Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer (Comhem) Tv Hub

203 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 juli 2018 - 08:22

Kickboxer85
  • Kickboxer85
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hejsan

Tycker det är konstigt att ingen tagit upp detta innan :)


Någon som provat boxen? Funkar kodi bra? Funkar HD ljuden samt 24 Hz när man kör kodi?

Massa frågor 😁

#2

Postad 05 juli 2018 - 08:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Undrar det samma. Dock har du skapat samma ämne i 2 olika trådar. Kan du slå ihop dem?

 

Jag har precis mailat Boxer för att höra om jag kan få Smartboxen utbytt mot en TV Hub. Då den senare lånas ut så borde de ju kunde göra detta utan kostand när man redan är kund. I vilket fall så lär den ju vara bättre än den mediokra Smartboxen med de väldigt begränsade streamingmöjligheterna.



#3

Postad 06 juli 2018 - 16:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Beställt en, kostar 500kr (+99 i frakt), om man binder sig, samtidigt som månadskostnaden sänks. Hur mycket, beror på om man binder i 1 eller 2 år.
Ska bli intressant att se om den är bättre än den gamla Sagem DTIW77-boxen. Borde inte vara svårt, för den var/är ju urusel.

Redigerat av frollic, 07 juli 2018 - 16:33.


#4

Postad 08 juli 2018 - 14:52

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag använder tv hub sedan ett par månader. Den fungerar bra men har tyvärr lite barnsjukdomar som comhem jobbar på.
Ljudet laggar vid all streaming
Den byter ibland kanal av sig själv ifall man råkar trycka paus under ett program och sedan byter kanal
Annars är jag väldigt nöjd. Det går bra med Sideload och den är hyfsat snabb. En nackdel är att man ej kan använda vanlig mus eftersom den saknar markör.

#5

Postad 12 juli 2018 - 10:15

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har haft hubben några dagar och testat, tycker den fungerar hyfsat har fått stänga av och slå på ett par gånger pga mjukvarufel. Har testat Kodi fungerar inte alls bra hos mig, bilden hackar hela tiden spelar ingen roll om jag spelar 1080 eller 720 filmer. Har testat olika inställningar men inget hjälper. Det jag upptäckte var att den blev oroväckande varm.

#6

Postad 16 juli 2018 - 19:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Har haft hubben några dagar och testat, tycker den fungerar hyfsat har fått stänga av och slå på ett par gånger
pga mjukvarufel.

Har haft min knappa en vecka nu, inga fel eller krasher hittills. Den är dock kopplad till stärkaren,
som när den stängs av, klipper strömmen till boxen. Mao är den aldrig igång längre än 15-18h i sträck.

Har testat Kodi fungerar inte alls bra hos mig, bilden hackar hela tiden spelar ingen roll om jag
spelar 1080 eller 720 filmer. Har testat olika inställningar men inget hjälper. Det jag upptäckte var att den blev oroväckande varm.

Låter som om Kodi inte fått dit stödet för accelererad avkoding av video via grafikkretsen (som iofs
troligen också sitter i CPUn), utan all last hamnar i CPUn.

#7

Postad 16 juli 2018 - 19:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ett tips kan vara och testa senaste Kodi 18 alpha2 eller nightlies då Kodi 18 ska ha förbättrat Android stöd.



#8

Postad 18 juli 2018 - 09:07

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har testat en massa versioner har fått nightley kodi-20180710-93e34e5a-master-armeabi-v7a.apk att fungera bra. Hade lite problem med rar filer, gör på fäljande sätt för att få dem att fungera: gå in på tillägg - Mina tillägg - Virtuella filsystem och aktivera RAR archive support - starta om Kodi. Har även valt att synkronisera uppspelning till skärmen.

#9

Postad 19 juli 2018 - 07:35

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Jag har testat en massa versioner har fått nightley kodi-20180710-93e34e5a-master-armeabi-v7a.apk att fungera bra. Hade lite problem med rar filer, gör på fäljande sätt för att få dem att fungera: gå in på tillägg - Mina tillägg - Virtuella filsystem och aktivera RAR archive support - starta om Kodi. Har även valt att synkronisera uppspelning till skärmen.


Trodde att denna versionen skulle fungera men visade sig att ljudet inte syncar och det går inte heller att justera. Streamingen fungerar inte heller perfekt utan det kan hacka till någon gång ibland. Ska säga att jag streamar över SMB från en Win 10 dator.

#10

Postad 19 juli 2018 - 11:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har för mig att det mergades en patch just för ljudsync nyligt.



#11

Postad 23 juli 2018 - 21:36

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Streamingen fungerar inte heller perfekt utan det kan hacka till någon gång ibland. Ska säga att jag streamar
över SMB från en Win 10 dator.

Streamar eller spelar upp från en nätverksdisk .... det är inte samma sak.

#12

Postad 30 juli 2018 - 11:26

jackthoren
  • jackthoren
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har nu använt hubben i några månader nu. Mitt betyg för tillfälle:

 

+Designen

+Fjärrkontrollen

+Potentialen (det känns som hubben kan bli riktigt bra om felen kan åtgärdas)

+Android TV

-Helt random så "pausas" det i någon sekund när man tittar på ett program. Bilden blir svart och så kommer det igång igen. Händer några gånger per kväll

-Den byter till den kanal man startade kvällens tittande på, oavsett vilken kanal man är på. Händer ibland.

-Chromecast. Trots att min hubb är LAN ansluten så fungerar det så dåligt att jag helt slutat använda den. Bilden laggar, vad jag än tittar på. Ljudet OK.

-Uppdateringar, patchar. Info om uppdateringar. Hur kan man kolla att man har senaste versionen osv. 

- Att inte Comhem har ett eget forum för hubben är ju helt sjukt! Har ringt om Comhem om detta och de säger bara -" Ja vilken bra idé. Det ska jag framföra".

-Google assistenten ska tydligen förstå Svenska nu, men det fungerar så sjukt dåligt, så man får ju lust att slänga ut fjärren genom fönstret när man försöker använda det. Haha..

-Allt man gör dras med någon märklig lagg helt enkelt. Man vänjer sig lite men det finns hela tiden där. Långsam hårdvara helt enkelt.

 

Skulle jag rekommendera någon att köpa hubben. Ja förmodligen. (Det kanske räcker för Comhem att hubben är "good enough" så de tjänar sina pengar.)

 

=)


Redigerat av jackthoren, 22 augusti 2018 - 11:26.


#13

Postad 07 augusti 2018 - 07:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hur är det med appar? HBO Nordic och alla streamingtjänster? Hur står de sig mot motsvarande i Apple TV 4(K)?

 

För övrigt "kan" jag inte få någon TV HUB enligt Boxer, då min hyresvärd har ett fastighetsavtal och abonnemanget ej står på mig personligen. Hyresvärden äger våra Smartboxar och "lånar" ut dem till hyresgästerna. Lite märkligt att ändå inte kunna betala hyra personligen för att få den utbytt.



#14

Postad 07 augusti 2018 - 08:04

jackthoren
  • jackthoren
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Eftersom det är Android-TV som är operativsystemet så finns de flesta appar. Jag har inte saknat någon app i alla fall.

Hur de står sig mot Apple-TV vet jag inte för jag har aldrig haft en Apple-TV.

 

Hur är det med appar? HBO Nordic och alla streamingtjänster? Hur står de sig mot motsvarande i Apple TV 4(K)?

 

För övrigt "kan" jag inte få någon TV HUB enligt Boxer, då min hyresvärd har ett fastighetsavtal och abonnemanget ej står på mig personligen. Hyresvärden äger våra Smartboxar och "lånar" ut dem till hyresgästerna. Lite märkligt att ändå inte kunna betala hyra personligen för att få den utbytt.



#15

Postad 08 augusti 2018 - 14:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vem tillverkar denna box och går den att få tag på utan att gå vi Boxer (som inte vill låna ut den om man inte binder sig till ett nytt abb)?



#16

Postad 08 augusti 2018 - 15:30

semikbar
  • semikbar
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Det är Technicolor som tillverkar boxen



#17

Postad 09 augusti 2018 - 07:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det är Technicolor som tillverkar boxen

Trodde det bara var "mellanvaran", som Boxer utrycker det i sin tekniska info. (Vad nu mellanvara är...)


Hittade den.

Boxen är en

Technicolor Sapphire (UZX8020)

https://sites.google...oem/technicolor

 

Vilket ger exakt en träff på Google. Så inte mycket att gå på.


Redigerat av agpath, 09 augusti 2018 - 07:45.


#18

Postad 11 augusti 2018 - 21:18

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Det är väl en ODM-produkt. Samma hårdvara inuti som andra boxar åt andra klienter, men med skal formgivet exklusivt för Com Hem och Boxer. Så produktkoden är också exklusiv för dem.

#19

Postad 14 augusti 2018 - 07:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Vem tillverkar denna box och går den att få tag på utan att gå vi Boxer

Fast boxen har ingen plats för CAM/Viaccess, så då får du bara köra gratis-utbudet plus det som går att köra via Android/streaming.
 

(som inte vill låna ut den om man inte binder sig till ett nytt abb)?

nytt behöver du nog inte, men förlänga befintligt ...

Redigerat av frollic, 14 augusti 2018 - 07:58.


#20

Postad 14 augusti 2018 - 14:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

 
nytt behöver du nog inte, men förlänga befintligt ...

Ja, men mitt problem är att jag är bunden till hyresvärdens abb.



#21

Postad 14 augusti 2018 - 16:14

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ja, men mitt problem är att jag är bunden till hyresvärdens abb.

Ja, ingår det nåt man inte vill ha i hyran, är det naturligtvis surt att behöva betala dubbelt ...

#22

Postad 21 augusti 2018 - 22:15

mawik
  • mawik
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har nu använt hubben i några månader nu. Mitt betyg för tillfälle:
 
+Designen
+Fjärrkontrollen
+Potentialen (det känns som hubben kan bli riktigt bra om felen kan åtgärdas)
+Android TV
-Helt random så "pausas" det i någon sekund när man tittar på ett program. Bilden blir svart och så kommer det igång igen. Händer några gånger per kväll
-Den byter till den kanal man startade kvällens tittande på, oavsett vilken kanal man är på. Händer ibland.
-Chromecast. Trots att min hubb är LAN ansluten så fungerar det så dåligt att jag helt slutat använda den. Bilden laggar, vad jag än tittar på. Ljudet OK.
-Uppdateringar, patchar. Info om uppdateringar. Hur kan man kolla att man har senaste versionen osv. 
- Att inte Comhem har ett eget forum för hubben är ju helt sjukt! Har ringt om Comhem om detta och de säger bara -" Ja vilken bra idé. Det ska jag framföra".
 
Skulle jag rekommendera någon att köpa hubben. Ja absolut. (Det kanske räcker för Comhem att hubben är "good enough" så de tjänar sina pengar.)
 
=)


Mitt problem är att fjärrkontrollen inte höjer och sänker ljudet på förstärkaren så bra. Det är en fördröjning när man trycker på ljudknapparna vilket gör att ljudet höjs för mycket eller för lite, vilket är väldigt irriterande.

#23

Postad 23 augusti 2018 - 20:09

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Körde förut med Comhems coaxtv med Humax HDPVR-1000C 320GB och den setupen är mycket bättre det nya tv-abonnemanget med Comhems fibertv + tv-hub. Måste ordna ett TV abonnemang med en inspelningsbar Humax digitalbox.

Redigerat av 7.1, 23 augusti 2018 - 20:49.


#24

Postad 27 augusti 2018 - 22:00

mawik
  • mawik
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
En sak till som jag irriterar mig på är att det är stor nivåskillnad på ljudet mellan Dolby digital och vanlig stereoljud.
När man växlar mellan kanalerna måste man vara beredd att ändra ljudnivån.

#25

Postad 28 augusti 2018 - 07:17

jackthoren
  • jackthoren
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

En sak till som jag irriterar mig på är att det är stor nivåskillnad på ljudet mellan Dolby digital och vanlig stereoljud.
När man växlar mellan kanalerna måste man vara beredd att ändra ljudnivån.

 

Ja jag håller med, det blir ibland rätt rejäla ljudnivåskillnader mellan vissa kanaler. Lite irriterande faktisk.



#26

Postad 31 augusti 2018 - 16:45

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Hej, går det att att kör en Comhem TV hub i Boxers nät, tror inte det själv iom DVB-T / DVB-C men vill koll med er.



#27

Postad 03 september 2018 - 07:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej, går det att att kör en Comhem TV hub i Boxers nät, tror inte det själv iom DVB-T / DVB-C men vill koll med er.

Det är ju exakt samma burk, så hårdvarumässigt bör det gå, men mjukvarumässigt kan det ju skilja.



#28

Postad 08 september 2018 - 16:23

mawik
  • mawik
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Ja jag håller med, det blir ibland rätt rejäla ljudnivåskillnader mellan vissa kanaler. Lite irriterande faktisk.

Jag var i kontakt med Comhem och de sa att det beror på någon typ av avtal mellan kanalerna som gör att Comhem inte kan justera ljud-utsignalen men det låter ju helkonstigt. Problemet är mellan HD-kanaler och stereo-kanaler. Det skulle vara en avtalsfrågan inte en teknisk fråga

#29

Postad 12 september 2018 - 13:07

Unregistered8287dc82
  • Unregistered8287dc82
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som vet om tex Netflix på TV Hub har ATMOS stöd? Min TV:n har visserligen redan Netflix med 4K och HDR, men Samsung TV:n har inget ATMOS stöd.

​Tanken är att koppla TV Huben direkt till en Samsungs Soundbar med ATMOS stöd och kolla Netflix den vägen (Com Hem kunde tyvärr inte svara på den frågan)



#30

Postad 12 september 2018 - 13:11

Unregistered8287dc82
  • Unregistered8287dc82
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som vet om tex Netflix på TV Hub har ATMOS stöd? Min TV:n har visserligen redan Netflix med 4K och HDR, men Samsung TV:n har inget ATMOS stöd.

​Tanken är att koppla TV Huben direkt till en Samsungs Soundbar med ATMOS stöd och kolla Netflix den vägen (Com Hem kunde tyvärr inte svara på den frågan)

 

Hmm...Kanske löste det själv: 

https://help.netflix.com/sv/node/64066
 

Följande enheter stöder Dolby Atmos-ljud med Netflix: 

  • LG OLED-tv-apparater (modeller från 2017 eller senare)

  • Sony BRAVIA Android-tv-apparater (modeller från 2018 eller senare)

  • Windows 10 App (kräver Windows 10 RS3 version 16299 eller senare)

  • Xbox One, Xbox One S och Xbox One X

 



#31

Postad 13 september 2018 - 19:14

Unregistereda53e897b
  • Unregistereda53e897b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Fler som har problemet att det inte går att titta på TV om man kör via WiFi? LAN är inga problem, och alla andra wifi-enheter fungerar klockrent. BBK rapporterar ca 100mbit, så routern och själva nätet är det inga problem med.



#32

Postad 25 september 2018 - 12:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

TV Hub har fått ännu en utmärkelse: https://www.boxer.se...ris-till-tv-hub



#33

Postad 25 september 2018 - 12:41

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Min TV Hub får flytta hem til Robert igen, inte helt nöjd buggar en del och endast norsk reset hjälper.

Sen är bilden överstyrd/onaturlig.

 

Samtidigt har Comhem just släppt appen Comhem Play för ATV, ff begränsad funktion men kan nog bli rätt bra med tiden. Och i mitt tycke bättre bild ihop med ATV :)



#34

Postad 25 september 2018 - 12:54

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Trodde det bara var "mellanvaran", som Boxer utrycker det i sin tekniska info. (Vad nu mellanvara är...)


Hittade den.

Boxen är en

Technicolor Sapphire (UZX8020)

https://sites.google...oem/technicolor

 

Vilket ger exakt en träff på Google. Så inte mycket att gå på.

Middleware is computer software that provides services to software applications beyond those available from the operating system. It can be described as "software glue"



#35

Postad 25 september 2018 - 13:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Middleware is computer software that provides services to software applications beyond those available from the operating system. It can be described as "software glue"

jo, jag lärde mig det efter mitt inlägg. ;)


Min TV Hub får flytta hem til Robert igen, inte helt nöjd buggar en del och endast norsk reset hjälper.

Sen är bilden överstyrd/onaturlig.

 

Samtidigt har Comhem just släppt appen Comhem Play för ATV, ff begränsad funktion men kan nog bli rätt bra med tiden. Och i mitt tycke bättre bild ihop med ATV :)

Vad är alternativet? Smartboxen är sjukt buggig. Då är det köpebox som gäller om man ska ha en vettig.



#36

Postad 25 september 2018 - 13:57

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Co

 

jo, jag lärde mig det efter mitt inlägg. ;)


Vad är alternativet? Smartboxen är sjukt buggig. Då är det köpebox som gäller om man ska ha en vettig.

Comhem och Boxer är ju samma bolag nu så troligen kommer dom även släppa "Boxer Play" app också. Och med Apple TV som plattform så tror jag det kan bli bra!



#37

Postad 25 september 2018 - 14:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Co

 

Comhem och Boxer är ju samma bolag nu så troligen kommer dom även släppa "Boxer Play" app också. Och med Apple TV som plattform så tror jag det kan bli bra!

Boxer Play funkar med Airplay. Men jag skulle hellre se att de gjorde en Apple TV-app. Detta har tex Telia Play.



#38

Postad 25 september 2018 - 16:26

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Boxer Play funkar med Airplay. Men jag skulle hellre se att de gjorde en Apple TV-app. Detta har tex Telia Play.

Det är ju det jag menar ;) Comhem Play finns nu som Apple TV-app och det kommer säkert en Boxer Play app också!

 

https://www.comhem.s...h.8nGkVx3U.dpbs


Redigerat av ljudnisse, 25 september 2018 - 16:56.


#39

Postad 04 oktober 2018 - 19:18

mawik
  • mawik
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Enda nackdelen med comhem play på ATV är att ljudet inte är Dolby digital, endast stereo.

#40

Postad 30 oktober 2018 - 17:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Tydligen funkar statisk IP-inställningarna bara om boxen är inkopplad via ethernetkabel.
Boxen struntar fullständigt i dom om man kör via wifi.

Redigerat av frollic, 19 februari 2019 - 20:24.


#41

Postad 13 december 2018 - 20:24

exxy19
  • exxy19
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej, är det någon som lyckats styra boxen med en logitech universalfjärr utan wifi?
Jag vill inte gå över till pekskärmsfjärr för att få det att funka men jag vägrar plocka fram alla originalfjärrar.

#42

Postad 15 december 2018 - 21:52

semikbar
  • semikbar
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Det borde fungera med en fjärr som har Bluetooth och Logitech har ju några som har det.

Använder själv Harmony Elite och den funkar klockrent med hub:en



#43

Postad 18 december 2018 - 16:25

Unregisteredbd778c1b
  • Unregisteredbd778c1b
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag har haft tv-huben i några månader nu

och upplever att det laggar o hackar mycket

när jag kollar Viaplay sport.

Spelar ingen roll om det är trådat eller otrådat.

Kan boxen vara deffekt eller är det bara dålig hårdvara i den som

gör att den inte riktigt orkar med allt.

 

Med ps4 funkar det klanderfritt med wifi så det är inget med nätverket

och apparaterna står 1m från varandra.

Hur funkar det för er andra?

 

Mvh



#44

Postad 21 december 2018 - 08:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Med ps4 funkar det klanderfritt med wifi så det är inget med nätverket
och apparaterna står 1m från varandra. Hur funkar det för er andra?
Mvh

Troligen är PS4an app bättre.

Läs trådarna refererade till i https://www.minhembi...89#entry4517396
för att förstå varför bilden blir som den blir, och varför det inte är boxens eller TVns fel.

#45

Postad 16 januari 2019 - 16:14

Unregistered23df3335
  • Unregistered23df3335
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

 

Det har gått ett tag sen många av er skrev att ni skaffat den nya huben.

 

Hur är eran uppfattning idag?

 

Vi sitter själva med Boxers värdelösa Smartbox idag och har stora funderingar på att bara säga upp abonemanget och söka oss någon annanstans.

Det var faktiskt först idag jag fick nys om att de hade ett annat alternativ!?

 

Så kan det vara värt att testa Huben?



#46

Postad 17 januari 2019 - 08:05

jackthoren
  • jackthoren
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Har haft huben sen den kom ut och tycker den fungerar tillräckligt bra för att behålla den.

 

Det som är tråkigt är att den inbyggda Chromecasten är dålig och det laggar när jag använder den. Jag har även testat att sätta i en egen Chromecast i teven och kör jag exakt samma saker på den så laggar det inte. 

 

Sen buggar boxen ibland (läs några gånger i veckan) det kommer upp text att det t.ex. inte går att nå internet, den valda kanalen inte är tillgänglig för tillfället osv. Detta är bara buggar. För väljer man bara en annan kanal och sen tillbaka till den som nyss inte var tillgänglig så fungerar det och internet fungerar visst.

 

Jag använder boxen enbart till att se på TV kanaler. Till mer duger den inte tyvärr.

 

Tycker att det dessutom kommer ut för lite uppdateringar och ComHem har i princip obefintligt med info om vad de egentligen gör med produkten. De borde verkligen ha en egen forumtråd för den.

 

Mvh


Redigerat av jackthoren, 17 januari 2019 - 09:09.


#47

Postad 17 januari 2019 - 08:59

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 1

Jag provade boxen i en dag sen gick jag över till att se på TV via Comhem Play appen i min Apple TV istället. Boxen förpassades till TV.n på övervåningen som sällan används då den var en riktig besvikelse. Seg o laggar. Ingen bra upplevelse alls.



#48

Postad 17 januari 2019 - 10:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Vi tittar sällan på teve, men jag gillar det lilla den används.

 

Tycker inte den är slö, men då är den iofs lika ren som när den kom från Boxer, utöver att man gjort en kanalscanning.



#49

Postad 24 januari 2019 - 14:53

Unregisteredef93105e
  • Unregisteredef93105e
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag kör den nya Vita boxen. Funkar kalas. Körde kodi på min nvidia shield innan. Men nu kör jag via denna. Och måste säga att det funkar nog presis lika bra. Det jag kan klaga på är att jag skulle vilja programmera om fjärrkontroll knapparna. Jag har inte Netflix så skulle vilja ha möjlighet att tex ha kodi där.

Redigerat av Unregisteredef93105e, 24 januari 2019 - 14:56.


#50

Postad 19 februari 2019 - 15:00

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har precis skaffat den lilla vita hubben, Com Hem TV-Hubb. Hade två Apple TV (4 och 4K) och ville egentligen bara skaffa Comhem Play, så deras app på Apple TV kunde testas. Men detta gick ju inte. Att bara beställa ett "play-konto" eller, det går, men det kostar samma som ett konto med box. Så då tänkte jag att kör på, testar boxen också. 

 

Har kopplat den till en Samsung Smart-TV (65" 8005-modellen) och kör inga konstigheter. Har kopplat in tv-hubben i den där "smartconnect-grunkan" som samsungtv kommer med, som skall gömma kablarna. Kör den med nätverkskabel (hubben) och det mesta fungerar bra. Bra bild, de appar som finns funkar bra, men saknar ju några. Har dock ett par frågor till expertisen!

 

1. Jag har ett par Audio Pro Addon T14 + sub, som är kopplade in i Samsung-connectorn, med optisk kabel. Skulle ni valt att koppl ain högtalarna till hubben eller TV? 

 

2. Jag får inte till det med fjärrkontrollerna. Jag lyckas inte att ansluta Samsungens smartremote till boxen? Går igenom wizarden, men när den ber mig att slå om, upp och ner, så händer det inget? Även när jag slår av tv-hubben, med fjärrkontrollens av och på-knapp, så stänger TV först av sig, sedan startar den igen. Hade varit skönt om TV stängdes och sattes på tillsammans med hubben. Går detta att få till?

 

Hoppas dessutom att går att förstå vad jag menar :-)

 

//pjnorman

 

PS. Finns inte C More, HBO och Prime Video, som appar?


Redigerat av pjnorman, 19 februari 2019 - 15:44.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.