Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3801

Postad 17 juni 2019 - 07:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Grattis Martin! Nu blev jag imponerad. Var köper du din brisket? Är jävligt sugen att prova det själv men har inte sett det till salu.

 

Edit: Ja och så vore det ju kul att veta hur du gjorde, eller kanske några bra tips på hur man lyckas med brisket. :)


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 17 juni 2019 - 08:02.


#3802

Postad 17 juni 2019 - 07:54

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Grymt bra jobbat! :)



#3803

Postad 17 juni 2019 - 08:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Grattis Martin! Nu blev jag imponerad. Var köper du din brisket? Är jävligt sugen att prova det själv men har inte sett det till salu.

 

Edit: Ja och så vore det ju kul att veta hur du gjorde, eller kanske några bra tips på hur man lyckas med brisket. :)

Köptes på Matpiraten i Hallstahammar! Importerad från USA, stört omöjligt att hitta någon US-cut brisket i Sverige :(

 

Hur vi gjorde är hemligt, kan ta det privat sen :D



#3804

Postad 17 juni 2019 - 08:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Köptes på Matpiraten i Hallstahammar! Importerad från USA, stört omöjligt att hitta någon US-cut brisket i Sverige :(

 

Hur vi gjorde är hemligt, kan ta det privat sen :D

 

Oj, lät lite omständligt. Antar att Robertssons eller Kötthandlar'n inte vill skära till en sån bit heller. 

 

 Spännande, ger mig fan på att du har några sjuka idéer. "Jorå så att den här är rövsvettsmarinerad under en varm sommardag." ;)



#3805

Postad 18 juni 2019 - 06:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Prismatchade min Napoleon P500 hos Hornbach och idag kom kreditnotan. Slutsumman hamnade på 15.300:- vilket gav ca 30% rabatt på ordinariepriset :)

 

Gällande temperaturen som jag skrev om tidigare så var det en regulator som inte var som den skulle. Fick en ny och nu går tempen relativt snabbt upp till 350C med alla brännare på fullt.

 

Nu ska jag bara vänja mig vid gasol istället för kol. Det är definitivt en tröskel har jag märkt :)



#3806

Postad 18 juni 2019 - 07:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Nu ska jag bara vänja mig vid gasol istället för kol. Det är definitivt en tröskel har jag märkt :)

Det blir lätt, tröskeln är omvänd till kolens nackdel alla dar i veckan enligt mig.

 

Kan bara bli enklare from nu, men ovant kan jag förstå.



#3807

Postad 19 juni 2019 - 08:33

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jag hoppas det. Det jag egentligen reagerat på är väl att det inte blir lika varmt som kolen. Som tur är har P500 en rätt stor sizzle zone som ska klara motsvarande hetta. Trodde inte att den skulle bli välanvänd, men det kan den nog faktiskt bli.

 

Hur som helst, det blir förstås grillat på midsommar. Det blir ett par rotisserigrillade kycklingar vilket var planerat sedan länge och denna del är jag inte nervös över. Däremot bjöd ytterligare några bekanta in sig i veckan. En av dem hatar dessutom kyckling så för att vara snäll så köpte jag ett par rostas också.

 

Det var kanske inte helt genomtänkt för nu vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop logistiken för att grilla allt. Med brännaren för rotisseriet kommer grillen att hålla ca 200C vilket jag gissar är för högt för rostas. Att köra kycklingen på 150C kommer väl  inte heller att fungera bra för ytan lär väl inte bli lika fin då.

 

Ska man köra dem individuellt och varmhålla något av det efter det är klart. Vilket är bäst att grilla först i.s.f. kyckling eller rostas?

 

Ska jag helt enkelt köra allt på 200C och så får det bli som det blir, eller kommer rostasen vara förstörd då?

 

Någon grillmästare som har en idé?



#3808

Postad 19 juni 2019 - 08:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Utan att snöa in på detaljer just nu vad gäller tider, temps och grillytor osv.
Det mest viktiga är att oavsett vilket kött du kör på spettet är att låta termometern bestämma när det är klart.

Annat generellt tips är ju att låta köttet komma upp till rätt temp under lite längre tid och lägre värme.
Yta kan du ju alltid fixa till genom att fräsa på det ordentligt med direktvärme om så skulle behövas.

Min erfarenhet med fläsk och nötkött på spettet är att ytan fixar till sig själv under den rätt långa tiden det ligger på samt att man oftast penslar/glazar det under tiden och mot slutet.

Redigerat av masse70, 19 juni 2019 - 08:40.


#3809

Postad 19 juni 2019 - 09:51

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jag tror det lutar åt att rostasbitarna få gå på lite för hög värme på grillgallret under/jämte kycklingarna.

 

Att få samma jämna grillyta på kycklingarna med vanlig grillning som det blir med bakre brännaren + rotisserie tror jag blir svårt, de är rätt stora och otympliga och man är ju inte heller ute efter kontaktvärme med gallerna.

 

Det värsta som kan hända är väl att köttet blir lite tråkigare än det kunde varit och kycklingarna är prioriterade eftersom de var den ursprungliga rätten.

 

Bifogar en bild på förra kycklinggrillningen.

Bifogad fil(er)



#3810

Postad 19 juni 2019 - 09:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Som sagt, det viktiga är ju att köttet får rätt temp för att bli saftigt, mört och gott.

Att få rätt yta är ju alltid trevligt men är underordnat om man måste välja.

 

Om du inte redan har en digital termometer, köp en, det är A och O.

Ytan går som redan sagt alltid att "putsa" till med tex en glaze med lite soya för att få lite extra färg osv.


Redigerat av masse70, 19 juni 2019 - 09:56.


#3811

Postad 19 juni 2019 - 09:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

En skiva rostas grillar jag på samma sätt som en skiva ryggbiff. Hög värme, ca 300 grader och några minuter på var sida


Redigerat av Buddypresley, 19 juni 2019 - 09:57.


#3812

Postad 19 juni 2019 - 10:04

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Som sagt, det viktiga är ju att köttet får rätt temp för att bli saftigt, mört och gott.

Att få rätt yta är ju alltid trevligt men är underordnat om man måste välja.

 

Precis, så på rostasen får jag ge lite yta över sizzlezonen efter det gått klart. Det är klart görbart jämfört med att "bränna på" kycklingarna efteråt :)

 

 

Om du inte redan har en digital termometer, köp en, det är A och O.

 

Det har jag så klart. Jag kör alltid med termometer om det går.

 

 

En skiva rostas grillar jag på samma sätt som en skiva ryggbiff. Hög värme, ca 300 grader och några minuter på var sida

 

Tack för tipset men det är inte skivor utan halvdecimeter tjocka bitar. Och jag föredrar att få det jämnrosa istället för rått i mitten.



#3813

Postad 19 juni 2019 - 10:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Tack för tipset men det är inte skivor utan halvdecimeter tjocka bitar. Och jag föredrar att få det jämnrosa istället för rått i mitten.

Ja, då är det ju low&slow som gäller för att få det jämnrosa, runt 125 grader tills köttet fått önskad temp.

 

Men det kanske du redan har järnkoll på själv?


Redigerat av masse70, 19 juni 2019 - 10:13.


#3814

Postad 19 juni 2019 - 10:16

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jadå, jag har grillat några rostas tidigare med gott resultat. Min stress just nu är att jag aldrig gjort det på så hög temperatur.

 

Förra grillningen blev så här:

 

 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  rostas.jpg   82,23K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Loco.spk, 19 juni 2019 - 10:18.


#3815

Postad 19 juni 2019 - 10:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ser ju bra ut!

 

Att vila köttet lär bli ännu viktigare när man grillar det vid högre temp för att få det mer jämnt rosa. 

 

Ta av det innan rätt temp och låt det vila en längre stund upp till sluttemp, dvs i större utsträckning än normalt.



#3816

Postad 19 juni 2019 - 10:26

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jadå, jag har grillat några rostas tidigare med gott resultat. Min stress just nu är att jag aldrig gjort det på så hög temperatur.

 

 

Du kan ju dela på rostasen



#3817

Postad 19 juni 2019 - 11:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Ser ju bra ut!

 

Att vila köttet lär bli ännu viktigare när man grillar det vid högre temp för att få det mer jämnt rosa. 

 

Ta av det innan rätt temp och låt det vila en längre stund upp till sluttemp, dvs i större utsträckning än normalt.

 

Bra tips. Det låter ju logiskt och dessutom är det ju nöt så det är ju ingen hälsorisk om det är lite för rare. 



#3818

Postad 19 juni 2019 - 13:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Varför inte sous-vide?

#3819

Postad 19 juni 2019 - 14:03

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Huvudsakligen för att jag inte har någon ;) Och innan någon säger "ugnen" så är den upptagen till annat.



#3820

Postad 19 juni 2019 - 15:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Huvudsakligen för att jag inte har någon ;)

Då är det ju perfekt löge att införskaffa en (eller två) :P
Har två själv om jag ska köra både kött och majs, majsen blir så SJUUUUKT god :)

#3821

Postad 19 juni 2019 - 15:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Då är det ju perfekt löge att införskaffa en (eller två) :P
Har två själv om jag ska köra både kött och majs, majsen blir så SJUUUUKT god :)

 

Sous vide+ grill på majsen då? Hur kör du majsen i sousviden, temp, tid? :) 



#3822

Postad 19 juni 2019 - 16:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Kör majsen 1h i 85C med en hel del smör och ett par nypor salt. Därefter upp på grillen för lite färg.

Vet inte varför, men tycker de frysta smakar bättre än de som inte är. Har aldrig testat koka färsk majs, står på listan.

#3823

Postad 19 juni 2019 - 20:23

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jag har förstås sneglat på en sous vide, och kommer säkert skaffa en, men till midsommar blir det grillat. Har jag köpt ny grill ska den f*n användas ;)



#3824

Postad 22 juni 2019 - 09:18

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Jag har förstås sneglat på en sous vide, och kommer säkert skaffa en, men till midsommar blir det grillat. Har jag köpt ny grill ska den f*n användas ;)

 

Been there... Innan maskinen inskaffades grillades det nästintill varje helg oavsett väder. Idag kring var tredje. Just på grund av det inte behövs. Har t o m skällt ut frugan för att formula på kol/briketter ändras vilket gör det svårare att kontrollera temp i grillen.  :lol:


Redigerat av PML73, 22 juni 2019 - 09:18.


#3825

Postad 24 juni 2019 - 06:56

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Kör majsen 1h i 85C med en hel del smör och ett par nypor salt. Därefter upp på grillen för lite färg.

Vet inte varför, men tycker de frysta smakar bättre än de som inte är. Har aldrig testat koka färsk majs, står på listan.

 

Oldar majs, de ska direkt in i frysen när de har plockats, efter 30 minuter börjar de omvandla sockret till stärkelse, så de tappar smak. 

 

Bästa som finns är att plocka och slänga direkt på grillen.. :P



#3826

Postad 03 juli 2019 - 09:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Tjo grillfantaster!

Var får man enklast tag på lite tjockare skivor av random kött, förslagsvis fläskkarré. Allt jag hittar hos mina ica/coop är på sin höjd 1.5cm vill ha mer åt 2.5cm för att dom ej ska bli klara så snabbt när man försöker få till fina ränder.

Eller har ni något annat tips, med dom tunna bitarna som finns i butik.

Notera jag bor i en mindre stad och vet ingen specialbutik.

#3827

Postad 03 juli 2019 - 09:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Tjo grillfantaster!

Var får man enklast tag på lite tjockare skivor av random kött, förslagsvis fläskkarré. Allt jag hittar hos mina ica/coop är på sin höjd 1.5cm vill ha mer åt 2.5cm för att dom ej ska bli klara så snabbt när man försöker få till fina ränder.

Eller har ni något annat tips, med dom tunna bitarna som finns i butik.

Notera jag bor i en mindre stad och vet ingen specialbutik.

Är väl bara att gå till närmsta vanliga matbutik som har en manuell charkdisk och be att få några uppskivade enligt önskemål?

 

Det ska inte behövas någon specialbutik för sånt, eller menar du att ni inte har en enda butik på orten som har en manuell charkdisk?



#3828

Postad 03 juli 2019 - 09:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jo, charkdiskar finnes. Men aldrig hört eller sett någon köpa annat än pålägg efter önskemål där 😋

#3829

Postad 03 juli 2019 - 09:43

Kingofh
  • Kingofh
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hos City Gross kan de fixa det om du har någon sådan butik i närheter.

#3830

Postad 03 juli 2019 - 10:06

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

En lösning kan vara att köpa en hel bit och skiva själv.


Redigerat av jln, 03 juli 2019 - 10:06.


#3831

Postad 03 juli 2019 - 10:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Tjo grillfantaster!

Var får man enklast tag på lite tjockare skivor av random kött, förslagsvis fläskkarré. Allt jag hittar hos mina ica/coop är på sin höjd 1.5cm vill ha mer åt 2.5cm för att dom ej ska bli klara så snabbt när man försöker få till fina ränder.

Eller har ni något annat tips, med dom tunna bitarna som finns i butik.

Notera jag bor i en mindre stad och vet ingen specialbutik.

Coop säljer ju benfri fläskkotlett i bit. Brukar köpa den då och då. Finns även hel karré om man föredrar det

https://www.coop.se/...ett-bit-benfri/


Redigerat av Buddypresley, 03 juli 2019 - 10:47.


#3832

Postad 03 juli 2019 - 19:04

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Coop säljer ju benfri fläskkotlett i bit. Brukar köpa den då och då. Finns även hel karré om man föredrar det

https://www.coop.se/...ett-bit-benfri/

 

Eller så är det för dåligt drag i grillen. Ett redigt lager med kol, inte briketter, så brukar det bli bra.



#3833

Postad 09 juli 2019 - 21:34

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

I helgen gav min skittermometer från kjell upp. Så äntligen kan jag med gott samvete köpa en ny bättre.

 

Har ni några bra tips på en ny? Vill ha en trådlös, helst med blåtand och om möjligt med fler än en probe.



#3834

Postad 10 juli 2019 - 03:47

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
De som används mest inom grillkretsar är maverick. Jag skulle föreslå et-733 med wifi. Jag har en sån och är vansinnigt nöjd efter många år. Det finns en som heter et-735 som har blåtand men räckvidden är katastrofal på den, några meter bara. På den med wifi kan du gå till grannen tre hus bort och ha koll på tempen utan problem. Du kan ställa in varningar för temperaturer, olika köttyper och lite av varje.
Det har kommit en nyare modell som heter x-40 eller något sånt men den vet jag tyvärr ingenting om.

#3835

Postad 10 juli 2019 - 03:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

I helgen gav min skittermometer från kjell upp. Så äntligen kan jag med gott samvete köpa en ny bättre.
 
Har ni några bra tips på en ny? Vill ha en trådlös, helst med blåtand och om möjligt med fler än en probe.

Denna tar upp till 4 termometrar och har bla officiellt inbyggt stöd i Webers dyrare Genesis grillar:



#3836

Postad 10 juli 2019 - 07:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

De som används mest inom grillkretsar är maverick. Jag skulle föreslå et-733 med wifi.

 

Tack, bra tips. Jag hade inte ens tänkt på att det kunde finnas modeller med wifi-anslutning. Tyvärr har jag svårt att hitta någon som säljer den.

 

Däremot hittade jag denna https://www.grilltal...illeye-pro-plus Bortsätt från att formatet på enheten verkar sjukt osmidigt så känns den som ett vettigt alternativ. Någon som har erfarenhet av den?

 

 

Denna tar upp till 4 termometrar och har bla officiellt inbyggt stöd i Webers dyrare Genesis grillar:

 

Just model 3 går bort eftersom den saknar display och, som du säger, är anpassad till Webers grillar (jag har en Napoleon). Men jag har tittat på deras tidigare modell. Den är inte avskriven men för priset så får jag nästan den jag länkade ovan och det känns som betydligt mer för pengarna.



#3837

Postad 10 juli 2019 - 07:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

 

Just model 3 går bort eftersom den saknar display och, som du säger, är anpassad till Webers grillar (jag har en Napoleon). Men jag har tittat på deras tidigare modell. Den är inte avskriven men för priset så får jag nästan den jag länkade ovan och det känns som betydligt mer för pengarna.

Det är inte det att den är "anpassad" till Webers grillar specifikt, mer att Weber anammat den till sina grillar.

 

iGrill var från början inget märke som var associerat till Weber alls, utan helt fristående märke.

 

Men saknar du display är det ju en annan sak, däremot har du ju det via telefonen istället.



#3838

Postad 10 juli 2019 - 08:23

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jo jag vet att det är före detta idevices som är uppköpta av Weber. Men deras modell 3 är faktiskt rätt anpassad för weber även om den går att använda till andra grillar. Av/på styrs väl exempelvis av grillen och ska väl monteras på en weber med hållare för den.

 

Och som sagt, den saknar display och jag vill kunna läsa av temperaturen utan att leta upp telefonen.



#3839

Postad 10 juli 2019 - 12:10

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Här har du et-733

https://www.american...-termometer-vit

#3840

Postad 10 juli 2019 - 12:39

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Fast det där är väl inte modellen med WiFi?



#3841

Postad 10 juli 2019 - 13:13

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Vad tror den samlade expertisen om denna: https://www.amazon.d...&language=en_GB

#3842

Postad 10 juli 2019 - 13:41

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Fast det där är väl inte modellen med WiFi?

Det är den modellen jag har.
Jag kanske minns fel så den inte har wifi. Svinbra räckvidd har den iallafall och jag rekommenderar den varmt

#3843

Postad 10 juli 2019 - 14:27

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Det kanske är därför jag inte lyckas hitta något ;) Nej, den verkar inte ha WiFi utan pratar något eget protokoll mellan enheterna. Det är inte uteslutet, men helst skulle jag vilja få in datat i telefonen. Dels för att slippa ha ytterligare en apparat att hålla koll på och dels få lite grafer, historik och liknande.

 

GrillEye PRO som jag länkade till innan prickar av det mesta på min lista men de verkar ha problem med appen.



#3844

Postad 11 juli 2019 - 09:55

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Slog till på GrillEye efter att ha läst på lite till. Problemen med appen ska enligt uppgift vara lösta med senaste firmware.

 

Får den förhoppningsvis till helgen, så förhoppningsvis kan jag ge någon form av snabbrecension inom några dagar.



#3845

Postad 11 juli 2019 - 14:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

När vi ändå pratar termometrar, nån som vet en billig "insta" termometer, då knappt några sidor skriver ut hur lång tid mätningen tar.

Har nån random nu med probe som funkar men den mäter mellan 5-20sek vill mer ha 1 sek. Dock ingen lust att hosta upp 1000kr för en termometer.

 

update* iaf snabbare än 5 sekunder  :P


Redigerat av SKIBBE, 11 juli 2019 - 14:05.


#3846

Postad 11 juli 2019 - 19:36

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Mingle Sunartis Digital 



#3847

Postad 11 juli 2019 - 22:41

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

När vi ändå pratar termometrar, nån som vet en billig "insta" termometer, då knappt några sidor skriver ut hur lång tid mätningen tar.

Har nån random nu med probe som funkar men den mäter mellan 5-20sek vill mer ha 1 sek. Dock ingen lust att hosta upp 1000kr för en termometer.

 

update* iaf snabbare än 5 sekunder  :P

 

Jag slängde på inrådan av killen jag köpte GrillEye av med en Maverick DT-09C i beställningen eftersom min nuvarande instant är skitdålig. Det var den han själv använde och enligt honom så "är den snabb nog för att han aldrig har behövt fundera på hur snabb den är". två-tre sekunder gissade han på när jag pressade honom lite mer på en tid. För < 300:- var det värt en chansning.

 

https://www.grilltal...741&grp=3708782

 

Även om jag inte ska grilla något som jag behöver den till i helgen så kan jag testa den och se hur den fungerar.



#3848

Postad 14 juli 2019 - 21:44

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Sådär, då har jag gjort första grillningen med GrillEye. Hittills är jag glatt överaskad.

 

Kvaliteten känns riktigt bra. Proberna är verkligen premiumklass med rostfritt stål i mätspetsen och anodiserad aluminium i övergången mellan probe och kabel. Själva huvudenheten är förvisso i plast men känns också bra. Något otymplig dock men det är kanske svårt att undvika med så stor skärm.

 

Installationen var exemplariskt enkel. Starta termometern, installera appen, fyll i wifi-information, säg ok till uppgradering av firmware, klar. När man ansluter en probe frågar appen direkt vad det är för typ av mätning man vill göra och presenterar ett antal förval eller möjligheten att skapa en egen mätning med eget namn och temperatur. Det som ställs in i appen uppdateras och visas på termometerns display.

 

De enda två sakerna jag störde mig på var att magneten är oerhört svag och att temperaturgraferna tog väldigt lång tid att ladda ner till appen (någon borde tipsa utvecklarna om att inte föra över ALL data varje gång grafen öppnas).

 

Mavericks instant-termometer testade jag bara som snabbast just för att ha testat den. Själva handtaget/display/knappsats känns lite billigt. Däremot är mätspetsen tunn och responstiden verkar väldigt bra. För < 300:- känns det som ett bra köp.



#3849

Postad 26 juli 2019 - 13:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

vad är era bästa tips för en lyckad hamburgare på vanlig nötfärs?

Blev sugen på att göra en idag. 

bäst blir det väl på högrev men tror inte det finns så det får bli vanlig nötfärs



#3850

Postad 26 juli 2019 - 13:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Duger alldeles utmärkt med vanlig nötfärs så länge man håller sig till minst 20% fetthalt.

Sen är det bara att se till att man får en rejäl grillyta för bästa smak.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.