Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4951 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Stereoförsteg) 0 (0) Inga priser

#4401

Postad 15 januari 2019 - 17:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Smaksak vilken man väljer mellan i det här fallet- de är mer eller mindre likvärdiga. Du får med allt du behöver till Okki Nokki, den gängade klämman som man får med täcker inte etiketten men det har jag aldrig sett som något problem. Gäller bara att vara försiktig när man lägger på rengöringsvätskan och skulle man råka spilla lite på etiketten så löser man det enkelt genom att ha en bit hushållspapper tillhands.


I vad blandar ni tvättmedlet? Man får ju med en liten flaska konsentrerat.

#4402

Postad 15 januari 2019 - 17:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag har en liten blå hink som gått i arv i 3 generationer, och skulle nog säga att det är minimum för att det inte ska kontamineras.

#4403

Postad 15 januari 2019 - 18:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1

Jag har en liten blå hink som gått i arv i 3 generationer, och skulle nog säga att det är minimum för att det inte ska kontamineras.


Haha, tänkte väl när man har en okki nokki eller en sån maskin så man kan applicera rätt mängd på vinylen, har man knosti så är det ju enklare

#4404

Postad 15 januari 2019 - 18:44

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Beställde en Okki Nokki vit, L'art du Son tvättmedel och Vinylcenters Doserings-Kit2018.

Ska bli kul att testa, har en Nick Cave platta som har en hel del knaster och sprak.

#4405

Postad 15 januari 2019 - 21:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Rapportera hur det blir. Är den grå så kanske den är slut, är den svart så kansje den blir fin :)

#4406

Postad 15 januari 2019 - 21:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Fristil, denna blandning kör jag själv med som räcker länge. Det är bara att filtrera genom kaffefilter när du använt denna blandning till 20 skivor. 

 

 

För vinyltvätt använder jag Knosti Skivtvätt med blandningen:

 

7 dl Rent vatten - köpes på apoteket, eller Kjell&Co

3 dl Isopropanol

2-3 droppar diskmedel

 

 

Isopropanol köper man i lite större flaskor på Kjell & C. Destillerat/rent vatten finns på apotek, men kanske går att köpa någonannanstans också?

 

Som jag skrivit förut: med tanke på att Knosti inte har en vattesug eftersom det är en manuell tvätt så stanna vissa lagringar kvar i spåren, även om dessa frilagts. Detta märks om man fått ur smutsen från en väldigt smutsig skiva. Första tillfället som den spelas kan man få en mindre beläggning på nålens huvud. Därför använder jag Onzow Zerodust också för att göra rent nålen, det är bara att doppa en gång. 


Redigerat av Glidtassen, 15 januari 2019 - 21:53.


#4407

Postad 16 januari 2019 - 09:47

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Beställde en Okki Nokki vit, L'art du Son tvättmedel och Vinylcenters Doserings-Kit2018.

Ska bli kul att testa, har en Nick Cave platta som har en hel del knaster och sprak.

Grattis! Bra val när det gäller skivrengöringsvätskan- har testat ett gäng olika tvättvätskor genom åren och L'Art du Son är min absoluta favorit. Dryg är den också, en flaska med koncentrat räcker till att tvätta runt 500 LP- skivor. Nu får du beställa Aqua Purificata på Apoteket. Tipset är att blanda ut en liten mängd L'Art du Son med det renade vattnet åt gången eftersom nedbrytningen av tvättvätskan börjar direkt när man blandar ut den- det som blandas ut måste användas upp inom några veckor. Spara inte någon använd tvättvätska- häll ut den direkt efter rengöringssessionen med hjälp av dräneringsslangen då detta inte handlar om en Knosti eller Spin Clean. Tänk också på att förvara både koncentrat och utblandad L'Art du Son mörkt och svalt- jag har mina flaskor i kylskåpet.

Man skall försiktig med att använda alkoholinblandning i sin hembryggda skivtvättvätska då man lätt kan skada skivorna då alkoholen betar skivorna om koncentrationen är för hög.

Redigerat av GyroSE, 16 januari 2019 - 10:15.


#4408

Postad 16 januari 2019 - 09:51

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0
.

Redigerat av GyroSE, 16 januari 2019 - 10:14.


#4409

Postad 16 januari 2019 - 10:20

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Grattis! Bra val när det gäller skivrengöringsvätskan- har testat ett gäng olika tvättvätskor genom åren och L'Art du Son är min absoluta favorit. Dryg är den också, en flaska med koncentrat räcker till att tvätta runt 500 LP- skivor. Nu får du beställa Aqua Purificata på Apoteket. Tipset är att blanda ut en liten mängd L'Art du Son med det renade vattnet åt gången eftersom nedbrytningen av tvättvätskan börjar direkt när man blandar ut den- det som blandas ut måste användas upp inom några veckor. Spara inte någon använd tvättvätska- häll ut den direkt efter rengöringssessionen med hjälp av dräneringsslangen då detta inte handlar om en Knosti eller Spin Clean. Tänk också på att förvara både koncentrat och utblandad L'Art du Son mörkt och svalt- jag har mina flaskor i kylskåpet.

Man skall försiktig med att använda alkoholinblandning i sin hembryggda skivtvättvätska då man lätt kan skada skivorna då alkoholen betar skivorna om koncentrationen är för hög.

Tur att jag jobbar på Apoteket :-D



#4410

Postad 16 januari 2019 - 10:23

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Tur att jag jobbar på Apoteket :-D

Hahaha....gratis renat vatten- perfekt! ;)

#4411

Postad 16 januari 2019 - 11:48

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Lite renat var det här 😂😂

Bifogad fil(er)



#4412

Postad 16 januari 2019 - 11:48

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Lite renat var det här

Kanon! ;)

#4413

Postad 16 januari 2019 - 17:22

mostling
  • mostling
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tjo! Jag har en granitplatta som är skuren efter måtten på min Pro-Ject Debut 3 som jag inte kommer att ha kvar, granitplattan alltså. Så jag tänkte att kanske någon här vill ha den? Tänkte ge bort den alltså.

Den finns i Uppsala och är inte sugen att hålla på med frakt så hämtning på plats gäller.

Först till kvar gäller.

 

***Har redan tagare på den***

 

 

qbRvG.md.jpg


Redigerat av mostling, 17 januari 2019 - 16:39.


#4414

Postad 22 januari 2019 - 17:55

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Kanon! ;)


Hur blandar du?

Tänkte 2ml L'art och 98ml vatten så det blir 100ml. Är det bra, för normal tvätt, kanske lite starkare för mkt lortiga

#4415

Postad 22 januari 2019 - 19:40

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Hur blandar du?

Tänkte 2ml L'art och 98ml vatten så det blir 100ml. Är det bra, för normal tvätt, kanske lite starkare för mkt lortiga

Bra blandning! Jag blandar själv i en 50 ml flaska, 1 ml L'Art du Son till dessa 50 ml så dina 2 ml i 100 ml flaskan blir bra. Du behöver inte blanda in mer skivtvättvätska- bättre då att upprepa tvättning flera gånger tills skivan blir helt ren. Nyckeln till att få skivorna rena är att låta vätskan verka innan man suger upp den. Sprid ut den med borsten med motorn igång, stäng av motorn, låt sen L'Art du Son verka i 3-5 minuter på begagnade skivor och kanske 1 minut på helt nya skivor, kör efter det motorn ett par varv i båda riktningar innan du suger upp vätskan. Är skivan riktigt skitig så upprepa hela processen 2-3 gånger.

Redigerat av GyroSE, 22 januari 2019 - 19:49.


#4416

Postad 22 januari 2019 - 20:00

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Bra blandning! Jag blandar själv i en 50 ml flaska, 1 ml L'Art du Son till dessa 50 ml så dina 2 ml i 100 ml flaskan blir bra. Du behöver inte blanda in mer skivtvättvätska- bättre då att upprepa tvättning flera gånger tills skivan blir helt ren. Nyckeln till att få skivorna rena är att låta vätskan verka innan man suger upp den. Sprid ut den med borsten med motorn igång, stäng av motorn, låt sen L'Art du Son verka i 3-5 minuter på begagnade skivor och kanske 1 minut på helt nya skivor, kör efter det motorn ett par varv i båda riktningar innan du suger upp vätskan. Är skivan riktigt skitig så upprepa hela processen 2-3 gånger.


Grymt, då var jag inte helt ute och cyklade 😁 ska blanda en flaska i morgon, ska på skivmässa på lördag så det kan vara bra att ha allt klart innan

#4417

Postad 22 januari 2019 - 20:10

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Grymt, då var jag inte helt ute och cyklade ska blanda en flaska i morgon, ska på skivmässa på lördag så det kan vara bra att ha allt klart innan

Perfekt! Ska du till Nyköping?

#4418

Postad 22 januari 2019 - 20:15

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Perfekt! Ska du till Nyköping?


Bor i oxelösund så ja 😁 men inte varit på mässa sen tidigt 90-tal så det ska bli kul

Redigerat av fristil, 22 januari 2019 - 20:20.


#4419

Postad 23 januari 2019 - 17:27

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Testade att tvätta ett gäng skivor idag, damn de var lortiga, nu ska jag njuta av resultatet. Okki Nokki verkar verkligen göra sitt jobb

Bifogad fil(er)



#4420

Postad 23 januari 2019 - 17:57

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0
Perfekt! ;)

#4421

Postad 23 januari 2019 - 19:07

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Denna platta hade konstiga ssss-ljud och trott det var något konstigt med pressen, nu är det borta och den låter riktigt bra. Blev en ny platta

Bifogad fil(er)



#4422

Postad 25 januari 2019 - 18:47

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Måste ju säga att alla som sitter med en Knosti eller liknande vet inte vad de går miste om med en sån här maskin. Kan vara den bästa uppraderingen än så länge

#4423

Postad 25 januari 2019 - 18:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Måste ju säga att alla som sitter med en Knosti eller liknande vet inte vad de går miste om med en sån här maskin. Kan vara den bästa uppraderingen än så länge

 

Har du prövat Knosti Fristil?



#4424

Postad 25 januari 2019 - 19:50

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Måste ju säga att alla som sitter med en Knosti eller liknande vet inte vad de går miste om med en sån här maskin. Kan vara den bästa uppraderingen än så länge

Kan bara instämma. Har man 200 vinylskivor eller fler och satsar på att utöka sin skivsamling ytterligare så är en skivtvätt typ Okki Nokki ett givet köp. Knosti eller Spin Clean fungerar bra men lirar inte alls på samma planhalva som en skivtvätt med sugfunktion.

Redigerat av GyroSE, 25 januari 2019 - 19:51.


#4425

Postad 25 januari 2019 - 20:25

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Har du prövat Knosti Fristil?

Jo, jag har en knosti, men detta är i en annan liga.

Vad ska man säga, den rengör vinylen som knosti, men det man missar med Knosti är suget, istället bara för att torka, så suger det upp allt skräp, man blötlägger inte dammet i spåren och låter det torka kvar

Redigerat av fristil, 25 januari 2019 - 20:31.


#4426

Postad 25 januari 2019 - 21:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Knosti är bra, men det är som du säger: man får dras med "The Smudge". 

 

Knosti frigör smutsen, som senare kan fastna på nålen. Detta är lätt att få bort, men antar att det är skavanker som man får ta med en budgettvätt. 



#4427

Postad 28 januari 2019 - 16:11

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Tänkte testa det hör med olika mattor 😊

Bifogad fil(er)



#4428

Postad 28 januari 2019 - 20:16

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Tänkte testa det hör med olika mattor


Har du koll på mattornas tjocklek? Tänkte bara så att VTA förblir densamma jämfört med originalmattan...

#4429

Postad 29 januari 2019 - 10:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
jag såg det, att korkmattan är tjockare. Vet ni om det finns något billigt bra VTA verktyg att köpa, typ SMARTstylus men billigare

Eftersom min arm ska var helt rak enligt manuallen och den har ett vitt streck i mitten så mätte jag med linjal, fick höja 2mm

Redigerat av fristil, 29 januari 2019 - 17:44.


#4430

Postad 29 januari 2019 - 10:23

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

En fråga till nån som har en Pro-Ject Tube Box DS2:

Kan man köra på bägge utgångarna samtidigt?



#4431

Postad 29 januari 2019 - 23:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

En fråga till nån som har en Pro-Ject Tube Box DS2:

Kan man köra på bägge utgångarna samtidigt?

 

Från manualen:

Tube Box DS2 has two separate inputs IN1, IN2 and outputs OUT1, OUT2. The button Input selects between inputs and the button Output switches between outputs.

 

https://www.project-...ube-Box-DS2.pdf

 

Det verkar som att man kan växla mellan två utgångar från samma källa.



#4432

Postad 29 januari 2019 - 23:33

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Från manualen:

Tube Box DS2 has two separate inputs IN1, IN2 and outputs OUT1, OUT2. The button Input selects between inputs and the button Output switches between outputs.

 

https://www.project-...ube-Box-DS2.pdf

 

Det verkar som att man kan växla mellan två utgångar från samma källa.

 

Ja, jag hade kollat den, men texten är inte solklar om alternativen bara är out 1 eller out 2, och att 1+2 inte finns.

Men håller med om att det troligen menas bara 1 eller 2. :unsure:



#4433

Postad 30 januari 2019 - 08:58

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Ja, jag hade kollat den, men texten är inte solklar om alternativen bara är out 1 eller out 2, och att 1+2 inte finns.
Men håller med om att det troligen menas bara 1 eller 2. :unsure:


Är möjligt att ha två olika skivspelare anslutna samtidigt + två stycken line outputs där man också har två olika möjliga anslutningsmöjligheter. Man får då använda en ingång + en utgång i taget.

Redigerat av GyroSE, 30 januari 2019 - 08:59.


#4434

Postad 30 januari 2019 - 09:37

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Är möjligt att ha två olika skivspelare anslutna samtidigt + två stycken line outputs där man också har två olika möjliga anslutningsmöjligheter. Man får då använda en ingång + en utgång i taget.

 

Tackar, då vet jag. :)



#4435

Postad 30 januari 2019 - 21:05

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Måste säga att jag blir lika förvånad vad skitiga plattoena är fast man gjort rent dem rätt nyligen med Knosti

Bifogad fil(er)



#4436

Postad 31 januari 2019 - 11:23

monsa
  • monsa
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

jag har problem med min HEED Questar . 

jag förmodar att det är den externa PSU som gett upp, Q-PSU.

får inte igång det med on off, även testar med olika strömkablar för att utesluta dessa.

 

Är det något som känns igen av andra? finns det någon intern säkring i dessa? 



#4437

Postad 09 februari 2019 - 07:31

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

jag har problem med min HEED Questar . 

jag förmodar att det är den externa PSU som gett upp, Q-PSU.

får inte igång det med on off, även testar med olika strömkablar för att utesluta dessa.

 

Är det något som känns igen av andra? finns det någon intern säkring i dessa? 

 

Jag vet inte, kanske tål att lämnas in :(



#4438

Postad 09 februari 2019 - 08:28

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Köpte liksom Monsa samma produkt

 

Under gårdagen köpte jag en inbyttt HEED Q-PSU 3. 

 

Mitt el-nät har levt rövare under perioder och jag har länge varit sugen på denna uppgradering, och det gav verkligen resultat. Den nya externa/riktiga nätdelen är riktigt tung. Vidare har en rejäl nätbrunn för tre stift och en jordad kontakt. 

 

Att bakgrunden i ljudbilden har blivit tystare är uppenbart, men vad jag gillar mest är hur RIIAT får bättre förhållanden att arbeta utifrån. 

Dynamiken är märkbart bättre, musik och framförallt separation trycks fram några platser. Men det viktigaste av allt: musiken har blivit mer behaglig och skön att lyssna till - allt är mer avkopplande och självklart. 

 

Det mest väsentliga i musiken finns där, allt annat är bortsorterat - så musiken ändrar karaktär. 

 

Det påminner lite om en korrekt inställd sub; man märker först när den stängts av att någonting saknas - och hur allt känns självklart när den kopplas på igen. 

 

Ljudbilden med denna PSU ger ett annat lugn och fokus i musiken. Vad jag verkligen vill toppa med framöver är bättre grendosor med strömrenare. 

Jag har just nu grendosor från Claes Ohlsson och tror inte dessa gör underverk för mitt känsliga RIAA. 

 

Det finns t.ex. spännande alternativ från ISOTEK som jag är sugen på. 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 09 februari 2019 - 09:09.


#4439

Postad 09 februari 2019 - 08:43

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Köpte liksom Monsa samma produkt
 
Under gårdagen köpte jag en inbyttt HEED Q-PSU3. 
 
Mitt el-nät har levt rövare under perioder och jag har länge varit sugen på denna uppgradering, och det gav verkligen resultat. Den nya externa/riktiga nätdelen är riktigt tung. Vidare har en rejäl nätbrunn för tre stift och en jordad kontakt. 
 
Att bakgrunden i ljudbilden har blivit tystare är uppenbart, men vad jag gillar mest är hur RIIAT får bättre förhållanden att arbeta utifrån. 
Dynamiken är märkbart bättre, musik och framförallt separation trycks fram några platser. 
 
Det mest väsentliga i musiken finns där, allt annat är bortsorterat - så musiken ändrar karaktär. 
 
Det påminner lite om en korrekt inställd sub; man märker först när den stängts av att någonting saknas - och hur allt känns självklart när den kopplas på igen. 
 
Ljudbilden med denna PSU ger ett annat lugn och fokus i musiken. Vad jag verkligen vill toppa med framöver är bättre grendosor med strömrenare. 
Jag har just nu grendosor från Claes Ohlsson och tror inte dessa gör underverk för mitt känsliga RIAA. 
 
Det finns t.ex. spännande alternativ från ISOTEK som jag är sugen på.


Varför inte i stället dra kablage från egen plats i elcentralen som är dedikerat för att förse anläggningen med ström? Jag gjorde det för fyra år sen och är något av det bästa jag gjort för min anläggning.

#4440

Postad 09 februari 2019 - 08:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Detta låter mer avancerat :(



#4441

Postad 09 februari 2019 - 09:09

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Detta låter mer avancerat :(


Du får anlita en elektriker. Blir ändå billigare än att skaffa strömrenare och liknande. Det ger också resultat direkt då anläggningen får en egen grupp i elcentralen och störningar från övriga elprylar i huset/lägenheten elimineras.

Redigerat av GyroSE, 09 februari 2019 - 09:11.


#4442

Postad 14 februari 2019 - 10:14

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Måste säga att jag blir lika förvånad vad skitiga plattoena är fast man gjort rent dem rätt nyligen med Knosti

 

Förutsätter att Okkin är kliniskt ren invärtes. :)



#4443

Postad 18 februari 2019 - 17:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Loppisen där jag bor har en sån här svarv, MICHELL TRANSCRIPTOR. Tyvärr vet jag inget pris

Bifogad fil(er)



#4444

Postad 18 februari 2019 - 19:29

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Loppisen där jag bor har en sån här svarv, MICHELL TRANSCRIPTOR. Tyvärr vet jag inget pris

En klassiker, köp den- du lär inte ångra dig!

#4445

Postad 19 februari 2019 - 10:02

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0

Vad anser ni med längd osv på signalkabeln?

 

Funderar på att flytta min skivspelare samt RIAA till andra sidan rummet, av flera olika skäl. Skulle med det behöva kablar mellan förstärkaren och RIAA på någonstans mellan 7,5 till 10 meter. Är det big no-no, eller är det bara att tuta och köra? Verkar inte finnas något jätteutbud att längder när man letar efter 2RCA - 2RCA heller. Ska man terminera själv och klarar man det helt utan kunskap?



#4446

Postad 19 februari 2019 - 11:13

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Vad anser ni med längd osv på signalkabeln?
 
Funderar på att flytta min skivspelare samt RIAA till andra sidan rummet, av flera olika skäl. Skulle med det behöva kablar mellan förstärkaren och RIAA på någonstans mellan 7,5 till 10 meter. Är det big no-no, eller är det bara att tuta och köra? Verkar inte finnas något jätteutbud att längder när man letar efter 2RCA - 2RCA heller. Ska man terminera själv och klarar man det helt utan kunskap?


Viktigast är att kabeln mellan skivspelare och RIAA- steg är så kort som möjligt eftersom signalen är som känsligast i det fallet. Mellan RIAA och förstärkare är det dock inga problem med en längre kabel. Inom vilken prisklass rör du dig när vi snackar längre kabel?

#4447

Postad 19 februari 2019 - 11:15

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0

Viktigast är att kabeln mellan skivspelare och RIAA- steg är så kort som möjligt eftersom signalen är som känsligast i det fallet. Mellan RIAA och förstärkare är det dock inga problem med en längre kabel. Inom vilken prisklass rör du dig när vi snackar längre kabel?

Hamnar jag under 1500:- är jag glad.



#4448

Postad 19 februari 2019 - 11:29

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Hamnar jag under 1500:- är jag glad.


Den här finns färdigterminerad men som längst som 5m längd:

http://www.jenving.s...o-5m-1001906096

Annars så är det här ett av alternativen som du får kika på där du får terminera själv:

http://www.jenving.s...b100-1001800364

Vilken kabel har du mellan skivspelare och RIAA?

#4449

Postad 19 februari 2019 - 18:48

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0

Den här finns färdigterminerad men som längst som 5m längd:

http://www.jenving.s...o-5m-1001906096

Annars så är det här ett av alternativen som du får kika på där du får terminera själv:

http://www.jenving.s...b100-1001800364

Vilken kabel har du mellan skivspelare och RIAA?

 

 

Har kablarna som sitter färdiga i min Rega Planar 3 (2016), men har ett par Monster Cable (som nu kommer bytas till ett par längre) mellan förstärkaren och RIAA.



#4450

Postad 19 februari 2019 - 19:00

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Har kablarna som sitter färdiga i min Rega Planar 3 (2016), men har ett par Monster Cable (som nu kommer bytas till ett par längre) mellan förstärkaren och RIAA.


Ok. Kan Supra vara något för dig när du satsar på längre nya kablar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.