Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#701

Postad 19 november 2012 - 17:32

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Du sätter inte boxen i standby-läge med fjärren menar du, den är alltid igång?


Jo, jag stänger alltid av den men nu blir den kvar i stand by hela tiden. Tidigare när man slog av boxen till stand by gick den i koma efter bara ca 5 min. Jag vet inte varför det plötsligt funkar utom att den var strömlös ett tag igår.

Autostandby är satt till avaktiverad vilket det har varit hela tiden.

#702

Postad 20 november 2012 - 07:55

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jo, jag stänger alltid av den men nu blir den kvar i stand by hela tiden. Tidigare när man slog av boxen till stand by gick den i koma efter bara ca 5 min. Jag vet inte varför det plötsligt funkar utom att den var strömlös ett tag igår.

Autostandby är satt till avaktiverad vilket det har varit hela tiden.


Jag testade igår kväll, men tyvärr samma resultat, den gick ned i komaläge inatt ändå.
Testar med att ha den strömlös under dagen idag för att se om nånting ändras, hade den bara strömlös ca 5 min igår kväll.
Autostandby är inaktiverad, dubbelkollat....

#703

Postad 20 november 2012 - 16:00

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hej!

Ang Pace DiT 8030 on demand-boxen:

"Versionsnumret på senaste mjukvaran är 42 604"

Hej Boxer, skulle ni kunna informera om vilka ändringar som är med i denna releasen?

mvh
Tomas





Like ·



  • Postad bild





    Boxer Sverige Hej Tomas, med den uppdatering som skickats ut till On Demand-boxen har vi fokuserat på att stabilisera mjukvaran för att ge en smidigare användning. Vi hoppas att detta har förbättrat tidigare upplevda problem och ni kan njuta av många härliga TV-kvällar framöver! Mvh Lovisa


Vilket härligt precist svar...

#704

Postad 20 november 2012 - 21:53

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej!
Den kanalsorteringen som fanns tidigare innehöll ett antal fel som bla visade sig vid inspelningar. Vi jobbar just nu på en ny mjukvara som innehåller möjlighet att skapa kanallistor och placera kanalerna på önskad plats. Den mjukvaran kommer med största sannolikhet också att innehålla sökfunktionalitet.

För er som tycker att boot-tiden är lång rekkommenderar vi att ni gå in under inställningar och tar bort autostandby.

Mvh
Boxer Teknik



Hej!

Om det inte har löst sig med dina rättigheter till On demandtjänster kan du skicka ett mail till oss på Boxer Teknik så ska vi hjälpa dig.

Mvh
Boxer Teknik


Jag mailade men utan svar försökte ringa igen efter 5 dagar.
Det var inte fel på On demand-tjänsten alls. Problemet var att abbonemangsavdelningen tog bort alla rättigheter och ändrade mina abb. när jag sa upp dem med 3 mån uppsägning. Den fantastiske killen i supporten sa att inte en grej var rätt på nåt av mina abb, Med fler såna medarbetare kanske det finns hopp för Boxer. Honom tänker jag fråga efter nästa gång jag får problem.
Mjukvaran var installerad , tydligen hade den gått ut tidigare till oss tidiga kunder. Nu såg vi att numret redan var rätt.
(Mailsvaret kom efter 7 dagar. men det var att jag skulle starta om boxen... samt att mitt boxer nu ska funka. Det gör det men kan inte se mitt abbonemang, vilket var det jag ville)

#705

Postad 21 november 2012 - 10:39

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag testade igår kväll, men tyvärr samma resultat, den gick ned i komaläge inatt ändå.
Testar med att ha den strömlös under dagen idag för att se om nånting ändras, hade den bara strömlös ca 5 min igår kväll.
Autostandby är inaktiverad, dubbelkollat....


:angry: Får inte det att funka som det "ska" med standby-hanteringen. Hade den strömlös hela dagen igår samt gjorde en fabriksåterställning, men inget hjälpte. Den hamnar fortfarande i ett komaläge efter ca 5 min som det mer är en minut att väcka den från. Autostandby är inaktiverad.

//Tomas

#706

Postad 22 november 2012 - 06:59

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Som av ett under fungerar det nu att stänga av autostandby :o antagligen beroende på att jag hade boxen strömlös nån timme i går kväll när jag möblerade om i tv-bänken. Vilken skillnad!


Glädjen blev kortvarig, det visade sig att när boxen äntligen stannade kvar i standby utan att gå ner i djupkoma fungerade inga planerade inspelningar längre. Efter en fabriksåterställning fungerar nu inspelningarna igen men boxen går åter ner i koma 5 min efter avstängning, tillbaks på ruta ett...

Den hamnar fortfarande i ett komaläge efter ca 5 min som det mer är en minut att väcka den från.


Har du klockat den? Min box tar mer än två minuter på sig att starta upp!

#707

Postad 22 november 2012 - 10:56

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Helt ofattbart att Boxer återigen säljer detta skräp, har de inte lärt sig något?
Lägg ner arbetet med PACE 8030 och fokusera på att ta fram en fungerande box. När det är klart, erbjud alla PACE 8030 ägare att byta in skiten och då menar jag inte standard Boxer förfarande att man ska binda sig i ytterligare en halv livstid utan ett inbyte med kraftigt reducerat pris på nya boxen. No more, no less.
Jag har 2år kvar med Boxer, sen är det tack och godnatt efter att ha varit kund i 7år.

#708

Postad 22 november 2012 - 11:26

Carjan
  • Carjan
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Sådär flytten till ett comhemhus klar, givetvis skrotat boxer. Dottern får ha den i sitt rum tills abbet går ut. Sen aldrig mer boxer :-) p.s har en ondemandbox till salu 300:- inte värd mer d.s

#709

Postad 23 november 2012 - 19:43

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
har precis skaffat en PACE och jag undra om man på något sätt kan ställa in inspelarningar som sker en viss tid varje vecka?
samt varför går det inte o spela in två program o titta på ett tredje (givetvis på samma kanal nummer som någon av de inspelarningarna som sker)

#710

Postad 01 december 2012 - 13:28

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

har precis skaffat en PACE och jag undra om man på något sätt kan ställa in inspelarningar som sker en viss tid varje vecka?
samt varför går det inte o spela in två program o titta på ett tredje (givetvis på samma kanal nummer som någon av de inspelarningarna som sker)


Har du köpt boxen nyss? Skicka i så fall tillbaka den omgående genom ångerrätten och ta en annan box! Jag lovar dig, sämre skräp har du aldrig varit med om. Denna box borde aldrig släppts på marknaden. Men har du oändligt med tålamod och tid så kanske det är rätt box för dig.

Som svar på din fråga så har jag för mig att det inte går att ställa in så den spelar in samma tider varje vecka. Min andra box (Sagem) som jag fick hemskickad efter Pace-cirkusen märker själv om det är återkommande program, t.ex serier och man får fråga om den ska spela in alla avsnitt. Tyvärr tar den även repriser. Det kan hända att Boxer har modifierat mjukvaran på Pace-boxen så det går att spela in serier, men det mest troliga är att de plockar bort funktioner, t.ex att skapa favoritlistor där du själv bestämmer vilken kanal som ska vara på respektive knapp.

Det är väldigt få boxar som klarar av att spela in två program och se på ett tredje på samma mux. Om det är ett krav så får du leta efter en annan box. Inga som säljs av Boxer klarar av det.

Redigerat av Equinoxe, 01 december 2012 - 13:29.


#711

Postad 02 december 2012 - 13:56

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

har precis skaffat en PACE och jag undra om man på något sätt kan ställa in inspelarningar som sker en viss tid varje vecka?
samt varför går det inte o spela in två program o titta på ett tredje (givetvis på samma kanal nummer som någon av de inspelarningarna som sker)


Det finns serieinspelning på paceboxen, den är också såpass smart att den inte spelar in reprisen om programmet redan finns på hårddisken. Tar du däremot bort ett program efter du sett det kommer reprisen spelas in.

#712

Postad 02 december 2012 - 15:35

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
tja vet inte om boxen är så fruktsanvärt dålig nu mer ifs kanske lite beta fortfarande, dock verkar de ju inte direkt finnas några bra boxar alls nu för tiden.
Har ett nytt okänt problem av någon anledning så fungerar kanalerna inte längre och går jag in på systeminformation under kanalen så vet den ej vilket kanal nummer kanalen har och signal är = 0. om jag gör ny sökning av kanaler så fungerar det igen.

men visst kunna sortera kanaler hoppas jag värkligen de fixar till. samt lite snabbare box vore la inte fel.
min gammla box var en topfield och tja på vissa punkter är den ju helt klar bättre än pace boxen. dock finns de ju faktsikt saker som pace boxen är bättre på.

#713

Postad 06 december 2012 - 14:56

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Har boxen inte blivit bättre mjukvarumässigt sedan jag ägde en?
Då tycker jag synd om alla ägare.
Tänkte kolla lite här i tråden eftersom Pace och on-demand återigen dykt upp på boxers hemsida.

Själv bytte jag till RT90 och har inte haft några problem mer än en handfull hängningar.

Redigerat av twebbas, 06 december 2012 - 15:00.


#714

Postad 06 december 2012 - 15:19

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Det är väldigt få boxar som klarar av att spela in två program och se på ett tredje på samma mux. Om det är ett krav så får du leta efter en annan box. Inga som säljs av Boxer klarar av det.


Humax BXR hd+ klara det. och spelar man in på två olika muxar så blir det 10 tal kanaler du kan se på.
spelar du in två kanaler på samma mux så kan du se på alla andra kanaler.
dom kanaler du inte kan se på blir gråade i kanallistan.

#715

Postad 06 december 2012 - 16:41

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Har boxen inte blivit bättre mjukvarumässigt sedan jag ägde en?
Då tycker jag synd om alla ägare.
Tänkte kolla lite här i tråden eftersom Pace och on-demand återigen dykt upp på boxers hemsida.

Själv bytte jag till RT90 och har inte haft några problem mer än en handfull hängningar.


Jo, bättre men långt ifrån tillräckligt bra för att säljas igen...

#716

Postad 07 december 2012 - 17:14

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
jag får en massa misslyckade inspelningar vet ej varför kass mjukvara?

jag vet ena gången tittade jag på inspelat medans inspelning startade men borde väl fungera endå?

sen vissa kanaler tja verkar försvinna ibland

#717

Postad 07 december 2012 - 22:25

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt detta. Jag har länge haft en inspelningsbar Sagem-box som fungerar ok men inte helt utan buggar. När jag upptäckte att Boxer börjat sälja en box som tar signalen via bredbandet blev jag väldigt sugen på den, mest för att slippa in inomhusantenn men även för att få uppgradering till HDMI och DVB-T2. Plötsligt var boxen indragen pga strul och jag var ju tacksam att jag slapp allt strul med boxen, har tidigare haft enormt strul med en Sagem-box och vill inte uppleva den frustrationen igen.

Nu har jag följt denna tråd under lång tid och Boxer säljer ondemand-boxen igen men en del avgörande problem kvar förstår jag. Jag vågar nog påstå att jag har ganska mycket erfarenhet av mjukvaru-utveckling efter att ha jobbat med detta i inbyggda produkter på kanske Sveriges största mjukvaruföretag sedan 1997. ALLA tecken tyder på stor brist både i kompetens hos de som utvecklar programvaran och arbetsprocessen de använder. Både det att det tar väldigt lång tid att ta fram ny funktionalitet och att stabiliteten verkar svajig tyder på att deras verifieringsprocess är undermålig. Detta är väldigt svårt att komma ur utan radikala förändringar vilket inte sker av sig själv om man säger så ...

Ovanstående kombinerat med en kundtjänst från Boxer som är långt ifrån tydlig och informativ vad som gäller, inte ens på direkta frågor, så inser jag att Boxer inte är ett alternativ om man vill njuta av TV-tittningen i första hand istället för att slita sitt hår av frustration. I alla fall inte inom överskådlig framtid, dvs då de hittat seriösa leverantörer av hårdvara och mjukvara, gärna kombinerat men kunnig och hjälpsam egen kundtjänst.

#718

Postad 08 december 2012 - 10:01

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

När jag upptäckte att Boxer börjat sälja en box som tar signalen via bredbandet blev jag väldigt sugen på den, mest för att slippa in inomhusantenn


Du behöver givetvis en vanlig antenn för boxers tv-utbud. Det som går via bredbandet är SF-anytime och playtjänsterna.

Förresten är boxen inte så dålig som vissa framställer den, själv använder jag den dagligen sen maj i år och har inga större problem längre. Därmed inte sagt att det finns problem kvar, tex avsaknad av kanalsortering samt den långa uppstartstiden. Men några stabilitetsproblem finns inte längre.

#719

Postad 08 december 2012 - 16:26

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Du behöver givetvis en vanlig antenn för boxers tv-utbud. Det som går via bredbandet är SF-anytime och playtjänsterna.


Ajdå, är det så det ligger till, jag tog för givet att de skickade allt över nätet när nu den ingången fanns tillgänglig och man valde att använda den. Det hade ju varit så mycket smidigare tycker jag. Ja, ja då behöver jag ju inte fundera på boxen trots allt om det nu är som du säger att den fungerar någorlunda. Men en sån sak som att den tar väldigt lång tid att starta är tillräckligt dåligt för att jag inte ens skulle överväga ett inköp.

#720

Postad 10 december 2012 - 09:46

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hmm..

Har själv suttit i nästa ett år och väntat på Boxers onDemand tjänst ska komma tillbaka.

Ser att de säljer och jag funderar nu på att teckna. Håller också på att pröva Cmore via boxer och jag
når inte Cmore kids (DVB-t2) samt jag inte kan köra Cmore Play (ingen Omdemandbox)

Hur funkar Pace boxen nu?
Är den tillräckligt bra?
Har den några stabilitetsproblem fortfarande? Frysningar? Måste dra ut elkabeln?
Är den snabbare i menyer, EPG?
Hur upplevs bilden?
Hur bra funkar SF Anytime?
Hur bra funkar Cmore Play?

Hoppas på snabba svar. Har 14 dagars ånggerätt på Cmore som håller på att ta slut

Kan tyvärr inte köra via parabol då vi har för mycket träd som skymmer. Parabolkille har varit och mätt så jag är "fast" med boxer tillsvidare.

Några buggar kan jag leva med...

#721

Postad 10 december 2012 - 09:55

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Prio 1.

Fixa sorteringen av kanaler i favoritlistan.

#722

Postad 10 december 2012 - 11:23

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag kan svara på några frågor.
Boxen fryser väldigt sällan nu mer, (jag har dragit ur sladden någon gång... kanske två). Jag stänger aldrig av den för att slippa den sjukt långa uppstartstiden...
Menyerna är lite sega, men inte alls som den var från början! Jämfört med hur boxen var från början så är menyerna nu super snabba ;)

De gånger jag har hyrt film så funkar det bra.
Bilden kan jag inte säga något om... Jag sitter med en 4:3 28" (?) tv...... Bilden ser bra ut på den tv:n....
Men som det skrivits ovan: Fixa sorteringen av kanalerna!! Nu har jag gjort en favorit lista med de kanaler vi använder. Och så får man trycka sig igenom listan.

Vi använder boxen mest till att spela in program. Och det gör den nu utan några problem :)

#723

Postad 10 december 2012 - 11:31

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Tack, har sagem 94160, hoppas denna box är bättre.

Ger den ett "proffsigt" utseender i menyer, EPG eller liknande? Eller ser det ut som "öst-statsmenyer?"

#724

Postad 10 december 2012 - 12:13

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Menyerna känns väl helt ok.... Svårt att läsa texten på min "tv".... När jag frågade andra så är menyerna helt ok på en riktig tv. Jag kör ju fortfarande 4:3 tjocktv. Och är ansluten med scart. Man ska använda hdmi.

#725

Postad 10 december 2012 - 12:25

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har haft boxen sen den kom.
I nuläget är den användbar, i princip alla hängningar är borta och inga korrupta inspelningar.
Meny-responsen är acceptabel, och jag tycker det ser fräscht ut.

De största bristerna som kvarstår är:
  • Otroligt seg uppstart från "standby-läge" , ca 1min30sek. Har haft kontakt med Boxer ang. detta som säger "vi skall kolla på det...."
  • Kanallistor och sortering, den är helt värdelös.
Ondemand tjänsterna är sådär, utbudet är ganska begränsat, både play och sf-anytime. Men det som finns funkar rätt bra.
Har haft en filmnedladdning, av ca 6-7 st, som hängt sig och inte gått att återstarta på nåt sätt. Irriterande när man har börjat titta på filmen!
Boxer support var iofs inte svåra på att plocka bort den från fakturan.

Vi använder denna som primär box för tv-tittande, inte så avancerat användarmönster men bortsett från ovan nämnd problem tycker jag den funkar bra.

//Tomas

Redigerat av etomaka, 10 december 2012 - 12:27.


#726

Postad 10 december 2012 - 12:48

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Har haft boxen sen den kom.
I nuläget är den användbar, i princip alla hängningar är borta och inga korrupta inspelningar.
Meny-responsen är acceptabel, och jag tycker det ser fräscht ut.


Det låter ju bra. Ang segheten så kör föräldrarna TV via Telia fiber, snabbaste hastigheten.
Den boxen tar nog mer än 2 minuter för uppstart.

Synd om onDemand tjänsterna, hade hoppats på mera där och det är en av orsakerna till att jag är sugen på boxen. Cmore Play samt SFAnytime

Är boxers utbud exakt samma som på sajten www.sfanytime.se? Har ställt frågan till dem men aldrig fått något definitivt svar.

Redigerat av micaelarvidsson, 10 december 2012 - 12:53.


#727

Postad 10 december 2012 - 13:22

shoobah
  • shoobah
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde precis denna för att Boxer hade den för 495:- när jag förlängde abonnemanget. Det verkar ju som de flesta mjukvaruproblemen är lösta. Jag stänger aldrig av nuvarande box så om den är seg i starten spelar inte så stor roll.
Sorteringen borde de ju kunna åtgärda kan man tycka.

Min gamla Topfield är trilsk, den säger "sätt i kortet" otaliga gånger om man spelar in ett program och kollar på ett annat.
Jag tycker det är lite märkligt att det inte verkar finnas boxar som bara fungerar klockrent, alltid är det något strul med dem.

Spännande att se hur den nya fungerar.

#728

Postad 10 december 2012 - 13:57

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Vill bara skriva igen och meddela att vi just nu jobbar på en mjukvara som innehåller favoritlistor, inkl att placera kanaler på valfri plats, samt sökfunktionalitet. Vi kommer att meddela när den mjukvaran finns att tillgänglig. Tyvärr kommer den inte innan årsskiftet, men så snart som möjligt därefter.

Mvh
Boxer Teknik

#729

Postad 10 december 2012 - 13:59

shoobah
  • shoobah
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej!

Vill bara skriva igen och meddela att vi just nu jobbar på en mjukvara som innehåller favoritlistor, inkl att placera kanaler på valfri plats, samt sökfunktionalitet. Vi kommer att meddela när den mjukvaran finns att tillgänglig. Tyvärr kommer den inte innan årsskiftet, men så snart som möjligt därefter.

Mvh
Boxer Teknik


Låter ju bra det!

#730

Postad 10 december 2012 - 14:00

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hej!

Vill bara skriva igen och meddela att vi just nu jobbar på en mjukvara som innehåller favoritlistor, inkl att placera kanaler på valfri plats, samt sökfunktionalitet. Vi kommer att meddela när den mjukvaran finns att tillgänglig. Tyvärr kommer den inte innan årsskiftet, men så snart som möjligt därefter.

Mvh
Boxer Teknik


@Boxer Teknik
Har ni någon kommentar ang. vad som gäller med den långa uppstartstiden?

#731

Postad 10 december 2012 - 15:41

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är det någon som har en Pace box liggandes så är jag intresserad av att köpa den istället för att förlänga mitt abonnemang på Boxer, skicka ett PM isåfall.

#732

Postad 10 december 2012 - 20:17

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

@Boxer Teknik
Har ni någon kommentar ang. vad som gäller med den långa uppstartstiden?

Tyvärr är det svårare att göra något åt den, men vi är medvetna om problemet och vi gör vad vi kan för att lösa det. Just nu kan vi bara rekommendera att slå av autostandby och inte försätta boxen i stand by med fjärrkontrollen. Observera dock att detta ökar strömförbrukningen något.

Mvh
Boxer Teknik

#733

Postad 11 december 2012 - 18:28

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
jag skulle gärna se menyerna var något snabbare fick boxen med gamla mjukvaran var grymt seg då men med nya hyfsad men jämfört med topfield boxen är menyerna sega.
snabbare kanalbyten vore inte fel heller.

Kanalsortering helt klart något som bör finnnas. sedan har jag haft massa problem med misslyckade inspelningar alla från kanal 5 HD.

Bilden är bättre än på topfield boxen.

#734

Postad 13 december 2012 - 18:32

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
om lång boottid skulle de inte gå lösa genom ett alternativ där man kan välja låta boxen stanna i aktiv standby eller vad det nu kallas, dvs den går aldrig ner i sleep läget. går ju fort starta boxen från det läget + drar ju mindre ström än när boxen är på dock något mer än i sov läge

#735

Postad 13 december 2012 - 19:02

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

om lång boottid skulle de inte gå lösa genom ett alternativ där man kan välja låta boxen stanna i aktiv standby eller vad det nu kallas, dvs den går aldrig ner i sleep läget. går ju fort starta boxen från det läget + drar ju mindre ström än när boxen är på dock något mer än i sov läge


Det är givetvis det normala att det fungerar så vilket boxen också gjorde tidigare innan den stora uppdateringen i Maj. Att den nu bootar om vid varje start är förstås helt medvetet av mjukvaruutvecklarna för att på det viset minska antalet buggar och störningar.

#736

Postad 14 december 2012 - 15:56

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Så vad tycker ni? Ska man slå till på nya Pace Boxen eller inte?

#737

Postad 14 december 2012 - 15:59

shoobah
  • shoobah
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Så vad tycker ni? Ska man slå till på nya Pace Boxen eller inte?

Jag har inte haft min så länge. Den har fungerat fint när jag stängde av så att den inte går ner i viloläge automatiskt.
Men som sagt, jag har bara haft den i en knapp vecka.

#738

Postad 17 december 2012 - 12:19

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ok, beställt box nu och onDemand. Får hoppas att det fungerar då.

#739

Postad 20 december 2012 - 10:47

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ok, boxen fungerar.

Men fy s*tan va slö den är när man är inne i Cmore Play , SVT R och SF Anytime.

Detta borde ju gå att optimera tycker man. Frågan är om det blir bättre om man går upp till 24mbit/s istället för 8mbit/s som jag har idag via adsl

#740

Postad 26 december 2012 - 21:45

Great
  • Great
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Nån som vet om Nätverksutgången går att nyttja till att flytta filer över nätverket, eller spelar den in i nåt skumt format?
går det iöverhuvudtaget att få ur filerna ur Pace:en?

#741

Postad 26 december 2012 - 22:25

shoobah
  • shoobah
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Nån som vet om Nätverksutgången går att nyttja till att flytta filer över nätverket, eller spelar den in i nåt skumt format?
går det iöverhuvudtaget att få ur filerna ur Pace:en?

Det brukar inte fungera. Antagligen på grund av upphovsrätt.

#742

Postad 26 december 2012 - 22:26

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Men fy s*tan va slö den är när man är inne i Cmore Play , SVT R och SF Anytime.
Detta borde ju gå att optimera tycker man. Frågan är om det blir bättre om man går upp till 24mbit/s istället för 8mbit/s som jag har idag via adsl


Håller med, det är fortfarande för slött i play-menyerna och i SF-anytime men det har inget med din uppkoppling att göra, 8 mbit/s är fullt tillräckligt. Förhoppningsvis kommer detta också att rättas till så småningom.

Nån som vet om Nätverksutgången går att nyttja till att flytta filer över nätverket, eller spelar den in i nåt skumt format?
går det iöverhuvudtaget att få ur filerna ur Pace:en?


Nej, inte för konsumenter men det finns säkert bakdörrar för att få igång tvåvägstrafik men det är nog inte så lätt att krama fram hur det går till ;)

#743

Postad 01 januari 2013 - 16:57

Unregisteredb1292473
  • Unregisteredb1292473
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Nu har boxen låst sig för oss 3 gånger den senaste veckan (haft boxen i ca 1 månad). Man blir tvungen att dra ut sladden för att kunna starta den igen. Lite tråkigt då boxen fungerar ok i övrigt. Senaste programvaran ligger i den.

Har då en fråga till Boxer om de känner till problemet och jobbar på en lösning?

Redigerat av Unregisteredb1292473, 01 januari 2013 - 17:03.


#744

Postad 02 januari 2013 - 10:22

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 1
Ok kört ett tag och är ganska nöjd faktiskt..

Ondemand menyer är lite lite snabbare nu med 24mbit/s ADSL.

Priolista för mig:

1. Kunna sätta boxen i standby, den funktionen är just nu "broken" dvs funkar ej.

2. Snabbare menyer

3. Ta bort samlingsidan för vad som är uppdaterat under ondemand, Jag behöver inte se vad som är ditlagt
för massa OnDemand kanaler jag inte har. Detta gör menyn väldigt seg.

4. Kunna söka filmer i SFanytime, m.m, en lång alfabetisk lista duger inte. Svårt att hitta filmer som är 2-3 månader gamla, visa mer omslag.

#745

Postad 02 januari 2013 - 14:34

Unregisteredbf601053
  • Unregisteredbf601053
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har haft boxen i en vecka nu, utan några som helst problem. Dock är den på hela tiden, då uppstartstiden är eländigt lång.

Det jag undrar är vad USB-anslutningarna är till för?. Har inte hittat någon info om detta någonstans. Provade att sätta in en usbpluggmed foton på, men boxen verkar inte hitta detta i "mitt bibliotek". Någon som kan mer detta?

Kör dessutom med harmony 525 fjärr som fungerar jättebra med boxen, om nu någon undrar om detta.

Redigerat av Unregisteredbf601053, 02 januari 2013 - 14:35.


#746

Postad 02 januari 2013 - 21:01

armada3
  • armada3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,
Nybliven box-ägare.
kombo med telias nya TG 799 för on-demand lyckas jag inte få till att fungera.
Senaste var att öppna port "8080" - hjälpte inte.
Hänvisad till pace tekniksupport av boxer vardagar 9-16 med lunchstängt....
Tipps ?

#747

Postad 03 januari 2013 - 10:03

Unregisteredbf601053
  • Unregisteredbf601053
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej,
Nybliven box-ägare.
kombo med telias nya TG 799 för on-demand lyckas jag inte få till att fungera.
Senaste var att öppna port "8080" - hjälpte inte.
Hänvisad till pace tekniksupport av boxer vardagar 9-16 med lunchstängt....
Tipps ?

Vad är det som inte fungerar? Får du ingen IP:adress, eller vad?

#748

Postad 03 januari 2013 - 18:36

Unregistered1642642f
  • Unregistered1642642f
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått Pace boxen att funka med Smartwi. och i så fall hur har ni gjort.

#749

Postad 04 januari 2013 - 10:49

Happosai
  • Happosai
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Skulle hjälpa farsan fixa en extra box hem och så damp erbjudandet om box för 500 kr + 2 års förlängning ned i brevlådan där, har läst lite vad ni skrivit det senaste året och det verkar som den iaf är brukbar idag. Men har de fixat så att man kan ändra sin egen favoritlista nu?
Föräldrarna bor på ett ställe som inte har vettigt internet för bra pris så har aldrig blivit av att de skaffat det, bortom gamla hederliga 56,6k modem som används ytterst sporadiskt :P

Så det jag främst undrar är om man absolut måste koppla boxen till bredband för att vanligt tv-tittande och inspelande (även firmware uppdateringar) via antenn ska funka?

#750

Postad 04 januari 2013 - 15:54

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Nej du behöver inte ha bredbandsuppkoppling för tv-tittande eller spela in, även mjukvaruuppdateringarna går via luften.

Redigerat av Legion, 04 januari 2013 - 15:55.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.