Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 april 2005 - 11:30

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 1
Leveransförseningen gäller följande produkt/produkter:

1555010410, Portishead - Dummy
1555057040, Presidents Of The United States Of America - II
1555002610, Isaak Chris - Wicked Game Best Of
1555620820, Marley Bob & The Wailers - Legend
1555029799, O'Connor Sinéad - So Far... The Best Of Sinéad O'Connor
1555666726, Jones Norah - Feels Like Home
1555683078, Gray Macy - The Very Best Of Macy Gray
1555013630, Rachmaninov Sergej - Pianokonsert 2
1555005167, Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
1555004861, Monty Python - Sings
1555010543, Bodycount - Born Dead
1555072997, Morissette Alanis - Unplugged
1555660715, Jones Norah - Come Away With Me
1555648002, Brun Ane - Spending Time With Morgan
1555719411, Rammstein - Reise Reise
1555107914, Jefferson Airplane - Best Of Jefferson Airplane
1555503048, Jackson Michael - Thriller (expanded Version)
1555099322, Dido - No Angel
1555616967, Fleck Bela & The Flecktones - Flight Of The Cosmic Hippo

Hmmm....Alla produkterna jag beställde blev försenade och ingen vet när de kommer att skickas. Varför lova 4-6 dagars leveranstid när man kan skicka "Tyvärr blablabla försenad blabla"-mail?

#2

Postad 09 april 2005 - 12:39

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0
Jag beställde
Front Line Assembly - Total Terror
för två veckor sedan, står 4-6 dagars lev.tid på den, men den har inte dykt upp än.

För två dagar sedan beställde jag också
Assemblage 23 - Storm
Vi får se hur lång tid det här tar.

#3

Postad 11 april 2005 - 09:24

CJNE
  • CJNE
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Jag beställde Midnight Oil's senaste på DVD-A den 5:e Januari (tänkte ge den i present till min sambo den 12:e). Har fortfrande inte kommit :)
Ska nog ringa snart..

#4

Postad 11 april 2005 - 14:02

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0

Jag beställde Midnight Oil's senaste på DVD-A den 5:e Januari (tänkte ge den i present till min sambo den 12:e). Har fortfrande inte kommit <_<
Ska nog ringa snart..

<{POST_SNAPBACK}>



Ringa? Hittar du ett telefonnummer till kuntjänst på sidan så lägg gärna ut den här på forumet också :)

#5

Postad 11 april 2005 - 14:58

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
tog detta från deras hemsida:
"Normal leveranstid är 6 respektive 20 vardagar från den dag då beställningen gjordes. (För de flesta produkter gäller 2 till 6 vardagar).Om en beställning innehåller CD-skivor med både 6 och 20 vardagars leveranstid levereras de som finns i lager efter 6 arbetsdagar och resterande så snart de inkommer från leverantören. (CD-skivor med 20 vardagars leveranstid finns inte tillgängliga i Sverige och måste beställas från utlandet.)
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer"

Så upp till 20 dagars lär man vänta i värsta fall :)

#6

Postad 11 april 2005 - 16:04

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Väntat ca 4 veckor nu på en cdskiva ifrån cdon som var slut när jag beställde å den skulle dellevereras enligt de.

Fick svar för nå´n vecka sedan...tyvärr har din beställning blivit ytterligare försenad bla bla bla..

Beställde ju förstås mer än 1 skiva resterande skivor fick ja inom tidsramen iaf.

#7

Postad 11 april 2005 - 19:26

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Har faktiskt aldrig haft några större probs med cdon. Någon restnoterad bara som dykt upp 1-2 veckor senare.

#8

Postad 14 april 2005 - 19:02

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
cdon suger :P har fått fel på en hel order, ingen dvd av 4 var rätt av dem jag
beställde.

#9

Postad 14 april 2005 - 19:13

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Många verkar ha dålig erfarenhet av cdon.
Måste säga att för mig har det alltid gått bra och jag har beställt ett 30 tal skivor därifrån. Någon gång har det blivit förseningar på enstaka skivor, men då snackar vi om max 2 dagar.

#10

Postad 15 april 2005 - 13:42

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Fick ett mail igår, de påpekade att jag inte betalat min faktura.
Det tycker jag är rätt bra service att de påminner en om att man är klantig :D istället för att skicka en massa påminelser med avgifter o annat tråk.

#11

Postad 16 april 2005 - 12:11

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Fick vänta två månader på ett Skinny Puppy-album.

#12

Postad 21 april 2005 - 09:42

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Även jag har bara goda erfarenheter. Visst någon gång har de varit sena, men inte ofta. 2 gånger har jag fått felleveranser (en gång en trasig vara och en gång fel skiva). Ett mail har givit en snabb leverans av nya varor och ett retuskuvert för de gamla.

#13

Postad 21 april 2005 - 14:41

Nightranger
  • Nightranger
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
För ett tag sedan beställde jag en skiva ifrån cdon, leveranstid 4-6 vardagar stod det. Efter typ 2 veckor mejlade jag å frågade vad som tog sån tid. De svarade att den var på G.

Efter 4 veckor hade den fortfarande inte kommit, samma svar igen! Påpekade då att de borde ändra leveranstiden så att fler inte skulle tro att det var 4 dagars leverans. Detta var dock omöjligt sa dom utan någon motivering. Efter typ 2 månaders väntande så fick jag nog och avbeställde den.

Sen dess beställer jag inte ifrån cdon, när man köper en skiva/film vill man ju ha den så fort som möjligt och hos cdon kan man inte ens lita på att deras uppgivna leveranstider stämmer! Riktigt dåligt.

Redigerat av Nightranger, 21 april 2005 - 14:46.


#14

Postad 21 april 2005 - 14:56

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Har faktiskt aldrig haft några större probs med cdon. Någon restnoterad bara som dykt upp 1-2 veckor senare.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte jag heller, beställde nyligen två dvd's och bok, beställde på morgonen och hade dem i brevlådan dan efter!

#15

Postad 13 juli 2005 - 10:11

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Jag har fått en felleverans från cdon, Sky Captain singeldisk utgåvan fast dubbeldisken var beställd. Jag har mailat två gånger men får inga svar från dom och jag blir riktigt lack. Deras kundservice system suger totalt och man får vara glad när man hittar någonstans där man faktiskt kan skriva ett mail och inte bara få läsa en FAQ.

Var det någon som har ett telenummer till cdon eller kanske en mailadress jag kan skriva till direkt?

#16

Postad 14 juli 2005 - 10:22

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Beställer i stort sett alla mina cds och dvd från CDON och har aldrig haft några som helst problem med dom. Okay, några skivor har blivit restade men har dykt upp inom 2 veckor, men det kan jag ta. Har även skickat tillbaka en del saker och det har oxå alltid fungerat.

#17

Postad 14 juli 2005 - 17:06

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0

Var det någon som har ett telenummer till cdon eller kanske en mailadress jag kan skriva till direkt?

<{POST_SNAPBACK}>


bjornsva, jag har letat efter samma sak en lång tid, CDON verkar inte ha nån e-mail, iallafall inget synligt på deras hemsida (vilket borde var synligt). Om det finns där, då måste man fan nog leta djupt i deras röv med en ficklampa :lol:

#18

Postad 14 juli 2005 - 19:01

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Här är mailadressen, den kan vara användbar nångång.

[email protected]

#19

Postad 14 juli 2005 - 22:05

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Oh ######r, bjornsva, vart fan hittade du adressen? trodde det var omöjligt, självklart det är användbart. Ska iallafall fråga dem varför det är så svårt att hitta deras ###### adress. Allt man kommer till är formulärer.

Tackar!

#20

Postad 14 juli 2005 - 22:09

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Jag fick tillslut ett svar från dom och fick då också tag på adressen :lol:

Hittils har cdon fungerar kanonbra för mig men nu när det krånglade var det minst sagt besvärligt att få tag på dom.

#21

Postad 15 juli 2005 - 06:12

Unregistered946c9b90
  • Unregistered946c9b90
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Har haft både ris och ros från cdon. Det har funkat till 95% felfritt, men just dvd/cd försäljningen är en ganska konkurens-utsatt marknad vilket har fått mig att gå över till annan firma. Finns ingen mening med att ge ett företag flera chanser när dom gör bort sig. Det hade varit på sin plats när misstag sker att man får en mindre ersättning, typ rabattkod på fri frakt eller dylikt, då hade kanske viljan att fortsätta köpa grejer finnas kvar...... men som sagt, dom har tappat en kund som betäller för 5-10k filmer och musik/år...... men dom tycker nog det är värt det...

Det som hände mig vara att jag bokat en film så jag skulle få den på releasedatumet, fick helt fel film (musik-dvd) och fick till svar på mail efter 4 dagar att det blivit fel och jag skulle skicka tillbaka den felaktiga dvd:n i kuvert som de skulle skicka till mig, fick ett kuvert efter bara en dag, vilket var bra. Någon dag senare fick jag ett mail att jag betalat in en felaktig faktura som de skickat ut till mig gällande en annan beställning och att jag kunde få pengarna insatt på ett konto. Nu är det så att det var flera månader sedan jag betalat in denna räkning och jag fick känslan av att det var bara tur att detta uppdagades. Nästa sak som händer är att jag får en påminnelse att ajg inte betalat för den felaktiga filmen!?!? Blev då inte så glad, betalade in räkningen, väntade på den riktiga filmen jag beställt från början som jag inte fått!!!

Med detta som bakgrund kan man konstatera följande:
-Cdon verkar ha bristfällig kontroll på vad som skickas.
-Cdon verkar ha bristfällig kontroll på vilka fakturer de skickar ut.
-Vid problem är de LÅNGSAMMA på att ordna felet DE står för

Det jag nämner ovan hör säkerligen inte till vanligheter, men för mig är det helt klart nog till att välja annat ställe att beställa mina filmer. Sen så är det ingen ide att klaga för den tid man skulle lägga på något sådant ligger så långt ifrån den ersättning man skulle få (om man mot förmodan skulle få något).

//Beta

#22

Postad 19 juli 2005 - 13:33

tiger99
  • tiger99
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Har själv oftast inte haft några problem med CDON.com. Jag skickade dock iväg en beställning tillsammans med en kompis för ett par månader sedan. De skivor han beställt var av typen funk, jazz osv. Dessa hade de visst inte på lager så de blev restnoterade.

Efter fem dagar ungefär fick jag ett mail från CDON där de sade att tre av dessa fyra skivor skickats medan den fjärde fortfarande var restnoterad.

Tre dagar senare sade de att den fjärde skivan också hade skickats. Ytterligare två dagar senare damp den ner i brevinkastet. De tre andra fick dock inte plats, så de skulle ha skickats till postutlämningsstället på ICA Kvantum.

Två veckor senare hade de fortfarande inte dykt upp, och då får jag ett mail från de med en påminnelse om att jag hade en försening på dessa tre skivor. Jag mailade tillbaka och sade att jag inte tänkte betala för något jag inte hade fått. Ett par timmar senare fick jag svar där de sade att de skickat ut dem och att de visst kommit fram.

Jag åkte då till ICA och bad de kolla om paketet låg där, men det gick ju inte eftersom jag inte hade fått någon konfirmationslapp från dom. Jag bad de kolla på på hyllorna efter något litet paket från CDON.com, och efter några om och men gick de med på det, men de hittade inget.

Jag skickade då tillbaka ett svar till CDON där jag beskrev allt detta i mailet och sade att det antagligen hade kommit bort på vägen. Fick igen ett snabbt svar där de sade att det troligen var så det hade gått till och avskrev då min faktura på dessa tre skivor. Detta var i sig rätt konstigt eftersom de inte hade några bevis för att jag talade sanning.

Eftersom jag aldrig fick någon konfirmation från postutlämningsstället måste ju det innebära att det kommit bort under transporten på något sätt.

Hursomhelst har jag i övrigt inget ont att säga om CDON som jag tycker sköter sig väldigt bra. Oftast låga priser, bra kampanjer och bra fraktkostnader med fraktfritt över 600kr. Det där med att de inte erbjuder telefonservice för att de bättre ska kunna betjäna kunderna via mail är dock en ren lögn, då de egentligen vill slippa höra på alla klagomål som visst finns mot dom. De hoppas väl att vi då ska skita i det hela, men annars gillar jag denna butik!!

#23

Postad 27 juli 2005 - 10:24

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa om att det är fraktfritt nu till och med 1/8 på alla ordrar :)

#24

Postad 27 juli 2005 - 17:33

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
The_Maker, sant. Vad jag undrar dock är, vart går gränsen till när dem skickar filmerna till brevlådan? istället för post paket. Jag tror gränsen går vid 5 filmer? eller....? Om man går över en viss antal, så skickar dem med paket, jag vill undvika det helst. Men då måste jag veta antalet.


-Dessutom, hur lång tid tar deras direkt till bredlåda? Jag vet det är 2-4 arbetsdagar, men gäller det också brevlåda eller är det bara paketskickning?

#25

Postad 31 juli 2005 - 17:26

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Vad innebär att betala mot faktura? Jag valde nyss det alternativet då jag beställde från cdon.. Men vad ska man göra? Skickas skivorna först o sen kommer det hem en faktura?

#26

Postad 31 juli 2005 - 17:32

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
det är väl tvärtom, betala först få sen antar jag.

#27

Postad 31 juli 2005 - 18:15

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Nä, man får hem skivorna, sen betalar man en faktura, som medföljer :)

#28

Postad 24 augusti 2005 - 14:59

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Hmm, är det bara jag som fått detta grymma erbjudande/kampanj från CDON om TV-serier för 189 kr/st, BARA första säsonger dock. T.ex. Simpsons s1, Angel s1, Dark Angel s1, Buffy s1, 24 s1 osv. Jag rekommenderar att haka på erbjudandet. Ni borde veta dock att det är föhandsbokade titlar (trots dem har kommit ut för länge sen).

Jag har beställt 3 DVD boxar från CDON, vad jag undrar är, skickar dem det som paket till min postservice eftersom boxarna är rätt tjocka och stora eller kommer det direkt i brevlådan?

EDIT: Är detta den officiella CDON tråden?

+Vad fan är floaters in en DVD fodral?

Redigerat av Milkyway, 24 augusti 2005 - 15:50.


#29

Postad 24 augusti 2005 - 15:37

Überbio
  • Überbio
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Tack för tipset! Beställde precis Millennium, Futurama, Simpsons & M*A*S*H.

#30

Postad 24 augusti 2005 - 15:44

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Själv beställde jag några 2-discare för 89kr/st idag.

Floaters kallas det när skivorna ligger lösa i fodralet.

#31

Postad 24 augusti 2005 - 15:45

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Hehe, Überbio, varsågod :D Du tror väl inte att du har svar på frågorna som jag ställde i min post? ;)

EDIT: tack bjornsva för svaret om floaters, det störde mig som i **** :( att inte veta

Redigerat av Milkyway, 24 augusti 2005 - 15:46.


#32

Postad 31 augusti 2005 - 08:58

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Min sambo beställde Millennium säsong 1 och när hon igår hämtade ut paketet så fick hon Köplust av Stephen King istället för Millennium, snacka om felleverans/felplock! Vi har idag slängt iväg ett mail till Cdon, hoppas man får byta.

Någon som råkat ut för liknande och som kan ge ett svar?

Edit: Vi har fått svar från Cdon, dom kommer skicka ut rätt beställning och vi skickar tillbaka filmen vi inte beställt. Bra service!

Redigerat av Noll19, 31 augusti 2005 - 10:19.


#33

Postad 06 september 2005 - 19:25

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Ni som beställde serie boxar till 189kr, har ni fått era rabattkoder på 50kr? (de man skall få som gäller senare säsonger i dessa serier). Har inte fått mina än, läste någonstans på sidan att dessa skulle dyka upp runt vecka 35.

MvH Jonas

#34

Postad 06 september 2005 - 21:51

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga, men hur får man dessa "rabattkoder"?

Kanske finns att läsa om, på CDON sidan, men jag har inte hittat något.

#35

Postad 07 september 2005 - 11:31

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga, men hur får man dessa "rabattkoder"?

Kanske finns att läsa om, på CDON sidan, men jag har inte hittat något.

<{POST_SNAPBACK}>


Står följande på sidan för kampanjen:

Rabattkoden skickas till den e-mail adress du är registrerad med. Koden skickas till dig runt den 1/10 2005. Ni som köpt ur kampanjen innan 31/8 2005 mottager rabattkoden runt vecka 35-36.


EDIT: Fick min rabattkod nyss.

Redigerat av deadheavy_deadevil, 07 september 2005 - 15:51.


#36

Postad 07 september 2005 - 16:17

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Ang BoB boxen för 99:- från CDON.

Historien bakom är att CDON gjort ett "feltryck" och blivit överösta med ordrar då det har tipsats om detta "kap" i diverse forum. (Bland annat här).

Givetvis beställde jag en box. Då jag inte erhöll någon, men hörde att folk som lagt beställningar efter mig fått sina levererade blev jag tvungen att luska lite... Mailkonversation med CDON följer nedan:

Hej!
Jag hittar inte min order under orderstatus? Har något gått galet?

Mvh
Fredrik Lyckman


Hej Fredrik.

Vi har tyvärr haft ett prisfel på siten gällande Band of Brothers, och din order har därför annullerats. Du är välkommen att lägga ordern på nytt till det korrekta priset 449 kr, om du fortfarande är intresserad.

Med vänliga hälsningar
Gabriella
Kundtjänst CDON.COM


Hej Gabriella.

Det var tråkigt att höra. Tråkigt är också att ordrar på
denna box behandlas inkonsekvent. Det finns många som erhållit boxen till det utannonserade priset. Jag skulle vara tacksam om ni kunde redovisa hur ni gjort urvalet för vem som erhöll boxen och inte. Uppenbarligen är det inte baserat på när ordern lagts.

Mvh
Fredrik Lyckman


Hej Fredrik,

När vi upptäckte detta misstaget ringde vi vårt lager direkt och bad i stort sett om att en "nödbroms" skulle göras på alla ordrar med Band of Brothers boxen i. Eftersom det fanns många som insåg att detta var ett misstag och la ordrar på 30-50 boxar bad vi lagret att prioritera dessa för att kunna
hindra störst möjliga volym, varor räknat. Detta innebar tyvärr att vissa singelordrar inte hann stoppas och därför skickades ut till våra kunder, medan vissa hann stoppas. Detta var ett misstag från vår sida och inget urval vi gjorde.

Vi beklagar än en gång det inträffade och hoppas att detta är svar på din fråga.

Vänliga hälsningar

Tommy Clarén
CDON.COM Kundtjänst


Personligen tycker jag CDON har agerat på rätt sätt under de förutsättningar som rådde och kan bara gratulera er som erhållit sina boxar. :ph34r:

// Lyckman

#37

Postad 07 september 2005 - 19:22

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Kul att personalen tog sin tid, för att förklara läget.

Finns ju företag som bara svarar på mail, när det finns chans att tjäna cash. :ph34r:

#38

Postad 12 september 2005 - 08:26

old_666_school
  • old_666_school
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jo, men svaret om "nödbromsen" är ett standardsvar jag åxå fått. Knappast ett "personligt" mail..

Jag har fortfarande status skickad sen i måndags.. kan nog glömma min box... =(

#39

Postad 12 september 2005 - 08:37

Unregistered46eb4c54
  • Unregistered46eb4c54
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hade tur att få en BoB box då för 99kr.

#40

Postad 13 september 2005 - 08:49

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag beställde också BoB boxen för 99:- och har fått mail om att den är skickad och den står som skickad i orderstatus. Den skall vara skickad den 5/9, men den har fortfarande inte dykt upp i brevlådan. Borde jag börja bli orolig?

MvH Jonas

#41

Postad 19 september 2005 - 15:02

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Hmm att de inte har något e-mail adress på hemsidan är dåligt
Hittade i alla fall inget bara en massa FAQ
Såg e-mail adressen här men få se om jag orkar skicka till dom.

Bakgrunde är så här att en vän till mig tänkte testa erbjudandet om att SMS två Cola flaskors kod och få tanka ner en låt från CDON.
Han gjorde det och fick så han kunde gå in och välja

Nu var det två saker som gjorde det dels svårare och dels omöjligt.

1)
Man kunde bara välja låtar från ett vis skivbolag. Var som tur ett stort men den låten han var ute efter hade inte det bolaget så han fick leta efter en annan passande låt.

2)
Han hittade en passande låt men för att få ner den gratislåten så krävdes det att man registerade ett konto där.
Han försökte men det som hindrade honom är att de gjorde en kreditkoll och det slutade med att han var inte kreditduglig.
Jag trodde han skojade när han berättade men fick se det att det helt enkelt inte går att få ner låten p.g.a. just det.

Så han kunde inte ladda ner en gratis låt som det erbjuds av det cola bolaget i sammarbete med CDON.

Tycker detta var en extremt dålig stil.

#42

Postad 20 september 2005 - 15:49

El_Maco
  • El_Maco
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Om man jämför CDON med home entertainment, ginza, discshop osv. Så tycker jag att cdon har den klart bästa servicen. Kort leveranstid, en tillsägelse per mail vid glömd betalning. Jag försöker handla det mesta i skiv och filmväg där.

5+ till CDON :huh:

#43

Postad 03 november 2005 - 11:18

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Borttagen reklam

Redigerat av Pär, 20 november 2005 - 07:20.


#44

Postad 09 november 2005 - 19:44

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
CDON har nu en "Köp två cd för 79kr - betala 69kr/st - kampanj". Riktigt mycket att välja på och jag rekommenderar tex de två bästa (mitt tycke) skivorna av Simple Minds - "Sons & Fascination" och "New Gold Dream" från ganska tidigt 80-tal.

Redigerat av Unregistered1013, 09 november 2005 - 19:44.


#45

Postad 16 november 2005 - 22:39

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Igår fick jag fyra cds som jag beställt från CDON. Två hade spruckna "cases" (förmodad fraktskada) vilket jag meddelade CDON i går kväll. Idag skickade de två nya. Ingen stor grej men snabbt agerat.

Tycker både pris och service är riktigt bra hos CDON.

Redigerat av Unregistered1013, 20 november 2005 - 10:25.


#46

Postad 18 november 2005 - 22:24

Unregisteredb284fffc
  • Unregisteredb284fffc
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Har också bara positiva erfarenheter av CDON. Filmerna brukar komma 2 dagar från order, dock är skviorna lite segare, tog ca 4 dagar från order till spelaren.
Med CSN grejset så blir det helbra, bara att betala det som står, dvs ingen frakt :D

#47

Postad 20 november 2005 - 09:13

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Jag har beställt två gånger där.
6 st. skivor med Journey och nu senast Tillbaka till framtiden och en skiva med Monthy Python.

Inga problem alls för mig men man blir ju lite rädd när man läser i tråden.

#48

Postad 20 november 2005 - 09:16

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Igår fick jag fyra cds som jag beställt från CDON. Två hade spruckna "cases" (förmodad fraktskada) vilket jag meddelade CDON i går kväll. Idag skickade de två nya. Ingen stor grej men snabbt agerat.

Tycker både pris och service är riktigt bra hos CDON. Förstår inte varför många fördrar Discshop som är dyrare på "allt".

<{POST_SNAPBACK}>



Jag gillar upplägget som Discshop har mer.
De har en mycket bättre sida att surfa runt på enligt mig och jag kan aldrig tänka mig (utan att veta) att CdOn skulle vara billigare på "allt".
Discshop, Ginza, CdOn tar ut varandra rätt bra, de håller inte alltid samma pris och ibland hittar man stora prisskillnader till allas fördel.

#49

Postad 20 november 2005 - 10:24

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Jag gillar upplägget som Discshop har mer.
De har en mycket bättre sida att surfa runt på enligt mig och jag kan aldrig tänka mig (utan att veta) att CdOn skulle vara billigare på "allt".

Anledningen till att jag skrev så var att jag för ett par månader sedan fick en mindre "rabatt" från discshop. Hade inte planerat att köpa något men gick in och sökte på de filmer jag tyckte kunde läggas till samlingen (filmer och musikdvds). Jag kollade sedan varje dvds pris mot Cdon och kom fram till att Discshop var inte billigare på något trots rabatten och ett par dvds blev tom klart dyrare! :rolleyes: Noterade även då att nya filmer generellt låg ca 20 kr dyrare på Discshop.

MEN... gjorde en snabb jämförelse nu och det har tydligen hänt något. Nu ligger filmerna i stort sett på samma pris. Däremot så verkar det skilja till cdons fördel på flera "musikdvder" efter en snabb koll.

Med anledning av detta redigerar jag bort en del i förra inlägget.

Redigerat av Unregistered1013, 20 november 2005 - 10:30.


#50

Postad 02 december 2005 - 10:04

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
CDon har just nu fraktfritt, beställde en del saker igår och fick mail imorse om att det skickas idag.

Edit: 5/12 Idag fick jag hem leveransen, fungerade kanon.

De 4 ggr jag har beställt från CDON har allt gått bra.

Tror det blir något köp mer innan deras fraktfria erbjudande slutar.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 05 december 2005 - 22:41.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.