Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

3D-teve säljer bättre än förväntat

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 augusti 2010 - 00:00

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Har själv en 3d-tv och tycker att det ser fantastiskt ut och sjukt coolt i spel ( de jag har testat). Annars skulle jag inte köpt en 3d-tv :)

Och inom kort kommer en mängd grymma spel med stereoscopic 3d.

Jag tror mest att de personer som är negativa är de som inte har råd eller de som precis köpt en ny tv och är sura över det :D (kom igen, erkänn nu)

Mer 3D åt folket :D

#52

Postad 20 augusti 2010 - 06:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har själv en 3d-tv och tycker att det ser fantastiskt ut och sjukt coolt i spel ( de jag har testat). Annars skulle jag inte köpt en 3d-tv :)

Och inom kort kommer en mängd grymma spel med stereoscopic 3d.

Jag tror mest att de personer som är negativa är de som inte har råd eller de som precis köpt en ny tv och är sura över det :D (kom igen, erkänn nu)

Mer 3D åt folket :D

Nja, jag har själv en gammal Panna och tänker uppgradera till en 50" när det är dags att byta hus i höst. Det är ingen ekonomisk fråga vilken TV det blir. Jag vill helt enkelt inte satsa på första generationen av en ny teknik. Men det är ju ett val som var en en som köper nytt får göra.

#53

Postad 20 augusti 2010 - 07:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tror mest att de personer som är negativa är de som inte har råd eller de som precis köpt en ny tv och är sura över det :D (kom igen, erkänn nu)

Mer 3D åt folket :)

Ja jag erkänner, jag är väldigt avundsjuk på de som får sitta framför sin tv och spela eller titta på film med ett par dyra, plastiga och oerhört nördiga 3D-glasögon som skaver och irriterar. :D

Speciellt när man måste titta på film uppdelat i 2 sittningar för att hela famlijen eller kompisgänget ska kunna se den då man bara har ett par glasögon.

Låter väldigt praktiskt och prisvärt, verkligen! :D

#54

Postad 20 augusti 2010 - 09:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Ja jag erkänner, jag är väldigt avundsjuk på de som får sitta framför sin tv och spela eller titta på film med ett par dyra, plastiga och oerhört nördiga 3D-glasögon som skaver och irriterar. :)

Speciellt när man måste titta på film uppdelat i 2 sittningar för att hela famlijen eller kompisgänget ska kunna se den då man bara har ett par glasögon.

Låter väldigt praktiskt och prisvärt, verkligen! :D

ETT par glasögon? Det låter som Leftt Behind var något på spåren ändå... :D

#55

Postad 20 augusti 2010 - 09:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

ETT par glasögon? Det låter som Leftt Behind var något på spåren ändå... :)

Ja, sist jag kollade betydde 1 par av något=2?

Eller vad menar du?

#56

Postad 20 augusti 2010 - 09:49

zwalter
  • zwalter
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Varför är glasögonen så dyra då? Använd inte samma superenkla och billiga polariserings-teknik som i biograferna? Om inte, varför?

#57

Postad 20 augusti 2010 - 09:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Varför är glasögonen så dyra då? Använd inte samma superenkla och billiga polariserings-teknik som i biograferna? Om inte, varför?

Förmodligen samma svar som till varför "ny" teknik alltid är dyr och att folk är villiga att betala för det "nya".

Ett klistermärke med "Full-HD", "3D" eller nåt annat som lockar gör att det går att ta ut pengar helt enkelt, oavsett om det är skäligt eller inte.

Så svaret på din fråga varför är: så länge folk är villiga att betala för det.

Redigerat av masse70, 20 augusti 2010 - 09:58.


#58

Postad 20 augusti 2010 - 10:39

zwalter
  • zwalter
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Fast läste lite nu och det var visst lite skillnad: http://en.wikipedia....shutter_glasses

Det är alltså en väldigt enkel teknik egentligen där tv:en fungerar precis som vanligt fast dubbelt så snabbt typ, och varannan bild för varje öga. Det är just därför glasögonen blir dyrare, de är inte passiva och bilden från tv:en är inte polariserad på något sätt utan det är glasögonen som blockerar varannan bild för varje öga.

På detta sättet blir själva tv:en billigare och glasögonen dyrare, ett ganska fult knep egentligen som tillverkarna säkerligen tänkt på. Det bästa för oss konsumenter vore ju om tv:en skickade ut polariserad bild, då hade det räckt med glasögon som t.o.m delas ut gratis på bion och hur många som helst hade kunnat se på tv:en.

Nackdelen hade varit att själva tv:n hade varit dyrare och hela paketet hade verkat dyrare i början när det i själva verket hade varit billigare. Men förhoppningsvis så accepterar inte konsumenterna detta och nya tv-apparater med antingen polariserad bild eller 3d helt utan glasögon tas fram. Fram tills dess känns inte 3d det minsta intressant.

#59

Postad 20 augusti 2010 - 10:39

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Sen vet jag inte riktigt varför det skulle passa bättre för porr?

För att du i porr skulle njyta betydligt mer av en 3D-bild än vid ex. sport eller film?
Tänk dig en fin 3D-skärm (uatn glasögon så klart), typ en 3DS, med denna teknik.
http://www.sweclocke...till-pekskarmar

Skulle inte det lyfta just den filmgenren till skyarna? :)
Vore tyvärr inte lika intressant med vanlig film, men nog vore det väl tänkbart att det är kul att klappa "the blob", eller nått. ;P

#60

Postad 20 augusti 2010 - 11:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För att du i porr skulle njyta betydligt mer av en 3D-bild än vid ex. sport eller film?
Tänk dig en fin 3D-skärm (uatn glasögon så klart), typ en 3DS, med denna teknik.
http://www.sweclocke...till-pekskarmar

Skulle inte det lyfta just den filmgenren till skyarna? :)
Vore tyvärr inte lika intressant med vanlig film, men nog vore det väl tänkbart att det är kul att klappa "the blob", eller nått. ;P

Ok, då får vi vänta på porr-parodin av Avatar som jag hörde om. Det måste väl vara optimalt i 3D? :D

#61

Postad 20 augusti 2010 - 11:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Men förhoppningsvis så accepterar inte konsumenterna detta och nya tv-apparater med antingen polariserad bild eller 3d helt utan glasögon tas fram. Fram tills dess känns inte 3d det minsta intressant.

Exakt samma ståndpunkt som jag har om detta!

Just nu alldeles för dyrt, obeprövat och i nuläget långt ifrån moget samt brist på nån standard etc.

#62

Postad 20 augusti 2010 - 13:11

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Ja, sist jag kollade betydde 1 par av något=2?

Eller vad menar du?

Avsåg mer att det går att köpa till fler par. Men nu när du nämner det så räcker ett par glasögon till en person på samma sätt som ett par byxor endast kan bäras av en person åt gången.

Håller däremot med om att "ny-teknik"-premien på glasögonen måste vara väldigt hög i dagsläget då en stänga av / på teknik som synkar med tv:n knappast borde behöva kosta speciellt mycket. Om 3D slår tror jag prisfallet på glasögon kommer bli stort och snabbt så snart lite tredjepartstillverkare börjar släppa modeller...

#63

Postad 20 augusti 2010 - 23:36

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Har två par 3d-glasögon som följde med TVn (en Sony 60LX900). Räcker för mig och tjejen ;)
Tycker inte de är mer obekväma än mina Ray-Ban (som för övrigt är sjukt sköna :blink: )

Men som sagt, smaken är som.... Vi har iallafall jävligt skoj med 3D-film/spel :D

#64

Postad 21 augusti 2010 - 06:51

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Hmm lite olika uppfattningar verkar det som...

3D-tv ingen försäljningssuccé

#65

Postad 21 augusti 2010 - 08:08

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
En fråga: Är det någon som upplevt 3d med glasögon förr (t.ex. några filmer / program som Svt sände för 30 år sedan) som är upphetsade över detta?

#66

Postad 21 augusti 2010 - 10:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

En fråga: Är det någon som upplevt 3d med glasögon förr (t.ex. några filmer / program som Svt sände för 30 år sedan) som är upphetsade över detta?

Yep har bla mina "TV-piraterna" röd/gröna glasögon i papp kvar i mint condition. ;) Minns även monstret från svarta lagunen och de andra som sändes när man var liten.

Så nä inte direkt upphetsad alls faktiskt, Visst Avatar var en upplevelse på bio och så, men jag lär nog inte bli helt övertygad förrän den dan dom kommer med en lösning utan tråkiga glasögon som sitter ivägen.

Redigerat av masse70, 21 augusti 2010 - 10:00.


#67

Postad 21 augusti 2010 - 10:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Jepp, jag minns när dom körde 50-tals monster filmer som "Creature from the Black Lagoon" m.m. på mitten av 80-talet.
Det och "TV-Piraterna". Redan då tröttnade man efter ett tag ;)

Det som är bättre idag är ju att man får rätt färger när man slipper den röd/gröna gröten från "vanlig" 3D.
Annars, same old shit :D

Det är lite kul när jag varit och besökt en kompis på Euronics i stan, och besökarna går fram till 3D TV:n och testar i 5-10 minuter. Vissa tycker att det är lite små fränt, medan de flesta rycker på axlarna och går vidare till att kolla igenom utbudet på de "vanliga" apparaterna.

Så nisch produkt är verkligen det rätta ordet.

Även om jag HADE varit intresserad av 3D så hade jag nog väntat tills 3:e-4:e generationen.
Dels för att tekniken kanske mognat, plus att vid den tidpunkten så vet man om det kommer att bli nån succé eller om det dött än en gång.

Känns lite meningslöst att byta till 3D TV idag när det knappt finns nåt att utnyttja den till, förutom en handfull med Animerade filmer, vilket jag inte är ett dugg intresserad av. Kanske mer kul för de som spelar iofs.

Jag ger det max 5 år, sen har det floppat förutom hos nisch publiken :blink:
MEN, jag erkänner att jag kan ha HELT fel :P

#68

Postad 21 augusti 2010 - 11:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

En fråga: Är det någon som upplevt 3d med glasögon förr (t.ex. några filmer / program som Svt sände för 30 år sedan) som är upphetsade över detta?

Absolut - såg både tv-piraterna samt läste spirit i fantomen med rödgröna glasögon... Förstår inte hur det är relevant dock - sitter ni och sågar HD ljud och film också bara för att tekniken funnits i evigheter?

#69

Postad 21 augusti 2010 - 11:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Absolut - såg både tv-piraterna samt läste spirit i fantomen med rödgröna glasögon... Förstår inte hur det är relevant dock - sitter ni och sågar HD ljud och film också bara för att tekniken funnits i evigheter?

Jag tror du missade poängen med att man då kanske inte tycker det "nya" inte är lika häftigt, nytt och revolutionerande som de som inte har varit med kanske tycker?

Har inget med sågning att göra, men tycker inte det i dagens läge tillför speciellt mycket, särskilt inte med tanke på priset och hur mycket/lite som faktiskt hänt sen tv-piraterna imo.

Redigerat av masse70, 21 augusti 2010 - 11:04.


#70

Postad 24 augusti 2010 - 04:18

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jag såg TV-piraterna och tyckte det var häftigt. Efter att ha testat lite 3D på Universal Studios så har jag längtar efter att få det hemma. När T-1000000 skickade ut en tentakel var det svårt att inte duckal...

Har inga problem med att det "bara" är två bilder, brukar sitta still när jag ser på film. För spel i kombination med head-tracking borde det bli hur häftigt som helst. Tror dock det kommer göra sig bättre ju större bild man har, så fort det kommer en prisvärd (ja, jag är fattig...) projektor som inte bara stöder Nvidias 3D-lösning så slår jag till!

#71

Postad 24 augusti 2010 - 10:06

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Jag använder Power DVD 3D programvara till mitt Nvidia 3D vision system.

Dessa filmer finns hitills i bluray 3d
Monster vs Aliens
Ice Age 3
Cloudy with a chance of Meatballs

Power dvd har dessutom en cool funktion som converterar 2D till 3D. Jag var ganska skeptisk till det i början men när jag slängde på Toy Story 2 och såg resultatet blev jag förvånad hur bra det fungerar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.