Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ventilera tv-bänk. Blåsa IN eller UT luft?

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 januari 2009 - 17:33

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Jag med :) temperatursstyrda fläktar :)


Ska börja med min egna fläktkylda tvbänk om ett tag, och googlade "temperatursstyrda fläktar"
Fick napp här: http://www.bde.se/bmart/bm005n.htm
Jag har mailat killen med lite frågor, hoppas han svarar snart, men det verkar onekligen vara lösningen jag söker.

Som nån skrev ovan så kan man använda slavuttager i en förstärkare för att fläktarna inte ska snurra hela tiden, men jag vill gärna att fläktarna går en stund efter allt är avstängt samt att jag har lite småprylar som alltid drar lite ström i skåpet så temperaturstyrning borde ju vara grejen! :)

Kan någon tipsa om en bra nätdel som kan mata fläktarna (datafläktar) jag vet inte ens om de går på växelström eller likström ;)

#102

Postad 30 januari 2009 - 17:28

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Kan någon tipsa om en bra nätdel som kan mata fläktarna (datafläktar) jag vet inte ens om de går på växelström eller likström :)


Jag köpte en universal batteriladdare på Jula för runt hundringen. Funkar bra.

#103

Postad 31 januari 2009 - 07:22

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vill bara säga min mening angående temperaturstyrda fläktar. Tänk på att en fläkt som ändrar varvtal upp och ner ofta upplevs som mycket mer störande än en fläkt med konstant varvtal.

Har man väldigt tysta fläktar kanske det inte är ett problem men ändå nåt att tänka på. :D

#104

Postad 17 februari 2009 - 15:43

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Någon här kanske vet.. Räcker det med att ta ström från en USB kontakt på PS3an t.ex för att driva 3st noctua 120 fläktar? Vore fint då det bara är kritiskt när jag kör PS3an och behöver inte fläktarna igång annars.


Blev det någon klarhet i denna fråga? Jag är intresserad av samma lösning.

#105

Postad 26 februari 2009 - 20:41

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Undrar om den här skulle fungera att koppla till fläkt....

http://www.kjell.com...00000,242500000

Redigerat av Unregistered5118fd09, 26 februari 2009 - 20:41.


#106

Postad 17 mars 2009 - 14:32

ventilschimpans
  • ventilschimpans
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Undrar om den här skulle fungera att koppla till fläkt....

http://www.kjell.com...00000,242500000

Det fungerar men förmodligen inte så bra. Termostaten slår till och från vid samma temperatur därför kommer fläkten starta och stoppa när den svängt in sig vid inställd temperatur (förutsatt att den orkar kyla tillräckligt mycket). Hur ofta fläkten startar/stoppar beror på systemets tröghet.

En temperaturstyrd kylfläkt brukar starta på en högre temp och stoppa på en lägre, kallas hysteres. Tex start 45 grC och stopp 35 grC. Sen kan det vara mer avancerat med varvtalsstyrning och tidsfunktion.

#107

Postad 19 mars 2009 - 13:19

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Här verkar det pågå diskussioner om kylning på en hög nivå!! Jag har ett problem med min HTPC (Scaleo E) i denna mediamöbel: http://www.mio.se/So...bler/Xynto/?p=1

Där jag har den kortare varianten med luck i svartglas (m. träbaksida visade det sig som fuckar upp mina tryckare)
Nån fläkt eller flera jobbar klart hårdare i denna hyllan än i den förra som var med öppen troligen pga för dålig cirkulation så min tanke var att använda en "fläktplatta" till laptops som ansluts via USB och lägga under datorn i hopp om att få bättre kylning och cirkulation.

Kan detta vara en tänkbara lösning och behövs det en frånluftsfläkt i den helt öppna bakkanten som suger ut den varma luften eller räcker det med tilluftsfläkten under datorn ??

#108

Postad 31 juli 2009 - 15:34

Zhendo
  • Zhendo
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag använde den här strömkällan : http://www.deltaco.s...temid=(PSR-HDD)
sen la jag förstärkaren som "master" i grenuttaget o allt annat som slave.....funkar kanon!! :wub:

Ska börja med min egna fläktkylda tvbänk om ett tag, och googlade "temperatursstyrda fläktar"
Fick napp här: http://www.bde.se/bmart/bm005n.htm
Jag har mailat killen med lite frågor, hoppas han svarar snart, men det verkar onekligen vara lösningen jag söker.

Som nån skrev ovan så kan man använda slavuttager i en förstärkare för att fläktarna inte ska snurra hela tiden, men jag vill gärna att fläktarna går en stund efter allt är avstängt samt att jag har lite småprylar som alltid drar lite ström i skåpet så temperaturstyrning borde ju vara grejen! :blink:

Kan någon tipsa om en bra nätdel som kan mata fläktarna (datafläktar) jag vet inte ens om de går på växelström eller likström ;)



#109

Postad 02 oktober 2009 - 07:56

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Så här löste jag mitt värme problem i "tv"-bänken, se mitt galleri:
https://www.minhembi...Zhentro/256382/

#110

Postad 13 oktober 2009 - 22:20

Undraren
  • Undraren
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag vill gärna bidra med min lösning.

Istället för att "klippa och klistra" i kablar hittade/köpte jag en sån här Grenkontakt för fläktar den matas av: "Nätagg. för externa enheter".

Till detta har jag kopplat: Zalman Fanmates för att göra mina fläktar hela ljudlösa, men ändå få cirkulation in i/ut ur bänken.

Än så länge är uppkopplingen på experimentstadie, men funktionen finns där och så fort jag har fått tillstånd av "den högsta makten"/sambon att köpa ny tv-bänk kommer jag att permanenta lösningen på ett snyggare sätt. Därav bifogar jag inga bilder just nu...

Simma lugnt!

#111

Postad 14 oktober 2009 - 10:18

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Jag vill gärna bidra med min lösning.

Istället för att "klippa och klistra" i kablar hittade/köpte jag en sån här Grenkontakt för fläktar den matas av: "Nätagg. för externa enheter".

Till detta har jag kopplat: Zalman Fanmates för att göra mina fläktar hela ljudlösa, men ändå få cirkulation in i/ut ur bänken.

Än så länge är uppkopplingen på experimentstadie, men funktionen finns där och så fort jag har fått tillstånd av "den högsta makten"/sambon att köpa ny tv-bänk kommer jag att permanenta lösningen på ett snyggare sätt. Därav bifogar jag inga bilder just nu...

Simma lugnt!


Snyggt! Fast lite beroende på hur många fläktar man har så kan man slå till på en sån här istället: Zalman MFC1 Fan Controller for 5.25 B, så får man grenkontakt och fanmate samtidigt :D

#112

Postad 14 oktober 2009 - 11:43

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Nu har jag varit iväg och inhandlat 2x 120mm Noctua, 1x80mm Noctua och en adapter. Ska kyla min TOBO möbel, blir en 120mm i varje stängt utrymme och 80mm i mitten för att hjälpa stärkaren.

#113

Postad 28 oktober 2009 - 14:18

Mike_the_pipe
  • Mike_the_pipe
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Om ni ser på min bild ovan, jag skall sätta fläktarna under recivern tänkte jag,
Dem flesta har satt fläktarna i bakkant pa tv-möblen men om jag inte har fel så stiger värme =) så det borde vara bast att blåsa in luft när jag sätter fläktarna i botten på medialådan?? eller

// Mike

#114

Postad 28 oktober 2009 - 14:23

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
ja, ska du ha fläktarna i botten ska du definitivt suga in luft i lådan.

Redigerat av clabbe69, 28 oktober 2009 - 14:23.


#115

Postad 21 december 2009 - 13:34

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Mycket intressant tråd!

Jag äger sedan en vecka tillbaka en Tobo TV-bänk från IKEA och har insett att jag måste förbättra (eller snarare skapa) ventilationen om jag vill kunna ha skåpet stängt när prylarna är igång. Eller faktum är att det skulle behövas lite bättre ventilation även om jag nöjer mig med att ha skåpet öppet.

Jag börjar med att använda en transformator från ett par gamla spotlights från IKEA, för att driva en så gott som ljudlös 120 mm-fläkt som jag tagit ur ett datorchassi från Antec. Får väl köpa ytterligare en fläkt senare om det skulle visa sig vara otillräckligt med en.

Men nu till min undran: Om man vill evakuera luften bakåt, hur stort avstånd bör man då ha till väggen för att det ska vara "godkänt"? Jag vill inte ju sätta hålsågen i möbelns bakre vägg om det sedan visar sig att det inte fungerar. I sådant fall lutar det istället åt att blåsa ut luften åt sidan.

Redigerat av VincentVegaSWE, 21 december 2009 - 13:41.


#116

Postad 22 december 2009 - 13:37

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Men nu till min undran: Om man vill evakuera luften bakåt, hur stort avstånd bör man då ha till väggen för att det ska vara "godkänt"? Jag vill inte ju sätta hålsågen i möbelns bakre vägg om det sedan visar sig att det inte fungerar. I sådant fall lutar det istället åt att blåsa ut luften åt sidan.


Jag har bara fyra centimeter från bänk till vägg och suger ut varmluft i bänkens övre del med två 120 mm Noctua-fläktar. Det funkar utmärkt för min del. När varmluften väl är ute ur bänken så spelar det liksom ingen roll om väggen bakom blir lite varmare, är min teori.

#117

Postad 27 januari 2010 - 10:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna:

http://www.clasohlso...px?id=135237156

Kombinerad med denna:

http://www.netonnet......8125008,4046)

MVH Kribban

#118

Postad 28 januari 2010 - 10:05

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Ta den här istället.
http://www.clasohlso...x?artnr=36-2284

billigare och klarar garanterat 2 st fläktar.

#119

Postad 29 januari 2010 - 21:07

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Du behöver ju både till och från-luft. Du kan inte blåsa ut varm luft om du inte tar in kall någonstans samtidigt.

Annars kan det bli vakuum! :(




/Christian

#120

Postad 29 januari 2010 - 21:54

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna:

http://www.clasohlso...px?id=135237156

Kombinerad med denna:

http://www.netonnet......8125008,4046)

MVH Kribban


har en acadapter med 2st fläktar som jag inte har användning för längre
är det intressant så kan du pmà så kommer vi överens om ett pris

#121

Postad 24 mars 2010 - 20:44

Dr D
  • Dr D
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ska börja med min egna fläktkylda tvbänk om ett tag, och googlade "temperatursstyrda fläktar"
Fick napp här: http://www.bde.se/bmart/bm005n.htm
Jag har mailat killen med lite frågor, hoppas han svarar snart, men det verkar onekligen vara lösningen jag söker.

Som nån skrev ovan så kan man använda slavuttager i en förstärkare för att fläktarna inte ska snurra hela tiden, men jag vill gärna att fläktarna går en stund efter allt är avstängt samt att jag har lite småprylar som alltid drar lite ström i skåpet så temperaturstyrning borde ju vara grejen! :)

Kan någon tipsa om en bra nätdel som kan mata fläktarna (datafläktar) jag vet inte ens om de går på växelström eller likström ;)


Hur gick det med temperaturstyrningen av fläktarna, är det någon som har hittat en bra lösning?

Jag har annars hittat en burk som verkar ha precis vad man vill ha, plus en hel del mer:
mCubed T-Balancer BigNG
Den har analoga och digitala tempsensorer som man sätter där man vill ha dem, möjlighet att köra både analoga och PWM-fläktar och vattenpump (!), hysteres, mm. Det mesta verkar dessutom kunna konfigureras mha extern pc. Den är avsedd att kontrollera temperaturen i ett pc-chassi, men kan dessutom köras helt stand-alone. Me like.
Synd att den kostar skjortan...

Sen finns det en enklare variant, Scythe Kaze Server 5.25". 4 analoga kanaler och betydligt enklare, MEN endast halva pengen jämfört med den ovan. Någon som har något negativt att säga om den här?

Redigerat av Dr D, 24 mars 2010 - 21:23.


#122

Postad 07 april 2010 - 06:47

desjardins
  • desjardins
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har som så många andra en Tobo från IKEA och har inskaffat en 140mm fläkt till stärkaren och en 80mm till 360/BlueRay. Frågan jag har är, var är bästa placeringen? Hade tänkt mig i bakkant högt upp och dra in luft underifrån. Men bakstycket är bara en tunn masonitskiva vilket inte känns som det bästa att fästa fläktar i...
Vad tror ni? Erfarenheter?

#123

Postad 07 april 2010 - 23:41

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
rule #1
Enligt gammal datorbyggarpraxis är det ALTID effektivare att blåsa ut varm luft snarare än att blåsa in kall luft!

rule #2
Om du har t.ex. 3 fläktar (eller olika CfM på fläktarna) så skall du konfigurera det så att du drar ut mera luft än du trycker in.

rule #3
du skall blåsa ut luft i överkant av objektet och blåsa in kalluft i nederkant.

Optimalt vill man ju ha ett bra "flow" dock, så en fläkt in och en fläkt ut är "bäst" då de jobbar med varandra och en ensam fläkt slipper "dra" luft.

#124

Postad 09 april 2010 - 12:11

Bronzol
  • Bronzol
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

rule #1
Enligt gammal datorbyggarpraxis är det ALTID effektivare att blåsa ut varm luft snarare än att blåsa in kall luft!

rule #2
Om du har t.ex. 3 fläktar (eller olika CfM på fläktarna) så skall du konfigurera det så att du drar ut mera luft än du trycker in.

rule #3
du skall blåsa ut luft i överkant av objektet och blåsa in kalluft i nederkant.

Optimalt vill man ju ha ett bra "flow" dock, så en fläkt in och en fläkt ut är "bäst" då de jobbar med varandra och en ensam fläkt slipper "dra" luft.


Med undertryck i skåpet tas luft in överallt där det går (gäller även datorchassin). Om man inte har en helt dammfri miljö kommer damm att följa med luften. Skapar man istället lätt övertryck via fläkt/ar med filter på inluften så blir det renare i skåpet. För övrigt håller jag med ovanstående.

#125

Postad 16 juni 2010 - 11:50

Orclas
  • Orclas
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Med undertryck i skåpet tas luft in överallt där det går (gäller även datorchassin). Om man inte har en helt dammfri miljö kommer damm att följa med luften. Skapar man istället lätt övertryck via fläkt/ar med filter på inluften så blir det renare i skåpet. För övrigt håller jag med ovanstående.


Ja, men jag skulle fortfarande prioritera att blåsa ut varm luft snarare än in kall luft, särskilt om man kan placera utblåset där den varma luften samlas (högt upp asså :D ). Anledningen till det är att man vid inblås riskerar att varm luft samlas i fickor och på fel ställen. Det finns sannolikt en anledning till att gamla datorer, som hade PSU fläkten som enda ventilation, i princip alltid hade (och iofs fortfarande har) PSUn högst upp. Viktigast är dock att få rörelse i luften och om inblås är en enklare/snyggare lösning så är det givetvis ordentligt mycket bättre än ingenting.

Vad gäller fläktar så verkar alla köra på OPs Noctua eftersom det uppenbarligen fungerar. Vill dock nämna ett alternativ, nämligen



Den är fortfarande referensfläkt för ett gäng ordentligt ljudanala entusiaster på en sajt som heter Silentpcreview (www.silentpcreview.com), både vad gäller ljudnivå och prestanda. Noctuan är dock en mycket god tvåa :D

Dammproblemet kan för övrigt lösas med ett dammfilter, men tänk då på att luftflödet minskar något pga av det motstånd som det ger (och att man måste rengöra filtret ibland). Som överkurs kan nämnas att användande av dammfilter gör att parametern "undertryck" blir viktigare vid fläktval, i princip hur känslig fläkten är för visst luftmotstånd. Om jag minns rätt så är för övrigt Nexusen snäppet vassare på den parametern än Noctuan.

Slutligen - det finns temperaturstyrda datorfläktar, såsom:



Där ovanstående levereras med en kabel som placeras där man vill mäta temperaturen. Håller dock med en av ovanstående kommentar, varierande fläktvarv kan definitivt upplevas som mer störande än ett konstant varvtal.

#126

Postad 03 augusti 2010 - 07:58

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0


(Bilden visar sig inte i citatet, men här är länk till inlägget:
https://www.minhembi...s...t&p=2047348)

Någon som vet om det går att få tag på sådana ventilgaller med diameter 120mm? De jag har hittat på nätet är 100mm, men man vill väl ändå göra ett 120-hål om man ska sätta en 120-fläkt innanför?

Redigerat av Berkan, 03 augusti 2010 - 08:00.


#127

Postad 28 oktober 2010 - 12:53

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Ska du ha en tänd engångsgrill i varje fack?


Kommer inte spåren för luften att klägga ihop med dammtussar undrar jag?!

/H

#128

Postad 28 januari 2011 - 08:13

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Hade tänkt montera in 2-3 80 mm Noctua fläktar här hemma, problemet är bara hur jag driver dom?
Jag har ingen koll på el så hur gör jag enklast och smidigast för att driva dessa?
Tack på förhand!

#129

Postad 02 augusti 2011 - 14:40

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Hade tänkt montera in 2-3 80 mm Noctua fläktar här hemma, problemet är bara hur jag driver dom?
Jag har ingen koll på el så hur gör jag enklast och smidigast för att driva dessa?
Tack på förhand!


Det enklaste är att du köper en 12 volts batteri eliminator och sedan driver fläktarna med hjälp av den.
t.ex. http://www.clasohlso...px?id=162470769

sedan är det bara att tvinna ihop kablarna och koppla in, kolla i början av tråden så hittar du en skiss där hur man gör.

Mvh Hans

#130

Postad 29 december 2011 - 20:21

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Fantastisk tråd, och underbart kreativa (och snygga) lösningar som kommit upp. Men vad jag saknar är, vad är egentligen "målet", hur varmt vill man att det ska vara i lådan? Någon skrev 10 grader över rumstemp? är det "bra"? (förstår att optimalt är väl rumstemp)

Generellt sett, klarar sig en reciever hyfsat om man kör en låda med öppen baksida och kanske 10 cm marginal på höjden? Beror ju såklart på avståndet till väggen, men jag ser det inte som ett så stort problem.

#131

Postad 27 januari 2012 - 01:49

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Har en stort skåp jag ska ha mina 3 förstärkare i och behöver så klart fläktar för få ut värmen. Det blir 2-3 Noctua 120 mm hade jag tänkt mig. Dock så vill jag ha dammfilter på insugsfläkten, vart finner jag något dyl?

#132

Postad 27 januari 2012 - 15:42

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Nylonstrumpa?

#133

Postad 28 januari 2012 - 00:45

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Har en stort skåp jag ska ha mina 3 förstärkare i och behöver så klart fläktar för få ut värmen. Det blir 2-3 Noctua 120 mm hade jag tänkt mig. Dock så vill jag ha dammfilter på insugsfläkten, vart finner jag något dyl?


Elfa har det mesta, jag har 3st filterhållare därifrån.
https://www.elfa.se/...0mm&pageSize=25

#134

Postad 29 januari 2012 - 17:13

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Tackar

#135

Postad 23 mars 2014 - 14:15

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Kylplatta för bärbara datorer att ha under förstärkaren kan det vara komplettera med? nån som provat?
https://fyndiq.se/pr...CFWQDcwod4noAnA

#136

Postad 23 mars 2014 - 15:19

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag har helt enkelt köpt ett par riktigt tysta datorfläktar, tagit en gammal telefonladdare och kopplat in fläktarna där.
Funkar hur bra som helst. Eftersom telefonladdaren inte ger 12volt så sänks varvtalet lite oxå så fläktarna blir näst intill ljudlösa. Satsa på att suga bort den varma luften ur skåpet, det är lättare än att trycka in kall.

Beroende på hur tätt skåpet är kan man borra upp ett tilluftshål som man sätter ett filter på.

Lättast är att sätta i batteriladdaren i förstärkarens uttag på baksidan om man har en stärkare med nätuttag på baksidan.
Då startar fläktarna när man startar stärkaren.

#137

Postad 25 mars 2014 - 15:09

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Kylplatta för bärbara datorer att ha under förstärkaren kan det vara komplettera med? nån som provat?
https://fyndiq.se/pr...CFWQDcwod4noAnA


Rent teoretiskt borde det inte vara lika bra som att hämta kall luft utifrån och skicka ut varm luft inifrån. Den lösningen cirkulerar bara luft inne i skåpet.

#138

Postad 01 juli 2021 - 08:39

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Hej! Va roligt att denna tråd fortfarande lever, jag har nu en ny IKEA TV-Bänk och en ny förstärkare så jag tänkte att jag skulle bygga en egen fläktstyrning baserad på en modernare lösning, en nodemcu som kommer rapportera temp till molnet och styra fläktarna som finns i den nya tv-bänken. Kommer köra noctua denna gång med. Tänkte köra med detta script, dock kommer jag använda relä samt en extern stömkälla till fläktarna (samma strömadapter som i ursprungsinlägget då den fungerar fortfarande).

 

https://www.youtube....xqwknhEho&t=77s



#139

Postad 01 juli 2021 - 10:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Hej! Va roligt att denna tråd fortfarande lever

haha inte en post på 7år :)

 

Ser vettigt ut DiSNEY, Själv så gav jag upp bänken för några år sedan och kör numera allt i ett annat svalt rum :) 

Har inte ångrat mig en sekund.



#140

Postad 01 juli 2021 - 11:28

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

haha inte en post på 7år :)

 

Ser vettigt ut DiSNEY, Själv så gav jag upp bänken för några år sedan och kör numera allt i ett annat svalt rum :)

Har inte ångrat mig en sekund.

 

Låter vettigt, själv så får jag väga PAF och design och just nu är ett slutet skåp som är moddat på baksida för att få plats med djupet på förstärkaren samt öka luftflödet. Jag återkommer när jag fått delarna och fått igång nya fläktstyrningen.



#141

Postad 02 juli 2021 - 22:10

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Rejäl trådlyftning :)

Har man tänkt att ha dammfilter så sätt filter på fläktarna som trycker in luft i skåpet. Ut hittar det själv och all luft passerar filtret.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.