Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AH-D5000

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2008 - 07:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag är grymt sugen på de här lurarna. Jag har ett par Denonlurar som kostade 1000 för några år sen men nu vill jag uppgradera.
Har någon av er erfarenhet av de här lurarna?

Bifogad fil  denon_AH_D5000.jpg   42,75K   4 Antal nerladdningar

Real mahogany wood
50mm Micro-fiber diaphragms
Acoustic optimizer
High purity 7N-OFC grade 99.99999% cabling
Input impedance 25 ohms
Sensitivity 106dB/mW
Frequency range 5Hz ~ 45kHz
Gold plated aluminum connector
Lightweight magnesium frame
Cloth mesh cable jacket


Review C´NET UK 9/10.
Stuff recension 5/5.

Jag tänkte plugga in dem i en Heed Audio Canamp hörlursförstärkare som fått många positiva omdömen på Head-fi.org.
Monstertråd om Heed Audio Canamp på Head-fi.org.

Bifogad fil  heed1_1_.jpg   32,88K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Heed2.jpg   8,99K   2 Antal nerladdningar

Jag tänkte kör med en Logitech Squeezebox Classic och hoppas att de tre tillsammans blir en trevlig sovrumsanläggning. :P

#2

Postad 10 augusti 2008 - 14:16

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Denon D200 och Denon D5000 är väldigt omtyckta på head-fi. Det är flera på head-fi som har påpekat att det är dålig bygg kvalitet på D2000. Jag vet inte om samma gäller D5000. Det gäller framförallt skruvarna. Vissa kan tycka att dom har väldigt mycket bas. Trots att lurarna ser ut att vara stängda beter dom sig mer som öppna/halvöppna lurar. Dvs... dom släpper in ljud och dom släpper ut ljud.

I Sverige har vi ett litet problem med Denon hörlurar och det är att det är bara Hifi-Klubben som säljer dom... och till grovt överpris. Det är betydligt billigare att importera från USA eller köpa begagnade från USA men då får man inte samma garanti.

Jag rekommenderar att du går och lyssnar på D5000 och D2000 på ett bra system med musik som du har lyssnat sönder och kollar om det är värt prisskillnaden.

Angående Heed Canamp... jag har lyssnat på den med några Sennheiser samt några Beyer Dynamics och den lät väldigt bra. Till slut bestämde jag mig för en X-Can V8. X-Can V8 är också en bra match mot D2000/D5000. I USA har dom ett litet problem med V8 då den kan inte driva tyngre lurar (HD 650) på ett bra sätt. I Europa har vi inte det problemet. Mina SE530 fungerar inte som dom ska mot min V8... jag har inte testat med mina andra IEM. Jag har bara sett Heed Canamp på Ljudmakarn men den finns att köpa online lite har och där också.

Ljudmakarn har en bra deal där man får 20% rabatt på valfri hörlur i samband med köp av Heed Canamp. Tyvärr har Ljudmakarn överpris på alla deras lurar förutom Beyer Dynamics DT-990 (som dessutom råkar ha det ljudet som mest liknar Denon D2000 förutom att DT-990 kan ha lite för aggressiv diskant, precis som DT-770 men inte DT-880).

Heed Canamp är solid state. X-Can V8 är tube. Det beror på vad man gillar mer. Jag gillar tube när jag vill slappna av. Jag slipper bli bitch slappad av vissa instrument eller stycken. Jag skulle vilja äga båda 2. Men kan inte riktigt motivera det just nu. Gärna en Benchmark DAC också...

mvh Random Access

#3

Postad 16 augusti 2008 - 21:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt prylarna och jag har fått min Heed Canamp hörlursförstärkare. Lurarna och Squeezeboxen dröjer dock så jag har inte kunnar provköra den än.

#4

Postad 18 augusti 2008 - 17:10

JackeShan2
  • JackeShan2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Fick dessa lurar idag och kör dem tillsammans med X-Can V8 amplifier. Perfekt kombination! Är otroligt nöjd med köpet. Aldrig hört ett så fint och detaljerat ljud. Och herregud vilken kraftig och djup bas den har :D

#5

Postad 19 augusti 2008 - 08:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Fick dessa lurar idag och kör dem tillsammans med X-Can V8 amplifier. Perfekt kombination! Är otroligt nöjd med köpet. Aldrig hört ett så fint och detaljerat ljud. Och herregud vilken kraftig och djup bas den har :D


Låter trevligt. ;)
Hur länge fick du vänta på dina?

#6

Postad 20 augusti 2008 - 17:16

JackeShan2
  • JackeShan2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Låter trevligt. :)
Hur länge fick du vänta på dina?


Fick dom en vecka efter beställning. Beställde hos Pricejapan.com via moneybookers.com
Blev ca 3200kr inkl. frakt, frakt ända fram till dörren!

Rekommenderar denna sida starkt!

Redigerat av JackeShan2, 20 augusti 2008 - 17:17.


#7

Postad 21 augusti 2008 - 12:17

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Och nu är det bara att börja spara till D7000 :) Priset (i Japan) ska enligt uppgift vara motsvarande 7 500 kr - så det blir säkert inte speciellt billigt i Sverige...

http://www.head-fi.o...cs-here-353777/

Postad bild

#8

Postad 21 augusti 2008 - 16:51

JackeShan2
  • JackeShan2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Och nu är det bara att börja spara till D7000 :) Priset (i Japan) ska enligt uppgift vara motsvarande 7 500 kr - så det blir säkert inte speciellt billigt i Sverige...

http://www.head-fi.o...cs-here-353777/

Postad bild


Frågan är ju hur mycket bättre är D7000 än D5000? Tror knappast det är värt det om dem kostar så mycket, speciellt om det är ett litet mörkare ljud och mer bas som det tydligen ska vara, men antar att det beror på vad man gillar. Byggkvalitén ser inte ut att vara förbättrad heller men det visar väl sig när dem släpps.. är ju som sagt känt att byggkvalitén (skruvarna) håller ett dåligt mått. Gillar inte den blanka ytan lika mycket som D5000 heller.

Redigerat av JackeShan2, 21 augusti 2008 - 16:52.


#9

Postad 21 augusti 2008 - 17:08

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Frågan är ju hur mycket bättre är D7000 än D5000? Tror knappast det är värt det om dem kostar så mycket, speciellt om det är ett litet mörkare ljud och mer bas som det tydligen ska vara, men antar att det beror på vad man gillar. Byggkvalitén ser inte ut att vara förbättrad heller men det visar väl sig när dem släpps.. är ju som sagt känt att byggkvalitén (skruvarna) håller ett dåligt mått. Gillar inte den blanka ytan lika mycket som D5000 heller.

Det var mest en kommentar till att jag tycker att det alltid känns som att när man väl har betämt sig för något - så kommer det ny, "bättre", häftigare produkt. Jag har också läst hos Head-fi om den här och jag håller med dig om det du skriver.

#10

Postad 21 augusti 2008 - 18:22

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Dock så ska man ju tänka på att killen drar en sådan jämförelse som att D7000 är "en blandning mellan Sennheiser och A-T L3000" :)

Ska avvakta och invänta fler recentioner när de faktiskt släppts "på riktigt" och det börjar finnas en del olika åsikter att läsa om. Om de nu verkligen blir likadant kommenterade av fler personer så tror jag de kommer bli högst aktuella i min hörlursanläggning.

Sen angående priset så har då jag sett flera som skrivit om priser kring US$600, vilket enligt mig inte är sååå farligt. Speciellt om de levererar som motsvarighet till L3000 :P

Redigerat av TKvC-SainT, 21 augusti 2008 - 19:36.


#11

Postad 24 augusti 2008 - 20:17

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
hur tror ni D5000 står sig vs Sennheisers HD650?

#12

Postad 27 augusti 2008 - 19:18

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
får bli såna om jag vinner högsta summan på triss :)
fint träarbete det bara skriker lyx.

#13

Postad 27 augusti 2008 - 21:12

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hur mycket ljud läcker dessa till omgivningen? Det står att de är slutna, men när man läser om dem så påstås det att de är halvöppna.

Någon som vet ett ställe i Linköping där man kan provlyssna på dem för övrigt?

#14

Postad 27 augusti 2008 - 21:20

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Hur mycket ljud läcker dessa till omgivningen? Det står att de är slutna, men när man läser om dem så påstås det att de är halvöppna.

Någon som vet ett ställe i Linköping där man kan provlyssna på dem för övrigt?


HiFi-Klubben säljer väl Denon? Har dom inte lurarna hemma så TJATA gärna på dom - jag skulle också vilja lyssna :)

#15

Postad 27 augusti 2008 - 21:23

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hifi-klubben tar väl 2000 kr mer för dem också.

Tydligen läcker de ut ljud vid höga volymer, men hur mycket?

Redigerat av Unregistered1203, 27 augusti 2008 - 21:32.


#16

Postad 28 augusti 2008 - 10:05

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

hur tror ni D5000 står sig vs Sennheisers HD650?


Hade HD650 högt upp på önskelistan innan jag lyssnade på AH-D5000. HD-650 som jag tyckte hade bra basstöd har tyvärr inget att komma med jämfört med Denonlurarna - det är precis som om det saknas en oktav i Sennheiserlurarna. Nu var det länge sedan jag gjorde någon jämförelse så jag kommer inte ihåg detaljerna - men det var klart efter min lyssning att jag klart föredrog Denonlurarna.

#17

Postad 29 augusti 2008 - 14:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag skall hämta ut mina AH-D5000 efter jobbet. Jag lägger nog in nån bild och ett omdöme så småningom. :(

#18

Postad 30 augusti 2008 - 19:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag provat dem lite och de är grymst snygga och sköna (kanske lite väl stora. Första intrycken är att ljudet är stort och men väldigt mycket mer bas än vad jag hört förut. Varken lurarna eller hörlursförstärkaren är inspelade ännu så jag hoppas att de bara skall bli bättre. ;)

Bifogad fil  22.JPG   106,38K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  23.JPG   74,11K   2 Antal nerladdningar

#19

Postad 30 augusti 2008 - 21:19

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Då är det frågan till "Hassel".
Är dom värda sitt höga pris?

#20

Postad 31 augusti 2008 - 10:15

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Jag tyckte inte at AH-D2000 satt speciellt skönt på huvudet, och den där bygeln ser ut att gå sönder när som helst.

#21

Postad 31 augusti 2008 - 15:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag tyckte inte at AH-D2000 satt speciellt skönt på huvudet, och den där bygeln ser ut att gå sönder när som helst.


Nädå. Det är rejäla doningar i bygeln.

Redigerat av hassesolo, 31 augusti 2008 - 15:18.


#22

Postad 03 september 2008 - 07:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ljudet blir bättre för varje timme. Basen var lite för dominant i början men ljudet blir allt mer balanserat. Efter vad jag läst så skall de landa efter ca 200 timmars inspelning och jag har väl kört ca 20...

#23

Postad 03 september 2008 - 17:34

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Ljudet blir bättre för varje timme. Basen var lite för dominant i början men ljudet blir allt mer balanserat. Efter vad jag läst så skall de landa efter ca 200 timmars inspelning och jag har väl kört ca 20...


Nu kommer en ROOKIE fråga ;)

Hur faen hör man sånt.
Ligger du helt stilla i ett helt ljudlöst rum,tänker på ingeting och lyssnar?
hur lyckas du höra att "basen är för dominant"
själv hör jag kanske skillnad på hörlurar för 100kr på åhlens imot andra hörlurar.

#24

Postad 03 september 2008 - 17:58

henmyr
  • henmyr
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Nu kommer en ROOKIE fråga ;)

Hur faen hör man sånt.
Ligger du helt stilla i ett helt ljudlöst rum,tänker på ingeting och lyssnar?
hur lyckas du höra att "basen är för dominant"
själv hör jag kanske skillnad på hörlurar för 100kr på åhlens imot andra hörlurar.


Har man hörlurarna på sig under hela inspelningen kan det vara svårt att höra förändringarna då man hela tiden vänjer om sig. Vill man höra skillnad är det bättre att lyssna lite efter 10h, 20h, 50h osv med musik man känner till väl.

Man ska inte glömma att även man själv vänjer sig vid ljudet. Tycker man att ljudet är basfattigt när man har fått hörlurarna så kan man mycket väl vänja sig, och sen inte alls tycka att basen är för fattig.

med "basen är för dominant" menar han antagligen att det är basen som driver musiken. När du slappnar av så fokuserar du oavsiktligt på basrytmen, då det är den som har högst volym/tar upp mest av ljudutrymmet. Röster och andra instrument kan känna begravda och avlägsna.

#25

Postad 03 september 2008 - 19:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
När jag lyssnade på lurarna första gången så tyckte jag att basen var för dominant på det sättet att den dränkte en del av mellanregistret och diskanten. Allt lät för dovt. Sen har lurarna legat på ett antal timmar och surrat för sig själva och ibland har jag lyssnat en stund. Jag tycket att det låter bättre och bättre. Det kan visserligen vara fråga om tillvänjning, men det är nog inte bara det.
Om jag fortfarande tycker att det är lite för basiga om ett par veckor så skall jag testa att modda dem lite. Det finns en superguru på head-fi.org som har en guide om hur man moddar dem med dämpmaterial för att få ett perfekt ljud. Moddningen är ganska arbetskrävande om man skall göra hela men det finns några enkla steg som jag tror jag kan fixa med någon timmes arbete.

#26

Postad 05 september 2008 - 14:32

JackeShan2
  • JackeShan2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har använt mina i ca 110 timmar nu, inte haft tid med mer tyvärr. Men ljudet blir bättre och bättre för varje dag. Får höra efter ~250 timmar hur dom låter då. Jag tyckte basen var riktigt bra redan i början men jag är ju en sån som gillar mycket bas och jag tyckte inte att den var för smetig, men beror nog också till stor del på att jag kör med en annan förstärkare. Men nu efter 100 timmar så är basen ännu bättre, inte mindre bas men mer kontrollerad och ger ett riktigt fint ljud.

Nån som undrade om dom läcker ut något ljud så läcker odm ut väldigt lite vid lagom volym, men vid lite högre volymer så kommer lite ljud ut, men inte så att folk skulle störas.

Hasse- vad "bränner" du lurarna in med? Vanlig musik? Du borde testa pink noise om du inte gjort det. Det är betydligt effektivare än musik. Jag kör med Pink Noise ca 6-9 timmar per natt.

Redigerat av JackeShan2, 05 september 2008 - 14:33.


#27

Postad 05 september 2008 - 16:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Har du nån länk till var man kan ladda ned pink noise?
Jag har förresten bestämt mig för att modda lurarna på Markl-vis. Jag kan helt enkelt inte låta bli efter hans beskrivning om vad det gör för ljudet. Jag har redan köpt allt material som behövs.
Det verkar lite pilligt men inte jättesvårt. Jag är jä-ligt nervös ändå. :)
Får se om jag hinner i helgen.

#28

Postad 05 september 2008 - 20:11

JackeShan2
  • JackeShan2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Har du nån länk till var man kan ladda ned pink noise?
Jag har förresten bestämt mig för att modda lurarna på Markl-vis. Jag kan helt enkelt inte låta bli efter hans beskrivning om vad det gör för ljudet. Jag har redan köpt allt material som behövs.
Det verkar lite pilligt men inte jättesvårt. Jag är jä-ligt nervös ändå. :)
Får se om jag hinner i helgen.


Jag tror inte jag skulle vilja modda mina. Gillar basen så mycket så som den är nu och vill inte förlora den.

Här har du en länk till Pink Noise: http://www.luxevivan.....Digital].HTML

#29

Postad 06 september 2008 - 12:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Tack för tipset. ;)

#30

Postad 06 september 2008 - 19:51

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Man blir ju grymt sugen på att köpa ett par D5000 och utföra den modifikationen, men tyvärr vågar jag inte göra något som gör att garantin inte längre gäller. Speciellt med tanke på vad lurarna kostar, och att byggkvaliteten inte verkar helt hundra (det finns en ganska lång tråd på head-fi om trasiga Denon-lurar).

#31

Postad 06 september 2008 - 19:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag moddat dem enligt konstens alla regler. :)
Det tog några timmar men det var det faktiskt värt. Jag har inte hunnit lyssna så mycket än men första intrycken är mycket bra. Det finns fortfarande massor av bas men ljudet är renare och mer balanserat.
En oväntad fast logisk bieffekt av moddningen var att det nu krävs att man vrider upp volymen mycket mer när man lyssnar pga allt dämpnaterial. Förut var det riktig högt när jag hade hörlursförstärkarens volymratt på kl 11. Nu måste jag ha den på kl 2-3 för samma ljudnivå. Värt att tänka på om man har tänkt modda.

Om någon är intresserad att göra modden så går det bra att köpa dynamat extreme och polyestervadd av mig för ett hyfsat pris (200 + frakt) för det blev en hel del över, och det var lite bökigt och dyrt att anskaffa så där kan vederbörande spara en bra slant (och jag få lite tillbaka). Skicka ett PM i så fall. :)

Sjukt att jag lagt över 6k + en massa arbete på ett par lurar. Vilken nerd man är. :rolleyes: :) :D

Redigerat av hassesolo, 06 september 2008 - 19:58.


#32

Postad 02 oktober 2008 - 19:12

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
hassesolo: Hur mycket isolerar dessa hörlurar från ljud från omgivningen? D2000 tyckte jag inte isolerade det minsta ... Och ännu viktigare, hur mycket ljud läcker dessa ut? Kan man lyssna på hyfsat hög volym utan att grannarna hör en (tunna väggar)?

#33

Postad 10 november 2008 - 20:34

gordon
  • gordon
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

hur tror ni D5000 står sig vs Sennheisers HD650?


HiFi&Musik har testat AH-D5000 och enligt testaren så "pulveriserar" den deras gamla referenslur, som var just Sennheiser HD650. Läste inte testet jättenoga, men det var så jag tolkade det hela.

Någon som vill kommentera likheter/skillnader i ljud mellan D2000 och D5000?

Redigerat av gordon, 10 november 2008 - 20:39.


#34

Postad 11 november 2008 - 08:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

hassesolo: Hur mycket isolerar dessa hörlurar från ljud från omgivningen? D2000 tyckte jag inte isolerade det minsta ... Och ännu viktigare, hur mycket ljud läcker dessa ut? Kan man lyssna på hyfsat hög volym utan att grannarna hör en (tunna väggar)?


Det är inga hörselskydd men de tar bort det mesta av ljudet från omgivningen. Det läcker ut väldigt lite ljud. Det finns inte en chans i världen att en granne hör ett knyst av ljudet från lurarna.

#35

Postad 23 november 2008 - 15:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
OJ! Jag ser att jag inte korrigerat min tidigare uppgift om att volymen blev mycket lägre efter modden. :D
Så här ligger det till. Medan jag moddade lurarna så var någon och pillade på squeezeboxens fjärr och drog ned volymen på den drastiskt. Först fattade jag inte vad som hänt eftersom jag alltid reglerar volymen med hörlursförstärkaren. :D
Efter ett tag upptäckte jag vad som hänt och lurarna låter lika högt som förut.

Faktum är att de låter sjukt bra. :)
Jag har fortfarande kvar lite modd-material om någon är intresserad.

#36

Postad 04 juni 2009 - 20:28

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Tänkte återuppliva tråden.

Hassesolo:

Lever lurarna än?
Vad betalade du för dom? Det känns som bortkastade pengar att köpa av Klubben för 6 048 :-
Har du/någon tips på sidor för import?

Mvh

Edit: Samma frågor för X-Can V8. Ser att Lefflers har bästa (?) pris i Sverige, vilket passar bra eftersom det ligger i närheten.

Redigerat av oskja738, 04 juni 2009 - 20:37.


#37

Postad 21 februari 2010 - 23:26

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Undrar vad det är för skillnad egentligen mellan D2000 och D5000. Jag har tittat runt lite och det verkar som att det skiljer sig en del (såg bl.a. frekvensmätningar som skiljde sig en hel del vid den lägre diskanten, för övrigt såg D7000 minst linjär ut av de tre). Om jag har uppfattat det rätt så använder sig båda lurarna av samma element. Funderar på att skaffa mig ett par, med största sannolikhet D2000. Hittar inte D5000 till ett pris jag är beredd att betala. Men det är så vackert med trä! =)

#38

Postad 22 februari 2010 - 02:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Just träet är ju en markant skillnad... Du får helt olika färgning av ljudet beroende på vilka vilket material de är byggda i och hur de är utformade... Vad de använder för dämpningsmaterial om något. Själva drivarna är bara en del i ekvationen!

Gällande D5000/D7000 så sägs D5000 ha mer bas medan D7000 går djupare.

Jag har bara hört markl D5000 var inte riktigt min kopp te :(

#39

Postad 23 februari 2010 - 22:23

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Jag har varit och lyssnat på D2000 på hifiklubben och måste säga att jag blev imponerad. Det var detaljerat och luftigt (lät som en öppen lur). Basen kändes något slö men jag får nog skylla på den iPod jag hade med och lyssnade ifrån. Annars lät det helt underbart och separationen var lysande trots den effektsvaga källan. Byggkvaliteten var också mycket trevlig förutom plastkåporna kanske..Lyssnade inte på D5000 men de är ändå en smula för dyra för mig. Min plan är att köpa ett par D2000 och en liten bärbar hörlursförstärkare för att ha som resekompanjoner. Tror det kommer bli toppen.

#40

Postad 24 februari 2010 - 18:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Denons isolerar knappt något så de är 90 % öppna kan man säga :)

#41

Postad 26 februari 2010 - 20:29

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det var inte så jättehög isolering men så lite var det verkligen inte. Det var ändå lite oljud runt omkring när jag lyssnade =)

#42

Postad 26 februari 2010 - 22:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
D2000 isolerar bättre än D5000 :)

#43

Postad 27 februari 2010 - 23:20

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Jaså, på det viset =) Det förklarar saken. Är det då annorlunda huvudkuddar mellan 2000 och 5000 tro? De satt iaf väldigt skönt och med väldigt lite tryck (men satt ändå stabilt).

#44

Postad 28 februari 2010 - 10:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Trä isolerar inte något vidare vad det verkar... Mina DX 1000 isolerar visserligen bättre än markl D5000 men hade önskat de isolerat än bättre. Känns som fläktarna resonerar med träet på något sätt. Sedan sitter de liksom Denon lurarna väl löst på skallen vilket inte hjälper heller.

#45

Postad 01 mars 2010 - 22:42

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det är sant.

Nu har jag iaf lagt en order på ett par AH-D2000 från england (£199) och väntar mycket otåligt på att dem ska komma in i lager och skickas som express =)

#46

Postad 10 mars 2010 - 13:48

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Det är sant.

Nu har jag iaf lagt en order på ett par AH-D2000 från england (£199) och väntar mycket otåligt på att dem ska komma in i lager och skickas som express =)


Har du fått dina lurar?
Gick det smidigt att beställa från UK?
Funderar själv på ett par AH-D5000 eller AH-D2000. Är synnerligen nyfiken på dina intryck.

#47

Postad 14 mars 2010 - 01:16

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Hur tror ni ett ljudkort klarar av att driva ett par AH-D2000?

Är lite skeptisk till att börja investera i en hörlursförstärkare. Drar iväg lite väl saftigt i pris då.

#48

Postad 15 mars 2010 - 19:15

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det funkar kanske om det är ett bra ljudkort men du kommer nog bli frustrerad när du drar upp volymen på max och fortfarande vill ha mer.. =) Ett ljudkort kan inte leverera i närheten av det välljud eller effekt som hörlurarna klarar av. En vanlig stereoförstärkare med hörlursuttag funkar rätt bra om du har en sån liggandes.

Har du fått dina lurar?
Gick det smidigt att beställa från UK?
Funderar själv på ett par AH-D5000 eller AH-D2000. Är synnerligen nyfiken på dina intryck.

Jag fick mina lurar idag. Sitter här framför datorn och njuter.. Just nu driver jag med min Luxman L-205. Lär inte vilja lämna kontorsstolen på länge men när jag väl gör så ska jag ta med mina AH-D2000 och lira med min iPod och portabla hörlursförstärkare :) Vill inte säga för mycket än eftersom diskanten lät rätt illa i början. Det är bättre nu men dem ska få spelas in ordentligt. Det som jag mest märker mot de hörlurar jag ägt innan är överlägsen djupbas samt mycket god separation. Basen är lite bumlig. Vet inte om det blir bättre med annat stärk eller om man måste modda för att förbättra. Det är fortfarande fantastisk bas, men det finns utrymme för förbättring ändå.

Beställde mina från iheadphones. Det företaget har fått överlag dålig kritik såg jag efter att jag lagt beställningen. Det enda problemet jag erfor var att de inte skickade ngt mail när de skickade paketet. De sa att det skulle ta 5-10 dagar för dem att få lurarna i lager. Nu, 15 dagar senare dök paketet helt sonika upp. De höll iaf sin tidsplan ändå så det gick väl helt ok. Betalade med VISA, då har man ju alltid möjlighet till reklamation via dem om det skulle gå riktigt illa.. Fick dem för ett bra pris; £199 + £15 frakt. En 700 kr billigare än hifiklubben (som nyligen har sänkt från 3.5 till 3k).

#49

Postad 16 mars 2010 - 00:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 895 inlägg
  • 0
Ska bli intressant se din resa till D5000 sedan D7000 och sedan D7000 med Jmoney earpads... Därefter La 7000 lite och därefter fulla La7000 uppdateringen. Brukar bli så :)

Finns många ljudkort som ger volymer så du spräcker öronen på dem i alla fall. Sedan så får man väl kanske inte ut max ur dem men det beror ju på hur kräsen man är.

#50

Postad 28 oktober 2010 - 23:29

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej,
Är på jakt efter ett par lurar till lyssningfotöljen. Ska till USA nästa vecka och råkade se att D5000 lurarna var billiga där. Finns det någon möjlighet att NAD C320BE skulle kunna driva dessa?

/Doolf



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.