Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2401

Postad 07 december 2019 - 10:30

Unregisteredf5081cec
  • Unregisteredf5081cec
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej

Vi har idag lanserat en ny mjukvara till 2000 kunder nordisk. Beroende på hur feedbacken ser ut så finns det en stor chans att vi lanserar den här mjukvaran innan jul.

 

Om någon av er här på forumet är intresserade av att testa så är det bara att maila mig serienummer på boxen, enklast är att gå in på Meny / Inställningar / Teknisk information / Kundservice för att se sitt serienummer. Eftersom klockan är 15:00 så kommer vi först kunna aktivera mjukvaran för er som vill ha den på måndag. Men vill vara öppen och berätta vad vi jobbar med och att ni ska ha möjlighet att testa om ni vill.

 

Några av förbättringar i den nya mjukvaran med version v1.74.87

 

- Programinformationen visar nu pågående program och nästa program som startar, tidigare såg man bara vad som visades just nu.

- Problemet med svart bild när man tittar på innehåll via playtjänst och se från början fungerar nu mycket bättre.

- Boxen går nu ner i standby efter åtta timmar i stället för tre timmar.

- Undertexten försvinner väldigt snabbt så man inte hinner läsa när man tittar på innehåll via playtjänsten är nu löst.

- Utrymme på hårddisken ska nu frigöras när man tar bort inspelningar, har man det här problemet idag så behöver man formatera sin hårddisk för att problemet ska bli helt löst.

- Boxen kan krascha om man navigerar under menyn Filmer och Serier är nu löst.

 

Plus en hel del andra fixar som ska förbättra upplevelsen.

Mvh

Niklas

 

Serienummer skickat via PM



#2402

Postad 07 december 2019 - 15:33

Devin78
  • Devin78
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har problem med att wi-fi uppkopplingen är borta varje gång man slår på boxen.
Varje gång jag startar på boxen får jag gå in i menyn och slå av o på wi-fi för att det ska funka.
Felkoden är A001 om någon har en lösning på det.

#2403

Postad 07 december 2019 - 15:48

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Är det någon mer än mig som har problem med att wi-fi uppkopplingen är borta varje gång man slår på boxen.
Varje gång jag startar på boxen får jag gå in i menyn och slå av o på wi-fi för att det ska funka.
Felkoden är A001 om någon har en lösning på det.

Mina problem med Wifi försvann iom att jag bytte från "deep standby" till "light standby", inte sagt att det skulle vara så i ditt fall....



#2404

Postad 08 december 2019 - 03:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Nu är jag inte en (o) lycklig ägere till boxen (kunde vart om blackfriday erbjudandet inte var ett försenat aprilskämt!)

men att inte själv kunna välja när boxen ska få i standby i kanske 4 lika tidsintervaller tex 2 eller 4 eller 6 timmar,utan 8  blir det,punkt slut!

Emellanåt somnar man ju i soffan och lägger man sig och glor på en sen film eller nåt och är medveten om att man

kan somna så kan det ju vara schysstst att sätta på två timmar,filmen är oftast inte längre heller. Tror det sparar panelerna med från de loggor som alla kanaler envisas att uppta dyr panelyta och dessutom efterlämnar sig oönskade ”permanenta fläckar”.



#2405

Postad 08 december 2019 - 14:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Nu är jag inte en (o) lycklig ägere till boxen (kunde vart om blackfriday erbjudandet inte var ett försenat aprilskämt!)
men att inte själv kunna välja när boxen ska få i standby i kanske 4 lika tidsintervaller tex 2 eller 4 eller 6 timmar,utan 8  blir det,punkt slut!
Emellanåt somnar man ju i soffan och lägger man sig och glor på en sen film eller nåt och är medveten om att man
kan somna så kan det ju vara schysstst att sätta på två timmar,filmen är oftast inte längre heller. Tror det sparar panelerna med från de loggor som alla kanaler envisas att uppta dyr panelyta och dessutom efterlämnar sig oönskade ”permanenta fläckar”.


Støttes, burde være flere alternativ, har våknet flere ganger med tv i full vigør, nå har ikke jeg oled, så det er bare strømregninga som øker litt, men flere alternativ hadde vert det beste.

#2406

Postad 08 december 2019 - 16:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

sparar lite energi med,många bäckar små...

Komponenterna i boxen får med vila och coola ner sig,och adaptern❄️



#2407

Postad 09 december 2019 - 13:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 3

Hej

Nu ligger mjukvaran ute för alla er som skickat PM till mig.

 

Ni kan manuellt gå in under Meny / Inställningar / OM och manuellt tanka ner mjukvaran, annars kommer boxen uppdateras under natten.

 

Mvh

Niklas



#2408

Postad 09 december 2019 - 16:24

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej
Nu ligger mjukvaran ute för alla er som skickat PM till mig.
 
Ni kan manuellt gå in under Meny / Inställningar / OM och manuellt tanka ner mjukvaran, annars kommer boxen uppdateras under natten.
 
Mvh
Niklas


Tack installerad,

#2409

Postad 09 december 2019 - 17:58

ronnyha
  • ronnyha
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Installerad här oxo, tog dock längre tid än vanlig uppdatering



#2410

Postad 09 december 2019 - 18:01

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tack Niklas, installeras just nu. Spännande att se vad som är fixat och ev nytt
jannek999

#2411

Postad 09 december 2019 - 18:43

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

Hej

Nu ligger mjukvaran ute för alla er som skickat PM till mig.

 

Ni kan manuellt gå in under Meny / Inställningar / OM och manuellt tanka ner mjukvaran, annars kommer boxen uppdateras under natten.

 

Mvh

Niklas

 

Kommer hem i morgon, är det något särskilt vi ska fokusera oss på i denna beta?



#2412

Postad 09 december 2019 - 21:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 1

Kommer hem i morgon, är det något särskilt vi ska fokusera oss på i denna beta?

Hej

Använd boxen som vanligt sedan får du självklart meddela oss här om du märker någon skillnad mot för tidigare.

MVh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 09 december 2019 - 21:12.


#2413

Postad 09 december 2019 - 21:33

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Hej

Använd boxen som vanligt sedan får du självklart meddela oss här om du märker någon skillnad mot för tidigare.

MVh
Niklas

Lagt in nya uppdateringen. Det första jag reagerade på att bilden kändes mycke ljusare. Är det bara nåt jag inbillar mig eller är det nåt gjort med svartnivån eller liknande? Samtidigt känns bilden bättre men det kanske oxå är nåt jag inbillar mig. Hahha

Redigerat av Turbo-Danne, 09 december 2019 - 21:34.


#2414

Postad 10 december 2019 - 06:13

qsi
  • qsi
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Håller med Danne. Bilden är ljusare och känns skarpare oxå. Fick faktiskt dra ner på ljuset en hel del på min oled.

#2415

Postad 10 december 2019 - 08:35

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Håller med Danne. Bilden är ljusare och känns skarpare oxå. Fick faktiskt dra ner på ljuset en hel del på min oled.


Håller oxå med. Den verkar lite snabbare i responsen. Ännu inga konstigheter men det är ju bara en dag... hoppas att allt blir ok nu.

#2416

Postad 10 december 2019 - 14:13

Unregistered4b9c456b
  • Unregistered4b9c456b
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hur får man den uppdateringen?



#2417

Postad 10 december 2019 - 14:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hur får man den uppdateringen?

Hej

Skicka PM med ditt serienummer på boxen till mig så löser vi det.

 

Mvh

Niklas



#2418

Postad 10 december 2019 - 15:27

Unregistered4b9c456b
  • Unregistered4b9c456b
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Har du fått PM?



#2419

Postad 10 december 2019 - 16:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Hej

Skicka PM med ditt serienummer på boxen till mig så löser vi det.

 

Mvh

Niklas

 

Har också skickat PM till dig.



#2420

Postad 10 december 2019 - 16:32

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Samma här. PM skickat med serienummer

Hej

Skicka PM med ditt serienummer på boxen till mig så löser vi det.

 

Mvh

Niklas



#2421

Postad 10 december 2019 - 18:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Min box känns segare i menyer och kanalbyten efter uppdateringen, när jag skulle gå in i Google Play dök hela boxen och startade om. Svart bild har jag dock inte sett på den här dagen.


Redigerat av Svenna72, 10 december 2019 - 23:08.


#2422

Postad 10 december 2019 - 20:05

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har inte uppdateringen och bilden blev svart när Nobelutsändningen bytte kanal från SVT2 till 1. Fick växla kanal några gånger så kom bilden tillbaka...

#2423

Postad 11 december 2019 - 10:57

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

Skicka PM med ditt serienummer på boxen till mig så löser vi det.

 

Mvh

Niklas

 

 

Har skickat PM med serienummer på en av mina boxar

Har två boxar, men uppdateringen är kanske knuten till serienummer och inte abonnemang?



#2424

Postad 11 december 2019 - 13:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Har skickat PM med serienummer på en av mina boxar

Har två boxar, men uppdateringen är kanske knuten till serienummer och inte abonnemang?

Hej

 

Går på serienummer. Så det är endast den boxen jag fått serienummer på som kommer kunna uppdateras.

Mvh

Niklas


Hej

Nu finns C More och HBO Nordic tillgängliga på OnePlace. Bara gå in på Google Play och tanka ner.
Testat väldigt snabbt och kunde starta innehåll på båda apparna utan några problem.

 

Mvh

Niklas



#2425

Postad 11 december 2019 - 13:53

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Hej
 
Går på serienummer. Så det är endast den boxen jag fått serienummer på som kommer kunna uppdateras.
Mvh
NiklasHej
Nu finns C More och HBO Nordic tillgängliga på OnePlace. Bara gå in på Google Play och tanka ner.
Testat väldigt snabbt och kunde starta innehåll på båda apparna utan några problem.
 
Mvh
Niklas


Har installerat uppdateringen nu.

Ang HBO så har jag den genom Canal Digital och då funkar det väl inte med HBO-appen?

#2426

Postad 11 december 2019 - 14:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Har installerat uppdateringen nu.

Ang HBO så har jag den genom Canal Digital och då funkar det väl inte med HBO-appen?

Hej

Nej det stämmer, då använder man våran playtjänst om man har HBO via Canal Digital.

Mvh

Niklas

 


Redigerat av Allente Sverige, 11 december 2019 - 14:35.


#2427

Postad 11 december 2019 - 15:38

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Appen för iOS hittar inte min OnePlace box längre. Samma fel för min syster och mina föräldrar. Är det problem just nu med fjärrinspelning?

#2428

Postad 11 december 2019 - 15:53

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Appen för iOS hittar inte min OnePlace box längre. Samma fel för min syster och mina föräldrar. Är det problem just nu med fjärrinspelning?


Varken min telefon eller surfplatta (Android) hittar min box, så det verkar vara problem.

#2429

Postad 11 december 2019 - 17:52

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Går inte att programmera inspelning från appen på smartboxen heller, så det verkar va nåt generalfel.



#2430

Postad 11 december 2019 - 18:15

Unregistered4b9c456b
  • Unregistered4b9c456b
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Samma här

#2431

Postad 11 december 2019 - 18:57

Unregistered29903ce5
  • Unregistered29903ce5
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1

Den siste test oppdatering ser desverre ut til å være fiasko.

Menyer og kanalskift har blitt mye tregere, tar 5-6 sekunder fra en trykker blå menyknapp til menyen dukker opp.

Tar 5-6 sekunder å skifte fra en kanal til en annen.

Bildet har blitt dårligere (skarpere) ser ut som en analog parabol fra 80 tallet + gammel crt tv.

Jeg har hatt oppdateringen et par timer, og på den tiden har det vært 3 mislykkede opptak.

 

Jeg har selfølgelig resatt boksen til fabrikkinstilling, og formatert hardisken rett etter vellykket oppdatering.

Men uansett den er treg som en padde.

Nå venter jeg bare på ny android til denne boksen, før det blir boksen bare verre og verre for hver oppdatering.

Takk til Niklas for god oppfølging og support.

God Jul.



#2432

Postad 11 december 2019 - 19:09

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Puh jag var nära att hoppa på den uppenbart lite för tidigt släppta betan...

#2433

Postad 11 december 2019 - 19:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Appen för iOS hittar inte min OnePlace box längre. Samma fel för min syster och mina föräldrar. Är det problem just nu med fjärrinspelning?

Hej

Detta är tyvärr ett känt problem som kommer bli löst i början av 2020. 

Mvh

Niklas



#2434

Postad 11 december 2019 - 19:12

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Tre problem jag sett hittills, svart bild vid kanalbyte, repriser spelas in vid säsongsprogrammering och alldeles nyss startade boxen om sig, Android och allt, då jag stoppade uppspelning av ett inspelat program.



#2435

Postad 11 december 2019 - 19:20

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Ni betatestare kan trösta er med att det inte går att spela in remote med den ”tidigare” versionen heller

#2436

Postad 11 december 2019 - 20:01

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Hej

Detta är tyvärr ett känt problem som kommer bli löst i början av 2020.

Mvh
Niklas

På riktigt!? Är det inte det ena så är det nåt annat som strular, börjar bli galet less. Har denna sväng med OnePlace inte orkat vare sig felanmäla till kundtjänst eller skriva här då alla problem som dykt upp här varit problem även för mig men då detta är som med Sagem ST-101 eller vad den hette så har jag inte bemödat mig att felanmäla då andra gör det åt mig.

Kan väl nämna nåt som jag inte tror tagits upp men oklart då tråden är så lång. Nästan alla våra inspelningar fryser på ett eller flera ställen när man spelar upp dem. Ibland kan man spola sig förbi och andra gånger startar boxen om.

Känns extra tråkigt att ha varit kund i 12 år och orkat stå ut med allt som strular. Sålde min väl fungerande Smartbox till förmån för OnePlace men det är det absolut det sämsta jag gjort likväl mina föräldrar, kund i typ 20 år och min syster, kund i typ 5 år gjort! 😕

Redigerat av ABSiNSANE, 12 december 2019 - 07:29.


#2437

Postad 11 december 2019 - 20:21

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Tre problem jag sett hittills, svart bild vid kanalbyte, repriser spelas in vid säsongsprogrammering och alldeles nyss startade boxen om sig, Android och allt, då jag stoppade uppspelning av ett inspelat program.


Allt som har med Android att göra fungerar oftast uselt, det är iaf min erfarenhet.

#2438

Postad 11 december 2019 - 20:37

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

En till, försökte byta kanal från Kunskapskanalen till SVT1, funkade inte, och trycker jag pil upp eller mittenknappen visas info för ettan.



#2439

Postad 11 december 2019 - 20:46

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Och ännu en, min inspelning av dagens The Daily Show saknar ljud!

Andra inspelningar har ljud.



#2440

Postad 11 december 2019 - 22:19

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Betan funkar inte så bra för mig, boxen kraschar och startar om ibland, idag dök den svarta bilden upp någon sekund och menyerna är ännu segare än förr. 



#2441

Postad 11 december 2019 - 23:14

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 1

Hej

 

Går på serienummer. Så det är endast den boxen jag fått serienummer på som kommer kunna uppdateras.

Mvh

Niklas

 

Tack .. kollar först hur det funkar på box innan jag lägger in betan på box 2

En fråga som jag tror många snart kommer fråga sig. 
Nu när samgåendet med NENT är känt och vi kan förvänta oss att det blir samma hårdvara om ca 6 månader
Är det då denna boxen man kommer satsa på eller planeras det redan nu för en ny?
Med all säkerhet kommer NENT vilja ha in Viaplay som streeamingtjänst istället för den som ligger i boxen nu, då det är den delen som de skall stå för medan Telenor skall stå för den linjära delen



#2442

Postad 11 december 2019 - 23:27

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Tack .. kollar först hur det funkar på box innan jag lägger in betan på box 2

En fråga som jag tror många snart kommer fråga sig. 
Nu när samgåendet med NENT är känt och vi kan förvänta oss att det blir samma hårdvara om ca 6 månader
Är det då denna boxen man kommer satsa på eller planeras det redan nu för en ny?
Med all säkerhet kommer NENT vilja ha in Viaplay som streeamingtjänst istället för den som ligger i boxen nu, då det är den delen som de skall stå för medan Telenor skall stå för den linjära delen

Vi kan ju hoppas på en bättre box med lite kräm i så OnePlace kan placeras i soptunnan där den hör hemma



#2443

Postad 12 december 2019 - 10:35

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 2

På riktigt!? Är det inte det ena så är det nåt annat som strular, börjar bli galet less. Har denna sväng med OnePlace inte orkat vare sig felanmäla till kundtjänst eller skriva här då alla problem som dykt upp här varit problem även för mig men då detta är som med Sagem ST-101 eller vad den hette så har jag inte bemödat mig att felanmäla då andra gör det åt mig.

Kan väl nämna nåt som jag inte tror tagits upp men oklart då tråden är så lång. Nästan alla våra inspelningar fryser på ett eller flera ställen när man spelar upp dem. Ibland kan man spola sig förbi och andra gånger startar boxen om.

Känns extra tråkigt att ha varit kund i 12 år och orkat stå ut med allt som strular. Sålde min väl fungerande Smartbox till förmån för OnePlace men det är det absolut det sämsta jag gjort likväl mina föräldrar, kund i typ 20 år och min syster, kund i typ 5 år gjort!

Niklas, det jag skriver nu får du verkligen ta med din in till ert supportorganisation då jag blir upprörd över ert beteende.

 

Min syster tog sig mod att ringa till er kundtjänst fastän hon visste att ni har problem med fjärrinspelning utifrån det du skrev igår. Tyckte själv det var en bra idé så att vi blir fler som anmäler detta officiellt och inte bara via detta forum.

 

Hon ringde mig nyss efter att ha suttit i 1 timme och 18 minuter där inget blev bra, för att inte säga katastrofalt. Hon påpekade för första teknikern att hon har problem med Fjärrinspelning och att ni på sociala medier sagt att det är ett känt fel som först ska lösas under 2020. Men nej, det vill han inte lyssna på utan hon skulle prompt göra en fabriksåterställning på boxen. Även om hon visste bättre så lät hon er göra ert jobb.

 

När fabriksåterställningen var klar fick hon ingen signal överhuvudtaget och teknikern bytte ut sig själv och lämnade över till en annan. Till slut ordnade han till så att signalen återfanns, precis som förutom och som aldrig varit ett problem.

 

Hon påpekade återigen att ni säger att problemet med Fjärrinspelning är känt men även denna person lyssnade inte på det utan började skylla på internetleverantören då denne förmodligen blockerat detta och att hon skulle felanmäla till dem. Hon stod nu på sig istället för att bara lyssna och göra som ni säger och sen avslutades samtalet abrupt.

 

Tycker du och Canal Digital att detta är OK!? Er supportorganisation framstår som en samling pajaser då ni inte uppträder professionellt eller har korrekt info om kända problem. Så detta vill jag för er och alla andras skull att ni tar upp internt och bättrar er.


Redigerat av ABSiNSANE, 12 december 2019 - 11:19.


#2444

Postad 12 december 2019 - 16:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Niklas, det jag skriver nu får du verkligen ta med din in till ert supportorganisation då jag blir upprörd över ert beteende.
 
Min syster tog sig mod att ringa till er kundtjänst fastän hon visste att ni har problem med fjärrinspelning utifrån det du skrev igår. Tyckte själv det var en bra idé så att vi blir fler som anmäler detta officiellt och inte bara via detta forum.
 
Hon ringde mig nyss efter att ha suttit i 1 timme och 18 minuter där inget blev bra, för att inte säga katastrofalt. Hon påpekade för första teknikern att hon har problem med Fjärrinspelning och att ni på sociala medier sagt att det är ett känt fel som först ska lösas under 2020. Men nej, det vill han inte lyssna på utan hon skulle prompt göra en fabriksåterställning på boxen. Även om hon visste bättre så lät hon er göra ert jobb.
 
När fabriksåterställningen var klar fick hon ingen signal överhuvudtaget och teknikern bytte ut sig själv och lämnade över till en annan. Till slut ordnade han till så att signalen återfanns, precis som förutom och som aldrig varit ett problem.
 
Hon påpekade återigen att ni säger att problemet med Fjärrinspelning är känt men även denna person lyssnade inte på det utan började skylla på internetleverantören då denne förmodligen blockerat detta och att hon skulle felanmäla till dem. Hon stod nu på sig istället för att bara lyssna och göra som ni säger och sen avslutades samtalet abrupt.
 
Tycker du och Canal Digital att detta är OK!? Er supportorganisation framstår som en samling pajaser då ni inte uppträder professionellt eller har korrekt info om kända problem. Så detta vill jag för er och alla andras skull att ni tar upp internt och bättrar er.

f

Desverre er dette min erfaring og, har hatt noen telefoner til CD om problemet med og slette programmer på OnePlace, svaret jeg har fått er att dette ble løst for mange måneder siden eller att det ikke fins noe problem, er derfor veldig glad for denne tråden i Min Hembio som synliggjør problemene og Niklas som prøver og hjelpe oss.

#2445

Postad 12 december 2019 - 17:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

På riktigt!? Är det inte det ena så är det nåt annat som strular, börjar bli galet less. Har denna sväng med OnePlace inte orkat vare sig felanmäla till kundtjänst eller skriva här då alla problem som dykt upp här varit problem även för mig men då detta är som med Sagem ST-101 eller vad den hette så har jag inte bemödat mig att felanmäla då andra gör det åt mig.

Kan väl nämna nåt som jag inte tror tagits upp men oklart då tråden är så lång. Nästan alla våra inspelningar fryser på ett eller flera ställen när man spelar upp dem. Ibland kan man spola sig förbi och andra gånger startar boxen om.

Känns extra tråkigt att ha varit kund i 12 år och orkat stå ut med allt som strular. Sålde min väl fungerande Smartbox till förmån för OnePlace men det är det absolut det sämsta jag gjort likväl mina föräldrar, kund i typ 20 år och min syster, kund i typ 5 år gjort!

Hej

Jag ska kolla närmare på detta imorgon, jag återkommer till dig.

Mvh

Niklas



#2446

Postad 12 december 2019 - 17:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Går inte att programmera inspelning från appen på smartboxen heller, så det verkar va nåt generalfel.

Hej

Testa gärna igen nu. Vet att vi gjort en del förändringar under dagen för fjärrinspelningen. Men vi har fortfarande ett problem som gör att man inte alltid hittar boxen via appen som kommer bli löst under början av 2020. 

Mvh

Niklas



#2447

Postad 12 december 2019 - 17:46

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Nej - ”ingen inspelningsbar box hittad”

#2448

Postad 12 december 2019 - 17:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

En till, försökte byta kanal från Kunskapskanalen till SVT1, funkade inte, och trycker jag pil upp eller mittenknappen visas info för ettan.

Hej

 

Detta är vi medvetna om kan uppstå ibland när man byter kanal via tv guiden. Har ingen information just nu om när just det problemet är löst.

Mvh

Niklas


Betan funkar inte så bra för mig, boxen kraschar och startar om ibland, idag dök den svarta bilden upp någon sekund och menyerna är ännu segare än förr. 

Hej

När får du svart bild? I playtjänsten eller när du tittar linjärt över satellit?
Vet du hade problem med svart bild tidigare i playtjänsten, upplever du att det blivit bättre?

Mvh

Niklas



#2449

Postad 12 december 2019 - 17:58

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Hej

Testa gärna igen nu. Vet att vi gjort en del förändringar under dagen för fjärrinspelningen. Men vi har fortfarande ett problem som gör att man inte alltid hittar boxen via appen som kommer bli löst under början av 2020. 

Mvh

Niklas

Det här är ju fel forum eftersom jag har en smartbox, men nu lyckades jag programmera en inspelning. Tog bara en ur mängden, och skulle sen radera den, men det går inte.

 

Det gick att avbryta inspelningen nu när inspelningen startat.


Redigerat av beson, 12 december 2019 - 18:04.


#2450

Postad 12 december 2019 - 18:26

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Det här är ju fel forum eftersom jag har en smartbox, men nu lyckades jag programmera en inspelning. Tog bara en ur mängden, och skulle sen radera den, men det går inte.

 

Det gick att avbryta inspelningen nu när inspelningen startat.

 

Testade en ny fjärrinspelning, och nu kunde jag radera den omedelbart. Känns som att appen inte är riktigt stabil.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.