Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson EH-TW6600, får ej 3D att funka.

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2022 - 18:22

bece
  • bece
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Har haft denna projektor några år nu och tänkte att det var dags att testa 3D-funktionen.

Det började med att jag upptäckte att batteriet i glasögonen gett upp, så efter en del sökande och en beställning ifrån Kina så jag jag nu fått batteriet och monterat det.

 

Jag har projektorn kopplad till en dator via en 5 meter lång HDMI-kabel (märke/modell okänd).

Jag började med att starta en 3D-film (MKV-format) i VLC media player efter jag gjort rekommenderade inställningar i mediaspelaren. Jag startade sedan glasögonen och tryckte på Sync-knappen och efter några sekunder kom det upp information på skärmen om att glasögonen var syncade.

 

Det jag nu kunde se på duken var något som jag tyckte såg ut som en 3D-bild utan glasögon, dock så förändrades ingen när jag tog på mig glasögonen.

När jag går in i projektor-inställningarna så kan jag verifiera att den är inställd på 3D, men ett par insällningar (exempelvis "Omvända 3D-glasögon") var utgråade. Kan detta vara tecken på att projektorn inte tolkar videoströmmen som ett 3D-format?

 

Jag testade även ett Youtube-klipp, men samma sak här. Testade även med 640-upplösning i hopp om att det skulle kunna lösa något om min HDMI-kabel skulle vara begränsningen, ingen förbättring dock.

 

Tar tacksamt emot förslag på vad man skulle kunna testa.

Är förslaget att jag ska köpa ny HDMI-kabel eller nya glasögon så hör jag gärna att det finns en tanke bakom. =)

 

Tack på förhand!  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.