Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3701

Postad 19 februari 2019 - 18:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Annars kan jag varmt tipsa om denna pizzasten, gör ica’s fryspizza till grymmaste lyxpizzan :)https://www.stenbola...en-baksten.html


Intressant och tack för tipset, har du provat Webers (eller andra märkens) pizzastenar av keramik och isåfall vilken skillnad tycker du finns?

#3702

Postad 19 februari 2019 - 18:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har en som jag tror är från Ica Maxi samt den från Stenbolaget, förerdrar stenen. Lättare att bränna med den i keramik.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 19 februari 2019 - 18:42.


#3703

Postad 21 februari 2019 - 00:06

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Ska du ha en pizzasten / baksten till grillen så satsa på en fredstone. Den blir inte för varm och är förstavalet för ca 95% av alla personer i de grillforum jag deltar i. Själv har jag kamado joes pizzasten eftersom jag är har en sådan grill och är nöjd med den.
Du får grill/röksmak om du använder ett stekjärn på grillen men det blir ju inte så mycket som när du grillar som vanligt. Det blir väldigt bra att göra smash burgers på ett sådant. Köttbullar och philly cheese steak är andra favoriter som blir bra. Om du har en stekpanna i gjutjärn kan du testa steka i den på grillen innan du lägger ut pengar på ett stekjärn.

#3704

Postad 31 mars 2019 - 14:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Förberett inför årets första grillning



#3705

Postad 31 mars 2019 - 18:48

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Takeo, ser grymt fint ut. Vi körde plugg, ribs och kyckling igår på grillen. Nu vankas det kanske så att jag återkommer till Hudding Sj.H. Då får vi ta en java. 



#3706

Postad 31 mars 2019 - 18:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Picanha brukar vara svårt att misslyckas med :)
Det vore trevligt med en java, sjukt vad tiden springer. Har varit extremt lite på Huddinge Sjh men lär bli en hel del inför sommaren.

#3707

Postad 31 mars 2019 - 21:20

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Aldrig testat picanha, faktiskt inte ens hört talas om  :ph34r:

Hittar man det överallt, eller bara i välsorterade butiker?

Dyrt? Billigt?

 

Ser ganska grovt ut (= smakrikt)?

Men om Takeo säger att det är svårt att misslyckas med så kanske man får ge det ett försök. Alltid trevligt att testa nytt.



#3708

Postad 31 mars 2019 - 21:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Riktigt smakrika bitar. Brukar inte titta på priset när jag handlar kött (till min frus stora förtret :) )
Vet ej hur välsorterat det måste vara, har Kötthallen 3min bort med cykel :)

#3709

Postad 01 april 2019 - 03:56

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Har sett picanha i min lokala Coopbutik så känns som de kan finnas lite överallt. Dock har jag aldrig provköpt och tillagat.

Prismässigt har jag för mig att den ligger någonstans runt rostbiffpris...

#3710

Postad 01 april 2019 - 17:57

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Börjar bli dags att byta ut min nuvarande brikettgrill mot en gasgrill. Har en 57cm weber idag som jag varit mycket nöjd med. Därför hade jag mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Weber igen. Närmare bestämt en Genesis II E-410 GBS.

 

När jag var och tittade på den i verkligheten så stod det en Broil king Baron 590 jämte den. Vid en direkt jämförelse så kändes den faktiskt snäppet vassare i rent mekanisk kvalitet. Mindre "skrammel" och vreden kändes mer robusta än de på Webern.

 

Dock inser jag ju att det är så mycket mer än det som spelar roll. Grillen kommer exempelvis att stå ute året runt så rostskydd är en viktig egenskap. Jämn värme som går att justera för både långgrillning och för att fräsa på hamburgare är också prio. 

 

Är det någon här som har erfarenhet av båda och kan ge råd om vilken av dem man bör välja.



#3711

Postad 01 april 2019 - 18:06

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Köpte en 540 broil king  med samma reflektion som dig själv . använt en halv säsong men mkt nöjd.  Sidobrännare också som ju kan vara användbart. tror den blir seglivad , Ej provat långgrillning - hade inte varit dumt med en 4 brännare med lite större bord för just detta men tyckte priserna sprang iväg för mkt



#3712

Postad 01 april 2019 - 20:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Tack för infon. Med samma reflektion, menar du kvaliteten eller utrustningsnivån?

 

Har du använt den under vintern eller har den stått vinterförvarad? Om den varit ute, finns det några tecken på att den inte mår bra av det?



#3713

Postad 03 april 2019 - 13:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Vilken grovlek har ni på skivan när ni mal burgare? Jag har tre olika grovlekar. Fin ,medium och grov följdaktligen.
Mal ni två ggr?
Tacksam för tips.

#3714

Postad 03 april 2019 - 16:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Vilken grovlek har ni på skivan när ni mal burgare? Jag har tre olika grovlekar. Fin ,medium och grov följdaktligen.
Mal ni två ggr?
Tacksam för tips.

 

Grov (7-8mm) och två gånger.



#3715

Postad 03 april 2019 - 16:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Grov (7-8mm) och två gånger.


👍🍔

#3716

Postad 03 april 2019 - 20:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Måste byta min trasiga regulator som är 29 mbar till min grill med 4 rör brännare har en  50 mbar regulator på hyllan vågar jag byta till den?

 

I manualen för grillen står det så här (denna grill är avsedd för 28 mbar regulator med butangas och en 37 mbar regulator med propangas och en regulator med en butan-/propanblandning vid 50 mbar och en regulator  med butan-/propanblandning vid 30 mbar.  

 

va tror ni  vågar jag?



#3717

Postad 03 april 2019 - 20:46

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Måste byta min trasiga regulator som är 29 mbar till min grill med 4 rör brännare har en  50 mbar regulator på hyllan vågar jag byta till den?

 

I manualen för grillen står det så här (denna grill är avsedd för 28 mbar regulator med butangas och en 37 mbar regulator med propangas och en regulator med en butan-/propanblandning vid 50 mbar och en regulator  med butan-/propanblandning vid 30 mbar.  

 

va tror ni  vågar jag?

 

Vad kan gå fel?

 

Ingen minns en fegis...

 

Jag har tyvärr ingen koll men jag vet att det finns de som bytt för för att få upp tempen pga dåligt tryck. Vad de sedan bytt från och till vet jag ej.



#3718

Postad 03 april 2019 - 20:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Vad e det som inte  kanske funkar om det är fel 29 till 50 är ganska stort  gap mellan? 


Redigerat av Duckface21, 04 april 2019 - 10:10.


#3719

Postad 15 april 2019 - 14:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Vad kan gå fel?

 

Ingen minns en fegis...

 

Jag har tyvärr ingen koll men jag vet att det finns de som bytt för för att få upp tempen pga dåligt tryck. Vad de sedan bytt från och till vet jag ej.

Alla minns han som sprängde grillen.



#3720

Postad 15 april 2019 - 14:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

 

Är det någon här som har erfarenhet av båda och kan ge råd om vilken av dem man bör välja.

 

Jag valde Broil King av ett antal anledningar. Priset var det inte, för de var ungefär samma, Webern tror jag kostade 500 mer.

 

Helgjuten balja, vilket gör att man kan ha tuben under i skåpet.

Enligt säljaren drar den mindre gasol iom. att den inte är öppen under plus att det är mindre glipor mellan lock etc. Den drar alltså inte in så mycket kall luft som måste värmas upp. Dessutom kommer den upp i högre temperatur och snabbare. Jag har inget att jämföra med (min första gasolgrill) men min Weber-kompis var imponerad.

 

Min har stått ute i 3 år nu under Broil King skynke på vintern och inte rostat alls.

 

Jag säger inte att Weber är skit, för det är de absolut inte. Det jag säger är att andra är minst lika bra och att man bör lyfta blicken lite.



#3721

Postad 15 april 2019 - 14:48

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Det låter ju lovande. Vilken modell köpte du? Jag antar att det skiljer en del på kvaliteten mellan deras lackade och rostfria modeller och jag funderar på om det är värt att gå upp i pris och köpa en rostfri.

 

Kan tillägga att jag också tittar på Napoleon. Tyvärr är det svårt att hitta en återförsäljare i närheten så hittills har jag fått gå på enbart recensioner och foruminlägg, men det verkar nästan som om de ligger en nivå över både Weber och BK i kvalitet.


Redigerat av Loco.spk, 15 april 2019 - 14:50.


#3722

Postad 15 april 2019 - 15:13

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Tror min har ersatts av Gem, min har plasthandtag vilket de inte har idag. Kommer inte ihåg vad den heter.

Jag gav knappt 4000 för min.

 

Edit: Monarch 320 heter den!


Redigerat av Melmac, 15 april 2019 - 15:17.


#3723

Postad 15 april 2019 - 15:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Tack. Då har du m.a.o. en lackad variant så det var skönt att höra att de också verkar hålla hög kvalitet.



#3724

Postad 15 april 2019 - 16:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Alla minns han som sprängde grillen.

haha den ger dig pris va? ;)



#3725

Postad 15 april 2019 - 16:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

haha den ger dig pris va? ;)

Vad menar du?

#3726

Postad 15 april 2019 - 19:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Vad menar du?

kommentaren ! inte så många som spränger en grill!



#3727

Postad 15 april 2019 - 20:02

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Riktigt smakrika bitar. Brukar inte titta på priset när jag handlar kött (till min frus stora förtret :) )
Vet ej hur välsorterat det måste vara, har Kötthallen 3min bort med cykel :)

Nice - riktigt bra kött till bra pris där måste jag säga. Plockade upp lite tbone wagyu där i helgen och blev helnöjd!



#3728

Postad 15 april 2019 - 21:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Nice - riktigt bra kött till bra pris där måste jag säga. Plockade upp lite tbone wagyu där i helgen och blev helnöjd!

Stundtals tycker jag de har riktigt tråkigt sortiment. Men wagyun de hade denna ggn var riktigt bra, plockade ett par ruggigt fina ryggbiffar.

Kan varmt rekommendera deras pommes. Är normalt inte mycket för pommes men dessa var sjukt goda!

#3729

Postad 16 april 2019 - 07:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Mission Impossible igår; tog med min tomma PC5 och skulle byta upp mig till en fylld PC10 men det var lättare sagt än gjort.

Provade först på CircleK men blev där bemött av den suraste av de sura där diskussionen slutade med "Nej! Det kan inte jag göra!". Åkte därifrån. 

Åkte till Rusta, träffade världens mest inkompetenta medarbetare som inte hade en enda aning om hur man skulle byta upp sig, trots att det fanns en steg-för-steg-manual vid kassan. 
Fick åka hem tomhänt. 

 

Kanske ska man köpa en kolgrill istället? 



#3730

Postad 16 april 2019 - 09:08

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Är det verkligen självklart att byta tub? Jag trodde tidigare att det var ett slags pantsystem på flaskorna men det är ju tydligen fel, man äger sin egen. Att sedan många ställen byter ut tomflaskor mot likadana fulla är väl enbart för att det är smidigast så.

 

Men att kunna byta en femma mot en tia, är det något som är allmänt i bruk? Och i.s.f. går det även att sälja tillbaka en flaska om man inte längre behöver den?



#3731

Postad 16 april 2019 - 09:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Man äger flaskorna men kan lämna tillbaka dom tomma om man inte längre vill ha dom kvar av någon anledning.

 

Byter man upp sig i storlek får man lägga till pengar, och det är olika priser på att köpa första flaskan om man inte har någon att byta in mot att byta en tom mot en fylld.



#3732

Postad 16 april 2019 - 09:14

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Är inga problem att byta upp sig men priserna kan variera kraftigt beroende på var man köper, handlar ju egentligen om att man endast fyller gas då man äger flaskan/tuben själv. Vid byte för man ju dock betala för en större flaska samt mer gas. Kolla in tex. Gasolautomaten: http://www.gasolauto...flaskor-priser/

Redigerat av lobo, 16 april 2019 - 09:14.


#3733

Postad 16 april 2019 - 09:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

kommentaren ! inte så många som spränger en grill!

Det händer. Jag reagerade på din fråga om att byta regulatorn till en större mot vad som är rekommenderat av tillverkaren.



#3734

Postad 16 april 2019 - 09:29

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Är inga problem att byta upp sig men priserna kan variera kraftigt beroende på var man köper, handlar ju egentligen om att man endast fyller gas då man äger flaskan/tuben själv. Vid byte för man ju dock betala för en större flaska samt mer gas. Kolla in tex. Gasolautomaten: http://www.gasolauto...flaskor-priser/

 

Tack för länken. Det är m.a.o. upp till butiken att själva bestämma priser och regler. Synd, jag hade planerat att köpa en extra 10a som reserv och lämna tillbaka den om jag senare inser att den är onödig. Då gör jag nog tvärtom istället.



#3735

Postad 16 april 2019 - 09:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag har en femma men de är för lite .
Funderar på en till femma eller en större ....sjukt irriterande när man råkar få slut gas.
Brukar köpa på Byggmax..brukar va billigast där jag bor

#3736

Postad 16 april 2019 - 11:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jag har en femma men de är för lite .
Funderar på en till femma eller en större ....sjukt irriterande när man råkar få slut gas.
Brukar köpa på Byggmax..brukar va billigast där jag bor

En större kan också ta slut mitt i en grillning när man druckit öl och inte kan åka iväg och köpa en ny. Jag har två femmor så slipper jag det problemet.



#3737

Postad 16 april 2019 - 11:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Därför jag vill ha en till femma eller 11 så jag alltid har en full😀

#3738

Postad 16 april 2019 - 13:29

kaffe-koko
  • kaffe-koko
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Börjar bli dags att byta ut min nuvarande brikettgrill mot en gasgrill. Har en 57cm weber idag som jag varit mycket nöjd med. Därför hade jag mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Weber igen. Närmare bestämt en Genesis II E-410 GBS.

 

När jag var och tittade på den i verkligheten så stod det en Broil king Baron 590 jämte den. Vid en direkt jämförelse så kändes den faktiskt snäppet vassare i rent mekanisk kvalitet. Mindre "skrammel" och vreden kändes mer robusta än de på Webern.

 

Dock inser jag ju att det är så mycket mer än det som spelar roll. Grillen kommer exempelvis att stå ute året runt så rostskydd är en viktig egenskap. Jämn värme som går att justera för både långgrillning och för att fräsa på hamburgare är också prio. 

 

Är det någon här som har erfarenhet av båda och kan ge råd om vilken av dem man bör välja.

Jag har en weber genesis 330 gbs. Vi grillar ganska mycket är och är väldigt nöjda. Grillar året om och ofta ganska mycket. Den är ca två år gammal och har stått ute under fodral. Kass känsla i vreden, håller med .. vete fan varför de inte gjort "bättre" vred.. men skillnad på upplevd kvalite och verklig kvalite. Samma sak med vår miele tvättmaskin för 15000kr .. och så sätter man det ett j*vla plastvred som är sämre än en kinakopia från rusta. Ja, det funkar och håller men den taktila känslan är katastrof. 

Några starka punkter på webern:

*Den känns genomarbetat/genomtänkt. Allt funkar som tänkt. 

*Tungt gjutjärngaller är grymt. Håller värmen. 

*Inte en tillstymmelse till rost , inte ens på någon skruv. 

*snabb och kommer snabbt upp i temp. Väldigt viktigt på gasgrill då man grillar på annat sätt än kol.  Kommer upp i högtemperatur vilket är viktigt. 

 

Finns många fruktansvärt dåliga gasgrillar där ute. Skulle personligen inte vågat köpa något annat än weber om man inte var väldigt erfaren och avverkat många grillar. De har ett starkt varumärke och inte troligt att de vill sabba det genom att spara in pengar på fel ställen (t.ex. bygga en rostfri grill med icke-rostfria skruvar). Spirit-serien känns billig (på ett dåligt sätt)



#3739

Postad 16 april 2019 - 13:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Uppdatering på min gasoljakt: Granngården har just nu kampanj (i alla fall i vår butik) så jag byter min tomma PC5 mot en fylld PC10 för 408 kr :) 



#3740

Postad 16 april 2019 - 16:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Finns många fruktansvärt dåliga gasgrillar där ute. Skulle personligen inte vågat köpa något annat än weber om man inte var väldigt erfaren och avverkat många grillar. De har ett starkt varumärke och inte troligt att de vill sabba det genom att spara in pengar på fel ställen (t.ex. bygga en rostfri grill med icke-rostfria skruvar). Spirit-serien känns billig (på ett dåligt sätt)

 

Jag tror absolut inte att jag skulle bli missnöjd med en Weber, men det känns inte som om man betalar en hel del enbart för märket och sådant är jag allergisk mot. Jag tror inte att Broil King eller Napoleon är ett osäkrare kort. De är extremt stora tillverkare med lika gott rykte utomlands som Weber. Broil king har tillverkat grillar sedan 1906 och är fortfarande familjeägt till skillnad från Weber. De tillverkas dessutom fortfarande i nordamerika till skillnad från Genesis som sedan ett par år tillbaka verkar vara Kinabyggda.

 

Napoleon har tillverkat grillar sedan 70-talet och verkar snarare ha högre kvalitet än Weber och Broil king. Dock väldigt dyra.

 

Jag tackar för infon men du bekräftade egentligen bara det jag redan visste, att Weber gör riktigt bra grillar och att du som många andra inte skulle våga köpa något annat. Dessutom tror jag att du har en årsmodell tillverkad  i Nordamerika. Enligt många verkar kvaliteten gått ner lite (eller blivit ojämnare) efter de flyttade tillverkningen.

 

Hade hoppats på fler på detta forumet som har vågat och har lite erfarenhet av Broil king eller Napoleon men de verkar inte vara så många. Jag kanske får bli pionjär ;)



#3741

Postad 16 april 2019 - 16:24

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Uppdatering på min gasoljakt: Granngården har just nu kampanj (i alla fall i vår butik) så jag byter min tomma PC5 mot en fylld PC10 för 408 kr :)

 

De där var ju helt okej!!

 

Själv har jag en PC5, en PC10, en P11 och en PA11 så jag ska f*n inte hamna utan gas.... (Kanske använder två alltid till husvagnen förstås)



#3742

Postad 16 april 2019 - 17:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tror absolut inte att jag skulle bli missnöjd med en Weber, men det känns inte som om man betalar en hel del enbart för märket och sådant är jag allergisk mot. Jag tror inte att Broil King eller Napoleon är ett osäkrare kort. De är extremt stora tillverkare med lika gott rykte utomlands som Weber. Broil king har tillverkat grillar sedan 1906 och är fortfarande familjeägt till skillnad från Weber. De tillverkas dessutom fortfarande i nordamerika till skillnad från Genesis som sedan ett par år tillbaka verkar vara Kinabyggda.
 
Napoleon har tillverkat grillar sedan 70-talet och verkar snarare ha högre kvalitet än Weber och Broil king. Dock väldigt dyra.
 
Jag tackar för infon men du bekräftade egentligen bara det jag redan visste, att Weber gör riktigt bra grillar och att du som många andra inte skulle våga köpa något annat. Dessutom tror jag att du har en årsmodell tillverkad  i Nordamerika. Enligt många verkar kvaliteten gått ner lite (eller blivit ojämnare) efter de flyttade tillverkningen.
 
Hade hoppats på fler på detta forumet som har vågat och har lite erfarenhet av Broil king eller Napoleon men de verkar inte vara så många. Jag kanske får bli pionjär ;)


Jag skulle absolut kunna tänka mig en Napoleon grill eller en Broil King, inget snack om saken.

Napoleon verkar utan att jag vet tom ha både högre kvalle och pris än Weber.
Så ett köp av några av dessa tre verkar vara en god investering helt klart.

Du får gärna bli en pionjär vad gäller Napoleon, har länge sneglat på dessa.
Tyskarna brukar ju ha ordnung und vorschprung duch technik ;)

#3743

Postad 16 april 2019 - 18:18

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Skulle kunna tänka mig en Viking men saluförs väl inte i SE.

#3744

Postad 16 april 2019 - 19:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Kör en broil king keg för egen del - riktigt nöjd. Har den under originalskynke och har hållit sig strålande två vintrar nu...



#3745

Postad 17 april 2019 - 07:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Test av medelstora grillar i GP, 2018. Lista, bäst till sämst. http://www.gp.se/liv...grill-1.5932492

 

1. Weber Genesis II E-310

2. Grillstar Brisbane 4B

3. Broil King Baron 490

4. Nordic Season Edison 3+1

5. Rusta Excellence 4+1

6. Landmann Milton 4.1



#3746

Postad 17 april 2019 - 07:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Tyskarna brukar ju ha ordnung und vorschprung duch technik ;)

Landmann låter tyskt... ;)



#3747

Postad 17 april 2019 - 08:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Landmann låter tyskt... ;)

 

Jepp, Landmann är tyskt. Den enda tillverkaren av de vi pratat om som inte är nordamerikansk.

 

Kvaliteten är däremot inte typiskt tysk tyvärr.

 

 

Du får gärna bli en pionjär vad gäller Napoleon, har länge sneglat på dessa.
Tyskarna brukar ju ha ordnung und vorschprung duch technik ;)

 

Nope, inte tysk, Kanadensisk. Se ovan :)



#3748

Postad 17 april 2019 - 16:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Har själv en Landmann Triton 3.0 och är nöjd så allt är ju relativt. Tror jag gav 2800kr för den förra sommaren på kampanj.
Har en bekant med en motsvarande Weber som rostade upp på två somrar, fördelen är väl att man kan köpa reservdelar till Weber men ändå...

#3749

Postad 17 april 2019 - 18:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 2

Ja det är klart det är relativt. Och relativt Weber och Broil king har alla Landmann jag sett varit av sämre kvalitet. Det har inte varit jättesvårt att avgöra. Däremot har ju varken W eller BK någon grill för det priset i den storleken så det är ju lite orättvist att jämföra rakt av.

 

Att en Weber skulle "rostat upp"  på två säsonger har jag faktiskt väldigt svårt att tro. Nog för att jag tycker att de är lätt överprisade, men god kvalitet verkar alla deras modeller hålla. Vad var det som rostade upp på den?



#3750

Postad 17 april 2019 - 19:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

har haft min weber klotgrill på balkongen hela vintern flera år i rad, helt täckt med snö. och även regn under höst och vår. den är som ny och finns inte en rostfläck på den. 

Väldigt orimligt att en weber "rostar upp" på två somrar.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.