Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur många vänner har ni ?

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 05 april 2012 - 18:49

AlbertMwugabi
  • AlbertMwugabi
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 1
Har väl 2 riktigt bra och nära vänner skulle jag vilja säga, där jag och den andra personen litar och respekterar den andre till 100%. Dock är detta avståndsvänner man mött via nätet men ändå träffats ganska många gånger. En av vännerna brukar jag ta en fika eller promenad med och då prata om allt mellan himmel och jord, även lite djupare och mer personliga saker. Fast vi pratar väldigt sällan utöver det. Men nån gång då och då brukar nån av oss ringa eller sms den andre och vi styr upp något.

Sen har man kanske 15-25 personer som man pratar och spelar datorspel med nästan dagligen på Teamspeak, man vet vilka dom är, känner dom inte så jätte bra, träffas sällan och det märks när man blir få kvar i Teamspeak, det blir helt tyst, ingen som vet vad man kan prata om.

Har tyvärr råkat ut för en del vänner som man trodde man kunde lita på, men när det väl gällde så gick personerna under jorden, såna är inte värda att kallas vänner. ;)

#102

Postad 05 april 2012 - 20:00

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Känner igen det där, men man får många vänner genom livet, bara man bjuder på sig själv lite med :)

#103

Postad 22 april 2012 - 17:42

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Glöm det där med att bjuda på sig själv! Nu har det gått till den gräns, att jag kommer be alla mina vänner eller rättare sagt icke vänner att dra åt ****! Det ända de vill ha är hjälp. När jag behöver hjälp så är det ingen som ställer upp tillbaka! Vänner är heltenkelt inget som jag vill ha längre, efter de här erfarenheterna. Dessutom har jag vänner som sagt jag kommer över ikväll, och inte kommit. Detta har ej varit engångs företeleser, utan gång på gång samma sak. Jag har gjort kaffe och de har inte kommit. Så kul eller inte. Ibland känner jag för att ta mitt baseboll trä, och bara slå sönder allt jag äger och har. Och bara dra från allt och alla! :(

#104

Postad 24 april 2012 - 18:42

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 1

Glöm det där med att bjuda på sig själv! Nu har det gått till den gräns, att jag kommer be alla mina vänner eller rättare sagt icke vänner att dra åt ****! Det ända de vill ha är hjälp. När jag behöver hjälp så är det ingen som ställer upp tillbaka! Vänner är heltenkelt inget som jag vill ha längre, efter de här erfarenheterna. Dessutom har jag vänner som sagt jag kommer över ikväll, och inte kommit. Detta har ej varit engångs företeleser, utan gång på gång samma sak. Jag har gjort kaffe och de har inte kommit. Så kul eller inte. Ibland känner jag för att ta mitt baseboll trä, och bara slå sönder allt jag äger och har. Och bara dra från allt och alla! :(

Vilka douchebags till vänner, såna kan man ta och skippa är ändå inga riktiga vänner.
Riktiga vänner dom växer inte på träd.

#105

Postad 28 april 2012 - 09:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jag har haft jätte stora umgängen och väldigt små under olika perioder i mitt liv.
som barn så var jag väldigt ensam och hade i stort sätt inga riktiga vänner för en jag kom upp i ca 12-13 års åldern.

Då fick jag en vän, som också har betytt mycket för mig, vi har alltid funnits där för varandra sedan dess, i alla väder och motgångar så kan man luta sig mot varandra :) Vi har haft så otroligt mycket kul genom livet, tills han för 3 år sedan träffade en Tjej och flyttade till USA, vi hörs inte så ofta idag...
Men det gör inte så mycket, vi vet båda två att den andra finns där och närvi hörs så är det som att vi pratade igår, vi känner varandra utan och innan !
Han är en RIKTIG vän !

Där efter jag fyllt ca 15-16 så började jag få ett umgänge, umgicks med ganska mycket människor faktiskt...
Men Umgänge som sagt, ganska ytliga "kompiusrelationer" där det mest handlar om att förnöja sig själv, men det har ju sin charm det med :)

17år, och börjar gymnasiet !
Träffar då omdelbart en person jag känner är vettig, en mycket intligent, vänlig och ödmjuk person som nog är den person i världen som jag litar mest på.
Genom go kille som jag umgåtts mycket med sedan dess, det är alltid lika underbart att umgås med honom och Ge och Ta!
Disskutera om saker, allt mellan himmel och jord ! Och vi har så väldigt lika värderingar... vi bla. fjällvandrar och seglar och gillar båda att vara ute i naturen. men är på många sätt samtidigt så otroligt olika !
Häftigt :)

Jag börjar även att umgås med en av tjejerna som gått i min klass hela grundskolan, det visar sig att vi har mer gemensamt än vad vi någonsin har fattat tidigare! (När dom glamla grupperingarna inom klassen och allt löjligt därikring inte längre hade något värde!)
Och vi är sedan dess mycket goda vänner som umgås regelbundet och kan prata om allt från stort till smått,
Gissa vem som fått äta mycket av kvinnobekummer m.m. ;)
Haha men det är ju samtidigt det omvända, våra snack brukar kunna bli väldigt privara och det är grymt att känna någon så väl, man vet vad hon tänker redan innan hon sagt något, och DET är inte vanligt att man kan göra hos tjejer.
Men har man umgåtts i 6år och då nästan daglig basis så...

Dom båda är RIKTIGA vänner !



19år och ska börja sista året i gymnasiet... det är sommar (en av dom grymmaste och bästa i mitt liv !)
Har ett tag umgåtts med ganska mycket folk i min närvaro, sedan slutet av grundskolan har jag ständigt varit "mitt i smeten"!
Men några strul här, någon som flyttar där och han vill inte bo där osv.... och Vipps så hade "smeten" krympt drastiskt i storlek... :)
En del ville man inte umgås med längre, en del ville inte umgås med mig längre, andra hade hamnat för långt bort för att det "ytliga umgänges bandet" skulle hålla osv...

Men träffar i samma veva två st personer.
Varav en av dom varit i min umgänger krets att bra tag, men liksom "på andra sidan diket" (eller hur man ska säga...) och aldrig har vi riktigt kommit i kontakt så mycket med varandra.
Men han visade sig ju vara en jävla grym snubbe !!!
Vet inte så mycket mer jag kan skriva, än att han ger så otroligt mycket av att umgås med och är en av dom roligaste och mest givande att sitta och chata med!
Och vi umgås väldigt mycket och bla tränar ihopp 3-4gr/ veckan, vi fjällvandrar hio tillsammans med den andra snubben och seglar osv :)

Den andra var för mig helt ny, nerflyttad från norrland men tydligen från Stockholm skärgård från början och flyttade således ut hit igen.
En mycket ödmjuk, person, men sok vet exakt vad han vill, vem han är och kräver ingenting av någon annat än att acceptera honom som han är.
Han är på många sett en enstöring, men jag gillar honom, han e fullständigt fri på något sätt...
Fri från trycket av samhället att man ska vara på något visst vis, han gör som han vill och är helt nöjd med att det tydligen inte passar in i speciellt många ramar...
Men för dom som känner honom så är han en jäkla toppen kille!
ingen man får för sig att "byta ut" i första taget...

Dom båda är RIKTIGA vänner !

Och här e vi nu, dom jag umgås mest med är dessa underbara personer.
Dom är alla olika på olika sätt....

Hon är den spralliga tjejen som är "mitt i smeten" konstant !
En annan är Dödsmetallare.
En är vegeterian
En annan är enstöringen

Jah... så olika men ändå så jäkla bäst allihoppa !

Ha de gött ! :)

Redigerat av DVD-ai, 28 april 2012 - 09:09.


#106

Postad 07 maj 2012 - 17:18

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Har fått tag i några som är riktiga vänner nu äntligen :)

På söndag drar vi till Belgien :)

#107

Postad 11 maj 2012 - 02:36

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hade du det fint i Belgien? :D

Edit: Jag menar. Hur tror du att det kommer att bli på resan? ;)

Kollade inte datumet så noga :D Det har ju inte varit än :P

Har fått tag i några som är riktiga vänner nu äntligen :)

På söndag drar vi till Belgien :)


Redigerat av Unregistered2141, 11 maj 2012 - 02:37.


#108

Postad 11 maj 2012 - 02:53

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
5 miljarder vänner :D Nej, inte så många här men jag är nöjd ändå :D Brukar mest sitta framför dum-burken i vilket fall :P Förr var man alltid ute och fiskade på somrarna och hade inte tid att sitta inne. Numera ligger jag i hammocken på somrarna i trädgården med en Gambrinus i handen :) Det duger väl även om fiske är roligare. Drog upp en gös på 6kg under ett åskoväder 1999 men sen dess har man nästan bara fått abborre och brax tyvärr :rolleyes: Fisken var mina vänner :wub: och nu sitter man här med sin Krell och blickar ut över staden med dess natt-cyklande brevbärare :rolleyes: Ja, så kan det gå :o ;) :P

Redigerat av Unregistered2141, 11 maj 2012 - 10:47.


#109

Postad 11 maj 2012 - 18:43

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Hade du det fint i Belgien? :D

Edit: Jag menar. Hur tror du att det kommer att bli på resan? ;)

Kollade inte datumet så noga :D Det har ju inte varit än :P


Kommer bli underbart :) Ska åka iväg vid 12 tiden på Söndag, från Vetlanda med bil till Nässjö. Sen vidare med tåg ner mot Belgien via Danmark och Tyskland. Sen är vi framme på Måndag morgon i Bryssel, då ska vi cheka in på hotellet. Sen blir de lite dö tid tills vi drar in o kollar på EU parlamentet. Måste ju se det nångång i livet, och så alla har tjatat om hur det är. Så blir man ju lite nyfiken och vill se själv. Sen är väl tanken o gå ut på stan o se på lite museum osv, samt måste ju spana in om det finns några nattklubbar där. :D Sen drar vi tillbaka till Sverige på Tisdag kväll, och är hemma i Nässjö på Onsdag. Så kommer bli en Nytta/nöjesresa kan man säga.

Återkommer efter resan, med hur det var :)

Mvh

Redigerat av film-fanatiker, 11 maj 2012 - 18:44.


#110

Postad 13 augusti 2012 - 07:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag umgås inte med mina gamla vänner längre. Det blir några gånger per år. Någon träffar jag iaf varje månad.

Jag hinner inte helt enkelt, fru, hund, barn, hus och karriär äter upp väldigt mycket tid. Ska jag sedan hinna med hobbys också så blir det inte mycket tid över för häng. :)

Som tur är mina gamla vänner i liknande situationer så vi har en ömsesidig förståelse.

#111

Postad 13 augusti 2012 - 07:21

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Me:

Postad bild

Men för att vara lite seriös. Har två-tre "gamla" polare som man inte pratar med stup i kvarten för de är i samma situation som jag (hus, barn, fru och tidskrävande intressen) men när vi väl snackar känns det som om det var igår och vi har hur kul som helst.

#112

Postad 12 april 2022 - 15:39

mrhyde82
  • mrhyde82
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

jag har inga kompisar, möjligtvis en som jag kan hälsa på. men det är 8 mils resa dit.,,

 

jag tappade kontakten med alla när jag avtjänade ett straff på 2 år och 8 månader  på rättspsyk.

 

har haft fler kompisar förut men dom har dött.. det är 4 nära vänner som dött p.g.a missbruk sedan 2007


Redigerat av mrhyde82, 12 april 2022 - 15:42.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.