Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Programmeringsverktyg för antennförstärkare/fördelare

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 oktober 2019 - 20:16

Shoffen
  • Shoffen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, hyr lägenhet i ett område med några parhus, där det delas på en antenn och en antennförstärkare som delar ut till alla lägenheter. Det är en Macab Avant 5707 i mitt förråd så den har jag samt hyresvärden tillgång till. Då det ej var min hyresvärd som köpte den utan någon tidigare ägare för husen så har de ej programmeringsverktyget för att programmera in alla kanaler efter teracoms frekvensbyte tidigare i September.
Var i kontakt med Televes som är tillverkare, modell har utgått ur deras sortiment. Jag fick manualen på mail, men de har inga programmeringsverktyg kvar.
Vet ej vilket företag som har sålt produkten en gång i tiden.
Någon som har en idé hur jag ska göra för att få tag i ett programmeringsverktyg? Det ska tydligen heta PCT 3.0
Tror den ser ut som en slags fjärrkontroll med en liten display och sladd som man ansluter i en rj45 kontakt. Lådan har inget webbgränssnitt så det går ej med en dator.
Visst det är inte min uppgift att se till detta, hyresvärden kan ju enkelt byta till en ny modell men hade blivit tacksamma då de är en privat värd, men varför byta något som inte är trasigt utan bara behöver programmeras om och funkat bra förut.

Redigerat av Shoffen, 10 oktober 2019 - 20:30.


#2

Postad 28 oktober 2019 - 18:09

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jag är antenntekniker och jobbar med sådant, men tyvärr har jag ingen programmeringsenhet. Om du skickar ett PM med kontaktuppgifter ska jag försöka hitta någon som har en programmeringsenhet eller kanske t.o.m. åker dit och gör programmeringen.

Men annars är mitt råd att ni byter ut enheten till en Johansson Profiler 6700 Revolution för då kan ni även flytta Muxarna till lägre frekvenser.johansson-profiler-revolution-6700.jpg
 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.