Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3500 Hemmabio

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS3500 (Hemmabiosystem) 1 7,82 (27) Inga priser

#51

Postad 28 december 2005 - 15:44

mangle
  • mangle
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Väntade på att HiFi-klubben skulle sälja ut hemmaiopaket men så fick HTS-3500 i julklapp. Det har inte dykt upp med posten än och jag är orolig att antalet anslutningar är för litet. Kan jag koppla både Xboxen och datorn till den?

#52

Postad 29 december 2005 - 11:37

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
RCA-Växel

Jag har en sak jag undrar om HTS3500... Vet någon av er om högtalarna är magnetiskt avskärmade? Jag fick för mig att jag skulle läsa på lite om paketet (efter att jag köpt den) och så fick jag höra att bildrören på tv kan gå sönder om högtalarna inte är magnetiskt avskärmade, men jag hittar inget som säger att de är det...

<{POST_SNAPBACK}>

En snabb titt på : Philips hemsida
Högtalare:
Satellithögtalare : Magnetiskt avskärmad front
Centerhögtalare : Magnetiskt avskärmad

Att tv:n pajar är väl att ta i men men ser ju ganska snabbt om högtalarna stör ut bilden och orsakar massa konstiga missfärgningar och då är det ju bara att flytta bort dom lite till men eftersom centern är helt skärmat och dom andra delvis ska det inte vara något problem alls.


Jag har tänkt mig köpa detta Hemmabio-Paket. :wub:

På Hallbäcks får man den Regionsfri för 2445kr, så slipper man slå massor med koder när man ska se film.

Jag är inte så kräsen när det gäller ljudet.

Jag har nu en Sony DAV-S400, Men ljudet krånglar, den tror att hörlurar är insatta.. så jag får inget ljud.

Köper denna för att jag har philps TV och Video.

Så vi får se.. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm på ditt inlägg verkar det som att man måste slå in koderna varje gång man ska se tex en reg1 film...stämmer det? jag har bara hittat ett region hack nu när jag kollade och det står inget om att man måste göra det varje gång. Står inte motsatsen heller iofs. Nån som kan bekräfta hur det står till med den saken?
Om det bara ska göras en gång är det ju inte så jobbigt och sparar man då 400kr på det så skulle jag gjort så. Antar att dom gör den regionsfri på samma sätt mao slår koden. Jag gav 2.035kr inkl porto för min.

Väntade på att HiFi-klubben skulle sälja ut hemmaiopaket men så fick HTS-3500 i julklapp. Det har inte dykt upp med posten än och jag är orolig att antalet anslutningar är för litet. Kan jag koppla både Xboxen och datorn till den?

<{POST_SNAPBACK}>


"Anslutningar
Andra anslutningar : SCART1 (CVBS, S-video/RGB-utgång), S-videoutgång, AUX-ingång, Digital koaxial ingång, Linjeutgång, FM-antenn, MW-antenn, Easy-Fit-högtalaranslutningar, Komponentvideoutgång, progressiv, Composite-videoutgång (CVBS) "

allt enligt philips hemsida
Min xbox lämnar bara antingen stereoljud med medföljande kabeln eller så kör jag som nu optisk med advanced scart kabeln vilket gör att om du tänkt att köra vanlig 2kanals från datorn så räcker bara AUX-ingången till en av sakerna. Kör du med optiska från xboxen kan du för ca 200kr köpa en optisk till coax converter på tex kjell o co. skrev om den i en annan tråd..ska kolla om jag hittar länken. nop men letade upp länkten till grejen: optisk till coax kör du med analog ljudet på xboxen är det bara att skaffa en switch för några kr på tex biltema el classe . den vänstra kör jag med . kostar 125kr på classe men kan itne tänka mig att jag gav så mkt..tror jag köpte min för länge sedan på biltema

#53

Postad 29 december 2005 - 12:30

mangle
  • mangle
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack PIZZaMaN!

#54

Postad 29 december 2005 - 16:25

petruso
  • petruso
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Du gav 2.035kr inkl porto för hemmabio-paketet, Vart hittar man den då. :angry:

Har du provat region hacket, koden alltså.

Som lyder så här:

Press ‘OPEN / CLOSE’ on the front panel, so that you operate when the tray is open.
Use the Remote Control unit to slowly key in 9 , 9 , 9 , 9, 0 in that order.
Press “Play”


#55

Postad 29 december 2005 - 16:51

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

Tack PIZZaMaN!

<{POST_SNAPBACK}>


Vassego =)

Du gav 2.035kr inkl porto för hemmabio-paketet, Vart hittar man den då. :angry:

Har du provat region hacket, koden alltså.

Som lyder så här:

Press ‘OPEN / CLOSE’ on the front panel, so that you operate when the tray is open.
Use the Remote Control unit to slowly key in 9 , 9 , 9 , 9, 0 in that order.
Press “Play”

<{POST_SNAPBACK}>

tyvärr ljög jag ...paketet kostar inte 2.035 utan 2039 kr :wub:
Man brukar säga att goolge är din vän men idag var det pricerunner =) en snabb sökning på "philips hts 3500" s'ger oss att: Musik- & Radiocity i Helsingborg AB som är billigast... och omdömena på pricerunner ljuger inte..deras service man inte kommer i närheten av idag. Radiocitys omdömen
fanns ingen direktlänk till deras hemsida men där kom vår vän google in i bilden:
radiocity


Bara å handla =)

Har inte provat regionshacket än men kan göra det om några minuter. Skille behöva duscha innan polaren kommer å hämtar mig..ska hämta pizza å se sigges (steven seagals) rulle "black dawn" =) men duchen får vänta..elektroniken går före =) han kommer förstå =)

Japp hacket funkar :wub: testade med Fight Club reg1: innan stog det "fel reg" på tv:n efter hacket stog det "reg:0" =)
stängde av och satte på spelaren oxå och filmen ploppade igång då oxå så det är ju permanent =)

#56

Postad 29 december 2005 - 23:45

kreator
  • kreator
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Finns det nån hdmi utgång på denna eller kolllar man på nåt annat sätt till sin lcd(som har hdmi)

#57

Postad 30 december 2005 - 07:52

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Finns det nån hdmi utgång på denna eller kolllar man på nåt annat sätt till sin lcd(som har hdmi)

<{POST_SNAPBACK}>


Du får använda komponentutgången.

#58

Postad 30 december 2005 - 11:30

kreator
  • kreator
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
ok
men då är det max 576p man får ut i upplösning som jag förstått!?

#59

Postad 31 december 2005 - 06:18

mangle
  • mangle
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Nu har jag fått paletet och allt är på plats. Jag är i princip nöjd med allt. Att den blir varm (vilket nämnts tidigare i tråden) var inget skämt. Man kan ju för f-n steka ägg på burken. Är det någon annan som har upptäckt detta eller har jag fått ett måndagsexemplar?

#60

Postad 31 december 2005 - 12:16

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Nu har jag fått paletet och allt är på plats. Jag är i princip nöjd med allt. Att den blir varm (vilket nämnts tidigare i tråden) var inget skämt. Man kan ju för f-n steka ägg på burken. Är det någon annan som har upptäckt detta eller har jag fått ett måndagsexemplar?

<{POST_SNAPBACK}>


Nädå, min blir också väldigt varm, inte så konstigt med 6 slutsteg i den lilla burken, gäller att ha mycket luft över den.

#61

Postad 31 december 2005 - 12:40

mangle
  • mangle
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Jag har haft lite missflyt de senaste inköpen men nu känner jag mig lugnare. Nu ska jag bara hitta en ny TV...

#62

Postad 01 januari 2006 - 04:55

Nightranger
  • Nightranger
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan koppla in andra högtalare till detta system??

Philips har ju nån sorts egna högtalarterminaler eller hur?

#63

Postad 01 januari 2006 - 11:34

Rooney is king
  • Rooney is king
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Det går att koppla in andra högt. Terminalerna går att öppna försiktigt så det ej inga problem.
Har själv kopplat in Sony pelarhögtalare,var dock tvungen att använda subben eftersom Sony's är en aktiv :)
Med en ny dvd kan jag koppla in förstärkaren :) eftersom den inte har dig.koax eler optisk ut och då försvinner hela anläggningen till vanliga tv'n

#64

Postad 01 januari 2006 - 13:09

Nightranger
  • Nightranger
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

Det går att koppla in andra högt. Terminalerna går att öppna försiktigt så det ej inga problem.
Har själv kopplat in Sony pelarhögtalare,var dock tvungen att använda subben eftersom Sony's är en aktiv tongue.gif
Med en ny dvd kan jag koppla in förstärkaren biggrin.gif eftersom den inte har dig.koax eler optisk ut och då försvinner hela anläggningen till vanliga tv'n


Tack för svaret!

Jag har ett par golvare, Audio Pro Ego 515, som jag tänkte skänka till lillebrorsan. Klarar Philipssystemet av dessa som frontar?

#65

Postad 01 januari 2006 - 13:52

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem mitt paket och håller på att ställa in högtalarna för fullt...måste bara säga att jag är mer än nöjd...de små högtalarna låter mkt över förväntan..men jag har en fråga: Om jag nån gånge bestämmer mig för att köpa en aktiv sub går det att koppla in till denna? och hur gör jag isåfall?

#66

Postad 01 januari 2006 - 14:00

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Låter ju bra det här.... ligger i valet o kvalet om man skulle köpa in ett litet paket till sovrummet...!! Skulle Philips passa in där tros....??


//Hylle

#67

Postad 01 januari 2006 - 18:43

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
1. Det går att byta ut högtalarna, bara att pilla isär kontaken och anluta en ny kabel. Men det bör nog vara ganska låättdrivna högtalare.

2. En aktiv sub går att ansluta om den har högnivåingång. Då kopplar man högtalarkabeln rakt på dessa.

3. Jag har märkt ett litet bekymmer, koplade in den till tvn via komponet (progressiv) och det blev något bättre bild. Däremot får jag inte längre in ljudet från digitalboxen via aux-ingången när jag tittar på vanlig tv eftersom aux-ingången verkar bara vara aktiv när komponentutgången är aktiv, alltså vid dvd-tittande. Kopplar jag via scart så funkar det utmärkt. Nån mer som kör komponent och kan bekräfta detta, eller har jag missat något?

#68

Postad 02 januari 2006 - 02:08

Nightranger
  • Nightranger
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

1. Det går att byta ut högtalarna, bara att pilla isär kontaken och anluta en ny kabel. Men det bör nog vara ganska låättdrivna högtalare.


Hur lättdrivna??

AP högtalarna har en impedans på 8 Ohm och en känsligthet på 92 dB. Relativt lättdrivet...eller??

#69

Postad 02 januari 2006 - 07:35

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Det går att koppla in andra högt. Terminalerna går att öppna försiktigt så det ej inga problem.
Har själv kopplat in Sony pelarhögtalare,var dock tvungen att använda subben eftersom Sony's är en aktiv tongue.gif
Med en ny dvd kan jag koppla in förstärkaren biggrin.gif eftersom den inte har dig.koax eler optisk ut och då försvinner hela anläggningen till vanliga tv'n


Tack för svaret!

Jag har ett par golvare, Audio Pro Ego 515, som jag tänkte skänka till lillebrorsan. Klarar Philipssystemet av dessa som frontar?

<{POST_SNAPBACK}>



Problemet är väll att Recivern sänder en redan delad singnal (smal) till sateliterna.
Så skulle man koppla stora (large) högtalare till denna så får man inte myckety bas alls.
Och det går ej heller att ställa om.

/Peter

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 02 januari 2006 - 07:36.


#70

Postad 03 januari 2006 - 08:43

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

3. Jag har märkt ett litet bekymmer, koplade in den till tvn via komponet (progressiv) och det blev något bättre bild. Däremot får jag inte längre in ljudet från digitalboxen via aux-ingången när jag tittar på vanlig tv eftersom aux-ingången verkar bara vara aktiv när komponentutgången är aktiv, alltså vid dvd-tittande. Kopplar jag via scart så funkar det utmärkt. Nån mer som kör komponent och kan bekräfta detta, eller har jag missat något?

<{POST_SNAPBACK}>


Får ta tebax det där, verkar vara min tv som inte lämnar ifrån sig ljud på Audio out...... :P

#71

Postad 03 januari 2006 - 08:49

Rooney is king
  • Rooney is king
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
[quote name='phil neal' date='Jan 1 2006, 19:43 ']
1. Det går att byta ut högtalarna, bara att pilla isär kontaken och anluta en ny kabel. Men det bör nog vara ganska låättdrivna högtalare.

2. En aktiv sub går att ansluta om den har högnivåingång. Då kopplar man högtalarkabeln rakt på dessa.

3. Jag har märkt ett litet bekymmer, koplade in den till tvn via komponet (progressiv) och det blev något bättre bild. Däremot får jag inte längre in ljudet från digitalboxen via aux-ingången när jag tittar på vanlig tv eftersom aux-ingången verkar bara vara aktiv när komponentutgången är aktiv, alltså vid dvd-tittande. Kopplar jag via scart så funkar det utmärkt. Nån mer som kör komponent och kan bekräfta detta, eller har jag missat något?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

koppla in den från spdif utgången på boxen till dvd'n med en digital koax,tryck sedan 2ggr på aux/di knappen på dvd dosan för att få ut ljudet på högtalarna :P

#72

Postad 04 januari 2006 - 21:23

Unregistered63d9d863
  • Unregistered63d9d863
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa den här till mitt vardagsrum, vill inte att hela vardagsrummet ska domineras av högtalare/stereoprylar.....utan vill förbättra ljudet från tv:n vid tv-tittande, bättre ljud självklart vid filmtittande från dvd. Måste åka ner till Elgiganten och lyssna lite grann men ni som har detta paket, är det ett hyfsat bra paket?
Finns det väggfästen till sateliterna?
Jag är inte ute efter ett värstingpaket....

#73

Postad 04 januari 2006 - 22:26

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa den här till mitt vardagsrum, vill inte att hela vardagsrummet ska domineras av högtalare/stereoprylar.....utan vill förbättra ljudet från tv:n vid tv-tittande, bättre ljud självklart vid filmtittande från dvd. Måste åka ner till Elgiganten och lyssna lite grann men ni som har detta paket, är det ett hyfsat bra paket?
Finns det väggfästen till sateliterna?
Jag är inte ute efter ett värstingpaket....

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har precis fått igång mitt paket och måste säga att jag är imponerad....högtalarna är små och diskreta men lyckas ändå prestera mycket bra. Jag har inte hunnit testa så många format genom DVD:n men vad jag förstår så ska den sluka det mesta...Angående väggfästen finns det " nyckelhål" bak på samtliga högtalare för att underlätta upphängning dvs "bara" sätta dem på en Spik/skruv om man vill :)

#74

Postad 05 januari 2006 - 10:00

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
För 2000 pix så är det ett fynd, och för att köra till tvn så klarar man sig. Har man dock minsta tanke på att uppdatera någon gång så bör man nog titta på något annat.

#75

Postad 08 januari 2006 - 23:49

najst
  • najst
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ni säger att man kan köpa en ny aktiv bas och koppla in den. Är det någon som vem som hellst klarar av att göra?? behöver man köpa extra kablar eller någon sådant då?`

#76

Postad 09 januari 2006 - 08:40

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Ni säger att man kan köpa en ny aktiv bas och koppla in den. Är det någon som vem som hellst klarar av att göra?? behöver man köpa extra kablar eller någon sådant då?`

<{POST_SNAPBACK}>


Det är enkelt, du behöver bara en ny högtalarkabel, anslut denna i den befintliga kontakten till recievern och andra ändan till subbens HÖGnivå-ingångar. Notera att det inte finns plats för speciellt kraftiga kablar i kontakten.

#77

Postad 09 januari 2006 - 12:30

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Kopplade själv in min AudioPro sub igår. Hade tur att den hade högnivå ingångar oxå =)

Jag klippte helt enkelt av kabeln ca 30cm från subben och satte på en sockerbit där för framtida ev användning. Skalade sladden från recivern å petade i den i vänster högnivå ingång på subben. Frågan är om man ska brygga mellan kontakterna så man får signal till både höger och vänster högnivå ingång.

Blev en otrolig skillnad. nästan lite väl mkt lågbas. men ska kolla inställningarna i recivern och nivå+delningsfrekvenspå subben samt flytta runt den lite å se vad som händer. Ska flytta om 3v så man får se hur mkt man orkar/hinner greja.

/Magnus

EDIT: kom på en sak. vet inte på rak arm hur kraftigt steget till subben men ett billigt alternativ till dom som tycker att subben är lite klen är kanske att köpa en passiv sub? borde gå att köpa på öppet köp å prova isf. vet itne hur stort utbudet av passiva subbar är men nått borde väl finnas..el bygga själv =) bara en tanke

Redigerat av PiZZaMaN, 09 januari 2006 - 12:34.


#78

Postad 10 januari 2006 - 20:59

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

koppla in den från spdif utgången på boxen till dvd'n med en digital koax,tryck sedan 2ggr på aux/di knappen på dvd dosan för att få ut ljudet på högtalarna :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta en novis, men exakt vad för sladd eller kombination av sladdar är det?
Som jag fattat är det ungefär vad som behövs för att koppla ihop en xbox med det här systemet, utöver en advanced av kabel då. (eller?)

Någon som kan säga hur långa högtalarkablarna är som följer med?
Om dess är förkorta måste jag då göra en fulkoppling genom att slakta dessa och använda kontakterna till annan längre kabel?

#79

Postad 11 januari 2006 - 08:09

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

koppla in den från spdif utgången på boxen till dvd'n med en digital koax,tryck sedan 2ggr på aux/di knappen på dvd dosan för att få ut ljudet på högtalarna :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta en novis, men exakt vad för sladd eller kombination av sladdar är det?
Som jag fattat är det ungefär vad som behövs för att koppla ihop en xbox med det här systemet, utöver en advanced av kabel då. (eller?)

Någon som kan säga hur långa högtalarkablarna är som följer med?
Om dess är förkorta måste jag då göra en fulkoppling genom att slakta dessa och använda kontakterna till annan längre kabel?

<{POST_SNAPBACK}>


En digital koax är en vanlig RCA-kabel.

Till bakre högtalarna är dom riktigt långa, nästan 10 meter.

#80

Postad 11 januari 2006 - 10:03

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

En digital koax är en vanlig RCA-kabel.

Till bakre högtalarna är dom riktigt långa, nästan  10 meter.

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, ok så då hade jag helt fel, trodde spdif var dom där optiska kontakterna. :)
Så exakt vad är det för sladdar som behövs för att koppla min xbox till det här systemet? Och får jag då 5.1 ljud?

Jag har försökt att förstå det hela och då kommit fram till att jag behöver en xbox advanced AV kabel + en optisk kabel (toslink) + Opto till Coax omvandlare + en bättre ”digital” koaxial kabel (RCA) Rätt/Fel?

advanced AV ska man tydligen kunna byta mot JOYTECH Digital AV, och då tror jag att man slipper köpa en toslink-sladd.

En avslutande fråga. Hur gör jag om jag behöver längre sladdar till dom bakre högtalarna? Måste jag slakta dem som följer med för att få kontakterna och sedan förlänga med högtalarkabel?

#81

Postad 11 januari 2006 - 14:19

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

En digital koax är en vanlig RCA-kabel.

Till bakre högtalarna är dom riktigt långa, nästan  10 meter.

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, ok så då hade jag helt fel, trodde spdif var dom där optiska kontakterna. :)
Så exakt vad är det för sladdar som behövs för att koppla min xbox till det här systemet? Och får jag då 5.1 ljud?

Jag har försökt att förstå det hela och då kommit fram till att jag behöver en xbox advanced AV kabel + en optisk kabel (toslink) + Opto till Coax omvandlare + en bättre ”digital” koaxial kabel (RCA) Rätt/Fel?

advanced AV ska man tydligen kunna byta mot JOYTECH Digital AV, och då tror jag att man slipper köpa en toslink-sladd.

En avslutande fråga. Hur gör jag om jag behöver längre sladdar till dom bakre högtalarna? Måste jag slakta dem som följer med för att få kontakterna och sedan förlänga med högtalarkabel?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo du var rätt ute, både koax och opto heter ju s/pdif! S/pdif betecknar digitalt ljud, inte en specifik kontakttyp. Optisk brukar kallas toslink och koax är RCA.

Är inte hemma på xbox så jag kan tyvärr inte svara på det.

Ja du får ta bort kontakterna och skarva på en bit kabel. Kabeln i högtalarna är fastlödda.
Kontakterna är dock lätta att ta bort, det är inget som går sönder.

#82

Postad 16 januari 2006 - 21:40

mhusv
  • mhusv
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har köpt Philips HTS3500s/12 systemet, en dvd-spelare med progressiv komponent utgång för det priset inklusive radio å surround är TOPPEN.

....men har dock märkt en liten konstighet (vita linjer högst upp på tv:n) som endast går att åtgärda vid en omstart av val "progressivt", Dvs. koppla in scart ändra till progressivt och sedan koppla ur scart för att sedan köra progressivt via komponent (igen). Eventuellt kanske man kan skippa scart grejen och ändra till progressivt direkt (ska testa det imorgon). Efter ändring fungerar det, men stänger jag ner dvd:n och startar upp så får jag de där linjerna igen!

Någon som har några idéer, eller är det till att felanmäla till Phillips?

Ps Tv:n är en Philips 32LCD PF6699/10

Redigerat av mhusv, 16 januari 2006 - 21:44.


#83

Postad 19 januari 2006 - 20:45

mhusv
  • mhusv
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har nu felanmält det till Philips, är ju trots allt lite jobbig att alltid behöva göra en master-reset på hela DVD-spelaren efter att jag har tittat på en film (störningarna kommer alltså efter var gång spelaren varit i standby läge (senaste slutsatsen...), kan således titta på film störningsfritt innan standby därefter blir det reset-mek. igen)

#84

Postad 24 januari 2006 - 11:33

mhusv
  • mhusv
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Svar från Philips!

"Utan att fysiskt undersöka produkten har vi dessvärre inga möjligheter
att uttala oss om eventuella orsaker till det problem du upplever.

Om du har möjlighet rekommenderar vi att du provar att koppla din
HTS3500S till en annan TV som kan ta emot progressive scan.

Om problemet kvarstår rekommenderar vi att du kontaktar inköpsstället
för undersökning/åtgärd."

Iofs inte lätt att prova på en annan tv, men har kommit på att det bara gäller vissa filmer (ska prova några och lämna exempel här).

Ps Är fortfarande mycket nöjd med min HTS3500S

#85

Postad 24 januari 2006 - 19:35

farside
  • farside
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
har precis beställt detta paket , och jag tänkte höra , hur lång är kabeln till subwoofern? och hur långa är dom till bakre högtalarna?

tacksam för hjälp :)

#86

Postad 25 januari 2006 - 09:52

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Vet inte till subben, men de bakre är minst 10 meter långa.

#87

Postad 25 januari 2006 - 11:26

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej hej,

Har nyss köpt och kopplat in detta system och är väldigt nöjd med hur det presterar både bild och ljud mässigt!! Men jag har upptäckt att när systemet är avstängt (i standby, kontakten är fortfarande i ) så låter det om DVD spelaren, som någon typ av elektrisk ljud. Inte speciellt starkt och man hör det inte direkt om man har på någon ljud källa men när man inte har det så är det väldigt störande. är det någon annan som hör detta "ljud" eller har jag kanske kopplat/ställt in fel på nåt sätt?? Kanske enda lösningar är att dra ur kontakten när man inte använder DVDn... Vad tror ni ???

Tacksam för alla tips och råd :)

/Maria

#88

Postad 26 januari 2006 - 22:54

mhusv
  • mhusv
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Farside, Sub kablen är 5 meter och Maria51 lyssnade på min enhet och den surrar lite grann (men knappt hörbart, så det stör mig inte!). Jag hoppas du lyckas få rätsida och hjälp på problemet!

#89

Postad 01 februari 2006 - 21:35

mhusv
  • mhusv
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Angående mitt problem, som beskrivs ovan...är sagan om ringen och hitta nemo två exempel på filmer som visar vita sträck!

#90

Postad 02 februari 2006 - 16:08

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Angående mitt problem, som beskrivs ovan...är sagan om ringen och hitta nemo två exempel på filmer som visar vita sträck!

<{POST_SNAPBACK}>


Har tittat på Hitta Nemo på min HTS-3500 via komponentkabel och inga vita linjer eller omstart eller nåt sånt har jag upplevt.

/Maria

#91

Postad 03 februari 2006 - 07:40

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Angående mitt problem, som beskrivs ovan...är sagan om ringen och hitta nemo två exempel på filmer som visar vita sträck!

<{POST_SNAPBACK}>


Har tittat på Hitta Nemo på min HTS-3500 via komponentkabel och inga vita linjer eller omstart eller nåt sånt har jag upplevt.

/Maria

<{POST_SNAPBACK}>


Samma här, kanonbild. :( Men visst surrar den lite, inte störande dock förutom när det är helt tyst. Däremot kan jag reta mig på att högtalarna brusar lite när jag kör ut TV-ljudet :blink:

#92

Postad 03 februari 2006 - 08:35

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Phil Neal- Hur gör du för att få ut TV ljudet genom dvdn ?? Har kopplat min till tv via komponentkablar plus en ljudkabel med en vit och en röd kontakt i vardera ände men jag lyckas inte få in tv kanalerna genom dvdn. Kanske du har nåt tips på hur jag ska göra ?? :blink:

Mitt system inte bara surrar utan har nån typ av högfrekvent ljud nästan som om den piper...orkar inte packa ner allt o skicka tillbaks för att få tillbaks samma då de säger att det inte är nåt fel, så nu har jag börjat dra ur sladden när jag inte använder den och det funkar ju det me :(

/Maria

#93

Postad 03 februari 2006 - 12:13

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Phil Neal- Hur gör du för att få ut TV ljudet genom dvdn ?? Har kopplat min till tv via komponentkablar plus en ljudkabel med en vit och en röd kontakt i vardera ände men jag lyckas inte få in tv kanalerna genom dvdn. Kanske du har nåt tips på hur jag ska göra ??  :blink:

Mitt system inte bara surrar utan har nån typ av högfrekvent ljud nästan som om den piper...orkar inte packa ner allt o skicka tillbaks för att få tillbaks samma då de säger att det inte är nåt fel, så nu har jag börjat dra ur sladden när jag inte använder den och det funkar ju det me  :(

/Maria

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en digitalbox (parabol), från ljudutgången på den har jag kopplat till aux-ingången på Philipsen (så det är inte ljudet från själva TVn jag hör, utan från boxen). Men testa att koppla från TVns RCA-ljudutgång (röd och vit kontakt) till AUX-ingången på Philipsen. Tryck sen på Aux på fjärren så borde du ha ljud. Du ska alltså inte koppla på Line out, dom är ju också röda/vita och sitter bredvid Aux in. Kör du enbart komponent till tvn eller har du scarten inkopplad också? Kan gå att få tv-ljudet via scarten också. står visserligen i bruxen att man kan få sämre bild, men det kan vara värt ett test.

#94

Postad 03 februari 2006 - 14:04

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag kör bara på komponent och sen har jag kopplat RCA röd vit kontakt till AUX på dvd och röd vit kontakt från tvns ljud utgång, har provat att ha trycka på både TV, AUX etc men inget ljud kommer från TVn ut i DVDns högtalare. Eftersom jag har en Viewpia TV så har jag ställt samma fråg i den tråden och fick förslaget på en kabel med scart i ena änden till TVn och RCA röd-vit i andra änden. Tror jag ska prova ditt förslag att koppla in scart kabeln samtidigt som komponent kablarna och se vad som händer.

/Maria

Redigerat av Maria51, 03 februari 2006 - 14:06.


#95

Postad 07 februari 2006 - 10:04

petruso
  • petruso
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
kolla in denna... har ingen lagt mätke till detta hemmabio-paket,
tips eller priser....!!

https://www.minhembi...18

#96

Postad 07 februari 2006 - 12:01

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

kolla in denna... har ingen lagt mätke till detta hemmabio-paket,
tips eller priser....!!

https://www.minhembi...18

<{POST_SNAPBACK}>


Nu är du väl ändå i fel tråd grabben? :)

#97

Postad 09 februari 2006 - 13:15

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har mitt HTS3500 Kopplat via scart till min digitalbox som i sin tur är kopplad till min TV....nu är det så att jag har det svårt att få ljudet från TV-kanalerna ut genom HTS3500 högtalarna...det kommer ljud men det är väldigt lågt...någon som har ett tips?

#98

Postad 09 februari 2006 - 14:43

branu
  • branu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har samma problem med ljudet i TV:n. Digitalboxen kopplad med Scart till TV och DVDn likadant med scart till TV. DVD - bra ljud, CD - bra ljud, TV - svagt ljud med lågfrekvent störljud i bakgrunden. Lösning någon?

#99

Postad 10 februari 2006 - 10:38

branu
  • branu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Problemet löst och det var enkelt - ljudet i digitalboxen skall vara på max.

#100

Postad 14 februari 2006 - 09:56

p_tre
  • p_tre
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej.

Jag tycker att jag har en liten eftersläpning med ljudet. ( märks väl om jag kör tv ljudet ut samtidigt från TV:n och DVD:n ) HAr någon utav er uppgraderat till Firmware V.23 och vet att regionshacket fungerar ? Jag har idag version 20 och har gjort den regionsfri med hjälp av 9.9.9.9.0 kombinationen.

Hjälp snälla.

P_tre



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.