Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG SJ9, bättre än det jag har?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 oktober 2018 - 13:34

Unregistered1863e17a
  • Unregistered1863e17a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har idag en Samsung M560 limpa, helt ok ljud enligt mig.

 

Kikat på LG SJ9 som sjunkit i pris nu, den är ju 5.1 samt har atmos mot min nuvarande 3.1.

 

Kommer jag märka STOR skillnad om jag byter? (bortsett från atmos)

 

Till musik så funkar M560 riktigt bra tycker jag, hur är SJ9 där? (använder limpan 50/50 till musik o film)


Redigerat av Unregistered1863e17a, 09 oktober 2018 - 13:35.


#2

Postad 29 oktober 2018 - 20:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Har du bytt än? Märkt nån större skillnad? Har själv en Samsung j550/560 och har beställt SJ9 och hoppas på en helt ny upplevelse. :/

#3

Postad 31 oktober 2018 - 22:24

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Nu har jag testat LG SJ9 lite och kan säga att jag är ju inte direkt impad av basen.
Får inte direkt nån djup bas alls. Känns som att den knappt finns där om man jämför med min gamla Samsung J550/560 som enligt spec ska vara sämre men basen är det mer tryck i. :/

Förstår inte riktigt folks kommentarer både på elgiganten där den är hyllad som fan typ och mucke bra även på prisjakt. Många skriver att vilken bra bas och så men jag undrar isfall var den är. :/

Sätter jag örat mot basen ja då hörs den men oxå ganska höga tonen oxå som man tycker inte borde finnas på en sub. Helt annat mot gamla samsungen.

Ni som har denna, är ni nöjda? Har jag missat nåt.

#4

Postad 31 oktober 2018 - 22:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Det är väl allmänt känt att SJ kan man inte lita på🚂🤣🤣

#5

Postad 01 november 2018 - 10:46

anteljungh
  • anteljungh
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt folks kommentarer både på elgiganten där den är hyllad som fan typ och mucke bra även på prisjakt. Många skriver att vilken bra bas och så men jag undrar isfall var den är. :/

 

Du kan tyvärr inte läsa kommentarer på elgiganten och tro att du får en objektiv recension. Sen så kollade jag alla betygsättare på prisjakt av SJ9 och endast en av dom har betygsatt en annan "riktig" högtalare, och den killen verkar redan ha bytt ut sin "+10" SJ9 till SK10Y efter 5 månader? Var han verkligen så nöjd då?

 

Vad jag vill försöka säga är att man får vara lite försiktig med att lita på omdömen. Det är inte säkert att dom som recenserar har någon övrig referens överhuvudtaget. 

 

Sen så får du nog svårt att hitta någon på detta forum som kommer att säga ett gott ord om soundbars. Lite som att jämföra äpplen och päron på ett forum för päronälskare. (En soundbar är bra för dom som är begränsade av rummets storlek/form eller partners negativitet mot högtalare som är av modell större. Men jag skulle gissa att 95% på detta forum håller sig borta från soundbars)



#6

Postad 01 november 2018 - 11:07

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Du kan tyvärr inte läsa kommentarer på elgiganten och tro att du får en objektiv recension. Sen så kollade jag alla betygsättare på prisjakt av SJ9 och endast en av dom har betygsatt en annan "riktig" högtalare, och den killen verkar redan ha bytt ut sin "+10" SJ9 till SK10Y efter 5 månader? Var han verkligen så nöjd då?

 

Vad jag vill försöka säga är att man får vara lite försiktig med att lita på omdömen. Det är inte säkert att dom som recenserar har någon övrig referens överhuvudtaget. 

 

Sen så får du nog svårt att hitta någon på detta forum som kommer att säga ett gott ord om soundbars. Lite som att jämföra äpplen och päron på ett forum för päronälskare. (En soundbar är bra för dom som är begränsade av rummets storlek/form eller partners negativitet mot högtalare som är av modell större. Men jag skulle gissa att 95% på detta forum håller sig borta från soundbars)

 

:) Jo men lite så är det men ändå. haha

 

Hur skiljer sig SJ9 mot SK9 då? Någon här som vet. Själva baren är den samma i stort sett men basen verkar vara en annan. Är det större skillnad på subben eller är inte värt att byta?



#7

Postad 02 november 2018 - 15:28

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Så säg vad man vill men SJ9an har grym ljud i själva soundbaren och fick tänka över vad jag vill priotera. Jag saknade djup bas och mycke om man vill.

Har packat ihop SJ9an och ska lämna tillbaka den.

Köpte mig JBL Bar 3.1 och shit, grym och djup j*vla bas föratt vara från en soundbar. Den va maffig och får allt löst flytta på sig. Men själva soundbaren inte alls lika fyllig tyvärr men får leva med det.

Skulle vilja kombinera LG limpan med JBL sub för typ samma prisklass så skulle jag vara nöjd i flera år.

#8

Postad 09 november 2018 - 15:06

Unregistered1863e17a
  • Unregistered1863e17a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har inte bytt än. Inte haft möjligheten att provlyssna en SJ9 än, basen gör mig lite nervös där, är samma storlek som på min nuvarande M560 (6.5")  Vill ha lite mer tryck än nuvarande ju :)  

 

Har sneglat lite på JBL 3.1, den verkar vara riktigt trevlig med! 

 

Får se efter black friday, om man kanske hittar nått trevligt där till bra pris :)



#9

Postad 09 november 2018 - 18:19

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Asså klart det finns bas på SJ9an men det va ingen wow känsla direkt vilket det va med JBLen.

#10

Postad 12 november 2018 - 15:36

Unregistered1863e17a
  • Unregistered1863e17a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Får försöka provlyssna båda och se. 

 

Hur är JBLèn till musik? 



#11

Postad 12 november 2018 - 18:20

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Har ju inte så mycke och jämföra med än min gamla soundbar och JBLen är mycke bättre. Tror nog att SJ9an är bättre till musik om man tar bort basen som inte finns. Men lyssnar inte mycle musik alls och har inte så höga krav.

För mig funkar JBLen utmärkt till musik men har man mycke bas på kan det lätt bli för mycke och man får sänka basen kraftigt. Har du media markt i närheten så är det bara åka dit och lussna och bilda en egen uppfattning.

Som jag sa så har jag inte så höga krav. Men skulle jag kunna kombinera SJ9's limpa och JBL's sub skulle jag lätt välja det.

#12

Postad 14 november 2018 - 22:12

Unregisteredce472d39
  • Unregisteredce472d39
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har en Sj9 sedan en månad. Ville jämföra med något så jag testade Canton DM9 + sub, och JBL 5.1 hemma.

JBL hade inget mellanregister alls, bara superbas och diskant. Passade inte mig.

Canton var bra till musik, mer öppet ljud än Sj9, kanske lite för öppet ibland. Den var däremot märkbart sämre på tv/film i dialoger och effekter, och över lag där.

Jag kommer behålla Sj9 pga att den är mest allround och har balanserad bas och dialoger samt fungerar bra till musik. Den är dessutom snyggast och är lätt att styra med appar och Chromecast (slipper begränsningar med BT)

#13

Postad 23 november 2018 - 17:22

Bappe800
  • Bappe800
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Inte provlyssnat någon av dom, men inser lite att har sj9 samma bas som min samsung så kommer jag inte bli nöjd oavsett hur limpan låter. Dubbelkaggarna ska låta när man spelar musik! inser att musiken får gå före filmupplevelsen, och har hellre en bas som ja måste sänka, än en som jag inte kan höja mer. 

 

Blev en JBL 3.1 idag, kunde inte hålla pekfingret i styr när jag såg den för 3490:- med fri frakt från BRL!

 

Ser fram emot att få testa den när den kommer till veckan :D (Bleed med Meshuggah kommer få inviga den...)


Redigerat av Bappe800, 23 november 2018 - 17:28.


#14

Postad 30 november 2018 - 18:44

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Inte provlyssnat någon av dom, men inser lite att har sj9 samma bas som min samsung så kommer jag inte bli nöjd oavsett hur limpan låter. Dubbelkaggarna ska låta när man spelar musik! inser att musiken får gå före filmupplevelsen, och har hellre en bas som ja måste sänka, än en som jag inte kan höja mer.

Blev en JBL 3.1 idag, kunde inte hålla pekfingret i styr när jag såg den för 3490:- med fri frakt från BRL!

Ser fram emot att få testa den när den kommer till veckan :D (Bleed med Meshuggah kommer få inviga den...)


Fått den än?

#15

Postad 03 december 2018 - 12:56

Unregistered1863e17a
  • Unregistered1863e17a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nej, den fanns visst inte i lager, hoppas den dyker upp snart :)



#16

Postad 10 december 2018 - 11:36

Unregistered1863e17a
  • Unregistered1863e17a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Fick hem den igår, initialt så slås jag av att det är väldigt tunnt ljud ur limpan, låter lite som en billigare mobilhögtalare, med mkt diskant, men jäklar vilken bas!  Tror att ljudet i limpan mognar lite när den får spelas in dock.  

 

Till film så tycker jag att denna fungerar ypperligt, klara dialoger, och basen ger effekterna lite mer av allt!

 

Till musik så känns ljudet lite tunnare än min Samsung, men får se hur det blir när den får spela in sig lite mer.



#17

Postad 21 december 2018 - 16:26

Bappe800
  • Bappe800
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Efter nästan 2veckor med den, och lite testrande så kan jag säga såhär:

 

Film: Ger en väldigt klar dialog, mkt bra detaljer i ljudet, 10"basen ger effekterna extra allt, klockren!! (Bäst av dom limpor jag testat, LG SJ6, Harman Kardon SB35 samt Samsung M560)

 

Musik: Lyssnar man på "Vanlig" musik så ger den ett bättre ljud när den fått spela in sig några (Ca 8h användande, alltså inte på långa vägar helt inspelad högtalare) timmar, helt ok ljud, finns bas så att man får allt att skallra och mer det till. MEN! Lyssnar man som mig på lite tyngre, och snabbare musik med mycket dubbelpedaler så hinner inte basen med, blir ett konstant muller utan detaljer i ljudet bara... 

 

Summa summarum: Är ganska missnöjd med mitt köp, vill ha nått som klarar allt jag vill göra med den, det gör inte denna med musiken... Dock så är det min 4e limpa detta år, så orkar inte lägga ner mig att försöka sälja den... får leva med den ett tag o hoppas att jag står ut :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.