Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#16501

Postad 09 maj 2011 - 09:41

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Så länge den du säljer till har koll på alla sina koder borde det fungera. Mitt tvillingabonnemang gick ut häromdagen och då fick jag mata in koderna för mitt kollektivabonnemang istället. Det spelade ingen roll att det inte var boxen jag fått från bostadsrättsföreningen.

Tackar!

#16502

Postad 09 maj 2011 - 09:51

Zeuz_1
  • Zeuz_1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Fick ännu en gång problem med ljudet vid inspelning.
Allt som hörs är bakgrundsljud och musik. Inga röster....
Är det boxen det är fel på?

#16503

Postad 09 maj 2011 - 11:09

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Fått något skumt fel med digitalboxen. Tidigare i veckan spelade jag in ett program med digitalboxen. Under programmet var bilden "frusen" flera minuter. Tidigare i kväll skulle jag spela in ett annat program. Och nästan direkt vid början av programmet så "frös" bilden!

Som jag gjort tidigare har jag kopplat ur sladden, tryckt in reset

Could not download the system software. Please check cables on the gateway and restart system

Men nu fungerar det igen, nån annan med detta fenomet?

Internet har funkat. Jag vet internet är fördelat till tv och internet, och tv delens internet kan då orsaka detta?

#16504

Postad 09 maj 2011 - 17:23

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Fick ännu en gång problem med ljudet vid inspelning.
Allt som hörs är bakgrundsljud och musik. Inga röster....
Är det boxen det är fel på?


Nej, det är utsändingen som Telia (eller leverantören) klantat till.
Tre gånger har jag zappat förbi filmkanaler där DD5.1-ljuet enbart består av surroundljudet men där dialog-kanalen är helt borta.
En gång felanmälde jag, och efter att jag fått tjejjen på chat-supporten att byta från analogt till digitalt ljud på deras testutrustning kunde hon bekräfta att det var lika illa där men kunde inte ge mer information, utan felanmälde det vidare.
Om man ställer in analogt ljud hör man även dialogen.

Redigerat av elofu17, 09 maj 2011 - 17:26.


#16505

Postad 09 maj 2011 - 17:45

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Fått något skumt fel med digitalboxen. Tidigare i veckan spelade jag in ett program med digitalboxen. Under programmet var bilden "frusen" flera minuter. Tidigare i kväll skulle jag spela in ett annat program. Och nästan direkt vid början av programmet så "frös" bilden!

Som jag gjort tidigare har jag kopplat ur sladden, tryckt in reset

Could not download the system software. Please check cables on the gateway and restart system

Men nu fungerar det igen, nån annan med detta fenomet?

Internet har funkat. Jag vet internet är fördelat till tv och internet, och tv delens internet kan då orsaka detta?


Ja, vi är många med detta fenomen. Telia vägrar tro på det och hittar inga fel när de felsöker. Att de inte hittar några fel beror på att problemen i nätet har upphört när de väl börjar felsöka.
Här om dan hade jag samma problem som du; frysningar i bilden (och ljudet försvann), svart bild om jag bytte kanal, "Could not download the system software" om jag startade om 1963-boxen...
Jag gick igenom hela proceduren med att ta bort mjukvaran och resetta men problemen fortsatte (det funkade i några minuter sen fruset i nån minut, osv under totalt 3h).
Normalt sett ska jag inte ha några störningar alls (Fiberlan i Uppsala).
Då Telias tekniker inte felsökte detta medan det faktiskt strulade blev svaret bara "vi hittar inget fel i nätet så det måste vara fel i utrustningen hos dig".
Skitsnack. Jag är nätverksexpert och vet att mina prylar, mitt nät och även boxen fungerar som de ska.
Det var rätt uppenbart att det var nån form av problem i TV-nätet och/eller med Telias kryptoserver eftersom jag fick frysning ca var 5:e minut. Efter 13:00 försvann problemen, och därefter fungerade allt bra igen. Det var nu under eftermiddagen, när allt fungerade, som Telias tekniker analyserade nätet fram till min box och inte hittade några fel.

(Info: Samtidigt som TVn strulade och inte kunde ladda ner mjukvara eller bara visade svart/frusen bild fungerade Bredbandet felfritt.)

Visst, det händer inte så ofta att det blir frysningar, men de ska ALDRIG ske. Sedan övergången till MPEG4 har ett flertal användare på detta forum kunnat konstatera en ökning i frysningar även om frekvensen inte är jättehög.

Att det sker så sällan och ofrekvent gör det såklart svårt att felsöka för Telia...

Redigerat av elofu17, 09 maj 2011 - 17:50.


#16506

Postad 09 maj 2011 - 20:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Ok tack för infot

Har haft boxen sedan Oktober 2010 nångång, första gången jag märkte av detta. Tror inte jag har haft något avbrott på internet en enda gång när jag varit hemma

Men det var lite märkligt internet fungerade, alla lampor lös som det gjorde på modemet men just tv delen gav sig?

Man vill ju inte att det händer något med digitalboxen direkt, vem vet hur många dagar/veckor innan man får ny digitalbox då

Annars är jag hur nöjd som helst , synnerhet play tjänsten

#16507

Postad 09 maj 2011 - 20:16

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Tog 1 arbetsdag för mig att få nytt modem (gateway), men fick avin på posten så 2 dagars väntetid. Helt ok, men då körde jag ett gammals adsl2+ modem så länge. Plus att jag fick en ny gateway, med N standard trådlöst.

Så de är snabba när de vet vad som är fel i kedjan. ;)

#16508

Postad 09 maj 2011 - 23:13

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Plus att jag fick en ny gateway, med N standard trådlöst.


Vilken hastighet får du i det lokala nätverket emot N standarden? Har försökt med 3 olika datorer och kommer bara upp i 65Mbit. Har till och med haft datorn på samma plats som gatewayen, får inte mer än 65Mbit.

Telias support har medgett att gatewayen är låst till 100Mbit, så man kan inte få ut 300Mbit som de flesta routers med N standard.

#16509

Postad 10 maj 2011 - 06:57

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Fått något skumt fel med digitalboxen. Tidigare i veckan spelade jag in ett program med digitalboxen. Under programmet var bilden "frusen" flera minuter. Tidigare i kväll skulle jag spela in ett annat program. Och nästan direkt vid början av programmet så "frös" bilden!


Ja, detta sker någon gång då och då. Inte alltför ofta men när det uppstår så ökar adrenalinet...

Redigerat av echotuva, 10 maj 2011 - 07:01.


#16510

Postad 10 maj 2011 - 07:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Ja, detta sker någon gång då och då. Inte alltför ofta men när det uppstår så ökar adrenalinet...


Skoja inte! ;)

Det första man tänkte när det hände.... jaha, skicka digitalboxen o bli utan tv några dar

#16511

Postad 10 maj 2011 - 19:32

shooter
  • shooter
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Mycket klydd har det varit bredbandstelefonen la av ringde till supporten skickade ny gateway kopplade in den det gick att ringa ett par gånger till telefonen men inte ut så support kontakt igen suck.
Dom skulle ändra några inställningar i gatewayen då försvan både tv o internettet o gick varken ringa ut eller in samt supporten lovade att ringa senare på kvällen o kolla hur det gick men inget samtal än någon mer som har haft liknande klydd???????

#16512

Postad 10 maj 2011 - 19:37

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Vilken hastighet får du i det lokala nätverket emot N standarden? Har försökt med 3 olika datorer och kommer bara upp i 65Mbit. Har till och med haft datorn på samma plats som gatewayen, får inte mer än 65Mbit.


Loggar jag in i min 789:a och tittar står det 130 Mbit/s och det är den högsta hastighet man kan få på modemet. Min acer laptop säger att jag har 120 Mbit/s så antar att det är det jag får. Min HP som också ska ha n standard om jag inte läst fel får dock bara 65 Mbit/s så jag vet inte hur exakt den där siffran är i datorn.

Telias support har medgett att gatewayen är låst till 100Mbit, så man kan inte få ut 300Mbit som de flesta routers med N standard.


Jag tror något har missuppfattats här, det är 100 Mbit/s som är max för samtliga nätverksportar i modemet, det trådlösa kan teoretiskt komma upp i 130 Mbit/s och inget annat.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#16513

Postad 10 maj 2011 - 19:46

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Mycket klydd har det varit bredbandstelefonen la av ringde till supporten skickade ny gateway kopplade in den det gick att ringa ett par gånger till telefonen men inte ut så support kontakt igen suck.
Dom skulle ändra några inställningar i gatewayen då försvan både tv o internettet o gick varken ringa ut eller in


Jag antar att de gjort factory reset på Thomson modemet men skicka gärna ett PM till mig med ditt telefonnummer så kan jag kolla lite på det.


Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 10 maj 2011 - 19:47.


#16514

Postad 10 maj 2011 - 20:12

shooter
  • shooter
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag antar att de gjort factory reset på Thomson modemet men skicka gärna ett PM till mig med ditt telefonnummer så kan jag kolla lite på det.


Markus Johansson
Telia Kundservice

Trevligt med service även på forumet :P

#16515

Postad 10 maj 2011 - 20:39

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Har haft boxen sedan Oktober 2010 nångång, första gången jag märkte av detta. Tror inte jag har haft något avbrott på internet en enda gång när jag varit hemma

Men det var lite märkligt internet fungerade, alla lampor lös som det gjorde på modemet men just tv delen gav sig?


Som jag tror jag nämnt tidigare så går TV trafiken och Internet på datorn olika vägar så det kan vara stöning på den ena men inte på den andra. (Bredbandstelefoni och trafiken som Telia använder för management går oftast samma väg som datorn.)

Digital-tv tjänsten som sådan sätter mycket högre krav på förbindelsen än vad en vanligt användande med datorn gör. En person som bara använder datorn till att surfa med märker inte av så mycket om det är nere några minuter om dagen som en kund som tittar på TV dygnet runt.

Jag har ju ändå bott här i Luleå i över 10 år nu så jag håller nog på att bli lite norrlänning för jag klarar mig utan TV. Det är inte helt ovanligt att en person från norrlands inland ringer när det varit nere i några dagar och frågar supporten om de vet om ifall det är något större fel. Säger man då till kunden att man inte känner till något större fel så kan kunden säga att jag felsöker lite mer här hemma och återkommer ifall han inte får ordning på det. Naturligtvis finns det personen som är tvärt om och ringer när det varit störningar på digital-tv tjänsten i 5 sekunder och skriker att man ska fixa det omedelbart, dessutom vill denna kund inte berätta vilket telefonnummer han har så man har en chans att felsöka. Utan att säga för mycket kan man väl säga att den senare typ av kunden oftast kommer från ett ställe som kallas fjollträsk av norrlänningar.

Lika bra att jag gör klart att stycket ovan måste tas med några nypor salt. Dessutom kan jag säga att när jag jobbade på en annan operatör så ringde det en kund som inte haft fungerande Internet på nästan ett år och funderade på att säga upp det för han tyckte det var onödigt att betala för något som inte fungerade. Teknikern hade aldrig kopplat in kabeln på stationen och kunden hade aldrig varit i kontakt med supporten förut. Man kan ju undra om kunden inte saknat sitt bredband...


Man vill ju inte att det händer något med digitalboxen direkt, vem vet hur många dagar/veckor innan man får ny digitalbox då


Meningen om man gör garantiutbyte att det ska ta max 3 arbetsdagar, alltså samma tid som en tekniker har på sig att åtgärda ett fel. Problemet är dock att komma fram till om det är fel på modemet eller om det är fel på ledningen. Har man fast telefoni är det lättare att se om den fungerar för då är det oftast inget fel på ledningen. Sen tillkommer ju att kund inte har seriekopplade jag och har en fungerande splitter stoppad direkt i första jacket.

Annars är jag hur nöjd som helst , synnerhet play tjänsten


Det är bra, det är inte varje dag jag får hör såna saker för det är bara kunder som har problem som kontaktar supporten oftast.


Markus Johansson
Telia Kundservice

#16516

Postad 10 maj 2011 - 20:44

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Trevligt med service även på forumet :P


Fungerar det nu?

Markus Johansson
Telia Kundservice

#16517

Postad 10 maj 2011 - 20:53

shooter
  • shooter
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Nej inte än

#16518

Postad 10 maj 2011 - 21:01

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Nej inte än


Kan du prova stoppa telefonen direkt i Phone 1 och ta ut alla sladdar som går telefonjacket utom den gråa DSL kabeln?

Bredbandstelefonin är inloggad och modemet har kontakt på alla tjänster så det borde fungera.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#16519

Postad 10 maj 2011 - 23:28

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0
Nu är det dags för mig att sova, men tänkte bara vara lite förutseende och säga att jag kommer åka till Las Vegas 19/5 och vara åter 20/6 så ni kommer att få hjälp av mina kollegor här under tiden.

Jag hoppas det kommer ny version av programvaran till boxen så jag kan få skriva det och vara med er när ni hittar alla nya roliga buggar :P

Ryktena går om att man kommer att släppa nya versionen under natten istället för att släppa den vid 10:00 på tisdagar som man gjort förut. Det är försommarmingel för min del och mina kollegor imorgon kväll så det kommer nog att hända något imorgon, men jag tror inte det är relaterat till digital-tv boxen om jag säger så...

Markus Johansson
Telia kundservice

#16520

Postad 11 maj 2011 - 00:07

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Lite märkligt boxer nu har tv3, tv4 och kanal 5 hd men inte det stora telia?

#16521

Postad 11 maj 2011 - 00:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Det är bra, det är inte varje dag jag får hör såna saker för det är bara kunder som har problem som kontaktar supporten oftast.


Markus Johansson
Telia Kundservice


Playtjänsten på canal + o tv1000 va faktiskt det som avgjorde

Dock är det synd filmerna inte kan vara kvar längre

Fattar inte varför telia inte satsar på tex säg 1 min reklam MAX innan filmen, då skulle ett företag kunna hyra upp x antal minutrar för x antal filmer för x antal summa och på så sätt betalas upphovsrätten och visnigstiden kan ligga kvar längre?

Ungefär som reklamskyltar på fotbollsplaner

#16522

Postad 11 maj 2011 - 06:29

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Lite märkligt boxer nu har tv3, tv4 och kanal 5 hd men inte det stora telia?


Det där förstår jag inte heller riktigt, och det är riktigt synd!

Kom det någon ny version inatt, kollade ej i morse :P

#16523

Postad 11 maj 2011 - 06:49

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Den 1 juni utökas utbudet på CANAL+ med en ny kanal. CANAL+ Family kommer att bjuda på de bästa barnprogrammen från brittiska BBC, och utvalda långfilmer från bland andra Disney och Dreamwork.

Något även teliakunderna får ta del av? Canal+ och Telia brukar komma bra överrens och bli tilldelade nya kanaler.

Mvh
Tobbe

#16524

Postad 11 maj 2011 - 08:29

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Den 1 juni utökas utbudet på CANAL+ med en ny kanal. CANAL+ Family kommer att bjuda på de bästa barnprogrammen från brittiska BBC, och utvalda långfilmer från bland andra Disney och Dreamwork.

Något även teliakunderna får ta del av? Canal+ och Telia brukar komma bra överrens och bli tilldelade nya kanaler.

Nja, stämmer det verkligen fortfarande? Man har ju inte SF-kanalen. Och framför allt sände man inte den tillfälliga 3D-kanalen tidigare i våras, trots att Canal Digital, ComHem och Boxer gjorde det. Canal+ ägs ju numera av TV4-gruppen, och Telia har inte heller lyckats få in en sådan baskanal som TV4HD i utbudet...

Telia verkar tyvärr inte komma överens med någon TV-leverantör nuförtiden (undantaget hemspråkskanalerna).

#16525

Postad 11 maj 2011 - 08:40

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Nja, stämmer det verkligen fortfarande? Man har ju inte SF-kanalen. Och framför allt sände man inte den tillfälliga 3D-kanalen tidigare i våras, trots att Canal Digital, ComHem och Boxer gjorde det. Canal+ ägs ju numera av TV4-gruppen, och Telia har inte heller lyckats få in en sådan baskanal som TV4HD i utbudet...

Telia verkar tyvärr inte komma överens med någon TV-leverantör nuförtiden (undantaget hemspråkskanalerna).


Det ligger en hel del i det du säger... konstigt när Telia ändå var nästan ledande inom bredbandstv till en början, för en lång tid tillbaka nu dock.

TV-antennen har gått om IP, känns fel...

#16526

Postad 11 maj 2011 - 09:15

NeoXon
  • NeoXon
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Det ligger en hel del i det du säger... konstigt när Telia ändå var nästan ledande inom bredbandstv till en början, för en lång tid tillbaka nu dock.

TV-antennen har gått om IP, känns fel...


Håller med om Telias utbud. Det känns som att de har stannat upp i satsningen och inväntar VDSL. Något som inte ligger till deras fördel. Nu får vi snällt titta på när vi blir omsprungna av de andra teveleverantörerna i utvecklingen. Från Telia hörs inte ett knyst om planer. TV3-, TV4- och kanal5 HD borde ha ingått i basutbudet redan igår! Sedan länge fungerar SVT1HD och SVT2HD utan problem via en gammal sliten kopparledning i Uppsala. Vad är problemet Telia?! Dags att öppna plånboken och visa att ni vill ligga i framkant vad gäller IP-TV.

#16527

Postad 11 maj 2011 - 09:24

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
En fråga angående SVTHD hos Telia, min mor har telia hemma med thomsombox och nån motorola box , kör via HDMI till teven men lyckas endå inte få någon HD kanal.

Har ändrat upplösningen osv till 720p verkar inte fungera endå, nått mer man måste göra?

#16528

Postad 11 maj 2011 - 09:31

NeoXon
  • NeoXon
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

En fråga angående SVTHD hos Telia, min mor har telia hemma med thomsombox och nån motorola box , kör via HDMI till teven men lyckas endå inte få någon HD kanal.

Har ändrat upplösningen osv till 720p verkar inte fungera endå, nått mer man måste göra?


Du behöver kontakta Telia Kundtjänst. De behöver göra nån form av uppdatering, vilket bör gå på en kvart! Lycka till:)

Kolla även att motorolaboxen är HD kompatibel

Redigerat av NeoXon, 11 maj 2011 - 09:32.


#16529

Postad 11 maj 2011 - 10:08

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Fler som hade problem med ljud -och bildsynk på SVT1 HD igår under eurovision.
Sambon klagade, hörde dock i slutet att dom sa att det varit problem med stereoutsändningen från tyskland till alla.
Kanske problemet hängde ihop.

Dock under Big Brother igår på TV11 var det återigen ljudsynk. Det är nog 60:e gången det är fel mellan bild och ljud på TV11..

Telia?!

#16530

Postad 11 maj 2011 - 14:32

rogerli
  • rogerli
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Håller med om att ljudet under melodifestivalen var dåligt. När det är sådana program vill man ju gärna köra ljudet via hembioförstärkaren men det lät sämre än via TV:ns högtalare.............

Sedan det här med ljudsynk, man blir förvånad om det stämmer mellan ljud och läpprörelse. Tycker att det ALLTID är minst ett oftast flera program där det är fel VARJE kväll. Detta händer oavsett om man kör ljudet bara via TV:n eller via förstärkaren.

#16531

Postad 11 maj 2011 - 14:37

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

En fråga angående SVTHD hos Telia, min mor har telia hemma med thomsombox och nån motorola box , kör via HDMI till teven men lyckas endå inte få någon HD kanal.

Har ändrat upplösningen osv till 720p verkar inte fungera endå, nått mer man måste göra?


Man behöver ha tillräckligt bra uppkoppling för att få in kanalen med. Kontakta supporten via Hemsidan så kommer de kunna svara på det.


Markus Johansson
Telia kundservice

#16532

Postad 11 maj 2011 - 16:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Den 1 juni utökas utbudet på CANAL+ med en ny kanal. CANAL+ Family kommer att bjuda på de bästa barnprogrammen från brittiska BBC, och utvalda långfilmer från bland andra Disney och Dreamwork.

Något även teliakunderna får ta del av? Canal+ och Telia brukar komma bra överrens och bli tilldelade nya kanaler.

Mvh
Tobbe


Det är 2 nya kanaler på gång Canal+ Family och Canal+ Emotion

Canal+ Emotion ersätter Canal+ Drama
Canal+ Family kommer att sändas 06.30-19.30 på Canal+ Sport Extra
Så båda kanalerna kommer att finnas hos Telia

#16533

Postad 11 maj 2011 - 17:33

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Lite märkligt boxer nu har tv3, tv4 och kanal 5 hd men inte det stora telia?


Enligt en säljare så har de nästan lika många HD-kanaler som konkurrenterna :>. Frågan är om de alla varit instängda 5 år innan de släpps ut eller om det är helt ok i Telia's värld att tänja "lite" på sanningen.

#16534

Postad 11 maj 2011 - 19:00

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Man behöver ha tillräckligt bra uppkoppling för att få in kanalen med. Kontakta supporten via Hemsidan så kommer de kunna svara på det.


Markus Johansson
Telia kundservice


Okej sweet tack.

20mbit borde väll räcka tycker jag :P

#16535

Postad 11 maj 2011 - 20:20

Unregisteredab4d36fa
  • Unregisteredab4d36fa
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej,
1mån kvar sen slipper jag Telia. Jag har haft problem från första dagen men i hem 1 visade det sig kanske 2-3ggr/dag ryckig bild och ett fruktansvärt klipp i ljudet ( tordes inte ha hemmabiohögtal. inkopplade), levde med det för det störde inte så mycket. Flyttade och då blev det mer frekvent runt 10-12ggr/dag samt att modemet startade om sig 4-5ggr/vecka. Levde med det också... Flyttade igen och då blev det ännu värre. Ringde teliasupp och berättade om mina problem. Förklarade att det enda som är samma på alla ställen är boxen. Nej boxen är det inget fel på... enligt Telia. Vi skickar ny router, 5min med nya routern, klipp i ljudet och hack i bilden. Har bytt alla sladdar bytt tv, bytt allt utom box. Men som supporten sa, den är den bästa box som någonsin gjorts *S* (det sa hon inte men) Jo jag kom på mamma hade en extra box likadan som min, fick vänta 6tim för att kunna byta pga Telia (skämt eller) Fast det var samma fel med den nya, jag har väl fruktansvärd otur antar jag som fick 2st av varandra oberoende boxar som var så.
Nej nu blir det kabeltv, skitsamma om kvalitén är sämre ( mycket bra på Telia tycker jag)
Fördelen blir att jag får 100mbit internet då tv:n inte behöver internet. (stadsnät)

Så till Telia,
jag är bara en i mängden men på sikt kommer ni få problem om ni har denna policy mot folk. Jag förstår att många klagar på minsta sak ( har jobbat i många år som datatekniker med support) men att ni bara skiter i era kunder och hotar med att det blir dyrt om ni skickar tekniker tycker jag är lågt. Vem törs chansa då??? Sen ska jag inte ens gå in på HD kanaler för det verkar ni inte bry er ett dugg om. Jag skulle enligt supporten ha HD men icke...
Tack för mig (telefon, internet, tv)

//Stefan

PS:
Till er andra är jag ensam om detta? enligt Teliasupporten är jag det.
Har jag fel så är jag den första att erkänna det.
Glömde att byter man kanal så flyter det på c:a 2-3min sen samma hackande igen, byta kanal osv....

Redigerat av Unregisteredab4d36fa, 11 maj 2011 - 21:10.


#16536

Postad 12 maj 2011 - 00:19

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0
Till den som undrar så har det nu kommit en ny version av programvaran i digital-tv boxen. Mer information kommer senare under dagen då jag ska sova nu.

Telia har haft lite försommarfest under dagen så det är dags att sova för mig och många av mina kollegor nu.


Markus Johansson
Telia Kundservice

#16537

Postad 12 maj 2011 - 00:42

Unregisteredab4d36fa
  • Unregisteredab4d36fa
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Till den som undrar så har det nu kommit en ny version av programvaran i digital-tv boxen. Mer information kommer senare under dagen då jag ska sova nu.

"Telia har haft lite försommarfest under dagen så det är dags att sova för mig och många av mina kollegor nu."


Markus Johansson
Telia Kundservice



grattis, men ni verkar haft fest länge om man utgår från Telias utbud...

#16538

Postad 12 maj 2011 - 06:45

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Till den som undrar så har det nu kommit en ny version av programvaran i digital-tv boxen. Mer information kommer senare under dagen då jag ska sova nu.


Det är ganska många saker som är förändrade i den nya programvaran som ni nog märker. Framför allt är det andra färger.

Det har pågått ganska mycket testning av den nya programvaran för att hitta alla buggar, dock så finns det säkert buggar vi inte har hittat. Därför har vi beslutat att ge bort lite priser till de personer som beskriver buggen för oss här på forumet. Beskrivningen ska vara så tydlig och bra så vi kan återskapa den. Det ska vara en bug som vi inte känner till sedan tidigare. Telia förbehåller sig rätten att bestämma vilka som får priser.

Jag kommer att återkomma med mer information om nya versionen senare.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#16539

Postad 12 maj 2011 - 07:50

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har precis bytt abonnemang till stor med canal + total och skummade igår igenom programbiblioteken. Frågor:

- Är det något fel på mina programbibliotek för Silver och Showtime? Det ligger endast ett program i dessa "bibliotek". Borde väl innehålla flera program?

...

Mvh
Gizz

Tjena,

Det är nog inget fel på dina programbibliotek. Enligt http://www.telia.se/...ogrambibliotek/ så innehåller de merparten av det som sänds i kanalen, och eftersom det bara går 1-2 filmer på dessa kanaler är det ju helt rätt!
Eller så ljuger Telia på sin hemsida! Enligt mitt tycke ganska så grovt brott mot §10 och §8 i Marknadsföringslagen...

Men av någon okänd anledning verkar Telia vägra kommentera detta här på forumet...

(Med reservation för att antalet program har ökats radikalt de senaste dagarna...)
/Psy

Redigerat av Unregistered38610, 12 maj 2011 - 08:27.


#16540

Postad 12 maj 2011 - 08:18

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Nu får vi i alla fall förklaringen till de kraftigt höjda priserna och den uteblivna satsningen på bättre utbud... ;-)

Nytt varumärke kostar Telia en kvarts miljard

#16541

Postad 12 maj 2011 - 08:31

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Nya uppdateringen:

EPG färgen, finns det ingen funktion för att byta färgen? Jag älskar verkligen inte lila överallt.. missmatchar med allt ju! :} Tror det enda som lirar med Lila är guld, och det har jag inte mycket av, däremot svart, som bryter hårt med
lila.

#16542

Postad 12 maj 2011 - 08:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Sen uppdateringen finns upplösningar i
1080p24
1080p25
1080p50
att välja i upplösningsinställningarna.


Vilka program sänds i 1080p :P?

#16543

Postad 12 maj 2011 - 09:03

NeoXon
  • NeoXon
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Sen uppdateringen finns upplösningar i
1080p24
1080p25
1080p50
att välja i upplösningsinställningarna.


Vilka program sänds i 1080p :P?


Ta bort 24 och 25p och ha kvar 50p, bara förvirrande för kunden med tre alternativ (de kan ju knappt skillnaden mellan 1080i och 1080p). Bluray körs i 23.976p men vad jag vet har Telia inga HDfilmer i videobiblioteket

#16544

Postad 12 maj 2011 - 09:09

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Sen uppdateringen finns upplösningar i
1080p24
1080p25
1080p50
att välja i upplösningsinställningarna.

Vilka program sänds i 1080p :P?

Inga kanaler sänds i 1080p, och den första TV-produktionen som ska sändas i 1080p tror jag blir London-OS. Vitsen är väl att boxen ska skala upp till så hög upplösning det går så det inte spelar någon roll vad utsändningen har för upplösning. Det skulle ju också kunna vara en förberedelse för att man ska kunna hyra filmer i 1080p.

Med tanke på Telias enorma "HDTV-satsning" känns dock det sistnämnda inte så troligt... ;-)

#16545

Postad 12 maj 2011 - 09:10

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Ta bort 24 och 25p och ha kvar 50p, bara förvirrande för kunden med tre alternativ (de kan ju knappt skillnaden mellan 1080i och 1080p). Bluray körs i 23.976p men vad jag vet har Telia inga HDfilmer i videobiblioteket

Jo det har dom. Finns till och med en HD-filmkategori Men dom är mig veteligen i 720p och inte 1080. Men ska bli intressant att se vad dom svarar. Kanske går att se dom i 1080p nu med då.

#16546

Postad 12 maj 2011 - 09:32

stobbart
  • stobbart
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Bra jobbat Telia!
Tycker menyerna ser kanon ut samt att allt flyter mycket snabbare nu :P

#16547

Postad 12 maj 2011 - 09:55

stobbart
  • stobbart
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
När man spolar i timeshiften finns inte x5 och x20 längre. Bara x10. Varken på tv-programmen eller i inspelningar. Medvetet borttaget eller bugg?

#16548

Postad 12 maj 2011 - 11:00

SailingSurfers
  • SailingSurfers
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det är ganska många saker som är förändrade i den nya programvaran som ni nog märker. Framför allt är det andra färger.

Det har pågått ganska mycket testning av den nya programvaran för att hitta alla buggar, dock så finns det säkert buggar vi inte har hittat. Därför har vi beslutat att ge bort lite priser till de personer som beskriver buggen för oss här på forumet. Beskrivningen ska vara så tydlig och bra så vi kan återskapa den. Det ska vara en bug som vi inte känner till sedan tidigare. Telia förbehåller sig rätten att bestämma vilka som får priser.

Jag kommer att återkomma med mer information om nya versionen senare.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Jag har fått problem med inspelningar som är inlagda innan denna uppdatering.
För det första så blir de inte inspelade och de finns heller inte med i listan över planerade inspelningar.
För det andra, om jag försöker programmera in mina försvunna inspelningar igen så klagar boxen på en konflikt med en annan inspelning.

Det här är i alla fall två buggar som jag hittat.

/S

#16549

Postad 12 maj 2011 - 11:29

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Får hålla med om att tv-guiden blivit mer svårläst. Vit text på orange bakgrund är inte jättelyckat. Tyckte färgerna var bra tidigare.

#16550

Postad 12 maj 2011 - 11:39

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Får hålla med om att tv-guiden blivit mer svårläst. Vit text på orange bakgrund är inte jättelyckat. Tyckte färgerna var bra tidigare.


har inte varit hemma och tagit ner nya uppdateringen, men om det är orange bakgrund och vit text, så kan jag hålla med om att såhär på förhand (utan att ha sett det hela) verkar det ju inte så bra.

Vad kommer det orange ifrån i Telia? Någon slags färgkod/design vill man väl skall spegla företaget lite i och med nya loggan/varumärket nu.

Så där får nog kanske Telia än mer "klagomål", Men låter det vara osagt, tills jag själv sett det hela.

Toppen vore ju kanske att ha två-tre teman som användaren själv kan välja mellan för att skapa en lite personlig prägel med just färgerna (fast 3 fasta teman endast då).



4 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar


    MikkoV
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.