Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canvas med tryck, icke ljuddämpande mycket luft ?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 mars 2019 - 11:47

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Här kommer tvärtom fråga mot dom flesta :-) jag vill ev ha ( om det går ) en canvas med foto eller snygt mönster på som släpper igenom ljud. INTE dämpar! .!Jag har två surrond back som inte är så viktiga i min setup men ger ändå lite kvalite till vissa filmer.
Dom sitter precis bakom soffan ganska tätt ihop. Kan man dölja dessa med en stor canvas och ändå höra ljudet?
Man kan tänka sig högtalar tyg som normalt finns på alla högtalare fast med foto.
Funkar det om man inte är kräsen?
Isf har ni några förslag på leverantörer
Som gör canvas med mycket luft/hål/foto eller mönster.

#2

Postad 01 mars 2019 - 14:32

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag har gjort en beställning från elobina.se som gör tryck. Jag valde dock ett dämpande material, men frågade om tyg som släpper genom mycket luft och de rekommenderade då https://www.elobina....dukt/voile-ven/.

Jag har ingen aning om kvaliteten på trycket etc men tyckte det var billigt så jag beställde 2 tyger med tryck för att utvärdera.

Återkopplar (om jag kommer ihåg) om 10-14 dagar (långsam produktion från deras sida).



#3

Postad 03 mars 2019 - 12:40

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Sintei. Tackar...kan va nått kanske!
Vet du hur man mäter kvaliten/ täthet Typ i kg?
Någon mer butik typ photowall, japanfoto, canvaspicasso m.m. någon som har någon tanke?

#4

Postad 04 mars 2019 - 08:12

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Sintei. Tackar...kan va nått kanske!
Vet du hur man mäter kvaliten/ täthet Typ i kg?
Någon mer butik typ photowall, japanfoto, canvaspicasso m.m. någon som har någon tanke?

Jag har faktiskt ingen aning. Nu låter det som jag gör skitmycket reklam för dom just det där företaget, men det finns en chatfunktion. De har svarat jäkligt snabbt när jag frågat där.



#5

Postad 04 mars 2019 - 10:51

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Blev lite nyfiken att göra ett test för egen del. :) Vi har några canvastavlor hemma med egna tryck från standardbutiker typ ICA Foto och liknande. Ytan på dem känns inte som tyg direkt utan mer någon sorts tät papper/plastväv som släpper igenom väldigt lite luft. Bra för fototryck men inte som högtalartyg.

Jag provade att hålla en av tavlorna framför en högtalare med musik och den kapar diskanten och högre frekvenser rätt rejält. Tror visserligen ändå det hade fungerat hjälpligt för diffust surroundljud om man skruvade upp diskanten och försökte att inte lyssna efter längre. :D Jag hade nog överlevt om jag varit absolut tvungen att dölja surroundhögtalarna så.

Men visst särskilt hifi är det inte. Helt rätt att fråga efter tryck på lämpligt äkta tyg.

#6

Postad 22 mars 2019 - 16:16

Claes Lund
  • Claes Lund
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Titta upp http://absoflex.se/p...r/skraddarsytt/

De har bra koll på tyger/material som släpper igenom luft och trycker även på dessa tyger.



#7

Postad 22 mars 2019 - 17:02

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Tackar!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.