Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon

255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 juni 2016 - 13:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Det kom en uppdatering av appen i går, var hittar man remote-funktion?

 

Är detta ett stavfel som finns under inställningar (i appen)? "Välj standard docoder" Heter det inte decoder?

Hej R-R,

Tack för informationen gällande felstavningen, vi har lagt en felanmälan på detta nu.
Inspelningsfunktionen använder du genom att i TV-tablån i Canal Digital ToGo leta fram på det program du vill spela in. Håll fingret vid programinformation, då kommer det upp ett alternativ för inspelning - välj detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#102

Postad 10 juni 2016 - 14:13

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Hej R-R,

Tack för informationen gällande felstavningen, vi har lagt en felanmälan på detta nu.
Inspelningsfunktionen använder du genom att i TV-tablån i Canal Digital ToGo leta fram på det program du vill spela in. Håll fingret vid programinformation, då kommer det upp ett alternativ för inspelning - välj detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Inspelningfunktionen känner jag till utan nu var det ju wifi-remote funktionen som diskuterades innan.



#103

Postad 10 juni 2016 - 15:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Inspelningfunktionen känner jag till utan nu var det ju wifi-remote funktionen som diskuterades innan.

 

Hej igen R-R!

Ber om ursäkt, missuppfattade ditt inlägg! Måste kolla med våra tekniker om det har gjorts en uppdatering på Remote-appen. Återkommer med svar.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#104

Postad 10 juni 2016 - 15:16

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Hej igen R-R!

Ber om ursäkt, missuppfattade ditt inlägg! Måste kolla med våra tekniker om det har gjorts en uppdatering på Remote-appen. Återkommer med svar.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Ok, misstänkte att missuppfattat.

I inlägg #96 inleds diskussionen om en wifi-remote app och där har du i några inlägg senare (#99) skrivit att lösningen kommer om 2 veckor i samband med en uppdatering.


Redigerat av R-R, 10 juni 2016 - 15:18.


#105

Postad 13 juni 2016 - 08:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Ok, misstänkte att missuppfattat.

I inlägg #96 inleds diskussionen om en wifi-remote app och där har du i några inlägg senare (#99) skrivit att lösningen kommer om 2 veckor i samband med en uppdatering.

 

Hej R-R!

 

Har kikat på din fråga med våra tekniker och vi har inte skickat ut någon uppdatering till Remote-appen under förra veckan utan appen som uppdaterades var Canal Digital ToGo. Uppdateringen till Remote-appen har blivit fördröjd men borde komma inom två veckor.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#106

Postad 14 juni 2016 - 12:51

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Varför finns inte nya boxen med på CD:s hemsida längre?



#107

Postad 14 juni 2016 - 13:04

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Eller är det Smart-boxen men utan hårddisk?



#108

Postad 14 juni 2016 - 14:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Varför finns inte nya boxen med på CD:s hemsida längre?

 

 

Eller är det Smart-boxen men utan hårddisk?

Hej Leifthor, ja det är Smart boxen som man kan välja både med- och utan hårddisk.
https://www.canaldig...a/hd-box-smart/

Vänligen Micke



#109

Postad 17 juni 2016 - 23:21

Unregistereda6ccd55c
  • Unregistereda6ccd55c
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Ser att det finns folk från Canal digital här. Jag försöker få boxen att funka med en Bose fjärrkontroll, men hittar inga koder till den. Vet någon var jag ska leta eller kan kanske hjälpa på något sätt?

#110

Postad 18 juni 2016 - 10:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Ser att det finns folk från Canal digital här. Jag försöker få boxen att funka med en Bose fjärrkontroll, men hittar inga koder till den. Vet någon var jag ska leta eller kan kanske hjälpa på något sätt?

 

Hej Ömpan, vi rekommenderar att du kontaktar vår support på 0770 33 22 11 så vi kan göra en felsökning med dig. Vänligen Tobias



#111

Postad 18 juni 2016 - 10:17

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Ser att det finns folk från Canal digital här. Jag försöker få boxen att funka med en Bose fjärrkontroll, men hittar inga koder till den. Vet någon var jag ska leta eller kan kanske hjälpa på något sätt?

Är der inte samma koder (samma fjärr) som till ADB 5720?

#112

Postad 18 juni 2016 - 10:30

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Är der inte samma koder (samma fjärr) som till ADB 5720?

Inte samma fjärr men samma koder funkar.

 

Med den nya fjärren så kan man även styra TV-apparater.

 

Jag har i min Harmony One lagt in den som en ADB 5720.


Redigerat av R-R, 18 juni 2016 - 10:30.


#113

Postad 18 juni 2016 - 12:06

Unregistereda6ccd55c
  • Unregistereda6ccd55c
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Det är säkert samma koder som till ADB, men med en harmony så gör ni väl det via programvaran och söker efter modellen. Med min bose fjärr så finns det en massa koder i manualen men ingen av de funkar, har både testat ADB och kaon. På bose fjärren sker programmeringen direkt på dosan med en femsiffrig kod.

#114

Postad 18 juni 2016 - 12:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Det är säkert samma koder som till ADB, men med en harmony så gör ni väl det via programvaran och söker efter modellen. Med min bose fjärr så finns det en massa koder i manualen men ingen av de funkar, har både testat ADB och kaon. På bose fjärren sker programmeringen direkt på dosan med en femsiffrig kod.

Finns där någon kod för Canal Digital?

 

Det är ju även samma kod som till den gamla Sagemcom 250 gig.


Redigerat av R-R, 18 juni 2016 - 12:18.


#115

Postad 02 juli 2016 - 10:28

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Skickar de me d nya sim kortet med boxen då? Jag som inte har nån bindningstid kvar, blir d 12månader då vid köp av boxen?

#116

Postad 02 juli 2016 - 10:32

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Skickar de me d nya sim kortet med boxen då? Jag som inte har nån bindningstid kvar, blir d 12månader då vid köp av boxen?

Denna Box kräver ett microsim-kort så du kan inte använda ditt gamla, ny bindningstid blir det väl endast om du köper boxen med rabatt.



#117

Postad 03 juli 2016 - 06:41

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Jo d va d jag undrade.. Om de skickar med sim-kortet ihop med boxen.

#118

Postad 03 juli 2016 - 07:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Jo d va d jag undrade.. Om de skickar med sim-kortet ihop med boxen.

Eftersom det gamla inte passar så ja de skickar med ett nytt.

Mitt kort satt redan i boxen när jag fick den, letade bra länge i lådan efter kortet innan jag såg att kortet satt redan i.



#119

Postad 05 juli 2016 - 09:16

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Några frågor till er som har den nya 1TB-boxen:

  • Går det spela in fler än 2 program samtidigt om övriga program ligger på samma transponder som någon av de två övriga?

    Tex spela in SVT 1 HD, SVT 2 HD och TV12 HD samtidigt som man tittar på TV4 HD (de tre första ligger på samma transponder och borde kunna utnyttja en gemensam tuner)
     
  •  Hur hanteras "padding" vid inspelning av serier som ligger direkt efter varandra i EPGn. Får de korrekt inspelning före och efter enligt inställning, tex 1 min före och 3 min efter - eller tas paddingen bort och man får hoppas att de startar exakt rätt?
     
  • Hur bra fungerar timeshift-funktionen när man spolar bakåt/framåt?

    Tex, har den väl fungerande "preview" av bilden så man ser vart man är och kan börja spela upp från tänkt position, börjar den spela direkt när man trycker play eller håller den på att buffra eller ger pixlig bild först, går det spela upp med förhöjd hastighet samtidigt man har ljud (köra nyheterna i lite högre hastighet då de talar så långsamt...)


#120

Postad 05 juli 2016 - 09:55

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

 

Några frågor till er som har den nya 1TB-boxen:

  • Går det spela in fler än 2 program samtidigt om övriga program ligger på samma transponder som någon av de två övriga?

    Tex spela in SVT 1 HD, SVT 2 HD och TV12 HD samtidigt som man tittar på TV4 HD (de tre första ligger på samma transponder och borde kunna utnyttja en gemensam tuner)
     
  •  Hur hanteras "padding" vid inspelning av serier som ligger direkt efter varandra i EPGn. Får de korrekt inspelning före och efter enligt inställning, tex 1 min före och 3 min efter - eller tas paddingen bort och man får hoppas att de startar exakt rätt?
     
  • Hur bra fungerar timeshift-funktionen när man spolar bakåt/framåt?

    Tex, har den väl fungerande "preview" av bilden så man ser vart man är och kan börja spela upp från tänkt position, börjar den spela direkt när man trycker play eller håller den på att buffra eller ger pixlig bild först, går det spela upp med förhöjd hastighet samtidigt man har ljud (köra nyheterna i lite högre hastighet då de talar så långsamt...)

 

Ska försöka svara så gott det går

 

1: Nej det går bara att spela in 2 st program samtidigt även om dessa ligger på samma transponder.

 

2. "paddingen" tas inte bort så det blir korrekt inspelning. Har du inställt på 3 minuter efter så kommer dessa 3 minuter att spelas in "dubbelt".

 

3. Den spelar upp direkt så har man hoppat fram för långt så kan handlingen i programmet avslöjas för tidigt. Du kan timeshifta på fler sätt. Dels hoppa fram eller tillbaka med förinställda tidshopp tex 3 min fram och 30 sek bak eller så kan man hoppa fram eller tillbaka till en viss tidpunkt i programmet med hjälp av nummerknapparna. Det går ju givetvis att snabbspola både fram och bak.

När jag ska hoppa över ett reklamavbrott så hoppar jag ett antal 3 minuter fram tills jag ser att programmet börjat igen och då hoppar jag ett antal 30 sek bak tills jag är tillbaka på reklamen igen, inte optimalt för då kan handlingen kanske avslöjas i.o.m. att uppspelningen börjar direkt.

Hur mycket den ska hoppa fram eller bak går att ställa in.

Vill man inte att den ska spela upp direkt så kanske man ska pausa först innan man timeshiftar, men det har jag inte testat ännu om det funkar så.



#121

Postad 05 juli 2016 - 12:17

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Tack för svar!

 

Ang. #2, vad händer då om jag tittar på en annan kanal samtidigt? Då används ju en tuner för live-TV och en för inspelning, så inspelningen av det efterföljande programmet måste ju använda samma tuner som den innan.



#122

Postad 05 juli 2016 - 12:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Tack för svar!

 

Ang. #2, vad händer då om jag tittar på en annan kanal samtidigt? Då används ju en tuner för live-TV och en för inspelning, så inspelningen av det efterföljande programmet måste ju använda samma tuner som den innan.

Mig veterligen händer det ingenting utan den klarar av att spela in överlappningen ändå.

Om det inträffar en inspelningskonflikt medans du tittar på TV så kommer det upp en ruta någon minut innan som ger dig lite alternativ tex att byta kanal eller avbryta en kommande inspelning.



#123

Postad 05 juli 2016 - 18:44

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Testade nu att timeshifta när jag har pausat och då timeshiftar den inte utan man kan då köra i slowmotion med olika hastigheter.



#124

Postad 05 juli 2016 - 18:48

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Går det även spela upp i lite högre hastighet med ljud så man kan se nyheter där de pratar extrem långsamt i "vanlig" hastighet?


Pratade idag med CD support i ett annat ärende passade då på att fråga ang. bla #1. Enligt dem så finns det ingen begränsning på hur många program det går att spela in parallellt när de ligger på samma transponder.
 
@RR Skulle du kunna tänka dig att testa spela in tex TV4 HD och sedan SVT 1 HD, SVT 2 HD och TV12 HD samtidigt för att se om det fungerar eller vilket meddelande som man får?
 
Orkar du får du gärna även kolla vad som händer om en tuner är upptagen och man sedan spelar in 3 program på samma kanal direkt efter varandra?


#125

Postad 05 juli 2016 - 18:59

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

 

Går det även spela upp i lite högre hastighet med ljud så man kan se nyheter där de pratar extrem långsamt i "vanlig" hastighet?


Pratade idag med CD support i ett annat ärende passade då på att fråga ang. bla #1. Enligt dem så finns det ingen begränsning på hur många program det går att spela in parallellt när de ligger på samma transponder.
 
@RR Skulle du kunna tänka dig att testa spela in tex TV4 HD och sedan SVT 1 HD, SVT 2 HD och TV12 HD samtidigt för att se om det fungerar eller vilket meddelande som man får?
 
Orkar du får du gärna även kolla vad som händer om en tuner är upptagen och man sedan spelar in 3 program på samma kanal direkt efter varandra?

 

Du kan spela upp med hastighet 1,5 och samtidig ha ljud.

 

Testade att sätta inspelning på SVT1 HD, SVT2 HD samt TV12 HD och då kommer det upp ett meddelande om konflikt, desamma om jag byter ut TV12 HD mot TV4 HD.

 

Ang infon du fått från support så har det aldrig gått att gör det på någon av CD's PVR-boxar vad jag vet.

Jag har haft Sagemcom 250 gig, ADB-boxen samt denna box.


Redigerat av R-R, 05 juli 2016 - 19:02.


#126

Postad 05 juli 2016 - 20:24

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen! Var rädd för det, erfarna användarna brukar ofta veta bättre än supporten :-)



#127

Postad 09 juli 2016 - 12:14

boa16
  • boa16
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Undrar on det stämmer kundtjänst sa att man kunde köpa den nya boxen kaon utan hårddisk för 999kr och koppla in en egen usb hårddisk och på så vis kunna spela in en kanal och titta på en annan. Stämmer verkligen det någon som prövat? Blev uppringd i förra veckan av Canal digital men då jag satt i bilen på väg till Göteborg så kunde jag ej prata så mycket men blev erbjuden att köpa kaon med 1tb hårddisk för 1595kr men när jag hörde av mig till kundtjänst angående detta så visste dom inget om detta och jag skulle få betala betydligt mer om jag ville ha en sådan box med hårddisk. Vet inte varför dom ringer upp och vill sälja för ett pris och sen är det ett helt annat pris om man ringer angående detta.


Redigerat av boa16, 09 juli 2016 - 13:13.


#128

Postad 17 juli 2016 - 11:18

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Såg att 4k upplösningar finns under godkända upplösningar i menyn men dom går inte att välja fast man har en 4k tv. Undra om nåt är på gång. Skulle va najs och menyerna mindre och få mer plats på skärmen.
Bimden blir väl inte bättre när den får skala om men just menyerna lär bli mindre.

#129

Postad 17 juli 2016 - 15:40

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Har boxen HDMI 2.0 annars lär inte 4K bli jättefränt med 30 Hz ...

#130

Postad 17 juli 2016 - 15:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Vet inte om den har 2.0. Reagerade bara på att upplösningar fanns där men gick inte att välja

#131

Postad 17 juli 2016 - 17:09

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Kan man koppla till en USB-hårddisk till denna Box och lagra inspelade program där?

#132

Postad 17 juli 2016 - 20:55

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Kan man koppla till en USB-hårddisk till denna Box och lagra inspelade program där?

 

Ja, det fungerar bra. Jag har kopplat en Lacie 1 TB USB 3.0 disk som enbart tar ström via USB och det fungerar ypperligt.



#133

Postad 18 juli 2016 - 05:55

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Tack för svar, det är 1 TB som är max tror du?

#134

Postad 18 juli 2016 - 08:10

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Tack för svar, det är 1 TB som är max tror du?

4 TB.

Prøvde med en 5 TB og den ble formatert til 4 TB :-)



#135

Postad 02 augusti 2016 - 10:27

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Frågor om HD-box Smart som tvilling men utan egen parabolanslutning.

 

Jag har den äldre 500GB boxen sedan några år och är väldigt nöjd med nästan allt inklusive den nya appen Go. Funderar nu på att skaffa ett tvillingabonnemang för att undvika intressekonflikter när det gäller att titta på inspelade program.

Jag kan inte dra parabolkablar också till tvillingen utan tänker mig att koppla Smartboxen till den parabolanslutna boxen via mitt lokala nät och utnyttja Follow Me. Smartboxen kommer dessutom att vara ansluten också till marknätet via befintlig takantenn.

 

Några frågeställningar som jag inte tycker mig ha sett svar på i dokumentationen:

 

1. Man kan tydligen titta på två inspelade program samtidigt men gäller det också att man kan titta på två program samtidigt som är under pågående inspelning?

2. Om man på huvudenheten tittar på ett pågående eller tidigare inspelat program, kan man då starta upp en ny inspelning från tvillingboxen och börja titta på det?

3. Kan man pausa och snabbspola från tvillingboxen p.s.s. som på huvudenheten?

4. Kan jag spela in program från marknätet en eventuellt ansluten disk?

5. Andra fördelar med att också ha en lokal disk trots att direkt parabolanslutning saknas?

 

Andra ev. begränsningar i Follow Me-funktionen med min konfiguration?



#136

Postad 05 augusti 2016 - 10:45

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Min tanke ovan (#135) visade sig inte vara genomförbar eftersom HD Smart box inte är kompatibel med boxen HD On Demand (Vita boxen) som inte längre finns i sortimentet. Den nya Smart-boxen kan bara använda Follow Me mot en annan Smart box!! Så om man redan har den utmärkta PVR 5720 och vill använda Follow Me idag så får man köpa två Smart boxar vilken känns tveksamt och surt. 



#137

Postad 05 augusti 2016 - 23:09

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Fick min nya box idag men fjärren beter sig väldigt konstigt. Känns som man ibland måste trycka flera gånger för att den ska ta knapptryckningarna. Tex kanalbyte med sifferknapparna går jättesegt men bläddrar jag med +&- knapparna går det bra. Samma sak om jag går in i menyerna, händer ingenting ibland.
Det är nog inte fjärren i sig då den funkar bra mot min gamla ADB och ADB fjärren beter sig likadant mot nya boxen.

Edit:
Har testat lite mer och om man gör dubbeltryck i menyerna funkar det bättre men så ska den väl inte fungera ?

Får slå supporten en signal, kanske fått ett måndags ex.

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 06 augusti 2016 - 09:51.


#138

Postad 08 augusti 2016 - 23:28

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Är det sant att canal digital har kommit ut med en ny box där man fortfarande måste välja mellan 1080i och 720p

Växlar det inte automatisk eller går det inte att välja 1080p?

Detta innebär att man måste ställa den i 720p om man inte vill omvandla SVT kanalerna från 720p till 1080i

 

Läste denna texten under "ordlista" i manualen jag hittade på deras hemsida

När skall Canal Digital anställa någon med kompetens eller hyra in en konsult?

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2016-08-09 kl. 00.23.44.png   148,85K   13 Antal nerladdningar



#139

Postad 08 augusti 2016 - 23:47

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Är det sant att canal digital har kommit ut med en ny box där man fortfarande måste välja mellan 1080i och 720p
Växlar det inte automatisk eller går det inte att välja 1080p?
Detta innebär att man måste ställa den i 720p om man inte vill omvandla SVT kanalerna från 720p till 1080i

Läste denna texten under "ordlista" i manualen jag hittade på deras hemsida
När skall Canal Digital anställa någon med kompetens eller hyra in en konsult?

Skärmavbild 2016-08-09 kl. 00.23.44.png


Nädä. Jag har boxen och jag kör 1080p. Inga konstigheter med det. Funkar klockrent :)

#140

Postad 08 augusti 2016 - 23:56

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Nädä. Jag har boxen och jag kör 1080p. Inga konstigheter med det. Funkar klockrent :)

 

 

Men det var ju för väl :)

Har beställt boxen och gick in på deras hemsida och där fann jag under teknisk information 
Upplösning HD 1280X720P/1920X1080

Sedan när jag läste i manualen så såg jag det som jag tog en screenshot på ovan.
Då är det den som skriver manualerna och som ligger efter i utvecklingen nu ;)


Bifogad fil  Skärmavbild 2016-08-09 kl. 00.53.07.png   389,59K   3 Antal nerladdningar



#141

Postad 09 augusti 2016 - 09:46

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Här ser man boxens inställning och sen visad upplösning när jag trycker på info knappen på TV:n. :)

Bifogad fil(er)



#142

Postad 09 augusti 2016 - 20:56

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Fick min nya box idag men fjärren beter sig väldigt konstigt. Känns som man ibland måste trycka flera gånger för att den ska ta knapptryckningarna. Tex kanalbyte med sifferknapparna går jättesegt men bläddrar jag med +&- knapparna går det bra. Samma sak om jag går in i menyerna, händer ingenting ibland.
Det är nog inte fjärren i sig då den funkar bra mot min gamla ADB och ADB fjärren beter sig likadant mot nya boxen.

Edit:
Har testat lite mer och om man gör dubbeltryck i menyerna funkar det bättre men så ska den väl inte fungera ?

Får slå supporten en signal, kanske fått ett måndags ex.

Bytt power supply men det hjälpte som förväntat inte så nu är en ny box på väg.
Tycker den blir väldigt varm ovanpå, hur känns era boxar ?

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 09 augusti 2016 - 20:57.


#143

Postad 09 augusti 2016 - 23:47

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Bytt power supply men det hjälpte som förväntat inte så nu är en ny box på väg.
Tycker den blir väldigt varm ovanpå, hur känns era boxar ?


Våran känns lite fisjummen typ. :)

#144

Postad 11 augusti 2016 - 16:54

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Ny box idag. Bättre men inte 100%
Ibland händer inget när man trycker på fjärren, syns ju på boxen att lampan på boxen ej heller blinkar till som den gör normalt.

#145

Postad 11 augusti 2016 - 17:03

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

.


Redigerat av Unregistered0ad535b7, 11 augusti 2016 - 17:18.


#146

Postad 11 augusti 2016 - 17:03

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Nåt som kan störa ut signalen?

#147

Postad 11 augusti 2016 - 17:05

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Tror inte det. Gamla ADB boxen funkar bra. Spelar ingen roll om jag sitter 2,5 m ifrån eller alldeles intill.

#148

Postad 11 augusti 2016 - 17:09

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Tänkte mest om det skulle vara ett vanligt fel skulle nog fler prata om det men jag har inte hört eller läst att nån har haft problem därav tänkte jag om nåt kan störa ut signalen.

Testat fjärren från gamla boxen mot den nya och tvärtom om det nu va liknande fjärr.

Redigerat av Turbo-Danne, 11 augusti 2016 - 17:11.


#149

Postad 11 augusti 2016 - 17:17

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jo den beter sig likadant med gamla fjärren och nya fjärren funkar bra på gamla boxen. Den här är bättre men ibland måste man trycka 2 eller flera ggr innan det tar, precis som om boxen inte reagerar. Det konstiga är att om jag trycker i snabb följd funkar det bättre.



#150

Postad 11 augusti 2016 - 17:21

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Ok. Nä skummt. Har inga andra idéer då man inte har läst om liknande. :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.