Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung HT-C5500 Bra eller dåligt?

94 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung HT-C5500 (Hemmabiosystem) 5 7,92 (12) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 05 september 2010 - 04:55

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Någon som äger eller har testat detta systemet. Är sugen på det. Hittar inte så många recensioner om det. Ska åka in i veckan och kolla om Siba eller Elgiganten har det hemma så man kan lyssna på det.

#2

Postad 13 september 2010 - 22:15

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Någon som äger eller har testat detta systemet. Är sugen på det. Hittar inte så många recensioner om det. Ska åka in i veckan och kolla om Siba eller Elgiganten har det hemma så man kan lyssna på det.


Tjena! Sent svar men jag har Samsung HT-C6500 och tycker det låter kanon för mitt lilla vardagsrum..
Det täcker absolut mina behov för film och musik... Säkerligen inte lika bra som stora paket men..
Storleken var en av anledningarna till att jag valde den...

#3

Postad 16 september 2010 - 23:28

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Nån som har testat systemet än? Är också lite sugen på det.

#4

Postad 17 september 2010 - 15:16

pixelroom
  • pixelroom
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Skulle också gärna vilja veta lite mer om detta system.

#5

Postad 19 september 2010 - 19:08

Matarn
  • Matarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Går det att koppla datorn till systemet genom hdmi och både få ut bild samt ljud eller är det enbart bild?

#6

Postad 19 september 2010 - 21:15

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Enl spec så har den 2 HDMI in så det torde innebära att den tar både ljud o bild. Om din dator har ett integrerat ljud-/bildkort så blir det nog perfekt. Har beställt paketet med leverans i veckan, dock så klarar min dator inte ljud/bild samtidigt med HDMI - men vem vet: Datorn kanske snart går sönder ;)

#7

Postad 20 september 2010 - 11:42

Matarn
  • Matarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Enl spec så har den 2 HDMI in så det torde innebära att den tar både ljud o bild. Om din dator har ett integrerat ljud-/bildkort så blir det nog perfekt. Har beställt paketet med leverans i veckan, dock så klarar min dator inte ljud/bild samtidigt med HDMI - men vem vet: Datorn kanske snart går sönder :)


Låter bra! Jag använder mig av en laptop så har inte så många ljudutgångar förutom mic och headset.

#8

Postad 11 oktober 2010 - 21:31

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Köpt, ihopsatt o kalibrerat ljudet (HT-C5550) men en hel del kvar innan något omdöme kan ges avseende ljud o bild. Det är ett litet H... att få i skruvarna till golvarnas fotstöd däremot. Jag var tvungen att använda maskinkraft! Antingen är det fel skruvar eller så är golvarna felkonstruerade till det exemplar jag fått. Eller så är det feldesignat från början?

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 11 oktober 2010 - 21:32.


#9

Postad 14 oktober 2010 - 13:44

Kriktor
  • Kriktor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt denna, men har problem att få in tv-ljudet till anläggningen. Använder en RCA kabel då jag inte har en optisk ljudutgång på tvn. Det fungerar om jag kopplar från hörlursuttaget på tvn men inte 2CH-utgången.

Fungerar det för er andra? Har ni några förslag på vad som kan vara fel?

Kan tilläggas att jag försökt med två olika lcd-tvs med samma resultat, dvs inget ljud..

#10

Postad 16 oktober 2010 - 11:33

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Omdömme på HT-C5550 i mitt galleri. Inget foto dock eftersom jag håller på att flytta.

#11

Postad 28 oktober 2010 - 16:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
I standby, sänder detta system då vidare HDMI?

Eller måste systemet vara på för att man ska kunna se på TV om man kopplat digitalboxen via HDMI på denna enhet?

I övrigt, borde vara några som använt det nu ett tag och kan komma med lite mer kommentarer kring system.

#12

Postad 28 oktober 2010 - 19:01

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Har kopplat upp systemet igen efter flytt och skall uppgradera firmware imorgon samt se på någon film till innan eventuella kompletterande kommentarer. Ljudmässigt (framförallt tydlighet i diskant) tycker jag låter bättre än mitt gamla system (HT-BD 2)

#13

Postad 28 oktober 2010 - 19:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Strömkarlen, jag ser framemot det. Håller på och letar runt efter ett system som uppfyller mina önskemål och detta kan göra det.

Saker man vill veta är ju givetvis det vanliga, dvs bra ljud (film/TV), godkänt ljud musik/radio, bra bild, enkel hantering och hur det fungerar med externa källor. Om den släpper igenom HDMI även när den är avstängd...

lägger till att givetvis är stödet för uppspelning via nät och hur bra den hanterar DivX och MKV av intresse även.

Eller, mmh, kanske ska satsa på en receiver istället..

Redigerat av Monshi, 28 oktober 2010 - 20:16.


#14

Postad 28 oktober 2010 - 21:22

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Strömkarlen, jag ser framemot det. Håller på och letar runt efter ett system som uppfyller mina önskemål och detta kan göra det.

Saker man vill veta är ju givetvis det vanliga, dvs bra ljud (film/TV), godkänt ljud musik/radio, bra bild, enkel hantering och hur det fungerar med externa källor. Om den släpper igenom HDMI även när den är avstängd...

lägger till att givetvis är stödet för uppspelning via nät och hur bra den hanterar DivX och MKV av intresse även.

Eller, mmh, kanske ska satsa på en receiver istället..


Försökte få bild till TV från datorn via avstängd huvudenhet, men lyckades inte. Blir för sent för att fördjupa mig idag. Får återkomma.

#15

Postad 28 oktober 2010 - 21:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Försökte få bild till TV från datorn via avstängd huvudenhet, men lyckades inte. Blir för sent för att fördjupa mig idag. Får återkomma.


Ingen brådska även om jag givetvis är otålig :P

ed:
börjar även fundera på vad skillnaden kan vara mellan 5500 och 5900

många snarlika system från flera tillverkare, sony, samsung, lg, namedropping...

Redigerat av Monshi, 29 oktober 2010 - 08:53.


#16

Postad 29 oktober 2010 - 12:39

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
5900 är 3D-varianten av samma system - o ja många snarlika system är det :)
http://www.samsung.c...getype=subtype#

Bägge skall klara MKV o DivX

#17

Postad 29 oktober 2010 - 13:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Tyckte jag lusläste bådas egenskaper men missade visst 3D-biten.

Fast 3D är också ganska ointressant för mig idag för i ärlighetens namn kommer systemet främst användas för TV-ljud, dvs film från filmkanaler och liknande.

Man vacklar än hit, än dit. Nästan så jag funderar på om ett 2.1 system är att föredra men de funderingarna hör inte hemma i denna tråd.

Många system finns det men som tur är kan man ta bort många pga av formatet på dem och även vad de har för ingångar och ej. Tyvärr brister det på den fronten på prisjakt, ofta det saknas uppgifter om kontakter.

#18

Postad 29 oktober 2010 - 16:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Efter en lite tur till teknikladan kan jag säga att ett Samsung system blir det inte. Inte en chans. Sorry. Gillar inte alls högtalarna. Nä, pianolack har väl sin plats med inte på plastiga högtalare i mitt vardagsrum.

kanske passar bättre i ditt men inte här.

Nu lutar det åt Sony DBV-E370 istället. Snarlik men lite annorlunda.

#19

Postad 29 oktober 2010 - 16:29

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Efter en lite tur till teknikladan kan jag säga att ett Samsung system blir det inte. Inte en chans. Sorry. Gillar inte alls högtalarna. Nä, pianolack har väl sin plats med inte på plastiga högtalare i mitt vardagsrum.

kanske passar bättre i ditt men inte här.

Nu lutar det åt Sony DBV-E370 istället. Snarlik men lite annorlunda.


Det är tur att vi är olika och att efterfrågan regerar- annars hade det bara funnits ett system :)

#20

Postad 30 oktober 2010 - 16:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Det är tur att vi är olika och att efterfrågan regerar- annars hade det bara funnits ett system :(


Visst är det. Ska leka runt lite med det, blev ett köp av Sonys system alltså, och se vad jag tycker om det.

Snabba bedömningen är att.. tja, det är nog värt pengarna men något riktig djup i ljudet kan inte de små högtalarna fixa. Fast vad ska man förvänta sig egentligen? Man får vad man är värd. Ska leka runt lite mer innan jag fäller ett djupare omdöme och då sker det på Prisjakts produktsida.

#21

Postad 07 november 2010 - 09:51

b0b3
  • b0b3
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
funderar på att köpa en samsung 5500, men kan inte hitta mågonstans information om och vilken typ av undertexter den stödjer vid divx/xvid/mkv uppspelningen. har någon svar på det? tack.

#22

Postad 12 november 2010 - 16:55

Unregistered41396a47
  • Unregistered41396a47
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

funderar på att köpa en samsung 5500, men kan inte hitta mågonstans information om och vilken typ av undertexter den stödjer vid divx/xvid/mkv uppspelningen. har någon svar på det? tack.


jag kör alltid .srt. tror inte att .sub fungerar, men vem behöver det `; )

#23

Postad 15 november 2010 - 01:46

banfield
  • banfield
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Fungerar super. Ny firmware hitta den igår 1013.1 men vet inte vad den gör. Stör mig dock på en sak är att det jäkla rassel när läsaren börja läsa eller byter kapitel. Någon annan som upplever samma sak eller de ett fel?

#24

Postad 15 november 2010 - 11:46

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Fungerar super. Ny firmware hitta den igår 1013.1 men vet inte vad den gör. Stör mig dock på en sak är att det jäkla rassel när läsaren börja läsa eller byter kapitel. Någon annan som upplever samma sak eller de ett fel?


Tack för tipset om firmware - får pröva den i slutet på veckan. Rassel vid uppstart har jag inte med min och inte heller vid spårbyte eller annars heller. Blir mer o mer imponerad av systemet :D

#25

Postad 28 december 2010 - 10:57

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Kan någon som har systemet svara på om det har lipsync (eller vad det nu kan tänkas heta)? Eller slipper man månne dom problemen om både tv och ljudsystem är av samma fabrikat?

#26

Postad 28 december 2010 - 12:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Kan någon som har systemet svara på om det har lipsync (eller vad det nu kan tänkas heta)? Eller slipper man månne dom problemen om både tv och ljudsystem är av samma fabrikat?


Ja det har AV-synk (0 - 300 ms). Skall dock normalt inte vara några problem om du använder HDMI från reciver till TV, t ex film på BD. Möjligtvis viss fördröjning ibland om du använder reciverns D.IN-läge för att få ljud till högtalarna när du tittar på TV (optisk ljudkabel från HDTV-box till reciever). Men detta upplever jag mer som "fel" på HDTV-boxen och/eller TV-produktion än på hemmabiosystemet, eftersom synfelet inte är permanent utan skiftar beroende på program.

#27

Postad 10 januari 2011 - 06:23

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Nu till nästa fråga:
Kan någon hjälpa mig få bort "porrfilmsfiltret" som Samsung visst bråkar med på varenda produkt.
Jag har lyckats få bort det på min TV, men på blu-rayen har jag hittills inte lyckats.

#28

Postad 10 januari 2011 - 08:49

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Vilket porrfilmsfilter? :(

#29

Postad 10 januari 2011 - 09:39

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Det är nåt filter/bildförbättring som gör att bilden ser overklig ut. Människor och föremål ser ut att vara inklippta osv.
Väldigt irriterande och riktigt fult, men tydligen något som Samsung verkar nöjda med.

#30

Postad 10 januari 2011 - 09:46

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Jaha, trodde det var något mer "upphetsande" än så :(

#31

Postad 10 januari 2011 - 10:05

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hade det varit så hade jag väl förstås inte velat ta bort det! :-)
Det var för att det liknar porrfilm (har jag hört) när den där bildförbättringen är på.

#32

Postad 10 januari 2011 - 18:38

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Aldrig hört talas om sådant filter eller egenskap på hemmabiosystemen, men däremot amatörfilmskänlsa på TV-apparater när s k bildförbättrare är påslagna. Du får gå in i menyn och i visning under inställningar för justering:

-Filmram (24 r/s på eller av beroende på om du ser på BD eller ej).
- Progressivt läge (auto eller video beroende på om du ser på video eller TV).
- HDMI djup färg (auto eller av beroende på egen uppfattning).

Även under allmänt finns alternativet:
- Främre skärm (mörkare/ljusare/auto) som kanske kan spöka till det.

#33

Postad 12 januari 2011 - 15:47

StoffeGbg
  • StoffeGbg
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Nu till nästa fråga:
Kan någon hjälpa mig få bort "porrfilmsfiltret" som Samsung visst bråkar med på varenda produkt.
Jag har lyckats få bort det på min TV, men på blu-rayen har jag hittills inte lyckats.



Du får gå in i TV-inställningarna för din blu-ray ingång och stänga av 100 Hz-läget. Tror det är det som
orsakar dokumentärfilms-känslan.

#34

Postad 17 januari 2011 - 07:11

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Du får gå in i TV-inställningarna för din blu-ray ingång och stänga av 100 Hz-läget. Tror det är det som
orsakar dokumentärfilms-känslan.

Där hade vi det. Äntligen kan jag börja njuta istället för att bli irriterad.

Tack för hjälpen!

#35

Postad 20 januari 2011 - 16:48

EBrook
  • EBrook
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Liksom många här är även jag intresserad av ovan nämnda system, Samsung HT-C5500. Men kan även tänka mig Samsung HW-C560S, Då i stort sett enda skillnaden är att det inte följer med någon bluray, vilken jag inte sörjer då jag kör med min mediaspelare, Xtreamer.
Min fråga är egentligen två;

1) Vad mer än bluray spelaren skilljer dessa åt?
2) Varför rekommenderades trådskaparen tidigt i tråden att köpa en bluray-spelare, om ens mediaspelare gör alt jobb så varför ha en sådan liggandes och sammla damm?

#36

Postad 20 januari 2011 - 19:22

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Liksom många här är även jag intresserad av ovan nämnda system, Samsung HT-C5500. Men kan även tänka mig Samsung HW-C560S, Då i stort sett enda skillnaden är att det inte följer med någon bluray, vilken jag inte sörjer då jag kör med min mediaspelare, Xtreamer.
Min fråga är egentligen två;

1) Vad mer än bluray spelaren skilljer dessa åt?
2) Varför rekommenderades trådskaparen tidigt i tråden att köpa en bluray-spelare, om ens mediaspelare gör alt jobb så varför ha en sådan liggandes och sammla damm?


1. Inget vad jag kan se.
2. Under förutsättning att recievern kan ta emot o behandla signalen rätt från din mediaspelare, så ser ditt alternativ till C5500 intressant ut. Skulle vara kul o få ta del av din upplevelse av C560S. Recievern har väl inte fått topbetyg vad jag har läst, men det kanske man inte kan förvänta sig i den prisklassen?

#37

Postad 20 januari 2011 - 21:10

EBrook
  • EBrook
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

1. Inget vad jag kan se.
2. Under förutsättning att recievern kan ta emot o behandla signalen rätt från din mediaspelare, så ser ditt alternativ till C5500 intressant ut. Skulle vara kul o få ta del av din upplevelse av C560S. Recievern har väl inte fått topbetyg vad jag har läst, men det kanske man inte kan förvänta sig i den prisklassen?


Ärligt talat så förstår jag inte alla tekniska detalje :$ enligt mina otränade ögon så var det samma packet, fast det ena utan bluray och lite lite billigare. Då priset är i stort sett samma, vilket bör jag välja? Ljudet som är viktigast! inkl lr exklu bluray(kommer aldrig använda den)

#38

Postad 20 januari 2011 - 22:44

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Ärligt talat så förstår jag inte alla tekniska detalje :$ enligt mina otränade ögon så var det samma packet, fast det ena utan bluray och lite lite billigare. Då priset är i stort sett samma, vilket bör jag välja? Ljudet som är viktigast! inkl lr exklu bluray(kommer aldrig använda den)


5500 har ju en kombinerad BD-spelare o reciever i samma "låda". C560S har bara en reciever utan BD-spelare som du själv noterat. Du vill väl koppla din mediaspelare till recievern för att få ljud till högtarna och bild på TV-skärmen? För att detta skall fungera måste du ha rätt utgångar från mediaspelaren (HDMI med ljud och bild i samma utgång helst även om det finns andra lösningar), sladdar och ingång i recievern för detta. Detta går i o för sig också att göra med 5500 recievern, så funktionen mellan de två systemen är det ingen skillnad på o högtalarna är de sama. 5500 har två ingångar för HDMI och 560S har fyra om jag inte minns fel, så i din sits hade jag provat 560S för att se om den håller bild- och ljudkvalitetmässigt, vilket det finns risk för att den inte gör för de som har lite högre krav. Men här är lite synpunkter på den i all fall:
http://www.testfreak...msung-hw-c560s/

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 20 januari 2011 - 22:45.


#39

Postad 24 januari 2011 - 20:48

EBrook
  • EBrook
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

5500 har ju en kombinerad BD-spelare o reciever i samma "låda". C560S har bara en reciever utan BD-spelare som du själv noterat. Du vill väl koppla din mediaspelare till recievern för att få ljud till högtarna och bild på TV-skärmen? För att detta skall fungera måste du ha rätt utgångar från mediaspelaren (HDMI med ljud och bild i samma utgång helst även om det finns andra lösningar), sladdar och ingång i recievern för detta. Detta går i o för sig också att göra med 5500 recievern, så funktionen mellan de två systemen är det ingen skillnad på o högtalarna är de sama. 5500 har två ingångar för HDMI och 560S har fyra om jag inte minns fel, så i din sits hade jag provat 560S för att se om den håller bild- och ljudkvalitetmässigt, vilket det finns risk för att den inte gör för de som har lite högre krav. Men här är lite synpunkter på den i all fall:
http://www.testfreak...msung-hw-c560s/



hehe ;) Då systemen kostar typ lika(prisskillnaden är en större familjepizza om jag minns rätt), och högtalarna är likadana, så är det samma system, man får välja mellan en Bluray-spelare eller 2st HDMI utgångar till.
Men reciverna skiljer sig lite åt i kvalitet, och du antyder att 560S har sämre bild&ljud än 5500, har jag förstått dig rätt? haha och jag ska köpa och berätta vad jag tycker? well..mina tondöva öron kommer inte att kunna bedöma ljudet på ett i era ögon korrekt sätt. Slår nog till på 5500 då jag förstått det som om den recivern är något bättre?

Redigerat av EBrook, 24 januari 2011 - 21:24.


#40

Postad 24 januari 2011 - 22:11

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

hehe ;) Då systemen kostar typ lika(prisskillnaden är en större familjepizza om jag minns rätt), och högtalarna är likadana, så är det samma system, man får välja mellan en Bluray-spelare eller 2st HDMI utgångar till.
Men reciverna skiljer sig lite åt i kvalitet, och du antyder att 560S har sämre bild&ljud än 5500, har jag förstått dig rätt? haha och jag ska köpa och berätta vad jag tycker? well..mina tondöva öron kommer inte att kunna bedöma ljudet på ett i era ögon korrekt sätt. Slår nog till på 5500 då jag förstått det som om den recivern är något bättre?


Kan inte påstå att den ena recievern är bättre än den andra ljudmässigt. De recensioner och omdömen jag läst om systemen menar att 560S inte klarar av att leverera ljudbilden på rätt sätt, men å andra sidan har den ju fler HDMI-utgångar. Man får väga för- o nackdelar utifrån det behov man har o pröva sig fram. 5500 har ju BD-spelaren vilket var viktigast för mig. Om jag hade haft BD-spelare så hade jag nog prövat 560S i alla fall.

#41

Postad 25 januari 2011 - 14:42

Unregistered1976
  • Unregistered1976
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på ett hemmabiosystem, och de två som diskuteras här är de jag troligtvis siktat in mig på.

En fundering dock angående priserna... ser man på bästa pris på prisjakt så skiljer det typ ingenting, men det bästa priset på HT-C5500 är från Pixmania, och jag har läst nånstant att de inte har samma garanti på samsungvaror som andra återförsäljare eftersom de inte är "svenskversion" eller nåt sånt. Nån som vet om det stämmer?

Jämför man bara tex kompletts priser så liggerHT-C560 på 2990:-, medan HT-C5500 ligger på 4499:-, och då har vi plötsligt 1500:- i diff....

#42

Postad 26 januari 2011 - 15:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på ett hemmabiosystem, och de två som diskuteras här är de jag troligtvis siktat in mig på.

En fundering dock angående priserna... ser man på bästa pris på prisjakt så skiljer det typ ingenting, men det bästa priset på HT-C5500 är från Pixmania, och jag har läst nånstant att de inte har samma garanti på samsungvaror som andra återförsäljare eftersom de inte är "svenskversion" eller nåt sånt. Nån som vet om det stämmer?

Jämför man bara tex kompletts priser så liggerHT-C560 på 2990:-, medan HT-C5500 ligger på 4499:-, och då har vi plötsligt 1500:- i diff....


Den "svenska" versionerna av Samsungs produkter slutar med XXE eller XEE och det är rätt att detta ofta medför särskilda garantier. XXE/XEE-varianterna är heller inga importererade varianter, utan anpassade efter svenska konsumenter t ex manual på svenska m m. Huruvida dessa är bättre eller inte jämfört med Pixmania vet jag ej men jag betalar hellre mer för något jag vet fungerar, än hälften så mycket för något som jag inte vet något om :P .

#43

Postad 26 januari 2011 - 21:31

EBrook
  • EBrook
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Den "svenska" versionerna av Samsungs produkter slutar med XXE eller XEE och det är rätt att detta ofta medför särskilda garantier. XXE/XEE-varianterna är heller inga importererade varianter, utan anpassade efter svenska konsumenter t ex manual på svenska m m. Huruvida dessa är bättre eller inte jämfört med Pixmania vet jag ej men jag betalar hellre mer för något jag vet fungerar, än hälften så mycket för något som jag inte vet något om :P .


Spännande....det gör valet kanske enklare

Om man då jämför produkterna ovan på t.ex Dustin Home och Komplett så kostar HT-5500 4500:- och Hw-560S 3000:-

Om det nu var bluray i den ena och dubbla antalet HDMI-utgångar i den andra så är det en jäkla skillnad på recivern...Och man vill ju fråga sig varför pixmainia kan sälja sin HT-5500 1500:- billigare än konkurrenten....(Priser exkl frakt)

Förstår varför folk tycker det är jobbigt att köpa elektroik =D

#44

Postad 26 januari 2011 - 21:58

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Spännande....det gör valet kanske enklare

Om man då jämför produkterna ovan på t.ex Dustin Home och Komplett så kostar HT-5500 4500:- och Hw-560S 3000:-

Om det nu var bluray i den ena och dubbla antalet HDMI-utgångar i den andra så är det en jäkla skillnad på recivern...Och man vill ju fråga sig varför pixmainia kan sälja sin HT-5500 1500:- billigare än konkurrenten....(Priser exkl frakt)

Förstår varför folk tycker det är jobbigt att köpa elektroik =D


Ja om man skulle få veta varför det är en sådan prisskilnad kanske man inte skulle köpa produkten ifråga :P Så länge produkten är inom min budget brukar jag inte vara snål o leta efter billigare eftersom sannolikheten för att det inte är samma kvalitet är hög. Min C5550 köpte jag på ONOFF-internet istället för i butiken, då den var något billigare (inkl frakt) och snabbare leverans. Maila o fråga Pixmania om det är en XEE/XXE. Är det så så kan du nog köpa utan särskild stor risk.

#45

Postad 29 januari 2011 - 20:35

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har också vart intresserad av detta paket, till och med sambon har godkänt finishen! Om hon bara visste vad som kommer sen när man är färdigutbildad och har en annan smärtgräns i plånboken :rolleyes:

Sagt och gjort, vi hädade och åkte till media markt. Hittade det där, så tänkte att man kunde provlyssna. Hoppar över biten med försäljaren som undra varför han inte fick ut nått ljud i högtalarna samtidigt som har tryckt på pause :)

Nu spelades ju detta i en lokal som är gigantisk, men jag fick ändå känslan att paketet kunde leverera (på den prisnivån). Man kan ställa db+- på basen i inställningsmenyn, så lite korrigerings mån finns det.

Det lilla jag lyssnade fick mig att bestämma mig för det. Tror det kommer räcka med råge i lägenheten. Ett plus är att dem är väldigt snygga! kantiga, men membranens silvriga utseende gör att dem känns exklusiva.

Lyssnade även på storleken under 5500, minns inte riktigt vad den heter, men usch sån skillnad i ljud. Burkigt och tråkigt!

Jag kommer att lägga en beställning i dagarna!

#46

Postad 30 januari 2011 - 00:08

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
KOllade lite på detta system. Tänkte att jag skulle använda det när jag spelar på min PS3. Hur kopplar man på ett dylikt system till PS3? Läste att de har trådlösa bakhögtalare? Hur funkar det, samt hur bra funkar det? Det är ju skönt att slippa dra kabel...

#47

Postad 30 januari 2011 - 09:16

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

KOllade lite på detta system. Tänkte att jag skulle använda det när jag spelar på min PS3. Hur kopplar man på ett dylikt system till PS3? Läste att de har trådlösa bakhögtalare? Hur funkar det, samt hur bra funkar det? Det är ju skönt att slippa dra kabel...


Systemet har ju två ingångar för HDMI (ditt PS har väl HDMI-ut förutsätter jag) så det skall bara vara att plugga in för bild och ljud. Vill du bara ha ljud från PS så har systemet optisk och analog ingång för det (förutsätter att ditt PS även har det). Jag har optiskt ljud från HDTV-box till systemet och det fungerar bra, så jag förutsätter att det skall fungera även med annan källa. Ev läppsynk kan du justera i systemet. Skall du ha trådlöst till surroundhögtalarna får du köpa en särskild sändare/mottagare för det (följer inte med i paketet), men den skall finnas i de affärer som säljer systemet. Ljudupplevelsen från trådlöst vet jag inget om.

#48

Postad 05 februari 2011 - 10:42

Gesaaan
  • Gesaaan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har köpt HT-C5500 men får det inte riktigt att fungera..
Det funkar fint om man bara kör en film i Blue-Ray spelaren eller om man sätter in ett USB minne.
Problemet kommer när jag byter anslutning till t ex Wii eller en HDMI inkopplad dator, då hittar inte projektorn någon signal. Det konstiga är att ljudet fungerar på Wii men som sagt ingen bild... Det fungerar heller inte att sedan byta tillbaka till samsungs "huvudmenyn" utan man måste starta om alltihopa. Jag uppdaterade HT-C5500 för bara någon timme sedan så den borde vara up to date :D
Projektorn jag använder är en ThemeScene av något äldre modell..

Redigerat av Gesaaan, 05 februari 2011 - 14:40.


#49

Postad 11 februari 2011 - 13:00

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har tyvärr inte möjlighet att hjälpa dig Gesaaan eftersom jag själv inte äger paketet, än :)

Hade hoppats att vi skulle få inte lite mer åsikter kring paketet? Har lyssnat på det en snabbis med en stressad flickvän så jag hann inte riktigt bilda mig den där övertygelsen jag behöver för att lägga in en beställning.

4000:- är inte jätte mycket pengar att spendera, men mycket att förlora .. känn på den! :D

#50

Postad 11 februari 2011 - 13:28

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ExDKXD_jmpg
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
m fl



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.