Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?

600 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 november 2010 - 20:00

anto68
  • anto68
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Köpte en Boxer CA-modul för MPEG-4 idag. Fungerar klockrent med Clone+.


Funkar inte för mig, vilken hårdvaruversion? Min är 3.2.1

#52

Postad 16 november 2010 - 22:04

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Då har du väl den gamla. Stöder verkligen den MPEG4?

http://www.boxer.se/...nda-ca-moduler/

Jag har Neotion. Det står Boxer på båda och de är förvillande lika.

Neotions modul startar dessutom snabbare än min gamla (3son) så nu får jag inte meddelandet om felaktig modul vid kallstart (som visserligen försvinner efter 2-3 sekunder). Neotions modul fungerar klockrent.

Har även en SCM Microsystem som ger meddelandet "felaktig CA-modul" på en annan teve. Men även på den så rättar det till sig efter ca: 2-3 sekunder.

Min Anysee-box funkar kanon med Clone+ (den har ingen CA-modul alls, bara ett kort rakt in, soft-cam alltså). Tyvärr är Anysees mjukvara ganska usel. Och man måste köra den för att kunna titta på kodade kanaler. De går alltså inte i t.ex. Windows Media Center.

Anysee har för övrigt en ny box (E7 T2C) på gång med stöd för CA-modul och DVB-C, DVB-S2, DVB-T och DVB-T2. Men jag har inte sett den i lager hos någon handlare ännu.

#53

Postad 17 november 2010 - 10:14

anto68
  • anto68
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Sammanfattningsvis kan man säga att den översta i Boxers lista inte verkar funka medan övriga (så vitt vi vet) funkar.
Min modul är den översta och den såldes som MPEG4-kort.

#54

Postad 30 november 2010 - 22:53

sasor
  • sasor
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det låter som att Cardcaster+BoxerHD funkar men inte helt smärtfritt (omstarter och/eller väntetid).


Det fungerar ju riktigt bra! Vad har du läst något annat? Jag har haft min hdbox ett tag nu, har inte tittat så mycket, mest barnen, men absolut inga problem.

#55

Postad 04 januari 2011 - 21:50

MRLINDELL
  • MRLINDELL
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har sedan tidigare Smartwi 8 med 3 kort. Har fungerat bra länge med olika boxar, gammalt och nytt samt olika CA moduler.
Nu skulle jag utöka till 4 enheter och köpte en Clone+ med två extra kort (totalt 4).

Det har strulat så pass att jag fick återgå till Smartwi igen.

Installation av driver var ett pilljobb på Vista. Tog säkert en halvtimme.
Sedan flippar den av i Boxer med högre kanaler. Kanal 3 går bra men inte Discovery.
En TV började med "Läser programkort" kontinuerligt.
Jag bor i ett betonghus på två plan med servern väl placerad i centrum bland mottagarna.
Smartwi fungerar, även om denna driver är lika dålig som Clone+

Får skaffa ett extra Smartwi kort.

Redigerat av MRLINDELL, 05 januari 2011 - 09:50.


#56

Postad 05 januari 2011 - 10:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på SmartWi I och II?

#57

Postad 05 januari 2011 - 15:57

MRLINDELL
  • MRLINDELL
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Rent funktionellt, ingen skillnad alls.

Kolla upp bolagen bakom splittern innan ni handlar.

http://www.allabolag.se/5567020986

http://www.splitworks.se/

Vem tror på på Cardcaster? Inte tillräckligt många i alla fall ...

#58

Postad 05 januari 2011 - 20:33

sasor
  • sasor
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Cardcaster är nog lite för bra för att vara sant som någon skrev längre upp, den funkar. Mot en kompis som har en smartwi 2 som har ständiga problem hos honom. De skriver ju själva om den länken på sin sida. , dessutom är Cardcastern snyggaste lilla lådan av dem. Jag förstod först inte varför alla skriver om problem med sina splittrar när jag kunde trycka in min splitter och det fungerade som vanligt, alltså som om jag hade kortet i mottagaren. Så ska det ju vara. Kan bara säga att de gjort ett bra jobb.

redigera: läste om problem med hd. jag har ju boxer sagem rt90 box vill jag tillägga.

Redigerat av sasor, 05 januari 2011 - 20:40.


#59

Postad 05 januari 2011 - 20:55

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej,

Kan nämna att SmartWi cardsplitter första versionen funkar väldigt fint för mig med CD HD HDD box, CD HD box och CD Combobox. Inga som helst problem utom att typ två-tre gånger per år så säger boxarna att kortet inte är uppdaterart. Jag stoppar då in kortet i en av boxarna och efter en liten stund så är allt ok igen. Men som sagt det krävs väldigt sällan. Annars är det väldigt klockrent och funkar i CDs HD-boxar rakt av (fasten det på andra håll i detta forum och andra forum spekuleras i att det inte skulle funka när HD-boxarna och HD-kanalerna är med i bilden, men det gör det sedan flera år tillbaka utan problem).

#60

Postad 06 januari 2011 - 11:26

MRLINDELL
  • MRLINDELL
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har kört cardsplitter sedan de första versionerna kom. Den befintliga är en Smartwii V8 som har fungerat bra med olika boxar och CA moduler, allt från gammalt till nya HD boxar och inbyggda i TV apparater.
Det är bara en Samsung TV med inbyggd som vägrat.
Clone+ håller inte alls samma klass på rubusthet och trasselfaktor. Gamla Smartwii är tolerant mot både WLAN och trådlösa telefoner.
Därför tror jag att de "nya" problemen på alla nya modeller hänger ihop med RF delen i mottagare. Nya kretsar, nya buggar.
Jag betraktar Clone+ som "crap" tills någon bevisat motsatsen.
Jag har själv alla modellerna inkl Clone+ med 4 kort som är väl utprovat och jämfört med Smartwi V8 fungerar Clone+ helt enkelt inte bra alls.

Säljer inte dylika prylar! Många inlägg är väldigt subjektiva på det sättet.

Redigerat av MRLINDELL, 06 januari 2011 - 11:27.


#61

Postad 06 januari 2011 - 11:31

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Jag har kört cardsplitter sedan de första versionerna kom. Den befintliga är en Smartwii V8 som har fungerat bra med olika boxar och CA moduler, allt från gammalt till nya HD boxar och inbyggda i TV apparater.
Det är bara en Samsung TV med inbyggd som vägrat.
Clone+ håller inte alls samma klass på rubusthet och trasselfaktor. Gamla Smartwii är tolerant mot både WLAN och trådlösa telefoner.
Därför tror jag att de "nya" problemen på alla nya modeller hänger ihop med RF delen i mottagare. Nya kretsar, nya buggar.
Jag betraktar Clone+ som "crap" tills någon bevisat motsatsen.
Jag har själv alla modellerna inkl Clone+ med 4 kort som är väl utprovat och jämfört med Smartwi V8 fungerar Clone+ helt enkelt inte bra alls.

Säljer inte dylika prylar! Många inlägg är väldigt subjektiva på det sättet.


Tråkigt att höra att du har problem med Clone+. Själv har jag köpt några kort till och har nu 5 klienter. Det fungerar kanon. Har tre olika CA-moduler, en vanlig box och en Anysee C30. Allt går klockrent.

Givetvis har jag WLAN (både 2,4 och 5 GHz) och trådlösa telefoner. Inga störningar alls.

Min gamla SmartWi gick också fint. Men den dog av någon okänd anledning. Då testade jag Clone+ och det har fungerar kanon sedan start.

#62

Postad 06 januari 2011 - 18:07

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej,

Ungarnas TV och sovrums-TVn är Panasonic (2st) resp Samsung (1st) LCDer med plats för intern DVB-T CAM(Mpeg2/4). Kör hittills med några boxar med SmartWi Cardsplitter som matar det lokala antennätet i huset (RF) med CD via satellit (förutom TVn i finrummet som kör direkt koppling). Bilden ute i de andra rummen (analog RF-signal) blir ju sådär.

Funderar på att istället skaffa Boxer Max (Disney, MTV etc för ungarna), sätta SmartWi klientorten i CAM och använda DVB-T tunern i dessa TV. På pappret verkar det smidigt och kostnadseffektivt (inga nya boxar, bara CAM-moduler, inga nya kablar etc).

Har ni erfarenheter av att köra SmartWI klientkort med Boxer i CAM i TV?

#63

Postad 06 januari 2011 - 18:39

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag körde med SmartWi förut och det fungerade fint tills den dog. Jag har aldrig felsökt den (annat än att jag testade med att ladda på en ny firmware). Men den hoppade inte i gång.

Då skaffade jag Clone+. Men kör du med SmartWi om du tror på den. Många har goda erfarenheter av den.

Jag har kört både SmartWi och Clone+ med Boxer. Har läst att några har haft problem med Clone+ och comhem.

Clone+ är den enda jag har fått att fungera med


Har beställt den nya Anysee E7 T2C och hoppas få den om någon vecka eller så. Då får vi se om den fungerar med Clone+.

#64

Postad 06 januari 2011 - 21:05

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag har kört SmartWI i 5 år med 4 mottagare och Boxer utan några större problem. Testar just nu med SmartWI version 2 och efter lite initialt strul finns nu en programvara, SmartWi II 3.0 r273, som verkar fungera perfekt. Se SmartWI form för mer info http://forum.smartwi.net/


Tänk bara på att om du har betong i väggar/golv så är det svårt med signalen. 3-4 träväggar och 15 meter är inga problem för mig när jag har valt att testa. Nu ställer man förstås mastern i mitten så det är lika långt till varje mottagare.


Hej,

Ungarnas TV och sovrums-TVn är Panasonic (2st) resp Samsung (1st) LCDer med plats för intern DVB-T CAM(Mpeg2/4). Kör hittills med några boxar med SmartWi Cardsplitter som matar det lokala antennätet i huset (RF) med CD via satellit (förutom TVn i finrummet som kör direkt koppling). Bilden ute i de andra rummen (analog RF-signal) blir ju sådär.

Funderar på att istället skaffa Boxer Max (Disney, MTV etc för ungarna), sätta SmartWi klientorten i CAM och använda DVB-T tunern i dessa TV. På pappret verkar det smidigt och kostnadseffektivt (inga nya boxar, bara CAM-moduler, inga nya kablar etc).

Har ni erfarenheter av att köra SmartWI klientkort med Boxer i CAM i TV?



#65

Postad 21 februari 2011 - 15:12

Unregisteredc8d4aee6
  • Unregisteredc8d4aee6
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Jag har haft en del strul i min första kontakt med Smartwi II, den tappade kontakten och bilden frös efter en stunds användande.

Jag tror jag har hittat lösningen på problem.
Jag har ComHem, 1st Motorola VIP1920 och 1st Samsung dcp-770zs.

Det visar sig i mitt fall att den dåliga konstruktionen av höljet på huvudenheten gör att masterkortet inte får 100% kontakt när man skjuter i det.
Jag har konstaterat att höljet bara ligger som en klämma över mitten-delen och att ett par kanter i plasten på insidan ska trycka kortet emot blecken.

Gjorde ett test igår med att lägga huvudenheten i press så höljet pressas ihop en aning och mina två boxar har fungerat klanderfritt sen dess.

Jag kommer lägga ett par lager tejp på dessa kanter så att kortet pressas lite hårdare mot blecken, det borde fungera.

Testa detta om ni har problem med att Smartwi 2 fryser och låser sig efter en stunds användande.

Sen har jag en Humax HDPVR 1000c också , men det är en annan historia!
Den fungerar inte alls för närvarande, Smartwi sägs jobbar på problemet.
Att få något svar från supporten verkar inte vara så lätt, däremot har en av moderatorerna "lubbis" på forumet försökt hjälpa till, på dom igen lubbis och tack för hjälpen "so far" :-)

#66

Postad 30 mars 2011 - 14:51

Unregisteredc8d4aee6
  • Unregisteredc8d4aee6
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Tänkte bara meddela eventuella spekulanter att jag sedan en månad har full funktion med mina olika boxar med Smartwi 2.
Fick ett specialkort till Humax HDPVR 1000c från tillverkaren med en speciell firmware.
Utlovat till alla med denna box så länge ingen lösning hittas vad jag förstår!

Mina två andra boxar, Motorola VIP1920 och Samsung dcp-770zs fungerar fint.
Det kan hända att man får dra ur och sätta in kortet i Samsungboxen vid start någon gång emellanåt, men det anser jag inte vara något problem.

#67

Postad 05 april 2011 - 18:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Tänkte bara meddela eventuella spekulanter att jag sedan en månad har full funktion med mina olika boxar med Smartwi 2.
Fick ett specialkort till Humax HDPVR 1000c från tillverkaren med en speciell firmware.
Utlovat till alla med denna box så länge ingen lösning hittas vad jag förstår!

Mina två andra boxar, Motorola VIP1920 och Samsung dcp-770zs fungerar fint.
Det kan hända att man får dra ur och sätta in kortet i Samsungboxen vid start någon gång emellanåt, men det anser jag inte vara något problem.

Hej Bison
Var fick du tag på Firmwaren till Humaxen?

//MikaelJ

#68

Postad 10 april 2011 - 02:09

urv73
  • urv73
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag känner mig som en idiot. Jag har aldrig provat smartwi eller någon annan cardsplitter och nu har jag hakat upp mig på tanken om hur tv-signalerna kommer in i cardsplittern. Ja jag e inte sååå idiotisk som det låter men överallt där jag kollat, i manualer och på bilder, så hittar jag ingen info om att man ska koppla in någon antennkabel i den. Inte på en enda bild jag sett så ser man någon ingång för sådan kabel heller.
Ska den ALLTID vara inkopplad i datorn via USB eller är det bara i installationsfasen?

Snälla, upplys en famlande nybörjare.

#69

Postad 10 april 2011 - 04:49

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

nu har jag hakat upp mig på tanken om hur tv-signalerna kommer in i cardsplittern. Ja jag e inte sååå idiotisk som det låter men överallt där jag kollat, i manualer och på bilder, så hittar jag ingen info om att man ska koppla in någon antennkabel i den.

Card-splittern ska inte ha någon antennkabel.
Du stoppar in ditt originalkort i huvud-enheten, sen läses det av och skickar info till slavkorten när du först gör en Setup av det hela.

Sen kör du med dina slavkort i en CA-Modul i på TV och Boxar, har boxen redan CA-Modul inbyggd stoppar du bara in slavkortet där.

Huvud-enheten är alltså igång och sänder kort-infon tilll dina slavar, trådlöst, hela tiden.
Finns trådade alternativ också.

Redigerat av anderswillhelmsson, 10 april 2011 - 11:14.


#70

Postad 10 april 2011 - 18:46

urv73
  • urv73
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Card-splittern ska inte ha någon antennkabel.
Du stoppar in ditt originalkort i huvud-enheten, sen läses det av och skickar info till slavkorten när du först gör en Setup av det hela.

Sen kör du med dina slavkort i en CA-Modul i på TV och Boxar, har boxen redan CA-Modul inbyggd stoppar du bara in slavkortet där.

Huvud-enheten är alltså igång och sänder kort-infon tilll dina slavar, trådlöst, hela tiden.
Finns trådade alternativ också.



Självklart!! Det är ju jag som bara tänker baklänges, klart att den inte skickar tv-signaler till slavkorten utan bara kortinfo...
Jag känner mig nu upplyst men ännu dummare..

#71

Postad 29 augusti 2011 - 19:31

perxem
  • perxem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Säger bara att om ni vill slippa strul, köp en Cardcaster från splitworks.se. Man var igång direkt och inte massa annan skitstrul jag haft med clone+. Boxer fungerar kanon sedan jag satte i kortet första gången. nu har jag ett kort på varje våning i en trevåningsvilla = inga probelm alls. luras inte av priset på 1575 då det är vad smartwi 2 och clone+ kostar med bara 2 slavkort. Vilka jag fick lämna tillbaka då man fick vara nöjd om bilden höll sig ett helt program. Cardcaster levererar kväll efter kväll. KÖP! Negativt kan jag inte komma på nu, korten är långa men det är så på alla, så det inte går att stänga luckan.

#72

Postad 29 augusti 2011 - 20:11

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Säger bara att om ni vill slippa strul, köp en Cardcaster från splitworks.se. Man var igång direkt och inte massa annan skitstrul jag haft med clone+. Boxer fungerar kanon sedan jag satte i kortet första gången. nu har jag ett kort på varje våning i en trevåningsvilla = inga probelm alls. luras inte av priset på 1575 då det är vad smartwi 2 och clone+ kostar med bara 2 slavkort. Vilka jag fick lämna tillbaka då man fick vara nöjd om bilden höll sig ett helt program. Cardcaster levererar kväll efter kväll. KÖP! Negativt kan jag inte komma på nu, korten är långa men det är så på alla, så det inte går att stänga luckan.


Lustigt/konstigt att du har haft problem med Clone+. Jag har haft precis tvärt om en extremt bra erfarenhet av Clone+.

Jag köpte min första Clone+ (med två klientkort) för ganska exakt ett år sedan. Den har jag senare utökat med ytterligare med tre klientkort.

Det har verkligen gått som tåget för mig. Jag har kört med en hel rad olika boxar, CA-moduler och även digitalmottagare för datorer. Det har fungerat kanon i samtliga.

Jag körde tidigare SmartWi och den fungerade också bra. Men ibland fick jag lite felmeddelanden och var tvungen att starta om systemet (inga allvarliga fel men dock lite strul). När SmartWi la av efter närmare tre år så gav jag Clone+ en chans. Det har jag inte ångrat en sekund.

Skulle jag köpa nytt igen så skulle jag utan tvekan köpa Clone+ igen. Det enda negativa jag kan se med Clone+ är priset. Den var ganska dyr men med tanke på att det har gått (och går) som tåget så spelar priset en ganska liten roll. Bara tummen upp för Clone+ :)

En sak jag verkligen gillar med Clone+ är indikeringen på både klient och server som visar signalstyrkan och att grejerna jobbar som de ska. Det är enkelt att flytta servern om man har dålig mottagning. Bara att titta på dioderna så ser man direkt om mottagningen är bra eller dålig.

Med SmartWi fick man chansa. Hade inte en susning om mottagningen mellan klient och servar var bra eller dålig...

#73

Postad 01 september 2011 - 18:33

perxem
  • perxem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Lustigt/konstigt att du har haft problem med Clone+. Jag har haft precis tvärt om en extremt bra erfarenhet av Clone+.

Jag köpte min första Clone+ (med två klientkort) för ganska exakt ett år sedan. Den har jag senare utökat med ytterligare med tre klientkort.

Det har verkligen gått som tåget för mig. Jag har kört med en hel rad olika boxar, CA-moduler och även digitalmottagare för datorer. Det har fungerat kanon i samtliga.

Jag körde tidigare SmartWi och den fungerade också bra. Men ibland fick jag lite felmeddelanden och var tvungen att starta om systemet (inga allvarliga fel men dock lite strul). När SmartWi la av efter närmare tre år så gav jag Clone+ en chans. Det har jag inte ångrat en sekund.

Skulle jag köpa nytt igen så skulle jag utan tvekan köpa Clone+ igen. Det enda negativa jag kan se med Clone+ är priset. Den var ganska dyr men med tanke på att det har gått (och går) som tåget så spelar priset en ganska liten roll. Bara tummen upp för Clone+ ;)

En sak jag verkligen gillar med Clone+ är indikeringen på både klient och server som visar signalstyrkan och att grejerna jobbar som de ska. Det är enkelt att flytta servern om man har dålig mottagning. Bara att titta på dioderna så ser man direkt om mottagningen är bra eller dålig.

Med SmartWi fick man chansa. Hade inte en susning om mottagningen mellan klient och servar var bra eller dålig...


Ja jag hade problem, det strulade i min inbyggda mottagare i tv, har en samsung tv. Sedan har jag ganska långt mellan mina kort och där räckte den inte till. Mottagningen på CC är väldigt bra, går myckte längre än mitt trådlösa internet då jag måste ha två access punkter för att täcka mitt hem, det fungerar ändå med Cardcaster. Men förmodligen är clone+ bra i lite mer normala hem :rolleyes: Jag gav 1575 pix för den, vad kostade din?

#74

Postad 01 september 2011 - 18:46

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Köpte min Clone+ från Satellitproffsen
http://www.satpro.se...11401&ucat_nr=0
Den kostar 1850 kr.

Dom säljer en rad olika kortdelare så det är bara att välja.

Clone+ har en del tillbehör som jag inte har sett på andra system. Till exempel finns det en kortläsare som kan hantera två olika kort samtidigt.

De har även en adapter som gör det möjligt att stänga luckan på boxen. Många kortdelare sticker ut (som du själv skrev) men med förlängaren som har en liten sladd går det att stänga luckan och placera klientkortet så att mottagningen blir optimal. Kanske du skulle ha haft nytta av.

#75

Postad 01 september 2011 - 18:54

perxem
  • perxem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Köpte min Clone+ från Satellitproffsen
http://www.satpro.se...11401&ucat_nr=0
Den kostar 1850 kr.

Dom säljer en rad olika kortdelare så det är bara att välja.

Clone+ har en del tillbehör som jag inte har sett på andra system. Till exempel finns det en kortläsare som kan hantera två olika kort samtidigt.

De har även en adapter som gör det möjligt att stänga luckan på boxen. Många kortdelare sticker ut (som du själv skrev) men med förlängaren som har en liten sladd går det att stänga luckan och placera klientkortet så att mottagningen blir optimal. Kanske du skulle ha haft nytta av.


Men det är bara två kort då va? När jag köpte splitworks så kostade den 1195kr för två och så köpte jag till när dottern ville ha på sitt rum, ett kort till. Hamnade på 1575. Kan bara hålla med om att det är bra produkter båda två.

#76

Postad 01 september 2011 - 19:23

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Men det är bara två kort då va? När jag köpte splitworks så kostade den 1195kr för två och så köpte jag till när dottern ville ha på sitt rum, ett kort till. Hamnade på 1575. Kan bara hålla med om att det är bra produkter båda två.


Precis som jag skrev i inlägget ovan så var priset den enda nackdelen med Clone+. Snälla läs lite innan du kommenterar. Godnatt

#77

Postad 01 september 2011 - 22:35

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
sedan kan man ju köpa från annat land än Sverige också, då kostar C+ 1100:-, korten, 320:- och twin slot 180:-, frakten ligger oftast runt 180:-.

#78

Postad 13 september 2011 - 16:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Är det någon som överhuvudtaget provat nåt Cardsplitter-kort alls med t ex Boxer eller Comhems HD-Tv med CI+ ?

Funkar det då, med CI+ ?

Funkar de med t ex Humax BXR-HD, HD-boxen med lös hdd ?



Nån som provat den svenska, påstås det på sidan, Cardsplittern Splitworks http://splitworks.se/ ?

Bra pris har den ju iaf, 1.195:- inkl. frakt och två klientkort.

Redigerat av anderswillhelmsson, 13 september 2011 - 17:32.


#79

Postad 14 september 2011 - 15:37

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Hej

Jag kör SmartWI ver 1 med Comhem och HD-box Humax 1000PVR och det fungerar bra. Ska du köra fler HD-boxar så måste du ringa till Comhem och få varje box/CA-modul reistrerad.

Är det någon som överhuvudtaget provat nåt Cardsplitter-kort alls med t ex Boxer eller Comhems HD-Tv med CI+ ?

Funkar det då, med CI+ ?

Funkar de med t ex Humax BXR-HD, HD-boxen med lös hdd ?



Nån som provat den svenska, påstås det på sidan, Cardsplittern Splitworks http://splitworks.se/ ?

Bra pris har den ju iaf, 1.195:- inkl. frakt och två klientkort.



#80

Postad 21 september 2011 - 13:08

perxem
  • perxem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Är det någon som överhuvudtaget provat nåt Cardsplitter-kort alls med t ex Boxer eller Comhems HD-Tv med CI+ ?

Funkar det då, med CI+ ?

Funkar de med t ex Humax BXR-HD, HD-boxen med lös hdd ?



Nån som provat den svenska, påstås det på sidan, Cardsplittern Splitworks http://splitworks.se/ ?

Bra pris har den ju iaf, 1.195:- inkl. frakt och två klientkort.


Jag har CI+ interface på min tv och kör HD på boxer där med Cardcaster och det fungerar klockrent, har inte tänkt på att jag har en Cardcaster längre..

#81

Postad 23 september 2011 - 16:41

fenix71
  • fenix71
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Efter ständiga problem med min smartwii, bild som fryser både långa och korta stunder samt problem att para ihop kort med respektive box så har jag tröttnat. Fick nys om cardcaster och blev nyfiken så jag slängde iväg en beställning i onsdags och döm om min förvåning när paketet kom i brevlåden dagen efter, köpte till ett extra kort också så jag har fyra kort. Jag har läst lite om denna och den har fått fin kritik och kan bara instämma, efter att jag parat varje kort med cardcastern så kom bilden direkt utan krångel och fungerar perfekt på alla fyra mottagare. Enda negativa ska vara att korten är onödigt långa men det har väl säkert sin förklaring och ingenting som jag bryr mig om så länge jag har bild på samtl tv apparater.

#82

Postad 23 september 2011 - 20:25

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
fungerar detta med ett kort från tele2 ? :)

#83

Postad 24 september 2011 - 10:05

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

fungerar detta med ett kort från tele2 ? :)

Tele2 använder väl DVB-C och Conax-kryptering, så då funkar det.


Splitworks Cardcaster har förresten en alldeles egen tråd: https://www.minhembi...howtopic=279071

Och att köpa direkt från Splitworks http://splitworks.se/sv/order/ är ju flera hundra billigare än att köpa från nån av deras återförsäljare, 1.575:- för en Cardcaster inkl. tre klientkort och fri frakt.

Redigerat av anderswillhelmsson, 24 september 2011 - 10:09.


#84

Postad 24 september 2011 - 11:18

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
hur fungerar det egentligen ? man typ skapar ett kort av det befintliga man har från Tele2 ?
sen köper jag bara en modul och stoppar in i den andra tvn så kan jag titta på olika kanaler om jag har båda tv apparaterna på ?

#85

Postad 24 september 2011 - 11:42

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

hur fungerar det egentligen ? man typ skapar ett kort av det befintliga man har från Tele2 ?
sen köper jag bara en modul och stoppar in i den andra tvn så kan jag titta på olika kanaler om jag har båda tv apparaterna på ?


Systemet består av två delar. En master/huvudenhet och flera slavar/klientkort.

Det vanliga kortet stoppar du i mastern. Sen sätter du ett klientkort i varje tv som du vill titta på (vanligtvis max 5 klienter). Systemen säljs ofta med en master och två eller tre klienter. Sen kan man köpa extra klienter om man så önskar.

Ofta behöver man också para ihop klienter och master med en liten procedur. Parningsproceduren varierar lite mellan de olika systemen.

#86

Postad 12 oktober 2011 - 11:29

Dox
  • Dox
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hallå på er

Börjar bli trött på att barnen tar mina kort .Har ett huvud och ett syskon kort.
Kör comhem har Humax Cxhd 1000c + Cxhd 5000c och två stycken enkronas boxar.
Svinigt dyrt är det med att beställa ytterligare syskonkort fy f......n
Undra vad ska man köra på Clone+ eller smartwii nu när cardcaster inte finns längre :(
Fungerar något i huvudtaget med comhem
Hur många clienter hade ni köpt?

#87

Postad 12 oktober 2011 - 18:31

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Hejsan

Kör nu Comhem med SmartWI Ver 1 och 3 kort ( 1 Humax PVR HD, 1 CA-modul till TV samt 1 kort direkt i en Miraclebox). Det fungerar klockrent.

Ver II har vissa problem med Humax PVR (Finns specialprogram för att programmera ett Ver 8 klientkort till 12 som löser problemet men har inte haft tid att testa ännu)

Hallå på er

Börjar bli trött på att barnen tar mina kort .Har ett huvud och ett syskon kort.
Kör comhem har Humax Cxhd 1000c + Cxhd 5000c och två stycken enkronas boxar.
Svinigt dyrt är det med att beställa ytterligare syskonkort fy f......n
Undra vad ska man köra på Clone+ eller smartwii nu när cardcaster inte finns längre :(
Fungerar något i huvudtaget med comhem
Hur många clienter hade ni köpt?



#88

Postad 12 oktober 2011 - 21:31

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Perfekt! Hitta denna tråd så slapp göra egen!

Kör nu med comhem HUMAX CXHD-1000C boxen och vill nu kunna få in allt även inne i sovrummet ( ska snart köpa nån liten 42" o hänga på väggen ).

För det första:
Funkar HD kanalerna etc nu med splitworks cardcaster http://elektronikgru...id_product=1019 eller! Wireless SmartWi II. http://elektronikgru...id_product=1276 ???

andra:
Måste jag paira mitt kort mot nya TVn? Finns väl apparater som det räcker att bara trycka in själva kortet i så man slipper moduler eller extra box?

tredje:
Det kommer dras ett långt as till antennkabel in till sovrummet, ca 15-20m kabel. Kommer signalen räcka fram? Tror man kan koppla vidare antennen från humax boxen? OM INTE -> lösning?

Tack på förhand!

ps. Suttit och läst o googlat som en tok. Tycker fortfarande det finns rätt luddig info om det jag frågar om.

#89

Postad 12 oktober 2011 - 22:23

Dox
  • Dox
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Hejsan

Kör nu Comhem med SmartWI Ver 1 och 3 kort ( 1 Humax PVR HD, 1 CA-modul till TV samt 1 kort direkt i en Miraclebox). Det fungerar klockrent.

Ver II har vissa problem med Humax PVR (Finns specialprogram för att programmera ett Ver 8 klientkort till 12 som löser problemet men har inte haft tid att testa ännu)


Om jag fattar dig rätt så borde man beställa klienkort versionnr 12 istället för 8.
Får kolla upp vad den kostar med tre klientkort.
Såg att en annan hade cardcaster för beställning.
Mvh Dox

#90

Postad 19 oktober 2011 - 08:17

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Verkar som om SmartWi har lagt ner supporten. Jag har försökt få kontakt med dem både på forumet och via mejl, men aldrig någon som svarar.
SmartWi själva har inte gjort några inlägg sedan i april och en av moderatorerna, "lubbis", har inte synts till på 1½ månad.

#91

Postad 19 oktober 2011 - 08:22

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Verkar som om SmartWi har lagt ner supporten.


Vad är det som händer - först Splitworks Cardcaster som lagt ned försäljningen https://www.minhembi...howtopic=279071 , och nu detta ...

#92

Postad 20 oktober 2011 - 08:12

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Verkar som om SmartWi har lagt ner supporten.

Två timmar efter jag skrev det här inlägget, svarade SmartWi på mitt mejl. Sammanträffande?

#93

Postad 21 oktober 2011 - 19:09

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
behöver man göra någonting via datorn med cardcaster innan man kör igång ? funderar på hur det fungerar med MAC ...

#94

Postad 22 oktober 2011 - 12:03

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

behöver man göra någonting via datorn med cardcaster innan man kör igång ? funderar på hur det fungerar med MAC ...

Nej,finns ju ett uppdateringsprog som ska köras i win, men senaste lär vara inlagd redan från början ialf och eftersom dom verkar lagt ner blir det väl inga mer ...

#95

Postad 24 oktober 2011 - 15:07

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Är det någon som provat SMartWii med C.D:' nya ADB box?

#96

Postad 12 november 2011 - 13:55

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
och med dessa grejerna så kan man titta på olika kanaler på olika tv ... det är väl det som är hela tanken misstänker jag ...

då gäller det bara fundera ut vilken utav dessa man ska ha som fungerar bäst ... har humax hd 5000 boxen ... tänkte köpa cardcaster men den är slut på det sista stället som hade den ...
antar det är clone+ eller smart wi som gäller isåfall .... ?

Redigerat av Tigerofsweden, 12 november 2011 - 13:57.


#97

Postad 13 november 2011 - 08:56

Benny P
  • Benny P
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av SmartWi II.

Jag har läst en del här utan att bli riktigt klok på vilken cardsplitter som är bäst, det råder delade meningar.
Så jag bestämde mig för en SmartWi

Tog del av en länk i forumet. http://www.satshop.tv/ därifrån beställde jag en SmartWi II + 2 extra kort. Totalt ca 1670 kr inkl. frakt och bankavgift.
Jag betalade via alternativet banköverföring (billigast) . Det tog 2-3 dagar innan Satshop fått del av överföringen.
Andra dagen efter att dom mottagit min betalnig stod UPS och ringde på dörren med leverans.
Bra info över mejl.

Lätt att komma igång med,Tar bara några minuter. Kolla i bruksanvisningen först hur man "parar" korten! Den finns på svenska. Lägger upp en länk så man är förbered när grejerna kommer, slipper ödsla tid på misstag då! ;-)

http://www.smartwi.n...swe_fin_den.pdf

Än så länge har det gått utan problem. Kör med Boxer (Ett tvilingkort, huvudkortet finns någon annanstanns), i en gammal "sagembox" och övriga kort i Panasonic apparater med inbyggd DVB-T. CA och CA+ moduler.

Redigerat av Benny P, 13 november 2011 - 09:11.


#98

Postad 13 november 2011 - 19:04

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
antar man ska göra någonting via datorn när man para ihop sakerna och kanske fixar någon uppdatering ... men hur blir det om man kör med Mac , fungerar det tillsammans eller är det bara Win som gäller ? :P

#99

Postad 13 november 2011 - 19:11

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

antar man ska göra någonting via datorn när man para ihop sakerna och kanske fixar någon uppdatering ... men hur blir det om man kör med Mac , fungerar det tillsammans eller är det bara Win som gäller ? :P


Vilken kortdelare tänker du köra/kör du? För att para ihop slavkort med huvukort behövs för de flesta inte någon dator. Dator behövs bara om man ska ladda på ny mjukvara.

Jag körde förut SmartWi. Då fick jag labba en del och testa olika versioner av mjukvaror. De har (hade då) bara mjukvara för Windows.

Nu kör jag Clone+ och har aldrig behövt byta mjukvara. Mac blir nog lite struligt men du kan ju alltid köra Windows som virtuell maskin.

#100

Postad 14 november 2011 - 09:58

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
lugnt , morsan har en pc hemma så det är bara springa bort dit om det skulle behövas ...
jag kör inte med någon men tänkte eventuellt prova Clone+ tror jag , hade helst velat ha cardcaster men den finns ju inte att köpa längre...

Clone+ borde fungera med Tele2 och Humax CXHD-5000C boxen tycker man ? sen ska jag ha en modul i tv i sovrummet tänkte jag...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.