Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung HT-C5500 Bra eller dåligt?

94 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung HT-C5500 (Hemmabiosystem) 5 7,92 (12) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 16 februari 2011 - 12:08

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Gör ett helt onödigt inlägg här, men jag kommer köpa systemet till helgen och återkommer efter det med några ord kring systemet! :)

Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag kommer reagera när jag lyssnar på det eftersom jag tidigare kört med Indinity kappa 90 runt om och H/K som kraftverk .. men det är skillnad på att bo i hus och lägenhet :unsure:

#52

Postad 17 februari 2011 - 18:31

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej Har tittat på det här hemma bio systemet men är inte så teknisk. Tänkte köpa det som present till min pojkvän som en överraskning. Nu till frågan han har en tv och en digitalbox samt en projektor frågan är om han kan ha allt inkopplat samtidigt som han har det nu måste han skifta om han vill titta på projektorn eller teven. Som jag förstår det så finns det ju bara en Hdmi ut och han behöver väl 2 en som ska gå ut till projektorn och en till tv. Den har väl 2 Hdmi in och en Hdmi ut och den ska väl gå till teven. Vad ska an koppla in på dom 2 Hdmi som är in?. Tacksam för snabba svar han fyller på lördag ;-) Annika

#53

Postad 17 februari 2011 - 18:41

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Den har väl 2 Hdmi in och en Hdmi ut och den ska väl gå till teven. Vad ska an koppla in på dom 2 Hdmi som är in?. Tacksam för snabba svar han fyller på lördag ;-) Annika


Du kopplar vanligtvis in de enheter man brukar ha in i Tv:n.

I din pojkväns fall så blir det att han kopplar in sin Digitalbox i en av dessa HDMI in. Så får han ut bilden och ljudet via systemet. Detta förutsätter att han har en Digitalbox med HDMI förstås ;)

Exempel:

En DVD med HDMI kopplad till TV.

En Digitalbox med HDMI kopplad till TV.

För att se någon av dessa enheter behöver man skifta på TV:n.

Med systemet kopplar man då följande:

DVD (vilket inte behövs då det har det redan, men detta är ett exempel) med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

Digitalboxen med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

HDMI kopplas ifrån HDMI ut på systemet till TV:n.

Detta gör att man slipper skifta på TV:n, utan via systemet bara ändrar det man vill se. Så kommer ljud och bild per automatik.

Då han har både en TV och projektor finns det ju alternativ att han kan koppla in en switch som han ansluter till sin TV och projektor för att bestämma bildvisaren. Men din pojkvän blir säkert glad över sin present :P

#54

Postad 17 februari 2011 - 18:50

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Du kopplar vanligtvis in de enheter man brukar ha in i Tv:n.

I din pojkväns fall så blir det att han kopplar in sin Digitalbox i en av dessa HDMI in. Så får han ut bilden och ljudet via systemet. Detta förutsätter att han har en Digitalbox med HDMI förstås ;)

Exempel:

En DVD med HDMI kopplad till TV.

En Digitalbox med HDMI kopplad till TV.

För att se någon av dessa enheter behöver man skifta på TV:n.

Med systemet kopplar man då följande:

DVD (vilket inte behövs då det har det redan, men detta är ett exempel) med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

Digitalboxen med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

HDMI kopplas ifrån HDMI ut på systemet till TV:n.

Detta gör att man slipper skifta på TV:n, utan via systemet bara ändrar det man vill se. Så kommer ljud och bild per automatik.

Då han har både en TV och projektor finns det ju alternativ att han kan koppla in en switch som han ansluter till sin TV och projektor för att bestämma bildvisaren. Men din pojkvän blir säkert glad över sin present :P

Oki tror jag förstå.. Tack för snabbt svar ;-)

#55

Postad 17 februari 2011 - 19:01

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Du kopplar vanligtvis in de enheter man brukar ha in i Tv:n.

I din pojkväns fall så blir det att han kopplar in sin Digitalbox i en av dessa HDMI in. Så får han ut bilden och ljudet via systemet. Detta förutsätter att han har en Digitalbox med HDMI förstås ;)

Exempel:

En DVD med HDMI kopplad till TV.

En Digitalbox med HDMI kopplad till TV.

För att se någon av dessa enheter behöver man skifta på TV:n.

Med systemet kopplar man då följande:

Förresten något förslag på någon bra billig switch jag vill att han ska få det komplett. I och med att han har en tvbänk med skåp där systemet ska stå är det så besvärligt att skifta mellan teve och projektor måste dra ut hela bänken och det känns inte bra DVD (vilket inte behövs då det har det redan, men detta är ett exempel) med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

Digitalboxen med HDMI kopplas till HDMI IN på systemet.

HDMI kopplas ifrån HDMI ut på systemet till TV:n.

Detta gör att man slipper skifta på TV:n, utan via systemet bara ändrar det man vill se. Så kommer ljud och bild per automatik.

Då han har både en TV och projektor finns det ju alternativ att han kan koppla in en switch som han ansluter till sin TV och projektor för att bestämma bildvisaren. Men din pojkvän blir säkert glad över sin present :P


Redigerat av ZyRox, 17 februari 2011 - 20:00.


#56

Postad 17 februari 2011 - 19:29

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Fel av mig, det är en splitter som blir mest optimalt om han vill köra med TV eller projektor.

Här är en som kanske skulle funka:

HDMI-splitter 1-2

#57

Postad 18 februari 2011 - 08:57

Unregistered0254b50e
  • Unregistered0254b50e
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej alla glada!

Följt denna tråden lite och är inne på att köpa nått samsung system.

Fått syn på

som verkar vara samma som C5500 bara att det har 2 golvare som frontar.

Vad tror ni om det? Är det samma högtalare bara att dem sitter på en "stolpe" istället för att vara lösa?

#58

Postad 18 februari 2011 - 12:45

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Hej alla glada!

Följt denna tråden lite och är inne på att köpa nått samsung system.

Fått syn på


som verkar vara samma som C5500 bara att det har 2 golvare som frontar.

Vad tror ni om det? Är det samma högtalare bara att dem sitter på en "stolpe" istället för att vara lösa?


Inte riktigt. Som synes på bilden så har golvarna fyra ljudutgångar (eller vad det heter), medans de lösa surround bara har två. Gissar på 3 diskant och 1 bas resp 1 diskant och 1 bas. 5500 har en av varje fram och bak om jag minns rätt? På 5550 (d v s modellen med fyra golvare) finns det tre ljudutgångar på surroundhögtalarna. 5550 torde ge lite bättre ljud eller i alla fall passa bättre till lite större rum. 5530 skulle då vara ett system med ljudåtergivning som ligger mitt emellan 5500 och 5550. Någon med bättre förklaring?

http://www.samsung.c...ype=subtype_p2#

#59

Postad 19 februari 2011 - 12:21

Unregistered41396a47
  • Unregistered41396a47
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
hejsan!

Jag är också intresserad utav antingen detta eller HW-C650S! Känner inte att HDMI-ingångarna är superviktigt då jag har mediaspelare i TVn så blir optisk kabel för ljud.. Och blue-ray är väl häftigt, men inget jag kommer använda över huvudtaget!

Och tidigare i tråden säger ni att högtalarna är precis samma... Hur kan då 560 ligga på 600 W och 5500 på 1000W ?

Jag undrar vilket som har bäst ljud helt enkelt! : ) Har Samsung-tv och vill därför gärna ha samma hemmabio-system, för snygghetens skull ; )

Och tyvärr har jag inte plats för en "riktig" förstärkare, men 560n går in med 1 cm till godo!

Mvh. Jonathan

#60

Postad 19 februari 2011 - 12:29

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

hejsan!

Jag är också intresserad utav antingen detta eller HW-C650S! Känner inte att HDMI-ingångarna är superviktigt då jag har mediaspelare i TVn så blir optisk kabel för ljud.. Och blue-ray är väl häftigt, men inget jag kommer använda över huvudtaget!

Och tidigare i tråden säger ni att högtalarna är precis samma... Hur kan då 560 ligga på 600 W och 5500 på 1000W ?

Jag undrar vilket som har bäst ljud helt enkelt! : ) Har Samsung-tv och vill därför gärna ha samma hemmabio-system, för snygghetens skull ; )

Och tyvärr har jag inte plats för en "riktig" förstärkare, men 560n går in med 1 cm till godo!

Mvh. Jonathan


Tror inte det är många i Sverige som har jämfört systemen, men här är ett försök från amazon:
http://www.amazon.co...iews/B0037QF7L6
http://www.amazon.co...howViewpoints=1

Har du inte behov av BD-spelare, så är ju HT-C5500 inget alternativ för dig - eller hur? Tror du blir nöjd med 560:an

#61

Postad 19 februari 2011 - 12:31

Unregistered41396a47
  • Unregistered41396a47
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Tror inte det är många i Sverige som har jämfört systemen, men här är ett försök från amazon:
http://www.amazon.co...iews/B0037QF7L6
http://www.amazon.co...howViewpoints=1

Har du inte behov av BD-spelare, så är ju HT-C5500 inget alternativ för dig - eller hur? Tror du blir nöjd med 560:an


Behöver och behöver... ;P Jag kör dock allting via usb-minne i tvn så..

Men ni sa tidigare att ljudet är samma? Är det det eller? Och varför skiljer det då på 400W?
Kanske räcker ändå i min lilla lägenhet där rummet är på typ 17 kvm...

#62

Postad 19 februari 2011 - 14:58

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt 5500 från Piximania? är ju mycket billigare därifrån finns det någon nackdel tex får man inte bruksanvisning på svenska?

Redigerat av ZyRox, 19 februari 2011 - 15:00.


#63

Postad 19 februari 2011 - 15:05

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Ett par frågor till behöver man köpa till något för att köra dom bakre högtalarna trådlöst hur drivs dom? Vad ska man köpa till för att koppla in den på sitt trådlösa internet?

#64

Postad 19 februari 2011 - 15:26

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Ett par frågor till behöver man köpa till något för att köra dom bakre högtalarna trådlöst hur drivs dom? Vad ska man köpa till för att koppla in den på sitt trådlösa internet?


Ja du måste köpa sändare/mottagare samt TX-kort för att surroundhögtalare skall fungera trådlöst. Tror det ser ut så här:
http://www.samsung.c...e...&returnurl=

#65

Postad 19 februari 2011 - 15:55

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Ja du måste köpa sändare/mottagare samt TX-kort för att surroundhögtalare skall fungera trådlöst. Tror det ser ut så här:
http://www.samsung.c...e...&returnurl=

Oki tack för snabbt svar men googlade runt lite verkar inte vara så bra en del negativ kritik vad ska man köpa Samsungs egna nätverks dongle för att kunna streama från datan eller finns det någon som vet något billigare alternativ som fungerar.

#66

Postad 19 februari 2011 - 17:41

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Oki tack för snabbt svar men googlade runt lite verkar inte vara så bra en del negativ kritik vad ska man köpa Samsungs egna nätverks dongle för att kunna streama från datan eller finns det någon som vet något billigare alternativ som fungerar.


Litar själv inte på trådlöst (oavsett Samsung eller inte). Ljud o bild blir bäst med tråd :D Fult med kablar? Möjligt men de går att dölja :)

#67

Postad 19 februari 2011 - 18:29

bac
  • bac
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har ett c5500 system men undrar om en sak. När jag kopplar en hdmi kabel mellan min laptop och systemet så får jag bara ljud från front högtalaran. Går det inte att få ljud på alla fem högtalare genom hdmi kabeln???

/Bac

#68

Postad 19 februari 2011 - 19:40

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Har ett c5500 system men undrar om en sak. När jag kopplar en hdmi kabel mellan min laptop och systemet så får jag bara ljud från front högtalaran. Går det inte att få ljud på alla fem högtalare genom hdmi kabeln???

/Bac


Du har säkert någon form av Ljudinställning på din Laptop där du kan ändra ifrån 2 kanals ljud till 5.1.

#69

Postad 19 februari 2011 - 20:32

bac
  • bac
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Du har säkert någon form av Ljudinställning på din Laptop där du kan ändra ifrån 2 kanals ljud till 5.1.

Gick in och ändrade på laptopen till 5.1. Gjorde ett test och det funkade. Men när jag satte igång en låt från spotify va det samma problem fortfarande. Vad kan det vara då??

#70

Postad 19 februari 2011 - 21:47

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Du vill ha 5.1 ljud när du lyssnar på en låt från spotify, förstår jag dig rätt?

När jag mixtrade med inställningarna i butiken kunde man ändra mellan 2.1 och 5.1 i menyn alternativt på fjärren. Minns inte riktigt.

Redigerat av Unregistereda115b75e, 19 februari 2011 - 21:53.


#71

Postad 19 februari 2011 - 22:59

Unregistered41396a47
  • Unregistered41396a47
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Vad säger ni om 560 vs 5500? Recievern är ju ändå lite mindre än vanliga, men kommer bara ha 1 cm ovan luft... räcker det? Och är detta det mest prisvärda paketet?

Mvh. Jonathan

#72

Postad 20 februari 2011 - 06:06

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Nej nej nej! Detta stod bredvid 5500 och jämfört lät 560 fruktansvärt dåligt! Burkigt och innestängt. Tycker du skall kika på 5500 eller över.

#73

Postad 20 februari 2011 - 08:40

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Gick in och ändrade på laptopen till 5.1. Gjorde ett test och det funkade. Men när jag satte igång en låt från spotify va det samma problem fortfarande. Vad kan det vara då??


Musik återges oftas 2.1 eftersom det skall vara så (tvåkanalsljud). Vill du ha surroundljud får du trycka på Dolby Pro Logic-knappen på fjärren (i miiten längst ned). Se s 52 i instruktionsboken.

#74

Postad 23 februari 2011 - 17:39

bac
  • bac
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Musik återges oftas 2.1 eftersom det skall vara så (tvåkanalsljud). Vill du ha surroundljud får du trycka på Dolby Pro Logic-knappen på fjärren (i miiten längst ned). Se s 52 i instruktionsboken.

Det funkar tyvärr inte för mig när jag använder hdmi1 ingången. Trycker på den knappen men ingenting händer. Är bara så på hdmi1 och hdmi2... Knappen funkar fint när jag tittar på dvd. Man kanske inte kan använda alla högtalare när man använder hdmi ingången. Får nog kolla upp detta i en samsung butik.

#75

Postad 24 februari 2011 - 20:51

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt det genom Pixmania?

#76

Postad 24 februari 2011 - 21:08

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Det funkar tyvärr inte för mig när jag använder hdmi1 ingången. Trycker på den knappen men ingenting händer. Är bara så på hdmi1 och hdmi2... Knappen funkar fint när jag tittar på dvd. Man kanske inte kan använda alla högtalare när man använder hdmi ingången. Får nog kolla upp detta i en samsung butik.


Tror nog att det istället är så att DPL-funktionen inte är avsedd för HDMI 1 o 2. Ljud in här borde vara 5.1 orginal. Lite snålt konstruerat i så fall :lol:

#77

Postad 25 februari 2011 - 08:29

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Zyrox:
Tror många tycker att det är riskfyllt att handla därifrån med tanke på att dem inte fått så bra vitsord när det gäller reklamationer etc.

Jag köpte min på cdon. Otroligt snabb leverans!


För övrigt har jag nu kopplat in allt. Jag blev riktigt nöjd! Riktigt fin finish på delarna, även om det känns lite plastigt när man synar dem. Stilrena.

Tydlig dialog i centern och basen sköter sig. Man kan justera lite +-db på kanalerna så för min del blir det att sänka basen ett par hack eftersom den är lite för tydlig för min smak.

Lyssnade även på litet musik igår och bläddrade mellan stereo, "music" och andra ljudinställningar och ja ... jag ångrar inte mitt köp!

Skall tilläggas att jag förbehåller mig rätten att klassificera mig som newbie, så ställ inga ultratekniska frågor! :lol:

#78

Postad 25 februari 2011 - 22:26

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Zyrox:
Tror många tycker att det är riskfyllt att handla därifrån med tanke på att dem inte fått så bra vitsord när det gäller reklamationer etc.
Jag köpte min på cdon. Otroligt snabb leverans!
För övrigt har jag nu kopplat in allt. Jag blev riktigt nöjd! Riktigt fin finish på delarna, även om det känns lite plastigt när man synar dem. Stilrena.
Tydlig dialog i centern och basen sköter sig. Man kan justera lite +-db på kanalerna så för min del blir det att sänka basen ett par hack eftersom den är lite för tydlig för min smak.
Lyssnade även på litet musik igår och bläddrade mellan stereo, "music" och andra ljudinställningar och ja ... jag ångrar inte mitt köp!
Skall tilläggas att jag förbehåller mig rätten att klassificera mig som newbie, så ställ inga ultratekniska frågor! ;)

Oki tack för det svaret Blir nog inget köp ifrån Pixmania för min del heller köper den från cdon eller siba där jag har 10%.

#79

Postad 26 februari 2011 - 10:39

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Oki tack för det svaret Blir nog inget köp ifrån Pixmania för min del heller köper den från cdon eller siba där jag har 10%.


Låter som en vettig idé! Första gången jag handlade på cdon, men dem var riktigt snabba!

Har nu kollat på mer film och lyssnat på mer musik och blir mer övertygad om att jag köpt rätt.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp! ;)

#80

Postad 26 februari 2011 - 18:15

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som kam berätta hur webbsnittet ser ut när man kopplar in en extern hårddisk? Har en LG spelare nu och när jag kopplar in min externa hårddisk så kommer filmerna upp med det är ett evigt sökande när man ska se på en film finns inget sett att söka efter filmen. Så jag undrar om det är bättre webbsnitt i Samsung spelaren?

#81

Postad 28 februari 2011 - 00:43

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det någon som provat att streama film från datan trådlöst. Vill bara veta hur ni upplever det fungerar det bra?
Tacksam för snabbt svar.

#82

Postad 02 mars 2011 - 20:30

Neovius
  • Neovius
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite! Har köpt HT-C5550 för en vecka sedan, är riktigt nöjd btw! Prisvärt imo! Kostar ännu 'bara' 4999kr på Komplett.
Till saken; Någon som har 5500 eller 5550 och har en extern hårddisk ikopplad? Har testat två olika (plug&play) men ingen av de fungerar.. står i manualen att HDD's under 160gbs inte funkar och att HDD's över 160gb KANSKE funkar?? Hel skumt och dåligt imo.. står också att den stöder FAT32 etc men stod inget om NTFS? FAT32 är ingenting för mig eftersom man inte kan flytta över filer som är över 4gb (har bara bluray filmer som överskrider 4gb). Jag kör just nu med en USB sticka på 8gb som är av NTFS typen och den funkar prima!

Någon som har en extern hårddisk av typen NTFS som funkar till erat samsung system?

(Många av hårddiskarna/stickorna är av typen FAT32 från början men kan enkelt göras om till NTFS samtidigt som man formaterar den, högerklick > formatera)

Tack!

#83

Postad 03 mars 2011 - 12:24

Neovius
  • Neovius
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite! Har köpt HT-C5550 för en vecka sedan, är riktigt nöjd btw! Prisvärt imo! Kostar ännu 'bara' 4999kr på Komplett.
Till saken; Någon som har 5500 eller 5550 och har en extern hårddisk ikopplad? Har testat två olika (plug&play) men ingen av de fungerar.. står i manualen att HDD's under 160gbs inte funkar och att HDD's över 160gb KANSKE funkar?? Hel skumt och dåligt imo.. står också att den stöder FAT32 etc men stod inget om NTFS? FAT32 är ingenting för mig eftersom man inte kan flytta över filer som är över 4gb (har bara bluray filmer som överskrider 4gb). Jag kör just nu med en USB sticka på 8gb som är av NTFS typen och den funkar prima!

Någon som har en extern hårddisk av typen NTFS som funkar till erat samsung system?

(Många av hårddiskarna/stickorna är av typen FAT32 från början men kan enkelt göras om till NTFS samtidigt som man formaterar den, högerklick > formatera)

Tack!


Har nu fått svar av Samsung; "Du måste ha en sepparat strömförsörjning då USB porten på hemmabiot inte
kan driva större hårddiskar. Den klarar NTFS."

Då vet man :P Bara fara och byta hårddisk!

#84

Postad 05 mars 2011 - 11:57

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
[quote name='Neovius' date='Mar 3 2011, 12:24 ' post='3222336']
Har nu fått svar av Samsung; "Du måste ha en sepparat strömförsörjning då USB porten på hemmabiot inte
kan driva större hårddiskar. Den klarar NTFS."

Då vet man :) Bara fara och byta hårddisk!
Hej! vad köpte du för hårddisk? är det lätt att söka bland filmerna som ligger på disken?
Mvh Anna

#85

Postad 01 april 2011 - 00:01

Unregistered3f7c418f
  • Unregistered3f7c418f
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej
Jag snor den här tråden lite.
Jag har Samsung HT-C5500 och undrar om det är nån som vet nån usb nätverksdongel som funkar förutom samsungs egen. Känns ju som lite för girigt av dem att ta 600-700 kr för nåt man kan få för mindre än hälften.
Är det någon som har testat eller vet nåt som funkar?
Skulle vara mycket tacksamt för svar.

Kan lägga till att jag har köpt min anläggning på Pixmania och frågade innan om det var den svenska versionen av produkten eller inte och de svarade att det var den svenska. När jag fick den så följde det inte ens med en engelsk instruktionsbok till den. Ännu mindre en svensk då med andra ord. Och nåt XXE/XEE kan jag då inte hitta nån stans på den.. :blush: kände mig lite lurad men jag orkade inte bry mig.
Mer än att jag inte kommer handla där igen.

Annars väldigt nöjd med systemet.

Redigerat av Unregistered3f7c418f, 01 april 2011 - 00:02.


#86

Postad 05 april 2011 - 17:39

Unregistereda115b75e
  • Unregistereda115b75e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Pixmania är ajabaja :)

#87

Postad 23 april 2011 - 20:50

mrsleroy
  • mrsleroy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man sänker basen på Samsung ht c5500?

#88

Postad 24 april 2011 - 06:53

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man sänker basen på Samsung ht c5500?


Inställningar/Ljud/Högtalarinställning/Nivå/Subwoffer.

#89

Postad 27 april 2011 - 17:43

karstensson
  • karstensson
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa dessa högtalare, jag kommer mest titta på film o lyssna på musik med mkt dunk, så basen är ganska viktig.

Min fråga är, hur bra är basen på dessa högtalare är den kraftig?

#90

Postad 27 april 2011 - 18:38

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa dessa högtalare, jag kommer mest titta på film o lyssna på musik med mkt dunk, så basen är ganska viktig.

Min fråga är, hur bra är basen på dessa högtalare är den kraftig?


Beror på vad du jämför med, men skulle inte tro att detta system särskilt utmärker sig för det du önskar. Basen går visserligen att justera i ljudnivå samt med rätt placering (hörn) kanske det blir tillräckligt bra.

#91

Postad 02 maj 2011 - 21:22

Unregisteredbd86ef5c
  • Unregisteredbd86ef5c
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Är rätt okunnig inom detta ämne och ber er att hjälpa mig. Jag har nyss köpt ett Samsung HT-C5500 som hittills verkar vara ett helt okej paket för dom pengarna.

Grejjen är att jag har en TV, projektor, ett xbo360, digitalbox och en laptop som jag vill koppla ihop på ett smart sätt utan att behöva koppla om varje gång jag ska se.

Alltså:

TV - 2 st HDMI ingångar.
Projektor - 1 st HDMI ingång.
Blu-ray spelare - 2 st HDMI ingångar och 1 st HDMI utgång.
Laptop - 1 st HDMI utgång.
Digitalbox - 1 st HDMI utgång.
Xbox360 - componentkablar för bild och auxkablar till ljudet.

TVn används enbart till att se digitalTV och projektorn använder jag till laptopen och xboxet. Själva blu-ray spelaren kommer jag inte använda till att se film på. Hur kopplar jag allt på smidigast sätt så att jag får ljud till allt och slipper koppla om? Måste jag köpa någon sån där HDMI-splitter?

/j

#92

Postad 02 juni 2011 - 10:22

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Är rätt okunnig inom detta ämne och ber er att hjälpa mig. Jag har nyss köpt ett Samsung HT-C5500 som hittills verkar vara ett helt okej paket för dom pengarna.

Grejjen är att jag har en TV, projektor, ett xbo360, digitalbox och en laptop som jag vill koppla ihop på ett smart sätt utan att behöva koppla om varje gång jag ska se.

Alltså:

TV - 2 st HDMI ingångar.
Projektor - 1 st HDMI ingång.
Blu-ray spelare - 2 st HDMI ingångar och 1 st HDMI utgång.
Laptop - 1 st HDMI utgång.
Digitalbox - 1 st HDMI utgång.
Xbox360 - componentkablar för bild och auxkablar till ljudet.

TVn används enbart till att se digitalTV och projektorn använder jag till laptopen och xboxet. Själva blu-ray spelaren kommer jag inte använda till att se film på. Hur kopplar jag allt på smidigast sätt så att jag får ljud till allt och slipper koppla om? Måste jag köpa någon sån där HDMI-splitter?

/j

kom du på någon lösning? Står inför samma problem

#93

Postad 02 juni 2011 - 12:05

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

kom du på någon lösning? Står inför samma problem



Allt i ett paket från LG,Samsung osv brukar tyvärr ha extremt dåligt med anslutningar,bästa är att köpa en riktig 5.1 AV-receiver istället.
Sen är det ju ganska onödigt att köpa ett hemmabiosystem med inbyggd dvd/bluray när man redan har de grejerna.

#94

Postad 15 augusti 2011 - 15:16

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej!
Även jag är intresserad av detta paket. Nu undrar jag bara hur bra mediaspelaren är?
Hur bra spelar den upp material från USB?
Klarar den alla de filer ni hittils har matat den med?
Någon gång stött på filer som inte kunde spelas upp?
Hur bra är gränssnittet?

Alltså, klarar sig den inbyggda mediaspelaren bra eller behöver man köpa till t.ex. en Popcorn Hour?

Tacksam för svar!

#95

Postad 22 maj 2012 - 18:11

Husramash
  • Husramash
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har samma hemmabio fast Samsung HT-C5550 som är i princip identiska till skillnaden från stativhögtalarna.
Nu är det så att jag har ett konstigt problem som jag undrar om andra har upplevt.

Problemet är att när man spelar PS3 spel som endast stödjer 720p upplösning och inte högre som 1080p så får jag ingen bild.
Jag kör via HDMI 1 In på systemet, men när jag spelar PS3 spel som stödjer 1080p får jag bild, inga problem där.

Jag har märkt även att jag inte får något ljud i menyn.

Bildiställningarna ligger på PS3 är att det ska kunna köra med 576p, 720p, 1080i och 1080p. Ändå så står det bildformatet stödjs ej så fort ett 720p spel spelas upp.

Kör jag direkt med HDMI kabel till tvns HDMI ingångar så är det inga problem med 720p spel. Mycket skumt, kanske något fel på mitt system.

Någon erfarenhet av detta?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.