Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cuphead

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cuphead (PC) (PC-spel) 1 (0) 199:-

#1

Postad 29 september 2017 - 13:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
https://youtu.be/D-1n15aIgsE

Ingen som skaffat spelet?

Själv tycker jag designen är såpass unik och tilltalande att jag nog måste skaffa det.
Ett kraftigt minus för egen del är ju att det bara är lokal co-op.

#2

Postad 29 september 2017 - 13:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Såg lite intressant ut ja! Återkom med recension :)

#3

Postad 29 september 2017 - 13:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Såg lite intressant ut ja! Återkom med recension :)


Verkar ju överlag vara svårt som tusan, hade varit intressant att tvinga sambon spela detta :P

#4

Postad 29 september 2017 - 13:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Aha, så svårt så det ej är kul?

#5

Postad 29 september 2017 - 13:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
https://www.google.s...-one-windows-pc

#6

Postad 29 september 2017 - 13:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nog inget man bara studsar igenom i första taget iaf. Så länge det är kul och man inte bara blir vansinnig hela tiden så :D

#7

Postad 29 september 2017 - 13:48

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag köpte spelet helt nyligen till min Xbox. Det släpps ju 15.00 så ikväll ska det spelas!



#8

Postad 29 september 2017 - 14:02

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag köpte spelet helt nyligen till min Xbox. Det släpps ju 15.00 så ikväll ska det spelas!


Dela gärna med dig sen om hur det är :).

#9

Postad 29 september 2017 - 14:35

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Rätt hög tröskel direkt. Dog väl typ 10 ggr på första banan... men snyggt iaf.

Edit, spelat i 5 min nu och redan tröttnat för det är för lätt att dö. Skitspel.

Redigerat av Rossifumi, 29 september 2017 - 14:47.


#10

Postad 29 september 2017 - 14:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

kanske ska flytta denna till allmäna spel?

 

iallafall, skaffade på gog, och har äntligen kunnat ladda ner. har bara klarat 2 banor än så länge, men tycker inte tröskeln är SÅ hög. den är iallafall inte så hög som vissa urusla spel"journalister" vill påskina.

 

älskar verkligen grafiken. nu hoppas jag bara att spelet i sig ska vara bra med, men det börjar fint iallafall :).



#11

Postad 29 september 2017 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

kanske ska flytta denna till allmäna spel?

 

Ja vad fan är detta, massa diskussioner om ett spel? Det kan vi ju inte ha  ;)

 

Ingen som skaffat spelet?

 

 

Jag har det, vi återkommer med en recension när vi har coopat igenom det  :)



#12

Postad 29 september 2017 - 17:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Ja vad fan är detta, massa diskussioner om ett spel? Det kan vi ju inte ha ;)


EY du har själv sagt att spel på flera plattformar ska läggas där ute :P

j*vla skit att jag är upptagen hela helgen. Vill fortsätta.

#13

Postad 29 september 2017 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

EY du har själv sagt att spel på flera plattformar ska läggas där ute :P

 

Jo jag vet får nog flytta den sen, men tänkte att det var så många som pratade om det så det kunde ligga kvar ett tag, men sen dödade du konversationen  :D



#14

Postad 29 september 2017 - 17:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Jaja, kunde inte hålla fingrarna borta och klickade hem spelet förut. Får se om jag hinner testa det senare ikväll...troligvis inte co-op dock

#15

Postad 29 september 2017 - 17:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Duktig försökskanin :D

Redigerat av genstruktur, 29 september 2017 - 17:47.


#16

Postad 29 september 2017 - 21:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Efter ca 1,5 timmes spelande är jag riktigt imponerad. Jag trodde att varje bana var först en plattformsdel och sen en boss men så vart inte fallet. De flesta banorna är enbart en boss och nån enstaka (hittills) har varit en run n gun-bana.

Riktigt kul spel för den som gillar plattform och skjutande med en hyfsat hög svårighetsnivå. Det är inte skitsvårt men det är mycket dö och testa igen. Laddningstiderna vid en retry är obefintliga så det är skönt för det händer rätt ofta.

Design och musik är topp, känns dessutom som det finns massa omspelsvärde då man får olika betyg på hur bra man klarar banorna osv.

Andra vapen och upgrades verkar också finnas även om jag inte tittat närmare på det.

Än så länge, nöjd!

#17

Postad 29 september 2017 - 22:18

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Det är ju stört j*vla snyggt spel, men inte för mig. Pallar inte alla stressmoment.

Men jag gissar att det passar Tomas Haake (trumslagare i Meshuggah).



#18

Postad 30 september 2017 - 00:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men jag gissar att det passar Tomas Haake (trumslagare i Meshuggah).

 

Du kan hålla in skjutknappen om du missat det  :P

 

Vi hann spela 4,5 timmar. Två världar av tre (fyra) avklarade, 56 %. Så kanske ett tiotimmarsspel typ? Beror på hur mycket man dör, själva banorna tar bara ett par minuter om man klarar på första, men det är en del trial and error med att lära sig attackerna.

 

Det är inte för alla, det är svårt. Man dör mycket. Svårighetsgraden höjs ordentligt på värld två jämfört med ettan. Men å andra sidan har vi inte testat den lättare nivån än så vet inte hur mycket enklare det är där. Spelar man coop så kan man återuppliva ens polare om denne dör, men man får skynda sig för han flyger upp som en ängel och är man inte på samma ställe så kan det bli svårt och då är man själv på resten av banan. Ju fler gånger man blir återupplivad desto snabbare flyger man iväg tills det blir omöjligt, så inte obegränsat med liv.

 

Men jag gillar sånt här så tycker det är ett jätteroligt coopspel  :)

 

Hmm, verkar avsevärt enklare på simple?

 

I have already defeated the blue ball boss on simple, but it takes me 20-30+ tries to finish him on regular with after i have done some upgrades as well. I will never finish this game right?

 


Redigerat av Zoiler, 30 september 2017 - 01:12.


#19

Postad 30 september 2017 - 01:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Svårighetsgraden ökade ganska markant på andra kartan. Innan satt man och försökte klara banorna utan att förlora liv osv. Nu har iaf jag ganska stora problem att bara klara en bana öht.

Spelet kräver ju sjukt tålamod och nötande för att lära sig banor och bossar.

Klarade två banor på andra kartan innan jag gav upp för ikväll...

Zoiler, lyckades ni få A på den blåa studsande bollen? Känns som jag missat vad man skulle kunna parera?

Redigerat av La Cucaracha, 30 september 2017 - 01:43.


#20

Postad 30 september 2017 - 06:33

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Tror jag hoppar detta tills dom patchar det med lägre svårighetsgrad. Men det är riktigt snyggt alltså.

#21

Postad 30 september 2017 - 08:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Tror jag hoppar detta tills dom patchar det med lägre svårighetsgrad. Men det är riktigt snyggt alltså.


Det går att välja "simple" på alla bossar.
Skulle däremot vara skönt om dom fixade så man har ett litet större fönster att sätta pareringarna vilka kan vara rätt frustrerande emellanåt.

#22

Postad 30 september 2017 - 08:42

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Det går att välja "simple" på alla bossar.

 

Verkade ju som att det var svårt att bara ta sig dit på vissa banor. Tycker jag det är för svårt vet jag hur det slutar, dvs jag lägger det åt sidan.



#23

Postad 30 september 2017 - 08:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Spelet kräver ju sjukt tålamod och nötande för att lära sig banor och bossar.


Låter inte som något för mig heller. När det endast går ut på att trial and error brukar jag tröttna fort.

#24

Postad 30 september 2017 - 09:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Verkade ju som att det var svårt att bara ta sig dit på vissa banor. Tycker jag det är för svårt vet jag hur det slutar, dvs jag lägger det åt sidan.


Upplägget är ju inte bana > boss som t.ex Mega Man eller liknande. Det är antingen bara en boss ELLER en run n gun-bana med en mindre betydligt enklare boss.

Men visst, spelet överlag är inte lätt och det är absolut inte för alla.

Låter inte som något för mig heller. När det endast går ut på att trial and error brukar jag tröttna fort.


Nä jag tror inte det heller. Jag anser mig ändå vara ganska ok på den här typen av spel och ha hög tröskel för just att testa om och om igen. Vet man att man inte har det är det nog bara att glömma.

Köp Rainbow Six Siege och lek med mig istället ;)

#25

Postad 30 september 2017 - 14:04

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

kommit till andra världen nu, och ja svårighetsgraden stiger ganska bra där.

 

förstod inte riktigt vad man skulle göra för vissa stats på banorna, så fick aldrig så bra betyg. men jag tror jag fattar vad dom vill ha ut av en så förhoppningsvis ska jag kunna få lite fler än bara 1 a :D



#26

Postad 30 september 2017 - 14:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Riktigt kul, och brutalt snyggt spel :)

 

Men, ja, det är ju old-school svårt, istil med "Mega Man", "Ghost n Goblins" m.m., så gillar man inte spel med den typen av svårighetsgrad, så ska man nog undvika detta.



#27

Postad 30 september 2017 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Zoiler, lyckades ni få A på den blåa studsande bollen? Känns som jag missat vad man skulle kunna parera?

 

Nej vi har inte försökt få några A än, vi ska bara försöka klara spelet till att börja med  :)

 

Sen får man se, men det kräver nog lite för mycket tid att få A på allt, man får väl inte dö någonting? Och på vissa banor känns det som omöjligt, speciellt när man är två. När man är två är spelet ännu svårare, för man vet aldrig riktigt vem de tänker ge sig på, så vissa attacker blir riktigt svåra att undvika för att man blir lurad. Plus att de har mer liv då för att kompensera.

 

Dessutom är det viss "lagg" när man parerar så detta kan ställa till det för den andre personen.

 

Nån på Gaf som undrade om han kunde spela det här med sin sjuåriga dotter, han var bra på att "carrya" folk tydligen. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmhmmmmmmm. Good luck bud.

 

 

Det går att välja "simple" på alla bossar.

 

 

 

Jag läste på Gaf att det inte går att ta sig förbi första världen på simple? För att man inte får bossarnas själar eller nåt. Kan det verkligen stämma?


Redigerat av Zoiler, 30 september 2017 - 15:27.


#28

Postad 30 september 2017 - 16:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Nej vi har inte försökt få några A än, vi ska bara försöka klara spelet till att börja med :)

Sen får man se, men det kräver nog lite för mycket tid att få A på allt, man får väl inte dö någonting? Och på vissa banor känns det som omöjligt, speciellt när man är två. När man är två är spelet ännu svårare, för man vet aldrig riktigt vem de tänker ge sig på, så vissa attacker blir riktigt svåra att undvika för att man blir lurad. Plus att de har mer liv då för att kompensera.

Dessutom är det viss "lagg" när man parerar så detta kan ställa till det för den andre personen.

Nån på Gaf som undrade om han kunde spela det här med sin sjuåriga dotter, han var bra på att "carrya" folk tydligen. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmhmmmmmmm. Good luck bud.



Jag läste på Gaf att det inte går att ta sig förbi första världen på simple? För att man inte får bossarnas själar eller nåt. Kan det verkligen stämma?


Tror man kan ta nån träff på vissa bossar och ändå kunna få A men man måste i regel klara skiten relativt felfritt.

Fick precis reda på att det var dom 3 frågetecknen som den blåa boll-bossen har runt huvet man ska parera för antagligen kunna få A där iaf. Hade inte en tanke på dom själv.

Har sjuka problem på andra världen med "godishäxan", draken och run n gun-banan där man håller på och byter mellan upp o ner hela tiden. Clownen satt jag med hur länge som helst innan jag klarade.

Haha! Carrya en 7-åring :D dagens!

Har faktiskt ingen aning om man inte kommer vidare om man kör simple på alla bossar. Låter märkligt.

#29

Postad 30 september 2017 - 16:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Haha ja godishäxan och clownen är riktigt jävliga. Jag tror jag lyckades klara anden, men jag är inte hundra.

Lyckades iallafall fixa A på grönsakslandet. Det är ingen det lättaste på dom andra dock.

#30

Postad 30 september 2017 - 16:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Upplägget är ju inte bana > boss som t.ex Mega Man eller liknande. Det är antingen bara en boss ELLER en run n gun-bana med en mindre betydligt enklare boss.

Men visst, spelet överlag är inte lätt och det är absolut inte för alla.


Nä jag tror inte det heller. Jag anser mig ändå vara ganska ok på den här typen av spel och ha hög tröskel för just att testa om och om igen. Vet man att man inte har det är det nog bara att glömma.

Köp Rainbow Six Siege och lek med mig istället ;)


Nej verkar inte så i alla fall, jag avvaktar.

Att det inte är banor med en boss på slutet lät heller inte som något plus för mig.

#31

Postad 01 oktober 2017 - 01:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

82 % klart, blir lättare på värld 3 som tur är.



#32

Postad 01 oktober 2017 - 17:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Har en run n gun kvar på andra ön...galet jobbigt ö på alla sätt. Garvade en del åt fågeln på andra ön i sista skedet :D

#33

Postad 01 oktober 2017 - 18:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja den j-veln...



#34

Postad 01 oktober 2017 - 22:14

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

82 % klart, blir lättare på värld 3 som tur är.


Vet inte riktigt om jag kan hålla med där :P
Tyckte bi-drottningen var förjävlig. Piraten testade jag bara ett par ggr, tyckte han var seg som tusan.

#35

Postad 01 oktober 2017 - 23:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Klarat det nu iaf, slutbossen inte så svår, bossen innan är dock riktigt tröttsam i hur den är utformad.

 

Gick tillbaka och fick A+ på blå bollen bara för att testa. Prövade expertnivån (allt går dubbelt så snabbt), samt lätta nivån (sista fasen av bossen bortplockad vilket känns lite dumt beslut, bättre om de hade gjort det enklare så att alla hade fått se alla animationer).


Redigerat av Zoiler, 01 oktober 2017 - 23:29.


#36

Postad 02 oktober 2017 - 06:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Klarat det nu iaf, slutbossen inte så svår, bossen innan är dock riktigt tröttsam i hur den är utformad.

Gick tillbaka och fick A+ på blå bollen bara för att testa. Prövade expertnivån (allt går dubbelt så snabbt), samt lätta nivån (sista fasen av bossen bortplockad vilket känns lite dumt beslut, bättre om de hade gjort det enklare så att alla hade fått se alla animationer).


Låter som expertläget inte är något för min del iaf. Vanliga räcker och blir över :D
Ah, så man får inte spela hela bossen på lätta nivån. Då var det detta Mäki menade i sin recension med att man inte fick se hela spelet eller hur han uttryckte det.

Har A på alla bossar på första ön, enda jag inte verkar kunna få A på där är andra run n gun där man ska hoppa på löv och skit i slutet. Fattar inte vad man ska göra riktigt för A där.

#37

Postad 02 oktober 2017 - 09:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

hade detta varit ett annat spel hade jag nog blivit förbannad titt som tätt, men jag känner att när jag dör så är det pga mina misstag, och inte pga att spelet är kasst utmanande. där finns en del spel där man knappt kan klara sig utan att ta några smällar, men efter att ha kört bossarna några rundor så börjar jag lära mig deras mönster mycket bättre, och skadorna är som sagt mina misstag.

 

nä det är ett riktigt bra spel, men väldigt utmanande.



#38

Postad 02 oktober 2017 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

I coop dör man inte enbart på sina egna misstag iaf. Det är som sagt lagg när den ene parerar och om man parerar flera gånger i rad (man kan ju fylla till en hel super på några sekunder genom att hamra knappen på vissa rosa saker, ser ut som spelet går i 5 fps) så är det nästan givet att man tappar ett liv. Hit detection tycker jag kan vara lite sådär ibland också. Samt då att man aldrig riktigt vet vem fienden ska anfalla. Men finns ju fördelar med coop också som balanserar ut det, som att den ene kanske kan klara det om den andre dör, samt återupplivning och möjlighet att köra med två olika vapen samtidigt.

 

Sen kan man ju fråga sig hur de tänkte att man inte är odödlig när man tar en super. Finns några skavanker och obalanserade saker (vem använder annat än smokedash?) men det finns i alla spel åas. Överlag var det jättekul. Bara sju år kvar till tvåan då  :)

 

Belöningen för A på alla banor är att man kan spela i svartvitt eller vad? Tyckte nån i spelet mumlade något om det.


Redigerat av Zoiler, 02 oktober 2017 - 14:15.


#39

Postad 02 oktober 2017 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Spelet säljer bra på Steam också, kul för utvecklarna  :)



#40

Postad 02 oktober 2017 - 15:03

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag har inte kört coop så ingen aning. Jag skulle kunna prova med sambon men jag vet hur det skulle sluta. Får se om man kan prova med nån kompis.

Hur många gömda mynt finns för övrigt? Jag har nog bara hittat ett.

#41

Postad 02 oktober 2017 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#42

Postad 02 oktober 2017 - 21:44

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Han var rätt duktig :)
https://youtu.be/MjdbhClke1g

#43

Postad 03 oktober 2017 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har ni blivit förbannade nu och slängt det eller  :P ?



#44

Postad 04 oktober 2017 - 06:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Har ni blivit förbannade nu och slängt det eller :P ?


Nädå, har bara inte hunnit spela senaste dagarna. Klarade bi-drottningen på 3:e ön sen har jag inte hunnit testa så mycket mer.

#45

Postad 04 oktober 2017 - 15:30

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=j3fPcAd2n2s



#46

Postad 08 oktober 2017 - 10:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Har alla klarat spelet nu eller? Jag har inte hunnit nöta jättemycket på senaste och tar mig sakta men säkert vidare på tredje ön. Gjorde piraten, mausoleumet och run n gun banan med flygande fiskarna osv igår

#47

Postad 08 oktober 2017 - 12:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Nä det är samma för mig. Kommit till tredje och klarat nån enstaka boss än så länge.

#48

Postad 08 oktober 2017 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Rätt imponerande att det är gjort av bara två (tre) personer.



#49

Postad 08 oktober 2017 - 19:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Tror jag är på näst sista bossen nu iaf. (Kom till nåt tåg) Gick rätt hyfsat tidigare under dagen så jag fick en hel del avklarat.
Har nog haft störst problem med bidrottningen och till viss del piraten på denna ön.

#50

Postad 08 oktober 2017 - 20:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Piraten tyckte jag faktiskt inte var så klurig. Bidrottningen var värre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.