Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 25 maj 2018 - 20:54

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Ny programvara, vågar man uppdatera?

 

Releaseloggen är släppt nu: 

 

TPM171E _ 003.000.240.000 – Date: 2018/05/21

Improvements for sound interruptions after channel change

Improvements to media playback - Improvements for ARC connection

Fix to avoid at audio being heard at 4AM/6AM on some ARC devices

Fix for standby issue with PS4 - Fix for USB screen being shown at boot-up

Fix for OLED TV’s where Clear Image Residue did not work when triggering it through settings menu

Fix for TV switching to Google Play Movies instead of HDMI

Updated translation string database

RC SW update

Re-enable RC5 support

 

 

Jag slängde in den på min TV, och kan bekräfta att ARC fungerar bättre (äntligen). Nu ikväll bytte jag mellan flertalet appar, bland annat Plex, Youtube och Redbull TV och ljudet hängde med mellan varje app-växling =) Skönt att det äntligen är åtgärdat, men skamligt att det nästan tagit 1 år sedan TVn släpptes. Även om jag älskar Ambilight så kommer jag inte ge Philips fler chanser i framtiden, deras mjukvara är alldeles för undermålig. 

 

EDIT: och idag krånglade det igen. Startade Spotify och får inget ljud, bytte till andra appar och fick inte heller något ljud. Snart drar jag en optisk kabel till förstärkaren istället, orkar inte med detta längre.. 


Redigerat av Downhill, 26 maj 2018 - 11:37.


#502

Postad 26 maj 2018 - 17:45

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Har uppdaterat och det enda problemet jag upplever består. Är det ingen annan som kör ARC mot surroundförstärkare och stör sig på att ljudet alltid flaggas 5.1, även när det de facto är 2.0?

Edit: Vill gärna ha reda på om någon har den setupen utan problemen, såklart :)

Redigerat av Kanelen, 27 maj 2018 - 15:16.


#503

Postad 27 maj 2018 - 08:14

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Har också uppdaterat och upplever bilden som mer grynig - är det inbillning?



#504

Postad 28 maj 2018 - 01:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Har också uppdaterat och upplever bilden som mer grynig - är det inbillning?


Känns nästan så. Finns de någon rollback funktion. Bilden är bra men känns som närmast allt har lite filmkorn.

#505

Postad 28 maj 2018 - 20:05

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Ingen annan som har uppdaterat som kan ge feedback? Jag är tämligen säker på att bilden har försämrats. Tidigare var jag imponerad av hur bra HD-kanaler såg ut, men nu är det något som inte stämmer. Får inte riktigt bra bild på någon kanal (Telia digital-tv).



#506

Postad 28 maj 2018 - 20:16

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Ingen annan som har uppdaterat som kan ge feedback? Jag är tämligen säker på att bilden har försämrats. Tidigare var jag imponerad av hur bra HD-kanaler såg ut, men nu är det något som inte stämmer. Får inte riktigt bra bild på någon kanal (Telia digital-tv).

Jag har uppdaterat 55POS9002 med den senaste mjukvaran.

Jag ser ingen skillnad i bild mot tidigare, varken via ComHems TIVO-box (HD) eller via Netflix i TVn (UHD).

Ärligt talat märker jag ingen skillnad mot tidigare mjukvaraversion mer än att TVn vägrar att uppdatera fjärrkontrollen. Den visar "Låg batterinivå" på fjärren, även med sprillans nya Duracel Alkaline-batterier.

Det går helt enkelt inte att uppdatera fjärrkontrollen och jag får påminnelse om det hela tiden.

 

Det är mycket som irriterar mig med denna TV. Aldrig mer en OLED så länge det är så mycket som irriterar.

Ständiga uppmaningar om att "rensa kvardröjande bilder" och nu en fjärr som inte går att uppdatera trots nya batterier.

 

Jag ångrar köpet väldigt mycket! Skulle slagit till på en 55PUS8602 istället.



#507

Postad 28 maj 2018 - 20:43

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Jag har uppdaterat 55POS9002 med den senaste mjukvaran.

Jag ser ingen skillnad i bild mot tidigare, varken via ComHems TIVO-box (HD) eller via Netflix i TVn (UHD).

Ärligt talat märker jag ingen skillnad mot tidigare mjukvaraversion mer än att TVn vägrar att uppdatera fjärrkontrollen. Den visar "Låg batterinivå" på fjärren, även med sprillans nya Duracel Alkaline-batterier.

Det går helt enkelt inte att uppdatera fjärrkontrollen och jag får påminnelse om det hela tiden.

 

Det är mycket som irriterar mig med denna TV. Aldrig mer en OLED så länge det är så mycket som irriterar.

Ständiga uppmaningar om att "rensa kvardröjande bilder" och nu en fjärr som inte går att uppdatera trots nya batterier.

 

Jag ångrar köpet väldigt mycket! Skulle slagit till på en 55PUS8602 istället.

Aldrig mer Philips menar du? :)



#508

Postad 28 maj 2018 - 20:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ja de är ju mjukvaran som strular. Ev mer brus är den första bugg jag råkat ut för med tvn. Nu hade jag tyvärr inte tittat jättemycket på cmore och tv4play innan men de kan inte alls mäta sig med min 5555 kr samsung 50MU6125 på de HDTV jag testat hittills. Även när jag kör via dator så tycker jag inte Oleden ger den bild den ska.  Skiljer förvisso 5" men de borde ju gå att kompensera med att sitta längre ifrån OLEDen kan tyckas. Äkta 4K datorgrafik eller 4K film tycker jag nog ser minst lika bra ut som någonsin.



#509

Postad 28 maj 2018 - 20:57

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Jag misstänker att man har gjort något med HD-uppskalningen. Tror faktiskt jag har nått vägs ände med den här TV:n nu. Har först lagt ner enormt mycket arbete på att hitta ett ljudsystem som fungerar med TV:n och nu blir bilden sämre efter deras egna uppdatering...



#510

Postad 28 maj 2018 - 21:08

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Alltid tråkigt när dom släpper mjukvara som fixar 1 sak men förstör 5 saker :/



#511

Postad 28 maj 2018 - 21:16

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
De har ju även stängt ner sitt supportforum så nu kan man inte hitta lika mycket folk att få tips ifrån heller.

Redigerat av jlarsson1978, 28 maj 2018 - 21:16.


#512

Postad 01 juni 2018 - 14:30

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
SVT:s HD-kanaler går knappt att titta på längre. Är det inte fler som upplever det så?

Philips svarar bara att jag ska installera om tv:n vilket givetvis inte gjort någon skillnad.

Redigerat av jlarsson1978, 01 juni 2018 - 14:31.


#513

Postad 01 juni 2018 - 15:46

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Följt tråden lite...många positiva omdömen i vintras när ni köpt tvn. Upplever ni tvn fortf är bra eller har uppdateringarna ”förstört” den?

#514

Postad 01 juni 2018 - 17:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Bortsett uppskalningen så är den bra. Men hade jag sett mer på hdtv så hade jag vart brutalt missnöjd då min samsung mu6125 ger bättre bild för 5555 :P


Redigerat av oqvist, 01 juni 2018 - 17:03.


#515

Postad 03 juni 2018 - 20:53

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Följt tråden lite...många positiva omdömen i vintras när ni köpt tvn. Upplever ni tvn fortf är bra eller har uppdateringarna ”förstört” den?

Jag ser ingen skillnad i bild mellan föregående mjukvara och den senaste.

Kan inte säga att den förstört bilden på min TV.

 

Jag tycker fortfarande att bilden på 55PUS8602 är snarlik den som finns på 9002. Prisskillnaden mellan 9002 och 8602 är inte motiverbar. Idag kostar 55PUS8602 hos Elgiganten och MediaMarkt. 55POS9002 kostar 13990 kronor hos Elgiganten, MediaMarkt och NetOnNet.

4000 kronor skiljer dem åt i pris men bildkvalitén gör det inte. Dessutom är ljudet i 55POS9002 rent bedrövlig.

 

Hade jag valt TV idag hade jag aldrig tvekat på 8602. Mest sannolikt hade det dessutom blivit en 65-tummare då Webhallen säljer den för 12990 kronor!



#516

Postad 03 juni 2018 - 21:48

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Halleluja, jag lyckades få tillbaka bra bild efter uppdateringen. Jag hade verkligen testat allt utan resultat och så var det EN sak kvar som jag inte hade testat och det var att avaktivera HDMI Ultra HD under Allmänna inställningar. När jag gjorde det kom den bra bilden tillbaka. Även när jag sedan växlade tillbaka till 4:2:0 så var bilden bra. Så j*vla skönt.... Fråga mig inte varför det hjälpte när inget annat hjälpt (fabriksåterställning, ominstallation, urkoppling av all utrustning fram och tillbaka m.m.). Förmodligen någon form av bugg i mjukvaran (lägger den till den redan långa listan). Pust!


Redigerat av jlarsson1978, 03 juni 2018 - 21:53.


#517

Postad 04 juni 2018 - 04:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Blir att testa framöver :)



#518

Postad 04 juni 2018 - 21:09

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Aldrig mer Philips menar du? :)

Nej, det menar jag inte. :)

 

Aldrig mer en Philips OLED-TV!

 

Jag är jätteirriterad över dessa ständigt uppdykande meddelanden om att TVn måste rensas på kvardröjande stillbilder. Jag sätter TVn i Stand-by i 2 timmar gång efter annan. TVn fungerar i 4-6 timmar så är meddelandet tillbaka ändå!

 

Eftersom jag inte tycker bildkvalitén mellan t.ex. 55PUS8602 och 55POS9002 är särskilt stor kommer jag att hålla mig till LCD-TV nästa gång jag byter.

Denna gången dröjer det nog inte 10 år innan jag byter. Bytet kommer att ske tidigare eftersom den nu 7 veckor gamla TVn retar mig till förbannelse.

 

Jag gillar Ambilight och det är bara Philips som har denna funktion.

Aldrig mer Philips OLED så länge som man måste "rensa" TVn från bilder i princip varje dag.

 

55POS9002 är en skit-TV och jag ångrar djupt att jag inte lämnade tillbaka den till Elgiganten innan de 30 dagarna passerat.



#519

Postad 05 juni 2018 - 07:15

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Nej, det menar jag inte. :)

 

Aldrig mer en Philips OLED-TV!

 

Jag är jätteirriterad över dessa ständigt uppdykande meddelanden om att TVn måste rensas på kvardröjande stillbilder. Jag sätter TVn i Stand-by i 2 timmar gång efter annan. TVn fungerar i 4-6 timmar så är meddelandet tillbaka ändå!

 

Eftersom jag inte tycker bildkvalitén mellan t.ex. 55PUS8602 och 55POS9002 är särskilt stor kommer jag att hålla mig till LCD-TV nästa gång jag byter.

Denna gången dröjer det nog inte 10 år innan jag byter. Bytet kommer att ske tidigare eftersom den nu 7 veckor gamla TVn retar mig till förbannelse.

 

Jag gillar Ambilight och det är bara Philips som har denna funktion.

Aldrig mer Philips OLED så länge som man måste "rensa" TVn från bilder i princip varje dag.

 

55POS9002 är en skit-TV och jag ångrar djupt att jag inte lämnade tillbaka den till Elgiganten innan de 30 dagarna passerat.

 

Nä tycker man inte bildkvaliteten är sämre på en LCD finns det ju ingen anledning att köpa OLED. Det jag menade var att jag aldrig sett det meddelandet på min LG OLED så alla märken har inte just det problemet...

 

Men bara köpa något annat, inte kul att vara sur över sådana tjollersaker :)



#520

Postad 05 juni 2018 - 17:08

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Adrig mer en Philips OLED-TV!

 

Jag är jätteirriterad över dessa ständigt uppdykande meddelanden om att TVn måste rensas på kvardröjande stillbilder. Jag sätter TVn i Stand-by i 2 timmar gång efter annan. TVn fungerar i 4-6 timmar så är meddelandet tillbaka ändå!

 

Det som är märkligt är att jag, som har haft ungefär 30 andra problem, aldrig fått det meddelandet. 



#521

Postad 05 juni 2018 - 23:48

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Det som är märkligt är att jag, som har haft ungefär 30 andra problem, aldrig fått det meddelandet.


Är det verkligen så stor skillnad på denna modellen emot lillebror 901F? Inte haft ett enda problem bortsett ifrån en uppdatering som vägrades ladda hem. Men vid nästa uppstart kom den igång.

Gällande denna ruta som dyker upp, kommer den vid alla källor?

#522

Postad 06 juni 2018 - 00:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Skall inte meddelandet om att bilden måste ”rensas” komma upp tidigast efter 10 timmar (påslagen)? 10 timmar är iaf längre än vad jag brukar strecktitta :)

”Note:
If the TV set remains switched on for 10 or more hours (recovery mechanism not executed in the standby mode), the TV will display a notification message, advising to put the TV into standby mode.”

Från: http://philips-tvcon...en/Faq/All/5245

Om inte detta stämmer så borde man kunna reklamera.

#523

Postad 06 juni 2018 - 08:17

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Skall inte meddelandet om att bilden måste ”rensas” komma upp tidigast efter 10 timmar (påslagen)? 10 timmar är iaf längre än vad jag brukar strecktitta :)

”Note:
If the TV set remains switched on for 10 or more hours (recovery mechanism not executed in the standby mode), the TV will display a notification message, advising to put the TV into standby mode.”

Från: http://philips-tvcon...en/Faq/All/5245

Om inte detta stämmer så borde man kunna reklamera.

 

Den uppgiften stämmer inte överens med den muntliga uppgift jag fått av Philips support.

Se mitt inlägg tidigare i denna tråd:

 

https://www.minhembi...32995&p=4500018

 

Värt att notera är att jag aldrig har stillbild på TVn.


Redigerat av marathonkillen, 06 juni 2018 - 08:19.


#524

Postad 11 juni 2018 - 06:17

GSTAR
  • GSTAR
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hur funkar Tv:n nu ni som laddat ner senaste firmware?

Min funkar bra, inga problem med bild, vet inte om mitt problem med ljud (Tv:n satte igång ljudet varje morgon 04:07, kopplad till Sonos vi optisk ut, inställd på multichannel) har inte i den optiska sladden på nätterna, har förstått att ARC inte är optimalt!



#525

Postad 11 juni 2018 - 06:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Fungerar lika bra som tidigare minus ev uppskalningen. Har inte haft problem.

Redigerat av oqvist, 11 juni 2018 - 06:57.


#526

Postad 14 juni 2018 - 21:15

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Har för första gången haft problem med frysningar och spontan omstart av TVn. Kanske är Philips sätt att säga att jag borde uppdatera... Kör in den nu!

Jag har även samlat några ledtrådar till varför den kör full volym ibland vid avstängning och uppstart.
Den verkar slå över till TVns högtalare eftersom förstärkaren stänger av sig snabbare, vilket i sig är en mindre bugg. Det som skapar problem är att TVn drar upp volymen till max, trots att jag drar ner den till 0 med jämna mellanrum.
Misstänker nu att det kan vara relaterat till ljudutjämningsfunktionen som jag hade på max.
Provar lägsta inställningen istället.

#527

Postad 15 juni 2018 - 13:34

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Uppdaterat och får nu samma problem som Marathonkillen, att den tjatar om att fjärrkontrollen ska uppdateras men det går inte pga låg batterinivå...

99 little bugs in the code
99 little bugs in the code
Take one down, patch it around
127 little bugs in the code...

#528

Postad 17 juni 2018 - 07:21

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Tog ur batterierna och satte i dem igen och sen gick det att uppdatera fjärren!

#529

Postad 20 juni 2018 - 08:32

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ny uppdatering ute:
TPM171E _ 003.000.246.005 – Date: 2018/06/18 - - - - - - -
Improvements for AL Hue
Improvements for Ethernet connection loss
Improvements for order SmartTV apps
Improvements in on screen messages
Improvements in country selection channel installation
Improvements in Txt for Turkish language
Introduction “Follow flag” in AL style

Redigerat av Kanelen, 20 juni 2018 - 08:38.


#530

Postad 20 juni 2018 - 13:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vad menas med order smarttv apps?

Al hue och AL style?

#531

Postad 20 juni 2018 - 14:04

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Vad menas med order smarttv apps?

Al hue och AL style?

AL = Ambilight

#532

Postad 22 juni 2018 - 18:12

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Hej, hur liten bänk kan man ha, så att foten får plats? Räcker 100cm lång?

#533

Postad 22 juni 2018 - 18:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

75 cm räcker så du har lite säkerhetsmarginal



#534

Postad 23 juni 2018 - 13:07

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Köp en bänk som e minst lika bred som tvn om du vill få lite stil

#535

Postad 24 juni 2018 - 18:52

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Ja de är ju mjukvaran som strular. Ev mer brus är den första bugg jag råkat ut för med tvn. Nu hade jag tyvärr inte tittat jättemycket på cmore och tv4play innan men de kan inte alls mäta sig med min 5555 kr samsung 50MU6125 på de HDTV jag testat hittills. Även när jag kör via dator så tycker jag inte Oleden ger den bild den ska. Skiljer förvisso 5" men de borde ju gå att kompensera med att sitta längre ifrån OLEDen kan tyckas. Äkta 4K datorgrafik eller 4K film tycker jag nog ser minst lika bra ut som någonsin.

If it aint broke dont fix it. Har jag lärt mig från lg b6 uppdatetingar. Senaste fw introducerade black glow (grå svärta) fick mer synlig banding i högra hörnet beror nog på den upphöjda svärta nivån som förjutits. Och sega menyer. Jag har backat tillbska till en tidigare fw nu. Man ska passa sig med uppdatetingar om allt funkar som det ska. Bästa vore ju att tv tillvetkaren släpper en problemfri tv från start uppenbart.

Redigerat av axion84, 24 juni 2018 - 18:57.


#536

Postad 24 juni 2018 - 19:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

If it aint broke dont fix it. Har jag lärt mig från lg b6 uppdatetingar. Senaste fw introducerade black glow (grå svärta) fick mer synlig banding i högra hörnet beror nog på den upphöjda svärta nivån som förjutits. Och sega menyer. Jag har backat tillbska till en tidigare fw nu. Man ska passa sig med uppdatetingar om allt funkar som det ska. Bästa vore ju att tv tillvetkaren släpper en problemfri tv från start uppenbart.

Har uppdaterat men inte kollat något. Ska referenskolla med atomic blonde. Var sista rullen jag såg. Hur gjorde du för att gå tillbaks? Sega menyer har jag alltid haft men jag är förbi pilla stadiet så de har inte gjort så mycket.



#537

Postad 24 juni 2018 - 19:21

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Har uppdaterat men inte kollat något. Ska referenskolla med atomic blonde. Var sista rullen jag såg. Hur gjorde du för att gå tillbaks? Sega menyer har jag alltid haft men jag är förbi pilla stadiet så de har inte gjort så mycket.

Som jag skrev gällde detta för en LG B6.

#538

Postad 26 juni 2018 - 09:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
12990:- är ett jäkligt bra pris för denna, samma som för en 55C7:a men vill man ha Ambilight så :)

#539

Postad 03 juli 2018 - 08:32

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Jag har problem med denna TV i kombination med min Onkyo receiver TX-NR676E.

Jag använder ARC (audio return channel) i en nyare HDMI kabel.

 

Problemet är att jag inte får något ljud från TV:ns inbyggda Smart TV appar, t.ex Youtube, Netflix osv. direkt när man startat upp TV:n.

För att få ljud, måste jag välja en källa först (t.ex HDMI 2) som är min Satellitmottagare. Därefter kan jag starta upp Smart TV och använda apparna.

 

Någon som har liknande kombination, dvs använder denna TV tillsammans med extern receiver (oavsett märke) och använder ARC genom HDMI kabeln?

Fungerar det bättre eller har ni samma problem? Om det fungerar bra, vilken receiver använder ni?

 

Nu har alla ARC ljudproblem lösts efter de senaste två mjukvaruuppdateringarna (Feb-Maj 2018).

Nu är jag grymt nöjd med TV:n och rekommenderar Philips Oled TV, bra bild med häftig Ambilight-upplevelse.

 

Om man ändå ska vara lite petig och klaga på något så är det de inbyggda TV högtalarna som är för klena, man behöver nån form av soundbar eller hemmabiosystem för att få bättre ljud som matchar den fina bilden.

 

En sak till: Philips har lovat att den nyaste Android TV 8.0 operativsystemet ska lanseras på årets nya modeller, de skriver även att några av fjolårets toppmodeller (troligen även 55POS9002) också ska få denna uppdatering senare i år, den nya Android TV ska ha stöd för bl.a Google Assistant.



#540

Postad 03 juli 2018 - 08:41

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Angående ljud bör detta vara intressant: https://m3.idg.se/2....ips-tv-modeller

#541

Postad 03 juli 2018 - 09:32

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Känns nästan så. Finns de någon rollback funktion. Bilden är bra men känns som närmast allt har lite filmkorn.

Jag har noterat "filmkornig" bildkvalitet endast på Netflix, 4K material.

Är det samma för dig?



#542

Postad 04 juli 2018 - 11:47

Joystern
  • Joystern
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Någon som kör denna TV utan Android-delarna? Jag har tänkt köra denna med endast en HDMI in från förstärkaren och endast visa den inputen med ljudet avstängt på TV:n. Hur fort startar den upp?



#543

Postad 04 juli 2018 - 11:50

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Någon som kör denna TV utan Android-delarna? Jag har tänkt köra denna med endast en HDMI in från förstärkaren och endast visa den inputen med ljudet avstängt på TV:n. Hur fort startar den upp?

Jag kör så. Den startar upp men sedan strular HDMI/ARC så jag behöver starta om källan som är kopplad till soundbaren innan det blir någon bild. Så lite segstartad är den (men i princip det enda problemet jag har kvar). På det sätter använder man bara LG-panelen och slipper allt krångel/buggar.

Redigerat av jlarsson1978, 04 juli 2018 - 11:51.


#544

Postad 04 juli 2018 - 12:13

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 1

Någon som kör denna TV utan Android-delarna? Jag har tänkt köra denna med endast en HDMI in från förstärkaren och endast visa den inputen med ljudet avstängt på TV:n. Hur fort startar den upp?

 

Jag kör med TVn som ren bildskärm. Uppstart till bild tar några få sekunder. Då jag kör min receiver som bildväxlare har jag inga som helst HDMI/ARC-problem.



#545

Postad 12 juli 2018 - 11:31

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Aha, såg först nu att det kommit en till uppdatering. Nu fick jag tillbaka kontakten med min USB disk, tyvärr verkar den ha blivit rensad....

Återstår att se om alla ARC problem är lösta nu.

#546

Postad 12 juli 2018 - 12:45

tråget
  • tråget
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har inte orkat skriva på länge då det har varit så sjukt mycket strul att det känns för övermäktigt att få med allt. Men här kommer det.
Trots uppdateringar, serviceinlämningar, fabriksåterställningar och kabelbyten kvarstår i stort sätt alla mina problem med tvn.
Det är allt från osynkat ljud till slöa appstarter och hackande uppspelningar och slö uppstart av DigitalTV. Och det är inte i närheten av alla problem. Känns verkligen som värsta budget-tvn rent mjukvarumässigt.
Senast jag fick tillbaka den från service hade dom dessutom lyckats kröka hela panelen. Den är liksom bockad framåt en tredjedel upp på skärmen. Så j*vla less. Nu ska jag i alla fall få lämna tillbaka skiten och kommer köpa mig en Samsung q9fn istället.
Tråkigt då jag fullkomligt älskar bilden (om än lite ljussvag för mig) och ambilight.
Orkar inte med allt strul.
Hoppas med hela mitt hjärta att alla ni som har kvar denna tv kommer få en lösning på era problem förr hellre än senare.
Fridens liljor på er!

#547

Postad 27 juli 2018 - 07:11

Prius
  • Prius
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag får påminnelse om att uppdatera varje gång jag startar tvn, som måste klickas bort.
Min funkar bra och vill ej uppdatera.
Nån som vet om jag kan få bort påminnelsen permanent?

#548

Postad 10 augusti 2018 - 19:39

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Jag får påminnelse om att uppdatera varje gång jag startar tvn, som måste klickas bort.
Min funkar bra och vill ej uppdatera.
Nån som vet om jag kan få bort påminnelsen permanent?

Det måste väl vara bättre att uppdatera. TV:n har blivit mycket bättre med senaste uppdateringarna, mina problem har försvunnit, med senaste uppdateringen kom även Chromecast med 4K, tidigare bara full HD. Och mina HDMI problem och ARC problem har äntligen förvunnit. Jag rekommenderar TV:n.



#549

Postad 13 augusti 2018 - 16:16

saarwii
  • saarwii
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

ÄR i valet och kvalet på denna nu. Var borta på semester när de sista B7:orna i 55 försvann och detta är en modell som jag haft ögonen på. För mycket strul är ju inget man önskar sig så hur är det efter alla uppdateringar? Jag kommer använda den som spelskärm för dator, ps4:a och köra crome cast 4k på den



#550

Postad 14 augusti 2018 - 06:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Kör samma bortsett ingen Chromecast och har inga problem




Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.