Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Starcraft 2

278 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 maj 2008 - 10:09

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0

Jag har läst någonstans att de söker nytt folk som ska jobba med ett helt nytt spel. Alltså inte WarCraft och StarCraft. De kommer introducera ett helt nytt spel. Har tyvärr ingen källa men jag har läst det...

Mycke möjligt det också =)
Skulle kanske va lite roligare med nå nytt

#52

Postad 02 juli 2008 - 09:44

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
E de nån som vet nått nytt ang release datum?

#53

Postad 02 juli 2008 - 20:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

E de nån som vet nått nytt ang release datum?

Nej tyvär inte, verkar som det kan dröja tills nästa år. Starcraft 2 är ett givet köp dag ett, iaf för mig :)

Redigerat av Jack of all trades, 02 juli 2008 - 20:20.


#54

Postad 17 oktober 2008 - 10:19

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Läste för ett par dagar sedan (tror det var på fz.se) att SC 2 kommer att släppas i tre delar! En del för varje ras och att Terran var först ut. Och man skulle inte se de andra två delarna som en expansion för de skulle lägga lika mycket tid på alla delar. Det positiva är att det förmodligen kommer släppas lite tidigare eftersom de lägger allt krut på Terran till att börja med. Fast själv vet jag inte om jag gillar upplägget. Jag väntar hellre lite längre och får allt i ett paket.

Edit: Stavfel

Redigerat av Unregisteredda254153, 17 oktober 2008 - 10:20.


#55

Postad 17 oktober 2008 - 13:22

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Jag gillar det nya upplägget med att dela in spelet i tre delar, en för varje kampanj. Man får nu en kampanj i single player med 30 till 40 uppdrag per sida, fullt med CG-cutscenes (och vi vet ju hur bra de brukar vara från Blizzard) och djup story. Man får även hela multiplayer delen, så det enda är att de som vill spela Zerg/Protoss-kampanjen får vänta tills de 'expansionerna' släpps. Antagligen kommer expansionerna vara billigare än fullpris också.

Första delen kommer innehålla Terrans kampanj. Det fanns ungefär 30 uppdrag i hela SC, så om det nu blir 90 till 120 så är det bara bra tycker jag! De flesta har dock varit negativa till den här idén, de tror att alla kommer att spela Terran i multiplayer bara för att den kampanjen är ute först... :|

#56

Postad 17 oktober 2008 - 20:37

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Kanske inte bästa iden någonsin, men den stör inte mig. Man spelade ju en ras i taget i starcrat 1 med. Får jag 3 gånger så många uppdrag så får de gärna dela på kakan.

#57

Postad 03 december 2008 - 09:14

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Lite info om släppen. Spelen kommer att heta:
Terrans: Wings of Liberty
Zerg: Heart of the Swarm
Protoss: Legacy of the Void

Datum är ännu inte satt :D

#58

Postad 03 december 2008 - 13:40

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Lite svårt att hålla koll på allt som händer med SC2, de ändrar ju massor med saker typ varje vecka!

T.ex. så har de gjort så att Phoenix bara har air-to-air och att man inte längre kan producera tio enheter på samma gång om man har selectat tio larvae med Zerg... man kan bara göra en åt gången.

#59

Postad 03 december 2008 - 19:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Blizzard är mästare på att göra spel med grym balans så du behöver nog inte oroa dig :).

Redigerat av Jack of all trades, 03 december 2008 - 19:56.


#60

Postad 09 december 2008 - 13:07

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Spelet går att boka i diverse internetbutiker nu.

#61

Postad 09 december 2008 - 19:26

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Är det i början av nästa år ca februari det sägs komma eller i maj?

#62

Postad 20 december 2008 - 02:18

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Här är en match mellan två av Blizzards spelbalanserare, för er som inte vill veta något om de nya enheterna så varnar jag för att *Spoilers* kan förekomma. Är grymt sugen på att spela detta, återstår att se hur Blizzard kommer lösa försäljningen av spelet som helhet men iaf kolla in http://www.starcraft...lereports/1.xml

Redigerat av Jack of all trades, 20 december 2008 - 02:42.


#63

Postad 22 december 2008 - 09:42

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Hehe, roligt hur de kommentera, de fick det nästan att framstå som det var VM-final i ishockey :D

Ser riktigt snyggt ut! :)

#64

Postad 22 december 2008 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hehe, roligt hur de kommentera, de fick det nästan att framstå som det var VM-final i ishockey :)

För dem är det typ det också =P

#65

Postad 22 december 2008 - 14:23

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Ja det är ruskigt stort i Korea, kolla bara in den här videon=) http://www.youtube.c...h?v=nkzYssPZ9Rs (dock från första Starcraft). Eller den här sidan för många videos med engelska kommentatorer på en del http://www.gomtv.net/

Redigerat av Jack of all trades, 22 december 2008 - 14:26.


#66

Postad 22 december 2008 - 14:25

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Hehe, roligt hur de kommentera, de fick det nästan att framstå som det var VM-final i ishockey :D

Ser riktigt snyggt ut! :)


Det var det roligaste jag hört på år och dag "look at the protoss player, the probes shield are down ... WILL HE MAKE IT??? .... WOW, he made it great playing by the protoss player"... Snacka om framtiden för e-sport, har dom varit i korea och studerat starcraft ligorna där?

Redigerat av Unregistered0650da58, 22 december 2008 - 14:25.


#67

Postad 22 december 2008 - 14:28

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Det var det roligaste jag hört på år och dag "look at the protoss player, the probes shield are down ... WILL HE MAKE IT??? .... WOW, he made it great playing by the protoss player"... Snacka om framtiden för e-sport, har dom varit i korea och studerat starcraft ligorna där?

Ja en av kommentatorerna är ju tydligen känd som kommentator från de matcherna. Hade gärna sett att detta spred sig till sverige, hade varit mumma=). Det är sjukt stort i Korea och en av de främsta anledningarna till att spelet tillkännagavs i just Korea, hade varit kul att se hur glada de varit om det varit Diablo 3 som de valt istället, många besvikna fans hade det iaf vart=).

Redigerat av Jack of all trades, 22 december 2008 - 14:32.


#68

Postad 22 december 2008 - 19:38

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Hehe... alla Starcraft-spelare klagar på att de kommenterar spelet som om de vore affärsmän, och bara vill sälja sin produkt. Men tycker ändå det var en intressant video för de som inte är så insatta, kul att se alla förändringar som de gör hela tiden. Enda att klaga på är att det blev alldeles för rörigt när Zealots attackerade SCVs, man kunde knappt se vad som hände.

#69

Postad 23 december 2008 - 01:55

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Tycker också att videon var riktigt underhållande!
Spelade själv väldigt mycket Starcraft men det börjar ju vara ett tag sedan nu...

Förmodligen så blir Starcraft 2 det första spel på många år jag kommer att köra på PC'n.

#70

Postad 26 december 2008 - 10:55

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
Samma här...jag har t.o.m gått irån PC till PS3 sen ett år tillbaka utan att ha saknat PC'n. Men nu ger ju SC2 argument till att köpa en ny PC...fasen :wub:

#71

Postad 26 december 2008 - 20:47

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Samma här...jag har t.o.m gått irån PC till PS3 sen ett år tillbaka utan att ha saknat PC'n. Men nu ger ju SC2 argument till att köpa en ny PC...fasen :)


Om du inte sitter med en dator från milleniumskiftet så lär du antagligen inte behöva köpa ny dator, Blizzard brukar inte göra så krävande spel på grund av att man minskar kundkretsen då.

#72

Postad 27 december 2008 - 14:31

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0

Om du inte sitter med en dator från milleniumskiftet så lär du antagligen inte behöva köpa ny dator, Blizzard brukar inte göra så krävande spel på grund av att man minskar kundkretsen då.

4 år gammal häck. Går säkert att spela med den men i "low/medium" på grafikdelen...Och ett sånt spel skall man ju inte förstöra genom att ha halvdan prestanda :)

#73

Postad 28 december 2008 - 19:17

Unregistered927c4bf7
  • Unregistered927c4bf7
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Nä StarCraft är ett spel som ska flyta på ju.

Tycker själv att 2an ser bättre ut än förväntat.
Hoppas väldigt mycket på det, många nya units att lära sig.

#74

Postad 28 december 2008 - 19:59

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Nä StarCraft är ett spel som ska flyta på ju.

Tycker själv att 2an ser bättre ut än förväntat.
Hoppas väldigt mycket på det, många nya units att lära sig.

Japp, med tanke på att Starcraft progamers fortfarande kommer på nya strats så kommer förhoppningsvis del 2 innebära ännu mer galnare strategier=).

Har kollat en hel del på Starcraft turneringen som anordnas av Gomtv och det är både kul och lärorikt att se alla dessa begåvade spelare. Season 2 av denna turnering håller just nu på (fram till den 18 januari om jag inte minns fel) och i väntan på Starcraft 2 är det kul tidsfördriv=).

Så kolla in http://www.gomtv.net...c...field=&key= ([Group A] Game 1 - TossGirl vs Modern) för att se det hela från början...

Redigerat av Jack of all trades, 28 december 2008 - 19:59.


#75

Postad 28 december 2008 - 20:46

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Japp, med tanke på att Starcraft progamers fortfarande kommer på nya strats så kommer förhoppningsvis del 2 innebära ännu mer galnare strategier=).

Har kollat en hel del på Starcraft turneringen som anordnas av Gomtv och det är både kul och lärorikt att se alla dessa begåvade spelare. Season 2 av denna turnering håller just nu på (fram till den 18 januari om jag inte minns fel) och i väntan på Starcraft 2 är det kul tidsfördriv=).

Så kolla in http://www.gomtv.net...c...field=&key= ([Group A] Game 1 - TossGirl vs Modern) för att se det hela från början...


Verkar som de fått många tittare (även som inte spelar SC)! Tycker kommentatorn är grymt bra... och turneringen har blivit mycket bättre sedan första säsongen. Finns en cool video på scforall.com där de visar en person från USA som precis har kommit till Korea för att bli progamer... det finns en turnering som man måste vinna för att bli det, och han kom tvåa på första försöket! NonY är hans nick.

Tror dock att med SC2 så kommer inte koreanerna vara överlägsna längre utan det kommer att bli kamp om saken... förhoppningsvis i alla fall. Vore ju grymt om det hölls fler turneringar kring världen så att e-sports växer. Men det beror ju helt och hållet på om SC2 blir såpass anpassat för e-sports som ettan är, dock måste de ju göra spelet så att även vanliga gamers tycker det är kul... jobbig situation men ser rätt bra ut än så länge.

#76

Postad 30 december 2008 - 06:04

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Kollade just på GGL Transatlantic på VoomHD, rätt kul att se koreanerna piska i warcraft 2 faktiskt. Sist jag såg turnering på tv var annars när jag var på filippinerna för ett antal år sedan.

Ska bli kul med SC2 i vilket fall, har knappt lirat något RTS sen SC1 och RA egentligen.

#77

Postad 26 januari 2009 - 09:05

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Besöker Blizzards Starcraft 2 sida lite då och då för att se om det har kommit lite nytt godis men de är väldigt dåliga på att upptatera sidan. De har ännu inte släppt Battle Report #2 tex, när kommer vi att få se fortsättningen?

Är det någon som vet något mitt?

#78

Postad 26 januari 2009 - 14:23

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Släpps nästan aldrig något nytt på hemsidan men på forumet brukar de skriva nyheter t.ex. svarar de på publikens frågor en gång i veckan tror jag. Är mest in i detaljer dock, här är lite grejer från den 22:e:

http://forums.battle...c...06&sid=3000

#79

Postad 04 februari 2009 - 20:16

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tycker det är sunkigt att dem inte håller sidan uppdaterad alls, helst skulle jag dock vilja ha ett realeasedatum, var väll rätt länge sen dem annonserade att spelet skulle komma, och redan då var det väll spelbart?

#80

Postad 11 februari 2009 - 00:23

Unregisteredc9535314
  • Unregisteredc9535314
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Ja detta är nog från min och polarens sida det mest efterlängtade spelet någonsin...
Vi satt när det kom ut hela helger i mina föräldrars kök och spelade Starcraft och det var ju så himla kul......
vi tittade på bilder häromdagen på detta då man såg dessa underbart gigantiska skärmar och lådor som fyllde ett stort bord från sida till sida. Kaffekoppar och glas fyllda till brädden med cola och annat nödvändigt...


Nej detta blir nog det första spelet jag köpt till Pc på snart 10 år....längtar oerhört mycket.

Någon som hört något nytt om release datum??


//Michael

#81

Postad 12 februari 2009 - 20:16

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Nu börjar det hända saker!

Trevliga nyheter finns att läsa hos fz.se :D

#82

Postad 13 februari 2009 - 01:37

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Grymt Nice :D, sätter en peng på att det kommer bli Starcraft 2 som kommer först=)

Tack som tusan för infon iaf, är på FZ lite då och då men det där missade jag helt=).

Redigerat av Jack of all trades, 13 februari 2009 - 01:39.


#83

Postad 13 februari 2009 - 08:05

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Grymt Nice :), sätter en peng på att det kommer bli Starcraft 2 som kommer först=)

Tack som tusan för infon iaf, är på FZ lite då och då men det där missade jag helt=).

No problem mate!
Men Blizzard är ju kända för att ta tid på sig så även om spelet släpps i år blir det säkert till julhandeln :D

#84

Postad 13 februari 2009 - 11:50

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

No problem mate!
Men Blizzard är ju kända för att ta tid på sig så även om spelet släpps i år blir det säkert till julhandeln :)

Om man säger så här, jag skulle inte sätta emot att det kommer innan :).

#85

Postad 13 februari 2009 - 11:53

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Vore riktigt fint om det kommer ut till julhandeln ja :)

Menar såg ju klart spelbart ut redan när dem utannonserade att dem höll på med det!
Detta och diablo 3 är dem enda spel som intresserar mig till PC nu, annars har jag på senare tid mest varit intresserad av konsollspel av någon anledning,,,....

#86

Postad 20 februari 2009 - 01:43

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Ny Q&A: http://forums.battle...c...43&sid=3000.

Lite ny info där och några fina bilder :-)

#87

Postad 18 april 2009 - 11:59

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Nu har det kommit ännu en Battle Report från Starcraft 2 så de som är intresserade gå till http://www.starcraft...lereports/2.xml

#88

Postad 18 april 2009 - 12:40

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Expected game of the year top 3 för mig iallafall. Riktigt sugen på att spela Starcraft igen!

#89

Postad 18 april 2009 - 18:28

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Man blir ju inte lite sugen när man ser de där battle reports. :)

Väl Mött!
/Skorpan

#90

Postad 18 april 2009 - 18:55

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hehe jag blir galet sugen, men lär ju inte se det förren i vad...november kanske?

#91

Postad 19 april 2009 - 14:15

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Expected game of the year top 3 för mig iallafall. Riktigt sugen på att spela Starcraft igen!

Man blir ju inte lite sugen när man ser de där battle reports. :(

Väl Mött!
/Skorpan

Hehe jag blir galet sugen, men lär ju inte se det förren i vad...november kanske?

Varför spelar ni inte originalet som uppvärmning då? Det är ju galet bra!
2D-grafik är underskattat. :) Spelmekaniken får betydligt mer fokus ju. StarCraft (BroodWars) är ju typ lika episkt som FF7 som också har 2D-grafik. Bara det faktum att det fortfarande tävlas professionellt i spelet tio år efter skapandet är ju ett tecken på det. (Tack Jack of all trades för länken till http://www.gomtv.net/)
Jag, brorsan och två till har iaf blivit helt bitna och kör typ så fort vi får tid över hamachi, det blir så där lagom nördmysigt.. Man bara undrar hur många som återupptäckt spelet nu när 2:an snart kommer?

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 19 april 2009 - 22:02.


#92

Postad 19 april 2009 - 15:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag slutade spela Starcraft när stora hypen gick igång och man gång på gång på gång fick smisk av 12-åringar som spelade dygnet runt. Inte bra för ens ego detdär :)

#93

Postad 19 april 2009 - 19:22

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag hade faktiskt tänkt installera sc o spela genom kampanjerna igen i väntan på sc2...Men hittar inte mina skivor, så beställde nytt exemplar nu, får väll hoppas dem kommer på tisdag :)

#94

Postad 20 april 2009 - 08:16

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Jag hoppas inte mina skivor är för svåra att hitta, vore kul att köra lite kampanj och kanske några rundor mot datorn. Även om, från minnet, så är datorn sjukt svår.

Såg på en Battle report igår faktiskt. Jag blev galet sugen och jag blev lite irriterad att de inte ens har ett releasedate än, jag menar, det ser ju i princip klart ut?

#95

Postad 20 april 2009 - 10:02

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Herregud det såg ju nästan klart ut när dem annonserade det för vad är det, ett år sedan?
Men som dem säger, dem siktar på att det ska bli ett esport spel, så därför lägger dem otroligt mycket krut på att balansera det.

#96

Postad 20 april 2009 - 10:43

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Men som dem säger, dem siktar på att det ska bli ett esport spel


Det har jag inte läst, iofs har jag inte läst så mycket nyheter kring spelet, har försökt glömma det så att det en dag helt plötsligt bara står där i hyllorna.

Har du någon länk där de pratar om det?

#97

Postad 20 april 2009 - 12:20

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Läst det på flera ställen, i den här intervjun nämns det iaf :)


http://starcraft2.4p...bob_colayco.php

*quote*

Sc2Source:
One question about e-Sports. StarCraft 1 was never planned as an e-Sports title. It’s completely different with StarCraft 2. StarCraft 2 was planned as an e-Sports-title from the beginning, so what can we expect from StarCraft 2? Are there any features you can talk about especially for e-Sports?

Frank Pierce:


One of the features we are definitely working on improving and in integrating much better is the replay-functionality which is naturally important for the e-sports-community. We are working at better support for tournaments and leagues on battle.net so that there is a lot more facility in that regard. We are talking about things like cameraman-functionality which we already have in World of Warcraft as well.

*end of quote*

#98

Postad 20 april 2009 - 13:30

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Är bara bra att de jobbar på det mer, dessutom tar nog kampanjerna med 30 uppdrag var plus CG-klipp ett tag att göra, tror inte de är färdiga med den första än. Men kommer att ta minst ett år säkert mycket längre innan spelet är balanserat efter att det har släppts, går inte att få allting perfekt med en gång.

#99

Postad 20 april 2009 - 16:41

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Dem har bara en kampanj att göra klart till releasen dock, eftersom kampanjerna skulle släppas som en triologi! :)

#100

Postad 08 maj 2009 - 10:54

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Blizzard har nu börjat söka testare för betan som kommer i sommar så förhoppningsvis kommer de släppa spelet i år=).

"StarCraft II Beta Test Opt-in
The StarCraft II beta-test period is coming in the months ahead! If you'd like a chance to participate, now's the time to let us know. Simply go to the "Beta Profile Settings" page in Battle.net account management to go through the new beta opt-in process and upload a snapshot of your system specs. During this process, you'll also have the opportunity to opt in to future betas for other Blizzard Entertainment games. Please note that even if you've opted in to our betas previously, you'll need to complete this new process and upload your current system specs to have a chance to be invited. "
http://www.blizzard.com/us/

Redigerat av Jack of all trades, 08 maj 2009 - 10:54.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.