Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nintendo DS *

300 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 juni 2006 - 09:59

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
jag har också en del felande pixlar på min gamla ds . men de brukar försvinna efter ett tag , å sen kommer det en ny på ett annat ställe!

#52

Postad 23 juni 2006 - 10:14

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Jag var allt nere och köpte en DS lite igår. Bytte in min gamla ds och fick lägga 1000 kr emellan så jag "förlorade" väl en hundring på att inte gå till Game men så kan det vara.

Det blev en svart för de vita var slut. Jag lade upp två bilder i galleriet.

Vilket enormt lyft mot den gamla! Skärmarna är ju en dramatisk förbättring, färgerna är mycket bättre och de har större betraktningsvinkel. Nu ser man ju vad som pågår i Metroid Prime.
Lite väger ju mindre vilket är skönare och gör den lättare att greppa.

Jag har inga döda pixlar men Nintendos pixelpolicy är ett föredöme. De byter ut din ds om du stör dig på eventuella trasiga / döda pixlar.

Enda nackdelarna jag märkt är att fingeravtryck syns ganska väl på den svarta utsidan samt att baksidan är så blank att den lätt glider när den ligger mot knät (Metroid prime...).
DS lite är ju ingen ergonomisk dröm direkt men den är definitivt bättre än gamla DS, förmodligen pga att den både är och väger mindre än den gamla modellen.

#53

Postad 23 juni 2006 - 10:42

Unregistered5c4e9411
  • Unregistered5c4e9411
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Fick min NDS Lite idag. ;)
Hade även beställt Castlevania: Dawn of sorrow men den fick jag inte.
Var tvungen att skynda mig till elgiganten å köpa två spel så man har å spela nått.

<{POST_SNAPBACK}>


Jaså va kul! vilken färg valde du och vilka spel?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag valde vit... Fan va snygg den är..
Köpte Bubble bobble Revolution och Phoenix Wright.
Väntar på Castlevania: Dawn of sorrow å kommer att köpa New super mario bros.

#54

Postad 23 juni 2006 - 19:08

NDSLW
  • NDSLW
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej,

Behöver hjälp med att köpa en billig trådlös router så jag kan spela Wifi på min DS utan att ha på datorn.

Har Comhem kabel-tv/bredband/telefoni så routern måste fungera med Comhem.

Funderar på Netgear WGR614 som enligt Nintendowifi skall fungera.

Enligt Nintendowifi så finns Netgear WGR614 i olika versioner - från v.1 till v.6. Hur vet man vilken modell som säljs i butikerna som listas här på Prisjakt/Minhembio?

Tack på förhand...

Edit: Finns det bättre modeller för max 500:- som är kompatibla med DS Wifi så hojta till!

Redigerat av NDSLW, 23 juni 2006 - 23:16.


#55

Postad 24 juni 2006 - 11:41

NDSLW
  • NDSLW
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Får väl köpa en och hoppas på det bästa eftersom ingen har någon feedback... ;)

#56

Postad 24 juni 2006 - 11:43

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Får väl köpa en och hoppas på det bästa eftersom ingen har någon feedback... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag använder Nintendo's egna lilla USB-wifi från datorn, som är kopplad som vanligt med nätverkssladd och hela köret. Funkar prima.

#57

Postad 24 juni 2006 - 16:12

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Nintendo DS är väl bakåtkompatibel med Gameboy och GB-advance?

Isåfall kommer jag in och köper lighten samt Zelda när det släpps i september, även de äldre spelen. ;)

Edit:
Så DS är inte beroende på vart du köper spelen? Alltså, du kan spela alla spel på alla konsoller. Typ Amerikanskköpa spel på svensk enhet osv?

Redigerat av CallMeNobody, 24 juni 2006 - 16:16.


#58

Postad 24 juni 2006 - 17:01

NDSLW
  • NDSLW
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag använder Nintendo's egna lilla USB-wifi från datorn, som är kopplad som vanligt med nätverkssladd och hela köret. Funkar prima.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo MEN då måste man ha på datorn. Jag vill kunna spela på Wifi utan att ha på datorn jämt och då är en trådlös router det enda(?) alternativet.

Så DS är inte beroende på vart du köper spelen? Alltså, du kan spela alla spel på alla konsoller. Typ Amerikanskköpa spel på svensk enhet osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, spelen är regionsfria. Spelar själv det underbara japanska spelet "Osu! Tatakae! Ouendan!" på en DS Lite köpt här i Sverige.

Redigerat av NDSLW, 24 juni 2006 - 17:06.


#59

Postad 25 juni 2006 - 23:24

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Hej,

Behöver hjälp med att köpa en billig trådlös router så jag kan spela Wifi på min DS utan att ha på datorn.

Har Comhem kabel-tv/bredband/telefoni så routern måste fungera med Comhem.

Funderar på Netgear WGR614 som enligt Nintendowifi skall fungera.

Enligt Nintendowifi så finns Netgear WGR614 i olika versioner - från v.1 till v.6. Hur vet man vilken modell som säljs i butikerna som listas här på Prisjakt/Minhembio?

Tack på förhand...

Edit: Finns det bättre modeller för max 500:- som är kompatibla med DS Wifi så hojta till!

<{POST_SNAPBACK}>


Det står på undersidan av routern vilken version det är. Be att få kika på den innan du köper.
Fast köper du på ett ställe med lite omsättning på prylarna ska det ju vara den senaste.

#60

Postad 25 juni 2006 - 23:34

NDSLW
  • NDSLW
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det står på undersidan av routern vilken version det är. Be att få kika på den innan du köper.
Fast köper du på ett ställe med lite omsättning på prylarna ska det ju vara den senaste.

<{POST_SNAPBACK}>


Det blir lite svårt då jag kommer köpa via nätet, sparar på det sättet nästan 400:- (här där jag bor är den nämligen svindyr).

Edit: Stavfel

Redigerat av NDSLW, 26 juni 2006 - 08:37.


#61

Postad 26 juni 2006 - 07:48

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Hur funkar Nintendos garanti och service om man köper en enhet utomlands?
Har de internationell garanti eller måste man skicka tillbaska den till inköpsstället?

#62

Postad 26 juni 2006 - 08:51

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hehe, ovanstående var precis vad jag kom hit för att fråga... ;) Jag funderar på att köpa en DS från eBay där man kan hitta en ny för 950:-

Men som sagt, hur är det med ovanstående bit? Jobbigt om det är den död pixel eller något isåfall? ;)


Vet någon om det är äkta saker man får om man köper spel eller enhet från de som säljer från Hongkong? Finns det enheter som är "pirattillverkade" eller dylikt? :D

#63

Postad 26 juni 2006 - 08:57

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Själv är jag helt insöad på att skaffa denna underbara skapelse... Men en snabb fråga, de är ingen som testat de där "fjärrstyrning" med ens ds på ens htpc. Tar med två länkar som tar upp ämnet.

Länk 1

Länk 2

Skulle va coolt om nån på forumet kunde kolla om de funkade nå bra

#64

Postad 26 juni 2006 - 13:45

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Själv är jag helt insöad på att skaffa denna underbara skapelse... Men en snabb fråga, de är ingen som testat de där "fjärrstyrning" med ens ds på ens htpc. Tar med två länkar som tar upp ämnet.

Länk 1

Länk 2

Skulle va coolt om nån på forumet kunde kolla om de funkade nå bra

<{POST_SNAPBACK}>



Hur får man ner programet till dsen? skulle va ballt att testa, eller måste man ha nån super dator, för det har inte jag

#65

Postad 26 juni 2006 - 15:44

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

Hur funkar Nintendos garanti och service om man köper en enhet utomlands?
Har de internationell garanti eller måste man skicka tillbaska den till inköpsstället?

Mailade och frågade, de lagar endast enheter köpta i skandinavien på garanti.

#66

Postad 26 juni 2006 - 21:39

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Har för mig att man vänder sig av en webbläsare till ds´en. Och via den "loggar in" på ens dator. Och nån superdator behöver du nog inte med tanke på att de är ett enkelt program på din dator som du kör via din trådlösa router. Jag kan ha helt fel, har faktiskt inte satt mig in i de hela...jag har ju ingen ds ännu hehe ;)
Men jag vet att de ska släppas en webbläsare till ds´en. Annars finns de ju andra medel som vi inte ska gå in på här.

#67

Postad 27 juni 2006 - 01:00

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Har för mig att man vänder sig av en webbläsare till ds´en. Och via den "loggar in" på ens dator. Och nån superdator behöver du nog inte med tanke på att de är ett enkelt program på din dator som du kör via din trådlösa router. Jag kan ha helt fel, har faktiskt inte satt mig in i de hela...jag har ju ingen ds ännu hehe ;)
Men jag vet att de ska släppas en webbläsare till ds´en. Annars finns de ju andra medel som vi inte ska gå in på här.

<{POST_SNAPBACK}>



Du vet inte vad programmet heter så man kan köpa den?

#68

Postad 27 juni 2006 - 08:32

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Men progammet ska väl finnas med i länken som jag visade, de är väl bara att dra ner. Tror de ska vara nedzippat.

#69

Postad 27 juni 2006 - 08:40

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hur funkar Nintendos garanti och service om man köper en enhet utomlands?
Har de internationell garanti eller måste man skicka tillbaska den till inköpsstället?

Mailade och frågade, de lagar endast enheter köpta i skandinavien på garanti.

<{POST_SNAPBACK}>


Var det Bergsala du frågade då? Vänder man sig isåfall till dem direkt eller hur gör man? De verkar ju tidigare ha sagt att man måste gå igenom butiken man köpte den från och ej till dem direkt... ? ;)

#70

Postad 27 juni 2006 - 17:52

Unregistereddcda8fb0
  • Unregistereddcda8fb0
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Jag har en ny svart DS-lite på väg från bergsala (pixelgaranti), men då jag starkt funderar på en vit så kanske nån vill köpa min ännu ej öppnade 0-pixel-garanterad svart för 1390 kr? Jag bjuder på eventuel frakt. För de pengarna kan ja köpa en vit så är alla nöjda o glada.

msn: [email protected]

#71

Postad 27 juni 2006 - 18:39

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

Var det Bergsala du frågade då? Vänder man sig isåfall till dem direkt eller hur gör man? De verkar ju tidigare ha sagt att man måste gå igenom butiken man köpte den från och ej till dem direkt... ?


Jag mailade det företaget som sköter servicen åt bergsala, finns nån länk på nintendos svenska sida. Jag blev även kopplad dit när jag försökte ringa.

Jag har en ny svart DS-lite på väg från bergsala (pixelgaranti), men då jag starkt funderar på en vit så kanske nån vill köpa min ännu ej öppnade 0-pixel-garanterad svart för 1390 kr? Jag bjuder på eventuel frakt. För de pengarna kan ja köpa en vit så är alla nöjda o glada.


Kasst med pengar redan nu men annars så hade man nog vart sugen. Men jag väntar nog tills zelda kommer till höst.

#72

Postad 27 juni 2006 - 21:39

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Det står på undersidan av routern vilken version det är. Be att få kika på den innan du köper.
Fast köper du på ett ställe med lite omsättning på prylarna ska det ju vara den senaste.

<{POST_SNAPBACK}>


Det blir lite svårt då jag kommer köpa via nätet, sparar på det sättet nästan 400:- (här där jag bor är den nämligen svindyr).

Edit: Stavfel

<{POST_SNAPBACK}>


Maila och fråga dem du tänker handla av, det lär ju inte vara några problem att få veta vilken version det är.

#73

Postad 28 juni 2006 - 13:32

Unregistereda19cb1e5
  • Unregistereda19cb1e5
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Hej!

En fråga till folket som jämfört den "vanliga" gamla ds med den nya Lite versionen.

Jag äger den gamla men har bara använt den någon timme då jag tycker det är otroligt irriterande med alla speglingar och blänkande från skärmarna. Ungefär som på en gammal bildrörs tv/skärm när det är "fel" ljusförhållanden i rummet.
Min fråga är alltså om det här problemet med speglande skärmar är borta på ds Lite då den ska ha nya ljusstarkare skärmar?

Tack på förhand

/ A

#74

Postad 28 juni 2006 - 14:02

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Hej!

En fråga till folket som jämfört den "vanliga" gamla ds med den nya Lite versionen.

Jag äger den gamla men har bara använt den någon timme då jag tycker det är otroligt irriterande med alla speglingar och blänkande från skärmarna. Ungefär som på en gammal bildrörs tv/skärm när det är "fel" ljusförhållanden i rummet.
Min fråga är alltså om det här problemet med speglande skärmar är borta på ds Lite då den ska ha nya ljusstarkare skärmar?

Tack på förhand

/ A

<{POST_SNAPBACK}>


Risken är större att du blir bländad av ljuset från DS lite än att du ser reflexer på skärmen när du spelar.

#75

Postad 28 juni 2006 - 16:47

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Jag skulle vilka påstå att DS lite går att använda som spegel... jag såg aldrig min spegelbild i den gamla DS-en men jag ser ofta mig själv i lite-skärmarna. Hemsk upplevelse :)

Skämt åsido så uppfattar jag de nya skärmarna som klart blankare än de gamla. Jag kan spegla mig i dem men så fort jag börjar spela så märker jag det inte längre.

#76

Postad 29 juni 2006 - 11:57

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
Var finner man en sådan här?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  DS.JPG   8,69K   100 Antal nerladdningar


#77

Postad 29 juni 2006 - 13:37

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Var finner man en sådan här?

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.play-asia...-j-70-1a51.html


Den vita är out of stock, men dom har den svarta kvar

#78

Postad 29 juni 2006 - 13:48

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Var finner man en sådan här?

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.play-asia...-j-70-1a51.html


Den vita är out of stock, men dom har den svarta kvar

<{POST_SNAPBACK}>


Tack som F*n! Sökte på vad den hette och hittade den på en svensk sida!

#79

Postad 29 juni 2006 - 14:14

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Tack som F*n! Sökte på vad den hette och hittade den på en svensk sida!

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Varsågod :)

#80

Postad 29 juni 2006 - 14:15

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Jag har två av den svarta väskan hemma, har dock inte hunnit öppna någon av dem ännu och kännt på hur de verkar. Hade aldrig en tanke på att köpa en vit väska då den inte lär få behålla sin vita färg speciellt länge. Passade även på att ta hem ett par av Hori's skärmskydd för DS lite men har inte hunnit monterat det ännu heller då jag försöker få ett nytt DS lite pga en låst pixel på den övre skärmen, verkar dock som Nintendos 0-pixel "garanti" inte alls finns kvar längre, har pratat med både Bergsala och EB games om det och enligt ett utskick från Bergsala "en död pixel gör inte konsollen automatiskt trasig". Så mycket för mailet jag fick i början av förra veckan där det stod klart och tydligt på svaret om min fråga om döda pixlar "Finns det en död pixel när DS lite änländer och du köper den med garanti så löser det sig! Du får ett nytt:D"

Känns ganska surt att få ett nej efter att först ha fått ett sådant mail och baserat sitt köp på det!
Jag är tyvärr extremt pedantisk så en låst pixel stör mig väldigt väldigt mycket.

Tog även hem två Airform Pocket Lite http://www.lik-sang....oducts_id=8905 för att ha något att jämföra med men som sagt, har inte hunnit känna på det ännu men jag återkommer när jag vet hur de känns. :)

Edit: Det löste sig! Pratade med en mycket trevlig man från EB games i Borlänge som hade hoppat in tillfälligt i här i Trollhättan och det var inga problem att få den utbytt mot en ny som inte har en enda död / låst pixel vad jag sett ännu! *woho*

Redigerat av SwedishBadger, 30 juni 2006 - 18:29.


#81

Postad 29 juni 2006 - 18:02

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Jag har två av den svarta väskan hemma, har dock inte hunnit öppna någon av dem ännu och kännt på hur de verkar. Hade aldrig en tanke på att köpa en vit väska då den inte lär få behålla sin vita färg speciellt länge. Passade även på att ta hem ett par av Hori's skärmskydd för DS lite men har inte hunnit monterat det ännu heller då jag försöker få ett nytt DS lite pga en låst pixel på den övre skärmen, verkar dock som Nintendos 0-pixel "garanti" inte alls finns kvar längre, har pratat med både Bergsala och EB games om det och enligt ett utskick från Bergsala "en död pixel gör inte konsollen automatiskt trasig". Så mycket för mailet jag fick i början av förra veckan där det stod klart och tydligt på svaret om min fråga om döda pixlar "Finns det en död pixel när DS lite änländer och du köper den med garanti så löser det sig! Du får ett nytt:D"

Känns ganska surt att få ett nej efter att först ha fått ett sådant mail och baserat sitt köp på det!
Jag är tyvärr extremt pedantisk så en låst pixel stör mig väldigt väldigt mycket.

Tog även hem två Airform Pocket Lite http://www.lik-sang....oducts_id=8905 för att ha något att jämföra med men som sagt, har inte hunnit känna på det ännu men jag återkommer när jag vet hur de känns.  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Vet fortfarande inte vilken färg jag ska ha, men det kanske hade varit fräckt och mixa, svart DS med vitt case?

#82

Postad 30 juni 2006 - 10:13

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Vet fortfarande inte vilken färg jag ska ha, men det kanske hade varit fräckt och mixa, svart DS med vitt case?

<{POST_SNAPBACK}>


Visst kan det vara fräckt att mixa, men vit DS och svart case är en bättre kombination enligt mig.
Tycker allt du ska ha ett svart fodral om du har en svart DS, vitt är otroligt opraktiskt på saker som ska skydda?

Ska försöka lägga upp någon bild på hur fodralet ser ut med en vit DS ikväll om ingen annan hinner före.

Sen bör man nog ha i tanken också att detta fodralet mer är ett "gå bort" fodral än "slänga ner i ryggsäcken eller handsfacket" fodral tyvärr, sidorna är inte helt skyddade då det är resår sidor eller något liknade på dom.

Prisvärdhet? 249:- hade jag inte betalt för det, jag gav 185:- och det tycker jag också är i dyraste laget för vad man får, men visst är det snyggt? Gav 74:- för Airform Pocket Lite och det är extremt prisvärt och verkar tåla lite ryggsäckar och handsfack och liknande då det är helt omslutande plus att det rymmer tre spel, extra stylus och har ett fack för kabel (Vad man nu ska ha för kabel med sig?). :)

#83

Postad 30 juni 2006 - 14:16

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Vet fortfarande inte vilken färg jag ska ha, men det kanske hade varit fräckt och mixa, svart DS med vitt case?

<{POST_SNAPBACK}>


Visst kan det vara fräckt att mixa, men vit DS och svart case är en bättre kombination enligt mig.
Tycker allt du ska ha ett svart fodral om du har en svart DS, vitt är otroligt opraktiskt på saker som ska skydda?

Ska försöka lägga upp någon bild på hur fodralet ser ut med en vit DS ikväll om ingen annan hinner före.

Sen bör man nog ha i tanken också att detta fodralet mer är ett "gå bort" fodral än "slänga ner i ryggsäcken eller handsfacket" fodral tyvärr, sidorna är inte helt skyddade då det är resår sidor eller något liknade på dom.

Prisvärdhet? 249:- hade jag inte betalt för det, jag gav 185:- och det tycker jag också är i dyraste laget för vad man får, men visst är det snyggt? Gav 74:- för Airform Pocket Lite och det är extremt prisvärt och verkar tåla lite ryggsäckar och handsfack och liknande då det är helt omslutande plus att det rymmer tre spel, extra stylus och har ett fack för kabel (Vad man nu ska ha för kabel med sig?). :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det blev en svart idag! Sprang runt i hela växjö, slut överallt sen kom jag på att någon skrev att han hade köpt sin på Toy´n´Rus (?), sprang in där och dom hade 5 st kvar. Eller, dom fick nog in 5 st, inte en j*vel som tänker på leksaksaffärer. 1499 lite+489:-(!!) för spelet.

Det blir nog en svart väska på det här, hade du en över eller skulle du ha två Badger?



OT: Varför kan man inte lägga upp bilder?! Det har ju kunnat innan!

#84

Postad 30 juni 2006 - 15:09

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Verkar som det har blivit en trend här i europa också verkar va bra försäljning på Lite maskiner, Och den svarta va också jävligt snygg

En svart väsk med en svart maskin e väl det ultimata,

#85

Postad 30 juni 2006 - 16:56

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Grasshopper: Hade ju hoppats att jag kunde lagt upp någon bild nu men som du märkte funkar inte bild uppladdningen förrän på lördag tidigast? Min kusin tog en Smart Case och en Airform Pocket så jag har en av varje av de kvar men jag behöver nog inte två fodral så jag kommer nog ha ett fodal över. Som det känns nu föredrar jag helt klart Airform Pocket Lite eftersom det får plats spel i det.

Hori's Liquid Crystal Filter skärmskydd för Nintendo DS lite kan jag helt klart rekommendera!
Hur fina som helst att lägga på om man har haft med skrämskydd att göra förut.

#86

Postad 30 juni 2006 - 19:33

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Grasshopper: Hade ju hoppats att jag kunde lagt upp någon bild nu men som du märkte funkar inte bild uppladdningen förrän på lördag tidigast? Min kusin tog en Smart Case och en Airform Pocket så jag har en av varje av de kvar men jag behöver nog inte två fodral så jag kommer nog ha ett fodal över. Som det känns nu föredrar jag helt klart Airform Pocket Lite eftersom det får plats spel i det.

Hori's Liquid Crystal Filter skärmskydd för Nintendo DS lite kan jag helt klart rekommendera!
Hur fina som helst att lägga på om man har haft med skrämskydd att göra förut.

<{POST_SNAPBACK}>


Dick jag har en död pixel i min!! Rikligt irriterande!!
Det bli att åka upp till Toys´n.. och byta imån.. Skiiit!
Hosri´s.. är bara skydd man sätter på skärmarna var att undvika repor eller?
Jag köper gladeligen ett svart case av dig om det är så att du vill sälja!

#87

Postad 30 juni 2006 - 21:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag köper gladeligen ett svart case av dig om det är så att du vill sälja!

<{POST_SNAPBACK}>

Det får ni ta via PM isånafall.

#88

Postad 01 juli 2006 - 10:34

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
Var och pratade med dom på Toys´r´us nu om min döda pixel. Han sa att den var tvungen att ha minst 3 döda för att dom skulle ta tillbaka den. Han var trvlig och skulle iallafall ringa Bergsala på måndag.
Någon snackade om Bersalas/Nintendos pixelpolicy. Om jag får negativt besked från toy.. ska jag då vända mig till Bersala, eller har dom inget med det att göra..?
Annars är det väl bara att häva köpet?

#89

Postad 01 juli 2006 - 22:54

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
ok, har nu cash så jag kan köpa en ds lite + new super mario bros. Får dock leva på nudlar som mellan middag i tills den 25:e om jag inte kan tigga pengar av mina pärnon..:rolleyes: Men tror ni at jag kommer bli nöjd med den? Har velat mellan ds & psp:n och ds:en är roligare med spel och typ inget där till medans psp:n är rolig till film men har bara ett par spel som jag skulle kunna tänka mig. Medans ds:en har new mario, mario cart ds och ett par till. Typ bara barnsliga & roliga plattformsspel. Ska ha den på tåget när jag åker till och från jobbet. Har en restid på ca 1h till jobbet och ca 1.5h tillbaka från jobbet.

#90

Postad 01 juli 2006 - 23:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

ok, har nu cash så jag kan köpa en ds lite + new super mario bros. Får dock leva på nudlar som mellan middag i tills den 25:e om jag inte kan tigga pengar av  mina pärnon..:huh:

Jag trodde det var ett köp som låg "långt i framtiden" :rolleyes: ?

Men tror ni at jag kommer bli nöjd med den?

Jadå, det är mycket spelglädje för pengarna, och nu har du många roliga spel att välja på. Det är en erkänt bra spelmaskin.

Har velat mellan ds & psp:n och ds:en är roligare med spel och typ inget där till medans psp:n är rolig till film men har bara ett par spel som jag skulle kunna tänka mig. Medans ds:en har new mario, mario cart ds och ett par till. Typ bara barnsliga & roliga plattformsspel.

Båda har bra spel, inget snack om den saken. DS har fler charmiga originella 2D spel, PSP kör mer på versioner av PS2 spel även om där finns ett par originella bra spel också.

Vet du med dig att du gillar Mario, Zelda, Castlevania mm så kör på det, det kan inte bli fel. Därmed inte sagt att det bara finns kända spelserier, finns gott om nytt material såsom Phoenix Wright, Ouendan, Daigasso Band Brothers, Trauma Center, and the list goes on :lol: .

#91

Postad 02 juli 2006 - 09:22

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

ok, har nu cash så jag kan köpa en ds lite + new super mario bros. Får dock leva på nudlar som mellan middag i tills den 25:e om jag inte kan tigga pengar av  mina pärnon..:huh:

Jag trodde det var ett köp som låg "långt i framtiden" :rolleyes: ?

Men tror ni at jag kommer bli nöjd med den?

Jadå, det är mycket spelglädje för pengarna, och nu har du många roliga spel att välja på. Det är en erkänt bra spelmaskin.

Har velat mellan ds & psp:n och ds:en är roligare med spel och typ inget där till medans psp:n är rolig till film men har bara ett par spel som jag skulle kunna tänka mig. Medans ds:en har new mario, mario cart ds och ett par till. Typ bara barnsliga & roliga plattformsspel.

Båda har bra spel, inget snack om den saken. DS har fler charmiga originella 2D spel, PSP kör mer på versioner av PS2 spel även om där finns ett par originella bra spel också.

Vet du med dig att du gillar Mario, Zelda, Castlevania mm så kör på det, det kan inte bli fel. Därmed inte sagt att det bara finns kända spelserier, finns gott om nytt material såsom Phoenix Wright, Ouendan, Daigasso Band Brothers, Trauma Center, and the list goes on :lol: .

<{POST_SNAPBACK}>

Är uppvuxen med game boy och har fortfarande mitt första gamla stora gråa kvar. Håller än idag. Men ärligt så är det typ inga spel till psp:n nu som jag direkt vill köpa, kanske burnout, msg, gt4 portable.


Men på DS så vill jag köra mario, wario world mm. Blir nog en ds lite + new super mario bros innan jobbet imorgon. Men det medföljer en laddare till batteriet eller?

Fick studiebidraget i fredags och hitta 1000:- på mitt rum så då har jag råd med den nu. :o

Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 02 juli 2006 - 09:23.


#92

Postad 02 juli 2006 - 12:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men det medföljer en laddare till batteriet eller?

Ja, det ska det göra.

#93

Postad 02 juli 2006 - 14:41

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Ok, ny har jag syndat, fast på ett bra sätt. Köpte en svart DS lite + Mario cart ds idag...:lol:;)
Ligger på laddning nu. Är hitils kanon nöjd, väntar bara på att nya mario ska komma i lager hos min lokala spelbutik och att min lön kommer. Kommer med bilder senare. :rolleyes:

#94

Postad 04 juli 2006 - 08:45

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Köpte mig en DS lite och Advance Wars Dual Strike på Brio. Dom hade ett större lager (var slut på många av de "vanliga" ställena här i GBG) och ett rätt schysst pris på spel etc.

Advance Wars kan jag rekommendera, om man gillar turbaserade strategi spel av det lite enklare slaget. Det finns hur många olika spellägen som helst i spelet så jag förutspår att det komma hålla väldigt väldigt länge.

Jag är även en sucker för Zelda och undrar om GB Advance zelda varianterna som finns är något att ha? Jag är intresserad av dem alla, från NES emuleringerna 1:an och 2:an till Minish Cap. Och skulle man skaffa A Link to a Past, skulle man bara bli irriterad av att man inte kan lira Four Swords delen av det? Eller skall man helt enkelt nöja sig med att bara skaffa DS spel tills DS Zelda kommer?

/LillKille

Redigerat av LillKille, 05 juli 2006 - 15:33.


#95

Postad 04 juli 2006 - 12:06

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
[quote name='LillKille' date='Jul 4 2006, 09:45 ']Köpte mig en DS lite och Advance Wars Dual Strike på BR. Dom hade ett större lager (var slut på många av de "vanliga" ställena här i GBG) och ett rätt schysst pris på spel etc.

Advance Wars kan jag rekommendera, om man gillar turbaserade strategi spel av det lite enklare slaget. Det finns hur många olika spellägen som helst i spelet så jag förutspår att det komma hålla väldigt väldigt länge.
________________________________________________________________________________
____
Asså jag tycker det är svårt, har inte spelat så många "command&conquer spel" så men jag tycker det är riktigt bra och roligt, men så försöker jag S ranka alla missions, man kanske får nåt för det. SVAR
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är även en sucker för Zelda och undrar om GB Advance zelda varianterna som finns är något att ha? Jag är intresserad av dem alla, från NES emuleringerna 1:an och 2:an till Minish Cap. Och skulle man skaffa A Link to a Past, skulle man bara bli irriterad av att man inte kan lira Four Swords delen av det? Eller skall man helt enkelt nöja sig med att bara skaffa DS spel tills DS Zelda kommer?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vilket fall så tycker jag att du måste köpa minish cap det är så bra jag skulle ge det betyget 9 av 10, även om det är på GBA så är det nog lätt en av dom snyggaste GBA spelen rent design och grafik messigt. Så köp SVAR

Redigerat av rio4you, 05 juli 2006 - 13:40.


#96

Postad 10 juli 2006 - 16:31

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag har köpt mig ett DS Lite och är så långt väldigt nöjd. Jag är lite irriterad över att alla bums ska göra produkter i krom och högblankt, det är inte ett dugg skönt att hålla i och blir bara kletigt och smutsigt så länge man inte har handskar på sig. Men snyggt kan det vara.

Jag har New Super Mario Bros. och Mario Cart. NSMB är riktigt skoj och med en skön känsla. MC har jag dock inte haft särskilt skoj med, men så har jag ingen WiFi-koppling så att jag kan spela online heller.

En sak som var lite av en besvikelse var att det inte fanns ett mer avancerat "handdatorläge". Jag hade önskat en kalender, möjlighet att anteckna saker, påminnelser, saker-att-göra och dylikt. Finns det att tanka in i enheten på något sätt? Med touch screen hade ju det varit utmärkt att ha.

#97

Postad 13 juli 2006 - 14:44

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
instämmer med talaren ovan. har också köptmig ett ds lite. riktigt rolig! har nsmb och det är grymt skön känsla. very much pleased indeed, thank you!

men det hade varit roligt med ett handdatorläge som sagt. kanske kommer med en extra kasset, typ som webbläsaren skulle göra? men lite otympligt det med=)


dock en fråga, när man är inne i optionsmenyn och pillar kan jag inte komma tillbaka till startskärmen, där man kan välja att spela ett spel eller pictochatta osv. ska det vara så? min vill bara stänga av sig omm an trycker "back" :)

#98

Postad 13 juli 2006 - 17:02

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

instämmer med talaren ovan. har också köptmig ett ds lite. riktigt rolig! har nsmb och det är grymt skön känsla. very much pleased indeed, thank you!

men det hade varit roligt med ett handdatorläge som sagt. kanske kommer med en extra kasset, typ som webbläsaren skulle göra? men lite otympligt det med=)


dock en fråga, när man är inne i optionsmenyn och pillar kan jag inte komma tillbaka till startskärmen, där man kan välja att spela ett spel eller pictochatta osv. ska det vara så? min vill bara stänga av sig omm an trycker "back" :)

<{POST_SNAPBACK}>



Här e iallfall ett av dom sakerna du önskar med webläsar grejen, har ingen själv så jag vet inte hur den funkar men du kan läsa mer genom att gå in på länken:

http://www.play-asia...-j-70-1gba.html

#99

Postad 13 juli 2006 - 20:42

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

instämmer med talaren ovan. har också köptmig ett ds lite. riktigt rolig! har nsmb och det är grymt skön känsla. very much pleased indeed, thank you!

men det hade varit roligt med ett handdatorläge som sagt. kanske kommer med en extra kasset, typ som webbläsaren skulle göra? men lite otympligt det med=)


dock en fråga, när man är inne i optionsmenyn och pillar kan jag inte komma tillbaka till startskärmen, där man kan välja att spela ett spel eller pictochatta osv. ska det vara så? min vill bara stänga av sig omm an trycker "back" :)

<{POST_SNAPBACK}>



Min "stänger" också av sig efter man varit inne i options menys, jag tror den vill boota om ifall det är någon inställning man ändrat som inte börjar gälla först efteråt.

#100

Postad 14 juli 2006 - 01:16

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Vad jag tycker är än mer irriterade är att man inte kan ändra ljusstyrka på skärmarna när man är inne i ett spel. Är man i ett sånt läga att man inte kan spara så är man inte så villig att starta om konsolen bara för att ändra ljusstyrka. Men då ser man istället ingenting om man går utomhus i solen och spelar, om man sedan innan har låg ljusstyrka för att spara batterier.

Men något som istället är underbart är att man kan klappa igen konsolen när som helst, mitt i ett spel, och sedan fälla upp den igen utan väntetider och bara fortsätta spela. Bra jobbat på den biten, Nintendo!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.