Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Discshop.se tråd

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 03 februari 2009 - 16:26

Discshop
  • Discshop
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej Alla Discshopkunder!

Vi väljer normalt att inte bemöta feedback på forum, etc., men läser dem självklart med stort intresse. Vi har full förståelse och största respekt för att ni gärna ventilerar er frustration via olika forum, men skulle uppskatta om ni även kontaktar oss direkt med era eventuella klagomål eller synpunkter (vi tar självklart också gärna emot beröm) så att vi har möjlighet att förbättra vår service.

Under våren 2008 så uppdaterade vi vårt bonusprogram för att ännu bättre premiera dem mest lojala kunderna. Programmet strukturerades på sätt, i likhet med dem flesta andra bonusprogram t.ex. SAS, att man måste tjäna in sin medlemsstatus under ett kalenderår för att annars bli nedgraderad vid årsskiftet. Detta skiljde sig från hur programmet var strukturerat tidigare då man behöll sin status i all oändlighet. Vi tyckte, helt enkelt, inte att det tidigare systemet var rättvist då det premierade ett enskilt stort inköp (t.ex. en PlayStation) och inte lojalitet. Vi informerade alla kunder om detta under våren 2008 samt inkluderade informationen på vår sajt. Eftersom det verkar som flera inte har tagit till sig av informationen så har vi nu förtydligat informationen på sajten under ”Mitt Konto”. Vi kommer under våren också att se över förmånerna i programmet för att säkerställa att lojaliteten premieras som den sig bör. För att verkligen visa att vi menar allvar med vår ambition om att ha Sveriges nöjdaste kunder så erbjuder vi alla som känner att vår information rörande bonusprogrammet har varit bristfällig och att ni således har blivit otillbörligt nedgraderade att mejla mig direkt ([email protected]) så återinför vi er tidigare bonusnivå att gälla året ut. För att underlätta vår hantering vänligen uppge ert kund- eller personnummer samt vilken som var er tidigare bonusnivå.

Avslutningsvis, jag har inte möjlighet att besvara foruminlägg, men tveka inte att mejla mig era synpunkter eller kommentarer så lovar jag att besvara dessa så snart som möjligt så att vi kan leva upp till vår ambition om att vara Sveriges bästa e-handelsbutik för hemunderhållning.

Mvh
Henrik Oscarsson
VD

#352

Postad 04 februari 2009 - 10:58

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Tycker bonus programet är bra och rättvist. Vore bättre om ni sänkte priserna lite =)

#353

Postad 01 juni 2009 - 10:59

Unregistered9d8fd228
  • Unregistered9d8fd228
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nu har discshops sida varit nere i nästan ett dygn.. Nån som vet varför ?

#354

Postad 01 juni 2009 - 12:19

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
vet inte värför sidan är nere. märkte det igår 31 5-2009 kl 22:00

#355

Postad 01 juni 2009 - 12:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den kan gärna stanna nere också. Dom har en kundtjänst som inte svarar på mejl ens.
Hur kan ett företag ha en kundtjänst som anser sig ha rätt att inte besvara mejl.
Iofs det mest effektiva sättet att skrämma bort kunder
Handlar aldrig hos dem igen fast dom skulle skänka bort sina varor!

#356

Postad 02 juni 2009 - 20:27

Unregistered1391
  • Unregistered1391
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag har regelbundet handlat film från Discshop sedan 2002 och har aldrig haft problem att få kontakt med kundtjänst. Dem kanske inte har svarat på e-post samma dag varje gång, men det har alltid gått att nå dem via telefon om man velat haft svar direkt.

#357

Postad 12 juni 2009 - 18:38

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Fick detta idag. Stort plus att dom ens skicka ut ett mail. Föragånget drog bara filmbolaget tillbaka släppet och filmerna kom inte *Suck* Dom verkar ha svårt att bestämma sig ang dessa filmer.

Bäste kund,

Du har förhandsbokat "Ghostbusters 1 & 2 (Blu-ray)" hos oss, vilket är
jättekul! Vad som är mindre roligt är att filmbolaget tyvärr givit oss
felaktig information om denna produkt. Produkten är i själva verket en
utgåva av endast den första filmen, och inte en box av båda filmerna som
filmbolaget tidigare informerat om att det skulle vara. För att ingen kund
ska behöva få något i brevlådan som inte överensstämmer med deras
beställning, tvingas vi nu radera alla ordrar som vi hittills registrerat
på denna produkt. Vill du ändå köpa "Ghostbusters" på Blu-ray är du
välkommen att göra din beställning på nytt via vår webbutik. Har du några
andra frågor går det bra att svara på detta e-mail.

Vi beklagar det inträffade, men vill passa på att önska dig en riktigt glad
sommar!

MVH
Discshop

#358

Postad 14 juni 2009 - 12:53

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Nä men va fn. Jag beställde också Ghostbuster 1+2 blu-ray
Tyckte priset verkade alldeles utmärkt och jag hade fått en 50kr rabattkod som jag använde då också.
Har inte fått nåt mail av dom än.

Att dom inte har bättre koll på sånt innan dom lägger ut varan. Bedrövligt. Får hoppas dom kan fixa fram en liten kompensation, mina 50kr vill jag åtminstone ha tillbaka.

Samtidigt misstänkte man att det kanske va nåt skumt på gång för alla andra sidor där man sett Ghostbusters så är det bara den första filmen som funnits att köpa på br.
Filmbolaget ångrade sig väl och märkte att det va mer lönande att släppa dom enskilt.

#359

Postad 13 november 2009 - 16:54

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Hittar ingen annan aktuell tråd om Discshop, så jag hoppas att det går bra att jag tar denna.

Ett litet tips för den som är intresserad: Bara idag så har Discshop sänkt priset på Friday the 13th - Extended Cut - DVD2 från 169:- till 69:-. Det finns "bara" 117 st kvar. Klicka på bilden till höger på sidan.

Redigerat av FireSpirit, 13 november 2009 - 17:08.


#360

Postad 18 november 2009 - 12:32

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Ensak som börjar slå mig är detta att premiera sina trogna kunder.
Vad innebär detta ?

Är idag och senaste åren diamant kund,vilket betyder att jag lägger en större summa pengar på Discshop och är trogen, vad får jag för det ?

Jo en jefla massa skiterbjudanden - det är vad jag får.
Att kärringen fått 3 nummer av någon tidning (systerbolag i Bonnier koncernen) som inte kostar 1 krona för Discshop räknar jag inte...

Bra rabatter ? rabatter finns men på BD är det bara skitfilmer till alldeles för höga priser.
det finns lite annat som kommer ibland, ngn biofilm etc etc.

Men jag köper film/spel och vill ha bra priser på film/spel t.ex som diamant kund får du 150kr i rabatt på bokningen av Forrest Gump på BDmen inget sådant alls inget aktivt kund erbjudandes tänk.
Utan oftast gammal skåpmat.

Så det blir att av beställa allt som ligger inför 2010 och boka dessa på andra sajter...axel,hdms,m.m.

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 18 november 2009 - 12:33.


#361

Postad 21 november 2009 - 17:37

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Ensak som börjar slå mig är detta att premiera sina trogna kunder.
Vad innebär detta ?

Är idag och senaste åren diamant kund,vilket betyder att jag lägger en större summa pengar på Discshop och är trogen, vad får jag för det ?

Jo en jefla massa skiterbjudanden - det är vad jag får.
Att kärringen fått 3 nummer av någon tidning (systerbolag i Bonnier koncernen) som inte kostar 1 krona för Discshop räknar jag inte...

Bra rabatter ? rabatter finns men på BD är det bara skitfilmer till alldeles för höga priser.
det finns lite annat som kommer ibland, ngn biofilm etc etc.

Men jag köper film/spel och vill ha bra priser på film/spel t.ex som diamant kund får du 150kr i rabatt på bokningen av Forrest Gump på BDmen inget sådant alls inget aktivt kund erbjudandes tänk.
Utan oftast gammal skåpmat.

Så det blir att av beställa allt som ligger inför 2010 och boka dessa på andra sajter...axel,hdms,m.m.


Kan bara hålla med, jag har pumpat in över 100 tusen enda sedan Discshop grundades och de enda man fått är en gratis film till jul som ingen vill köpa, faktura på 30 dar och frakt på 10 spänn men vad hjälper de när priserna är helt åt h-vete för höga, numera köper jag endast film på Blu ray och Discshop har helt klart dom högsta priserna, nya filmer kostar alltid 249 spänn och + frakt blir de 259 spänn vilket är helt sjukt, jag kan gå på stan här hemma och köpa samma film för 199:- istället vilket jag numera gör, inte fasen vill jag betala mer en 50 spänn extra för en film som jag måste vänta på innan jag får, nä tack, jag kommer bli nerdegraderad till silver kund i år efter att ha handlat för över 20 tusen varje år, om endå priserna vore lägre då skulle jag stanna, de är märkligt vilken girighet de finns hos denna butik, dom är störst på nätet men inte billigast och de lär dom nog få äta upp, även tv spel är en hundring dyrare en till exempel Mediamarket, nä den enda nåtbutiken numera som man köper ifrån är axel music, dom har då vettiga priser i alla fall.

#362

Postad 23 november 2009 - 02:04

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Varför handlar man hos Discshop?


Det är enbart dyrt där!


Mvh

#363

Postad 23 november 2009 - 09:41

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Varför handlar man hos Discshop?


Det är enbart dyrt där!


Mvh


Det är juh den frågan vi börjar att ställa oss...?

:(

Sen är faktiskt faktura ett j-ligt starkt alternativ men inte sååå starkt som minst +50:-sek per film.

Mvh

#364

Postad 23 november 2009 - 17:39

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Faktura på 30 dar om jag handlar för minst 8.000:- de är inge bra, de borde fan vara gratis frakt alltid och typ 60 dagars faktura och sedan var 10e film gratis, fattar inte vitsen med ett bonus system som inte gynnar någon annan en discshop själva.
De enda jag fått ut av allt handlande är 1 gratisfilm vid jul, thats it, inget mera.

Axel Music brukar köra gratis frakt lite nu och då och bonus om du köper flera filmer, typ handla 5 Blu ray filmer men betala för 4 och då gäller de hela sortimentet, inte bara vissa utvalda filmer, dom har inget bonus system alls men de är endå billigare att handla där.

Redigerat av Unregistered94c28536, 23 november 2009 - 17:45.


#365

Postad 23 november 2009 - 19:20

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Det är juh den frågan vi börjar att ställa oss...?

B)

Sen är faktiskt faktura ett j-ligt starkt alternativ men inte sååå starkt som minst +50:-sek per film.

Mvh



Men jag förstår inte när folk berättar om att de handlar för 5000kr, 10,000 eller 15,000kr per år hos Discshop när deras priser på Blu-ray ligger runt 200-250 kr st och deras kampanjer brukar inte vara ngt att hurra över...


Så varför?


Mvh

#366

Postad 23 november 2009 - 23:32

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Men jag förstår inte när folk berättar om att de handlar för 5000kr, 10,000 eller 15,000kr per år hos Discshop när deras priser på Blu-ray ligger runt 200-250 kr st och deras kampanjer brukar inte vara ngt att hurra över...


Så varför?


Mvh

Jag har handlat hos dom för att de varit liga dyrt här där jag bor men sedan bland annat mediamark öppnade så har alla priser rasat, så sedan nått halvår tillbaka så handlar jag inte längre på nätet, den enda fördelen med discshop är väl att dom har allt som släpps på Blu ray vilket inte dom stora kedjorna har men då finns ju axel music som tur är.

#367

Postad 02 december 2009 - 17:30

Dfens
  • Dfens
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har slutat att handla hos Discshop då man har strulat med mina leveranser.

#368

Postad 04 december 2009 - 20:33

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Nu har jag gjort min sista betalning, tack och adjö för den här tiden Discshop, är less på hur illa behandlad man blir, mina senaste beställningar har strulat, och den sista som jag fick var beg. skivor, inte första gången dom skickar beg, skivor, man ser de direkt då fodralet är inplastat i vanligt plastfolie, och alla 3 skivor var dessutom repiga, tur att dom gick att se på, orkar inte bråka och skicka tillbaka, jag slutar att handla istället, varför betala mer för nått som är billigare nån annan stans.

#369

Postad 04 december 2009 - 22:12

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Håller inte riktigt med om prisbilden på Discshop. Tycker att de med sina gulderbjudanden på blu-ray ligger faktiskt bra till i alla fall om man jämför med de andra webbutikerna. Sedan på dvd kanske det är annorlunda men detär ju blu-ray som gäller nu ju.

#370

Postad 05 december 2009 - 11:18

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Håller inte riktigt med om prisbilden på Discshop. Tycker att de med sina gulderbjudanden på blu-ray ligger faktiskt bra till i alla fall om man jämför med de andra webbutikerna. Sedan på dvd kanske det är annorlunda men detär ju blu-ray som gäller nu ju.

De kan jag inte hålla med om, en Blu Ray skiva ska max kosta 199:- allt över är för dyrt, åk på mediamark och kolla, du kan köpa 5 filmer för samma pris som 4 på Discshop.
De discshop kallar Gulderbjudande kan du köpa för samma pengar på Mediamark och du slipper vänta en dag och du sparar in frakten.
Jämför istället mot till exempel Axel Music då kostar samma film under 150 spänn på Blu ray, de är billigt, Discshop är dyrast i Sverige på Blu ray filmer.

Redigerat av Unregistered94c28536, 05 december 2009 - 11:19.


#371

Postad 05 december 2009 - 14:36

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag jämförde ju naturligtvis mot svenska nätbutiker. Precis som jag skrev så inkluderade jag inte mediamarkt ica maxi mm.

Frakten? För mig kostar det inte 10kr att åka till mediamarkt.

#372

Postad 05 december 2009 - 17:02

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Jag jämförde ju naturligtvis mot svenska nätbutiker. Precis som jag skrev så inkluderade jag inte mediamarkt ica maxi mm.

Frakten? För mig kostar det inte 10kr att åka till mediamarkt.

Jag cyklar dit.
Sedan finns ju cdon, samma priser som discshop fast billigare på nya filmer.

Redigerat av Unregistered94c28536, 05 december 2009 - 17:06.


#373

Postad 05 december 2009 - 17:12

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

De kan jag inte hålla med om, en Blu Ray skiva ska max kosta 199:- allt över är för dyrt, åk på mediamark och kolla, du kan köpa 5 filmer för samma pris som 4 på Discshop.
De discshop kallar Gulderbjudande kan du köpa för samma pengar på Mediamark och du slipper vänta en dag och du sparar in frakten.
Jämför istället mot till exempel Axel Music då kostar samma film under 150 spänn på Blu ray, de är billigt, Discshop är dyrast i Sverige på Blu ray filmer.


Inga nya filmer kostar väl under 150 kronor på Axel music

#374

Postad 05 december 2009 - 18:08

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Inga katalogtitlar heller (äldre filmer) ovanligt korkat att jämföra en svensk butik med svenska varor mot Axelmusic som säljer amerikanska varor billigare ofta utan sv textning för de som kräver det dock ej jag själv.

#375

Postad 05 december 2009 - 22:18

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Vilka filmer som är nya eller kommande hittar du billigare på cdon kontra discshop? Jag gjorde prisjaktsökning på terminator salvation, clone wars och public enemies, samtliga var billigare för mig som platinakund på discshop.

Edit: Alltså det är blu-ray jag snackar om här.

Redigerat av thomas79, 05 december 2009 - 22:19.


#376

Postad 05 december 2009 - 23:10

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag gjorde prisjaktsökning på terminator salvation, clone wars och public enemies, samtliga var billigare för mig som platinakund på discshop.
Edit: Alltså det är blu-ray jag snackar om här.

Men du, du tycker inte det är relevant att jämföra under samma förutsättningar?
Jag menar, det är inte random pundare som är platinakund hos discshop...

Platina låter rejält, men jag vet inte, det kanske bara är = fraktfritt eller nåt annat dumt? :unsure:

#377

Postad 06 december 2009 - 00:04

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
T4 är ju lika billig för alla 199 kr, men CDON är ju verkligen inte billigare än Discshop på filmer , de har i princip samma kampanjpriser och 199-249 på allt annat..

Denne Guggen har inte riktigt fog för sina inlägg om man säger så..

Är f.ö själv Platina kund och köpte tex Public Enemies för 199 kr vilket var bra men i stort är det för lite erbjudanden och fördelar, det borde vara fri frakt alltid och inte löjliga 10 kr för en film. 30 dagars faktura är rätt smidigt men det är väl den enda riktiga fördelen. CDON har väl dock inga bonussystem öht så.

Vill man handla billig BD film så är det UK som gäller ingen tullrisk och oftast billigare fraktpriser än från USA samt oftare sv text för de som kräver det.

#378

Postad 06 december 2009 - 02:41

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

T4 är ju lika billig för alla 199 kr, men CDON är ju verkligen inte billigare än Discshop på filmer , de har i princip samma kampanjpriser och 199-249 på allt annat..

Denne Guggen har inte riktigt fog för sina inlägg om man säger så..

Är f.ö själv Platina kund och köpte tex Public Enemies för 199 kr vilket var bra men i stort är det för lite erbjudanden och fördelar, det borde vara fri frakt alltid och inte löjliga 10 kr för en film. 30 dagars faktura är rätt smidigt men det är väl den enda riktiga fördelen. CDON har väl dock inga bonussystem öht så.

Vill man handla billig BD film så är det UK som gäller ingen tullrisk och oftast billigare fraktpriser än från USA samt oftare sv text för de som kräver det.

Jag köpte public enemies på mediamark för 199:- där dom för övrigt kör med 199:- på rubbet, men de är som sagt ruttet att jag som plöjt in över 100 tusen till discshop inte får ett skit för detta, som platinakund borde man ha fraktfritt och max pris på 199:- på alla Blu ray och var 10e film gratis, men nu är jag inte kund där längre då jag köper billigare film på mediamark.
När de gäller cdon ws discshop så kör dom med samma priser oavsätt om du är stamkund eller ej, vissa filmer är billigare hos den ena och vise versa, de spelar alltså noll vilken typ av kund du är hos discshop, jag ser inga som helst förmåner att handla hos discshop längre.

Redigerat av Unregistered94c28536, 06 december 2009 - 02:45.


#379

Postad 06 december 2009 - 02:58

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Inga katalogtitlar heller (äldre filmer) ovanligt korkat att jämföra en svensk butik med svenska varor mot Axelmusic som säljer amerikanska varor billigare ofta utan sv textning för de som kräver det dock ej jag själv.

AxelMusic har numer en sektion enbart för Sverige med regionsfria Blu ray filmer med Svensk text (1.633st just nu) och de är samma filmer som senare kommer hit till Sverige, fördelen är att ofta så kan du få tag i nya filmer några månader tidigare, jag har beställt över 100 filmer utan problem, fri frakt men de tar dock nån vecka innan filmen kommer.

Redigerat av Unregistered94c28536, 06 december 2009 - 03:00.


#380

Postad 06 december 2009 - 10:56

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
De med sv text är bara 140 st, bara så vi är på det klara med detta och fri frakt är det inte på Axel om man inte är specialkund av nåt slag, runt en 20.a per film nog med OT om Axel!!

#381

Postad 06 december 2009 - 21:31

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag testa att se vad Star Trek kostade på diverse SVENSKA siter (eftersom det var den bannern jag såg när jag gick in på Discshop).

Discshop: 249 + 29 = 278:-
CDON: 249 + 29 = 278:-
Elgiganten: 199 = 199:-

79:- billigare på Elgiganten än hos både DS och CDON. Nu har jag inte tagit med Webhallen, Ginza osv.
Sen så finns det priser hos Elgiganten som är identiska med DS och CDON med.

Jag håller faktiskt med om att det är skumt att DS har sina VIP erbjudanden när de ändå inte ger så mycket tillbaka till kunden. Det är snart 3-4 år sen senast jag handlade från en svensk web butik.
Mycket pga priserna och deras kassa reor.

Redigerat av USiT2009, 06 december 2009 - 21:33.


#382

Postad 23 december 2009 - 18:36

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Världens mellandags rea hos Discshop anser dem själva. Jag kan då inte finna ända titel som det är rea på.

Återigen är det bevisat att svenska online butiker är kassa

Redigerat av USiT2009, 23 december 2009 - 18:36.


#383

Postad 23 december 2009 - 19:48

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det är ju Rea på en hel del BD filmer, men det finns mkt mer att ösa ur om man säger så otroligt att de inte kan få bättre priser från leverantörerna och Erbjuda en lite mer attraktiv REA, måste väl finnas en del lager att tömma när alla filmer kostar 229-299 året runt.

Ett Ex som är oerhört irriterande te x är en film som Black Hawk Down som kostat 199 kr och är sänkt till hela 189 kr med stora röda siffror och som de nyligen fick in runt 150 st i lager av utan vidare sänkning. Ännu värre är att en massa lättlurade idioter runt 30 st köpt ett Ex av de 150 redan för 189 och gått på bluffen.

Redigerat av henke007, 23 december 2009 - 19:49.


#384

Postad 26 december 2009 - 16:27

Grizzly
  • Grizzly
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Grizzly, 26 december 2009 - 23:33.


#385

Postad 26 december 2009 - 16:53

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Har slutat att handla hos ds då dom har lite för höga priser och sen skickade dom fel filmer sist jag beställde, så då fick jag nog.

#386

Postad 05 januari 2010 - 14:02

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

  • 530 inlägg
  • 0
Bah, jag har också gjort min sista beställning från Discshop i och med deras (enligt mig) kassa "bonusprogram".

Jag är ingen storköpare, har legat på "Platina"-nivå ett antal år tills nu i år när jag med några kronor missade guldnivån och hamnade på silvernivån.

Hur i h-lvete tänker dom egentligen? Det normala är att om man håller på att tappa en kund försöker locka tillbaka den med diverse erbjudanden och inte göra på detta sättet.

Att priserna är lägre i butik än i en nätbutik som Discshop känns ju heller inte särskilt kul!

#387

Postad 13 januari 2010 - 18:33

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
I dagens mail från Discshop stod det

Vi på Discshop uppskattar dig som kund och vill premiera dig som handlar mycket hos oss. Därför har vi uppdaterat vårt bonusprogram för 2010.

.

Enligt min uppfattning innebår det att Platinagränsen har höjts från 8000 till 10000. Jag måste alltså handla för ytterligare tvåtusen i år för att behålla den status jag haft det senaste året. Jag kan inte förstå hur det är att premiera mig.

Tillägg. Jag hade inte förstått att som platinakund får man 10% extra poäng för varje krona som man handlar för. Detta innebär att jag måste handla för ca 1100 mer inte 2000 mer per år för att behålla min status.

Redigerat av pear, 15 januari 2010 - 12:43.


#388

Postad 15 januari 2010 - 13:01

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Vi som var Platina under 09 förtsätter med 8000 gräns under 10, jag har handlat för 299 och har 7701 poäng kvar nu för att behålla statusen.

En sak som jag ställer mig frågande till är att Guld, Platina och Diamant betalar samma frakt. Borde alltid vara fri frakt för minst Diamant men även Platina anser jag.

#389

Postad 05 februari 2010 - 00:36

DIEXEL
  • DIEXEL
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Vafan Discen! Snart begär jag skilsmässa från dig!

Jag kollade på "Pusher Trilogy" på Discen och där har dom som ordinarie pris 239 kr och för typ två veckor sen 189 kr som rabatterad pris. CDON tar bara 139 kr utan någon rabatt medan Ginza däremot har 99kr för boxen nu och då.

Skillnaderna mellan dom tre:
Disc nu mot CDON: 100 kr
Disc då mot CDON: 50 kr
Disc nu mot Ginza: 140 kr
Disc då mot Ginza: 90 kr

Hur i h-e kan Discen motivera med att ta ut såna summor? Jag fattar att Disc är bra och snabba men det motiverar ändå inte att man tar mer än 100 kr än sina konkurrenter.

Ginza tog hem ordern.

En annan sak som är irriterande med Discen är att det inte står på filmlistorna om en film är slut utan bara en "köp"-knapp och sen när man väl ser sin köpkorg så är en del slut som man inte har meddelats när man kollade på filmlistan utan tryckte köp-knappen i god tro. Det är riktigt värdelöst när dom kör med vilseledande information.

#390

Postad 05 februari 2010 - 00:45

DIEXEL
  • DIEXEL
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

I dagens mail från Discshop stod det .

Enligt min uppfattning innebår det att Platinagränsen har höjts från 8000 till 10000. Jag måste alltså handla för ytterligare tvåtusen i år för att behålla den status jag haft det senaste året. Jag kan inte förstå hur det är att premiera mig.

Tillägg. Jag hade inte förstått att som platinakund får man 10% extra poäng för varje krona som man handlar för. Detta innebär att jag måste handla för ca 1100 mer inte 2000 mer per år för att behålla min status.


Det är fanimig en katastrof även om jag har platina. Jag kom nöd och näppe över 10k iår och ska man plöja ner 10k i Discen så borde man ha ännu bättre förmåner än vad dom ger i nuläget. Dom där 10k skulle man kunna använda till mycket mer nödvändigare saker än att ge till dom och deras aktieägare.

#391

Postad 15 mars 2010 - 10:15

Mr Green
  • Mr Green
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Mja deras "bonussystem" är inte allt för mycket att hurra för :)

Sist ja beställde film för 89:- fick jag ett spel till PS3 som förvisso kostar 599:- så man börjar undra vad dom hittar på ibland!!!!!

#392

Postad 15 mars 2010 - 13:03

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Själv har jag tagit beslutet att helt sluta handla från Discshop. Efter att ha varit trogen kund sedan början av 2000-talet så känns det som om allt har gått för långt. Hela bonusgrejen känns som ett skämt och ett hån mot oss kunder som varit Discshop trogna under så många år. Den enda fördelen Discshop har kvar nuförtiden är att deras leveranser fortfarande går fort, allt annat har dom tappat på vägen. Trist utveckling både för Dischop själva och mig som kund...

#393

Postad 27 april 2010 - 13:46

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Kul att Discshop har snabbare leveranser till utlandet än inom Sverige...
Postad bild

#394

Postad 27 april 2010 - 13:52

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Dom har en dags leverans inom Sverige om man beställer innan 16.00 så jag förstår inte vad du pratar om.

#395

Postad 27 april 2010 - 14:07

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Dom har en dags leverans inom Sverige om man beställer innan 16.00 så jag förstår inte vad du pratar om.

Han menar att vi som förbeställt den till Sverige inte fått den ännu men att den uppenbarligen har kommit till Tyskland... :)

#396

Postad 27 april 2010 - 14:41

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Exakt som Pr0wler säger.

Den där bilden är från en tysk användare som fick sin redan i Måndags, idag är det tisdag och imorgon onsdag. Vilket gör att han fått den två dagar förre oss, om vi nu får den då. Jag beställde min samma dag de kasta upp det på deras hemsida, och när man loggade in i Torsdags så stod det "1 levererade senaste 48 timmarna". Så fredag, månad, tisdag och onsdag (dvs 4 dagar) för att den ska hamna i brevlådan här, och mycket kortare för att den ska hamna i en brevlåda i Tyskland.

#397

Postad 14 maj 2010 - 19:49

DIEXEL
  • DIEXEL
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Det är för att Avatars releasedag var på onsdagen 28 april och den svenska posten hade väl fått instruktioner att paketen med Avatar skulle nå till slutkund det datumet. Deutsche Post fick väl inte såna instruktioner och skickade ut den på direkten när dom fick paketet.

Där gjorde Discen inget fel medan Deutsche Post gjorde det.

Redigerat av DIEXEL, 15 maj 2010 - 22:48.


#398

Postad 29 maj 2010 - 19:51

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Vet inte om ni andra har märkt det men nu har snåljåparna på Dischsop börjat med ytterligare ett sniksätt med frakterna. De har ju redan börjat med använda Schenker privpak (som i alla fall för mig tar ytterligare en dag, på grund av att Discshop måste boka in frakten hos Schenker en dag innan således så hämtas godset från Discshop dagen efter) dock kan man säga till att man inte vill använda privpak utan köra allt med posten istället.

Sade till Discshop att inte anvädna privpak på mina beställningar i framtiden utan använda posten istället. Det har gått bra tills nu, för nu har de infört att något som kallas för postenklimatkontroll som innebär att det sändningsnumret från Discshop inte fungerar och det innebär att man måste invänta avin som kommer i brevlådan som i slutändan innebär att leveranserna tar en dag extra.

Kort sagt: Girigbukarna på Discshop gör allt för att spara in och försämra för oss kunder. Cdon kör inte med motsvarande, i alla fall inte vad jag har märkt.

Usch och fy Discshop!

#399

Postad 29 maj 2010 - 19:53

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Dom har alltid använt Schenker när det gäller större paket och då tar det lite längre tid. Fy och skam för ditt ovetande...

#400

Postad 29 maj 2010 - 23:43

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag har ordrar från 2008 skickade med posten. Är det ett undantag menar du?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.