Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2018

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 juni 2018 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nintendo’s Direct va ju i stort sett dedikerad till Super Smash Bros...
Inte ett ord om Metroid Prime 4.
Va nära att somna på slutet.
Sämsta E3 directen på länge...

 

I alla fall vad gäller överraskningar. Men om man ser till säljpotential så har de tre spel där som kommer sälja miljarder - Smash, Pokemon och Fire Emblem. Ser fram emot alla. Smash och Pokemon till julen är urstarkt rent ur affärssynpunkt.

 

De sa efteråt att de inte är redo att visa MP4, det ligger längre fram tydligen.

 

Jag tycker alla hade något intressant att visa på sina PK:s. Svårt att vara besviken med så mycket bra titlar på gång.


Redigerat av Zoiler, 13 juni 2018 - 00:57.


#52

Postad 13 juni 2018 - 08:11

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 1
Äntligen fick resident evil 2 remake ett releasedatum 25 januari. En av de bästa survivalhorror spelen någonsin. Kommer bli ett garanterat köp

#53

Postad 13 juni 2018 - 09:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det finns alltid de som är missnöjda med något, men det var länge sedan det klagades på MS presskonferenser. De har haft spelfokus länge nu. Det var ju när Don Mattrick var aktiv som de höll på med TV och annat, så länge Phil har varit där har de varit bra.

Min känsla var att det var ännu mer fokus på spel denna gång. Inget tv, kinect eller annat som stör. Men framförallt så erkände MS att man inte varit bra på exklusiva titlar och jag gillade att de knyter flera studios till sig för att fokusera mer på detta. 



#54

Postad 13 juni 2018 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Min känsla var att det var ännu mer fokus på spel denna gång. Inget tv, kinect eller annat som stör. 

 

Men Kinect unbundlades ju för fyra år sedan nu. TV gav de väl upp direkt efter första PK:n typ. Runt 2014 är när de började med spelfokuset och det är tack vare Spencer, sen har det bara blivit bättre sedan dess.

 

The Xbox One's fortunes, meanwhile, began to pick up as talk of UI features and entertainment applications faded, with new Head of Xbox Phil Spencer putting the spotlight firmly on games like Halo and Sunset Overdrive at E3 2014.

 

https://www.eurogame...t-rise-and-fall

 

Men ja, de har sagt i "ett antal år" nu att de vet om att de inte har ett brett förstapartyutbud men att det tar tid. Det var kul att se att de försöker göra något åt det med de studios de köpt, men det visste jag redan. Att spelen kommer till både PC och Xbox är väl problemet för då är de aldrig riktigt exklusiva, i alla fall inte i den mån att man känner sig nödgad att köpa en Xbox för att spela dem.

 

Jag kan tänka mig att vi, bortsett från Playground Games nya Fable, kommer se frukten av de här inköpta studiornas arbete i huvudsak först till nästa generation. Jag antar att Xbox kommer vara kraftfullast, om det är något de lärt sig den här generationen är det att inte ge konkurrenten den kraftfullare konsolen OCH det billigare priset från start. 

 

Iofs så skulle jag tro att man satsar på mer än en SKU till nästa generation så att man kan köpa en kraftfullare direkt.

 

 

Lite ironiskt är det att Ninja Theory nu tillhör MS, med tanke på Heavenly Sword. Intressant läsning om hur köpet gick till här.

 

 

För övrigt är det kul att se om hur E3 har utvecklats om man tänker tillbaka på hur det var förr... massor av obligatorisk statistik och försäljningskurvor  :D . Hade aldrig funkat idag.


Redigerat av Zoiler, 13 juni 2018 - 13:23.


#55

Postad 13 juni 2018 - 15:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0

Att spelen kommer till både PC och Xbox är väl problemet för då är de aldrig riktigt exklusiva, i alla fall inte i den mån att man känner sig nödgad att köpa en Xbox för att spela dem.

 

Det är ju bara en fördel för konsumenten iofs.

 

När spelen funkar med både Windows och Xbox, och konsollen dessutom är bakåtkompatibel, så får de fler kunder helt enkelt. Kör man spelen i Windows är man ju inloggad på Xbox Live också. Licensavgifter från spel är nog viktigare i längden än hårdvaran de säljer, och de äger ju båda plattformarna...

 

De som föredrar konsoll fortsätter nog att köpa det, delvis pga det låga priset.



#56

Postad 13 juni 2018 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är ju bara en fördel för konsumenten iofs.

 

Ja men inte för MS, det är ur deras perspektiv jag skriver.



#57

Postad 13 juni 2018 - 17:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
MS tycker uppenbarligen att det är en fördel för MS. :) Inte nödvändigtvis "bara" iofs...

#58

Postad 13 juni 2018 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MS tycker uppenbarligen att det är en fördel för MS.

 

Ja men de tyckte ju Kinect var en fördel också  ;) . Ett av många felbeslut de tagit.



#59

Postad 13 juni 2018 - 17:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Kinect... Det var ett ord man inte hört på ett tag.

#60

Postad 13 juni 2018 - 17:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Frågan är vad de tycker i framtiden.

Tror inte problemet är fullt så stort som många vill göra gällande (kan man iofs säga om alla "problem" på internet :D)

#61

Postad 13 juni 2018 - 19:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1

Kinect... Det var ett ord man inte hört på ett tag.

Power Of The Cloud!

#62

Postad 13 juni 2018 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Power Of The Cloud!

 

Du missade visst MS presskonferens, jag hörde molnet nämnas.



#63

Postad 14 juni 2018 - 07:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Men Kinect unbundlades ju för fyra år sedan nu. TV gav de väl upp direkt efter första PK:n typ. Runt 2014 är när de började med spelfokuset och det är tack vare Spencer, sen har det bara blivit bättre sedan dess.

Det var bara exempel. Inte sagt att de pratat om det nyligen. Som sagt var det var min känsla att man fokuserade ännu mer på spelen och en öppenhet kring att man inte varit bra på first party titles. Jag pratar om hur jag upplevde deras presskonferens. 



#64

Postad 14 juni 2018 - 10:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0

Ja men inte för MS, det är ur deras perspektiv jag skriver.

 

Ja, men som jag skrev ovan är nog intäkter från spel viktigare än hårdvaruförsäljningen i längden. De kan inte tjäna mycket på varje såld XB1X. Genom att göra alla XB1-konsoller och Win10 till "ett ekosystem" som de kallar det, får de fler kunder, och fler sålda spel helt enkelt.



#65

Postad 14 juni 2018 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Som sagt var det var min känsla att man fokuserade ännu mer på spelen och en öppenhet kring att man inte varit bra på first party titles.

 

Ja det gjorde de också, det här var säkert flest spel någonsin. Men jag reagerade på detta "förstått att fansen inte varit nöjda med tidigare presskonferenser".

 

Hade du sagt detta 2014 så hade jag hållit med dig, men inte idag.

 

Ja, men som jag skrev ovan är nog intäkter från spel viktigare än hårdvaruförsäljningen i längden

 

 

Hårdvaruförsäljningen är förstås chanslös mot intäkter från spel, men det handlar om var och hur du får mest intäkter från spel.

 

De säljer inte mycket spel via Windows 10, de flesta köper ju från Steam eller andra tjänster. Däremot får de betalt i licensavgifter för 100 % av spelen som säljs på Xbox, så det är såklart bättre att, som PS4, ha mängder av konsoler ute som spelen säljs på. Windows 10-försäljningen kan ju inte buffra alla de spelen.

 

Plus då att om de hade sålt 40 miljoner konsoler till så hade de haft mängder av extra intäkter från XBL också.

 

Så jag förstår inte hur de resonerar, men jag antar att de inte är i position just nu att göra som Nintendo och Sony. Därav att de behöver fler exklusiva för att locka till sig spelarna till konsolen.



#66

Postad 14 juni 2018 - 23:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Du kan ju bara köpa liren via Microsofts egen affär så de behöver inte ge bort 50 % till Valve för att ge ut det på Steam så de gör lika mycket vinst som om de säljer på xbox. Tror du behöver xbox live gold för att köra multiplayer i windows 10 också. Sen är ju frågan hur många med bättre pc köper sämre xbox eller helt enkelt struntar i att köpa liren. Tror nog de säljer fler spel på detta vis och gör mer pengar då de ju inte behöver dela med sig av kakan i vilket fall :)



#67

Postad 15 juni 2018 - 00:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Man behöver inte guld för att spela på PC och de flesta undviker MS Store, men ja hade de velat vara snälla mot MS så hade de ju kunnat köpa där.

 

Den stora fördelen som konsoltillverkarna har är att de kan få licenspengar från ALLA spel. Assassins Creed säljer 10 miljoner? MS får 30 % av varje sålt spel på Xbox. Det är därför Sony och Nintendo är så framgångsrika och satsar på konsoler. Tänk er 30 % på alla spel, MS Store har ingen chans i jämförelse. XBL-intäkterna är också extremt lukrativa, precis som PS+.

 

Hade MS haft Sonys eller Nintendos IP:n så hade folk köpt 100 miljoner Xbox istället och då hade de levt livet. Min gissning är att man inte sålde tillräckligt av sina egna spel på enbart Xbox One, så man ville ha PC-spelarnas pengar också. Kanske hoppades de att MS Store skulle bli mer framgångsrikt också. Så på så vis tjänar de mer på det i nuläget. Men det går ju ut över konsolförsäljningen, att Xbox inte blir något man måste ha för de exklusiva spelen.

 

40 miljoner sålda Xbox ytterligare skulle innebära 30 % av alla spel som säljs där och alla XBL-guld konton. På PC går det däremot inte att öka inkomsterna, de kan bara hoppas att folk köper mer från MS Store och det är inte ens jämförbart. Så det är en nobrainer att vad de egentligen vill är att sälja fler konsoler, de vill bli marknadsledande där. Enda sättet är att göra konsolen attraktiv med unika spel.

 

Ja antingen det eller att de nästa generation släpper den kraftfullaste och bästa konsolen till det lägsta priset. Då behöver de nog inga exklusiva spel.



#68

Postad 15 juni 2018 - 06:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
vet att man blev kraftigt lurad när man köpte bo3 på ms-store... kunde bara lira med andra store spelare dvs 3st.. gick inte spela mot Steam. kanske är fixat nu, men det är ju en dealbreaker att fragmentera även pc marknaden (som redan har få spelare mot konsol)

Redigerat av SKIBBE, 15 juni 2018 - 06:21.


#69

Postad 15 juni 2018 - 10:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Kan köra spelen online utan gold om man kör via ms store? Du kunde inte lira mot xbox one lirare?Rätt ovanligt det tillåts för fps med cross plattform iof.

 

MS räknar väl med att totalt ska de tjäna mer pengar på windows plus konsol än att försöka fixa bra siffror för enbart konsol och offra marknaden med alla med kapabla pcs. MS store är riktigt trevligt om än logiken på sina håll fortfarande känns lite ovan. Har inte hittat någon annan storefront som har de nedladdningshastigheterna. Det är rent absurt vad de går emellanåt :)



#70

Postad 15 juni 2018 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MS räknar väl med att totalt ska de tjäna mer pengar på windows plus konsol än att försöka fixa bra siffror för enbart konsol och offra marknaden med alla med kapabla pcs.

 

Ja typ, just nu är de inte i den positionen, de kanske såg det några år in i generationen. Sen är Windows 10 viktigt för dem. Men urvattnar värdet på Xbox.

 

It's not the first party game money that is compelling. It's the licence fee and cut of third party games. Stream undercuts then massively on PC and loss of console sales is not offset by first party game sales or win 10 sales.



#71

Postad 16 juni 2018 - 11:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0

Har inte hittat någon annan storefront som har de nedladdningshastigheterna. Det är rent absurt vad de går emellanåt :)

Steam har bra hastighet med. Laddade ner en uppdatering i 60MB/s igår, dvs nästan 500 Mbit. Men det varierar iofs. Ibland ligger det på 30-40MB/s.

Edit: Angående Xbox och Win10 så sade Phil Spencer senast häromdagen att han spelar mycket på PC. Tycker det är lite märkligt när folk klagar på att MS äntligen lägger energi på PC-spel. Visserligen är det ”lite” sent med tanke på hur stort Steam är, men det är ett steg i rätt riktning.

Redigerat av Ageve, 16 juni 2018 - 11:10.


#72

Postad 18 juni 2018 - 07:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Steam kommer aldrig ens nära samma här.

#73

Postad 18 juni 2018 - 11:06

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Blir ju onödigt fragmenterat när alla ska ha sin "egen" tjänst, men alla vill väl tjäna pengar. Jag ser ingen som helst poäng med MS store personligen och kommer inte använda den som det ser ut nu i alla fall :) Toppar ut mina fantastiska 60mbit via steam så jag klagar inte :P 



#74

Postad 18 juni 2018 - 12:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Ser ingen anledning att ge Valve alla mina pengar heller :P

Steam är väl förvisso den mest bearbetade tjänsten men om Valve skulle ta och utveckla spel igen i stället :P

#75

Postad 18 juni 2018 - 14:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0
Steam tar 30%, inte 50. Iaf senast jag kollade.

#76

Postad 18 juni 2018 - 20:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Steam tar 30%, inte 50. Iaf senast jag kollade.

 

Ja såklart. Hade de tagit 50 % hade ingen sålt något där. 30 är normen för alla typ.



#77

Postad 19 juni 2018 - 20:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Vad är grejjen med Ridley i SSB? Miniboss eller komer han bara in och dummar sig ibland?



#78

Postad 19 juni 2018 - 21:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Spelbar karaktär. Eller menar du vad han är i Metroid serien?

#79

Postad 19 juni 2018 - 21:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad är grejjen med Ridley i SSB? Miniboss eller komer han bara in och dummar sig ibland?

 

Ja spelbar. Fansen har efterfrågat honom i flera år.

 

Varför vet jag inte  :D


Redigerat av Zoiler, 19 juni 2018 - 21:37.


#80

Postad 20 juni 2018 - 11:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Spelbar!! Det var som sjutton!

 

Men jag håller med om varför..... han är ju bara en pytteliten del, men jaja folk gillar olika.



#81

Postad 24 juni 2018 - 15:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0

Steam kommer aldrig ens nära samma här.

 

Märkligt. Kommer du upp i full hastighet på Windows store då?

 

Laddade ner Far Cry 3 på 2 minuter...

 

Bifogad fil  farcry3_steam.png   115,35K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Ageve, 24 juni 2018 - 15:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.