Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 01 april 2019 - 11:10

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej! Vi har inga direkta planer på 4K just nu. Jag vet att det har pratats en del om främst HDR vad gäller nya möjligheter att förbättra videokvaliteten men jag känner inte till något som görs rent konkret. 



#452

Postad 14 maj 2019 - 11:43

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Önskar att ni börja med 50fps på live sändningarna  

Kolla gärna in sändningarna från Hockey-VM nu, där vi har en 50 fps-ström. Det är under test just nu men om allt funkar bra kan vi gå vidare med mer material framöver. 



#453

Postad 14 maj 2019 - 20:10

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Det blir tummen upp på det  :)

Skulle ni kunna prova 4-5 Mbit/s också till 50 Hz 



#454

Postad 16 maj 2019 - 09:41

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Väldigt snyggt flyt i matcherna. Fortsätt så



#455

Postad 05 juni 2019 - 07:40

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag nämnde tidigare att vi gör ett omtag på tv-appen för att fräscha upp den och göra den lite mer flexibel och lättanvänd. Det finns nu en tidig version som ni gärna får testa, vi vill hemskt gärna höra era intryck och synpunkter. I vissa delar har vi användningstestat och jobbat fram en rätt bra lösning, andra delar är mer eller mindre uppslängda för att se om någon trycker på dem alls. Så testa gärna och säg till om saker inte funkar. Vi vill också gärna höra om något funkar fast på "fel" sätt, alltså om du får nåt annat än du förväntar dig när du t.ex. väljer något i en meny. 

 

På vissa tv-modeller funkar appen inte alls, eller ser trasig ut. Vi uppskattar om ni som råkar ut för det kan ange tv-modell och version av operativsystem så kan vi försöka lösa det. 

 

Många av era förbättringsförslag handlade om förbättringar i ljud- och bildkvalitet, eller möjlighet att synka över plattformar. Det jobb vi gör nu handlar bara om gränssnittet i smart-tv-appen så de förslagen kommer inte med just nu. Det är dock saker jag har tagit med internt så inget är bortglömt. 

 

Starta den nya appen

Det här är ett sätt att "tjuvkika" på en tidig version så varje gång du vill testa behöver du aktivera den så här:

  1. Börja med att starta den nuvarande SVT Play-appen
  2. Gå till Hjälp
  3. Vid rubriken Har du glömt din kod till barnskyddet, ange kod 1337 och vänta så startar den nya versionen

Avsluta den nya appen

Om inte Exit-knappen funkar (eller finns på din fjärr) kan du backa tillbaka till den gamla appen och använda den som vanligt. Funkar inget annat kan du stänga av tv:n men OBS att vissa apparater sparar state på appar även i standbyläge så sista utvägen är att dra ur strömsladden. 



#456

Postad 05 juni 2019 - 09:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Hej Anders. På webos2 funkar det inte alls och CD smartbox Kaon så startar play men det går inte att spela upp. Och superseg meny. Ios finns inte ens möjligheten att slå inkoden 1337.

Redigerat av Askungen, 05 juni 2019 - 09:13.


#457

Postad 05 juni 2019 - 22:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

På Webos 3.0 så fungerar det att starta program

Telia digital TV går det inte att starta program, OK knappen funkar inte 

 

Alltid ovant med nytt utseende, a till ö är det lättare att hitta i den gamla varianten 

 

Jag önskar att ni lägger till en egen "rad" för direktsändningar så dessa är lättare att hitta 

Nu läggs de i senaste och kommer det nya program verkar direktsändningen flyttas bortåt i raden 



#458

Postad 06 juni 2019 - 10:33

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

LG 65UF852V - skriver in koden och får bara felmeddelande;

"Oj, något blev fel här

...

...

qVPAq"

och en knapp; "STARTA OM"

det kommer upp en ny felkod varje gång man trycker på starta om, tex;

iFSr3

E9VXr

t4qbQ

yG57p

Verkar vara helt slumpade felkoder.

Annars, kul att ni håller utvecklingen igång och tack för info Anders!

Vänligen

Olle



#459

Postad 06 juni 2019 - 11:00

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Apple TV4K kommer alltid meddelandet vi har problem just nu och snurrandet upp. Man måste alltid trycka play för få igång det man vill se på.

#460

Postad 10 juni 2019 - 01:32

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Woow nya versionen ser grym ut ;)

 

Hej alla!

Jag nämnde tidigare att vi gör ett omtag på tv-appen för att fräscha upp den och göra den lite mer flexibel och lättanvänd. Det finns nu en tidig version som ni gärna får testa, vi vill hemskt gärna höra era intryck och synpunkter. I vissa delar har vi användningstestat och jobbat fram en rätt bra lösning, andra delar är mer eller mindre uppslängda för att se om någon trycker på dem alls. Så testa gärna och säg till om saker inte funkar. Vi vill också gärna höra om något funkar fast på "fel" sätt, alltså om du får nåt annat än du förväntar dig när du t.ex. väljer något i en meny. 

 

På vissa tv-modeller funkar appen inte alls, eller ser trasig ut. Vi uppskattar om ni som råkar ut för det kan ange tv-modell och version av operativsystem så kan vi försöka lösa det. 

 

Många av era förbättringsförslag handlade om förbättringar i ljud- och bildkvalitet, eller möjlighet att synka över plattformar. Det jobb vi gör nu handlar bara om gränssnittet i smart-tv-appen så de förslagen kommer inte med just nu. Det är dock saker jag har tagit med internt så inget är bortglömt. 

 

Starta den nya appen

Det här är ett sätt att "tjuvkika" på en tidig version så varje gång du vill testa behöver du aktivera den så här:

  1. Börja med att starta den nuvarande SVT Play-appen
  2. Gå till Hjälp
  3. Vid rubriken Har du glömt din kod till barnskyddet, ange kod 1337 och vänta så startar den nya versionen

Avsluta den nya appen

Om inte Exit-knappen funkar (eller finns på din fjärr) kan du backa tillbaka till den gamla appen och använda den som vanligt. Funkar inget annat kan du stänga av tv:n men OBS att vissa apparater sparar state på appar även i standbyläge så sista utvägen är att dra ur strömsladden. 



#461

Postad 10 juni 2019 - 08:01

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Tack för återkoppling alla! LG WebOS 2 vill inte starta appen alls, det kommer vi att fixa framöver. Fortsätt gärna fylla på med saker som funkar bättre eller sämre än i den nuvarande versionen. 

 

 

Apple TV4K kommer alltid meddelandet vi har problem just nu och snurrandet upp. Man måste alltid trycka play för få igång det man vill se på.

Denna tråd handlar inte om Apple TV-appen men kort: Det pågår ett jobb tillsammans med Apple för att lösa det problemet. 



#462

Postad 10 juni 2019 - 08:37

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

På min Sony A1 (2017) med Oreo leder hjälpknappen bara till en hänvisning till SVT:s hemsida, det finns inga ämnesrubriker alls = ingen möjlighet att starta testversionen.



#463

Postad 10 juni 2019 - 08:45

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

På min Sony A1 (2017) med Oreo leder hjälpknappen bara till en hänvisning till SVT:s hemsida, det finns inga ämnesrubriker alls = ingen möjlighet att starta testversionen.

Sony kör vår Android TV-baserade app (jag vet, detta är stökigt), där finns ingen testversion. Samma sak med Philips. 



#464

Postad 10 juni 2019 - 10:47

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Anders.

Det är väl inte så att det är 5.1 ljud på gång??? :rolleyes:  :)



#465

Postad 10 juni 2019 - 13:08

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders.

Det är väl inte så att det är 5.1 ljud på gång??? :rolleyes:  :)

Inte iom denna uppdatering. Men vi håller tummarna för framtiden. :) 



#466

Postad 14 juni 2019 - 13:25

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Nu ska testversionen gå att starta även på LG WebOS 2. Gå till Hjälp och mata in koden 1337. 



#467

Postad 14 juni 2019 - 14:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Textning (på svenska i svensktalande program) fungerar inte, och en del av den gråa menyraden är kvar i bild. Webos2.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Askungen, 14 juni 2019 - 14:50.


#468

Postad 23 juni 2019 - 23:08

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har LG webos2, tidigare gick det att hoppa framåt i program (fungerade inte jättebra, ibland startades programmet om från början istället) men nu fungerar det inte alls.

#469

Postad 01 juli 2019 - 11:09

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Tack för återkoppling, vi samlar på oss saker som strular på olika fabrikat/mjukvara för att kunna laga. 

 

Så en annan sak: Läs inte in för mycket i detta just nu men vi har lagt upp en testpublicerng med 5.1-ljud. Det är bara ett manuellt testskott för att kunna kolla hur codecen funkar på olika plattformar, vi kommer inte att börja publicera 5.1-ljud i närtid. Men ni får gärna prova att leta upp programmet "Testbild" och spela Avsnitt 1, det funkar i både testversionen och den vanliga appen.

Berätta gärna om ni får 5.1-ljud, stereo eller helt tyst, eller andra oväntade effekter, samt vilken tv ni har. Då har vi större chans att ha en konfiguration som funkar när vi väl kommer igång med 5.1-ljud.  



#470

Postad 01 juli 2019 - 13:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Kanske en liten guide om rösten i testklippet kan vara bra:

Spår 1: Vänster
Spår 2: Höger
Spår 3: Center
Spår 4: LFE
Spår 5: Vänster bak
Spår 6: Höger bak

"Spår 1" ska alltså höras ifrån vänster, "spår 2" ifrån höger, och "spår 3" i mitthögtalaren alternativt i både vänster och höger.

I stereo ska "spår 5" och "spår 6" finnas kvar, antingen i enbart vänster respektive höger kanal, eller båda ur fas (utspritt i ljudbilden) i både vänster och höger kanal.

Eftersom spår 4 innehåller LFE, lågbasförstärkning, så är det inte säkert att man hör något alls därifrån i stereo, och bara väldigt dovt mummel från rösten i 5.1.

Redigerat av Zacabeb, 01 juli 2019 - 20:28.


#471

Postad 02 juli 2019 - 08:21

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Tack för beskrivningen!



#472

Postad 28 juli 2019 - 16:31

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Tack för återkoppling, vi samlar på oss saker som strular på olika fabrikat/mjukvara för att kunna laga. 
 
Så en annan sak: Läs inte in för mycket i detta just nu men vi har lagt upp en testpublicerng med 5.1-ljud. Det är bara ett manuellt testskott för att kunna kolla hur codecen funkar på olika plattformar, vi kommer inte att börja publicera 5.1-ljud i närtid. Men ni får gärna prova att leta upp programmet "Testbild" och spela Avsnitt 1, det funkar i både testversionen och den vanliga appen.
Berätta gärna om ni får 5.1-ljud, stereo eller helt tyst, eller andra oväntade effekter, samt vilken tv ni har. Då har vi större chans att ha en konfiguration som funkar när vi väl kommer igång med 5.1-ljud.

Gör ni även ljudtester med androidappen?
Jag provade "testbilden" med denna app, chromecast samt min Yamaha-receiver RX-V379.
Fick då ljud bara i höger och vänster högtalare.

#473

Postad 28 juli 2019 - 18:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Webos 2 fick en mysko uppdatering (LG Oled 2015) från LG och nu är svt appen hopplös.

#474

Postad 04 augusti 2019 - 18:19

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

 

Telia digital TV går det inte att starta program, OK knappen funkar inte 

 

Exakt, man kan bara förflytta sig runt med pilarna. Trycker man OK händer ingenting.


Redigerat av Bopper, 04 augusti 2019 - 18:21.


#475

Postad 12 augusti 2019 - 12:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Gör ni även ljudtester med androidappen?
Jag provade "testbilden" med denna app, chromecast samt min Yamaha-receiver RX-V379.
Fick då ljud bara i höger och vänster högtalare.

5.1-publiceringen är ett test av hur videoströmmen kodas och paketeras så den går att testa på alla SVT Play-plattformar. Hör du rösten säga spår 3-6 i höger/vänster eller hör du bara "spår 1" och "spår 2"?

 

Webos 2 fick en mysko uppdatering (LG Oled 2015) från LG och nu är svt appen hopplös.

Aj då, det får vi kolla upp. Gäller det den vanliga SVT Play-appen eller kör du den nya testversionen? På vilket sätt är den hopplös?



#476

Postad 12 augusti 2019 - 13:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

5.1-publiceringen är ett test av hur videoströmmen kodas och paketeras så den går att testa på alla SVT Play-plattformar. Hör du rösten säga spår 3-6 i höger/vänster eller hör du bara "spår 1" och "spår 2"?
 

Aj då, det får vi kolla upp. Gäller det den vanliga SVT Play-appen eller kör du den nya testversionen? På vilket sätt är den hopplös?

Vanliga,testversionen funkar inte alls. Det går inte att spola och den fortsätter inte uppspelning.
LG nya firmware heter 4.26.00. vad den gör är omöjligt att finna ut. Finns ingen info på deras hemsida eller nån annan stans.

#477

Postad 13 augusti 2019 - 07:53

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

5.1-publiceringen är ett test av hur videoströmmen kodas och paketeras så den går att testa på alla SVT Play-plattformar. Hör du rösten säga spår 3-6 i höger/vänster eller hör du bara "spår 1" och "spår 2"?



Jag vill minnas att jag bara hörde "spår 1" och "spår 2" men försöker jag nu igen så fungerar inte Avsnitt 1 utan jag får bara Avsnitt 2 och då enbart med inledande pip samt brus.

Redigerat av Krutrök, 13 augusti 2019 - 08:05.


#478

Postad 13 augusti 2019 - 10:32

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Jag vill minnas att jag bara hörde "spår 1" och "spår 2" men försöker jag nu igen så fungerar inte Avsnitt 1 utan jag får bara Avsnitt 2 och då enbart med inledande pip samt brus.

Så brukar det låta när den digitala inställningen är bitstream för Dolby digital men mottagande apparat inte kan ta emot den signalen.



#479

Postad 13 augusti 2019 - 14:42

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Så brukar det låta när den digitala inställningen är bitstream för Dolby digital men mottagande apparat inte kan ta emot den signalen.


I det här fallet handlar det inte om min utrustning. Kanske missade du att läsa mitt och Anders tidigare inlägg?

Redigerat av Krutrök, 13 augusti 2019 - 14:53.


#480

Postad 14 augusti 2019 - 14:08

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 1

Vilken utrustningen det handlar om är väl oviktigt. Det är väl vilket fel den har som är viktigt.



#481

Postad 15 oktober 2019 - 11:07

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

OBS testet är inte klart än, jag återkommer när det är redo. 

 

Lite mer 5.1-godis: Kolla gärna Vår tid är nu S02E01: Julklappen som ligger publicerad med 5.1-ljud på prov. Vi vill gärna höra dels om ni får 5.1-ljud eller stereo (eller helt tyst, hoppas inte   :unsure:) samt vad ni har för tv/box.

(Vissa apparater mixar alltid ned till stereo medan andra kan skicka ut 5.1 via HDMI eller S/PDIF till receiver/soundbar osv.)


Redigerat av Anders Hebert SVT, 15 oktober 2019 - 12:14.


#482

Postad 15 oktober 2019 - 11:57

Unregistered14028b80
  • Unregistered14028b80
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag kör LG oled med WebOS 3.0. Inget 5.1 ljud i vare sig standard versionen eller i testversionen enbart stereo. Kör S/PDIF till receiver och får 5.1 ljud från andra appar.



#483

Postad 15 oktober 2019 - 12:13

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag tar tillbaka.  :blush:  Jag missförstod testpubliceringen tyvärr, avsnittet har 5.1-ljud i Apple TV och Chromecast men inte än i Smart TV-appen. Jag återkommer. 


Redigerat av Anders Hebert SVT, 15 oktober 2019 - 12:15.


#484

Postad 15 oktober 2019 - 12:29

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anders.. Många av dagens "play appar " stödjer idag 1080p/i, kommer SVT play också börja ha den standarden ?


Redigerat av maserik, 15 oktober 2019 - 12:32.


#485

Postad 16 oktober 2019 - 09:44

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders.. Många av dagens "play appar " stödjer idag 1080p/i, kommer SVT play också börja ha den standarden ?

Jag kan inte säga nåt definitivt men vi tittar på olika förbättringar i videokvalitet. Förmodligen innefattar det en högre upplösning framöver. 



#486

Postad 20 oktober 2019 - 18:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Anders hur går det med 50 FPS-strömmen, behövs till sporten  :)

Vad är det svåra med att få till 50 FPS, eftersom många stream leverantörer "fuskar" och inte använder detta? 


Redigerat av lindo, 20 oktober 2019 - 18:50.


#487

Postad 20 oktober 2019 - 23:14

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Hej Anders.. Många av dagens "play appar " stödjer idag 1080p/i, kommer SVT play också börja ha den standarden ?


Det pågår...
https://kontakt.svt....tet-pa-svt-play

#488

Postad 21 oktober 2019 - 12:05

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders hur går det med 50 FPS-strömmen, behövs till sporten  :)

Vad är det svåra med att få till 50 FPS, eftersom många stream leverantörer "fuskar" och inte använder detta? 

Det är nog lite olika anledningar. Dels krävs mer data vilket kostar mer att distribuera, dels verkar många prioritera antingen upplösning eller högre kvalitet i samma upplösning och bildfrekvens när de ökar kvalitet. Sen kan det finnas problem med vissa äldre chipsets men frågan är hur många såna som är i bruk fortfarande. 



#489

Postad 22 oktober 2019 - 12:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Hej Anders.. Många av dagens "play appar " stödjer idag 1080p/i, kommer SVT play också börja ha den standarden ?

Jag kollade idag och teamet har precis flyttat över de sista kodningsflödena till en ny videokodningslösning. Allt utom vissa nyhetsprogram kodas nu i 1080p25. Äldre material ligger kvar i 720p men mer och mer blir alltså 1080p.



#490

Postad 22 oktober 2019 - 20:34

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

 

Tack för länken :)



#491

Postad 20 november 2019 - 16:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Anders. Går det inte att göra nåt så man kan skapa profiler så var och en kan fortsätta med sitt över de olika plattformarna som finn i dagens hushåll? (Atv,digibox,surfplatta mm.



#492

Postad 27 november 2019 - 13:19

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders. Går det inte att göra nåt så man kan skapa profiler så var och en kan fortsätta med sitt över de olika plattformarna som finn i dagens hushåll? (Atv,digibox,surfplatta mm.

Inga konkreta planer men vi får se om det kommer i framtiden. Det finns helt klart vinster.



#493

Postad 27 november 2019 - 14:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Inga konkreta planer men vi får se om det kommer i framtiden. Det finns helt klart vinster.

 

Du kan väl lobba.😁



#494

Postad 08 januari 2020 - 14:15

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Vi har börjat rulla ut den nya SVT Play-appen nu, den finns på apparater från LG och vissa modeller från Panasonic 2019. Vi kommer att uppdatera alla plattformar där dagens app finns men vi tar en plattform åt gången så att vi kan åtgärda eventuella fel vi inte har upptäckt innan release. 



#495

Postad 08 januari 2020 - 15:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Vi har börjat rulla ut den nya SVT Play-appen nu, den finns på apparater från LG och vissa modeller från Panasonic 2019. Vi kommer att uppdatera alla plattformar där dagens app finns men vi tar en plattform åt gången så att vi kan åtgärda eventuella fel vi inte har upptäckt innan release. 

när kan den komma till android tv?



#496

Postad 08 januari 2020 - 15:21

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

när kan den komma till android tv?

Den här appen kommer inte att komma till Android TV men vi utvecklar båda apparna löpande så att vi ska kunna dra lärdomar och göra förbättringar där också. 



#497

Postad 08 januari 2020 - 15:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Den här appen kommer inte att komma till Android TV men vi utvecklar båda apparna löpande så att vi ska kunna dra lärdomar och göra förbättringar där också. 

varför då!!! android tv appen behöver en nyare app en app som stödjer äkta Hbb tv skulle inte va fel appen på android tv saknar Hbb stöd helt


Redigerat av Duckface21, 08 januari 2020 - 17:10.


#498

Postad 09 januari 2020 - 13:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

varför då!!! android tv appen behöver en nyare app en app som stödjer äkta Hbb tv skulle inte va fel appen på android tv saknar Hbb stöd helt

Diskussioner om Android TV-appen blir lite OT här men skicka gärna PM till mig och utveckla hur du menar att en Android TV-app skulle ha HbbTV-stöd. Och såklart tar jag gärna emot synpunkter på vad du tycker att vi borde förbättra i Android TV-appen.  :)



#499

Postad 09 januari 2020 - 14:00

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Vi har börjat rulla ut den nya SVT Play-appen nu, den finns på apparater från LG och vissa modeller från Panasonic 2019. Vi kommer att uppdatera alla plattformar där dagens app finns men vi tar en plattform åt gången så att vi kan åtgärda eventuella fel vi inte har upptäckt innan release. 

 

Hej  Anders. God fortsättning på nya året.  Jo, jag har en Panasonic TV (2019) som köptes under sommar- höst. Uppdaterar sig appen själv eller måste jag söka på den nya versionen, och vad heter versionen (så jag vet om det är den nya)? Tack på förhand för ditt kommande svar på mina frågor.



#500

Postad 09 januari 2020 - 14:06

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej  Anders. God fortsättning på nya året.  Jo, jag har en Panasonic TV (2019) som köptes under sommar- höst. Uppdaterar sig appen själv eller måste jag söka på den nya versionen, och vad heter versionen (så jag vet om det är den nya)? Tack på förhand för ditt kommande svar på mina frågor.

Tack detsamma! Uppdateringen funkar lite olika på olika plattformar men du bör antingen få den uppdaterad automatiskt, eller få ett meddelande när du försöker starta appen. 

 

Den nya versionen har ett nytt utseende så har du använt den gamla ser du förmodligen när den har uppdaterats. Ser du en meny till vänster i stället för i överkant har du fått uppdateringen. 






Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.