Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nintendo DS *

300 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2006 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ni som vill diskutera kring Nintendo DS kan göra det här:

Nintendo DS Lite info

Nintendo utannonserade på GDC idag ett nytt Zelda till DS.

Iwata takes the stage. There's one more new adventure for you today: Zelda DS. Short clip plays: cel-shaded-style graphics. Top screen: mostly maps. Action is on the lower screen. Use touch screen to draw things -- transitioning the bottom screen input to the top. Launches later this year -- from Aonuma and team (makers of Wind Waker).


Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Kommer i år. Av de som gjorde Windwaker så förhoppningsvis, förhoppningsvis blir det en 3D motor med Celshadad grafik likt windwaker. Hade suttit så jäkla gött :D

Edit: Äsch.. Nåja.

The game was officially shown for the first time at the event. Designed in the style of The Legend of Zelda: The Wind Waker, Phantom Hourglass features similar cel-shaded stylings for its 3D engine, with traditional top-down gameplay (using a hovering and semi-mobile camera in a locked perspective) and a map along the bottom screen.


Sen kommer ju New Super Mario Bros i Maj, vilket också är ett mastodontspel. Något att se fram emot.

Ni som vill prata spel, eller fråga om maskinen överhuvudtaget; tjöta på :P

Redigerat av Zoiler, 31 mars 2007 - 13:46.


#2

Postad 23 mars 2006 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
TRAILER på Zelda DS

http://www.gamespot....ws/6146526.html

Holy Shit! :D :P

#3

Postad 24 mars 2006 - 01:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
tycker det är lite trist att Nintendo alltid prioriterar dom små bärbara maskinerna högst hela tiden. Folk sitter o väntar på dom stora revolution nyheterna men Nintendo skiter fullständigt i det och satsar 100% på gameboy micro eller nintendo DS etc. The big NINTENDO news will soon come out........ ZELDA till nintendo DS, YIPPI!! :P

#4

Postad 24 mars 2006 - 02:05

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

TRAILER på Zelda DS

http://www.gamespot....ws/6146526.html

Holy Shit!  :angry:  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med, ser mycket trevligt ut!

Ray, jag är säker på att även Revolution kommer få ett och annat bra spel, ge dom lite tid nu bara så dyker dom upp :P

#5

Postad 31 mars 2006 - 12:38

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Idag kom Animal Crossing: Wild World ut. Någon här som har köpt det?

#6

Postad 13 april 2006 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Första bilderna på Final Fantasy III av Square-Enix:

http://img133.imagev...F3_Jump0413.jpg

Ser snyggt ut, bra att de gör 3d baserade strider. Kul speciellt för oss som inte spelat originalet :) .

Nyheter mot originalet:

- Touch screen gameplay. You'll be able to use the touch screen for full control.
- The characters will now all have names, personalities, histories, and actually be real characters instead of FF1 clones.
- Story changes
- Rebalanced and revised jobs. Possibly new jobs as well.
- New graphics.
- Wifi.

Edit: Detta är alltså FFIII till nes som aldrig släpptes utanför Japan. Nu på engelska.

Redigerat av Zoiler, 13 april 2006 - 17:37.


#7

Postad 13 april 2006 - 19:09

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Intressant.

Jag är dock en riktig sucker på FF. Spelade VIIan till PSone och körde fast på 2a skivan. Det blev helt enkel för avancerat för mig :)

Det jag spelade innan jag tackade för mig va dock trevligt, så min fråga lyder: hur likt är detta spel 7an?

Det jag körde fast på va hur man skulle fixa sina vapen, mana hit och kombinationer dit för att få ut max styrka. Även att veta vart jag skulle ta vägen på den enorma kartan ställde till det en del. Är 3an lika krångligt eller är det e enklare variant jämfört med 7an?

#8

Postad 13 april 2006 - 20:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Är 3an lika krångligt eller är det e enklare variant jämfört med 7an?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det nog inte alltför många som vet, eftersom det aldrig släpptes utanför Japan och import inte var så hipp på den tiden.

Men det kanske finns någon här som spelat det :) ?

#9

Postad 13 april 2006 - 21:57

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Med den lilla erfarenhet jag har av det, så skulle jag vilja likna det vid en blandning av Final Fantasy I och Final Fantasy V.

#10

Postad 17 april 2006 - 14:32

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
i Thailand verkar det som man kan använda Nintendo DS som en city guide eller vad det nu är den gör.Kolla länken och försök gissa vad den gör.

http://www.skyscrape...ad.php?t=339718

#11

Postad 18 april 2006 - 01:08

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Men är de inte ett översättningsprogram...Coolt hur som haver

#12

Postad 24 april 2006 - 20:38

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
För er som längtar efter Nintendo DS Lite, kolla in mitt galleri!!! :D :blink: :ph34r:

Redigerat av Baboontrouble, 24 april 2006 - 20:38.


#13

Postad 24 april 2006 - 22:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

För er som längtar efter Nintendo DS Lite, kolla in mitt galleri!!! :D  :D  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Förbannat snygg är den ju... :D . Riktigt nice hur man kan kolla nästan från 180 graders vinkel :blink: .

Grrrr! :D :lol:

Men Mario har mått mycket bättre...det kan jag lova dig :D . Analoga spaken saknas oerhört. Vi får hoppas på nya Super Mario, det verkar bli en höjdare :ph34r: .

#14

Postad 24 april 2006 - 22:29

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Men Mario har mått mycket bättre...det kan jag lova dig  . Analoga spaken saknas oerhört. Vi får hoppas på nya Super Mario, det verkar bli en höjdare  .


Jo, det har du rätt i. Kontrollen är väldigt bökig om man jämför med orginalet. Men jag tänkte mest i förhållande till gamla DS. :D

Angående New Super Mario så var det ju det spelet som jag givetvis ville köpa. Men man får hålla sig till tåls ett tag till. Jag tror det kommer bli riktigt bra! :blink:

#15

Postad 24 april 2006 - 22:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men jag tänkte mest i förhållande till gamla DS. :blink:

Jo jag förstod att du syftade på det, jag förstod att du inte tyckte det var det bästa Mario hittills :D . Synd att kalla den gammal efter 1-1.5 år... men det är som det är :ph34r:

Edit: När man talar om trollen: Officiell hemsida kom upp idag.

Redigerat av Zoiler, 24 april 2006 - 23:09.


#16

Postad 25 april 2006 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Här är ett annat spel som jag längtar till: Castlevania: Portrait of Ruin.

Postad bild

Co-op :(

#17

Postad 07 maj 2006 - 15:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
New Super Mario Bros.
Welcome back, Mario. We missed you.


Första recensionen av storspelet :) .

http://ds.ign.com/ar...5/705537p1.html

Ser ut att infria mina förväntningar :(

#18

Postad 07 maj 2006 - 18:33

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Längtar efter Lite:ns Sverigepremiär...

#19

Postad 09 maj 2006 - 20:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Mååånga NDS spel under E3. Videos nedan.

http://www.nintendo....6/ds/index.html
http://www.nintendo..../ds/index2.html

#20

Postad 16 maj 2006 - 06:30

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Den finns tydligen här: http://www.gametroni.../?artnr=NDS1005

Antagligen importerad

/Johan

#21

Postad 20 maj 2006 - 21:57

sparkie
  • sparkie
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Någon som har något tips på vad man kan göra när man fått en liten repa på dsskärmen. Repan är väldigt liten och syns inte när man spelar och det är mörkt men. Borde bara vara att slipa ner översta lagret lite?

Repan är på den understa skärmen.

mvh

#22

Postad 21 maj 2006 - 10:09

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Vet inte om jag skulle försöka slipa bort en repa på skärmen, tror bara det blir värre.

Men det kanske finns något mirakelmedel man kan använda?

Köpte precis en PDA och innan jag ens lämnade butiken så åkte en screen protector på.

Samma kommer hända med min lilla Lite när jag nu köper en.

mvh

#23

Postad 21 maj 2006 - 10:36

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Intressant.

Jag är dock en riktig sucker på FF. Spelade VIIan till PSone och körde fast på 2a skivan. Det blev helt enkel för avancerat för mig :unsure:

Det jag spelade innan jag tackade för mig va dock trevligt, så min fråga lyder: hur likt är detta spel 7an?

Det jag körde fast på va hur man skulle fixa sina vapen, mana hit och kombinationer dit för att få ut max styrka. Även att veta vart jag skulle ta vägen på den enorma kartan ställde till det en del. Är 3an lika krångligt eller är det e enklare variant jämfört med 7an?

<{POST_SNAPBACK}>


Om man jämför just dom två så är FF7an krångligt med alla materia combinationer och den något krångliga handlingen men om man ger det lite tid och va lite kass i början så är del 7 i serien helt underbar, FF3 är är mer linjär kretsar sig runt historien om kristallerna och spelsystemet är mycket simplare (men inte tråkigare) där sitter skillsen i den class du väljer till din karaktär en white mage kan bara läka och en black mage kan bara offensiva magier ganska simpelt, sen finns du ju hur många olika klasser som helst så det är bara välja på med vad man nu vill ha för lag vill du ha ett lag med bara samuraier så varsågod.

Det är ett spel jag längtar till och dom har ännu inte visat hur stylusen funkar så det ska bli spännande för att se om dom tänker använda den till nåt mer än bara visa stats

Redigerat av Zoiler, 21 maj 2006 - 14:12.


#24

Postad 22 maj 2006 - 12:30

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Fick precis en pressrelease från Nintendo.
DS Lite kommer till butikerna den 22:a juni i en svart och en vit version.

#25

Postad 22 maj 2006 - 13:01

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
http://www.nintendo....read.asp?id=342

Samma info som ovan.

#26

Postad 22 maj 2006 - 14:03

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Jag kommer att slå till direkt! :D

#27

Postad 22 maj 2006 - 14:36

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Jag kommer att slå till direkt!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag med :D

#28

Postad 22 maj 2006 - 15:10

Morte
  • Morte
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
1511:- kostar den på Onoff, på Webhallen 1590:-.
Någon som sett den till lägre pris?

Hilsen
J

#29

Postad 22 maj 2006 - 17:38

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Tack för svaret rio4you :D

_____________


Kul med en svart variant.

Har varit mycket nära att köpa den blå, men hela tiden ångrat mig i sista stund.

Det är jag tacksam för nu :P

#30

Postad 23 maj 2006 - 16:19

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Har precis fått hem New Super Mario Bros! :wub: :D Jag har inte kommit så långt men man känner direkt att det är gammal hederlig Super Mario känsla över spelet. Än så länge är det hur kul som helst! :rolleyes:

Jag la upp en bild i mitt galleri, den sista!

#31

Postad 23 maj 2006 - 18:05

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Shit va nice!

New SMB blir lätt det första spel jag köper :D

Kul att du tycker spelet har en gammal hederlig känsla, det är precis vad jag är ute efter :wub:

Var köpte du spelet?

#32

Postad 23 maj 2006 - 18:38

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Shit va nice!

New SMB blir lätt det första spel jag köper 

Kul att du tycker spelet har en gammal hederlig känsla, det är precis vad jag är ute efter 

Var köpte du spelet?


Det tycker jag verkligen du ska göra, du kommer inte att bli besviken! :D

Efter att ha spelet sig trött på Super Mario 64 Ds, med den lite brokiga kontrollen så är det här precis vad jag längtat efter. En sidscrollande och lättstyrd 2.5-D :wub: Mario!

Spelet är inskeppat från USA.

Redigerat av Baboontrouble, 23 maj 2006 - 18:45.


#33

Postad 09 juni 2006 - 14:30

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Köpt en vit ds lite helt underbar maskin, :ph34r:

Jag har också lagt upp lite bilder, kolla gallerit

Redigerat av rio4you, 18 juni 2006 - 23:31.


#34

Postad 19 juni 2006 - 08:55

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Håller på och funderar lite på en DS lagom till sommaren men även tills jag ska iväg på en 5-månaders resa runt världen. Kan vara trevligt med en bärbar konsoll när man ska åka så pass mycket tänkte jag. DS verkar vara ett utmärkt val dels med alla egna spel men sen även alla hundratals givna Gameboy Advance spel.

Tänkte höra hur ni tycker batteritiden är på den? T.ex. vid starkaste bakgrundsljuset... Det är väl en DS Lite som är aktuell isåfall, om nu tiderna skiljer sig emellan dessa.

Vad tror ni om skydd till skärmen/arna, t.ex. när man är på resande fot... behövs inte detta då man viker ihop den eller är det alltid bra att ha?

#35

Postad 19 juni 2006 - 11:50

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Håller på och funderar lite på en DS lagom till sommaren men även tills jag ska iväg på en 5-månaders resa runt världen. Kan vara trevligt med en bärbar konsoll när man ska åka så pass mycket tänkte jag. DS verkar vara ett utmärkt val dels med alla egna spel men sen även alla hundratals givna Gameboy Advance spel.

Tänkte höra hur ni tycker batteritiden är på den? T.ex. vid starkaste bakgrundsljuset... Det är väl en DS Lite som är aktuell isåfall, om nu tiderna skiljer sig emellan dessa.

Vad tror ni om skydd till skärmen/arna, t.ex. när man är på resande fot... behövs inte detta då man viker ihop den eller är det alltid bra att ha?

<{POST_SNAPBACK}>


Hello
Jo då är det en lite du ska ha, den är mycket snyggare mycket mindre mycket lättare och skärmen 100% bättre en föregångaren.

På full ljusstyrka så håller batteriet sig runt 9 timmar men på den lägsta upp mot runt 20h.
Vad gäller skärmarna kan en bra putsduk komma tillhands.
själva skalet på ds lite har en hård genomskinlig plast runt sig för att man just ska kunna ha den i fickan eller väskan utan att man behöver va skraj för att repa bort färg.

Ett givet köp :)

#36

Postad 20 juni 2006 - 07:06

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

1511:- kostar den på Onoff, på Webhallen 1590:-.
Någon som sett den till lägre pris?

Hilsen
J

<{POST_SNAPBACK}>

På Game (butikerna alltså) så såg jag att man fick 600 spänn för sin gamla DS om man köpte en ny lite samtidigt. Så då kostar den "bara" 1000 spänn (Game ligger garanterat på minst 1595 kr...)

Annars finns www.dvdboxoffice.com där du kan få den för 1100 - 1200 inkl frakt. Eventuellt tillkommer tull men jag har alltid klarat mig tidigare. Det är ingen av importerarna som möjligen köpt sin DS lite från dvdboxoffice? Åkte ni på tull?

#37

Postad 20 juni 2006 - 23:22

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag köpte min på playasia för ett tag sen och valde då UPS som fraktform tydligen hade dom nåt samarbeta med tullen att allt som kom in från utlandet ska anmälas därav en extra avgift för mig 520:- för tull och moms för att ta paketet till sverige :D

Så som jag vet så klarar man sig nog om man väljer vanlig leverans med posten, God speed to all of you.

#38

Postad 21 juni 2006 - 06:24

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag har ioförsig bara erfarenheter av import av DVD och boxar och dylikt men generellt sett är det inte så att alla leveranser med normal post slipper tull. DVDBoxoffice tar tullen väldigt mycket från bl.a.

Jag vet inte riktigt hur stor själva DS förpackningen osv är, detta spelar dock roll. Upp till 200:- är det i princip 99% garanterat tullfritt, var du än köper ifrån. Vid högre värden har tullen ganska bra koll på paketen och särskilt och storleken då börjar bli lite större ligger man ganska bra i riskzonen.

Om man tänker sig storleken på en DVDBox (4-5 Disc) och när sen värdet ligger på 4-500:- och uppåt så har nog tullrisken ökat till över 50% i alla fall.

Ibland har man tur, ibland inte, helt enkelt. =)



Håller dock också på att kika på möjligheterna att importera min DS. Vilka internetbutiker brukar vara billiga förutom Lik-sang (inte så billiga?) och Importmadness?

Det bör ju finnas en uppsjö amerikanska butiker med låga priser kan man tycka...

#39

Postad 21 juni 2006 - 12:58

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Jag har ioförsig bara erfarenheter av import av DVD och boxar och dylikt men generellt sett är det inte så att alla leveranser med normal post slipper tull. DVDBoxoffice tar tullen väldigt mycket från bl.a.

Jag vet inte riktigt hur stor själva DS förpackningen osv är, detta spelar dock roll. Upp till 200:- är det i princip 99% garanterat tullfritt, var du än köper ifrån. Vid högre värden har tullen ganska bra koll på paketen och särskilt och storleken då börjar bli lite större ligger man ganska bra i riskzonen.

Om man tänker sig storleken på en DVDBox (4-5 Disc) och när sen värdet ligger på 4-500:- och uppåt så har nog tullrisken ökat till över 50% i alla fall.

Ibland har man tur, ibland inte, helt enkelt. =)



Håller dock också på att kika på möjligheterna att importera min DS. Vilka internetbutiker brukar vara billiga förutom Lik-sang (inte så billiga?) och Importmadness?

Det bör ju finnas en uppsjö amerikanska butiker med låga priser kan man tycka...

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.play-asia...3fst-49-en.html det var där jag köpte min ds,
Och www.dvdboxoffice.com den kanadensiska dollar är inte så stark heller, så där e det billigt

#40

Postad 21 juni 2006 - 15:34

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Undrar en sak?

Ifall man skulle repa skärmen på sin ds finns det nån möjlighte att få skärmen utbytt på nåt sätt, har för för mig att det var möjligt med GBA.

#41

Postad 21 juni 2006 - 18:30

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Jag köpte min på playasia för ett tag sen och valde då UPS som fraktform tydligen hade dom nåt samarbeta med tullen att allt som kom in från utlandet ska anmälas därav en extra avgift för mig 520:- för tull och moms för att ta paketet till sverige  :D

Så som jag vet så klarar man sig nog om man väljer vanlig leverans med posten, God speed to all of you.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo UPS, Fedex och de andra "stora" har ju ett väldigt intresse av att hålla sig väl med tullmyndigheterna så använder du dem ska det mycket till för att slippa tull.
Jag har även åkt på tull från Amazon.com för de skickade i en kartong med en skitstor amazon.com-logga på... och alla, tom tullen, känner ju till Amazon. Så därifrån beställer jag inte igen.

Hittade faktiskt ds lite för lite under 1300 inkl frakt på Play.com. Det är en europeisk butik så där slipper man garanterat tull också.

#42

Postad 21 juni 2006 - 18:36

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Importerade en DS lite från Videogamesplus.ca med två spel för strax under 1800:-
ingen tull heller för VGP skriver alltid ner värdet på paket till 20CAD.

DS Lite är jäkligt sexig och har helt underbar ljusstyrka nu kommer äntligen alla färger fram.

New SMB rockar för övrigt :D

#43

Postad 21 juni 2006 - 18:36

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Just det ja... kunde inte låta bli att genom en amerikansk släkting lägga vantarna på en iPod mini när de precis släpptes i april förra året. (Eller var det förrförra...) Jag och en kompis köpte iaf varsin som släktingen sedan skickade hem till oss i varsitt paket.

När minin var precis ny så kom den i en lika stor kartong som vanliga iPodden och på varudeklarationen på paketet innehållande min iPod så stod det "mp3player" och under value stod det $250 överstruket och sedan $45 ditskrivet - slapp tull ändå, både på min och kamratens iPod :D

#44

Postad 21 juni 2006 - 19:58

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Importerade en DS lite från Videogamesplus.ca med två spel för strax under 1800:-
ingen tull heller för VGP skriver alltid ner värdet på paket till 20CAD.

DS Lite är jäkligt sexig och har helt underbar ljusstyrka nu kommer äntligen alla färger fram.

New SMB rockar för övrigt :D

<{POST_SNAPBACK}>



Låter som den sidan har fattat poängen.
Men finns det några garanterade sätt att slippa tullavgift. Det blir ju inte lönsamt att inportera om man ska hålla på att betala tullavgift.

Sen frågar jag igen om man kan få ds skärmen utbytt om den blir repad.

#45

Postad 22 juni 2006 - 08:43

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hittade faktiskt ds lite för lite under 1300 inkl frakt på Play.com. Det är en europeisk butik så där slipper man garanterat tull också.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur otroligt det än må låta är Play.com är faktiskt inte tullfritt. Det företaget har sitt lager på Jersey och när försändelser skickas via det stället går tullverken tydligen efter andra regler. De jag känner till som köpt från Play åker oftast på tull om man inte beställer väldigt små/billiga saker.

Återigen är regeln 200:- bra i detta fall, även om det ändå inte är säkert ens då, enligt mina erfarenheter.

#46

Postad 22 juni 2006 - 11:25

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Hittade faktiskt ds lite för lite under 1300 inkl frakt på Play.com. Det är en europeisk butik så där slipper man garanterat tull också.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur otroligt det än må låta är Play.com är faktiskt inte tullfritt. Det företaget har sitt lager på Jersey och när försändelser skickas via det stället går tullverken tydligen efter andra regler. De jag känner till som köpt från Play åker oftast på tull om man inte beställer väldigt små/billiga saker.

Återigen är regeln 200:- bra i detta fall, även om det ändå inte är säkert ens då, enligt mina erfarenheter.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok då har jag fel. Jag har dock beställt filmer därifrån (iofs under 200 spänn) som jag sluppit tull på. Kanske ska passa sig för Play.com då.

Släpps inte DS lite idag förresten?

#47

Postad 22 juni 2006 - 19:27

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Släpps inte DS lite idag förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]


Japp såg det var full fart på ds lite försäljningen. Va inne i stan (göteborg) och det va en stadig ström med folk som köpte ds lite, så jag tror nog att det är bra försäjlning.

på game kosta den 1499:- och på Eb games va det samma pris.

#48

Postad 22 juni 2006 - 20:30

Unregistered5c4e9411
  • Unregistered5c4e9411
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Fick min NDS Lite idag. :D
Hade även beställt Castlevania: Dawn of sorrow men den fick jag inte.
Var tvungen att skynda mig till elgiganten å köpa två spel så man har å spela nått.

#49

Postad 22 juni 2006 - 21:33

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Fick min NDS Lite idag. :D
Hade även beställt Castlevania: Dawn of sorrow men den fick jag inte.
Var tvungen att skynda mig till elgiganten å köpa två spel så man har å spela nått.

<{POST_SNAPBACK}>


Jaså va kul! vilken färg valde du och vilka spel?

#50

Postad 22 juni 2006 - 22:22

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Börjar fundera på hur det är med pixelfel på Nintendos skärmar.

Köpte en Nintendo DS när den var ganska ny och hittade direkt en lysande pixel, butiken hade inget annat exemplar att erbjuda så de hävde köpet på den.

Idag gjorde jag ett nytt försök, efter att ha mailat Bergsala och frågat vad som gäller med pixelfel på DS lite.

"Hejsan! Skulle det finnas en död pixel när Ds Lite anländer, och du köper den med garanti.
Så fixar det sig. Du får ett nytt:D"

Det är ju helt toppen! Att inte ens tollerera en död pixel från ett förtag är idag mycket generöst?
Fast å andra sidan, 3" skärmar borde inte vara omöjliga att tillverka utan pixelfel?

Iallafalll, packade upp, laddade upp konsollen och börjarde fixa till inställningarna i den, såg inte en enda död/felande pixel! WOW var min tanke.

Den tanken fick dock inte leva så länge. Drog igång Mario Kart och började lira, körde in en i en gul sandhög i spelet och tror ni inte att ett "sandkorn" lyser grönt istället för gult?

Verkar som en subpixel är felande på denna enheten.

Jag har haft två i min ägo, kollat på min kusins DS lite samt tjejens brors DS och alla har visar felaktigheter på skärmarna? Är det inte en pixel så är det felande subpixel/lar.

Hur har ni andra det med era skärmar? Har jag, kusin och tjejens bror bara otur?
Eller är jag för skarpsynt??



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.