Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic SC-PT850

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic SC-PT850 (Hemmabiosystem) 1 8 (2) Inga priser

#1

Postad 19 augusti 2007 - 18:17

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hej
Jag är intresserad av Panasonic SC-PT850 hembiopaket, undrar om någon här på forumet har erfarenhet av denna?

Skulle också vilja veta om den klarar Xvid (oklara uppgifter) samt om det går att spela upp film från usb-minnen.

#2

Postad 19 augusti 2007 - 19:02

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Här är ett test:

http://www.tech.co.u...asonic-sc-pt850

Ska köpa detta system till min Panasonic PX70.

#3

Postad 21 augusti 2007 - 16:14

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Beställde detta system, Panasonic SC-PT850 . Kommer att köra systemet med min PX70. Skirver nån rad när jag har testat det...

Redigerat av z@mbie, 21 augusti 2007 - 16:14.


#4

Postad 21 augusti 2007 - 18:41

Erik-L
  • Erik-L
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Beställde detta system, Panasonic SC-PT850 . Kommer att köra systemet med min PX70. Skirver nån rad när jag har testat det...

<{POST_SNAPBACK}>


Får man fråga var ifrån du beställde det? Har du hittat nån schysst billig sida i "utlandet" eller fick du surt betala 5 lax?!

#5

Postad 21 augusti 2007 - 18:59

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Beställde detta system, Panasonic SC-PT850 . Kommer att köra systemet med min PX70. Skirver nån rad när jag har testat det...

<{POST_SNAPBACK}>


Får man fråga var ifrån du beställde det? Har du hittat nån schysst billig sida i "utlandet" eller fick du surt betala 5 lax?!

<{POST_SNAPBACK}>


Blev 4949kr, orkade inte leta mer. Hoppas det är bra...

http://www.technisto...=hemmabiosystem

#6

Postad 21 augusti 2007 - 19:56

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Tack för svaren z@mbie, ska bli intressant att läsa när du har testat paketet.

#7

Postad 01 september 2007 - 13:16

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Har nu testat Panasonic SC-PT850 under helgen, och är väldigt nöjd. Var enkel att installera. Instruktionerna var lite bökiga i början ( man är väl lite trög :) ). Högtalarna och basen kändes lite plastiga, men presterar väldigt bra. Basen var bättre än vad jag hade förväntat mig. Uppskalningen till 1080p funkar klockrent.

+ Designen, snygga högtalare och huvudenhet.
+ uppskalning till 1080p.
+ spelar upp divX via usb.
+ viera link (tillsammans med PX70).
+ spelar upp brända skivor :P :P

- något korta kablar till högtalarna.
- väldigt kort kabel till inställningsmikrofonen :(

Kan varmt rekommendera detta system, speciellt till PX70/700 serien.

Lägger upp lite bilder i mitt galleri...

#8

Postad 09 september 2007 - 16:58

Erik-L
  • Erik-L
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
z@mbie; har du hunnit prova uppspelningen via USB? I sådana fall, hur fungerar det, "laggar" det nångonting eller flyter det på fint?

#9

Postad 10 september 2007 - 14:45

tele_31
  • tele_31
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
beställde detta suveräna hemmabiopaket för en vecka sedan.
har problem med en sak dock, får inte ut ljud genom hemmabiot när ja kollar på tv trots att jag har viera link på min pv 60 plasma. har ja missat nått i inställningarna? kör genom hdmi uttaget..

#10

Postad 11 september 2007 - 18:31

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

z@mbie; har du hunnit prova uppspelningen via USB? I sådana fall, hur fungerar det, "laggar" det nångonting eller flyter det på fint?

<{POST_SNAPBACK}>


Har provat via USB (divX), och det funkar bra.
Kollade på "Letters from Iwo Jima" idag, va skön basen var... :)

#11

Postad 11 september 2007 - 18:37

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

beställde detta suveräna hemmabiopaket för en vecka sedan.
har problem med en sak dock, får inte  ut ljud genom hemmabiot när ja kollar på tv trots att jag har viera link på min pv 60 plasma. har ja missat nått i inställningarna? kör genom hdmi uttaget..

<{POST_SNAPBACK}>


Kör själv ljudet direkt från digiboxen. Viera link med SC-PT850 fungerar endast med TV årsmodell 2007. PV60 är väl från 2006? Om den nu har viera link så borde det väl fungera...? :)

Kan bara hålla med, det är ett suveränt paket...

#12

Postad 12 september 2007 - 10:00

blackheim
  • blackheim
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Skulle också vilja veta om den klarar Xvid (oklara uppgifter) samt om det går att spela upp film från usb-minnen.

<{POST_SNAPBACK}>


Undrar också hur det funkar att spela upp film/serier från USB-minne? Kan man lägga en separat undertextfil för att visa direkt eller?

/Claes

#13

Postad 14 september 2007 - 17:15

after7days
  • after7days
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är sugen på detta system eller SC-PT550 då jag gärna vill ha små diskreta bakre högtalare.
Dessa system ska ha samma effekt?
För övrigt, dvdn, är den regionsfri eller går den att få?

Bumpar även tråden lite på en gång ;D

Redigerat av after7days, 14 september 2007 - 17:38.


#14

Postad 01 oktober 2007 - 22:06

BigD
  • BigD
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har precis köpt och packat upp mitt nya hemmabiosystem, SC-PT850 och är än så länge mycket nöjd. Det är dock en del frågetecken jag hoppas nån här kan hjälpa mig räta ut.

När jag kopplar ihop systemet med tv'n genom HDMI-sladd, kan jag då även den vägen få ljud genom systemet när jag kollar på tv? Eller behövs det göras nåt mer då? Gärna tips på inställning om det behövs.

Har kopplat ihop systemet med datorn, men får där riktigt dåligt ljud. Ja, jag får ljud men det låter riktigt dåligt och ingen bas alls. Kollar jag på film eller spelar en skiva, i systemet, så är ljudet grymt. Men när jag sen kör över till AUX och ska lyssna genom datorn så är det kass. Någon som kan ha tips på vad det kan bero på? Känns som att det måste vara någon inställning på datorn eftersom ljud från andra källor funkar fint. Nu har jag kopplat ihop det med 3,5 mm --> rca, behöver det vara optiskt för att få bra ljud?

Många funderingar, men hoppas på svar!

#15

Postad 02 oktober 2007 - 18:05

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Har precis köpt och packat upp mitt nya hemmabiosystem, SC-PT850 och är än så länge mycket nöjd. Det är dock en del frågetecken jag hoppas nån här kan hjälpa mig räta ut.

När jag kopplar ihop systemet med tv'n genom HDMI-sladd, kan jag då även den vägen få ljud genom systemet när jag kollar på tv? Eller behövs det göras nåt mer då? Gärna tips på inställning om det behövs.

Har kopplat ihop systemet med datorn, men får där riktigt dåligt ljud. Ja, jag får ljud men det låter riktigt dåligt och ingen bas alls. Kollar jag på film eller spelar en skiva, i systemet, så är ljudet grymt. Men när jag sen kör över till AUX och ska lyssna genom datorn så är det kass. Någon som kan ha tips på vad det kan bero på? Känns som att det måste vara någon inställning på datorn eftersom ljud från andra källor funkar fint. Nu har jag kopplat ihop det med 3,5 mm --> rca, behöver det vara optiskt för att få bra ljud?

Många funderingar, men hoppas på svar!

<{POST_SNAPBACK}>


Vilken TV kör du med? Har du en Panna från 2007 så ska du köra med "viera link", och då får du ljudet från TV:n via SC-PT850. Kör själv SC-PT850 + PX70 via viera link och funkar fint.

Ljudet från datorn verkar skumt. Måste vara nåt problem med ljudkällan (datorn)... ;)

Redigerat av z@mbie, 02 oktober 2007 - 18:06.


#16

Postad 02 oktober 2007 - 19:52

Blind_
  • Blind_
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej

Funderar på vilka kablar som följer med vid köp av systemet? Undrar även om längden på högtalarkablarna.

#17

Postad 02 oktober 2007 - 21:49

BigD
  • BigD
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Har precis köpt och packat upp mitt nya hemmabiosystem, SC-PT850 och är än så länge mycket nöjd. Det är dock en del frågetecken jag hoppas nån här kan hjälpa mig räta ut.

När jag kopplar ihop systemet med tv'n genom HDMI-sladd, kan jag då även den vägen få ljud genom systemet när jag kollar på tv? Eller behövs det göras nåt mer då? Gärna tips på inställning om det behövs.

Har kopplat ihop systemet med datorn, men får där riktigt dåligt ljud. Ja, jag får ljud men det låter riktigt dåligt och ingen bas alls. Kollar jag på film eller spelar en skiva, i systemet, så är ljudet grymt. Men när jag sen kör över till AUX och ska lyssna genom datorn så är det kass. Någon som kan ha tips på vad det kan bero på? Känns som att det måste vara någon inställning på datorn eftersom ljud från andra källor funkar fint. Nu har jag kopplat ihop det med 3,5 mm --> rca, behöver det vara optiskt för att få bra ljud?

Många funderingar, men hoppas på svar!

<{POST_SNAPBACK}>


Vilken TV kör du med? Har du en Panna från 2007 så ska du köra med "viera link", och då får du ljudet från TV:n via SC-PT850. Kör själv SC-PT850 + PX70 via viera link och funkar fint.

Ljudet från datorn verkar skumt. Måste vara nåt problem med ljudkällan (datorn)... ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Tack för svar. Kör exakt samma som dig, alltså SC-PT850 + PX70. Så man kör bara med HDMI sladd mellan tv och systemet, men måste köra med viera link för att få ut tv-ljud ur systemet? Låter flott isf. Ska prova det.

Ja, det där med ljudet från datorn, måste vara nåt fel på inställningarna på datorn.. Det ska jag försöka styra upp.

#18

Postad 02 oktober 2007 - 21:52

BigD
  • BigD
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej

Funderar på vilka kablar som följer med vid köp av systemet? Undrar även om längden på högtalarkablarna.

<{POST_SNAPBACK}>


Alla högtalarsladdar följer med systemet, men sladdarna är ganska korta. Hade ett system från panasonic förut och då var sladdarna länge, skumt. Men imorrn ska jag försöka köpa nya längre sladdar till min bakhögtalare, vill inte behöva dra sladdarna rakt över golvet.

HDMI-sladd eller Scart-sladd följer inte med, det måste du köpa till själv. Själv blev jag ganska snopen när HDMI-sladd inte följde med, Så beställ en sån på samma gång om du inte redan har en.

Redigerat av BigD, 02 oktober 2007 - 21:52.


#19

Postad 08 oktober 2007 - 09:27

Blind_
  • Blind_
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa nya högtalarkablar runt 15m till bakhögtalarna. Tänkte handla på http://www.kabelgiga...&id=25&menyid=1 . Vilken tjocklek ska jag ha? Är det någon märkbar kvalitetsskillnad på olika högtalarkablar?

#20

Postad 12 oktober 2007 - 15:09

Helitob
  • Helitob
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har SC-PT850 radiomottagare?

Jag har letat som sjutton men enligt mina efterforskningar så är det inte så. Så då tänkte jag kolla med er som redan har systemet, finns det radio?

#21

Postad 12 oktober 2007 - 21:22

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Har SC-PT850 radiomottagare?

Jag har letat som sjutton men enligt mina efterforskningar så är det inte så. Så då tänkte jag kolla med er som redan har systemet, finns det radio?

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, den har radio...

#22

Postad 15 oktober 2007 - 20:28

r0lf
  • r0lf
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hejsan har haft detta paket i en månad drygt nu .. kanon nöjd riktigt braljud .. basen är inte o snacka om :) ... men dock undrar ja två saker .. finns det nån open/close knapp på fjärren ? och kan man höja volymen manuelt för vissa högtalare tex centern så man får lite mer tal ??

/D

#23

Postad 19 oktober 2007 - 13:23

BigD
  • BigD
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det ingen som har detta system som kanske har köpt längre kablar eller i alla fall vet vilken storlek det ska vara på kablarna till högtalarna?

#24

Postad 22 oktober 2007 - 09:06

mabbe
  • mabbe
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Är det ingen som har detta system som kanske har köpt längre kablar eller i alla fall vet vilken storlek det ska vara på kablarna till högtalarna?

<{POST_SNAPBACK}>



Om jag nu inte missförstår dig, så svarar jag på frågan ang. kablarnas tjocklek. Om du är rädd för att en för tjock kabel inte ska gå in i högtalaringången, så gå på den tunnaste, det borde ändå fungera alldeles utmärkt. I värsta fall får du köpa en liten bit med dig hem innan du går loss på 15M, så kan du se om kabeln passar eller ej.

Jag har inte systemet, men utifrån bild på högtalarna borde du lätt kunna köra med en kabeldiameter på ca 0,75mm² eller, på sin höjd 1,5mm². Mer än så behöver du inte, garanterat.

Gå till kjell & co och be att få kolla på de olika tjocklekarna. Så ser du mer vad som passar bäst i hemmet. Kjell&Co tar 6kr/m för 0,75mm² och 8kr/m för 1,5mm².

#25

Postad 26 oktober 2007 - 15:35

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
lite nyfiken på detta system då alla samsu(n)g går bort då dom är spärrade mot brända skivor.
läser detta på netonnet: DivX/Xvid/Version: Ja/Nej/3, 4, 5, 6
klarar den inte xvid ? finns väl inget i divx längre? allt kommer väl som xvid nu. nån som testat och vet mera?

/Magnus

#26

Postad 02 november 2007 - 21:09

nismo
  • nismo
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Behövs det någon special kabel för att få det att fungera mot sin tv (pv60) ni snackar om någe link eller någe?

#27

Postad 04 november 2007 - 20:40

Chris87
  • Chris87
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag går i tankarna på att köpa antingen SC-PT850 eller SC-PT550. Jag har försökt att hitta något ställe som har SC-PT850 framme, men närmast kom Onoff som hade en silvrig SC-PT550. Det är ingen som skulle kunna tänka sig att ta lite bilder på hur den svarta enheten ser ut? Är det värt de extra pengarna gentemot SC-PT550? För det enda jag kan se som skiljer är surround högtalarna.

Redigerat av Chris87, 04 november 2007 - 20:41.


#28

Postad 07 november 2007 - 17:22

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

lite nyfiken på detta system då alla samsu(n)g går bort då dom är spärrade mot brända skivor.
läser detta på netonnet: DivX/Xvid/Version: Ja/Nej/3, 4, 5, 6
klarar den inte xvid ? finns väl inget i divx längre? allt kommer väl som xvid nu. nån som testat och vet mera?

/Magnus


Enligt Panasonic center i Stockholm så fungerar det med DivX.

"Spelar DVD-RAM/-R/-R DL/-RW DVD+R/+R DL/+RW,DVD-Audio, Video CD, CD,CD-R/RW, SVCD, MP3,VMA, HighMAT (level 2), JPEG, MPEG4, samt DivX."

www.panasonic-center.se

#29

Postad 09 november 2007 - 15:05

Iceon
  • Iceon
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjena...

Köpte precis Sc pt 850

Har läst så mkt positivt om paketet här på forumet tidigare

men tycker inte att det är det där lilla extra trycket man skulle vilja ha i ett sådant dyrt paket

eller kan det vara jag som har missat någon inställning som kanske ger det där lilla extra har ju trotts allt

bara haft paketet i en dag!

Någon som har några tips på va man kan göra lr vilka inställningar som ger det bästa resultatet???

#30

Postad 18 november 2007 - 13:15

bovard
  • bovard
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har beställt detta paket SC-PT850 ... köpte grisen i säcken, men jag litar på era omdömen.
har lite funderingar...

Jag har fattat att den har 1st optisk ingång, på så sätt kan jag koppla in mitt PS3 till den. :wub:

Men hur är det med andra ljudingångar? finns det? tänkte koppla in Dreamboxen också.... :lol:
det måste väl finnas analog ljudingång iallafall på den? :)
Jag har för mig att jag läst att det ska finnas en optisk splitter... fungerar det bra??
Ellerhur fassen ska man göra? hur har ni löst det.

Synd att det är lite med ingångar men men...

En grej till, det finns inte en enda som har den på lager?? hoppas den ens går att få tag på.

Redigerat av bovard, 18 november 2007 - 14:18.


#31

Postad 19 november 2007 - 12:14

macmac
  • macmac
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en http://www.kjell.com...o...37406&path=

#32

Postad 20 november 2007 - 01:19

bovard
  • bovard
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ja jag beställde en sån idag...
Det är tur att finns sånna, men samtidigt jobbigt att man måste fram o ändra manuellt när man ska byta enhet s.a.s
Tack för tipset ändå....
Är det någon som har detta system som samtidigt kör med sin PS3 inkopplat på den?

#33

Postad 20 november 2007 - 11:27

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Jag går i tankarna på att köpa antingen SC-PT850 eller SC-PT550. Jag har försökt att hitta något ställe som har SC-PT850 framme, men närmast kom Onoff som hade en silvrig SC-PT550. Det är ingen som skulle kunna tänka sig att ta lite bilder på hur den svarta enheten ser ut? Är det värt de extra pengarna gentemot SC-PT550? För det enda jag kan se som skiljer är surround högtalarna.


Inne på samma spår, de enda skillnader jag ser är att PT850 har 150 W mer samt automatisk högtalarinställning.

#34

Postad 21 november 2007 - 13:58

Eidman
  • Eidman
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej!

Håller på att sätta ihop ett paket till min flickväns mamma beståendes av ett hemmabiosystem och en 32" lcd.
Vill bara dubbelkolla.

Klarar denna uppskalning till 720p?
Folk säger att de kör ljudet via hdmi från teve till PT850 via viera link. Funkar det även fast man t.ex. kör en Samsung teve? Eller måste man då koppla externt via t.ex. rca?
Är den regionsfri samt spelar upp brända dvd´r utan problem?

Mvh Björn

#35

Postad 23 november 2007 - 21:08

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej!

Håller på att sätta ihop ett paket till min flickväns mamma beståendes av ett hemmabiosystem och en 32" lcd.
Vill bara dubbelkolla.

Klarar denna uppskalning till 720p?
Folk säger att de kör ljudet via hdmi från teve till PT850 via viera link. Funkar det även fast man t.ex. kör en Samsung teve? Eller måste man då koppla externt via t.ex. rca?
Är den regionsfri samt spelar upp brända dvd´r utan problem?

Mvh Björn


Klarar uppskalning till 1080P!
Ljudet via HDMI går PT850 --> TV, ej TV --> PT850.

Detta är viera link: http://panasonic.co....link/index.html
Funkar ENDAST på modeller (TV) från 2007, tex PX70, PV70.
Ej regionsfri, men spelar upp brända DVD utan problem.

Haft min PT850 i ca 2mån och varit skit nöjd!!!!!!!!!

Blivit mycket grant's nu så orkat inte skriva mer... :)

#36

Postad 26 november 2007 - 02:02

Stygge Stigge
  • Stygge Stigge
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag hade bestämt mig för detta paket men det verkar inte finnas i lager till rimligt pris. Är den på utgång?

#37

Postad 27 november 2007 - 16:43

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Har precis hjälpt en på jobbet med TV (Toshiba 37") & Hemmabio-system. blev ett 850 (skall installera det åt honom ikväll).

Angående regionsfri så går den att göra reg-fri genom att man använder en speciell fjärrkontroll som skickar koder till burken. Man kan få tag på en dylik här: http://www.dvdcodes....pan800to899.php
Gissningvis finns det butiker/service-center som sitter på dylika å utför jobbet härhemma också utan att man behöver köpa en sådan. Han som jag valt systemet till vet inte vad regioner är så... tja det är lite jobbigt att sälja in den extra kostnaden just nu :( .

Kan kolla 720p när jag får vantarna på burken.

#38

Postad 27 november 2007 - 22:08

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Ok, har satt upp systemet nu åt honom. Först alla plus:

720p, 1080i, 1080p funkar fin-fint, enkelt å smidigt.
Den klarade alla skivor som skickade in (DVD-RW, DVD+RW, DVD-R) + USB-uppspelning av divx.
Speciellt USB-uppspelningen är grymt smart.
Snabb i menyerna å inga fördröjningar att tala om.
Radio-delen var klockren, trevligt med RDS i display'en.
Verkar som subtitles funkar också till video-filer (fanns inställning för det i alla fall), trevligt!

Det var några av de trevliga sakerna. De saker som jag tyckte var sämre med systemet var;

1. Ingen Digital-ingång (om jag minns rätt) för audio (någon får rätta mig här om jag har fel). (Finns en Optisk ingång, letade efter en koax, därför såg jag den inte!)
2. Uppskalningen bra mycket sämre än min Oppo. Bilden blev onödigt korning, kändes som att se filmer som gjort om för att se gamla ut. Utan skärpningen viss minskning av kornigheten men samtidigt tappade man rejält med skärpa å upplösning, så slutvalet blev att köra med skärpning.
3. Kass fjärrkontroll. Funktionell ja, men t.ex. input å volymknapparna skulle varit större/tydligare (inte likadana som alla andra).
4. Alldeles för skrikig diskant å få möjligheter att justera den (soft-mode hjälpte lite).
5. Auto-justeringsfunktionen för surrounden var lite smålöjlig (men visst viss funktion). Den mätte delay'en, det var allt, ingen equalizer justering eller någonting annat.
6. Subwoofern är ej aktiv, så den går inte att byta ut (men visst till den som köper ett sådant här system kanske det kvittar).

Sammanfattningsvis ett system väl värt pengarna, det primära de skulle fixa är den skrikiga diskanten samt göra det lättare för svensson att få burken regionsfri.

EDIT: kom på en sak till...

Redigerat av Swann, 28 november 2007 - 09:07.


#39

Postad 28 november 2007 - 08:24

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Ok, har satt upp systemet nu åt honom. Först alla plus:

720p, 1080i, 1080p funkar fin-fint, enkelt å smidigt.
Den klarade alla skivor som skickade in (DVD-RW, DVD+RW, DVD-R) + USB-uppspelning av divx.
Speciellt USB-uppspelningen är grymt smart.
Snabb i menyerna å inga fördröjningar att tala om.
Radio-delen var klockren, trevligt med RDS i display'en.
Verkar som subtitles funkar också till video-filer (fanns inställning för det i alla fall), trevligt!

Det var några av de trevliga sakerna. De saker som jag tyckte var sämre med systemet var;

1. Ingen Digital-ingång (om jag minns rätt) för audio (någon får rätta mig här om jag har fel).
2. Uppskalningen bra mycket sämre än min Oppo. Bilden blev onödigt korning, kändes som att se filmer som gjort om för att se gamla ut. Utan skärpningen viss minskning av kornigheten men samtidigt tappade man rejält med skärpa å upplösning, så slutvalet blev att köra med skärpning.
3. Kass fjärrkontroll. Funktionell ja, men t.ex. input å volymknapparna skulle varit större/tydligare (inte likadana som alla andra).
4. Alldeles för skrikig diskant å få möjligheter att justera den (soft-mode hjälpte lite).
5. Auto-justeringsfunktionen för surrounden var lite smålöjlig (men visst viss funktion). Den mätte delay'en, det var allt, ingen equalizer justering eller någonting annat.
6. Subwoofern är ej aktiv, så den går inte att byta ut (men visst till den som köper ett sådant här system kanske det kvittar).

Sammanfattningsvis ett system väl värt pengarna, det primära de skulle fixa är den skrikiga diskanten samt göra det lättare för svensson att få burken regionsfri.

EDIT: kom på en sak till...


Den har visst digitalingång. Subwoofern är ej aktiv, men räcker gott o väl till detta system. Det går att byta ut subben, om man nu så önskar.
Fjärren funkar bra. Volymknapparna är ju STORA. förstår inte vad du gnäller över...

#40

Postad 28 november 2007 - 09:05

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
:)

Tackar för rättningen gällande digital ingången (tar bort det från mitt inlägg så att ingen råkar läsa fel här). (Kollade precis in databladet å förstår varför jag inte såg den, tydligen bara optisk, ingen koax å tja det var en sådan jag letade efter för att koppla in hans tv).

Angående volymknapparna, måste du behaga skämta (eller ha fått en annan fjärrkontroll), knappar är svarta (förutom den röda on-off å trevligt blå för paus/play/stopp (så skulle volymen också vara)), alla knappar är identiskt lika stora å volymknapparna sitter på högersidan med samma avstånd mellan knapparna som alla andra. Jag kan visa dig hur många fjärrisar som helst som är bättre.
Han som jag valde systemet till, fick t.ex. sätta på glasögonen för att se vilka som är volymknapparna, det var inte naturligt vilka det var.

Att byta ut subben, då kan man bara välja en passiv-subbe = finns inte speciellt många sådana på marknaden (måste ju även passa in på förstärkaren också).


Försökte verkligen inte gnälla utan ge en objektiv bild utifrån, från en (=jag) som INTE köpt/valt systemet för sig själv utan för någon annan. Sorry om jag trampade på en känslig tå.

EDIT: Rättstavning

Redigerat av Swann, 28 november 2007 - 09:14.


#41

Postad 02 december 2007 - 16:23

bling_freak
  • bling_freak
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
hej
jag har köpt panasonic SC-PT850 men mina hötalare säger annat ex model numer på en av mina högtalare är SB-HS850 medans de andra två är SB-HF550 och sladdarna är olika långa har jag blivit lurad eller stämmer det har nogån samma problem och min center säger samma SB-HC550 är det model numret bara eller utmärker de modellel på hela systemet......... HJÄLP!!!!!!!!!!!!! får damp

#42

Postad 03 december 2007 - 18:51

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Det stämmer att kablage't är olika långt. Det till fronthögtalarna är kortare. Huruvida du har fått rätt eller fel kan jag dock inte svara på då systemet inte är hemma hos mig.

Om det ser ut som på bilderna så är det nog rätt :( (dvs. fyra stycken stativhögtalare (varav två har längre kablage än de andra två) å en liten center).

#43

Postad 04 december 2007 - 21:20

Unregistered2ccfd3d5
  • Unregistered2ccfd3d5
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
SB-HF550 är front högtalarna.
SB-HS850 är bakre högtalarna.

#44

Postad 05 december 2007 - 14:02

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det skulle gå bra att koppla in KEF KHT-2005.2 högtalarpaket istället för dom som följer med??

:mellow:

#45

Postad 06 december 2007 - 10:16

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Är det ett paket med Aktiv-sub så kan du glömma det (någon bas alltså), däremot "om" passiv, då torde det funka. Sedan kanske du inte kan kräma på så mycket, beror mycket på hur svårdrivet KEF-systemet är

#46

Postad 02 februari 2008 - 22:50

Unregistered2ccfd3d5
  • Unregistered2ccfd3d5
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det skulle gå bra att koppla in KEF KHT-2005.2 högtalarpaket istället för dom som följer med??

;)

Nån som använder andra högtalare än dom som man fick med?
Kommer det att låta bättre med https://www.prisjakt...ukt.php?p=27539 än med högtalarna som var med?

#47

Postad 04 februari 2008 - 19:51

Ejan
  • Ejan
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa detta system då det fått väldigt fina betyg och lovord..men har suttit och läst en heldel på engelska forum och det är rätt många som klagar på att DVD bilden är riktigt dålig genom HDMI och att basen är klen samt att brända skivor hackar och strular

är det nåt ni PT850 ägare också märkt av ?? tacksam för svar

Redigerat av Ejan, 04 februari 2008 - 20:08.


#48

Postad 09 februari 2008 - 22:17

sundelin
  • sundelin
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Håller det här systemet på att utgå? eller har dom bara leveransproblem?

#49

Postad 11 februari 2008 - 19:48

Ejan
  • Ejan
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
beställde detta system nyss tillsammans med en 42" PX70..tror jag kommer bli nöjd :-)

#50

Postad 11 februari 2008 - 23:29

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det skulle gå bra att koppla in KEF KHT-2005.2 högtalarpaket istället för dom som följer med??

:)



Herregud påg :P . Har du ett sånt system så köp dig en ritkig förstärkare då Keffarna gillar effekt....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.