Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*

1643 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 20 januari 2011 - 19:54

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det är väl knappt någon som har använt frontkamerorna under alla de år det faktiskt fanns en på nästan alla lurar så jag är bara glad att slippa den!

#102

Postad 20 januari 2011 - 20:01

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Finns inte en chans att SE kommer/hinner/vill/tänker stoppa dit en frontkamera på arc.
No way :)


Det tror jag inte heller.

Men förstår inte hur man tänker, de som tänker spendera lite pengar & köpa en Arc ligger inte i det segment som använder front kamera, men de som vill betala lite mindre för en mobil (Vivaz 2) ligger i segment för att använda en front kamera.

Tänker dom, äh, vi kan slänga med front kamera i Vivaz 2, de som köper den har inga pengar & de kommer säkert att använda Skype som inte kostar något medans de som köper Arc har pengar & fixar videotelefoni på annat sätt???

Redigerat av martin636, 20 januari 2011 - 20:18.


#103

Postad 20 januari 2011 - 20:06

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Det är väl knappt någon som har använt frontkamerorna under alla de år det faktiskt fanns en på nästan alla lurar så jag är bara glad att slippa den!


Det är väldigt olika, men jag tillsammans med nästan hela min vänskapskrets har användning av den. Absolut inget livsnödvändigt, men en mycket bra funktion att ha möjlighet till att använda.

#104

Postad 20 januari 2011 - 21:04

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Det är väl knappt någon som har använt frontkamerorna under alla de år det faktiskt fanns en på nästan alla lurar så jag är bara glad att slippa den!

Ja jag hade ju frontkamera i min förra lur, W960, tror jag använde den en gång. Så nä det känns inte så nödvändigt!

#105

Postad 20 januari 2011 - 22:22

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Det är väl knappt någon som har använt frontkamerorna under alla de år det faktiskt fanns en på nästan alla lurar så jag är bara glad att slippa den!


Känner flera döva som använder sig av frontkameran vid samtal med varandra, varför tror jag du kan lista ut själv :)

#106

Postad 20 januari 2011 - 23:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Känner flera döva som använder sig av frontkameran vid samtal med varandra, varför tror jag du kan lista ut själv :)


Jo, men då finns det ju betydligt billligare telefoner som klarar av det. Jag tror inte heller det är speciellt många icke-döva som använder sig av frontkameran. Jag har, på alla mobiler jag haft, använt den max 5 gånger.

#107

Postad 21 januari 2011 - 00:24

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
video hos phonearena.com:
http://www.youtube.c...h?v=B1hHymgBbeA

får överlag gott betyg men dom hänger upp sig på dålig kontrast och svaga färger när man tittar på skärmen från sidan, varför man nu skulle göra det ...

#108

Postad 21 januari 2011 - 08:12

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Jo, men då finns det ju betydligt billligare telefoner som klarar av det. Jag tror inte heller det är speciellt många icke-döva som använder sig av frontkameran. Jag har, på alla mobiler jag haft, använt den max 5 gånger.


Neh förstår hur du menar. Jag personligen har aldrig använt det och kommer förmodligen inte att göra det heller och har flera gånger funderat på "varför den finns där", men samtidigt ska man inte heller tvinga en döv att välja en billigare telefon istället för en mer modernare "dyrare" telefon.

#109

Postad 21 januari 2011 - 08:24

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Neh förstår hur du menar. Jag personligen har aldrig använt det och kommer förmodligen inte att göra det heller och har flera gånger funderat på "varför den finns där", men samtidigt ska man inte heller tvinga en döv att välja en billigare telefon istället för en mer modernare "dyrare" telefon.


Helt korrekt.

Det jag försöker få fram är varför SE väljer att stoppa in front kamera i en billigare lur och inte i en highend lur då trots allt en liten % använder funktionen. Resonemanget att döva skulle köpa billigare lurar håller inte, de kan vara lika teknik tokiga som alla andra.

#110

Postad 21 januari 2011 - 09:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Helt korrekt.

Det jag försöker få fram är varför SE väljer att stoppa in front kamera i en billigare lur och inte i en highend lur då trots allt en liten % använder funktionen. Resonemanget att döva skulle köpa billigare lurar håller inte, de kan vara lika teknik tokiga som alla andra.


Jag skrev inte att döva köper billigare telefoner, jag skrev bara att det finns billigare som har det. :)

Det är en highendlur men en grymt tunn sådan, kan vara en anledning t ex.

#111

Postad 21 januari 2011 - 09:53

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Enligt wikipedia (sanningens heliga land) så finns det 13 000 döva i Sverige. Tror inte det är lönsamt för SE i just den här luren som de har satsat på att göra så pass tunn. Man kan inte begära vad som helst även om det kanske känns orättvist vissa gånger.

Personligen tycker jag att det är en fördel för utseendet att slippa frontkameran som jag och ingen jag känner använt sen 3G kom och operatörerna försökte lura i oss att videosamtal var det nya. Då testade man nån gång. Fast när jag tänker efter så bryr jag mig faktiskt knappt, den brukar vara ganska så diskret.

Angående phonearenas klagan över att det inte går att kolla från sidan så förstår jag inte i vilken situation man ens kan störa sig på det :)

#112

Postad 23 januari 2011 - 15:35

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
När det gäller laggandet så kan det självklart bero på att mjukvaran inte är färdigutvecklad än. Det som verkar vara orsaken till laggandet är i mina ögon timescape widgeten som verkar vara väldigt processorkrävande. Även fotowidgeten verkar vara lite krävande. Så fort dessa båda widgetar inte är med i processen tycker jag att den är väldigt rapp i menyerna, rätta mig om jag har fel.

#113

Postad 23 januari 2011 - 16:42

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Det finns väl även filmer där det inte laggar!?
Så den biten är inget jag oroar mig över. :)

#114

Postad 24 januari 2011 - 16:36

Erchamion
  • Erchamion
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ännu en genomgång via Engadget

http://www.engadget....-video-preview/

#115

Postad 24 januari 2011 - 18:41

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Man ser ju i den första filmen hur han trycker på kamera ikonen och den blinkar till men den öppnar inte foto "programmet" förrän han trycker en gång till,precis som min x10 gör ibland. Hoppades att sånt var borta nu. T.ex när jag ska låsa upp min telefon så hackar det eller så bara lyses pilen upp men inget händer. Hoppas dom löser det för jag är riktigt sugen på denna

#116

Postad 24 januari 2011 - 19:39

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Någon som hört något om vad man kan tänkas få med i lådan?

#117

Postad 24 januari 2011 - 19:45

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Får besök från Lund till helgen, vi får se vad som kommer med då.... ;)

#118

Postad 24 januari 2011 - 20:37

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Får besök från Lund till helgen, vi får se vad som kommer med då.... ;)


Nice fråga om dualcore också. Börjar bli orolig att SE inte kommer kunna konkurrera med Samsung och HTC om de släpper nåt sånt i Barcelona

#119

Postad 24 januari 2011 - 21:13

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Nice fråga om dualcore också. Börjar bli orolig att SE inte kommer kunna konkurrera med Samsung och HTC om de släpper nåt sånt i Barcelona

Det blir en hel helg med mobilsnack men tvekar på att de skulle ge ut den infon tyvärr...men jag skall göra vad jag kan.

#120

Postad 24 januari 2011 - 23:19

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Lite bilder tagna med Arc (klicka på Newer för att se fler bilder).

http://www.flickr.co...tream/lightbox/¨

Lite nya videos

http://www.youtube.c...Q...=QL&index=1
http://www.youtube.c...p;v=tsvSvXsWS-k

samt lite nya bilder av Arc postade av någon på forumet Esato.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

#121

Postad 25 januari 2011 - 09:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det blir en hel helg med mobilsnack men tvekar på att de skulle ge ut den infon tyvärr...men jag skall göra vad jag kan.


Öl? ;)

#122

Postad 25 januari 2011 - 09:10

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Öl? ;)

Massor... :blush:

#123

Postad 25 januari 2011 - 11:04

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Arc pre-order priser på brittisk site: 459GBP = ca 4800SEK.

Nu har vi en indikation iaf.

http://www.xperiablo...-april-release/

#124

Postad 25 januari 2011 - 13:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Arc pre-order priser på brittisk site: 459GBP = ca 4800SEK.

Nu har vi en indikation iaf.

http://www.xperiablo...-april-release/


Och "due for release 01 april 2011". Men det skulle jag nog ta med en nypa salt.
Vi får väl se om SE kommer med nåt datum i Barcelona.

#125

Postad 25 januari 2011 - 14:47

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Det var tydligen en "dyr" affär också i England. Tror den hamnar under 5k här i Sverige. De måste ju konkurrera med priset om det kommer värstingtelefoner nu. Blir riktigt nice, sugen som fan ;)

Lite offtopic.. Aure vad tror du chansen är att SE kommer använda u8500? Kanske dom skippar den helt eftersom de samarbetar med Qualcomm? Såg på engadget att nokia ska släppa mobiler med den nu.

#126

Postad 25 januari 2011 - 15:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0


Med STOR reservation för ändringar.
Den här artikeln publicerades IGÅR på Pryl:

Priset på Xperia Arc ligger just nu på cirka 6 500 kronor. Men enligt Magnus Bengtsson väntas den bli billigare när den släpps i svenska butiker.
– Jag är lite förvånad över att den är så dyr, men priserna kan ändras. Jag rekommenderar att du lägger in en bevakning på Prisjakt.nu så kan du bevaka priset och när mobilen finns i lager, säger han.


Så, just nu är Cyberphoto billigast med ett pris på 5590:-.

#127

Postad 25 januari 2011 - 18:05

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Det var tydligen en "dyr" affär också i England. Tror den hamnar under 5k här i Sverige. De måste ju konkurrera med priset om det kommer värstingtelefoner nu. Blir riktigt nice, sugen som fan ;)

Lite offtopic.. Aure vad tror du chansen är att SE kommer använda u8500? Kanske dom skippar den helt eftersom de samarbetar med Qualcomm? Såg på engadget att nokia ska släppa mobiler med den nu.


Jag vet inte, jag hade tänkt att pressa en viss person till helgen om detta!

Fördelen med U8500 är att det är en hel plattform med allt integrerat i ett paket; WiFi, BT, USB, HDMI osv....man köper alltihop så att säga istället för köpa in olika delar. Man sparar både tid och pengar att satsa på en komplett plattform.

Om du ber mig gissa så tror jag att SE överväger den plattformen men det är alltid en fördel att utveckla på den plattformen man känner till mest.

#128

Postad 26 januari 2011 - 14:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Så, just nu är Cyberphoto billigast med ett pris på 5590:-.

och nu har Webhallen lagt sig på 5490:-.
Pris runt 5000:- känns som ett rimligt antagande när den väl kommer ut i handeln
och dom lite billigare butikerna får in den.

Redigerat av TomasL, 26 januari 2011 - 19:09.


#129

Postad 26 januari 2011 - 17:28

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
5000:- ger jag lätt för denna "super-lur"!
Dags att byta ut min gamla SE Aino.

#130

Postad 26 januari 2011 - 21:47

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0
Varför är ni så lyriska över denna telefon?

Vad har denna som tex. inte Desire HD har, bortsett från snyggare design och potentiellt bättre batteritid?!

#131

Postad 26 januari 2011 - 22:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Varför är ni så lyriska över denna telefon?

Vad har denna som tex. inte Desire HD har, bortsett från snyggare design och potentiellt bättre batteritid?!

Bättre kamera.
Ingen utskjutande kameralins på baksidan.
Lättare.
HDMI - frågan är väl hur använt det blir men. :P
DLNA.

Redigerat av mrNoodles, 26 januari 2011 - 22:06.


#132

Postad 26 januari 2011 - 22:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Varför är ni så lyriska över denna telefon?

Vad har denna som tex. inte Desire HD har, bortsett från snyggare design och potentiellt bättre batteritid?!

Bättre skärm
Bättre kamera
Snyggare design
HDMI
DLNA
Extremt mkt lättare

Dessutom tillverkad av ett halvsvenskt företag!

#133

Postad 26 januari 2011 - 22:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Bättre skärm
Bättre kamera
Snyggare design
HDMI
DLNA
Extremt mkt lättare

Dessutom tillverkad av ett halvsvenskt företag!


+1!

Jag lägger till en sak som är viktig för mig:
-tunnare! ( som i o f s har med designen att göra men ändå )

Men att den är tillverkad av ett halvsvenskt företag är också faktiskt grymt viktigt för mig.
Absolut inte avgörande för att jag ska köpa just denna men att supporta svenska/halvsvenska företag som gör bra produkter tycker jag alla ska göra, eller iallafall tänka mer på. Känns jävligt bra och det gör förhoppningsvis gott också, om inte för Sverige så iallafall för SE.
Men Desire HD har väl DLNA?! Eller?!

#134

Postad 27 januari 2011 - 01:00

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

+1!

Jag lägger till en sak som är viktig för mig:
-tunnare! ( som i o f s har med designen att göra men ändå )

Men att den är tillverkad av ett halvsvenskt företag är också faktiskt grymt viktigt för mig.
Absolut inte avgörande för att jag ska köpa just denna men att supporta svenska/halvsvenska företag som gör bra produkter tycker jag alla ska göra, eller iallafall tänka mer på. Känns jävligt bra och det gör förhoppningsvis gott också, om inte för Sverige så iallafall för SE.
Men Desire HD har väl DLNA?! Eller?!

Håller med er. Hade givetvis inte vart intresserad av luren om den inte verkade riktigt bra men det svenska ger ett litet extra plus. Får ungefär samma känsla när jag köper en film som jag tycker är bra. Känns skönt att supporta ibland!

#135

Postad 27 januari 2011 - 01:00

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

+1!

Jag lägger till en sak som är viktig för mig:
-tunnare! ( som i o f s har med designen att göra men ändå )

Men att den är tillverkad av ett halvsvenskt företag är också faktiskt grymt viktigt för mig.
Absolut inte avgörande för att jag ska köpa just denna men att supporta svenska/halvsvenska företag som gör bra produkter tycker jag alla ska göra, eller iallafall tänka mer på. Känns jävligt bra och det gör förhoppningsvis gott också, om inte för Sverige så iallafall för SE.
Men Desire HD har väl DLNA?! Eller?!

Håller med er. Hade givetvis inte vart intresserad av luren om den inte verkade riktigt bra men det svenska ger ett litet extra plus. Får ungefär samma känsla när jag köper en film som jag tycker är bra. Känns skönt att supporta ibland!

#136

Postad 27 januari 2011 - 07:49

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Varför är ni så lyriska över denna telefon?

Vad har denna som tex. inte Desire HD har, bortsett från snyggare design och potentiellt bättre batteritid?!

Skulle även vilja tillägga:
Android 2.3

#137

Postad 27 januari 2011 - 11:10

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Skulle även vilja tillägga:
Android 2.3

Skulle det bli snabb uppdatering också eller var det bara snack?

#138

Postad 27 januari 2011 - 11:55

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Fan priset är nice nu! 4.6k känns inte farligt alls!

#139

Postad 27 januari 2011 - 13:03

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
4 689 :- på mobilgiganten. Håller det i sig tro? Långt under min budget så det känns ju bra

#140

Postad 27 januari 2011 - 14:15

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Skulle tro att det priset håller ganska bra faktiskt.

Skulle det bli snabb uppdatering också eller var det bara snack?

Jo dom har ju lovat det SE men det återstår väl att se.

#141

Postad 27 januari 2011 - 19:13

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Skulle det bli snabb uppdatering också eller var det bara snack?

Snabb uppdatering av vad menar du? ;)

#142

Postad 27 januari 2011 - 19:42

Söttis
  • Söttis
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Mjukvaran 2.3 till HC/2.4

#143

Postad 27 januari 2011 - 20:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Ja, får hoppas de lever upp till deras målsättning, med snabbare uppdateringar. ;)

#144

Postad 27 januari 2011 - 21:07

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0
Jaa, de e väl ungefär de "plussen", som jag kan ge den.

Dock är jag inte helt övertygad om att den har bättre skärm! Ska den verkligen ha det?

Just för mig är inte hdmi så viktigt, då man kan köra materialet på samma sätt genom datorn.

Det jag tycker är trist, framförallt, är att den inte får en högre upplösning på den stora 4,2" skärmen!

#145

Postad 28 januari 2011 - 08:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Jaa, de e väl ungefär de "plussen", som jag kan ge den.

Dock är jag inte helt övertygad om att den har bättre skärm! Ska den verkligen ha det?

Just för mig är inte hdmi så viktigt, då man kan köra materialet på samma sätt genom datorn.

Det jag tycker är trist, framförallt, är att den inte får en högre upplösning på den stora 4,2" skärmen!

Här är GSMArenas omdöme om skärmen: http://www.gsmarena....eview-553p2.php

In fact when looked at it from the best angle the XPERIA Arc display is certainly among the best screens on the market. It’s got more vibrant reds and greens than the iPhone 4 Retina display and in case you aren’t into much saturation you will probably prefer it over the Samsung SuperAMOLED screens too (though we still find Nokia’s ClearBlack screens to be the champion in color reproduction).



#146

Postad 28 januari 2011 - 11:54

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Nu blir jag lite små sur... ;)
Det verkar som om den snyggaste utav dem, den silvriga enbart kommer att säljas Tre exklusivt till en början.

Kan man idag köpa från Tre med kontantkort och direkt låsa upp telefonerna?

#147

Postad 28 januari 2011 - 12:35

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Det lär bli en ARC för mig med. Jag vill också ha den silvriga så vi får hoppas att din info inte stämmer... :-)
HDMI ut och DLNA är ju klart positivt för mig. Det är också den snyggaste luren jag sett...

#148

Postad 28 januari 2011 - 12:43

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Nu blir jag lite små sur... ;)
Det verkar som om den snyggaste utav dem, den silvriga enbart kommer att säljas Tre exklusivt till en början.

Kan man idag köpa från Tre med kontantkort och direkt låsa upp telefonerna?


va??? vad i helv..

#149

Postad 28 januari 2011 - 12:44

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Det lär bli en ARC för mig med. Jag vill också ha den silvriga så vi får hoppas att din info inte stämmer... :-)
HDMI ut och DLNA är ju klart positivt för mig. Det är också den snyggaste luren jag sett...


Definitivt den snyggaste.

Fick svar från Dustin;

Hej,

Tyvärr kommer vi inte få hem den silverfärgade, ser ut som 3 är exklusiva på denna.
_____

Hoppas verkligen inte de rätt.

#150

Postad 28 januari 2011 - 13:18

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
men suck, allt sånt där är ju bara så fjantigt. vem tjänar på det egentligen? risken för SE är ju att man istället byter till en annan telefon av annat märke ...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.