Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 april 2011 - 10:34

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Glad Påsk på er!

Jag tänkte höra om någon av er har ett bra tips på solresa någonstans runt medelhavet 30 Maj - 5/6 Juni.

Vi är två par i åldern 24-26 år, tyvärr inga partyprissar längre (en är gravid) som hellre vill ligga och chilla på stranden, träna, äta gott och bara ta det SKITLUGNT (förutom träningen)! Själv tog jag en veckas extra semester för det här bara så att jag kan ladda batterierna inför den riktiga semestern som börjar när vi kommer hem ;)


Vi har väl kollat på en del sista-minuten-resor som landar på 3-5000kr vilket är alldeles lagom för vår ekonomi. Vi är ju inte ute efter något exotiskt... helst skulle jag vilja åka och fiska i Norge... men men.. damen har en enkel metod för att övertala mig. Sex. Så en fiskeresa blir det av i Augusti istället.


Jag vill helst kunna snorkla lite.. annars har jag inga krav alls.


Såå.. har ni några smultronställen på nätet där ni brukar leta billiga resor?


Själv har jag bara haft positiva upplevelser med Norwegian.se, men tyvärr hade dom inget passande den här gången.


/G

#2

Postad 23 april 2011 - 10:58

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Skulle rekommendera Kroatien det är väldigt fint om man vill undvika att att träffa grannen på semester eller undvika partyställena. Söktjänsten Destination gillar jag bäst, den hittar du här.

#3

Postad 23 april 2011 - 11:23

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Skulle rekommendera Kroatien det är väldigt fint om man vill undvika att att träffa grannen på semester eller undvika partyställena. Söktjänsten Destination gillar jag bäst, den hittar du här.

Där sa du ju faktiskt något! Kroatien låter inte helt fel ;) Den ska jag definitivt kika närmare på. Dom har väl inga sandstränder heller va? Med "stenstränder" om jag inte är helt ute och cyklar?


Bra tips!

/G

#4

Postad 23 april 2011 - 11:34

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Jag var själv mestadels på KRK där hade de stränder men de var lite grovkorniga det var först en bit ut i vattnet det blev riktigt stenigt. Gick runt på någon promenad längs vattenkanten några kilometer där man kunde hitta sitt eget ställe, så när man vandrade runt kunde man se en och annan nakenbadare som ville vara lite avskilt ;) Det var bara att hoppa i där det passade, men då rekommenderas att man badar med ett par skor eftersom det kan vara väldigt stenigt i vattnet.

Dessutom ligger det hyfsat nära Italien så vi tog även en tur till Venedig ;)

Redigerat av Unregistered291b229b, 23 april 2011 - 11:35.


#5

Postad 23 april 2011 - 11:55

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Malta!
Borde vara vackert så här års! Har riktigt fina dyk/snorkelställen... blå lagunen är fin men lite trångt om platts om man vill ligga och sola.
Lagom civiliserat och inte allt för dyrt. Dit skall jag igen innan jag dör!
Ölen kostade ca: 10,- och bussen 2,50 - 5,- när jag var där för ungefär fem år sedan. Dom höll dock på att byta ut sina klassiska bussar från 50-talet till nyare, så priserna kan ha ökat en aning.

#6

Postad 23 april 2011 - 12:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Vad jag hittade idag så fanns det inga passande avresedatum till Kroatien :/ Men det dyker nog upp fler avgångar ju närmare Juni man kommer ;) Att det är stenigt gör mig ingenting! Lite roligare än bara sand om man ska snorkla ;)


Malta lät ju trevligt med dykningen. Det ska jag genast kolla upp! Cypern säger dom ju också ska ha väldigt fina snorkelvatten, åtminstone väldigt klart vatten i alla fall.


/G

#7

Postad 23 april 2011 - 14:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Malta!
Borde vara vackert så här års! Har riktigt fina dyk/snorkelställen... blå lagunen är fin men lite trångt om platts om man vill ligga och sola.
Lagom civiliserat och inte allt för dyrt. Dit skall jag igen innan jag dör!
Ölen kostade ca: 10,- och bussen 2,50 - 5,- när jag var där för ungefär fem år sedan. Dom höll dock på att byta ut sina klassiska bussar från 50-talet till nyare, så priserna kan ha ökat en aning.


malta kan jag också rekomendera. riktigt fint där och kristallklart vatten och bra dykställen
är sugen på att åka dit igen.
du tar dig runt ön på några timmar

#8

Postad 24 april 2011 - 21:06

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

malta kan jag också rekomendera. riktigt fint där och kristallklart vatten och bra dykställen
är sugen på att åka dit igen.
du tar dig runt ön på några timmar


Gör inte som vi gjorde.. var där i Augusti och tänkte promenera över till andra sidan ön (ca: 3km fågelvägen). Gick inge vidare i 40 graders värme... Blev dock många vätskestopp efter vägen på div. suspekta vattenhål. :) Att bara fylla på med öl kanske är det nyttigaste man kan göra?! Men det är iaf. roligare än vatten!

Redigerat av _Lucifer_, 24 april 2011 - 21:06.


#9

Postad 24 april 2011 - 23:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Gör inte som vi gjorde.. var där i Augusti och tänkte promenera över till andra sidan ön (ca: 3km fågelvägen). Gick inge vidare i 40 graders värme... Blev dock många vätskestopp efter vägen på div. suspekta vattenhål. :) Att bara fylla på med öl kanske är det nyttigaste man kan göra?! Men det är iaf. roligare än vatten!


hehe ja ök kan va nyttigt ibland :)
vi hyrde en liten cab som vi åkte runt med i en dag, helt perfekt, lite jobigt med vänstertrafik bara men gick förvånadsvärt bra ändå :)

#10

Postad 27 april 2011 - 05:29

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Vad jag hittade idag så fanns det inga passande avresedatum till Kroatien :/ Men det dyker nog upp fler avgångar ju närmare Juni man kommer :) Att det är stenigt gör mig ingenting! Lite roligare än bara sand om man ska snorkla ;)


Malta lät ju trevligt med dykningen. Det ska jag genast kolla upp! Cypern säger dom ju också ska ha väldigt fina snorkelvatten, åtminstone väldigt klart vatten i alla fall.


/G


Tjenare Chris och grattis till fästmöns graviditet! (hoppas att det är hon som är gravid ;))

Skumt att du inte hittade några bra flygresor till Kroatien, kolla Scandjet.se, de kör direkt från Gbg till lite alla möjliga ställen där. Stämmer att det inte är så mycket sandstränder, hela kusten består av kalksten, men det gör å andra sidan att vattnet blir kristallklart! Dubrovnik är ett bra tips, annars kan du kika på Split/Trogir, eller öarna där utanför (Brac & Hvar). Vi ska dit och segla i sommar och jag längtar inte alls :P

Peter

#11

Postad 27 april 2011 - 12:12

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Tjenare Chris och grattis till fästmöns graviditet! (hoppas att det är hon som är gravid :))

Skumt att du inte hittade några bra flygresor till Kroatien, kolla Scandjet.se, de kör direkt från Gbg till lite alla möjliga ställen där. Stämmer att det inte är så mycket sandstränder, hela kusten består av kalksten, men det gör å andra sidan att vattnet blir kristallklart! Dubrovnik är ett bra tips, annars kan du kika på Split/Trogir, eller öarna där utanför (Brac & Hvar). Vi ska dit och segla i sommar och jag längtar inte alls :P

Peter

Wooooow wow woooow!! NO! Inte jag som ska bli far ;) Inte än. Kanske i höst, men inte nu. :P


Scandjet.se skall genast sökas igenom ;) Brac och Hvar lär jag googla!


/G

#12

Postad 27 april 2011 - 12:13

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Jaha, det är inte du som skall bli far? Det trodde jag ju :)

#13

Postad 27 april 2011 - 13:12

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Jaha, det är inte du som skall bli far? Det trodde jag ju :)

Haha nej, än har jag inte spolat kolapappret än ;P Vi funderar väl om vi inte skulle ha försökt i höst.. men det är en annan tråd ;P


/G

#14

Postad 27 april 2011 - 13:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Rekommenderar också Kroatien! Riktigt nice. Vi bodde i Split och därfifrån kan man lätt ta sig ut till öar där det faktiskt finns sandstränder, enskilda sådana också. Om man nu gillar det bättre än stenstränder alltså.
Många av öarna utanför är värda ett besök oavsett.

Split är ju en hyfsad shopingstad och det brukar ju det kvinnliga könet gilla.

#15

Postad 27 april 2011 - 13:29

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Haha nej, än har jag inte spolat kolapappret än ;P Vi funderar väl om vi inte skulle ha försökt i höst.. men det är en annan tråd ;P


/G


Men du MÅSTE spola kolapappret mellan användningarna, annars är det risk att det händer olyckor !

/Det är inte korven man blir tjock av, utan såsen.

#16

Postad 27 april 2011 - 14:23

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Rekommenderar också Kroatien! Riktigt nice. Vi bodde i Split och därfifrån kan man lätt ta sig ut till öar där det faktiskt finns sandstränder, enskilda sådana också. Om man nu gillar det bättre än stenstränder alltså.
Många av öarna utanför är värda ett besök oavsett.

Split är ju en hyfsad shopingstad och det brukar ju det kvinnliga könet gilla.

Split har vi faktiskt kollat en del på. Att glida ut till en ö låter ju jättetrevligt :)


what17ever: Jag brukar vända pappret ut och in ;)


Jesus ser dig,
G

#17

Postad 28 april 2011 - 02:22

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Split har vi faktiskt kollat en del på. Att glida ut till en ö låter ju jättetrevligt :)


Nästan oavsett vart ni åker i Kroatien så finns där öar. Åker ni till Zadar så ska ni försöka komma ut på men båttur till Kornati-nationalparken. Från Split går det massor av båtar till Brac, Hvar, Vis och de andra öarna där; supervackert och ett måste om ni åker dit. Annars kan jag rekommendera segling, men det kan bli lite dyrt för bara två pers.. :S

#18

Postad 28 april 2011 - 10:09

Nordi
  • Nordi
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Glad Påsk på er!

Jag tänkte höra om någon av er har ett bra tips på solresa någonstans runt medelhavet 30 Maj - 5/6 Juni.

Vi är två par i åldern 24-26 år, tyvärr inga partyprissar längre (en är gravid) som hellre vill ligga och chilla på stranden, träna, äta gott och bara ta det SKITLUGNT (förutom träningen)! Själv tog jag en veckas extra semester för det här bara så att jag kan ladda batterierna inför den riktiga semestern som börjar när vi kommer hem :)


Vi har väl kollat på en del sista-minuten-resor som landar på 3-5000kr vilket är alldeles lagom för vår ekonomi. Vi är ju inte ute efter något exotiskt... helst skulle jag vilja åka och fiska i Norge... men men.. damen har en enkel metod för att övertala mig. Sex. Så en fiskeresa blir det av i Augusti istället.


Jag vill helst kunna snorkla lite.. annars har jag inga krav alls.


Såå.. har ni några smultronställen på nätet där ni brukar leta billiga resor?


Själv har jag bara haft positiva upplevelser med Norwegian.se, men tyvärr hade dom inget passande den här gången.


/G


Varför inte Cypern:) Har varit där en gång o det var toppen. Fick testa på att snorkla för första gången i mitt liv.

#19

Postad 28 april 2011 - 13:22

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Varför inte Cypern:) Har varit där en gång o det var toppen. Fick testa på att snorkla för första gången i mitt liv.

Hittar inga passande resor kontra datum.. :/ Vi är tyvärr lite petiga med datumen då alla fyra har tagit ledigt från fyra olika jobb.

/G

#20

Postad 26 november 2012 - 22:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

har beställt resa till montecatini terme i toscana i italien i april nästa år.
det blir en mat och vin resa (och foto) med farsan i en vecka.. ska bli kul :)


Underbart! Inte så jättelångt ifrån där vi var såg jag.

#21

Postad 26 november 2012 - 23:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Underbart! Inte så jättelångt ifrån där vi var såg jag.


Kul, var bodde ni?
Detta ligger mitt emellan Florens och Pisa. Ca 5 mil till varje ställe. Vi tänkte hyra bil så man kan åka omkring och kika lite varstans.

#22

Postad 27 november 2012 - 08:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Kul, var bodde ni?
Detta ligger mitt emellan Florens och Pisa. Ca 5 mil till varje ställe. Vi tänkte hyra bil så man kan åka omkring och kika lite varstans.


Skit i Pisa, tycker inte det är nåt att se.

Bättre att åka till små byar nedanför Florens, Greve in Chianti t ex. Rekommenderas starkt. Finns hur mycket vingårdar som helst!

Ett annat tips; åk till Cinque Terre! Dock kan det vara bättre att åka tåg dit, från t ex Pisa.
Cinque Terre är fem små fiskebyar vid kusten/den italienska rivieran. Otroligt pitoreskt och fint!

#23

Postad 27 november 2012 - 14:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Tack för bra tips Britt. Ska absolut kika närmare på ställena du rekommenderar , det är landsbygden och småbyar och sånt vi vill uppleva mest istället för bara alla turistfällor med dyra priser och medioker mat.

Dock så känns det som jag måste se Pisa också när hag väl är i närheten :)

#24

Postad 28 november 2012 - 09:36

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Kul, var bodde ni?
Detta ligger mitt emellan Florens och Pisa. Ca 5 mil till varje ställe. Vi tänkte hyra bil så man kan åka omkring och kika lite varstans.


Vi bodde i en liten by som heter Pomaia. Ligger inte långt från där du skrev.

Tycker lixom BB att ni ska skita i Pisa. Även Florence om ni kan hålla er. De bästa resemålen är de små byarna och att hitta grymma restauranger och vincaféer osv :) Nu kanske ni iofs landar/lyfter i Pisa och då hinner ni ju se det ändå. Det är inget märkvärdigt tycker jag. I florence finns dock torget med alla skulpturer. Det tyckte jag var rätt så häftigt. Nackdelen dock med dessa 2 städer är att det är grymt och jag menar grymt mkt turister där. Och i Florence kör folk som rena idioter. Vi hade en mardröm att ta oss ur den stan.

Gillar ni vin? Åk till Bolgheri. En av världens största (och bästa) vinområden. Mkt liten by men jävligt god gelateria ;) Lucca är också en riktigt fin stad. Centrumkärnan är en medeltidsstad helt omgärdad av murar och man får inte lov att ha bil där inne (om man inte bor där) Också en riktig pärla.

Undvik Vinci för allt ni är värda! Resans besvikelse nr uno ;)

Däremot Volterra tycker jag var ballt. Mästare på att exportera alabasterkonstverk. Ligger högt upp som fan och har grymma vyer.
Tänk på att i italien så har butiker öppet på förmiddagen och senare på eftermiddagen. De har lunchstängt flera timmar (typ siesta) och då kan man inte handla nästan någonstans. God tid att sitta på en restaurang alltså.

#25

Postad 28 november 2012 - 12:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 1
Tycker inte heller Florence var nån superhöjdare, dock mycket bättre än Pisa. OM ni ska köra bil in till Florence; åk direkt till parkeringshusen! Totalt meningslöst att let parkeringar på andra ställen!

Men återigen; de små (bergs)byarna är helt klart mycket bättre enligt mig. Lucca är riktigt fin, men totalt sett så gillade jag Greve in Chianti bättre tack vare dess superba ost- och charkbutik samt alla vinbutiker, främst Falorni (slaktare, chark och ost) och vinkällaren Le Cantine. Helt otroligt bra bägge två, rekommenderas starkt!

Redigerat av BrittBastard, 28 november 2012 - 12:53.


#26

Postad 28 november 2012 - 15:36

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Åker till Malta för 3'e gången över jul (23'e December far man).
Har varit till Gozo, Vandrat runt i Valetta samt Sliema en hel del när man varit där tidigare.

Någon som varit där och har tips på vad mer man kan göra?

#27

Postad 28 november 2012 - 18:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Tack för alla bra tips Britt och sgart. Mycket bra . Älskar rödvin så det blir nog att besöka några vingårdar. Ska bli mycket kul :)

#28

Postad 28 november 2012 - 18:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Åker till Malta för 3'e gången över jul (23'e December far man).
Har varit till Gozo, Vandrat runt i Valetta samt Sliema en hel del när man varit där tidigare.

Någon som varit där och har tips på vad mer man kan göra?


Jag har varit på Malta typ 2002 eller nåt. Har för mig att vi bodde i sliema, sen åkte vi in till valetta på kvällarna .
Har inga direkta tips då vi bara var där och drack oss fulla varenda dag, men skulle verkligen vilja åka dit igen, tror jag skulle uppskatta det mer nu. Väldigt fint där och kristallklart vatten som är perfekt att dyka i.
Det finns väl nåt ställe där dom är riktigt bra dykställe, ett av dom bästa i Medelhavet har jag för mig, i alla fall för 10 år sen :)

#29

Postad 28 november 2012 - 19:42

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har varit på Malta typ 2002 eller nåt. Har för mig att vi bodde i sliema, sen åkte vi in till valetta på kvällarna .
Har inga direkta tips då vi bara var där och drack oss fulla varenda dag, men skulle verkligen vilja åka dit igen, tror jag skulle uppskatta det mer nu. Väldigt fint där och kristallklart vatten som är perfekt att dyka i.
Det finns väl nåt ställe där dom är riktigt bra dykställe, ett av dom bästa i Medelhavet har jag för mig, i alla fall för 10 år sen :)


Håller med, helt underbart ställe, därför jag åker tillbaka dit =)
Billigt, mycket trevligt folk, härligt väder, finns bra uteliv i Paceville om man vill ha det, man kan ta det lugnt om man känner för det osv.
Rekommenderar dig verkligen att åka tillbaka dit.

Har hyrt en egen lägenhet den här gången istället för hotell alldeles vid den stora lyxbåtsmarinan.

#30

Postad 29 november 2012 - 17:46

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Håller med, helt underbart ställe, därför jag åker tillbaka dit =)
Billigt, mycket trevligt folk, härligt väder, finns bra uteliv i Paceville om man vill ha det, man kan ta det lugnt om man känner för det osv.
Rekommenderar dig verkligen att åka tillbaka dit.

Har hyrt en egen lägenhet den här gången istället för hotell alldeles vid den stora lyxbåtsmarinan.


Finns många sk "herrklubbar" i Paceville :-)
Var på Malta i våras på konferens med jobbet, bodde precis brevid. Tyvärr han man inte åka runt på ön och kolla. Var in till Valletta några timmar och gick men det var typ allt.

//Mike

Redigerat av fristil, 29 november 2012 - 17:49.


#31

Postad 29 november 2012 - 21:36

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Tack för alla bra tips Britt och sgart. Mycket bra . Älskar rödvin så det blir nog att besöka några vingårdar. Ska bli mycket kul :)


Tycker jag helt klart du ska göra. Det är bara att dra ett PM eller så om du vill ha mer tips :)

#32

Postad 30 november 2012 - 09:24

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
I början av maj ska familjen resa till Mexico, dock så var det väldigt svårt att hitta flygbiljetter som var billiga och hade ok restid.
Vi bokade med BA, vägen dit bjuder dock på en övernattning i London och byte av flygplats.
Det kan i.o.f.s. var kul för barnen att se London lite snabbt. Jag tänkte kolla om någon har en rekommendation på hotell, nära Victoria Station som inte är alltför dyrt. Då kan man se valda delar av London samt att man har "nära" till Gatwick på morgonen när man ska bege sig till flygplatsen.

#33

Postad 13 mars 2013 - 13:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Hittade ingen specifik Spanien eller Kanarieöarnatråd så jag kör i den här tråden. Låg närmast ämnet!

Resa bokad till Teneriffa och Puerto de la cruz. Jag har varit där förut för en 5 år sedan tror jag det var. Nu till ämnet.... :) .

När man kommer till nytt ställe kan det ta ett tag att hitta bra restauranger och dylikt. Vi hittade en restaurang sist vi var där men det tog oss 3 dagar av ätande på mindre bra restauranger tyvärr. Förhoppningsvis ligger den kvar men det kan ha stängt eller blivit sämre. Därför vänder jag mig till forumet!

Har ni några tips på bra restauranger, barer, sevärdheter eller andra tips i Puerto de la cruz? Ös på.

Mvh

/genis

Edit: Den här restaurangen var det. Får kika mer på den här sidan kanske efter fler bra!
http://www.tripadvis...ry_Islands.html

Redigerat av genstruktur, 13 mars 2013 - 13:31.


#34

Postad 13 mars 2013 - 15:14

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Edit: Den här restaurangen var det. Får kika mer på den här sidan kanske efter fler bra!
http://www.tripadvis...ry_Islands.html

Ja, det är väl bara att äta sig igenom haken som är hög(s)t rankade på TA ;)

#35

Postad 13 mars 2013 - 15:28

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Grattis till den kommande knodden Chris! Jag hänger ju inte på fejsan nuförtiden så man har ju inte koll på mycket längre (kom på nu att jag faktiskt saknar Slackerfeets och MHB-gruppen lite). :)

Jag var till Zakynthos i Grekland för ett par år sedan och det är en ö jag absolut kan rekommendera! Många fina restauranger, vacker natur och bra badplatser med jättefint vatten. Det är ingen partyö, men det är en perfekt plats om man bara vill chilla och ta det lugnt under utlandsresan. Rekommenderas!
http://www.apollo.se...kland/zakynthos

Vi besökte den här lilla viken när vi var där och det var vackert vill jag lova!

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 13 mars 2013 - 15:28.


#36

Postad 13 mars 2013 - 16:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ja, det är väl bara att äta sig igenom haken som är hög(s)t rankade på TA ;)


Haha Japp vi får göra så, trevligt nöje:-)

#37

Postad 14 juni 2013 - 06:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vart skall ni åka framöver? Nåt häftigt ställe eller bara till svärmor i Borlänge?

Jag har rest mycket i mina dagar men nu förtiden gillar jag mest att vara hemma.
Imorgon åker jag till Washington DC på en arbetsresa. Blir borta en vecka och hinner inte turista mycket men jag skall försöka se lite av de största centrala sakerna som Vietnamkrigsminnesmuren, Vita Huset mm.

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 14 juni 2013 - 06:38.


#38

Postad 14 juni 2013 - 07:03

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
I morgon åker jag till Skive (Danmark) för att delta i en övning. Övningen slutar på torsdag kväll vilket innebär hemresa på midsommarafton!! En sak är säker. Danmark firar inte midsommarafton på samma sätt som vi. Då hade de aldrig lagt övningen vid den tidpunkten.

#39

Postad 14 juni 2013 - 07:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Borlänge kanske inte är så mycket att hänga i granen, påminner mest om ett stort Rinkeby. Hög segregering och dåliga politiker.

Men övriga Dalarna är fantastiskt!

Vi sticker till Barcelona söndagen efter midsommardagen. :-)


Fick jag bestämma själv så skulle vi bo i min sommarstuga juni/juli/aug!

/G

#40

Postad 14 juni 2013 - 09:15

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Planerar in Skiathos i augusti.

#41

Postad 14 juni 2013 - 09:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

I morgon åker jag till Skive (Danmark) för att delta i en övning. Övningen slutar på torsdag kväll vilket innebär hemresa på midsommarafton!! En sak är säker. Danmark firar inte midsommarafton på samma sätt som vi. Då hade de aldrig lagt övningen vid den tidpunkten.


om du åker tåg därifrån säger jag grattis. du kommer inte särskilt långt ;).

själv ska jag kanske åka till norrköping och bråvalla. men inte helt hundra än.

#42

Postad 14 juni 2013 - 09:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Har precis kommit hem (igår) från Gdansk (var på konsert), ska till Krakow, Edinburgh, Warszawa, Amsterdam och Thailand.

Har tidigare i år varit i Miami och Chongqing (Kina).

Redigerat av frollic, 29 augusti 2013 - 14:52.


#43

Postad 14 juni 2013 - 09:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Moscone Center, San Francisco i September

Bifogad fil(er)



#44

Postad 14 juni 2013 - 09:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
San Francisco är riktigt fint. Har varit där ett par gånger.

#45

Postad 14 juni 2013 - 14:40

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Har varit i Mexico (playa del Carmen) på semester nyligen och kan verkligen rekommendera det. Riktigt härligt klimat, bra mat och underbara stränder. har allt man kan önska sig av en solsemester.

#46

Postad 14 juni 2013 - 15:07

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
uhh...nu påminns man igen om att det är länge kvar till semestern.

Åker till "amerikat" den 3okt till den 1 nov. Tror det kommer bli Detroit,Nigara fallen + lite till i kanada, Washington dc, New york,phoenix,grand canyon, Los angeles, San fransisco och miami. säkert fler jag inte kommer ihåg, mest tjejen som har planerat.

#47

Postad 14 juni 2013 - 15:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Har varit i Mexico (playa del Carmen) på semester nyligen och kan verkligen rekommendera det. Riktigt härligt klimat, bra mat och underbara stränder. har allt man kan önska sig av en solsemester.


Var där för typ 10 år sen, helt klart trevligt :-) jobbiga folk som skulle sälja prylar på stranden och i stan bara :-)

#48

Postad 14 juni 2013 - 16:24

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Kom hem från Spanien i måndags. Tokyo till hösten eller våren

#49

Postad 14 juni 2013 - 16:27

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

San Francisco är riktigt fint. Har varit där ett par gånger.


I know :-) var där för 2 år sen, nu blir det dock konferens och partaja gratis på Oracle Open World :-)
Kanske tar 1 vecka semester då också och drar ner till San Diego

#50

Postad 14 juni 2013 - 16:28

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Jag o tjejen skall antingen till rom eller venedig på semestern....vad det blir får myntet avgöra..... roligt blir det ialf då tjejen aldrig varit utanför skandinavien innan :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.