Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Senaste filmen jag sÄg...

15349 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#15201

Postad 22 januari 2023 - 08:55

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Har i helgen varit och sett Operation Fortune: Ruse de Guerre pÄ den lokala biografen. En ny Guy Ritchie-rulle i klassisk stil. Coola karaktÀrer, one-liners, lurendrejerier och god portion action - Jason Statham fÄr briljera ett par gÄnger. Inte vÀrldsbÀst pÄ nÄgot sÀtt, men vÀldigt underhÄllande, tyckte jag. SÄ klart vÀrdelöst att se i en av Filmstadens mindre salonger - duger gott att se hemma. Betyget pÄ IMDB just nu pÄ 6,7 tycker jag Àr vÀl motiverat.

 

Sen har jag Ă€ven klĂ€mt in Plane, Ă€ven den i en av de mindre salongerna hos den lokala Filmstaden. En nya Gerard Butler-rulle, dĂ€r han spelar en pilot dĂ€r han under en flygning i dĂ„ligt vĂ€der blir tvungen att nödlanda pĂ„ en ö nĂ„gonstans i Indonesien. Även denna rulle Ă€r inte speciell pĂ„ nĂ„got sĂ€tt, men Ă€ndĂ„ vĂ€lgjord och klart underhĂ„llande. I betyg, nĂ€rmare 3 Ă€n 2,5 skulle jag sĂ€ga. 

 

Jag tÀnker att bÄda filmerna hÄller igen lite, jag menar att det blir inte sÄ överdrivet och förstört med en massa usel CGI. Mer sÄnt tack.

 

Precis, det Ă€r sĂ„na hĂ€r filmer man anvĂ€nder sina intjĂ€nade poĂ€ng till.  



#15202

Postad 23 januari 2023 - 22:58

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 0

Army of god,en Jackie Chanrulle frÄn hans Hong-Kong tid. Rakuten tv pÄ LG Webos. InnehÄller mÀngder av gamla filmer for free!



#15203

Postad 24 januari 2023 - 14:11

Danke
  • Danke
  • ForumrĂ€v

  • 715 inlĂ€gg
  • 0

Kortare? TvÀrtom tycker jag. Mer karaktÀrsdjup hade varit bra, vilket vore svÄrt att fÄ till med kortare speltid. Braveheart, Gladiator, The Last Samurai och den förlÀngda versionen av Kingdom of Heaven Àr alla över 150 minuter.


Dom filmerna Àr ju Dialog drevna..

Northman och Valhalla Rising Àr mer typ filmer dÀr ansiktsuttryck och vald talar..

Jag tycker ocksÄ Northman inte helt leverade, men det var ocksÄ nÄgra coola saker.

Jag gillade bildet, kameraförnig, speciellt gillade jag den sista fighten...

#15204

Postad 29 januari 2023 - 22:26

PML73
  • PML73
  • MĂ€stare

  • 3 962 inlĂ€gg
  • 0
The Greatest Beer Run Ever, 2022.

Baserad pÄ en sann historia. Filmen klockade in pÄ just över tvÄ timmar. Handlar om en strulputtegrabb som tar sig som gör en resa till Vietnam för att leverera öl till sina stridande barndomskompisar. Iden lÄter sjuk och det vore svÄrt att smÀlta det rimliga om det inte vore för att det var sant. Finns bÄde pÄ bok och film. Jag ger den 8 av 10. Inte pga effekter eller manus. Utan för att den tog tag i mig.

Bifogad fil(er)


Redigerat av PML73, 29 januari 2023 - 22:27.


#15205

Postad 30 januari 2023 - 10:59

ALDA
  • ALDA
  • ForumrĂ€v

  • 705 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„g skrĂ€ckfilmen "Smile" igĂ„r, den var bra. Lite samma stil som "it follows" frĂ„n 2014, fast bĂ€ttre. 

 

7,5/10

https://www.imdb.com...ref_=fn_al_tt_1



#15206

Postad 10 februari 2023 - 22:16

PML73
  • PML73
  • MĂ€stare

  • 3 962 inlĂ€gg
  • 0
Reboot Camp, 2020.

En komedi om tvÄ bröder som grundar en kult bara för att visa hur fejk den Àr. Flera tvistar och nya vinklar. Rolig film, lÀskig med tanke pÄ pÄ hur lÀtt folk i allmÀnhet accepterar lögner utan filter... En kanonrulle.

Bifogad fil(er)



#15207

Postad 12 februari 2023 - 19:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
Harry Potter 1 dÄ man Àr lite nyfiken pÄ Hogwarts legacy

FörvÄnansvÀrt underhÄllande. Otroligt blek insats av Harry Potter. Ron Weasley imponerar stort dock Àr vÀl den av de unga huvudkaraktÀrerna som visar verklig potential.

KÀnns vÀl fel tala om logiska luckor med magi men vem kom pÄ att smyga med genomskinlig osynlighetsmantel och sÄ har man en klart lysande laterna utanför? Det Àr vÀl ett practical joke kan tÀnkas :)

#15208

Postad 13 februari 2023 - 12:11

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 0

Nya jurassic pÄ sky, de blir sÀmre och sÀmre. 2/5



#15209

Postad 13 februari 2023 - 21:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
Plane (2023)
Helt OK popcornaction med Gerard Butler, lite pang pang och Butler fÄr Äter igen
spela hjÀlte, denna gÄng som flygkapten, och rÀdda sina passagerare.
Har man inte skyhöga förvÀntningar, funkar filmen.
 
Babylon (2022)
Fattar inte vad som Àr grejen med denna, och vad som gör den sevÀrd, IMDB-betyget
hÄller jag inte med om.

Redigerat av frollic, 13 februari 2023 - 21:12.


#15210

Postad 18 februari 2023 - 20:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
Harry Potter 2. De har snott musiken frÄn Star Wars och har en cgi filur vÀrre Àn jar jar binks

#15211

Postad 18 februari 2023 - 22:05

Nizz_e
  • Nizz_e
  • ForumrĂ€v

  • 943 inlĂ€gg
  • 0
SÄg om Arn - Tempelriddaren efter mÄnga Är, BÀttre Än jag kom ihÄg. 4 av 5 blodiga svÀrd!
NĂ„gra scener har vĂ€gar med bilspĂ„r som sĂ€nker autenticiteten, men den missen Ă€r ganska vanlig.

Redigerat av frollic, 19 februari 2023 - 08:44.
fixat fonten


#15212

Postad 19 februari 2023 - 09:56

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Var och sĂ„g Ant-Man and The Wasp: Quantumania pĂ„ Imax under helgen. Det Ă€r nĂ„got som saknas, eller rĂ€ttare sagt, det blir lite för mycket av det mesta. Inget tydligare Ă€n mĂ€ngden CGI visar detta. Bara för att man kan, betyder inte att man borde. Även om det Ă€r gigantiska miljöer, sĂ„ kĂ€nns det instĂ€ngt. Det Ă€r sĂ„ tydligt att de anvĂ€nder "The Volume" för allt nĂ€stan. Det Ă€r jĂ€ttehĂ€ftiga miljöer och sĂ„, men allt kĂ€nns sĂ„ fejkat. Ögat ser nĂ€r det inte Ă€r helt naturliga övergĂ„ngar mellan verklighet och CGI-bakgrund. 

 

Det Àr samma problem med Disney+ serierna (bortsett frÄn Andor).

 

MCU has lost that lovinŽ feeling - det Àr vÀldigt mycket yta (snyggt) men inte sÄ mycket innehÄll. VÀldigt annorlunda jÀmfört med de tvÄ tidigare Ant-Man filmerna.



#15213

Postad 19 februari 2023 - 10:02

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 1

Ice road med Liam Neeson,ganska typisk Neesonrulle men jag gillar hans filmer. 7 isflak av 10.

Sky/Allente.


Redigerat av Askungen, 19 februari 2023 - 10:02.


#15214

Postad 23 februari 2023 - 09:06

Kullre
  • Kullre
  • AnvĂ€ndare

  • 209 inlĂ€gg
  • 0

Var och sĂ„g Ant-Man and The Wasp: Quantumania pĂ„ Imax under helgen. Det Ă€r nĂ„got som saknas, eller rĂ€ttare sagt, det blir lite för mycket av det mesta. Inget tydligare Ă€n mĂ€ngden CGI visar detta. Bara för att man kan, betyder inte att man borde. Även om det Ă€r gigantiska miljöer, sĂ„ kĂ€nns det instĂ€ngt. Det Ă€r sĂ„ tydligt att de anvĂ€nder "The Volume" för allt nĂ€stan. Det Ă€r jĂ€ttehĂ€ftiga miljöer och sĂ„, men allt kĂ€nns sĂ„ fejkat. Ögat ser nĂ€r det inte Ă€r helt naturliga övergĂ„ngar mellan verklighet och CGI-bakgrund. 

 

Det Àr samma problem med Disney+ serierna (bortsett frÄn Andor).

 

MCU has lost that lovinŽ feeling - det Àr vÀldigt mycket yta (snyggt) men inte sÄ mycket innehÄll. VÀldigt annorlunda jÀmfört med de tvÄ tidigare Ant-Man filmerna.

 

CD sĂ€ger det vĂ€l, som vanligt: https://youtu.be/va_Oz_MCGR8



#15215

Postad 25 februari 2023 - 23:03

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 0
Triangel of sadness.. dÀr kvinnan som sÀger in the wolken först pÄ bÄten har enförlamad högerhand men pÄ ön en förlamad vÀnsterhand.
Trodde inte man gjorde sÄna missar i en dyr produktion 2023

#15216

Postad 25 februari 2023 - 23:09

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 0
First time we see Therese, she has right sided hemiplegia and aphasia both consistent with a left brain infarct. When she is pulled to shore, her hemiplegia switches sides and for the rest of the movie she has left hemiplegia.

#15217

Postad 25 februari 2023 - 23:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0

Kilo 2 bravo! Intensiv "en plats" film. 



#15218

Postad 27 februari 2023 - 22:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
Harry Potter 3. Kul se dem vÀxa upp och cgi bli bÀttre. VÀldigt blek varulv dock SkÄdespelarinsatserna blir inte bÀttre dock. Ett försök till att skratta scen vÀnde ut och in pÄ en.

#15219

Postad 17 mars 2023 - 20:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0
Rocky , inte sett den pÄ 30 Är tror det va senast jag sÄg den.
SÄg den med sonen som Àr 15, pÄ projektorn pÄ 4k bd hÀr hemma

Kom knappt ihÄg att den va sÄ jÀkla bra
Grabben satt som klistrad , han har ÀndÄ adhd och brukar typ aldrig kolla en hel film i ett svep
”I morrn mĂ„ste vi se Rocky 2 farsan, fan vad bra den va”
5 av 5 jabbar pÄ den! :)
Kul Ă€ndĂ„ att yngre generationer kan uppskatta sĂ„na hĂ€r filmer 😁

Kommer nog bli Rocky-Creed maraton hĂ€r hemma pĂ„ helgerna, men blandade kvalitet pĂ„ filmproduktion
 usch för nr 5
 kan man hoppa den utan att han mĂ€rker det? đŸ«ŁđŸ˜„

Redigerat av Garrett, 17 mars 2023 - 21:04.


#15220

Postad 17 mars 2023 - 21:33

PML73
  • PML73
  • MĂ€stare

  • 3 962 inlĂ€gg
  • 0

Gone Fishing, 1997

Det Àr sÄ skönt att se en klassisk Hollywoodproduktion i familjegenre.

Filmen fÄr 3.5 av 5 oturskorpar.


Gone Fishing, 1997

Det Àr sÄ skönt att se en klassisk Hollywoodperoduktion i familjegenre.

Filmen fÄr 3.5 av 5 oturskorpar.

Bifogad fil(er)


Redigerat av PML73, 17 mars 2023 - 21:33.


#15221

Postad 18 mars 2023 - 12:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0

The Whale. Helt okay. Vet inte om jag kĂ€nt igen Brendan Frasier om jag inte visste om det var han. Först trodde jag det var all smink och extra överdrag men sen sĂ„g man han pĂ„ oscarsgalan... Var bra mĂ„nga Ă„r sen man sĂ„g sista filmen med honom dĂ„ hade han en massa hĂ„r Ă€r vĂ€l mest det. 

Gillar one location rullar i regler den hĂ€r fungerar ocksĂ„. 

Everything, everywhere all at once. Raka motsatsen med sitt multiverse. Rörigt blir det men rÀtt underhÄllande med speciellt en scen med japansk toaletthumor som stack ut.

A man called otto. Gav upp efter 30 minuter. En totalt rak adaption men jag tycker inte Tom hanks lyckas sĂ„ bra med sin Otto. 



#15222

Postad 31 mars 2023 - 14:19

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„g den nya Dungeons & Dragons-filmen igĂ„r, och mĂ„ste erkĂ€nna att jag gilla den. 

Kul story dialog, bra CGI.

 

Gillade dock inte Hugh Grant, pÄ samma sÀtt som jag inte tyckte han passade i

rollen han spelade i Operation Fortune: Ruse de guerre.

 

Som en parentes kan jag ocksĂ„ nĂ€mna att Filmstaden VIP blivit svindyrt, 229kr 

för en biljett Àr j-igt magstarkt, imho.



#15223

Postad 31 mars 2023 - 22:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0
Som en parentes kan jag ocksĂ„ nĂ€mna att Filmstaden VIP blivit svindyrt, 229kr 

för en biljett Àr j-igt magstarkt, imho.

Har bara varit dÀr en gÄng och det var sensommaren 2019. 210 kr gick det pÄ och redan det Àr saftigt. Tycker gott att momsen pÄ biobiljetter kan sÀnkas till 6%. Otroligt mysiga och frÀscha salonger dock.

 

Avnjöt en riktigt röd och repig 35mm-kopia av Zombi 2 ikvÀll pÄ Cinemateket. Fulci i sitt esse. Riktigt episk visning pÄ sitt sÀtt. BildmÀssigt hade den inte sÀrskilt mycket gemensamt med Blue Undergrounds lysande UHD-BD dock... :D


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 31 mars 2023 - 22:01.


#15224

Postad 02 april 2023 - 17:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
Tetris

RejÀlt skruvat men underhÄllande med grym musik

#15225

Postad 03 april 2023 - 11:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste bara skriva att filmutbudet har varit extremt torftigt sedan pandemin bröt ut. Stendött.

 

Den senaste jag sÄg var John Wick 2. Jag har sett den förut men satt med som sÀllskap till en av sönerna. Bra action men rÀtt tom pÄ annat.



#15226

Postad 03 april 2023 - 17:04

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlĂ€gg
  • 0

Har bara varit dÀr en gÄng och det var sensommaren 2019. 210 kr gick det pÄ och redan det Àr saftigt. Tycker gott att momsen pÄ biobiljetter kan sÀnkas till 6%. Otroligt mysiga och frÀscha salonger dock.

 

Avnjöt en riktigt röd och repig 35mm-kopia av Zombi 2 ikvÀll pÄ Cinemateket. Fulci i sitt esse. Riktigt episk visning pÄ sitt sÀtt. BildmÀssigt hade den inte sÀrskilt mycket gemensamt med Blue Undergrounds lysande UHD-BD dock... :D

Hade planer pÄ att Äka och se Zombi och Àven Don't torture a duckling i stockholm men blev aldrig sÄ.
Blir Cannibal holocaust pÄ Grums bio om knappt 2 veckor.



#15227

Postad 08 april 2023 - 14:27

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 1

Unbroken, riktigt bra ljud i Atmos , trots frĂ„n 2014, nog en av de bĂ€ttre att dema om man vill visa vad Atmos betyder för upplevelsen 



#15228

Postad 09 april 2023 - 21:44

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 0
Ticket to paradise.... gÀsp sÄ trÄkig o förutsÀgbar .bortkastad tid

#15229

Postad 11 april 2023 - 00:45

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 0

UFO Sweden, skrÀp!! 1marsian av 100 galaxer.



#15230

Postad 15 april 2023 - 18:58

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • ForumrĂ€v

  • 775 inlĂ€gg
  • 0

NÄgra filmer jag sett pÄ senaste tiden:

 

The Hobbit

NÀr jag sÄg det tre filmerna pÄ bio sÄ tyckte jag handlingen var lövtunn. NÀr jag sett en del av första filmen nu sÄ tyckte jag den var okej, men efter att ha sett alla tre filmerna sÄ kvarstÄr det ursprungliga omdömet. Filmerna Àr snygga pÄ mÄnga sÀtt men historien finns inte till tre filmer av den lÀngden.

 

Avengers: Infinity War och Endgame

HĂ€r finns en komplicerad handling dĂ€r man knyter ihop i princip hela storyn frĂ„n Avengers start. Snyggt Ă€ven om det kan bli lite mycket detaljer i vissa lĂ€gen. DĂ€remot tycker jag inte Marvel lyckats fĂ„ till fortsĂ€ttningen pĂ„ sin filmserie. Åtminstone inte de filmerna jag sett.

 

Madeleine och taxichauffören

En helt annat typ av film Àn det tidigare. En Äldrande kvinna i en taxi pÄ vÀg till sitt Àldreboende. Hon berÀttar om sitt liv samtidigt som dom reser genom Paris. Ibland behövs inga specialeffekter för att fÄ till en fungerande historia. Jag tyckte det fungerade vÀldigt bra.

 

TĂĄr

Cate Blancett som "demondirigent" i en Oscarsnominerad roll. Jag tycker hon gör detta riktigt bra och historien innehÄller en det ovÀntade vÀndningar. Jag tyckte den var sevÀrd.

 

Air

Historien om hur Michael Jordan blev en del av Nikes team. Hur mycket av det som faktiskt sĂ€gs i filmen som Ă€r sant vet jag inte, men det blir en bra historia  :) . Sedan historien om Michael Jordan och hans prestationer Ă€r ju minst sagt imponerande.


Redigerat av Mr_Tom, 15 april 2023 - 18:59.


#15231

Postad 13 maj 2023 - 22:59

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlĂ€gg
  • 0

Raising Arizona (1987) Betyg: 4/5

 

Ser om filmen med nÄgra Ärs mellanrum för att fÄ lite uppmuntran. Ett av bröderna Coen:s komiska mÀsterverk som Àr tidlöst och lika bra nu som nÀr den kom för drygt 35 Är sedan. Genialiskt manus, utmÀrkt skÄdespeleri samt vansinnigt foto av Barry Sonnenfeld, inkluderande nÄgra scener med hysterisk subjektiv kamera.

 

Den rÀtt korkade men godhjÀrtade kÄkfararen Hi och den frÄnskilda polisen Ed förÀlskar sig och försöker starta ett ansprÄkslöst liv i Arizona. Det fattas bara en bebis för att fullborda familjen, men att fÄ egna barn visar sig fruktlöst. NÀr det rika möbelmagnatparet Arizona i sin tur fÄr femlingar bestÀmmer sig Hi och Ed för att pÄ eget bevÄg adoptera en av bebisarna, Nathan Jr. Familjen Arizona har ju trots allt fler bebisar Àn de kan hÄlla reda pÄ.

 

Det visar sig dock leda till trubbel nĂ€r familjen Arizona utlovar hittelön till den som kan Ă„terbörda Nathan Jr. Utöver att Hi och Ed fĂ„r besök av Hi:s gamla fĂ€ngelsekamrater som fattar misstankar sĂ„ dyker en prisjĂ€gare frĂ„n h-et upp, sprungen direkt ur Hi:s djupaste mardrömmar och dĂ„liga samvete. Det tar hus i h-e, eller som filmtiteln antyder – i Arizona.


Redigerat av Zacabeb, 13 maj 2023 - 23:01.


#15232

Postad 14 maj 2023 - 17:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
Air Jordan 2.5/5

Man kÀnner igen mallen de anvÀnder fungerar ok men njae dialogen kÀnns falsk och krystad och Ben Àr sÀllan bra oavsett om han regisserar sig sjÀlv eller ej. Finns en grym dokumentÀr pÄ Netflix dÀr Jordan regisserar sig sjÀlv som underhÄller mer.

#15233

Postad 15 maj 2023 - 15:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

Renfield (2023)

 

Kul i ungefÀr 25 minuter, tills Nick Cage gör seriöst intrÀde i filmen, och sabbar allt.

 

Fajterna med massa blod (som i Braindead eller Army of Darkness), Àr fortfarande kul,

men annars kan man lika gÀrna stÀnga av.


Redigerat av frollic, 15 maj 2023 - 15:03.


#15234

Postad 15 maj 2023 - 16:47

tuna74
  • tuna74
  • ForumrĂ€v

  • 568 inlĂ€gg
  • 0

Kollade Black Hawk Down pÄ 4K Blu-ray. Bra film, med det kÀnns som det Àr mycket "crushed blacks" vilket gör det svÄrt att identifiera motstÄndarsidan. Detta kanske Àr ett artistiskt val, men det kÀnns lite skumt....



#15235

Postad 15 maj 2023 - 18:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0

Kollade Black Hawk Down pÄ 4K Blu-ray. Bra film, med det kÀnns som det Àr mycket "crushed blacks" vilket gör det svÄrt att identifiera motstÄndarsidan. Detta kanske Àr ett artistiskt val, men det kÀnns lite skumt....


Hmm minns inte detta frÄn blurayutgÄvan sÄ Àr vÀl nÄgot nytt bus

#15236

Postad 15 maj 2023 - 21:41

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlĂ€gg
  • 1

För ett par dagar sedan började jag mitt Argento 4K maraton.

 

Bifogad fil  344798824_1426783444526130_319649289690875854_n.jpg   138,06K   0 Antal nerladdningar

 

The bird with the crystal plumage (1970). Argentos första film Àr en smart historia med underbart foto av Vittorio Storaro och ett riktigt riktigt fint score av Morricone. 4 av 5

The cat o' nine tails (1971). Argentos andra film har sina ögonblick, men den Àr för mycket lik en amerikansk (TV)film frÄn 70-talet. 3 av 5

Four flies on grey velvet (1971). Jag har inte sett den sedan 90-talet (pÄ en ful p&s VHS) och jag hade en liten förhoppning att den skulle vara bra men nej, den hÀr filmen fungerar inte alls för mig. Den har nÄgra bra stunder men de för fÄ och det vÀrsta Àr den italienska humorn som inte alls fungerar för mig. 2,5 av 5

Deep red (1975). Argentos första mÀsterverk och vilken Äktur det Àr. Förmodligen den tredje mest sedda Argento-filmen för mig (Tenebre & Phenomena Àr 1-2 mest sedda för mig). Storyn, musiken, morden, Luigi Kuveillers vackra fotografi och det dÀr musiken!! Toppklass

De flesta gÄnger jag tittar pÄ Deep red sÄ kollar jag pÄ exportversionen men den hÀr gÄngen sÄg jag den italienska versionen och jag tycker fortfarande att exportversionen Àr klart bÀttre. Vissa extrascener gör filmen sÀmre (Hemmings-Nicolodi-scenerna + humorscenerna) och jag tycker att det bara finns en scen som man skulle kunna anvÀndas i exportversionen. Jag föredrar ocksÄ det engelska soundtracket (som pÄ de flesta Argento-filmer).
Exportklipp: 5 av 5
Italiensk klipp: 4,5 av 5

Suspiria (1977). Argentos andra mÀsterverk ser riktigt bra ut pÄ Synapse UHD. 5 av 5

Inferno (1980) Inte 4K utan BU-bluray. Filmen ser bra ut och har bra musik men pÄ det stora hela fungerar det inte för mig. 3 av 5

 

Tenebrae (1982). Argento Àr tillbaka i högform och vilken fantastisk film detta Àr. Morden, musiken, kameraarbetet Àr top notch och Arrows UHD ser grymt bra ut. 5 av 5



#15237

Postad 16 maj 2023 - 05:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 1
Bra tema. Har ocksÄ alla UHDs utom Four flies men inte sett samtliga Àn, sÄ ska nog beta av dem i sommar.

Gillar Deep Red mest av hans filmer. Det Àr vÀl sÄ klassisk en giallo kan bli.

#15238

Postad 16 maj 2023 - 13:42

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 0

https://www.sfanytim...e-crawdads-sing

 

Bra , vĂ€lgjord Ă€ven om man saknar bokens "detaljer" men film Ă€r film 



#15239

Postad 21 maj 2023 - 16:29

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

  • 711 inlĂ€gg
  • 0

High Heat / Passionens hetta

 

Ett tips, se inte denna :) efter 10 min börja man undra vad Ă€r detta ??? efter 15 minuter ... ska vi stĂ€nga ?? nĂ€ vi ger den en chans, efter 20-25 minuter dĂ€r stĂ€ngde vi av  :D

 

https://www.imdb.com/title/tt15721088/



#15240

Postad 23 maj 2023 - 21:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

SÄg nya Fast and Furious X, mÄste sÀga att jag Àr positivt överraskad, med tanke pÄ

de senaste bottennappen i serien, dock har filmen inget definitivt slut, sÄ jag förvÀntar

mig en 11a.

 

SÄg ocksÄ Knights of the Zodiac, som jag misstÀnker inte kommer gÄ upp pÄ biograferna i Sverige.

Storyn Àr helt OK, men CGIn Àr riktigt dÄlig, budget fÄr man nÀstan sÀga.

 

The Super Mario Bros. Movie-filmen plÄgade jag mig igenom, med sonen, annars hade jag

lÀmnat salongen.

90 minuters placeringsreklam för Nintendo Àr minst 85 min för mycket.

De borde lÄta folk se den gratis.


Redigerat av frollic, 23 maj 2023 - 21:35.


#15241

Postad 24 maj 2023 - 18:53

tuna74
  • tuna74
  • ForumrĂ€v

  • 568 inlĂ€gg
  • 0

The Super Mario Bros. Movie-filmen plÄgade jag mig igenom, med sonen, annars hade jag

lÀmnat salongen.

90 minuters placeringsreklam för Nintendo Àr minst 85 min för mycket.

De borde lÄta folk se den gratis.

Det var ju exakt det som Nintendo/Mario-fans ville ha. Det Àr ju som att klaga pÄ att Top Gun glorifierar militÀren/stridsflygplan.



#15242

Postad 24 maj 2023 - 21:31

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

Det var ju exakt det som Nintendo/Mario-fans ville ha. Det Àr ju som att klaga pÄ att Top Gun glorifierar militÀren/stridsflygplan.

Hade jag haft koll pÄ det, hade jag inte brÀnt 60kr pÄ filmen :)
Det Àr ju inte precis sÄ att det med fet text stÄr "for Nintendo fan boys only" pÄ filmaffischen.

#15243

Postad 24 maj 2023 - 21:42

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0

Hade jag haft koll pÄ det, hade jag inte brÀnt 60kr pÄ filmen :)
Det Àr ju inte precis sÄ att det med fet text stÄr "for Nintendo fan boys only" pÄ filmaffischen.


SvĂ„rt Ă„ klaga för 60kr 
. Sist jag betalde det pĂ„ bio kostade bensinen 8kr litern! đŸ€ŁđŸ€Ł

#15244

Postad 24 maj 2023 - 22:33

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ju inte precis sÄ att det med fet text stÄr "for Nintendo fan boys only" pÄ filmaffischen.

Är vĂ€l bara att se Super Mario Bros (1993) om du tyckte det var för mycket fan service...



#15245

Postad 25 maj 2023 - 19:56

tuna74
  • tuna74
  • ForumrĂ€v

  • 568 inlĂ€gg
  • 0

Jag sÄg Primal Fear pÄ Netflix. Meningslös rÀttegÄngsfilm. Jag vill ha de tvÄ timmarna den tog av mitt liv tillbaka.



#15246

Postad 26 maj 2023 - 10:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0

Jag sÄg Primal Fear pÄ Netflix. Meningslös rÀttegÄngsfilm. Jag vill ha de tvÄ timmarna den tog av mitt liv tillbaka.


Vore lite kul att stÀmma dem och ta dem till rÀttegÄng :D

#15247

Postad 27 maj 2023 - 15:37

tuna74
  • tuna74
  • ForumrĂ€v

  • 568 inlĂ€gg
  • 0

Kollade Ant Man and the Wasp: Quantumania pÄ Disney+. Jag tyckte det var helt ok MCU-film, bra mycket bÀttre Àn Wakanda Forvever och senaste Dr Strange.



#15248

Postad 31 maj 2023 - 12:07

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 0

Bulletproof monk pÄ Rakuten,helt okej rulle smÄrolig och actionfylld. Lite Jackie Chan rulle. Rekommenderas



#15249

Postad 07 juni 2023 - 07:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

John Wick 4, vilken j-a misÀr.

 

Keanu dödar fem stuntmÀn om och om igen, 250 gÄnger, och överlever.

 

Varför filmen dessutom har 8/10 pĂ„ IMDB Ă€r en gĂ„ta för mig, 

 

SnĂ€lla, kan nĂ„gon sĂ€tta en (dödande) kula i denna franchise.


Redigerat av frollic, 07 juni 2023 - 07:49.


#15250

Postad 07 juni 2023 - 10:23

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 678 inlĂ€gg
  • 0

Blood and gold pÄ NF.Skitrulle,undvik!





7 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 7 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.