Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV via fiber

47 svar till detta ämne fibertv
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 februari 2016 - 09:12

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Hej

Skall hjälpa min far som köpt en nybyggd lägenhet. I denna finns det inga antennuttag, det finns bara nätverksuttag. Det är indraget fiber och finns en portal där man kan välja paket med bredband och TV från en rad leverantörer så som Comhem, boxer, bredbandsbolaget, Bahnhof mfl.

Hur fungerar TV via fiber nu för tiden? Är det så smart man kan koppla ni nätverkskabeln i TVn (skall köpa ny TV) och man då får kanalerna detta hållet? Eller är det fortfarande att man får en box från vem man nu väljer så man måste koppla in nätverkskabeln till denna och sedan med hdmi till TVn. Dvs man måste då välja källa på TV och ta fram fjärren till boxen för att byta kanaler istället för bara ha TVns fjärr. Måste man ju ha en box vid varje TV också vilket jag antar de säkert tar extra betalt för.

 

Alternativet är väl i så fall fixa boxer via marksänt och bara sätta en liten bordsantenn vid fönstret.



#2

Postad 08 februari 2016 - 09:24

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Du måste ha en box från leverantören och det stämmer att det blir en box per TV.

#3

Postad 08 februari 2016 - 09:39

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

känns lite trisst, de borde ha kommit överens om någon standard kan man tycka.



#4

Postad 08 februari 2016 - 14:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Du kan sätta nätverkskabeln direkt i TVn och sedan kunna streama via de appar som eventuellt finns i Smart-TV-gränssnittet. Om någon av dessa tillåter live-stream av TV är dock osäkert. Magine TV ett exempel på en tjänst som kan finnas i vissa modeller. Alternativt streamar man Magine via tex Chromecast. Med detta vill jag ha sagt att man måste inte ha ett IPTV-abb med extern box för att se på live-TV via internet.



#5

Postad 08 februari 2016 - 14:27

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Japp att köra med alla appar som finns i TV kommer ju funka med ja det är ju inte riktigt samma som se TV kanalerna



#6

Postad 08 februari 2016 - 14:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Japp att köra med alla appar som finns i TV kommer ju funka med ja det är ju inte riktigt samma som se TV kanalerna

Det beror på vilken app. Som jag skrev så finns det t ex Magine som är en app för live-kanaler.



#7

Postad 08 februari 2016 - 14:48

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Ok så har man Magine som app, vet du fabrikat av TV? så är det en app som köra alla TV kanaler så som svt1,2, TV4 mfl



#8

Postad 08 februari 2016 - 14:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ok så har man Magine som app, vet du fabrikat av TV? så är det en app som köra alla TV kanaler så som svt1,2, TV4 mfl

Finns till Samsung. Nej, de har inte alla kanaler, men många.

Kolla här vad de har:

https://magine.com

TV 4 har sin egen app och beroende på plattform så finns deras kanaler live i den.


Redigerat av agpath, 08 februari 2016 - 14:50.


#9

Postad 08 februari 2016 - 14:51

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

tyvärr inte hittat någon tv kanal som har sin egen app, tex SVT play mm, verkar som de alla tog beslut för några år sedan sluta göra appar för TV apparater, finns ju till Apple-TV



#10

Postad 08 februari 2016 - 14:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

tyvärr inte hittat någon tv kanal som har sin egen app, tex SVT play mm, verkar som de alla tog beslut för några år sedan sluta göra appar för TV apparater, finns ju till Apple-TV

SVT finns till mobil, Apple TV samt ingår i Magine, där de är fria och inte behöver ett abb. Magine är deock den enda app som sänder SVT live.



#11

Postad 08 februari 2016 - 15:38

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Gör det enkelt för din far och köp riktiga tv-kanaler.

Antar att han är äldre då du hjälper honom med detta.

 

Gör det enkelt.



#12

Postad 08 februari 2016 - 15:45

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

precis skall vara enkelt, därav jag helst skulle slippa att han får ha en extern box så måste ha flera fjärrar. Men han nöjer sig med fria kanalerna så enklaste då är nog bara köra fiber separat och skippa TV kanaler och sätta en snygg bordsantenn i fönstret så får man in de fria kanalerna och använder bara tvns fjärr för att kolla på TV



#13

Postad 08 februari 2016 - 16:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Gör det enkelt för din far och köp riktiga tv-kanaler.

Antar att han är äldre då du hjälper honom med detta.

 

Gör det enkelt.

Lagom så enkelt om IPTV är det enda alternativet. Boxer med inbyggd mottagare, men om det inte går utan att behöva meka med egen antenn?



#14

Postad 08 februari 2016 - 16:16

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

SVT finns till mobil, Apple TV samt ingår i Magine, där de är fria och inte behöver ett abb. Magine är deock den enda app som sänder SVT live.

 

Alla SVTs kanaler kan du se live direkt i deras egen app, behövs inget Magine.


Redigerat av ekon, 08 februari 2016 - 16:16.


#15

Postad 08 februari 2016 - 16:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Alla SVTs kanaler kan du se live direkt i deras egen app, behövs inget Magine.

Det kan man via mobil, men jag tror inte att det funkar om man Chromecastar tex, av rättighetsskäl. Åtminstone inte för alla program.



#16

Postad 08 februari 2016 - 16:24

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Det funkar även direkt via webbläsaren på en PC. Om det fungerar via Chromecast vet jag inte då jag inte äger någon.



#17

Postad 08 februari 2016 - 16:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det funkar även direkt via webbläsaren på en PC. Om det fungerar via Chromecast vet jag inte då jag inte äger någon.

Jag rörde till det lite. Enligt SVT Support så funkar live via Cast och Airplay, men det funkar inte på den inbyggda appen i Apple TV.



#18

Postad 08 februari 2016 - 19:02

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Egentligen är det inte så krångligt. Sått en box till kanalerna. Visa din far att en knapp räcker att sätta på tvn. Sedan kan han styra allting med dosan till boxen. Gjorde så själv till min mor, höjde volymen på tvn till den volym hon tyckte var högt, sen fick hon styra volymen med boxens dosa.

#19

Postad 08 februari 2016 - 22:32

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Den där Tivo man får med comhem fungerar det med bara boxens fjärr iaf.

Dock så kostar det en slant och mycket andra knappar osv på fjärren.

 

Räcker det med de fria kanalerna är ju boxer toppen om tvn har inbyggd mottagare.

Enklare än så blir det ju knappast.



#20

Postad 09 februari 2016 - 09:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Den där Tivo man får med comhem fungerar det med bara boxens fjärr iaf.

Dock så kostar det en slant och mycket andra knappar osv på fjärren.

 

Räcker det med de fria kanalerna är ju boxer toppen om tvn har inbyggd mottagare.

Enklare än så blir det ju knappast.

Om du läser första inlägget så framgår det att lägenheten endast har ethernet-uttag. Då kan du inte ha en Tivo eller Boxer.



#21

Postad 09 februari 2016 - 09:38

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

jupp endast nätverksuttag men ja det funkar ju med en liten bordsantenn då finns fönster precis där TV skall stå



#22

Postad 09 februari 2016 - 10:56

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Om du läser första inlägget så framgår det att lägenheten endast har ethernet-uttag. Då kan du inte ha en Tivo eller Boxer.

Sluta upp med okunnigheten.

 

Går ypperligt att få både boxer och comhem genom LAN om de finns som leverantörer i nätet.

 

Mvh



#23

Postad 09 februari 2016 - 11:05

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

ok så det går få boxer genom lan? men utan deras box? dvs bara koppla nätverkskabeln till TV och ställa in och sedan använda tvns fjärr?



#24

Postad 09 februari 2016 - 11:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

ok så det går få boxer genom lan? men utan deras box? dvs bara koppla nätverkskabeln till TV och ställa in och sedan använda tvns fjärr?

Nej, du måste ha en box från Boxer om du kör via fibern. Kör du med bordsantenn så slipper du den.



#25

Postad 09 februari 2016 - 11:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Sluta upp med okunnigheten.

 

Går ypperligt att få både boxer och comhem genom LAN om de finns som leverantörer i nätet.

 

Mvh

Jag är den minst okunniga som du kan hitta i detta ämne. Läs återigen det första inlägget! Du kan INTE koppla in en ethernet-kabel i din TV och få IPTV. Det krävs en box för detta mellan vägg och TV. Inlägget handlar om hurvida det finns en lösning till att kunna få TV via ethernet direkt i TVn.

Självklart vet vi att det finns en hel rad leverantörer av IPTV.



#26

Postad 09 februari 2016 - 12:00

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag är den minst okunniga som du kan hitta i detta ämne. Läs återigen det första inlägget! Du kan INTE koppla in en ethernet-kabel i din TV och få IPTV. Det krävs en box för detta mellan vägg och TV. Inlägget handlar om hurvida det finns en lösning till att kunna få TV via ethernet direkt i TVn.

Självklart vet vi att det finns en hel rad leverantörer av IPTV.

Jag har aldrig skrivit något om att man inte behövde box.

Problem med både språket och övriga kunskaper.

 

Såhär skrev du "Om du läser första inlägget så framgår det att lägenheten endast har ethernet-uttag. Då kan du inte ha en Tivo eller Boxer."

 

Ditt påstående är helt felaktigt.

 

Och för Lord_S föreslår jag en bordsantenn med boxer om utbudet genom det är gott nog.

 

MVH



#27

Postad 09 februari 2016 - 12:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jag förmodar att Lord_S har kollat upp om det ingår en enkel iptv-box med grundkanalerna i lägenhetsköpet.



#28

Postad 09 februari 2016 - 13:50

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

japp, det ingår ingen box. Man har en portal där man kan välja av en rad leverantörer.

Men jag tror vi har rett ut att det inte finns någon standard idag få TV från nätverk utan det är en box man måste ha. Så lösningen blir då bordsantenn för

att få in de fria kanalerna.



#29

Postad 09 februari 2016 - 13:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har aldrig skrivit något om att man inte behövde box.

Problem med både språket och övriga kunskaper.

 

Såhär skrev du "Om du läser första inlägget så framgår det att lägenheten endast har ethernet-uttag. Då kan du inte ha en Tivo eller Boxer."

 

Ditt påstående är helt felaktigt.

 

Och för Lord_S föreslår jag en bordsantenn med boxer om utbudet genom det är gott nog.

 

MVH

Minsann, jag hade ingen aning om att Tivo-boxen stöder både DVB-C och IPTV. Jag vet också att Boxer har IPTV.

Självklart syftade jag på att du inte kan få DVB-C eller DVB-T direkt in i TVn från ett ethernet-uttag.

Over and out.



#30

Postad 21 december 2016 - 22:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Måste skaffa iptv nästa år och förstår att det fortfarande är så pass retarderat som dtv att man behöver en box vid varje tv, måste jag även vid IP tv hade 2 abonnemang då? Det vill jag ju inte, så mycket ser vi inte på tv i en familj på 2 så att vi ser var sin kanal samtidigt.

Hur gör man enklast att han iptv på iaf 2 tv och byta vilken som ska visa smidigt? Skulle ju vara guld att slippa köpa en lös box extra för säkert ett par tusen för att leverantörerna är snåla. Och sen byta program kort endast (om iptv funkar så)

Kan jag nyttja mitt nätverkhemma för tv, eller måste man dra en separat kabel ifrån nåt speciellt Jack? (Har fördraget ethernet i varje rum) och rummen med tv kommer såklart nyttja nätverket via kabel också. Kommer switchas efter jacket. För att få fler uttag.

Update: Har fiber* påverkar iptv min ping? Isf är det ju ett stort problem om jag får sämre ping när sambon kollar tv och jag ska spela. Kan ju leda till skillsmässa 😉

Redigerat av SKIBBE, 21 december 2016 - 23:12.


#31

Postad 22 december 2016 - 00:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Skibbe,

Nästan alla dina frågor är beroende av vilken operatör det gäller

#32

Postad 22 december 2016 - 00:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Skibbe,

Nästan alla dina frågor är beroende av vilken operatör det gäller

Okey, såpss. Kikade för några veckor sedan på Bredbandsbolaget, då dom hade de "normala" kanalerna och några i HD för 180kr/månaden. Har Bahnhof som internet leverantör, men deras tv utbud sög/fanns inget.

Redigerat av SKIBBE, 22 december 2016 - 00:31.


#33

Postad 22 december 2016 - 11:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Okey, såpss. Kikade för några veckor sedan på Bredbandsbolaget, då dom hade de "normala" kanalerna och några i HD för 180kr/månaden. Har Bahnhof som internet leverantör, men deras tv utbud sög/fanns inget.

Magine på Apple TV 4 är ett alternativ. Man kan titta på 2 olika apparater samtidigt men inte samma kanal. Fördelen är att man kan titta på live-tv på vilken plattform som helst. TV, mobil, platta, dator.

720p på det mesta. Sen jag skaffade Magine-appen, där alla SVTs kanaler ingår i HD (Barnkanalen går inte ens att få i HD via marknätet) samt kompletterade med Kids-paketet (7 st barnkanaler för 59 kr/mån), så har vi inte ens haft igång vanlig marksänd TV utan sköter allt via Apple TV. Tillsammans med SVT Play för att se sådant man missat har jag egentligen inget mer TV-behov (har Netflix, Viaplay, HBO och TV4 Play också som appar).



#34

Postad 22 december 2016 - 13:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Magine på Apple TV 4 är ett alternativ. Man kan titta på 2 olika apparater samtidigt men inte samma kanal. Fördelen är att man kan titta på live-tv på vilken plattform som helst. TV, mobil, platta, dator.
720p på det mesta. Sen jag skaffade Magine-appen, där alla SVTs kanaler ingår i HD (Barnkanalen går inte ens att få i HD via marknätet) samt kompletterade med Kids-paketet (7 st barnkanaler för 59 kr/mån), så har vi inte ens haft igång vanlig marksänd TV utan sköter allt via Apple TV. Tillsammans med SVT Play för att se sådant man missat har jag egentligen inget mer TV-behov (har Netflix, Viaplay, HBO och TV4 Play också som appar).

Magine hade typ Inga av de kanalerna tjejen kollar på. Tv3/tv4/5an/12an/7an t.ex så inget alternativ tyvärr.

#35

Postad 23 december 2016 - 06:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Om man mest ser egna produktioner och sånt så funkar det att se på Play där med och de funkar på alla plattformar med.

Själv föredrar jag nån form av öppen Linuxbox eller dator med t.ex. TVheadend på så funkar det att streama till alla plattformar med och allt i samma app.

Det kunde jag göra redan för 10 år sen.


Redigerat av Leatherface, 23 december 2016 - 07:01.


#36

Postad 23 december 2016 - 07:30

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag har Comhem och med deras APP comhem play kan jag spegla hela mitt utbud på en platta och appen har stöd för både chromecast och Apple TV så det är kanon vi har 5 TV med en Apple Tv till varje så det är bara att " ta med " sig kanalerna till det rum man ska till. Går även att stream var man vill inom Sverige.
Det finns några begränsningar i vad man kan streama, kanal 10, Mezzo, och Cmore går inte och inte heller alla möjliga utländska minoritetskanaler. Men alla andra kanaler inkl viasats alla kanaler funkar.

Oftast så är IP-TV kort löst det är boxens Box-id som är " öppet " för det utbud man har.

#37

Postad 23 december 2016 - 07:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Kan man se innehållet i Australien då som jag kan med min lösning?

Och med min lösning finns ingen begränsning på vad man kan se heller.

I ditt fall hade du kunnat se vilken kanal du ville på alla 5 apparater.

Men visst lite pill att få till allt såklart som kanske inte är för alla.


Redigerat av Leatherface, 23 december 2016 - 07:53.


#38

Postad 23 december 2016 - 08:17

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Nej jag kan inte se i Australien, men jag nämnde ett alternativ som inte kräver någonting mer än inloggning en gång med kundnummer och lösenord.

Annars så kan man ju även slippa dator och Linuxbox, iaf till Samsung och LG finns det " ful appar " med IP-TV från " leverantörer " från ex Balkan.

Men kanske är det bra om pengarna rullar in till dem som har kostnaderna..

Skibbe, en del leverantörer använder en speciell port på en mediagelare och då behövs en separat kabel eller ett separat trådlöst nätverk för IP-TV men då behåller du full bandbredd på " vanliga " internet.

#39

Postad 23 december 2016 - 08:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ja det är ju ett alternativ också men nu pratar jag om egna abbonemang som man betalar för själv.

Fulapparna i sig är det inget fel på då man kan koppla upp dom till Linuxboxar och tvheadend osv med.

 

Antar att du tänker på http://siptv.eu

 

Då det gäller CMore har dom ju sin egen app och där kan du ju streama alla CMore's kanaler + även SVT och TV4's kanaler + allt innehåll då med från dom kanalerna och efter nyår läggs allt TV4 Premium innehåll i CMore Play.


Redigerat av Leatherface, 23 december 2016 - 08:49.


#40

Postad 23 december 2016 - 08:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har man kunskapen kan man ju förstås sätta upp OpenVPN hemma och routa trafiken den vägen så kommer man ju åt alla Playtjänster.



#41

Postad 23 december 2016 - 08:58

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag bara utgick ifrån att det " ful " abonnemang när man talar Linux, sorry.

Angående länken så har jag ingen aning om det är det jag menar, jag har bekanta som har TV så men från vem har jag ingen aning om.

Glada nyheter att TV-4 premium kommer att ingå i C-More play, tycker dock att det är lite surt av C-More att inte låta det ingå i Comhems app det skulle var mycket enklare

#42

Postad 23 december 2016 - 09:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jo det är ju problemet med alla officiella lösningar idag att det ofta är begränsningar och inte får alla kanaler i samma app osv.

Tror faktiskt dom förlorar kunder på det och att dom istället väljer just "fullösningar".



#43

Postad 23 december 2016 - 09:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Kan ju tycka egentligen man kan överge traditionella digitalboxar överhuvudtaget och bara ha en box som tar emot själva signalerna antingen IPTV eller DVB standard och sen kan man köra det genom appar på mediaspelare, tv apparater, datorer, plattor osv. Liknande den lösningen jag har alltså.

Skulle vara mycket smidigare och istället för tvillingkort så tillåter man X antal enheter samtidigt ungefär som på Playtjänsterna. Playtjänster skulle kunna vara integrerat i samma app med.

Skulle väl kanske bli nästan som Comhems app.

Fast egentligen borde det ju inte vara nån begränsning överhuvudtaget sålänge det är i det egna hemmet.


Redigerat av Leatherface, 23 december 2016 - 09:36.


#44

Postad 23 december 2016 - 19:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Jag bara utgick ifrån att det " ful " abonnemang när man talar Linux, sorry.

Angående länken så har jag ingen aning om det är det jag menar, jag har bekanta som har TV så men från vem har jag ingen aning om.

Glada nyheter att TV-4 premium kommer att ingå i C-More play, tycker dock att det är lite surt av C-More att inte låta det ingå i Comhems app det skulle var mycket enklare

C More och TV4 är två olika företag, så det är hos Comhem eller TV 4 som bromsar.



#45

Postad 23 december 2016 - 21:31

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

C More och TV4 är två olika företag, så det är hos Comhem eller TV 4 som bromsar.


Det vet jag och om du läser inlägg 36 så kanske du sambandet, jag tycker det är surt att Cmore inte finns i Comhem Play, TV4 gruppens kanaler finns där.

#46

Postad 24 december 2016 - 14:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det är väl samma med Viasats Film och Sport kanaler?

Dom vill nog inte släppa dom kanalerna utanför deras egen app helt enkelt.



#47

Postad 24 december 2016 - 18:01

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Nej, viasat's filmer och sport funkar i appen

#48

Postad 26 december 2016 - 18:24

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Svärföräldrarna har Sappa via fiber som väl inne i huset modulernas om till digital tv. Det verkar bli DVB-C alt DVB-T2. CA modul med kort funkar rakt av i TVn. Kan tycka att de fått ihop en smidig lösning. Inga IP-boxar modell 1999.

Kanske fler med den lösningen, Comhem?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.