Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#30551

Postad 15 december 2019 - 11:52

micke_almqvist
  • micke_almqvist
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 1

Du kan självklart ha TV via Telia om du har Telia öppen fiber.

Vi har flera pensionärer här som kör TV fast utan något  internetabbongemang över huvudtaget.

 

Enklast är gå in på Telias hemsida och testa beställ TVpaket och där får du ange din adress så ser du direkt om de fungerar. 



#30552

Postad 15 december 2019 - 13:50

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Synpunkter på SVT Play framförs lämpligen på forumet "SVT Play beta-app för smart-tv".
Här kan man nå Anders Hebert på SVT, projektledare för utveckling av appen som bla
används i 4302-boxen. Själv undrar jag när man kan få DD 5.1 via appen.

 

Så hur mycket av utveckling/support står Svt för så man vet vem man ska vända sig till vid problem? Appen i 4302 antog jag att Telia ansvara helt för själva.


Redigerat av soulseek, 15 december 2019 - 13:53.


#30553

Postad 15 december 2019 - 16:29

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Så hur mycket av utveckling/support står Svt för så man vet vem man ska vända sig till vid problem? Appen i 4302 antog jag att Telia ansvara helt för själva.


Vad jag förstår är det bara SVT själva som får utveckla appar för SVT Play. På tråden jag hänvisar till säger också Anders att det är deras app som vi har i 4302-boxen.Jag tror knappast Telia utvecklat appen för Netflix eller Youtube heller.

#30554

Postad 15 december 2019 - 16:48

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Någon som kör play via atv (4K)? Vad kör ni för inställningar för bästa bild och bildflyt? Jag har testat runt med olika inställningar men får hackande bild på tv’n på några av kanalerna, främst Discovery. Samma tendens med Chromecast ultra 4k, dock inte riktigt lika tydligt. SVT och TV4 ser bra ut och flyter fint.

Har ställt in atv på att matcha källans frekvens och omfång. Tv’n är en Samsung inställd på filmläget och med neddragna reglage på rörelsehantering vilket funkat fint hittills.

#30555

Postad 15 december 2019 - 17:51

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Vad jag förstår är det bara SVT själva som får utveckla appar för SVT Play. På tråden jag hänvisar till säger också Anders att det är deras app som vi har i 4302-boxen.Jag tror knappast Telia utvecklat appen för Netflix eller Youtube heller.

Hoppas då att Markus kan klargöra detta. Minns nämligen att jag förra året påpekade vissa saker för SVT som jag inte gilla/saknade i just denna app, då hänvisade de till Telia.



#30556

Postad 15 december 2019 - 18:19

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Hoppas då att Markus kan klargöra detta. Minns nämligen att jag förra året påpekade vissa saker för SVT som jag inte gilla/saknade i just denna app, då hänvisade de till Telia.

Ganska säker på att det är SVT och inte Telia som ligger bakom appen. De har tidigare släppt en ny (beta)version av appen, som inte funkade i Telias box, men nu när jag testade så har den uppdaterats och verkar fungera bättre.

I appen går man till Hjälp, gå till glömt kod och ange 1337, så kommer man till nya versionen.

 

https://www.minhembi...29157&p=4558984



#30557

Postad 15 december 2019 - 19:27

Unregisteredc3e1b594
  • Unregisteredc3e1b594
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hoppas då att Markus kan klargöra detta. Minns nämligen att jag förra året påpekade vissa saker för SVT som jag inte gilla/saknade i just denna app, då hänvisade de till Telia.

Jag har haft problem med appen och då hänvisade Telia till SVT.
 

Jag fick då en kontakt på SVT som jobbade med appen.  Telia har inget med appen att göra.



#30558

Postad 15 december 2019 - 19:36

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Telia, som en liten julklapp till oss tittare kan ni väl nu ta bort spärren som hindrar oss att snabbspola tidigast en timme efter programslut då man valt titta från början? Verkar bara gälla TV4.
Nu efter förvärvet av TV4 och Cmore kan det väl inte finnas några rättigheter som stoppar detta? Jag vet att Telenor inte har denna spärr så det sitter nog inte i tekniken.

#30559

Postad 15 december 2019 - 19:50

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Telia, som en liten julklapp till oss tittare kan ni väl nu ta bort spärren som hindrar oss att snabbspola tidigast en timme efter programslut då man valt titta från början? Verkar bara gälla TV4.
Nu efter förvärvet av TV4 och Cmore kan det väl inte finnas några rättigheter som stoppar detta? Jag vet att Telenor inte har denna spärr så det sitter nog inte i tekniken.

Som du säger sitter det nog inte i tekniken, utan är säkert reglerat i avtalet. Gäller väl även Sjuan och kanske nån mer, men hos mig är det 30 minuter efter programslut som man kan snabbspola i programmen.



#30560

Postad 16 december 2019 - 12:27

mblom
  • mblom
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 1

Jag har idag mitt bredband via Telia öppen fiber. Där ska man kunna välja olika leverantörer på fiber, TV och telefoni.

Man ska kunna blanda har jag förstått det som.   Jag har internet via Bahnhof men frågan är om jag kan få Telia TV. 

Har sökt information på Telias hemsida och där står det så här: 

 

Har mailat Telia och frågat man ännu inget svar.  Sitta i telefonkö med genomsnittstid på över 45min är inte aktuellt.
Har också försökt så svar via Facebook men svar dröjer där också.  

Kan någon bekräfta att det fungerar? 

Funkar fint..fint, kör Bahnhof och Telia fiber tv. Har kopplat en ytterligare ethernet kabel till mediaomvandlaren. Kör den via min switch, där internet och tv är VLAN-taggat och så tar jag ut internet och tv med en liten smart-switch vid tv:en


Redigerat av mblom, 16 december 2019 - 12:28.


#30561

Postad 16 december 2019 - 12:55

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 4

Hej, jag hoppar in från SVT:s sida. Jag kan bekräfta att vår app har fått problem i Telias box Arris 4302. Vi har höjt kvaliteten på den video vi publicerar för SVT Play och det har lett till problem med minnesanvändningen i boxen. Vi kommer nu att sluta publicera denna högre kvalitet så att det ska gå att se innehållet igen. Denna ändring kan vi bara göra när video transkoderas så lösningen hjälper tyvärr inte för video som redan finns publicerad. 

 

Vi jobbar tillsammans med Telia och boxtillverkaren för att hitta en permanent lösning så att vi kan öka bildkvaliteten igen. 

 

Anders Hebert

Produktägare, SVT Play TV


Redigerat av Anders Hebert SVT, 17 december 2019 - 08:03.


#30562

Postad 16 december 2019 - 17:48

nuco
  • nuco
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Funkar fint..fint, kör Bahnhof och Telia fiber tv. Har kopplat en ytterligare ethernet kabel till mediaomvandlaren. Kör den via min switch, där internet och tv är VLAN-taggat och så tar jag ut internet och tv med en liten smart-switch vid tv:en

Yupp.. Märkte att det funkar också men jag fick dra en extra kabel till Telia tv box.  Lite meckigt. 

Vad är för märke på din switch? Antar det krävs 2st ? En vid TV och en vid inkommande fiber?



#30563

Postad 16 december 2019 - 23:12

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 1

För den "vanliga" TV4 kanalerna så spelas det in program hos Telia enligt vad TV4 anmält att vi får spela in och erbjuda program via play. För C More film kanalerna laddar C More upp materialet. För vissa sport kanaler har Telia rättigheter att man får starta om sändningen från början medans den pågår, men inte se den i efterhand.

 

Det som gäller sedan länge för avtalet Telia har för TV4 och Sjuan är att man som ni varit inne på att man inte får spola framåt före det gått 30 min sen programmet är slut enligt EPG. För länge sen hade Telia även avtal rörande kanalen TV4 att det skulle ladda upp programmet efter några dagar och då var programmet när det laddades upp alltså helt utan reklam. 

 

För Telia play via dator/mobil/platta gäller dessutom att reklamen när man kollar på ett program från samma kanaler on demand, alltså i play tjänsten via Telia Play så kan det vara en annan reklam än som det var när programmet gick live.

 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30564

Postad 16 december 2019 - 23:21

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Hej, jag hoppar in från SVT:s sida. Jag kan bekräfta att vår app har fått problem i Telias box Arris 4303. Vi har höjt kvaliteten på den video vi publicerar för SVT Play och det har lett till problem med minnesanvändningen i boxen. Vi kommer nu att sluta publicera denna högre kvalitet så att det ska gå att se innehållet igen. Denna ändring kan vi bara göra när video transkoderas så lösningen hjälper tyvärr inte för video som redan finns publicerad. 

 

Vi jobbar tillsammans med Telia och boxtillverkaren för att hitta en permanent lösning så att vi kan öka bildkvaliteten igen. 

 

Anders Hebert

Produktägare, SVT Play TV

 

Hej Anders Hebert,

Något nytt om HBBtv på SVTs kanaler? Ni gjorde några tester på Teracoms DVB-T nät men sedan blev det ingeting :(

är det bara DR som har fungerande HBBtv här i Skandinavien? 


Redigerat av angelsevov, 16 december 2019 - 23:32.


#30565

Postad 17 december 2019 - 08:12

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 2

Jag försöker reda ut några frågeställningar som har dykt upp här i tråden: SVT gör alla SVT Play-appar oavsett plattform så vi på SVT är ansvariga för appen i Telias boxar. Sen finns såklart ett delat ansvar i och med att appen och hårdvaran/operativsystemet i boxen ska funka tillsammans men själva appen och dess innehåll är SVT:s ansvar. 

 

Sen finns en annan tjänst som heter SVTr, där SVT lite förenklat ger operatörer möjlighet att erbjuda SVT:s program som catch-up, alltså möjlighet att pausa/spola tillbaka/titta i efterhand de program som har sänts i våra tv-kanaler. Den tjänsten ansvarar operatören för. 

 

 

Hej Anders Hebert,

Något nytt om HBBtv på SVTs kanaler? Ni gjorde några tester på Teracoms DVB-T nät men sedan blev det ingeting :(

är det bara DR som har fungerande HBBtv här i Skandinavien? 

Lite OT för en Telia-tråd men kort så är det nåt vi fortfarande testar. 



#30566

Postad 17 december 2019 - 08:56

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

För den "vanliga" TV4 kanalerna så spelas det in program hos Telia enligt vad TV4 anmält att vi får spela in och erbjuda program via play. För C More film kanalerna laddar C More upp materialet. För vissa sport kanaler har Telia rättigheter att man får starta om sändningen från början medans den pågår, men inte se den i efterhand.
 
Det som gäller sedan länge för avtalet Telia har för TV4 och Sjuan är att man som ni varit inne på att man inte får spola framåt före det gått 30 min sen programmet är slut enligt EPG. För länge sen hade Telia även avtal rörande kanalen TV4 att det skulle ladda upp programmet efter några dagar och då var programmet när det laddades upp alltså helt utan reklam. 
 
För Telia play via dator/mobil/platta gäller dessutom att reklamen när man kollar på ett program från samma kanaler on demand, alltså i play tjänsten via Telia Play så kan det vara en annan reklam än som det var när programmet gick live.
 
 
Markus Johansson
Telia Kundservice


Tack för informationen Markus! Men du duckade för önskemålet att ta bort 30 minuters spärren. Det som tidigare avtalats med TV4 kan ni väl nu ändra?

#30567

Postad 17 december 2019 - 10:34

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag försöker reda ut några frågeställningar som har dykt upp här i tråden: SVT gör alla SVT Play-appar oavsett plattform så vi på SVT är ansvariga för appen i Telias boxar. Sen finns såklart ett delat ansvar i och med att appen och hårdvaran/operativsystemet i boxen ska funka tillsammans men själva appen och dess innehåll är SVT:s ansvar. 

 

Sen finns en annan tjänst som heter SVTr, där SVT lite förenklat ger operatörer möjlighet att erbjuda SVT:s program som catch-up, alltså möjlighet att pausa/spola tillbaka/titta i efterhand de program som har sänts i våra tv-kanaler. Den tjänsten ansvarar operatören för. 

 

 

Det svar jag tidigare fått från Telia är att de utvecklar appen i 4302 så det är de man ska vända sig till om man har synpunkter, vilket jag gjort.

Det svar jag fått från SVT nyligen är: SVT Play-apparna som finns i tv-boxar som tillhör tv-operatörer sköts av operatörerna (gäller både teknik och utbud).


Redigerat av soulseek, 17 december 2019 - 10:35.


#30568

Postad 17 december 2019 - 11:58

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Tack för informationen Markus! Men du duckade för önskemålet att ta bort 30 minuters spärren. Det som tidigare avtalats med TV4 kan ni väl nu ändra?

Tror det var medvetet (även om han kunde skrivit det). Men tror inte Markus har något som helst med avtalen att göra och det är inte han som kan ta bort spärren på 30 minuter.



#30569

Postad 17 december 2019 - 13:15

mblom
  • mblom
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 1

Yupp.. Märkte att det funkar också men jag fick dra en extra kabel till Telia tv box.  Lite meckigt. 

Vad är för märke på din switch? Antar det krävs 2st ? En vid TV och en vid inkommande fiber?

Vid inkommande har jag en "DLINK DGS-1100-16"  (många prylar :-)) Och vid tv:en har jag en "TPLINK Easy Smart TL-SG105E".

 

Stämmer, 2 st "managed" switchar behövs. Tplinks (5 portar) switch fungerar bra och kostar inte så mycket.


Redigerat av mblom, 17 december 2019 - 13:23.


#30570

Postad 17 december 2019 - 14:40

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Tror det var medvetet (även om han kunde skrivit det). Men tror inte Markus har något som helst med avtalen att göra och det är inte han som kan ta bort spärren på 30 minuter.


Låter förnuftigt. Nåja, jag fick i alla fall önskemålet noterat även fast jag är lite besviken för att inte fler hängde på.

#30571

Postad 17 december 2019 - 15:54

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Låter förnuftigt. Nåja, jag fick i alla fall önskemålet noterat även fast jag är lite besviken för att inte fler hängde på.

Jag håller med dig! ;)

Även om de 30 minuterna inte stör mig speciellt mycket (kanske för att jag vant mig...)



#30572

Postad 18 december 2019 - 17:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

 
Kan sammanfatta det med att det kommer lösa sig för er om ni gör strömomstart av eran 4302 med stor sannolikhet. Vi har hittat ett fel med 4302 och de har gjort en fix som är löst när man har senaste versionen av Image.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Efter senaste uppdateringen har 4302 startat om 2 nätter i rad nu. Jag ryckte strömsladden i dag på morgonen igen, får se om det hjälper?

Däremot verkar den minnas att jag vill ha A-Ö sortering i Play :)



#30573

Postad 19 december 2019 - 08:14

Unregistered0ed7ec5e
  • Unregistered0ed7ec5e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Efter senaste uppdateringen har 4302 startat om 2 nätter i rad nu. Jag ryckte strömsladden i dag på morgonen igen, får se om det hjälper?

Däremot verkar den minnas att jag vill ha A-Ö sortering i Play :)

 

Det är ingen som har märkt något problem med den nya uppdateringen? Det som har hänt för mig är att videosignalen från 4302 inte längre fungerar genom min reciever. Det har fungerat ända sedan i maj. Telia själva svarar att det inte är något fel på 4302 och att det inte har gjorts några uppdateringar. Jag orkar inte sitta ytterligare 1 timma för att klara ut detta. Någon som vet något?



#30574

Postad 19 december 2019 - 09:34

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Det svar jag tidigare fått från Telia är att de utvecklar appen i 4302 så det är de man ska vända sig till om man har synpunkter, vilket jag gjort.

Det svar jag fått från SVT nyligen är: SVT Play-apparna som finns i tv-boxar som tillhör tv-operatörer sköts av operatörerna (gäller både teknik och utbud).

Telia utvecklar sina play-tjänster men själva SVT Play-appen i Arris 4302 utvecklas av SVT. Samma tekniska lösning används i en rad Smart TV- och operatörsboxplattformar. 

 

Felsökning i operatörsboxar blir snabbt komplex eftersom användarupplevelsen innefattar både tv-kanaler, catch-up-bibliotek, operatörens play-tjänster och tredjepartsappar som SVT Play. Vi gör nu ett jobb tillsammans med SVT Publikdialog för att skapa bättre möjligheter att förstå sammanhanget och kunna ge korrekt information. 



#30575

Postad 19 december 2019 - 18:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Finns nu ett nytt programbibliotek Kanal5 fulla säsonger  



#30576

Postad 20 december 2019 - 10:02

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 2

Har inte med iptv att göra, men lite kul att Telias julnyhetsbrev hamnar i skräpposten i Telias egen Webmail :)



#30577

Postad 20 december 2019 - 23:10

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Hej, jag hoppar in från SVT:s sida. Jag kan bekräfta att vår app har fått problem i Telias box Arris 4302. Vi har höjt kvaliteten på den video vi publicerar för SVT Play och det har lett till problem med minnesanvändningen i boxen. Vi kommer nu att sluta publicera denna högre kvalitet så att det ska gå att se innehållet igen. Denna ändring kan vi bara göra när video transkoderas så lösningen hjälper tyvärr inte för video som redan finns publicerad. 

 

Vi jobbar tillsammans med Telia och boxtillverkaren för att hitta en permanent lösning så att vi kan öka bildkvaliteten igen. 

 

Anders Hebert

Produktägare, SVT Play TV

Då får vi hoppas på en snabb lösning för som det är nu är det inte särskilt smidigt. Fick göra sju försök för att se klart en dokumentär på 57 min. Sista gången stanna det på 52 min och då fick man starta om och hoppa fram 10 min i taget, vid större hopp krascha appen. Ingen gång fick jag valet fortsätt titta så nu insåg jag att det saknar man (dvs nåt liknade som finns i Android 6.5.7).



#30578

Postad 22 december 2019 - 09:44

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Vad har hänt med det engelska ljudspåret på Disney Channel? Funkade fram tills igår eftermiddag, Nu finns bara Svenska, händer inget när jag ändrar ljud språksinställningarna 



#30579

Postad 22 december 2019 - 19:06

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Min pappa har nyligen bytt till Telia Digital-TV (IP-TV) med boxen ARRIS VIP 4302. Han har köpt till hårddisken för att kunna spela in.

Då han är 89 år gammal och hör dåligt använder han flitigt funktionen textning via text-tv. Detta fungerar bra när han tittar "live", men verkar inte fungera på inspelade program.

Någon som vet om det går att få detta att fungera?



#30580

Postad 22 december 2019 - 23:50

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Min pappa har nyligen bytt till Telia Digital-TV (IP-TV) med boxen ARRIS VIP 4302. Han har köpt till hårddisken för att kunna spela in.

Då han är 89 år gammal och hör dåligt använder han flitigt funktionen textning via text-tv. Detta fungerar bra när han tittar "live", men verkar inte fungera på inspelade program.

Någon som vet om det går att få detta att fungera?

Hej

Nej det går inte.

Om programmet finns i play, tex SVT play, kan det gå att få det textat.



#30581

Postad 23 december 2019 - 16:27

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Vad har hänt med det engelska ljudspåret på Disney Channel? Funkade fram tills igår eftermiddag, Nu finns bara Svenska, händer inget när jag ändrar ljud språksinställningarna 

Nu är det tillbaka. 



#30582

Postad 25 december 2019 - 13:42

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Markus, Har problem med "Spela In" till min g:la trotjänare 1963 efter senaste uppdateringen. Går att logga in men låser sig "vänta" - Vad jag än vill göra. Boxen fungerar, men inte med appen... Känt problem?

 

Jag gjorde lite mer felsökning,

- visade sig att boxen var "helt avstängd" dvs ingen led lyste på fronten och reagerade inte på fjärren (död) - när jag kom hem efter några dagar hemifrån. Inget fel på appen utan att boxen låst sig alltså ...

 

Det har hänt nyligen (efter senaste uppdateringen tror jag), en "norsk" reset hjälper, och nu fungerar även appen ... lite svårt bara när man inte är hemma ...


Redigerat av kentrj, 28 december 2019 - 02:49.


#30583

Postad 03 januari 2020 - 12:56

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Min pappa har nyligen bytt till Telia Digital-TV (IP-TV) med boxen ARRIS VIP 4302. Han har köpt till hårddisken för att kunna spela in.

Då han är 89 år gammal och hör dåligt använder han flitigt funktionen textning via text-tv. Detta fungerar bra när han tittar "live", men verkar inte fungera på inspelade program.

Någon som vet om det går att få detta att fungera?

 

Hej

Nej det går inte.

Om programmet finns i play, tex SVT play, kan det gå att få det textat.

Det är väl bara i SVT-appen till 4302-boxen man kan få textat. De andra playtjänsterna är väl i princip samma som en inspelning på hårddisken, fast den kommer via nätet. Så med SVT går det att lösa, för jag tror alla SVT-program finns i appen (kanske inte nyhetssändningar, jag har aldrig letat efter dem där).



#30584

Postad 03 januari 2020 - 15:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Inte direkt en TV-fråga men: Telia bredbandstelefoni, det är inte Voip? Sitter med en Voip-telefon och hittar inget om hur denna ska anslutas till telia på deras hemsidor eller bland uppgifter om mitt abonnemang. . Står bara om bryggor, adaptrar, routrar hur de ska användas.



#30585

Postad 04 januari 2020 - 10:50

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0

Vi har varit inne på Telia Play, alltså det man kan använda på Dator/iOS/Android tidigare. i Torsdags släptes stöd för HTML5 för flera olika webläsare. Alltså behöver man inte ha silverlight längre.

 

De versioner och webläsare vi har testat att det fungerar på är enligt nedan.

 

- Google Chrome version 75 eller senare på Windows 7 eller senare,  Mac OS X 10.10 eller senare samt på Linux.

- Internet Explorer 11 på Windows 8.1 eller senare

- Microsoft Edge på Windows 10

- Mozilla Firefox version 59 eller senare på Windows 7 eller senare, Mac OS X 10.10 eller senare samt på Linux

- Opera version 47 eller senare på Windows 7 eller senare och Mac OS X 10.10 eller senare

 

På Linux ges ingen support men vi vet att det fungerar på Linux, men kan inte garantera att det fungerar på alla olika versioner av Linux.

 

Detta innebär att slutar uppdatera windows appen, plugin till Chrome samt silverlight. Med tiden kommer en fler och fler funktioner sluta fungera för kudner som fortfarande använder dessa. Rekommendationen för kunder som fotfarande använder någon av dess 3 är att köra HTML5 versionen på någon av de webbläsare som har stöd för detta.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Jag saknar en inställning för att begränsa kvalitet/bandbredd i webspelaren.



#30586

Postad 04 januari 2020 - 13:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Inte direkt en TV-fråga men: Telia bredbandstelefoni, det är inte Voip? Sitter med en Voip-telefon och hittar inget om hur denna ska anslutas till telia på deras hemsidor eller bland uppgifter om mitt abonnemang. . Står bara om bryggor, adaptrar, routrar hur de ska användas.

 

Det är omöjligt att säga utan att du berättar vad det är för modell du vill koppla in. Sannolikt bara rakt in i ett nätverksuttag. Voip betyder enbart "voice over internet protocol" så det säger inte så mycket.

 

Om det just är Telias IP-telefoni du ska använda så behöver du inte någon speciell VOIP-telefon. De har ett uttag på routern där du får ut vanlig PSTN och kan ansluta dina vanliga analoga telefoner.



#30587

Postad 04 januari 2020 - 14:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Det är omöjligt att säga utan att du berättar vad det är för modell du vill koppla in. Sannolikt bara rakt in i ett nätverksuttag. Voip betyder enbart "voice over internet protocol" så det säger inte så mycket.

 

Om det just är Telias IP-telefoni du ska använda så behöver du inte någon speciell VOIP-telefon. De har ett uttag på routern där du får ut vanlig PSTN och kan ansluta dina vanliga analoga telefoner.

Suck, slängde ju alla telekablar just för att den analoga tekniken är bye bye. Så då agerar routern gateway från analogt till Ip-telefoni.
Det jag har är en Gigaset C610Ip. Owell, har en till gammal trådlös enhet som kan anslutas analogt om jag bara hittar en kabel.



#30588

Postad 07 januari 2020 - 10:33

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1

Har ett par frågor till angående ARRIS VIP 4302-boxen.

Om man ska lägga till en löpande inspelning t ex varje onsdag kl 20:00 så måste man välja antal inspelningar (2-100 st). Går det inte att välja "tillsvidare" i stället?

 
Och hur tar man bort alla inspelnings-timers om man har lagt upp 100 st, och sen ångrar sig?
Jag hittar inget annat sätt än att ta bort varje timer för sig!
 
Finns det verkligen inte någon bruksanvisning till denna box?


#30589

Postad 08 januari 2020 - 20:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man betalar fakturan från Zyxel och om det går från Internetbank eftersom räkningen kommer från Skottland. Min engelska är inte på top men föjlande står på fakturan:
Bank accoun namne xxxxxxxxxxx
Bank xxxxxxxxxxxxx
IBAN xxxxxxxxxx
BIC xxxxxxxxxxxx
SORT xxxxxxxxxxxx

Inget ocr men fakturanummer finns.

Telia support kan inte svara på frågan innan måndag kl 8.

Betalade aldrig och idag 11,5 år senare har jag inte hört något mer.

 

Vi har idag fiber från annan leverantör som har Sappa men måste erkänna att man är man TV-kund hos Telia, som svärmor, så har man en väldigt bra tjänst och deras Play är ju helt enkelt lättare att live navigera i än TV-boxen om man har tex en Apple TV.

 

Säger grattis till er som har TV från Telia!


Redigerat av ruva, 08 januari 2020 - 20:25.


#30590

Postad 08 januari 2020 - 20:34

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Lol. Inte undra på att jag inte kände igen den citerade texten.



#30591

Postad 09 januari 2020 - 09:27

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

:D  :D



#30592

Postad 11 januari 2020 - 10:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Lol. Inte undra på att jag inte kände igen den citerade texten.

Japp, bara 11,5 år gammal :)

Jädrans vad tiden går...



#30593

Postad 13 januari 2020 - 10:33

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Bugg i Playbiblioteket för TV4?

Hamilton visades igår i 2 delar uppdelat med Nyheterna imellan.

I biblioteket finns bara sista biten som gick efter Nyheterna?

Bläddrar man tillbaka i mini-epg'n, så kan man starta om, men det funkar väl bara i 24 timmar.



#30594

Postad 13 januari 2020 - 11:30

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Bugg i play för National Geographic. Skulle se senast avsnittet av Dr Pol, men det var nåt helt annat program.  :(



#30595

Postad 13 januari 2020 - 21:00

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Bugg i play för National Geographic. Skulle se senast avsnittet av Dr Pol, men det var nåt helt annat program.  :(

 

Vilket avsnitt avser du?

 

Intressant att programmet heter olika beroende på vilken kanal det går på för övrigt.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30596

Postad 13 januari 2020 - 21:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Vilket avsnitt avser du?

 

Intressant att programmet heter olika beroende på vilken kanal det går på för övrigt.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Säsong 9, avsnitt 11. Det som visas är ett helt annat program, alltså inte dr Pol



#30597

Postad 14 januari 2020 - 11:12

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Bugg i Playbiblioteket för TV4?

Hamilton visades igår i 2 delar uppdelat med Nyheterna imellan.

I biblioteket finns bara sista biten som gick efter Nyheterna?

Bläddrar man tillbaka i mini-epg'n, så kan man starta om, men det funkar väl bara i 24 timmar.

Ingen lösning på detta?

Problemet verkar vara att TV4 kallar båda delarna (före resp. efter Nyheterna) för del 1 av 10 och de sparar bara den senaste inspelningen av samma progam. Är det Telia eller TV4's fel?



#30598

Postad 14 januari 2020 - 12:03

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Säsong 9, avsnitt 11. Det som visas är ett helt annat program, alltså inte dr Pol

 

Det är ingen bug, de sände inte det programmet när de skulle sända det enligt den elektroniska programguiden vi har fått av dem.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30599

Postad 14 januari 2020 - 18:41

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0

Hej, jag hoppar in från SVT:s sida. Jag kan bekräfta att vår app har fått problem i Telias box Arris 4302. Vi har höjt kvaliteten på den video vi publicerar för SVT Play och det har lett till problem med minnesanvändningen i boxen. Vi kommer nu att sluta publicera denna högre kvalitet så att det ska gå att se innehållet igen. Denna ändring kan vi bara göra när video transkoderas så lösningen hjälper tyvärr inte för video som redan finns publicerad. 

 

Vi jobbar tillsammans med Telia och boxtillverkaren för att hitta en permanent lösning så att vi kan öka bildkvaliteten igen. 

 

Anders Hebert

Produktägare, SVT Play TV

 

Hur är det tänkt att direktsändingar ska funka i SVT Play i boxen? Går ju inte att spola bakåt/framåt?



#30600

Postad 14 januari 2020 - 19:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det är ingen bug, de sände inte det programmet när de skulle sända det enligt den elektroniska programguiden vi har fått av dem.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Går det inte att lägga upp avsnittet igen i play? Ibland ser man att samma avsnitt ligger fyrdubbelt uppe med olika varaktigheter





6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.