Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställd

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 maj 2011 - 14:46

juhl
  • juhl
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej.
Har läst många gångar i detta forum. Så nu blev jag sugen på en Navigator själv. Hittade som annan person här en begagnad på Navigon. 4316 max. Det som jag först undrarade över är om man måste ladde den i bilen eller går det ladda den via datorn via usb?

Kommer säkert en del andra frågor senare men detta är viktigt för mig om jag i så fall måste köpa en laddare extra för ha hemma.

Tackar på förhand för svaret

#2

Postad 12 maj 2011 - 19:42

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Hej.
Har läst många gångar i detta forum. Så nu blev jag sugen på en Navigator själv. Hittade som annan person här en begagnad på Navigon. 4316 max. Det som jag först undrarade över är om man måste ladde den i bilen eller går det ladda den via datorn via usb?

Kommer säkert en del andra frågor senare men detta är viktigt för mig om jag i så fall måste köpa en laddare extra för ha hemma.

Tackar på förhand för svaret



Hej,

att ladda navigatorn i datorn via USB tar en evighet.
Då är det bättre att ladda den i bilen under en längre färd.
Det bästa alternativet är en nätadapter som man kan köpa
i olika affärer som säljer tekniska prylar. Kostar ca. 150 kronor.
Tänk på att adaptern måste ha en output på 5 V
Navigon säljer också två modeller, t ex:
http://www.navigon.c...ilieId=18283371
eller:
http://www.navigon.c...oduktId=7509407
då kan du använda din original 12 V kabel.

/Franz

#3

Postad 14 maj 2011 - 08:43

juhl
  • juhl
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Kanon Tackar för snabbt svar. Då blir det köpa en annana adaptor...

Fartkameravarning är det något man köper till? eller finns det redan inbyggd?

som sagt man undrar en del. Tycker det är lite dålig med info på Navigons sida, dock man kan ju googla runt så kanske man hittar all info.

Ha en trevlig helg

#4

Postad 14 maj 2011 - 18:51

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Kanon Tackar för snabbt svar. Då blir det köpa en annana adaptor...

Fartkameravarning är det något man köper till? eller finns det redan inbyggd?

som sagt man undrar en del. Tycker det är lite dålig med info på Navigons sida, dock man kan ju googla runt så kanske man hittar all info.

Ha en trevlig helg



Varje uppdatering av kartor inkluderar även en uppdatering av fartkameravarning.
Du kan dessutom köpa ett abonnemang för 299 kronor. Då får du under ett år
varje månad en extra uppdatering av fartkameror i 26 europeiska länder.
Det varnar dig naturligtvis inte när det gäller mobila övervakningskameror som
byter plats med jämna mellanrum.

/Franz

#5

Postad 15 maj 2011 - 08:45

juhl
  • juhl
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tackar för informationen.

Nu väntar man spännd måndagens inträden och paketet från Tyskland :)

#6

Postad 17 maj 2011 - 06:59

juhl
  • juhl
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jaha så är lilla vidundrat ankommit. Lite plock med få inn det man ville ha.

Jag kan dock inte låta bli undra över kartorna i förhållandet till intern minne. Kartorna man laddar hem tar ju mer plats än det finns plats till enligt vad jag kan se. Dock löste det sig vid ta bort östländer och annat som jag garanterat inte kommer besöka.

Nu ska den på reseprov torsdag - lördag. Ner till danmark och Tyskland. 3 adressor lagt in samt hemmaadressen Ska bli kul testa om allt fungerar som man tänkt sig.

Rapport om hur det gick kommer senare.

Ha en trevlig dag

#7

Postad 22 maj 2011 - 08:57

juhl
  • juhl
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jehep då är man tillbaka från lilla trippen till Tyskland..

Bortset från lite problem vid passagen runt Hälsingborg då navigatorn ville ha jag skulle köra annan väg än den jag ville ner till Malmö gick det riktigt bra. Genom Själland inga problem dock var den lite tossig när vi kom på Fyn.

Om man inte känner till denna ö skulle man enligt Navigatorn köre över Assens - Bogense för där blev det lite galet för navigatorn. Ok massor av skyltar med vägarbete men inget som påverkar raka spåret på motorvägen. Som tur är jag ganska säker på vilken väg som ska köras men för en som inte känner till rätt väg kan det bli en sjujäklar rundresa...

Men allt gick väl och jag kom fram till Sönderborg till hotellet. Inga problem där. Vidare till Butikerna som skulle besökas. Navigator hittade alla 3 utan problem. Fan frugan blev riktigt impat av apparaten.. Hemresan gick också smärtfritt bortset från Navigatorn ville något annat. Troligt är det en inställnings fråga. ska leka lite med olika alternativ.

Mycket posetiv överraskat av Navigatorn och man undrar hur man kunnat leva utan ...

Mvh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.