Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 september 2010 - 13:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Den viktigaste av alla måste väl ändå vara EN REDIGERINGSFUNKTION. Det är så jäkla basic att ha möjlighet att klippa bort tex slutet på en för lång inspelning.

Kan man sen kopiera ut det man spelat in från boxen, är det ju en bra funktion, men kan man inte kopiera ut det inspelade på något sätt - för att sen kunna spara det via datorn på t ex en DVD - så är det ju en helt och hållet meningslös funktion.

#52

Postad 05 september 2010 - 13:42

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har några frågor:

1) Varför har ni börjat sända TV10 analogt till de flesta hushåll? Den har ju inte ersatt en befintlig analog kanal så det hade väl varit betydligt billigare att sända den digitalt okrypterad?

2) Hur kommer det sig att ni har olika pris på paketen "Medium 8 favoriter" och "Medium 8 favoriter HD" när alla valbara kanaler i båda paketen kostar 29 kr/st, oavsett om de är HD eller inte?

3) Borde man inte få rabatt på HD-paketet när man abonnerar på Large? I Large ingår nämligen redan 4 av de 8 kanalerna i HD-paketet. Varför inte hellre låta alla 8 ingå i Large? Som det är nu betalar man för samma kanaler två gånger och det känns inte bra.

/Håkan

Kom på en till som jag funderat på:

4) Har ni planer på att införa en paketering av kanalerna efter intressegrupper, som exv Tele2 och Viasat (parabol) har? Själv är jag måttligt intresserad av sport och barnprogram så dessa typer av kanaler hade jag gärna valt bort. Som det är nu måste jag välja Large och HD-paketet för att få med allt jag vill se, vilket gör att jag har valt att prioritera bort en del med Mediumpaketet (NGC, TV4 SF mfl) för jag tycker 398 kr/mån (+kortavgift) är på tok för dyrt för att se på TV.

Hej,

1 Vi har sett ett ökat intresse för sport. För att nå så många som möjligt valde vi att lägga in kanalen analogt till de fastighetsägare som köper ett större grundutbud av oss. Som nuläget ser ut når vi fler kunder analogt än digitalt. Digital kommer kanalen att ingå i Digital-tv Large och Digital-tv Medium, men den kan även läggas till i Medium 8 favoriter och köpas som tillvalskanal i Small.

2 I praktiken så är HD rättigheter och själva plattformen dyrare än motsvarande SD, så det är snarare så att HD kanalerna är starkt subventionerade styckevis. I paketet Medium 8 favoriter HD tar vi ett högre pris eftersom att det är en bättre och kostsammare teknik.

3 Vi har ett begränsat antal paketeringar idag och vissa kombinationer blir därför mer gynnsamma än andra, vi förstår dock din synpunkt och för den vidare.

4 Vi har några paketlösningar idag för den som enbart är film eller sport intresserad (CANAL+ Sport, Viasat Sportpaketet, CANAL+ Film och Viasat Filmpaketet). Vi erbjuder dessutom en unik flexibilitet genom Digital-tv Small och Digital-tv Medium 8 Favoriter / HD. Vi ser dock hela tiden över vårt utbud så att det ska vara så attraktivt som möjligt för våra kunder, så att börja med fler genrebaserade paket som du föreslår kan mycket väl vara framtiden.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#53

Postad 05 september 2010 - 14:03

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

En av de viktigare punkterna för uppdatering av Samsungboxarna är användningen av "chase-play", dvs att titta på ett program samtidigt som det spelas in. Som det är nu kastas man ut ur programmet när inspelningen avslutas och man tvingas manuellt starta uppspelning från biblioteket och leta upp var man befann sig.
Något som är tänkt att åtgärdas?

Tack!

Apropå mjukvaruuppdatering till HDPVR-1000C...

Den viktigaste av alla måste väl ändå vara EN REDIGERINGSFUNKTION. Det är så jäkla basic att ha möjlighet att klippa bort tex slutet på en för lång inspelning. Prioritera detta och sen är boxen i princip en tiopoängare.

Hej,

Vi förstår era synpunkter, de saker ni påtalar är dock inte några buggar utan det är bara så boxarna i fråga fungerar.

Jag ser att ni inte skrivit ordet ”bugg” men tänkte ändå förklara lite om just buggar. En bugg är en felaktighet i programvaran som gör att utrustningen inte beter sig som föreskrivet, det är främst buggar vi kan påverka tillsammans med leverantören av utrustningen. Nya funktioner eller ändring av befintliga funktioner är svårare att få igenom då det inte handlar om konstaterade fel på utrustning i fråga.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Redigerat av Tele2 Sverige, 05 september 2010 - 14:04.


#54

Postad 05 september 2010 - 14:17

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Kan man sen kopiera ut det man spelat in från boxen, är det ju en bra funktion, men kan man inte kopiera ut det inspelade på något sätt - för att sen kunna spara det via datorn på t ex en DVD - så är det ju en helt och hållet meningslös funktion.

Just eftersom vi är "förbjudna" att kopiera över filmer och program till tex en dator så blir det ju så att man sparar det man vill ha på Humaxen istället och därför anser jag att en redigeringsfunktion är absolut nödvändig.

De där extra kvartarna eller halvtimmarna som vissa filmkanaler "lurar" en att spela in efter filmen är slut blir efter ett tag så många att iaf jag börjar tycka att väl många gigabyte går till spillo för ingenting. Ibland är det även så att jag vill spara vissa inslag i ett TV-program och då är det återigen irriterande att behöva spara hela timmen när jag egentligen bara vill spara 5 minuter av ett musikframträdande eller dylikt. En redigeringsfunktion hade löst allt detta.

#55

Postad 05 september 2010 - 14:25

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

En snabb fråga, såg att ni sade att mjukvaru-uppdateringar är på väg till t.ex. HDPVR-1000C...
Vad är det för slags saker som kommer förbättras?


Hej,

Exakt vilka saker som kommer att åtgärdas ber vi att få återkomma med då vet vilken mjukvaruversion det är som passerat de slutgiltiga testerna.

Vi kan tyvärr inte säga exakt datum då vi är beroende av hur tillverkarens tester av kommande mjukvara fortlöper.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

#56

Postad 05 september 2010 - 16:09

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

4 Vi har några paketlösningar idag för den som enbart är film eller sport intresserad (CANAL+ Sport, Viasat Sportpaketet, CANAL+ Film och Viasat Filmpaketet). Vi erbjuder dessutom en unik flexibilitet genom Digital-tv Small och Digital-tv Medium 8 Favoriter / HD. Vi ser dock hela tiden över vårt utbud så att det ska vara så attraktivt som möjligt för våra kunder, så att börja med fler genrebaserade paket som du föreslår kan mycket väl vara framtiden.


Nu var det så att jag INTE är sportintresserad, men de som är det hade säkert velat ha möjligheten att välja till övriga sportkanaler till era premiumpaket istället för att bli tvingade att abonnera på Large.

Problemet med Small och 8 Favoriter är att de ger väldigt få kanaler till ett rimligt pris.

Här är en prisjämförelse (räknat på 29 kr-kanaler):
Small + 10 kanaler = 329 kr/mån
Medium 8 fav + 5 extra = 334 kr/mån
Medium 8 fav HD + 3 extra = 316 kr/mån
Medium + 3 extra = 316 kr/mån
Large = 329 kr/mån

Det man kan se är att alternativen till Large endast ger en valmöjlighet av 10-13 kanaler (ej Medium) och det är alldeles för få kanaler till det priset. I dessa kanaler så "måste" man dessutom välja in TV3, Kanal 5 och andra som merparten av era kunder redan betalar för analogt, så egentligen är de färre. Om jag vill ha alla kanaler (ca 22) som jag är ganska intresserad av så hamnar jag på 428 kr/mån (Large + HD), hur jag än vrider och vänder på alternativen. Om jag hade kunnat välja bort nyhets-, barn-, musik- och sportkanaler så hade jag varit mer än nöjd! Jag säger inte att ni ska ta bort de nuvarande paketen men ni kan väl införa nya som komplement? Jag vet inte hur er kundkrets ser ut men den består säkert inte bara av sportintresserade barnfamiljer. :)

Redigerat av hakanh65, 05 september 2010 - 16:13.


#57

Postad 05 september 2010 - 16:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hej,

Vi förstår era synpunkter, de saker ni påtalar är dock inte några buggar utan det är bara så boxarna i fråga fungerar.

nej, en bugg är en funktion som inte fungerar så som den sig bör. Sedan om det är en bugg i hårdvaran eller i mjukvaran är en annan sak. Det är iofs en på sätt och vis godtagbar ursäkt att boxen i sig fungerar på det viset men samtidigt tror jag inte på att chase-play problemet inte är lösbart via mjukvara.
Precis så som beskrivs i denna tråd, så betedde sig Canal Digitals HDPVR för satellit innan uppdateringen som kom i början av sommaren, det vill säga när en inspelning slutade slängdes man ut i live-TV oavsett om man tittade på ett inspelat program eller om man låg efter i "chase-play" läge. De löste de det, det kan säkert ni med.


Och ja - lägg in en FAQ i början av tråden, redan nu börjar samma frågor dyka upp flera gånger.

#58

Postad 05 september 2010 - 16:41

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

1 Vi har sett ett ökat intresse för sport. För att nå så många som möjligt valde vi att lägga in kanalen analogt till de fastighetsägare som köper ett större grundutbud av oss. Som nuläget ser ut når vi fler kunder analogt än digitalt.

Med tanke på framgången för stora platt-tv i Sverige så är det knappast fler analoga tv-kanaler vi behöver. Hur tänkte ni där? Ärligt talat, vem orkar överhuvudtaget se på dem i en 40-tummare? Om jag hade jobbat på er marknadsavdelning hade jag sett ett ypperligt tillfälle att marknadsföra er digital-tv genom att sända ut TV10 okrypterad och på det sättet "tvinga" era kunder att skaffa digitalboxar. Då hade ni så småningom kunnat smygstänga det analoga utbudet helt utan större protester. Synd att ni missade den här chansen, men det kommer säkert fler tillfällen.

Ge oss ett vettigt digitalt okrypterat utbud av kanaler och stäng ner de analoga sändningarna nu!

Redigerat av hakanh65, 05 september 2010 - 16:48.


#59

Postad 05 september 2010 - 16:47

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Nu var det så att jag INTE är sportintresserad, men de som är det hade säkert velat ha möjligheten att välja till övriga sportkanaler till era premiumpaket istället för att bli tvingade att abonnera på Large.

Problemet med Small och 8 Favoriter är att de ger väldigt få kanaler till ett rimligt pris.

Här är en prisjämförelse (räknat på 29 kr-kanaler):
Small + 10 kanaler = 329 kr/mån
Medium 8 fav + 5 extra = 334 kr/mån
Medium 8 fav HD + 3 extra = 316 kr/mån
Medium + 3 extra = 316 kr/mån
Large = 329 kr/mån

Det man kan se är att alternativen till Large endast ger en valmöjlighet av 10-13 kanaler (ej Medium) och det är alldeles för få kanaler till det priset. I dessa kanaler så "måste" man dessutom välja in TV3, Kanal 5 och andra som merparten av era kunder redan betalar för analogt, så egentligen är de färre. Om jag vill ha alla kanaler (ca 22) som jag är ganska intresserad av så hamnar jag på 428 kr/mån (Large + HD), hur jag än vrider och vänder på alternativen. Om jag hade kunnat välja bort nyhets-, barn-, musik- och sportkanaler så hade jag varit mer än nöjd! Jag säger inte att ni ska ta bort de nuvarande paketen men ni kan väl införa nya som komplement? Jag vet inte hur er kundkrets ser ut men den består säkert inte bara av sportintresserade barnfamiljer. :)

Intressant jämförelse. Jag som också saknar barn och inte bryr mej om sport kan bara hålla med.

Lite andra tankar kring kanalpaketen.

"Small" borde man väl ta bort i och med att allt utom SVT HD ingår digitalt i det fria (och lite radio som väl få lyssnar på), eller lägga till mer kanaler. Om den behålls som den är, döp om till "Startavgift" eller "Grundabonnemang" för det är vad den i praktiken är i dag.

Jag har "Medium 8 favoriter" (som faktiskt borde heta "Small + 8 favoriter", om man tittar på innehållet) och "HD paketet". Om man räkanar bort "Medium" delen i "Medium 8 favoriter" (= Small) , som egentligen är de digitala frikanalerna så betalar man 159:-/månaden för SVT HD + 8 valfria, vilket i mitt fall inkluderar ett antal kanaler som är gratis som analoga - TV3, Kanal 5, TV8, Kanal 9) så är det ganska dålig valuta för pengarna. Enda orsaken att jag trots allt gör det är att analogt suger på plat-tv.

Har alltid undrat varför inte allt (utom betalkanalerna, Canal+ etc.) ingår i Large. Dags för en "Extra large" med allt för 399:-/månaden?

Nu när Boxer kommer med HD blir det dags att ta sej en rejäl funderare på om Comhem skall vara kvar i hushållet.

#60

Postad 05 september 2010 - 16:51

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
En fråga till Comhem:
Enbart SVT sänder Dolby Digital 2.0/5.1 i SD kanalerna. Är det de andra programföretagen som inte sänder DD eller är det ni som är begränsningen?

#61

Postad 05 september 2010 - 17:11

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Hej!

Har ni fixat så att er hd-pvr box kan skicka ut RGb genom HDMI och inte bara komponentsignal? Om inte, är det något ni avser att göra något åt, eller kommer det alltid vara så.
Sen undrar jag när/om det kommer en on-demandbox med hårddisk, samt om den alltid kommer vara så seg som den är nu.

// Jonas

#62

Postad 05 september 2010 - 18:16

Beridox
  • Beridox
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har 2 frågor.

1. Jag funderar på att skaffa ett Syskonabonnemang men vad jag förstår så måste man köpa till en digitalbox.("Vi skickar en extra digitalbox hem till dig så att du kan se på Digital-tv på ytterligare en tv-apparat. Du betalar boxpris enligt prislista"). Jag har en tv med inbyggd digitalbox varför skall jag slänga ut de pengarna på något jag inte behöver?

2. Jag har även skaffat Canal plus sport och där är det 2 saker som är väldigt irriterande. När man kollar på "Guiden" på digitalboxen för att planera vilka program man vill spela in,så stämmer dessa inte alls med vad som sänds. Man sätter kampsport på inspelning och får titta på BTCC. En annan sak är om man lyckas spela in det man vill se på,så är det inte enkelt att spola from och tillbaka i det inspelade. Jag har inga sådana problem med någon annan inspelad kanal.

#63

Postad 05 september 2010 - 20:47

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Apropå mjukvaruuppdatering till HDPVR-1000C...

Den viktigaste av alla måste väl ändå vara EN REDIGERINGSFUNKTION. Det är så jäkla basic att ha möjlighet att klippa bort tex slutet på en för lång inspelning. Prioritera detta och sen är boxen i princip en tiopoängare.

+1 på det du skriver och man kan bara hoppas att Humax kan lösa det med mjukvaru uppgradering.

Vad gör Comhem med önskemål på nya funktioner i boxarna? Har ni något att säga till om eller är det bara boxtillverkaren som bestämmer?

Skulle en tråd med önskemål på nya funktioner till boxarna och eventuellt samla alla buggar som folk upptäcker vara till någon hjälp för Comhem? Jag tänker som lite bevis att det är många som vill ha det fixat.
Det känns som när man ringer supporten och talar om någon bugg i boxen som det inte förs fram till rätt personer. Många gånger så säger supporten att dom aldrig hört talas om buggen fast man vet att det är många på t.ex detta forum som har buggen.

Thomas

#64

Postad 05 september 2010 - 23:05

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

En snabb fråga, såg att ni sade att mjukvaru-uppdateringar är på väg till t.ex. HDPVR-1000C...
Vad är det för slags saker som kommer förbättras?


Pratade med Annelie på kundtjänst Hernösand för några veckor sedan ang redigerings möjlighet. Hon påstod först att sådan fanns men efte ha kunsulterat både Samsungen samt Humaxen fann fungerande dito endast fanns på Samsungen. Annelie ringde upp efter ha konstaterat bristen/ avsaknade i Humaxen samt tror vi samtalade om favoritbuggen åsso. Hon framförde önskemålen till mjukvarugruppen. Fantastisk trevlig och serviceminded denna Annelie på kundtjänst.

Önskar jättemycket en redigerinsmöjlighet...jättemycket.

Redigerat av Latman, 05 september 2010 - 23:23.


#65

Postad 05 september 2010 - 23:13

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Kan man sen kopiera ut det man spelat in från boxen, är det ju en bra funktion, men kan man inte kopiera ut det inspelade på något sätt - för att sen kunna spara det via datorn på t ex en DVD - så är det ju en helt och hållet meningslös funktion.


Tänk dig att du tex. spelar in melodifestivalen från SVT-HD och vill spara ett framrtädande med favvisartisten...du slipper att belamra disken med massa ev dynga samt slipper spola i inspelningen.

På min HDD-DVD-DVB-T mottagare från Sony med nuvarande hårddiskstorlek på 160 GB finns möjligheten att på en tidslinje markera klipppunkter en eller flera gånger därefter radera önskat kapitel. Sparat mig massor av Hårddiskutrymme....

Redigerat av Latman, 05 september 2010 - 23:19.


#66

Postad 06 september 2010 - 07:05

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Jag vill börja med att tacka Com Hem för den här tråden och de välskrivna svaren! Många av de uppgifter som skrivit ut här är svåra att få genom att kontakta kundtjänst.

Min fråga är varför det är så varierande kunskapsnivå på personalen hos er kundtjänst?

Ett par inlägg upp nämns det klassiska med att de som rapporterar in att de drabbats av en välkänd bugg ofta får till svar att Com Hem inte känner till problemet. Jag har själv i en annan fråga stött på en kvinna på kundtjänst som tvärsäkert påstod det inte behövdes HD-box för att se SVT-HD, det räckte med en "platt tv" enligt henne. Det finns mängder av andra exempel också där folk fått bristfällig support från kundtjänst.

Har ni på Com Hem reflekterat över hur ett inkompetent bemötande från supporten påverkar kundernas intryck av företaget? Hur arbetar Com Hem för att hålla uppe kunskapsnivån hos supportpersonalen?

#67

Postad 06 september 2010 - 08:27

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Intressant jämförelse. Jag som också saknar barn och inte bryr mej om sport kan bara hålla med.

Lite andra tankar kring kanalpaketen.

"Small" borde man väl ta bort i och med att allt utom SVT HD ingår digitalt i det fria (och lite radio som väl få lyssnar på), eller lägga till mer kanaler. Om den behålls som den är, döp om till "Startavgift" eller "Grundabonnemang" för det är vad den i praktiken är i dag.

Jag har "Medium 8 favoriter" (som faktiskt borde heta "Small + 8 favoriter", om man tittar på innehållet) och "HD paketet". Om man räkanar bort "Medium" delen i "Medium 8 favoriter" (= Small) , som egentligen är de digitala frikanalerna så betalar man 159:-/månaden för SVT HD + 8 valfria, vilket i mitt fall inkluderar ett antal kanaler som är gratis som analoga - TV3, Kanal 5, TV8, Kanal 9) så är det ganska dålig valuta för pengarna. Enda orsaken att jag trots allt gör det är att analogt suger på plat-tv.

Har alltid undrat varför inte allt (utom betalkanalerna, Canal+ etc.) ingår i Large. Dags för en "Extra large" med allt för 399:-/månaden?

Nu när Boxer kommer med HD blir det dags att ta sej en rejäl funderare på om Comhem skall vara kvar i hushållet.


Digital-tv Small är ett av våra grundabonnemang och ett startpaket för de kunder som vill abonnera på ett mindre utbud. Ett grundabonnemang krävs för att kunna se Digital-tv från Com Hem (bl a sportevenemang och filmer utan att abonnera på hela kanalpaket). För de kunder som då inte önskar något större utbud utan enbart vill se någon tillvalskanal som saknas analogt är Digital-tv Small det mest prisvärda alternativet, så att vi kan tillmötesgå så många kunder som möjligt.

Vi ser löpande över vår paketering så att den ska lämpa sig till de olika behov som efterfrågas av våra kunder och kan inte kommentera eventuella framtida förändringar men vi tar med oss dina synpunkter och har dem i beaktning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#68

Postad 06 september 2010 - 08:31

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Pratade med Annelie på kundtjänst Hernösand för några veckor sedan ang redigerings möjlighet. Hon påstod först att sådan fanns men efte ha kunsulterat både Samsungen samt Humaxen fann fungerande dito endast fanns på Samsungen. Annelie ringde upp efter ha konstaterat bristen/ avsaknade i Humaxen samt tror vi samtalade om favoritbuggen åsso. Hon framförde önskemålen till mjukvarugruppen. Fantastisk trevlig och serviceminded denna Annelie på kundtjänst.

Önskar jättemycket en redigerinsmöjlighet...jättemycket.


Rolig läsning om det fina bemötande du fick av Annelie.

Dina önskemål kring redigeringsmöjlighet har framförts.

Tänk dig att du tex. spelar in melodifestivalen från SVT-HD och vill spara ett framrtädande med favvisartisten...du slipper att belamra disken med massa ev dynga samt slipper spola i inspelningen.

På min HDD-DVD-DVB-T mottagare från Sony med nuvarande hårddiskstorlek på 160 GB finns möjligheten att på en tidslinje markera klipppunkter en eller flera gånger därefter radera önskat kapitel. Sparat mig massor av Hårddiskutrymme....

Även dessa synpunkter har framförts till berörd avdelning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#69

Postad 06 september 2010 - 09:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

En fråga till Comhem:
Enbart SVT sänder Dolby Digital 2.0/5.1 i SD kanalerna. Är det de andra programföretagen som inte sänder DD eller är det ni som är begränsningen?


I dagsläget är det relativt få kanaler som sänder i Dolby Digitalt ljud. Begränsningar sitter inte hos oss då vi vidaresänder kanalerna i det format som programbolagen valt.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#70

Postad 06 september 2010 - 09:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har problem med att HD-kanalerna inte kommer upp när jag försöker byta abonnemang till 8 favoriter HD, på eran hemsida.

Det felet har jag sett i över ett år nu utan att det hänt något från er sida, jag har påtalat det här när jag varit i telefonkontakt med kundtjänst.

Kommer ni att fixa det felet?


Hej,

Vilka kanaler har du tillgång till analogt? Gäller detta samtliga kanaler eller bara HD-kanalerna?

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#71

Postad 06 september 2010 - 09:31

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Dina önskemål kring redigeringsmöjlighet har framförts.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén


Hoppas verkligen att redigeringsmöjlighet kommer. Jag köpte min HDPVR-1000C genast efter lanseringen och fick då beskedet att en sådan funktion nog skulle komma med senare programuppdatering.

Mer fritt diskutrymme (med hjälp av att kunna redigera bort ovidkommande mtrl) skulle uppskattas och jag gillar inte lösningen att gå in och skruva i boxen för att byta till större hårddisk, som en del verkar göra. Garantin slutar ju då gälla...

Mvh / Ulf

#72

Postad 06 september 2010 - 09:35

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att redigeringsmöjlighet kommer. Jag köpte min HDPVR-1000C genast efter lanseringen och fick då beskedet att en sådan funktion nog skulle komma med senare programuppdatering.

Mer fritt diskutrymme (med hjälp av att kunna redigera bort ovidkommande mtrl) skulle uppskattas och jag gillar inte lösningen att gå in och skruva i boxen för att byta till större hårddisk, som en del verkar göra. Garantin slutar ju då gälla...

Mvh / Ulf


Vilka framtida funktioner som är aktuella kan vi inte ge ett svar på men detta önskemål har framförts som vi i tidigare inlägg meddelat, tack för alla synpunkter!

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#73

Postad 06 september 2010 - 09:40

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej!

Har ni fixat så att er hd-pvr box kan skicka ut RGb genom HDMI och inte bara komponentsignal? Om inte, är det något ni avser att göra något åt, eller kommer det alltid vara så.
Sen undrar jag när/om det kommer en on-demandbox med hårddisk, samt om den alltid kommer vara så seg som den är nu.

// Jonas


Hejsan,

Nej, HDMI kontakten ger en digital signal och där kan du inte få RGB-signalen. Det kommer att komma en inspelningsbar On Demand-box i framtiden. Det är dock i dagsläget inte klart när vi kommer kunna erbjuda en sådan box.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#74

Postad 06 september 2010 - 09:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Nej, HDMI kontakten ger en digital signal och där kan du inte få RGB-signalen.

Du missförstod frågan. Han pratar inte om analoga RGB signaler via Scart.

Ett HDMI gränssnitt kan skicka digitala RGB eller digitala komponent (YCbCr) signaler.

Idag skickar HD-boxarna endast YCbCr signaler. Då vissa tv-apparater ger sämre bild då de matas med YCbCr så är det önskvärt om det finns option för att skicka RGB istället.

Men det här har ni redan fått som testsynpunkt...några gånger. :(

edit: Tummen upp för bra initiativ med denna tråd föresten! Sk*tbra rent ut sagt.

Redigerat av pacman, 06 september 2010 - 09:50.


#75

Postad 06 september 2010 - 09:59

haihep
  • haihep
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Du missförstod frågan. Han pratar inte om analoga RGB signaler via Scart.

Ett HDMI gränssnitt kan skicka digitala RGB eller digitala komponent (YCbCr) signaler.

Idag skickar HD-boxarna endast YCbCr signaler. Då vissa tv-apparater ger sämre bild då de matas med YCbCr så är det önskvärt om det finns option för att skicka RGB istället.

Men det här har ni redan fått som testsynpunkt...några gånger. :(

edit: Tummen upp för bra initiativ med denna tråd föresten! Sk*tbra rent ut sagt.



på Humax CXHD 1000 boxen kan man välja.

#76

Postad 06 september 2010 - 10:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har 2 frågor.

1. Jag funderar på att skaffa ett Syskonabonnemang men vad jag förstår så måste man köpa till en digitalbox.("Vi skickar en extra digitalbox hem till dig så att du kan se på Digital-tv på ytterligare en tv-apparat. Du betalar boxpris enligt prislista"). Jag har en tv med inbyggd digitalbox varför skall jag slänga ut de pengarna på något jag inte behöver?

2. Jag har även skaffat Canal plus sport och där är det 2 saker som är väldigt irriterande. När man kollar på "Guiden" på digitalboxen för att planera vilka program man vill spela in,så stämmer dessa inte alls med vad som sänds. Man sätter kampsport på inspelning och får titta på BTCC. En annan sak är om man lyckas spela in det man vill se på,så är det inte enkelt att spola from och tillbaka i det inspelade. Jag har inga sådana problem med någon annan inspelad kanal.


1. För att kunna se vårt utbud behöver man för varje programkort en digital-tv-mottagare. Om du väljer att inte köpa en av våra godkända digitalboxar kan du använda dig av en så kallad CA-modul till din TV med inbyggd box.

2. Om du har ett Syskonabonnemang från Com Hem och abonnerar på CANAL+ Sport-paketet så kommer du även kunna se dessa kanaler på Syskonkortet. Att programinformationen inte stämmer är ett problem vi känner till och som vi försöker lösa tillsammans med leverantören av programinformation.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#77

Postad 06 september 2010 - 10:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag vill börja med att tacka Com Hem för den här tråden och de välskrivna svaren! Många av de uppgifter som skrivit ut här är svåra att få genom att kontakta kundtjänst.

Min fråga är varför det är så varierande kunskapsnivå på personalen hos er kundtjänst?

Ett par inlägg upp nämns det klassiska med att de som rapporterar in att de drabbats av en välkänd bugg ofta får till svar att Com Hem inte känner till problemet. Jag har själv i en annan fråga stött på en kvinna på kundtjänst som tvärsäkert påstod det inte behövdes HD-box för att se SVT-HD, det räckte med en "platt tv" enligt henne. Det finns mängder av andra exempel också där folk fått bristfällig support från kundtjänst.

Har ni på Com Hem reflekterat över hur ett inkompetent bemötande från supporten påverkar kundernas intryck av företaget? Hur arbetar Com Hem för att hålla uppe kunskapsnivån hos supportpersonalen?


Kul att du uppskattar vår närvaro här på forumet!

Naturligtvis är ett gott bemötande en av våra hjärtefrågor och våra medarbetare får kontinuerlig utbildning dels för att hålla sig à jour med verksamheten och även för att på bästa sätt bemöta de kunder som tar kontakt med oss. Det finns alltid förbättringsområden och bemötandefrågan finns ständigt på agendan, och de synpunkter som påtalas förs vidare till ansvariga och medarbetare för att förbättra servicen gentemot dig som kund.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#78

Postad 06 september 2010 - 10:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

+1 på det du skriver och man kan bara hoppas att Humax kan lösa det med mjukvaru uppgradering.

Vad gör Comhem med önskemål på nya funktioner i boxarna? Har ni något att säga till om eller är det bara boxtillverkaren som bestämmer?

Skulle en tråd med önskemål på nya funktioner till boxarna och eventuellt samla alla buggar som folk upptäcker vara till någon hjälp för Comhem? Jag tänker som lite bevis att det är många som vill ha det fixat.
Det känns som när man ringer supporten och talar om någon bugg i boxen som det inte förs fram till rätt personer. Många gånger så säger supporten att dom aldrig hört talas om buggen fast man vet att det är många på t.ex detta forum som har buggen.

Thomas


Vi för en dialog med tillverkaren och kommer för även fram önskemål på funktioner i boxarna. Huruvida de tillkommer eller ej är en diskussion mellan tillverkare och Com Hem som vi ej kan kommentera. I första hand prioriteras att förebygga buggar i nya boxar.

Tack för din synpunkt om forumet, en mycket bra tanke. Vi för i dagsläget en dialog med administratörer för att komma fram till hur vi på bästa sätt ska använda forumet, för att ni ska få så pass samlade och bra svar som möjligt. Vi tar med oss din goda idé och hoppas att vi kommer fram till en lösning som kommer vara till din belåtenhet.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#79

Postad 06 september 2010 - 12:39

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Med tanke på framgången för stora platt-tv i Sverige så är det knappast fler analoga tv-kanaler vi behöver. Hur tänkte ni där? Ärligt talat, vem orkar överhuvudtaget se på dem i en 40-tummare? Om jag hade jobbat på er marknadsavdelning hade jag sett ett ypperligt tillfälle att marknadsföra er digital-tv genom att sända ut TV10 okrypterad och på det sättet "tvinga" era kunder att skaffa digitalboxar. Då hade ni så småningom kunnat smygstänga det analoga utbudet helt utan större protester. Synd att ni missade den här chansen, men det kommer säkert fler tillfällen.

Ge oss ett vettigt digitalt okrypterat utbud av kanaler och stäng ner de analoga sändningarna nu!


Som vi tidigare svarat lanseras TV10 såväl analogt som digitalt för att nå så många hushåll som möjligt. Naturligtvis tar vi alla synpunkter i beaktning till kommande förändringar.

Anledningen till att vi inte lägger kanalen okrypterat är att denna kanal inte är en ”fri kanal” och därför kan vi inte lägga den okrypterat. Vill man ha kanalen så kostar den pengar oavsett om det är analogt eller digitalt.”

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#80

Postad 06 september 2010 - 13:09

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
En sak som irriterar mig våldsamt med HDPVRen är att den har
problem med att hålla ljud och bild i synk.

Visserligen finns den manuella justeringen men problemet är inte
konstant så antingen får man lida eller pilla på justeringen mest
för jämnan.

Är detta något som kommer med i programuppdateringen?

Mvh,
Ingvar

#81

Postad 06 september 2010 - 13:55

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

En sak som irriterar mig våldsamt med HDPVRen är att den har
problem med att hålla ljud och bild i synk.

Visserligen finns den manuella justeringen men problemet är inte
konstant så antingen får man lida eller pilla på justeringen mest
för jämnan.

Är detta något som kommer med i programuppdateringen?

Mvh,
Ingvar

+1 på detta,speciellt på hd kanalerna har detta problem varit med sedan starten ... så jag har tappat hoppet.

#82

Postad 06 september 2010 - 14:01

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen inte att ni tar bort 8 favoriter och ersätter det med färdiga programpaket, typ Filmpaket, Komedipaket, Barnpaket m.m. Utöka då hellre från 8 till fler självvalda favoriter,så kan alla välja de kanaler som passar dem bäst.

Det skulle bli väldigt dyrt för mig att ha samma kanaler som jag har nu i mina 8 favoriter om dessa låg i färdigförpackade prgrpaket. Jag har 2 Dokumentärkanaler, 1 sportkanal, 1 humorkanal, 1 barnkanal, 1 naturkanal, 1 filmkanal, 1 hemspråkskanal för 159 kr/mån. Vad skulle samma kanaler kosta mig med färdiga prgrpaket, med en massa kanaler jag inte vill ha? Jag skulle helt enkelt inte ha råd och ni skulle mista mig som kund.

Gärna fler valmöjligheter men inte på bekostnad av ert bästa prgrpaket 8 favoriter, hellre då fler valbara favoriter typ 8, 12, 16, 20 o.s.v.

#83

Postad 06 september 2010 - 14:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen inte att ni tar bort 8 favoriter och ersätter det med färdiga programpaket, typ Filmpaket, Komedipaket, Barnpaket m.m. Utöka då hellre från 8 till fler självvalda favoriter,så kan alla välja de kanaler som passar dem bäst.

Det skulle bli väldigt dyrt för mig att ha samma kanaler som jag har nu i mina 8 favoriter om dessa låg i färdigförpackade prgrpaket. Jag har 2 Dokumentärkanaler, 1 sportkanal, 1 humorkanal, 1 barnkanal, 1 naturkanal, 1 filmkanal, 1 hemspråkskanal för 159 kr/mån. Vad skulle samma kanaler kosta mig med färdiga prgrpaket, med en massa kanaler jag inte vill ha? Jag skulle helt enkelt inte ha råd och ni skulle mista mig som kund.

Gärna fler valmöjligheter men inte på bekostnad av ert bästa prgrpaket 8 favoriter, hellre då fler valbara favoriter typ 8, 12, 16, 20 o.s.v.


Hej,

I dagsläget har vi inga planer på att ersätta eller förändra Medium 8 Favoriter. Vi ser löpande över vår paketering så att den ska lämpa sig till de olika behov som efterfrågas av våra kunder och kan inte kommentera eventuella framtida förändringar men vi tar med oss dina synpunkter och har dem i beaktning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#84

Postad 06 september 2010 - 14:28

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Det skulle bli väldigt dyrt för mig att ha samma kanaler som jag har nu i mina 8 favoriter om dessa låg i färdigförpackade prgrpaket. Jag har 2 Dokumentärkanaler, 1 sportkanal, 1 humorkanal, 1 barnkanal, 1 naturkanal, 1 filmkanal, 1 hemspråkskanal för 159 kr/mån. Vad skulle samma kanaler kosta mig med färdiga prgrpaket, med en massa kanaler jag inte vill ha? Jag skulle helt enkelt inte ha råd och ni skulle mista mig som kund.

Tittar på BBC NEWS, CNN,SKY NEWS helt gratis...via parabolen och därtill Arte HD, ARD HD, ANIXE HD OCH Servus HD
mfl...tittar på inspelningarna med den USB anslutna 1 TB disken. Samt sjuttioelva tyska kanaler...många intresanta live uppträdanden på tyskkanalerna. Kostar inte en spänn..gratis är gott.

Redigerat av Latman, 06 september 2010 - 14:29.


#85

Postad 06 september 2010 - 14:43

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

En sak som irriterar mig våldsamt med HDPVRen är att den har
problem med att hålla ljud och bild i synk.

Visserligen finns den manuella justeringen men problemet är inte
konstant så antingen får man lida eller pilla på justeringen mest
för jämnan.

Är detta något som kommer med i programuppdateringen?

Mvh,
Ingvar


+1 på detta,speciellt på hd kanalerna har detta problem varit med sedan starten ... så jag har tappat hoppet.


Det kommer att ske förbättringar i och med den kommande mjukvaran, dock kan vi inte lova att det löser problemet helt och hållet.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#86

Postad 06 september 2010 - 15:58

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Du missförstod frågan. Han pratar inte om analoga RGB signaler via Scart.

Ett HDMI gränssnitt kan skicka digitala RGB eller digitala komponent (YCbCr) signaler.

Idag skickar HD-boxarna endast YCbCr signaler. Då vissa tv-apparater ger sämre bild då de matas med YCbCr så är det önskvärt om det finns option för att skicka RGB istället.

Men det här har ni redan fått som testsynpunkt...några gånger. :(

edit: Tummen upp för bra initiativ med denna tråd föresten! Sk*tbra rent ut sagt.


Tack pacman för förtydligandet!

Jag skulle bli väldigt glad att få svar på detta, då det är det som hindrar mig från att köpa en sådan box.

// Jonas

#87

Postad 06 september 2010 - 17:19

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Hej,

Vilka kanaler har du tillgång till analogt? Gäller detta samtliga kanaler eller bara HD-kanalerna?

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Analogt?

Jag vet inte vad det har med det att göra, men jag har femton analoga kanaler.

Digitalt har jag Small plus åtta extra kanaler som jag abonnerar på.

Detta gäller bara HD-kanalerna.

#88

Postad 06 september 2010 - 22:20

Unregisteredaab88258
  • Unregisteredaab88258
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en fråga till ComHem.
Det är så att vi idag har analogt grundutbud (cirka 14 kanaler totalt) via vår bostadsrättsförening där avgiften inkluderad i lägenhetens månadsavgift.

Vi funderar nu på att skaffa digital-TV (on-demand erbjudandet) men är då nyfikna på vad som händer med de analoga kanalerna (tex. TV3, TV9 osv. som är upphandlat via bostadsrättsföreningen)?

Försvinner de då vi skaffar digita- TV, eller kommer de ligga kvar även fast vi har digital-TV också?

Det vore nämligen bra då vi i såfall tex. kan köra analogt på en TV och digitalt på en annan.
För vi kommer ju fortfarande betala för dem då de är inkluderade i månadsaviften från bostadsrättsföreningen...

Tack för hjälpen

#89

Postad 06 september 2010 - 23:09

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
[quote name='pixel' date='Sep 6 2010, 23:20 ' post='3005831']
Hej,

Jag har en fråga till ComHem.
Det är så att vi idag har analogt grundutbud (cirka 14 kanaler totalt) via vår bostadsrättsförening där avgiften inkluderad i lägenhetens månadsavgift.

................................................................................
Detta svar fick jag vid förfrågan för en tid sedan av X på huvudkontoret.

Hej "Latman",

Här kommer kortfattad information om det gruppavtal vi erbjuder avseende digital-TV Medium 8 Favoriter:

Medium 8 Favoriter består av 18 kanaler, 10 fasta samt 8 valbara på hushållsnivå. Det finns ca 60 kanaler att välja bland och det går bra att byta ut dessa kanaler månadsvis. Avtalet sträcker sig över 36 månader och priset är 97,-/månad exklusive moms/lägenhet i det fall

Föreningen väljer att teckna detta som gruppavtal.

Då föreningen tecknat gruppavtal kan enskild medlem uppgradera sig till högre tjänst, alternativt beställa till extrakanaler och premiumkanaler.


I det fall medlemmen uppgraderar sig till högre tjänst utgår en uppgraderingsrabatt om 150,-. Exempel: Föreningen tecknar Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 159,-. Du uppgraderar till Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 199,-. Ditt pris blir då 40,-/månad.

I erbjudandet ingår även en kostnadsfri digital-tv-box (standardbox).

Hälsningar
Lars Xxxxx
___________________________________________________

Lars Xxxx
Account Manager AO Fastighetsägare
Com Hem AB
Fleminggatan 18, 2 tr
Box 8093, 104 20 Stockholm

Redigerat av Latman, 06 september 2010 - 23:10.


#90

Postad 07 september 2010 - 07:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en fråga till ComHem.
Det är så att vi idag har analogt grundutbud (cirka 14 kanaler totalt) via vår bostadsrättsförening där avgiften inkluderad i lägenhetens månadsavgift.

Vi funderar nu på att skaffa digital-TV (on-demand erbjudandet) men är då nyfikna på vad som händer med de analoga kanalerna (tex. TV3, TV9 osv. som är upphandlat via bostadsrättsföreningen)?

Försvinner de då vi skaffar digita- TV, eller kommer de ligga kvar även fast vi har digital-TV också?

Det vore nämligen bra då vi i såfall tex. kan köra analogt på en TV och digitalt på en annan.
För vi kommer ju fortfarande betala för dem då de är inkluderade i månadsaviften från bostadsrättsföreningen...

Tack för hjälpen


Hej,

Tecknar du ett abonnemang för Digital-tv kvarstår de analoga kanalerna. Det Analoga Grundutbudet är ett avtal föreningen och Com Hem sinsemellan och tecknar du ett separat avtal för Digital-tv kan du således nyttja både detta och det Analoga Grundutbud som tillhandahålls till hela föreningen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#91

Postad 07 september 2010 - 07:30

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Analogt?

Jag vet inte vad det har med det att göra, men jag har femton analoga kanaler.

Digitalt har jag Small plus åtta extra kanaler som jag abonnerar på.

Detta gäller bara HD-kanalerna.


Abonnerar du på Digital-tv Medium 8 Favoriter HD så ska du kunna lägga in HDTV-kanaler som favoriter i abonnemanget. Vi ber dig kontakta Kundservice på telefon 0771 55 00 00 för bytet om det inte fungerar via Mina Sidor.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#92

Postad 07 september 2010 - 11:07

Sub_Pixel
  • Sub_Pixel
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag har problem med att HD-kanalerna inte kommer upp när jag försöker byta abonnemang till 8 favoriter HD, på eran hemsida.

Det kan bero på att du bor i ett Com Hem-hus som inte är "uppgraderat". Då klarar det heller inte HDTV.

#93

Postad 07 september 2010 - 13:03

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Tänk dig att du tex. spelar in melodifestivalen från SVT-HD och vill spara ett framrtädande med favvisartisten...du slipper att belamra disken med massa ev dynga samt slipper spola i inspelningen.

Ärligt talat så har man väl inte plats att spara nåntings alls kvar på hdd'n, för då har man ju inget utrymme att spela in på när hdd'n är så liten som den ofta är.


På min HDD-DVD-DVB-T mottagare från Sony med nuvarande hårddiskstorlek på 160 GB finns möjligheten att på en tidslinje markera klipppunkter en eller flera gånger därefter radera önskat kapitel. Sparat mig massor av Hårddiskutrymme....

Ja, samma sak som Pioneers motsvarigheter har, och den funktionen funkar ju, men på den där burken kan du ju sen SPARA UT det redigerade till en DVD-skiva, vilket man ju INTE kan på från boxarna ...

Mao en onödig funktion i en box som ändå inte kan spara ut nåt från, och som har en så liten hdd som t ex bara 160Gb eller 250Gb.

Redigerat av anderswillhelmsson, 07 september 2010 - 13:04.


#94

Postad 07 september 2010 - 13:36

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Ärligt talat så har man väl inte plats att spara nåntings alls kvar på hdd'n, för då har man ju inget utrymme att spela in på när hdd'n är så liten som den ofta är.

Mao en onödig funktion i en box som man ändå inte kan spara ut nåt från, och som har en så liten hdd som t ex bara 160Gb eller 250Gb.


Börjar undra om du ens äger boxen du har så starka åsikter om? Hade du gjort det hade du vetat att hårddisken är 320gb och enkelt kan bytas ut mot en betydligt större.

Nu är vi ju redan flera stycken som förklarat att och varför en redigeringsfunktion vore önskvärd så jag förstår inte varför du fortsätter protestera.

#95

Postad 07 september 2010 - 13:44

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Tråden har visst flyttats idag och i och med det försvann min prenumeration på tråden. Dumt.
+1 för redigeringsfunktion!

Annars är det mest irriterande med boxen (HDPVR) för mig att jag inte litar 100% att inspelningar drar igång när boxen står i standby. Därför står boxen på alltid och drar onödig ström. När jag har ställt den på standby händer det ibland att saker och ting inte spelas in så numera står den alltid på. Det om något känns som en bugg.

Redigerat av distortion2, 07 september 2010 - 13:47.


#96

Postad 07 september 2010 - 14:30

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Ärligt talat så har man väl inte plats att spara nåntings alls kvar på hdd'n, för då har man ju inget utrymme att spela in på när hdd'n är så liten som den ofta är.


Jag har skaffat två 1TB till min Humax...320 GB varianten ligger ju i låddan.

Har funderat att skifta mellan diskarna med hjälp av denna switch.

Bifogad fil(er)



#97

Postad 07 september 2010 - 14:33

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Så här ser switchen ut i helfigur

Bifogad fil(er)



#98

Postad 07 september 2010 - 14:37

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Burken innifrån..

Bifogad fil(er)



#99

Postad 07 september 2010 - 14:42

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Börjar undra om du ens äger boxen du har så starka åsikter om?

Äger? En sån? Näää, inte då, man får tycka om saker utan att äga dem, visste du inte det?


Hade du gjort det hade du vetat att hårddisken är 320gb och enkelt kan bytas ut mot en betydligt större.

Och Comhem tillåter förstås att man meckar med boxen, för garanti fortsätter ändå att gälla, förstår jag ...


Nu är vi ju redan flera stycken som förklarat att och varför en redigeringsfunktion vore önskvärd så jag förstår inte varför du fortsätter protestera.

Protestera? Förklara! VAD exakt har jag 'protesterat' mot?

Jag kan bara inte förstå hur någon kan vilja spara saker i en box, för sparar man en sak, så kanske man vill spara nästa sak, osv, och då är snart den redan från början alldeles för lilla hdd'n snart full med bara sparat material.

Spara saker kan man ju så klart vilja göra ibland, men då ska man ju kunna kopiera UT det till nåt annat media.

#100

Postad 07 september 2010 - 15:58

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Äger? En sån? Näää, inte då, man får tycka om saker utan att äga dem, visste du inte det?

Och Comhem tillåter förstås att man meckar med boxen, för garanti fortsätter ändå att gälla, förstår jag ...

Protestera? Förklara! VAD exakt har jag 'protesterat' mot?

Jag kan bara inte förstå hur någon kan vilja spara saker i en box, för sparar man en sak, så kanske man vill spara nästa sak, osv, och då är snart den redan från början alldeles för lilla hdd'n snart full med bara sparat material.

Spara saker kan man ju så klart vilja göra ibland, men då ska man ju kunna kopiera UT det till nåt annat media.

Men herregud, ge dig människa. Nu är du bara tramsig ju.
Den här tråden förmedlar en kommunikation mellan ett företag och dess kunder/potentiella kunder. Om du inte har förstått det så är det här alltså fel tråd för dig att hålla på med något sorts allmänt tyckande och gissande i. Och att du ens försöker ifrågasätta de önskemål som vi Comhemkunder har är faktiskt helt jäkla fel. Vill du tvunget fortsätta dina försök att övertyga någon om hur just ditt sätt att använda en digitalbox är det enda rätta så kan du skicka ett mail till mig istället för att fylla den här tråden med mer dravel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.