Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield V

193 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield V (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 5,72 (17) 99:-
Battlefield V (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 7 6,91 (10) 119:-
Battlefield 5 (PC) (PC-spel) 7 4,87 (44) 77:-

#151

Postad 28 november 2018 - 16:27

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Tyvärr så kommer det inte komma lika många banor som med premium. Men det är gratis denna gång, vilket innebär att communityn kommer vara samlad, så man faktiskt kommer kunna spela dom nya banorna. Deras roadmap visar 3 släpp just nu. Första kommer i December tillsammans med en patch. Sen kommer dom släppa fler banor/vapen/spellägen osv under kommande åren. Firestorm skulle väl komma i Mars om jag inte minns fel.  Hoppas verkligen dom får till det. ett bra battle royale läge i Frostbite motorn. 



#152

Postad 28 november 2018 - 17:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tänkte köpa men känns lite lite spel. Kollar man mot bf4 vad som ingår vid släpp så hade bf4 en bra bit över dubbelt så många vapen och fler kartor. Kostar ju redan 30 dollar på target i USA och förväntar mig att det droppar snabbt i pris här också med tanke på den sega starten försäljningsmässigt (läste att det sålde hälften mot bf1 under första helgen)

#153

Postad 29 november 2018 - 06:46

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Det hade nog sålt mer om de gått tillbaka mot bc2/bf3/bf4 istället för längre ifrån i och med bf1/v, jag hade köpt iaf :)

 

i bc1 hette det väl gold rush för där skulle man ju "sno åt" sig lådor med guld istället för m-com stations så vitt jag minns.

 

Men ja, rush är läget du beskriver.


Redigerat av izikiel, 29 november 2018 - 06:47.


#154

Postad 29 november 2018 - 14:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Tack för alla svar. Och rush finns kvar i detta med?

#155

Postad 29 november 2018 - 23:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Tack för alla svar. Och rush finns kvar i detta med?


Nej men det finns liknande spelsätt

#156

Postad 30 november 2018 - 15:19

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Om DICE är snabba med uppdateringar denna gång så kommer jag att lira detta spel länge men om det blir som med BF1 så lär jag tröttna efter Jul...


Nänä! Ska jag oxå in i skiten så är det bäst att ni håller er kvar.

#157

Postad 30 november 2018 - 15:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag har inte kunnat spela så mycket som jag vill/brukar pga barn aka livet. BF1 så kunde jag nöta upp min skill och efter ett år blev jag far och har inte haft några problem att gå in och köra en match eller 2 och haft kul. Men nu när jag inte kan spelet utan och innan och spelar kanske 30 min varannan dag så är det svårt att uppskatta det lika mycket som BF1. (Allt är roligare när det går bra :P ) Så tänkte att jag kör typ bara support pga den klassen känns enkel och vapnena inte verkar ha så hög inlärningskurva. Medic som annars är min favvo i BF1 verkar ju ha vapen som är helt värdelösa och div videos på youtube verkar bekräfta det, vilket är trist. saknar min "Sweeper" från bf1 som klarade short/medium och även ibland längre än så och är automat.



#158

Postad 30 november 2018 - 17:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Och där kom det som jag trodde,43% rabatt på oss store.

#159

Postad 01 december 2018 - 14:09

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1

Och där kom det som jag trodde,43% rabatt på oss store.

 

Vad är oss store?



#160

Postad 01 december 2018 - 19:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad är oss store?


Tämligen lätt att förstå att det är ps store som menas.

#161

Postad 01 december 2018 - 20:26

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1

Tämligen lätt att förstå att det är ps store som menas.

 

Tämligen lätt att förstå att alla inte spelar på Playstation? Kunde varit vilken random sajt som helst där PC nycklar säljs.



#162

Postad 01 december 2018 - 20:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Blev knas där med knapparna, PS Store är rätt...

#163

Postad 01 december 2018 - 23:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag har inte kunnat spela så mycket som jag vill/brukar pga barn aka livet. BF1 så kunde jag nöta upp min skill och efter ett år blev jag far och har inte haft några problem att gå in och köra en match eller 2 och haft kul. Men nu när jag inte kan spelet utan och innan och spelar kanske 30 min varannan dag så är det svårt att uppskatta det lika mycket som BF1. (Allt är roligare när det går bra :P ) Så tänkte att jag kör typ bara support pga den klassen känns enkel och vapnena inte verkar ha så hög inlärningskurva. Medic som annars är min favvo i BF1 verkar ju ha vapen som är helt värdelösa och div videos på youtube verkar bekräfta det, vilket är trist. saknar min "Sweeper" från bf1 som klarade short/medium och även ibland längre än så och är automat.


Håller med om att det är roligast när det går bra men BF1 var för enkelt alltså. Man tröttnade för snabbt på det. BF4 hade perfekt skillgap men led av buggar och balansproblem som skapade frustration. BFV hamnar nåstanns emellan dessa två...

Men när det kommer till bästa klassen att köra när man inte är så skillad längre (som jag) så måste jag ändå säga att medic är bäst. Iaf om ens mål är att få mycket poäng och hjälpa laget. Visst, vapnena är inte så bra och man får inte massor med kills men man hamnar långt uppe i scoreboarden 😉

#164

Postad 02 december 2018 - 12:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tycker banorna är lite väl röriga och mörka med överdriven kontrast när jag kollar gameplay men det ändå kul att se när någon riktigt duktig spelar.

https://youtu.be/Wt24R5-i8Ow

#165

Postad 03 december 2018 - 14:29

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Kul att kolla Shroud som är gammalt CS proffs så inte konstigt att är grym. :D Stor skillnad mot Dr Disrespect som avinstallerade spelet efter typ 10 min. :D



#166

Postad 05 december 2018 - 16:20

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Kolla på Stodeh, där har vi en kille som vet hur man lirar recon.



#167

Postad 06 december 2018 - 15:32

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag är lite ledsen idag för DICE nerfade kast kniven :(



#168

Postad 07 december 2018 - 13:20

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Är den inte one hit kill längre eller får man färre av dom? Va dock en väntat nerf. Har dock aldrig blivit dödad av en.



#169

Postad 07 december 2018 - 21:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Är den inte one hit kill längre eller får man färre av dom? Va dock en väntat nerf. Har dock aldrig blivit dödad av en.


Den var One hit på 13m och man hade 6st. Visst, en nerf var väntad men inte så hårt som den blev. Nu är den typ 6m och 2st. Jag kan tänka mig att den var lite OP på PC men på konsol är den ju betydligt svårare. Och med tanke på att det inte finns straight pull på snipers samt att de är allmänt långsammare och pistolerna värdelösa så är det ganska värdelöst att köra aggressivt som scout nu. Med ett gäng kastknivar hade man lite chans i närstrid iaf men nu blir det ännu svårare som sagt.

#170

Postad 09 december 2018 - 12:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Mycket bättre framerate med raytracing efter senaste patchen:

https://www.youtube.com/watch?v=QKV8VdhZuW4



#171

Postad 10 december 2018 - 12:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Tror inte jag har varit så frustrerad som här om dagen när jag skulle lösa Medic Crate grejen för Tides OF War, 9/10 Crates föll genom marken, när den väl fastnade så healade sig ingen. Det tog mig 4H!!! Att heala 400hp, något som eg borde ta en halv match i CQ.

Dom har mycket små buggar att ordna i ett annars roligt spel.

#172

Postad 11 december 2018 - 15:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

ja mycket små buggar men själva gameplay är det inget fel på... kom en ny liten patch idag som fixade så jag fick mina kastknivar samt att spot-buggen verkar vara fixad så jag är nöjd ;)



#173

Postad 25 mars 2019 - 15:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Hur de kunde fucka upp lootingsystemet från dödade fiender så monumentalt är otroligt. Det finns ju så många andra BR att stjäla idéer från.

#174

Postad 25 mars 2019 - 15:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hur de kunde fucka upp lootingsystemet från dödade fiender så monumentalt är otroligt. Det finns ju så många andra BR att stjäla idéer från.


Hur menar du? Har inte testat själv ännu.

#175

Postad 25 mars 2019 - 16:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Kolla nån stream. Prylarna bara ligger i en hög på marken. Ingen väska man öppnar med sorterat innehåll.

#176

Postad 25 mars 2019 - 16:05

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Men man kan se allt om man trycker på TAB? Som i pubg ?

#177

Postad 25 mars 2019 - 17:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det verkar inte så

#178

Postad 25 mars 2019 - 17:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Nä, testade nu... blir rörigt ja när man behöver loota fi snabbt  :ph34r:



#179

Postad 25 mars 2019 - 21:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Men kul va det, som ett lättsamt pubg, där skotten sitter där dom ska. :P 



#180

Postad 25 mars 2019 - 23:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

provade just firestorm kan inte säga jag är imponerad tråkigt!!! håller mig till conquest!!



#181

Postad 26 mars 2019 - 07:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

provade just firestorm kan inte säga jag är imponerad tråkigt!!! håller mig till conquest!!


Tycker bf5 är det sämsta bf spelet hittills, är som ett CoD med fordon... dom har helt tappat det...
Men FS va ändå rätt kul, som ett komplement till pubg, lite sättsammare och lättare att träffa med vapnena. :)

#182

Postad 26 mars 2019 - 07:43

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Tycker att BFV är bästa sedan BF4. Men det är för få kartor och så vill jag ha Defuse.

#183

Postad 26 mars 2019 - 09:41

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
När spelet väl funkar som det ska (vilket inte direkt har varit en majoritet av tiden ) så är det riktigt kul. Det är dock inte i närheten av BF4 i min bok. Har inte hunnit pröva firestorm ännu men av vad jag har sett så verkar ju gunplay och annat funka precis som i vanliga BF vilket gör att det lär vara mycket bättre än PUBG iallafall. Att köra BR ger ju en annan nerv i spelet som man saknat sen man slutade spela Search and destroy i CoD.

#184

Postad 26 mars 2019 - 10:12

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Bf3 och Bf4 är helt klart mycket roligare än Bfv. Jag säger inte bättre, för Bfv har mycket tekniska saker som dom gamla inte hade. Förutom att det har alldeles för lite banor, så är jag inget jättefan av ww2 temat. Jag vill ha modernt. Men jag har fortfarande kul när jag spelar det, har dock inte spelat så mycket. så kan vara därför.

 

Har inte hunnit prova Firestorm ännu, men en vacker dag gör jag väl det. Gillar inte att det inte finns duos.



#185

Postad 26 mars 2019 - 10:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Jag ger inte mycket för bf3 o 4 svårt träffa fienden osv när bf1 och bfV vart de bättre ändå har jag spelat fb sen bf1942 de tappade efter bf2 som va en av de bästa o först nu börjat ta sig tillbaka!!!!..

#186

Postad 26 mars 2019 - 10:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 1

BfV har väl sålt sämst i bf serien, har jag för mig jag läst... men FS kanske kan vända på det..?  :ph34r:

 

Edit: Ja... bf2 va sjukt skoj... är nog det MP spel jag spelat mest av alla MP spel jag spelat.


Redigerat av Garrett, 26 mars 2019 - 10:37.


#187

Postad 26 mars 2019 - 10:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

BfV har väl sålt sämst i bf serien, har jag för mig jag läst... men FS kanske kan vända på det..? :ph34r:

Edit: Ja... bf2 va sjukt skoj... är nog det MP spel jag spelat mest av alla MP spel jag spelat.


De kanske de bör göra ett återsläpp på bf2 de hade vart gött med ny grafik men samma spel i sig

Redigerat av Duckface21, 26 mars 2019 - 10:41.


#188

Postad 26 mars 2019 - 10:41

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Firestorm har potential men hur de inte kan lyckas göra ett "fungerande" lootsystem när de haft så lång tid på sig kan jag inte förstå. Man skulle kunna kalla lootsystemet värdelöst och då hade man inte ljugit.

 

Firestorm borde varit perfektion rakt igenom med tanke på all den tid de haft att färdigställa det.



#189

Postad 26 mars 2019 - 10:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Firestorm har potential men hur de inte kan lyckas göra ett "fungerande" lootsystem när de haft så lång tid på sig kan jag inte förstå. Man skulle kunna kalla lootsystemet värdelöst och då hade man inte ljugit.

Firestorm borde varit perfektion rakt igenom med tanke på all den tid de haft att färdigställa det.

jag tyckte om banorna på firestorm kan de inte släppa dem som conquest bara massiva banor men stor tärräng gärna med att plocka upp vapen i hus på samma sätt

#190

Postad 26 mars 2019 - 19:50

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Firestorm har potential men hur de inte kan lyckas göra ett "fungerande" lootsystem när de haft så lång tid på sig kan jag inte förstå. Man skulle kunna kalla lootsystemet värdelöst och då hade man inte ljugit.

Firestorm borde varit perfektion rakt igenom med tanke på all den tid de haft att färdigställa det.


Kör du PC eller konsol? Jag kör konsol och gillar den här typen bättre än t.ex Apex loot system. Blir så himla tradigt med handkontroll i Apex... dock kan Firestorms system finslipas på lite så det blir mer responsivt och mindre rörigt.

Annars gillar jag Firestorm riktigt mycket. Man kan ju t.o.m ha ihjäl folk oavsett tier på vapen etc... känns mer balanserat än andra BR. Jag är ifs inte något Br fan så jag ska egentligen inte uttala mig om balansering 😉

#191

Postad 26 mars 2019 - 20:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 2
Apex lootsystem för killboxes är ju föredömligt, färgkodat, icon om man redan har bättre eller det ej passar nuvarande gear, och alltid sorterat i samma ordning. Man kan till å med pinga loot i lådor till mates.

#192

Postad 27 mars 2019 - 09:03

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Kör du PC eller konsol? Jag kör konsol och gillar den här typen bättre än t.ex Apex loot system. Blir så himla tradigt med handkontroll i Apex... dock kan Firestorms system finslipas på lite så det blir mer responsivt och mindre rörigt.

Annars gillar jag Firestorm riktigt mycket. Man kan ju t.o.m ha ihjäl folk oavsett tier på vapen etc... känns mer balanserat än andra BR. Jag är ifs inte något Br fan så jag ska egentligen inte uttala mig om balansering

 

Jag spelar på PC.

 

Har spelat de flesta större BR på marknaden och de som har det mest finslipade systemet just nu tycker jag är Apex men vill jag spela något med lite långsammare tempo är RoE favoriten.

 

Balanseringen tycker jag varken är bättre eller sämre än konkurrenterna.



#193

Postad 27 mars 2019 - 09:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Jag spelar på PC.

 

Har spelat de flesta större BR på marknaden och de som har det mest finslipade systemet just nu tycker jag är Apex men vill jag spela något med lite långsammare tempo är RoE favoriten.

 

Balanseringen tycker jag varken är bättre eller sämre än konkurrenterna.

 

Föredrar du RoE framför PUBG?  :o  Tycker RoE är plastigt, och vapenhanteringen sämre... sen ingen kick när man kommer till slutet... i pubg blir man ju skakig av adrenalin efter  :ph34r:  :lol:  Men sen förekommer det lite d-synk fortf ibland…  <_<

Tycker FS verkar bra, gillar inte lootingen bara... man skulle kunna trycka på TAB och få fram vad som ligger på marken... men vi kommer nog köra det här upptill pubg, blir ett bra komplement...  :)



#194

Postad 27 mars 2019 - 11:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Föredrar du RoE framför PUBG?  :o  Tycker RoE är plastigt, och vapenhanteringen sämre... sen ingen kick när man kommer till slutet... i pubg blir man ju skakig av adrenalin efter  :ph34r:  :lol:  Men sen förekommer det lite d-synk fortf ibland…  <_<

Tycker FS verkar bra, gillar inte lootingen bara... man skulle kunna trycka på TAB och få fram vad som ligger på marken... men vi kommer nog köra det här upptill pubg, blir ett bra komplement...  :)

 

Jepp körde pubg stenhårt först men när RoE kom på banan tycker jag det är bättre optimerat (märks tydligt tycker jag om man spelar båda spelen om vartannat) och lootningen/attachments fungerar bättre. Sen ger de olika klasserna och helikoptern på slutet en ny dimension till det hela. Spelar endast squad och det är väldigt tillfredställande när hela squaden lyckas ta sig upp i slutet.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.