Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande

1040 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 3 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 9 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 12 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 13 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 13 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 14 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 14 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 14 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 14 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 14 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 15 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 15 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 15 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 15 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 15 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 15 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 15 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 15 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 15 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 15 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 15 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 15 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 15 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 15 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 16 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 16 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 16 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 16 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 16 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 16 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 16 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 16 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 16 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 16 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 16 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 16 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 16 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 16 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 16 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 16 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 16 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 16 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 16 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 16 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 17 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 17 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 17 år sedan

#51

Postad 29 mars 2007 - 15:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Linux på PS3 kör ovanpå Sonys så-kallade 'GameOS hypervisor' -- ett låg-nivå bibliotek som snackar med hårdvaran, samma som Sonys eget GameOS kör ovanpå.

Därmed får alla alternativa OS som körs på PS3 samma tillgång till hårdvaran och det är fritt fram att utveckla.


Jag googlade faktiskt men lyckades inte få några träffar som inte var skrivna 2005.

Googlade om och hittade detta:

Graphics/Video

PS3 has a powerful graphic processing unit with high speed host connection. The GPU is connected to both HDMI and AV multi interface. Although the GPU is connected directly to CBE, no direct access by guest OSes to the GPU is allowed currently. Video mode/format setting is also the role of AV setting driver. PS3 Linux fb driver calls AV setting driver to setup video modes.

Currently X server uses virtual frame buffer to render its image. No hardware acceleration is supported under Linux. See the description above section.


Har du nån länk till att 'alla alternativa OS som körs på PS3 [får] samma tillgång till hårdvaran'?


Mesa är redan portat till YDL och PS3 bland annat.


Hur mycket av Mesa körs mot hårdvaran och hur mycket körs i mjukvara? Mesa går ju att köra utan nått som helst stöd av 3D-hårdvara.

#52

Postad 29 mars 2007 - 15:26

Jimbo001
  • Jimbo001
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Du är rolig du. =)

http://www.google.se.....rvisor"&meta=

Första träffen.

Notera att nVidia släpper GL Linux drivers till PS3an - 'when it's done' visserligen men det är på gång iaf. GPUn kan du inte programmera 'direkt', utan måste använda GL även om du är en PS3 GameOS utvecklare så det blir under samma förutsättningar.

Redigerat av Jimbo001, 29 mars 2007 - 15:54.


#53

Postad 29 mars 2007 - 15:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Hur mycket av Mesa körs mot hårdvaran och hur mycket körs i mjukvara? Mesa går ju att köra utan nått som helst stöd av 3D-hårdvara.

<{POST_SNAPBACK}>

Mjukvarurendering med CELL och MESA/OpenGL räcker nog tillräckligt långt för den här typen av "user created contents".

#54

Postad 29 mars 2007 - 16:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Notera att nVidia släpper GL Linux drivers till PS3an - 'when it's done' visserligen men det är på gång iaf. GPUn kan du inte programmera 'direkt', utan måste använda GL även om du är en PS3 GameOS utvecklare så det blir under samma förutsättningar.


Jo tack, det var en av de länkarna jag hittade. Men till skillnad från dig så läste jag artikeln. :D

Terra Soft Solutions' hardware page reveals other limitations of the current YDL build. For example, "Bluetooth devices are seen by Linux, but not easily enabled. At this time, Bluetooth is considered unsupported on the PS3." Also, "The Nvidia graphics card is not supported beyond framebuffer mode. This does not reduce the quality of the image, but does not provide accelerated video nor OpenGL support." Notice the "at this time" Bluetooth teaser, absent in the graphics deficiency comments? Combining this verbage (and lack thereof) with the earlier-mentioned reluctance for Sony to expose the PS2 graphics hardware to Linux developers leads me to conclude that there'll be a similar long-term block on hardware acceleration for both graphics and video (except of course for GameOS developers).



Morlock: Mesa mjukvarustöd ger inte riktigt den prestanda som Jimbo hoppas på, även om det givetvis är fantastiskt trevligt.
Funkade fint att använda när man utvecklade en spelmotor på p133an när man inte ville försöka köra det på voodoo-kortet. På den tiden var man inte bortskämd med OpenGL acceleration i fönster direkt. :)

#55

Postad 29 mars 2007 - 17:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Morlock: Mesa mjukvarustöd ger inte riktigt den prestanda som Jimbo hoppas på, även om det givetvis är fantastiskt trevligt.
Funkade fint att använda när man utvecklade en spelmotor på p133an när man inte ville försöka köra det på voodoo-kortet. På den tiden var man inte bortskämd med OpenGL acceleration i fönster direkt.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Klart det räcker. Har du sett vad man kan göra med CELL-processorn enbart?

Jag har programmerat en del spel och demos med C och ASM utan hårdvaruacc så jag vet att man kan klämma ut mycket ur lite. Det är inte så att tanken är att indisar ska sitta och plita ihop kommersiella spel.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 mars 2007 - 18:21.


#56

Postad 03 april 2007 - 19:04

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Hallå i tråden!
Glöm inte bort att Sony säkerligen räknar med att försäljningen av BlueRay - filmer kommer gå upp rejält också. Någonting säger mig att om man börjar snöa in på riktigt bra bild- och ljudkvalité så har man svårt att gå tillbaka till föregångaren.. Hur många är det som använder kassettband i sin bilstereo nuförtiden?

Nä, forza PS3! Blir bara mer och mer sugen att köpa denna maskin och då är faktiskt spelen det som lockar minst. Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk! Internet, BlueRay, HDMI, möjlighet till alternativt operativsystem (mmmmmm, som Homer brukar säga).

Som sagt, Sony gör ju säkerligen en rejäl hacka på att sälja Blueray - filmer, inte bara spel!

#57

Postad 03 april 2007 - 21:26

kangas1000
  • kangas1000
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hallå i tråden!
Glöm inte bort att Sony säkerligen räknar med att försäljningen av BlueRay - filmer kommer gå upp rejält också. Någonting säger mig att om man börjar snöa in på riktigt bra bild- och ljudkvalité så har man svårt att gå tillbaka till föregångaren.. Hur många är det som använder kassettband i sin bilstereo nuförtiden?

Nä, forza PS3! Blir bara mer och mer sugen att köpa denna maskin och då är faktiskt spelen det som lockar minst. Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk! Internet, BlueRay, HDMI, möjlighet till alternativt operativsystem (mmmmmm, som Homer brukar säga).

Som sagt, Sony gör ju säkerligen en rejäl hacka på att sälja Blueray - filmer, inte bara spel!

<{POST_SNAPBACK}>


Precis... Dom sålde säkert en hel del av PS2 enheterna med sin spridning av DVD spelare också...

#58

Postad 04 april 2007 - 05:36

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk!

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag förstått det är det ganska långt kvar tills du kan ersätta en xbox med XBMC med en PS3, finns liksom inte den funktionaliteten... Men annars är jag på ditt spår, skulle gärna köpa en PS3:a, om det inte vore för priset vill säga :P

#59

Postad 04 april 2007 - 06:23

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk!

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag förstått det är det ganska långt kvar tills du kan ersätta en xbox med XBMC med en PS3, finns liksom inte den funktionaliteten...

Tänker du på rippade spel?

#60

Postad 04 april 2007 - 07:20

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Men vilken bil är bäst då? Saab eller Volvo? :P
Roligt att läsa om konsollfighten mellan Xbox och PS anhängarna. :P

Nåja, nu ska jag inte sticka under stolen med att jag är Xbox-fan!
Men jag gillar verkligen PS-fansens alla argument som alltid innehåller "kommer nog att" och "inom en snar framtid" och alla andra "kanske eventuellt möjligtvis"-argument, medan Xbox-fansen håller sig till vad Xboxen de facto kan åstadkomma. ;)

Nåja, denna tråd är för teknisk för mig, så jag säger bara som min gut feeling:
Sony kommer inte att lyckas komma ikapp Xbox360, inte förrän nästa generation.

Nåväl, go on...

#61

Postad 04 april 2007 - 07:47

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk!

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag förstått det är det ganska långt kvar tills du kan ersätta en xbox med XBMC med en PS3, finns liksom inte den funktionaliteten...

Tänker du på rippade spel?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag tänker på XBMC, xboxens mediacenter, finns som jag förstått det inte i närheten av samma möjligheter på PS3:an? Det enda som den chippade xboxen inte klarar av är väl HD-material... Men även de möjligheterna är väl begränsade på PS3:an? Mycket möjligt att PS3:an i framtiden kommer kunna utgöra en fullgod ersättare dock....

#62

Postad 04 april 2007 - 08:09

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Här är 10 orsaker varför Xbox 360 kommer bli ledande:

1. Alan Wake

2. Banjo Kazooie 3

3. Blue Dragon

4. Fable 2

5. Forza Motorsport 2

6. Halo 3

7. Lost Odyssey

8. Marvel Universe Online

9. Mass Effect

10. Too Human


Utjämnat?

<{POST_SNAPBACK}>


Utjämnat? Låt oss vänta 1.5 år så får vi se vad som dyker upp på PS3... :P

Men visst är det en imponerande spel lista.... och därför vägrar jag välja läger och har köpt både 360 och PS3 helt enkelt.

<{POST_SNAPBACK}>


Låt oss vänta 1.5 år så får vi se vad som dyker upp mer på 360 ;)

#63

Postad 04 april 2007 - 08:24

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Jag behöver en ersättare till gamle trotjänaren "Moddad Xbox", och denna maskin verkar ju helt fantastisk!

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag förstått det är det ganska långt kvar tills du kan ersätta en xbox med XBMC med en PS3, finns liksom inte den funktionaliteten...

Tänker du på rippade spel?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag tänker på XBMC, xboxens mediacenter, finns som jag förstått det inte i närheten av samma möjligheter på PS3:an? Det enda som den chippade xboxen inte klarar av är väl HD-material... Men även de möjligheterna är väl begränsade på PS3:an? Mycket möjligt att PS3:an i framtiden kommer kunna utgöra en fullgod ersättare dock....

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är riktigt PS3:ans XMB har inte fullt stöd för alla ful-format som DivX, Xvid, etc. om det är vad du tänker på, men väljer du att köra Linux så har du samma flexibilitet som en moddad Xbox erbjuder om något fattas så är det nog bara en tidsfråga.

Och vill man köra högkvalitativt media material som HD filmer med lossless audio etc. så hamnar både Xboxen och 360:n på efterkälken. :P

#64

Postad 04 april 2007 - 08:31

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Nej, det är riktigt PS3:ans XMB har inte fullt stöd för alla ful-format som DivX, Xvid, etc. om det är vad du tänker på, men väljer du att köra Linux så har du samma flexibilitet som en moddad Xbox erbjuder om något fattas så är det nog bara en tidsfråga.

Och vill man köra högkvalitativt media material som HD filmer med lossless audio etc. så hamnar både Xboxen och 360:n på efterkälken. :P

<{POST_SNAPBACK}>


Ha ha, fulformat, nu fanns det visserligen stöd för en hel del annat också, men visst, vi kan kalla det fulformat...

Jaså, finns det samma stöd under Linux på PS3:an som det finns på XBMC? Det var faktiskt nytt för mig... Är det lika enkelt som XBMC också?

Du menar om man vill köra BluRay? Ja det har du helt rätt i, då är PS3:an idag det bästa valet skulle jag tro...

#65

Postad 04 april 2007 - 09:20

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Du menar om man vill köra BluRay? Ja det har du helt rätt i, då är PS3:an idag det bästa valet skulle jag tro...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag menar "köra" HD-film med lossless audio, det behöver inte nödvändigtvis vara levererat via ett fysiskt medium.

#66

Postad 04 april 2007 - 10:13

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Du menar om man vill köra BluRay? Ja det har du helt rätt i, då är PS3:an idag det bästa valet skulle jag tro...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag menar "köra" HD-film med lossless audio, det behöver inte nödvändigtvis vara levererat via ett fysiskt medium.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej, you lost me... Vad menar du egentligen? Såvitt jag vet finns det inget sätt att få tag på HD-material med lossless-ljud om man inte räknar med rena "backup"-kopior på BluRay el. HD-DVD. Så då tolkar jag det som att du menar att man kan lägga in en sån backup på en hårddisk och sen spela upp den via PS3:n... Eller menar du något annat?

#67

Postad 04 april 2007 - 10:24

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag tror den nya standarden för högkvalitésfilm (motsvarande Divx o XVIX) heter Matruska eller Matroska (hav överseende med stavningen). Men benämningen på dessa filer är oftast "X264".
Otroligt tungrodda filer som XBOX bara kan drömma om att köra. PS3 skulle dock greja dessa lätt om man får in VLC eller liknande i LinuxOS:et.

Rippade spel struntar jag blankt i. Lägger lätt 600 - 700 kr för ett riktigt bra spel, men man skulle ju noga överväga vilka man köper.

Om ni går in i Prisjakt och kollar på kommentarerna till betygsättningen på PS3 så hittar ni snart en kille som kallar sig "masett". Detta skriver han om PS3;

Har en 1080p-lcdTV. Blu-ray uppspelning = nirvana. 700Mb Divx filer via Linux/VLC player ser förvånansvärt bra ut. Standard-DVD uppspelning ser ut som high definition!


Såklart har jag pm:at killen för mer info - men jag har ännu inte fått nåt svar.

Min gamle XBOX är helt slutkörd. Kan inte läsa skivor längre, låter lite halvkonstigt och vill nog helst bara somna in. PS3:an med Blueray blir efterträdare. Jag har enorma förväntningar på denna och om man redan nu kan surfa på den - jag då är jag redan halvnöjd.

Edit: Länk till hur man installerar Linux på PS3 och därigenom kan köra Firefox och VLC
Edit 2: Mycket intressant svensk länk om möjligheterna med PS3

Redigerat av thepalm, 04 april 2007 - 10:39.


#68

Postad 04 april 2007 - 11:10

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Edit: Länk till hur man installerar Linux på PS3 och därigenom kan köra Firefox och VLC
Edit 2: Mycket intressant svensk länk om möjligheterna med PS3


Om jag har förstått dig rätt, thepalm, om jag har förstått dig rätt så menar du att Sonys välutbildade ingenjörer och programmerare FRIVILLIGT har avstått från att lägga in detta FANTASTISKA Linux som du så varmt talar om?!!! WOW!!! :P

Du menar alltså, thepalm, du menar alltså att gamers är mycket bättre programmerare än Sonys programmerare och därmed gör Sonys programmerare hela världen en jättestor tjänst genom att låta vanliga gamers och fjortisar själva göra detta fantastiska program som kan spela upp filmer i ÄNNU bättre kvalité än vad Sonys program själv kan göra?!!! WOW!!! ;)

Snart kan du, thepalm, snart kan du, om du är skicklig, bli näst rikast i världen efter Linus Torvalds!!! WOW!!! :P

Du kan ju titta på CrankyGeeks http://zdpub.vo.llnw...=CG&movie=cg057
ca 23:49 in i avsnittet talar de om varför Linux inte är så bra som folk tror

#69

Postad 04 april 2007 - 11:34

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Du menar om man vill köra BluRay? Ja det har du helt rätt i, då är PS3:an idag det bästa valet skulle jag tro...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag menar "köra" HD-film med lossless audio, det behöver inte nödvändigtvis vara levererat via ett fysiskt medium.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej, you lost me... Vad menar du egentligen? Såvitt jag vet finns det inget sätt att få tag på HD-material med lossless-ljud om man inte räknar med rena "backup"-kopior på BluRay el. HD-DVD. Så då tolkar jag det som att du menar att man kan lägga in en sån backup på en hårddisk och sen spela upp den via PS3:n... Eller menar du något annat?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte vad jag ska skriva för att du ska förstå. Jag tyckte att jag var tydlig med att jag inte begränsar mig till att HD-filmer med lossless audio måste spelas upp från en blu-ray skiva. Om det sedan är nedladdat från nätet eller en USB hårddisk det skiter jag fullständigt i.
Om du fortfarande inte förstår så kan vi ta det via pm.

#70

Postad 04 april 2007 - 11:44

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Kära AriaGiovanni;
Jag skiter blankt i vilket OS som man kan använda i PS3 - det viktigaste är att man har möjligheterna.
Jag ser endast PS3 som en ersättare till min gamla XBOX, och ser då att jag får ganska bra med möjligheter att använda boxen som en HTPC.
Skulle jag idag plocka ihop en HTPC med Bluerayläsare så är jag inte helt säker på att jag kan hitta kompontenter med samma potential och till samma, eller lägre pris.

Jag bedömer alltså saken som att jag får en väldigt bra HTPC med möjlighet att spela PS3 - spel.

Sen när det gäller Linux så har jag absolut ingen aning om hur det fungerar. Erkänner villigt att jag är total noob på detta område. Skulle absolut anlita någon duktig polare som får hjälpa mig att installera detta.

Förstår inte hur du kan tolka det som om jag hyllar just Linux?

Hör gärna av dig när jag kan surfa på XBOX360, eller se divx filmer.
PS3 är betydligt mycket mer än en spelkonsol, men ännu så länge är 360:n inte ifatt.
Men 360 + HD-DVD är säkert också skitcool. Ingen tvekan om det;
Men XBOX360 är inte en HTPC, och som det ser ut idag kommer den inte bli det heller.

Redigerat av thepalm, 04 april 2007 - 11:53.


#71

Postad 04 april 2007 - 11:48

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Om jag har förstått dig rätt, thepalm, om jag har förstått dig rätt så menar du att Sonys välutbildade ingenjörer och programmerare FRIVILLIGT har avstått från att lägga in detta FANTASTISKA Linux som du så varmt talar om?!!! WOW!!!  :D

Du menar alltså, thepalm, du menar alltså att gamers är mycket bättre programmerare än Sonys programmerare och därmed gör Sonys programmerare hela världen en jättestor tjänst genom att låta vanliga gamers och fjortisar själva göra detta fantastiska program som kan spela upp filmer i ÄNNU bättre kvalité än vad Sonys program själv kan göra?!!! WOW!!!  :o

Snart kan du, thepalm, snart kan du, om du är skicklig, bli näst rikast i världen efter Linus Torvalds!!! WOW!!!   :o

Du kan ju titta på CrankyGeeks http://zdpub.vo.llnw...=CG&movie=cg057
ca 23:49 in i avsnittet talar de om varför Linux inte är så bra som folk tror

<{POST_SNAPBACK}>

WOW Aria!
Ta inte i så byxorna spricker. :lol:

Sonys ingenjörer har bara gjort det möjligt att köra andra OS på PS3:an med dual-boot. Märk väl att man kan göra det utan att behöva chippa om PS3:an och därmed inte behöver sabba sin garanti. :D
Vilka andra konsolltillverkare erbjuder den möjligheten?

Vill man installera och köra Linux så kan man göra det, finns massor med gratis program man kan köra, titta på filmer med fler-obskyra-filformat-än-vad-jag-kan-räkna-upp är bara en grej. OpenOffice och FireFox är några andra exempel.

Köp en PS3:a och testa vetja, du kanske kommer att gilla valfriheten.

#72

Postad 04 april 2007 - 11:55

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Men det som gör mig aningens brydd är det att Sonys vanliga DVD - spelare normalt sett erbjuder marknadens sämsta stöd för avi - filer. Möjliheterna med PS3 känns som en rejäl kovändning.

#73

Postad 04 april 2007 - 12:30

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Kära AriaGiovanni;
Jag skiter blankt i vilket OS som man kan använda i PS3 - det viktigaste är att man har möjligheterna.

Men XBOX360 är inte en HTPC, och som det ser ut idag kommer den inte bli det heller.

<{POST_SNAPBACK}>


Xbox 360s Video Marketplace är just nu på 2:a plats efter iTunes vad gäller att distribuera HD film och tv-program via nätet. Till julen 2007 (i USA först) kommer IPTV till Xbox 360 med bla sport i HD, inspelning av program i HD och video-on-demand, etc.

Om du inte tycker att det är HTPC så kan du alltid koppla marknadens billigaste (ca 1500-2000:-) HD spelare Xbox 360s externa HD DVD spelare till en PC via USB och spela upp med Cyberlinks PowerDVD Ultra.

Men vänta! Du kanske inte tycker att bäst kvalité är bra nog. Du vill ju kunna spela upp divx etc, trots att VC-1 på HD DVD är rankat bäst, bättre än både Mpeg2 och AVC på blu-ray. Då kanske inte HD DVD erbjuder tillräckligt mycket möjligheter för dig.

WOW Aria!
Ta inte i så byxorna spricker.  :D

Sonys ingenjörer har bara gjort det möjligt att köra andra OS på PS3:an med dual-boot. Märk väl att man kan göra det utan att behöva chippa om PS3:an och därmed inte behöver sabba sin garanti. :D
Vilka andra konsolltillverkare erbjuder den möjligheten?

Vill man installera och köra Linux så kan man göra det, finns massor med gratis program man kan köra, titta på filmer med fler-obskyra-filformat-än-vad-jag-kan-räkna-upp är bara en grej. OpenOffice och FireFox är några andra exempel.

Köp en PS3:a och testa vetja, du kanske kommer att gilla valfriheten.

<{POST_SNAPBACK}>


Så alla dessa obskyra video-filer kan jag alltså inte spela upp på en PC? Stackars PC!

Jag använder aldrig Office-program! Vari ligger valfriheten att kunna välja något jag inte behöver?

När PowerMac G5 kom, vad gjorde Virginia Tech då? Jo de staplade Tower-modeller av PowerMacs på varandra i en stor lokal. Var det smart? Knappast, det tog upp alldeles för mycket plats. Så istället tog man ut det väsentligaste nämligen G5:an själv och rack-monterade alltihop.

Min poäng är att PS3 är kanske cool nu och närmaste 1-2 åren, men vari ligger valfriheten om jag vill montera in 1 TB hårddisk eller GeForce 8800 grafikkort eller ännu snabbare processor i PS3:an, hur gör jag ens?

Förr eller senare tvingas man gå över till en äkta HTPC som är uppgraderbar på riktigt! Vem tänkar på PS2 idag när man ska inhandla ny billig DVD-spelare eller för den delen ny topp-modern DVD spelare?

Det man minns av PS2 är inte vilken tidlös och absolut fantastisk DVD-spelare det är som slår vilken Denon-spelare som helst, det man minns är spelen, och därför är alla dessa Linux-baserade "möjligheter" på PS3:an bara en mirage för att skymma det faktum att Sony förlorar exklusiva spel till Xbox 360, och det är just spelen som man minns en konsol för, allt annat kan du göra på en PC eller HTPC om 1-2 år iaf.

#74

Postad 04 april 2007 - 13:39

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Så alla dessa obskyra video-filer kan jag alltså inte spela upp på en PC? Stackars PC!

Jag använder aldrig Office-program! Vari ligger valfriheten att kunna välja något jag inte behöver?

Dumt med valfrihet alltså. :D

Du får också bestämma dig om det är 360:n eller PC:n som du jämför PS3:an med. Föreslår du att man både ska ha PC och 360 så framstår ju PS3:an som svinbillig.
Dessutom om man bara jämför med PC, en PC kan man göra hur bra och hur dyr som helst, har man en begränsad budget så ger PS3:an mycket möjligheter för pengarna.

När PowerMac G5 kom, vad gjorde Virginia Tech då? Jo de staplade Tower-modeller av PowerMacs på varandra i en stor lokal. Var det smart? Knappast, det tog upp alldeles för mycket plats. Så istället tog man ut det väsentligaste nämligen G5:an själv och rack-monterade alltihop.

Vad dillar du om? Vad har det här att göra med PS3:an, tycker du att den är för stor din stereobänk?

Min poäng är att PS3 är kanske cool nu och närmaste 1-2 åren, men vari ligger valfriheten om jag vill montera in 1 TB hårddisk eller GeForce 8800 grafikkort eller ännu snabbare processor i PS3:an, hur gör jag ens?

2.5" hårddisken är inte svår att uppgradera, det står beskrivet i manualen som följer med och vill du gå över till en extern 3.5" hårddisksrack med SATA så kan du komma upp till 1 TB. Behövs ingen ingenjörsexamen till det.
Var har du den valfriheten i 360:n?

Förr eller senare tvingas man gå över till en äkta HTPC som är uppgraderbar på riktigt! Vem tänkar på PS2 idag när man ska inhandla ny billig DVD-spelare eller för den delen ny topp-modern DVD spelare?

Dom som nöjer sig med en chippad och hårddiskmoddad xbox idag håller tydligen inte med dig, de tycker tydligen att man kommer ganska långt med en uppgraderad hårddisk. Det finns något som heter pris-prestanda förhållande också. :D

Det man minns av PS2 är inte vilken tidlös och absolut fantastisk DVD-spelare det är som slår vilken Denon-spelare som helst, det man minns är spelen, och därför är alla dessa Linux-baserade "möjligheter" på PS3:an bara en mirage för att skymma det faktum att Sony förlorar exklusiva spel till Xbox 360, och det är just spelen som man minns en konsol för, allt annat kan du göra på en PC eller HTPC om 1-2 år iaf.

Jaha, om 1-2 år och till ett dyrare pris också än vad PS3:an kommer att kosta då. Jag undrar vem det är som bidrar med "mirage" här? :o

#75

Postad 04 april 2007 - 14:20

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Hmm.

Använder min ps2 mer som en DVD-läsare än spelkonsoll.

PS3 kommer jag att köpa när Lair, Assassins Creed, Heavenly Sword o Final Fantasy börjar dyka upp.

Aldrig varit intresserad av 360 direkt. Halo och GoW gick bort direkt. Vill jag köra fps vill jag ha mus o t-bord.

Fable verkade intressant dock men inte tillräckligt för att gå o köpa en konsoll för enbart det.

#76

Postad 05 april 2007 - 12:19

casshern
  • casshern
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Spelar det någon roll vilken konsoll som blir ledande?

Man skaffar väl det som man själv tycker känns bäst.

Personligen tyckte jag det mesta kändes och var bättre till ps3:ans fördel inte sagt
att 360:n var dålig.

Nackdelar för ps3:an är väl online-delen som jag tycker funkar dåligt och sedan spelutbudet i dagsläget (Men det var lika för 360:n i början).

Bilden via ps3:ans bluray upplever jag betydligt bättre än 360:ns hd-spelare fast jag bara har 720p. Var lite orolig först att jag inte kunde köra i 720p och skulle få dålig bildkvalitet men jag blev mer än nöjd.

Jag håller med Jimel lätta på attityden Fiddey alla får ha sin åsikt men man behöver inte gå på så hårt.

#77

Postad 08 april 2007 - 14:07

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag tror den nya standarden för högkvalitésfilm (motsvarande Divx o XVIX) heter Matruska eller Matroska (hav överseende med stavningen). Men benämningen på dessa filer är oftast "X264".
Otroligt tungrodda filer som XBOX bara kan drömma om att köra. PS3 skulle dock greja dessa lätt om man får in VLC eller liknande i LinuxOS:et.


Matroska är ett containerformat (som avi eller mp4) som används för hd eftersom det stöder alla format, dvs du kan ha avc video med dts ljud om du vill. x264 är freewareversionen av h264 codecen och är en sorts de facto standard inom hd-scenen just nu även om jag sett vc-1 kodade tv-serieavsnitt också.

Sitter själv på en PS3 och en av anledningarna att jag skaffade den var just linuxmöjligheterna. Som det ser ut just nu av det lilla jag läst är GPU:n blockerad och det finns inga cellanpassade codecs för hd-formaten ute. Så fort det löses (vilket jag hoppas sker i år) borde PS3:an bli en ypperlig htpc.

#78

Postad 08 april 2007 - 16:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Personligen så är inte Ps3 ett alternativ för mig eftersom jag enbart är intresserad av spel ...

Men hade det funnits en ps3 utan bluray så skulle jag ha köpt den direkt...

För mig är framtiden att kunna köpa/hyra hd filmer/serier till konsollen...
Orkar inte börja samla på ett nytt format igen :)

Därför tycker jag att 360 är perfekt för mina behov... ;)

#79

Postad 08 april 2007 - 19:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
kolla in denna länk: http://www.ps3forums...d.php?p=1278857
det är nästan läskigt va dålig grafiken är på splinter cell till PS3an vs 360 versionen.
Det enda multiplattforms spelet som ser bättre ut på PS3an är oblivion.

#80

Postad 09 april 2007 - 07:44

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Ja dom bilderna är ruskigt dåliga ser nästan ut som det är till PS2. Riktigt pinsamt är det iaf.

#81

Postad 09 april 2007 - 07:52

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Tycker att det är rätt logiskt att multiplattform spel ser bättre ut på 360. Utvecklarna har lärt sig programmera till den bättre än för 1 år sedan.

När utvecklarna kommit igång med PS3an så kommer nog multiplattform spelen se istort sett lika bra ut.

#82

Postad 09 april 2007 - 07:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tycker att det är rätt logiskt att multiplattform spel ser bättre ut på 360. Utvecklarna har lärt sig programmera till den bättre än för 1 år sedan.

När utvecklarna kommit igång med PS3an så kommer nog multiplattform spelen se istort sett lika bra ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Du glömmer dock bort att om ett år är de fortfarande 1 år bättre på att koda till 360 än PS3. Sålänge 360 har större userbase kommer de fortsätta ha 360 som huvudplatform. Fler användare = mer pengar.

#83

Postad 09 april 2007 - 07:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Personligen så är inte Ps3 ett alternativ för mig eftersom jag enbart är intresserad av spel ...

Men hade det funnits en ps3 utan bluray så skulle jag ha köpt den direkt...

För mig är framtiden att kunna köpa/hyra hd filmer/serier till konsollen...
Orkar inte börja samla på ett nytt format igen  :)

Därför tycker jag att 360 är perfekt för mina behov... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag håller med där. Tycker Sony borde sätta igång med filmuthyrning via sin shop så fort som möjligt. Jag är inte heller sugen på att samla film i ännu ett format. I framtiden är det uthyrning via internet som gäller för min del.

#84

Postad 09 april 2007 - 08:05

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Tycker att det är rätt logiskt att multiplattform spel ser bättre ut på 360. Utvecklarna har lärt sig programmera till den bättre än för 1 år sedan.

När utvecklarna kommit igång med PS3an så kommer nog multiplattform spelen se istort sett lika bra ut.

<{POST_SNAPBACK}>



Det är långt ifrån logiskt med tanke på att dom har haft längre tid att putsa på spelet till PS3. Så som du ser det så kom det till 360 för nästan 1 år sedan och då borde dom ju ha haft ca 1 år på sig att putsa det till PS3 så det är ju ingen ursäkt att det ser ut som ett PS2 spel. Bättre än så borde det verkligen se ut.

#85

Postad 09 april 2007 - 09:45

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Tycker att det är rätt logiskt att multiplattform spel ser bättre ut på 360. Utvecklarna har lärt sig programmera till den bättre än för 1 år sedan.

När utvecklarna kommit igång med PS3an så kommer nog multiplattform spelen se istort sett lika bra ut.

<{POST_SNAPBACK}>



Det är långt ifrån logiskt med tanke på att dom har haft längre tid att putsa på spelet till PS3. Så som du ser det så kom det till 360 för nästan 1 år sedan och då borde dom ju ha haft ca 1 år på sig att putsa det till PS3 så det är ju ingen ursäkt att det ser ut som ett PS2 spel. Bättre än så borde det verkligen se ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Nja developer kiten kom ut väldigt sent till utvecklarna samt att det är väldigt ny teknik dom arbetar med.

#86

Postad 09 april 2007 - 09:48

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Tycker att det är rätt logiskt att multiplattform spel ser bättre ut på 360. Utvecklarna har lärt sig programmera till den bättre än för 1 år sedan.

När utvecklarna kommit igång med PS3an så kommer nog multiplattform spelen se istort sett lika bra ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Du glömmer dock bort att om ett år är de fortfarande 1 år bättre på att koda till 360 än PS3. Sålänge 360 har större userbase kommer de fortsätta ha 360 som huvudplatform. Fler användare = mer pengar.

<{POST_SNAPBACK}>


Japp fast jag gick inte ens in på vilken som skulle vara huvudplattform. Den diskussionen ger jag mig inte ens in på. Tycker enbart det är bra att spel kommer till flera konsoller. :)

#87

Postad 09 april 2007 - 09:50

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Ska ändå inte se så illa ut, och även om devkit:en kom sent så ska det se bättre ut än så för det är ju inte direkt så att det kom för någon månad sedan. Och så länge spelen kommer se ut så så säljs det inga maskiner, vilket det knappt ens gör nu. Första veckan gick bra i EU men efter det så står det i princip stilla tyvärr som i resten av världen.

#88

Postad 09 april 2007 - 14:23

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Jo att det "står stilla" beror nog på att det inte finns så många bra titlar än vilket är tråkigt.

Jag va påväg att köpa en PS3a igår när jag va på MediaMarkt men kunde inte rättfärdiga nästan 6000 spänn för att det fanns inga spel och spela.

Jag väntar på ngt bra Adventure/RPG spel.

Lair, Assassins Creed, Final Fantasy XIII, Heavenly Sword. När dom börjar ploppa upp så kommer jag köpa en PS3a. Tills dess så försöker jag hålla mig även fast det vore lite kul och ha en ;) (fast jag försöker intala mig att det går och köpa en ändå för jag har ju FF XII och spela och skönare med sladdlöst) :lol:

360 är ju helt klart en bra konsoll. Det kan inte neka. För mig personligen hittade jag inte tillräckligt med titlar som va intressanta för att köpa en. Sen så skrämde ljudvolymen mig en hel del också eftersom jag bara får tid att lira på kvällen när barnen sover och bor i lägenhet så det går inte o smälla på ljudet på maxvolym heller.

Fable va ett spel jag va väldigt intresserad av. Men inte tillräckligt för att rättfärdiga ett köp enbart för det.

Jag tror att nästkommande år kommer bli finemang för oss gamers. Många titlar kommer komma och utvecklarna kommer köra hårt både på "sin" konsoll och multiplattform spelen.

Kort och gott. Det ser ljust ut för oss konsoll gamers :P

#89

Postad 09 april 2007 - 14:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Lair är inte ett spel man köper en PS3a för likadant gäller Heavenly sword som bara går ut på att hacka o slasha sig igenom spelet.Grafiken är dock ok men fortfarande så är spel som Gears of war och Mass effect mycket snyggare.Assassins Creed kommer till 360 som kommer bli bättre på 360n det har UBI-soft själva sagt och AIn kommer bli mycket bättre det har UBI också sagt ;), Final Fantasy XIII vet vi fortfarande inte om det kommer gå multi eller stanna eklusivt.

#90

Postad 09 april 2007 - 15:11

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Lair är inte ett spel man köper en PS3a för likadant gäller Heavenly sword som bara går ut på att hacka o slasha sig igenom spelet.Grafiken är dock ok men fortfarande så är spel som Gears of war och Mass effect mycket snyggare.Assassins Creed kommer till 360 som kommer bli bättre på 360n det har UBI-soft själva sagt och AIn kommer bli mycket bättre det har UBI också sagt :lol:, Final Fantasy XIII vet vi fortfarande inte om det kommer gå multi eller stanna eklusivt.

<{POST_SNAPBACK}>


Det beror iofs på personen. Jag skulle aldrig köpa en konsoll för GoW :P

Grafik är bara en liten del av ett spel enligt mig. Spelupplevelsen det är vad jag är ute efter :D

FF XIII har jag inte hört ngt konkret om att det diskuteras multiplattform på den. Posta gärna en länk så att jag får läsa ;)

Men visst kommer FF XIII till både 360 o PS3 tillsammans med assassins creed etc då kommer valet bli svårare. Fast Blue-ray har övertaget hos mig som inte kan hålla på o köpa stand-alone grejer hela tiden (jäkla sambo) :D

Men helt klart svårare val kommer det bli. Wii äger jag redan tillsammans med min PS2a(som även fungerar som DVD-spelare) :D .

#91

Postad 09 april 2007 - 15:33

Unregistered87c0e1da
  • Unregistered87c0e1da
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Lair är inte ett spel man köper en PS3a för likadant gäller Heavenly sword som bara går ut på att hacka o slasha sig igenom spelet.Grafiken är dock ok men fortfarande så är spel som Gears of war och Mass effect mycket snyggare.Assassins Creed kommer till 360 som kommer bli bättre på 360n det har UBI-soft själva sagt och AIn kommer bli mycket bättre det har UBI också sagt ;), Final Fantasy XIII vet vi fortfarande inte om det kommer gå multi eller stanna eklusivt.

<{POST_SNAPBACK}>



Har inte Ubisoft gått ut med ny information om just AI:n för någon månad sen? De skrev om den igen till PS3 vill jag minnas, så att den är likvärdig nu. Det finns starka titlar till båda systemen, men visst ser vi mer och mer multiplattform.

#92

Postad 09 april 2007 - 23:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Om någon är intresserad så svarar och snackar Mr. Hasting kring sin blog i senaste Full Moon Podcast.

http://www.insomniac...ast/podcast.php

;)

#93

Postad 10 april 2007 - 01:19

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Lair är inte ett spel man köper en PS3a för likadant gäller Heavenly sword som bara går ut på att hacka o slasha sig igenom spelet.Grafiken är dock ok men fortfarande så är spel som Gears of war och Mass effect mycket snyggare.Assassins Creed kommer till 360 som kommer bli bättre på 360n det har UBI-soft själva sagt och AIn kommer bli mycket bättre det har UBI också sagt ;), Final Fantasy XIII vet vi fortfarande inte om det kommer gå multi eller stanna eklusivt.

<{POST_SNAPBACK}>



Har inte Ubisoft gått ut med ny information om just AI:n för någon månad sen? De skrev om den igen till PS3 vill jag minnas, så att den är likvärdig nu. Det finns starka titlar till båda systemen, men visst ser vi mer och mer multiplattform.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo alldeles riktigt och Raynilsson har ett ovanligt kort minne för det kom upp i en diskussion som han deltog i för bara en månad sedan. Selektivt minne kallas det visst.

Och varför skulle man inte kunna köpa PS3 för att spela Lair eller Heavenly Sword? Har Raynilsson spelat de spelen redan?

Raynilssons beskrivning av "Heavenly sword som bara går ut på att hacka o slasha sig igenom spelet" är lite egendomlig. Jag undrar om han beskriver God of War på samma sätt och om han beskriver alla shooters som "bara går ut på att skjuta sig igenom spelet".
Hur som helst Heavenly Sword blir nog en av de första mer påkostade produktionerna för PS3 så vi kan nog ställa förväntningarna ganska höga på den. Här får vi en liten inblick i utvecklingen.

Och här ser vi att grafiken förbättrats en hel del.
Postad bild
Postad bild

#94

Postad 10 april 2007 - 08:35

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
sista bilden var väldigt snyggt!!!

#95

Postad 10 april 2007 - 08:41

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
mmmmmmmmm Heavenly Sword.

Hörde att det skullle släppas i september.

#96

Postad 10 april 2007 - 08:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

mmmmmmmmm Heavenly Sword.

Hörde att det skullle släppas i september.

<{POST_SNAPBACK}>


Q3 2007 är senaste budet så september är nog inte helt otänkbart. Kan ju hoppas det släpps detta året iaf.

#97

Postad 10 april 2007 - 11:12

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Var inte direkt imponerande bilder!! Får väl vänta o se....

#98

Postad 10 april 2007 - 11:20

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Läste siffror härom dagen att PS3 säljer bra i Europa, bättre än de andra konsolerna gjorde de första dagarna utav eras försäljning. Och jo jag tror att Ps3 blir ledande pga dess framtidssäkringar i format och användarvänlighet.

#99

Postad 10 april 2007 - 11:26

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Ja dom första dagarna sålde den väldigt bra. men sedan var det ju massa jippon och sånt också som bidrog lite, som i London där dom gav bort tror det var 100 eller 1000 st 46" LCD tvisar til ldom som köpte PS3 + att wii och 360 inte hade så många maskiner vid deras release med tanke på att dom skeppade till hela världen och inte "sket" i större delen av världen. Så jag tycker inte den jämförelsen är rättvis.

Men sedan den första helgen så har försäljningen minskat dramatiskt.

#100

Postad 10 april 2007 - 12:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Men sedan den första helgen så har försäljningen minskat dramatiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter första helgen rapporterades det 610.000 sålda enheter, och nu efter 2-3 veckor senare så ligger siffran på 910.000 enheter...

Enligt vgcharts.org.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.