Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Racingspel med variation

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2015 - 09:14

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Racingspel med variation


Denna tråd syftar till att lyfta kommande spel, även utgivna för att diskutera de bästa racingspelen till Playstations nuvarande konsoler. Spelen har blivit mer estetiskt attraktiva, men var finns spelen som verkligen rör om i grytan?

Här kan vi diskutera och göra jämförelser mellan: rally, street racing, online mm.

Bifogad fil(er)



#2

Postad 05 januari 2015 - 09:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har kollat på flera recensioner från Gametrailers.com, men det verkar lite seg med bra racing till PS4 just nu. Har köpt NFS Rivals men är inte nöjd pga. brist på inställningar för kameravinkar, kontroll osv.

The Crew håller inte en tillräckligt bra grafik för dagens spel tycker jag, och Drive Club verkar ha problem med online gaming.

Men sedan kommer även Projec Cars, undrar hur det kommer att vara?

#3

Postad 05 januari 2015 - 09:22

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
The crew är grymt kul kan inte skuta spela det! Skit i grafiken! Driveclub har blivit mkt bättre nu med diverse uppgraderingar och jag spelar aldrig online så det bryr jag mig mindre om! Rivals har jag inte testat !

#4

Postad 05 januari 2015 - 09:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

NFS Rivals: 500 knyck, bilen känns som om den flyter ovanpå en tvål, men mindre fysik. Väldigt roligt med alla jakter, men för högt tempo för att kunna njuta av det. Jag letar efter ett streetracing spel som funkar bra online, större variation på platser i världen med fler miljöer. Forza Horizon 2 finns bara till X-Box vad jag sett.

Jag vill ha mindre, intima banor i olika städer där man verkligen får jäkas med varandra. Grid har jag kört på PS3, men det är sååå svårt att ta sig fram online.


Nu vet jag att denna video är för X-Box men Project Gotham Racing är den typ av spel som jag vill se till PS4.


Redigerat av Glidtassen, 11 november 2018 - 22:05.


#5

Postad 05 januari 2015 - 09:32

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tycker du rivals har för högt tempo så glöm driveclub! Så sjukt snabbt att det är omöjligt att spela med ratt utan att slita av sig armarna!;)

#6

Postad 05 januari 2015 - 09:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag hade siktet inställt på Drive Club, men beslöt mig för att vänta lite. Har köpt två spel denna månad och måste hålla i slantarna lite.

#7

Postad 05 januari 2015 - 09:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

The crew är grymt kul kan inte skuta spela det! Skit i grafiken! Driveclub har blivit mkt bättre nu med diverse uppgraderingar och jag spelar aldrig online så det bryr jag mig mindre om! Rivals har jag inte testat !

The Crew ser ju tilltalande ut iaf. Hur är det med splitscreen?

#8

Postad 05 januari 2015 - 09:41

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1
Saknar Split-Screen, vill kunna sitta med polarna framför samma skärm. Som det är nu har jag kört NFS Rivals, och min kompis och jag får turas om, jättetrist.

#9

Postad 05 januari 2015 - 09:43

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

The Crew ser ju tilltalande ut iaf. Hur är det med splitscreen?


Splitscreen? Du menar spela mot en polare på samma skärm? Tror jag knappast finns har inte kollat! Det tillhör ju lite 80-tal om jag skall vara ärlig!;) dock är spelet varierande samt sjukt stort då man kan bila över hela USA !

#10

Postad 05 januari 2015 - 09:49

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Så klart att det är 80-90-tal ha, ha.

Men det är samtidigt sjukt kul att kunna delta flera vid samma skärm, något jag tycker mig saknar på den nyare generationers konsoler. Det är mest sport-spelen där man kan delta mot varandra. Grid gillar jag just för att det är väldigt fysiskt, man känner verkligen bilen på vägen, och för att inte tala om när man dundrar in i en vägg. Spel som jag vill komma bort ifrån, är tex Ridge Racer.

#11

Postad 05 januari 2015 - 12:20

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Tror inte vi kommer hitta något till dig då du verkar utesluta alla spel på grund av någon brist :) Drive Club har väl(?) fått igång servrarna bra nu.
Vet inte riktigt heller vad det finns att klaga på vad gäller grafiken i The Crew. Det är ju inte direkt dåligt. Har du någon att spela det tillsammans med rekommenderar jag åtminstone det.

#12

Postad 05 januari 2015 - 14:07

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 1

Splitscreen? Du menar spela mot en polare på samma skärm? Tror jag knappast finns har inte kollat! Det tillhör ju lite 80-tal om jag skall vara ärlig! ;) dock är spelet varierande samt sjukt stort då man kan bila över hela USA !

Har kollat lite gameplay på spelet nu och det känns väldigt mycket som ett NfS-spel när det gäller kollisioner och liknande.
Är det lika lätt som det verkar?

Japp spela mot varandra hemma på en förfest. Finns det överhuvudtaget något annat spel än CoD som tillåter det?
Tycker att det är oerhört tråkigt att de flesta bilspelsutvecklarna tar bort det, för 1on1 på en viss bana skapar bra stämning...

#13

Postad 06 januari 2015 - 10:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag får ta och ge Drive Club en chans. Sedan får vi se vilka andra spel som kommer framöver.

#14

Postad 08 januari 2015 - 13:43

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
måste hålla med Glidtassen här, det är väldigt synd att utvecklare tar bort splitscreen mer och mer, många gånger till förmån för online spelande.... de vill m.a.o. att vi ska bli mer asociala än vad vi redan är!

jag har sällan så roligt med mina konsoler som när polarna kommer förbi och vi spelar i samma soffa, synd bara att det är en döende trend.

Jag hade hoppats på ett uppsving av just splitscreen i.o.m. LGs "dual play" teknik, när man med 3D glasögen kunde få se en egen skärm och det gick inte att tjuvkika på polaren!

ang driveclub så tycker jag att det är ok, men inte mer än så, det är lite för svårt att hålla de snabba bilarna på vägen, men det som stör mest är att de är väldigt stolta över sin grafikmotor som är duktig på att simulera ljus på alla sätt och vis, men det blir inte roligare att köra när man blir bländad av solen på halva varvet!

det som drar ner betyget ännu mer är egentligen inte driveclubs fel, det är att min gamla logitec ratt inte lirar på PS4a, måste ha en thrustmaster och det finns inte i budgeten =/

#15

Postad 08 januari 2015 - 18:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

måste hålla med Glidtassen här, det är väldigt synd att utvecklare tar bort splitscreen mer och mer, många gånger till förmån för online spelande.... de vill m.a.o. att vi ska bli mer asociala än vad vi redan är!

jag har sällan så roligt med mina konsoler som när polarna kommer förbi och vi spelar i samma soffa, synd bara att det är en döende trend.

Jag hoppas du har Renegade Ops isf! :)

#16

Postad 08 januari 2015 - 20:19

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 1

måste hålla med Glidtassen här, det är väldigt synd att utvecklare tar bort splitscreen mer och mer, många gånger till förmån för online spelande.... de vill m.a.o. att vi ska bli mer asociala än vad vi redan är!

jag har sällan så roligt med mina konsoler som när polarna kommer förbi och vi spelar i samma soffa, synd bara att det är en döende trend.

Jag hade hoppats på ett uppsving av just splitscreen i.o.m. LGs "dual play" teknik, när man med 3D glasögen kunde få se en egen skärm och det gick inte att tjuvkika på polaren!

ang driveclub så tycker jag att det är ok, men inte mer än så, det är lite för svårt att hålla de snabba bilarna på vägen, men det som stör mest är att de är väldigt stolta över sin grafikmotor som är duktig på att simulera ljus på alla sätt och vis, men det blir inte roligare att köra när man blir bländad av solen på halva varvet!

det som drar ner betyget ännu mer är egentligen inte driveclubs fel, det är att min gamla logitec ratt inte lirar på PS4a, måste ha en thrustmaster och det finns inte i budgeten =/

Det finns en billig Thrustmaster-ratt med full PS4-kompatibilitet. Den heter T80. Den har dock inte force feedback och har endast 270, 360 grader eller nåt sånt mellan fulla rattutslag.

För de flesta är det förstås mycket pengar att slanta upp för en T300, men jag tycker den är värd varenda krona.

Redigerat av VincentVegaSWE, 08 januari 2015 - 20:20.


#17

Postad 08 januari 2015 - 20:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Fråga angående dual-play. Det krävs ändå 2 konsoller till samma tv för att spel mot varandra?

Att en box ska orka driva 2 fullskärmar i single player kvalite har jag svårt att tro, säkert orsak till att splitscreen är sällsynt, det tar för mycket kraft att driva snyggt.

Redigerat av SKIBBE, 08 januari 2015 - 20:31.


#18

Postad 11 januari 2015 - 20:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Köpte mig Grid Autosport till PS3

Påminner väldig mkt om första spelet i serien, men som vanligt väldigt svårt att få ordning på bilen utan alla hjälpmedel vid körning.

#19

Postad 11 januari 2015 - 21:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
TC och ABS stäng av allt annat. Det hjälper inte ger dig bara ovanor.

#20

Postad 11 januari 2015 - 21:47

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 2
Köpte drive club när det släpptes till ps4. Spelade 3 dagar sen sålde jag det. Ge mig Gran turismo tack :)

#21

Postad 11 januari 2015 - 23:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1
Gillar att Grid är en fin avvägning mellan simulator och arcade.

I Grid kan man knappast bara blåsa på och förvänta sig att ta sig förbi, det handlar nog mer om att hitta rytmen i spelet. Oftast när jag blir prejad i en kurva kan jag instinktivt svara med att ge full gas, det fungerar inte i detta spel. Saker handlar mer om precision och timing, rulla genom kurvorna precis så snabbt att man inte tappar fästet. Bara gas och broms är ett stort kapitel i detta spel, långt ifrån Need For Speed.

#22

Postad 25 januari 2015 - 08:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har Drive Club kommit igång med online-funktionerna. Jag ser på PSN att det numera finns lite mer förmånliga priser på spelet :)

#23

Postad 28 mars 2015 - 12:32

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Är Drive Club värt att köpa som plus medlem för ca: 200:-

 

Har spelet någon variation? Tänker fixa Limbo till PS4 eftersom jag hade det till PS3. Vidare finns Shadow Fall för under 400:- Grubblar på vilka spel som ger mest valuta?



#24

Postad 28 mars 2015 - 18:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Ja, för de pengarna det kostar nu tycker jag det är värt priset. Skulle aldrig kunna med att rekommendera det till fullpris, däremot.



#25

Postad 03 april 2015 - 21:42

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Finns det, eller är det på ingång, något arkad liknande gamla hederliga Burnout? Hyggligt sugen på ett rallyspel också annars :)



#26

Postad 03 april 2015 - 22:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Need For Speed kommer väl i år tror jag.



#27

Postad 22 april 2015 - 09:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1

Lite sugen på Project Cars

 

Men vägrar betala fullpris för spel idag, att betala 700:- för ett spel är larvigt, inget spel är så bra. Well, möjligtvis Tombraider till PS4. Har kollat på lite videos på detta bilspel, men det verkar mest vara ban-racing, och inte mkt i städer. 

 

Letar fortfarande efter ett spel där man får battla på mindre gator i Italien osv. 


Redigerat av Glidtassen, 22 april 2015 - 09:38.


#28

Postad 02 juli 2015 - 07:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Verkar som om Drive Club ligger på Playstation +

 

Testade ett lopp, men känner att detta är renodlad banracing. Drive Club ser ut att vara väldigt enformigt. Inväntar hellre ett spel som täcker flera kategorier av racing. 



#29

Postad 02 juli 2015 - 09:30

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Testa The Crew? Kommer uppgradering av grafiken i November om du tycker den är så kass...



#30

Postad 02 juli 2015 - 09:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Grafiken är inte kass, men den håller inte samma standard som många av de befintliga titlarna till PS4. 

 

Jag letar efter ett street racing spel, som det ser ut nu finns det inga tillgängliga till PS4. NFS Rivals kör man mest i öppet landskap, men spelet saknar fler moment för att trigga ens intresse. The Crew kostar för mkt pengar fortfarande, men kommer nog testa när priset går ned. 



#31

Postad 02 juli 2015 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag letar efter ett street racing spel

Batman Arkham Knight.



#32

Postad 02 juli 2015 - 16:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Låter skitkul! Jag får vara batman och köra bil samtidigt! 

 

:wub:



#33

Postad 30 juli 2015 - 07:48

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

För mig som inte spelat fler Need for speed, verkar komma ett nytt 2015.

 

Men vad är detta, är det en hottad version av det första spelet från 1994, eller är det en sammanslagning av det bästa ur flera spel?



#34

Postad 30 juli 2015 - 08:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

En dröm hade varit Need For Speed med samma simulation på körningen som Project Cars. Nya spelet är väl lite åt Forza hållet och mycket free roam?

 

Jag vill ha Rally Dirt till PS4an, får se vad framtiden bringar :)



#35

Postad 30 juli 2015 - 11:00

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

När kommer nya Dirt-spelet. Har spelat det på PS3 och gillar det! Då har vi både NFS och Rally Dirt att se fram emot. 



#36

Postad 30 juli 2015 - 11:19

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

När kommer nya Dirt-spelet. Har spelat det på PS3 och gillar det! Då har vi både NFS och Rally Dirt att se fram emot.

Är väl ännu inte bekräftat till konsoll ens?

#37

Postad 31 juli 2015 - 12:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har ingen aning vilken konsol det avser, men verkar roligt. 

 

Tycker att Project Cars, Drive Club ser väldigt tråkiga ut. Det är bara banracing, vilket jag inte vill ha. Jag vill ha en större variation av platser, miljöer. 



#38

Postad 31 juli 2015 - 12:22

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Har ingen aning vilken konsol det avser, men verkar roligt.

Tycker att Project Cars, Drive Club ser väldigt tråkiga ut. Det är bara banracing, vilket jag inte vill ha. Jag vill ha en större variation av platser, miljöer.

Finns på PC, rykten säger Xbone och PS4 när PC-versionen är 100%ig

#39

Postad 31 juli 2015 - 14:14

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kör NFS Rivals, men jag känner att det blir för enformigt. Om dom ändå kunde släppa lite nya miljöer, banor som man kunde köpa på PSN-store. :(



#40

Postad 31 juli 2015 - 14:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Även om det inte är realistisk simulation på Forza så skulle jag gärna ha det till PS4an...

Vore intressant att veta hur mycket dom skulle få sälja om det inte vore xbox exklusivt.



#41

Postad 05 augusti 2015 - 18:25

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

GT6 är det absolut bästa bilspelet till PS-familjen. Tvåa kommer Outrun.



#42

Postad 05 augusti 2015 - 21:38

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Jag vore lyrisk om ett nytt motorstorm skulle komma. Eller en remake av 1,2,3:an skulle fungera alldeles utmärkt

#43

Postad 06 augusti 2015 - 21:01

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Antar att vi får invänta nya releaser ;)

 

Känns tryggt med next gen, älskar hur mycket snyggare spelen har blivit sedan PS3/360. När jag jämför de äldre spelen till PS3 tycker jag att det ser ganska grå och platta ut i jämförelse. 


Redigerat av Glidtassen, 23 augusti 2015 - 12:45.


#44

Postad 24 september 2015 - 12:36

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Need for Speed™ Rivals: Complete Edition för ca 160 kr, värt?

 

https://store.playst...FSRIVALSGOTY000

 

Annars 125 kr för "vanliga".

 

https://store.playst...FS14000PS4000EU

 

/Z!



#45

Postad 24 september 2015 - 12:39

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Det där The crew då? är det bara soper eller?



#46

Postad 24 september 2015 - 12:44

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Det där The crew då? är det bara soper eller?

 

Jag gillade det, har haft paus från det ett tag och väntar på den stora uppdateringen (o ev köpa DLC) som kommer i November...



#47

Postad 24 september 2015 - 17:23

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Kommer ju ett nytt NFS om några dagar, fast det blir l mest vanlig gatracing...



#48

Postad 24 september 2015 - 17:47

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Kommer ju ett nytt NFS om några dagar, fast det blir l mest vanlig gatracing...


Mer än en månad kvar ju :-P
Verkar bli mest kvällskörning om jag förstått rätt, blir så himla trött i ögonen av det...
Dessutom misstänker jag att det kommer kosta liiite mer än 160 kr. :-D

#49

Postad 24 september 2015 - 21:23

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Mer än en månad kvar ju :-P
Verkar bli mest kvällskörning om jag förstått rätt, blir så himla trött i ögonen av det...
Dessutom misstänker jag att det kommer kosta liiite mer än 160 kr. :-D

Sant, fick för mig att det var i Oktober spelet kom... Men 37ish dagar är några få om man slår ut det på 20 år ;)

Lär kosta de vanliga 549:-, men väntar man en månad på att buggarna löst sig får man det säkert för 399:-

#50

Postad 02 oktober 2015 - 10:37

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

I helgen ska jag (förhoppningsvis) testa NFS...





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.