemet idag sÄ behöver man formatera sin hÄrddisk för att problemet ska bli helt löst.

- Boxen kan krascha om man navigerar under menyn Filmer och Serier Àr nu löst.

 

Plus en hel del andra fixar som ska förbÀttra upplevelsen.

Mvh

Niklas

Serienummer skickat!



#2396

Postad 06 december 2019 - 19:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Men vĂ€nta nu? HUR ska Philips kunna svara pĂ„ VARFÖR OP-boxen tror att TVÂŽn har en viss bĂ€sta upplösning? Rutan med "5: bĂ€sta upplösning" Ă€r ju en inforuta frĂ„n OP-boxen!

 

För att vara tydliga, menar du att "5: bÀsta upplösning" Àr vad OP-boxen genom handkskakniung med TVŽn över HDMI "tror" Àr TVŽns bÀsta upplösning?

NĂ„got som i sĂ„ fall ju tydligtvis Ă€r helt fel. https://www.displays.../model/7f54145b

 

Kan ju vara sÄ att 1: visar vad boxen skickar ut (4K i bilden i min trÄdstart) och att 5: HD1080p 60hz Àr helet fel listat av OP-boxen.

 

TyvÀrr har Philips TVŽn ingen av mig kÀnd funktion som visar vad den tar emot pÄ aktuell ingÄng, som upplösning, fÀrgdjup eller Ätminstone bitrate.

 

Inte har jag hittat nĂ„n androidTV-app heller som kan installeras i TVÂŽn för att svara pĂ„ frĂ„gan. DEN frĂ„gan hör onekligen hemma hos Philips, medan frĂ„gan om "5: bĂ€sta upplösning" Ă€r er pĂ„ CD.

 

Min MiBox 3 som ocksÄ kör AndroidTV visar 720p för mig pÄ min TV pÄ autolÀge.
Jag mÄste manuellt vÀlja 1080p för att fÄ rÀtt upplösning sÄ jag tror helt enkelt det Àr AndroidTV som Àr buggigt dÄ det gÀller den funktionen.

Den kör med Android 8.0 sÄ det Àr möjligt att 9.0 eller nyare löser det problemet.


Redigerat av Leatherface, 06 december 2019 - 19:05.


#2397

Postad 07 december 2019 - 00:02

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Vi har idag lanserat en ny mjukvara till 2000 kunder nordisk. Beroende pÄ hur feedbacken ser ut sÄ finns det en stor chans att vi lanserar den hÀr mjukvaran innan jul.

Om nÄgon av er hÀr pÄ forumet Àr intresserade av att testa sÄ Àr det bara att maila mig serienummer pÄ boxen, enklast Àr att gÄ in pÄ Meny / InstÀllningar / Teknisk information / Kundservice för att se sitt serienummer. Eftersom klockan Àr 15:00 sÄ kommer vi först kunna aktivera mjukvaran för er som vill ha den pÄ mÄndag. Men vill vara öppen och berÀtta vad vi jobbar med och att ni ska ha möjlighet att testa om ni vill.

NÄgra av förbÀttringar i den nya mjukvaran med version v1.74.87

- Programinformationen visar nu pÄgÄende program och nÀsta program som startar, tidigare sÄg man bara vad som visades just nu.
- Problemet med svart bild nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnst och se frÄn början fungerar nu mycket bÀttre.
- Boxen gÄr nu ner i standby efter Ätta timmar i stÀllet för tre timmar.
- Undertexten försvinner vÀldigt snabbt sÄ man inte hinner lÀsa nÀr man tittar pÄ innehÄll via playtjÀnsten Àr nu löst.
- Utrymme pÄ hÄrddisken ska nu frigöras nÀr man tar bort inspelningar, har man det hÀr problemet idag sÄ behöver man formatera sin hÄrddisk för att problemet ska bli helt löst.
- Boxen kan krascha om man navigerar under menyn Filmer och Serier Àr nu löst.

Plus en hel del andra fixar som ska förbÀttra upplevelsen.

Mvh
Niklas


Hur skickar man meddelade till Niklas ang serienummer för att testa?
/jannek999

Redigerat av jannek999, 07 december 2019 - 00:09.


#2398

Postad 07 december 2019 - 00:05

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0
Hur skickar man mail till Niklas?
/jannek999

#2399

Postad 07 december 2019 - 06:52

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 672 inlĂ€gg
  • 0

Hur skickar man mail till Niklas?
/jannek999

 

Via pmfunktionen hÀr i forumet,klicka pÄ anvÀndarens avatar och vÀlj skicke mig ett meddelland.

Du fÄr vÀl skriva till Niklas i ÀmnesfÀltet om set Àr honom su explicit vill kontakta.



#2400

Postad 07 december 2019 - 06:54

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlĂ€gg
  • 0

Hur skickar man mail till Niklas?
/jannek999

Kiicka pÄ Canal Digital till vÀnster -> skicka PM





1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.