Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 09 april 2013 - 12:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Går man på zoiler och palmnios reaktioner så här långt så ser det ju onekligen bra ut för PS4. Att dessutom till och med radiozo inte är helt negativ ger ju ett intressant perspektiv på frågan. ;)


Går man på rykten om Durango (aka Xbox720 aka Xbox Next) så ser det onekligen bra ut för PS4.

Våra reaktioner är mer att man röstar på en produkt som är helt presenterad (Spel, tjänster och hårdvara men ej utseende) hur den är mot en produkt som inte har presenterats än.

Ungefär som att jag skulle dra igång en Samsung Galaxy IV eller iPhone 6 tråd. Där vet man att Apple-fantasterna hade börjat samla sig trots att ingen vet jack-shit om iPhone 6.

Det brukar inte finnas så mycket jättespännande vid launch väl?


I och med att nästa generation har kommit så sent samt att Sony verkar vara ute i väldigt god tid så skulle jag nog gissa att denna lanseringen blir en av de bättre sett till spel.

#52

Postad 09 april 2013 - 12:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Vi kör en ny omröstning efter E3 och ser om opinionen svängt. ;)

#53

Postad 09 april 2013 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Det brukar inte finnas så mycket jättespännande vid launch väl?

Den här gången ser det ganska intressant ut. Killzone, Infamous, Battlefield, Watch Dogs och massa mer antagligen. Inte säkert Nintendo hinner få ut jättemycket till jul och det är ju bara de som gör spel till konsolen nästan =P. Men återstår att se iofs, de närmaste månaderna kommer ge väldigt många svar tack och lov.

#54

Postad 09 april 2013 - 12:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vi kör en ny omröstning efter E3 och ser om opinionen svängt. ;)


Tycker jag låter som en bra Idé. Skulle gjort en i vintras också för att se hur det svänger baserat på rykten.

#55

Postad 09 april 2013 - 12:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tror majoriteten av Live-spelare idag kommer fortsätta med MS och likaså PSN-spelare fortsätta på näste Sony-platform. Oavsett vad MS visar upp. Ungepass som att man alltid går till samma pizzeria för det är man van vid :P

#56

Postad 09 april 2013 - 13:02

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 3
..fast om pizzerian ändrar sin meny/recept så kan det hända att man byter. ;)

#57

Postad 09 april 2013 - 13:31

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 3
Priset är avgörande för den stora massan, de som inte spelar spel på daglig basis kommer inte skaffa någon av dessa eftersom en 360 eller PS3 duger alldeles utmärkt till deras syften. Microsoft är beroende av sina core/hardcore spelare när konsolen kostar mer än vad dessa är beredda att ge. Microsoft har nog tappat många av sina tidigare kunder medan Sony visat att de inser att dessa är väldigt värdefulla. Microsoft fortsätter satsa på Kinect som fortfarande inte har ett enda spel för core spelaren där den fungerar bättre en handkontroll.

Jag tror att Sony kommer ta hem det den här gången och det har inte med att de har visat upp spelen för en månad sedan utan detta har att göra med att Microsoft den senaste tiden satsat på helt fel saker, saker som en core/hardcore spelare skiter fullständigt i.

#58

Postad 09 april 2013 - 13:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hardcorespelare är dock ganska irrellevanta. Det är inte dem man tjänar massa pengar på. Kolla på Wii tex.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 april 2013 - 13:41.


#59

Postad 09 april 2013 - 13:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Shapar sony upp handkontrollen eller att man kan lira med xbox kontroller samt att onlinestödet blir lika bra som LIVE så kvittar det helt för mig vilken som säljer bäst och mest (spelen har en tendens att se likadana ut ps3/xbox360 när man väl hoppat från dashboarden:-))

#60

Postad 09 april 2013 - 14:04

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Shapar sony upp handkontrollen eller att man kan lira med xbox kontroller samt att onlinestödet blir lika bra som LIVE så kvittar det helt för mig vilken som säljer bäst och mest (spelen har en tendens att se likadana ut ps3/xbox360 när man väl hoppat från dashboarden:-))


+1 för handkontrollen! Nu ser det visserligen ut som de "fetat" till den lite som möjligen förbättrar ergonomin. Men varför envisas med att ha vänster analogspak så onaturligt sittandes!? Det är ju det som är klockrent med Xbox HK:n! Man styr knappt något med digitalkorset längre ju.

Till och med nintendo har ju fattat och typ gjort en blåkopia av Xbox HK:n =)

#61

Postad 09 april 2013 - 14:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Hardcorespelare är dock ganska irrellevanta. Det är inte dem man tjänar massa pengar på. Kolla på Wii tex.

Vad kostade Wii när den kom? Tror du att den hade sålt om den kostat som en 360 eller PS3? Det är samma sak för konsoler som det är med grafikkort och processorer, jag spelar mycket men jag skulle inte ens komma på tanken att köpa ett nytt gkort eller en processor när de lanseras eftersom de är på tok för dyra.

Den stora massan är stor ja men den är inte beredd att betala över en viss summa, om priset på deras nästa konsol överstiger denna. Sedan så säljer konsoler tack vare core/hardcore köparna på samma sätt som en serie blir populär, de visar den för sina kompisar och samma sak skedde med Wii. Sony kommer nog inte få några större problem med ett sälja sin konsol om den inte är alltför dyr eftersom de som sagt var visat att de inser hur viktiga dessa köpare är. Microsoft däremot har en väldigt långa uppförsbacke framför sig och de senaste ryktena har inte direkt underlättat.

Redigerat av Jack of all trades, 09 april 2013 - 14:29.


#62

Postad 09 april 2013 - 17:02

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
http://psx-scene.com...-dualshock4.jpg

När jag jämför vinklarna mot min 360-kontroll så ser det nästintill identiskt ut, inte framsidan dock.
Valde xbox för att jag inte gillade playstationkontrollen men den nya ser mycket bättre ut. Det enda som är synd är placeringen av styrspakarna, tom 360-kontrollen tär på höger tumme efter längre sessioner så jag hade nog velat se båda styrspakarna högst upp på kontrollen.

#63

Postad 09 april 2013 - 21:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 1

Vi kör en ny omröstning efter E3 och ser om opinionen svängt. ;)

Ja och då kan vi ju be, vänligt men bestämt, de som skojröstat på Wii U att ta omröstningen på allvar :D

#64

Postad 21 maj 2013 - 22:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vad säger ni nu då.
PS4 leder hos mig, men E3 kan ju ändra allt.

#65

Postad 21 maj 2013 - 23:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Säger, vänta till E3. Då kan vi alla vara överens om att Nintendo vinner ^_^

#66

Postad 21 maj 2013 - 23:49

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Där tappade Sony sin konkurrent och blev ensam i sin liga.. Däremot fick Wii-U en värdig motståndare ;)

Vi får se vad som händer vid E3 nu.

#67

Postad 22 maj 2013 - 08:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
En i min bekantskapskrets ansåg stt xboxeventet var bättre än sonys. Jag tror ju han är rätt partisk. Spelade ingen roll för honom att xboxen kör ddr3 heller. Xboxen var ändå mer intressant.

Vad tycker ni som är lite mer opartiska om eventen? Xboxen fokuserar mer på att vara... lite mer som en facebookmaskin upplever jag. Då båda enheterna påminner om en pc i konstruktionen så borde speltillverkandet vara lätt att porta över från pc till konsol, och då bör ju hårdvara spela roll. Ddr3 vs ddr5 tänker en individ som inte har koll. Jag.
Jag kan kortfattat inte se vad som är attraktivt med ms nya xbox.

Berätta gärna, med sakliga argument, inte en massa fanboysvammel. Jag har ägt båda konsolerna, men gjorde mig sv med xboxen då den lät som en tornado dom första... fem släppen eller något sånt. Jag ville höra dpelljudet från min dåvarande tv. Men jag ska även säga att jag älskade dom bra spelen som fable och kan idag tänka mig att löpa en 360 bara för att få spela spelen som jag missat då jag inte haft en box under de senaste åren.

#68

Postad 22 maj 2013 - 08:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

En i min bekantskapskrets ansåg stt xboxeventet var bättre än sonys. Jag tror ju han är rätt partisk. Spelade ingen roll för honom att xboxen kör ddr3 heller. Xboxen var ändå mer intressant.

Vad tycker ni som är lite mer opartiska om eventen? Xboxen fokuserar mer på att vara... lite mer som en facebookmaskin upplever jag. Då båda enheterna påminner om en pc i konstruktionen så borde speltillverkandet vara lätt att porta över från pc till konsol, och då bör ju hårdvara spela roll. Ddr3 vs ddr5 tänker en individ som inte har koll. Jag.
Jag kan kortfattat inte se vad som är attraktivt med ms nya xbox.

Berätta gärna, med sakliga argument, inte en massa fanboysvammel. Jag har ägt båda konsolerna, men gjorde mig sv med xboxen då den lät som en tornado dom första... fem släppen eller något sånt. Jag ville höra dpelljudet från min dåvarande tv. Men jag ska även säga att jag älskade dom bra spelen som fable och kan idag tänka mig att löpa en 360 bara för att få spela spelen som jag missat då jag inte haft en box under de senaste åren.


Som Gamer - Sonys var bättre

Som någon som gärna vill ha något som ger mer - Microsofts

Det som är mest attraktivt för mig är App funktioner. Ska vara ärlig och säga att jag använder min Apple TV mer än konsol. Så den box som kan ge mig Viaplay, netflix, hbo, spotify, svt play får min röst - men antar det kommer saknas en hel del tjänster på båda.

Vill helt enkelt kunna ersätta lite av mina nuvarande maskiner - hårdvaran finns ju där på PS4 och Xbox One - det är bara en fråga om Sony och Microsoft låter tredje part göra egna appar fritt.

Annars kommer det ner till spel och pris. Skulle båda konsolerna kosta samma så är PS4 helt klart hetare.

#69

Postad 22 maj 2013 - 08:31

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det finns väl inte så mycket att berätta. Det är spel och handkontrollen samt pris som kommer att avgöra mitt val. Jag vill känna på båda kontrollerna innan jag bestämmer mig och spel och pris vet vi inte så mycket om så det är nog klokt att vänta in e3 innan man drar för stora slutsatser

#70

Postad 22 maj 2013 - 08:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det var ett intressant och bra inlägg. Jag själv ser ju konsolerna som det dom varit, till för spel, och därmed så förstår jag inte varför man ska ha en massa krafs runtom. Därför är ju sonys enhet hetare för mig, helt klart. Sem så är jag även orolig att boxen ska få samma kvalitetsproblem som 360 hade.

Om man ser till spelsidan, kommer det bli ett problem med att ms använder sig av ddr3 när datorerna och konkurrenten jobbar mot ddr5, dvs minne bättre anpassat för spel?

#71

Postad 22 maj 2013 - 08:38

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0

Som Gamer - Sonys var bättre

Som någon som gärna vill ha något som ger mer - Microsofts

Det som är mest attraktivt för mig är App funktioner. Ska vara ärlig och säga att jag använder min Apple TV mer än konsol. Så den box som kan ge mig Viaplay, netflix, hbo, spotify, svt play får min röst - men antar det kommer saknas en hel del tjänster på båda.


Precis som du säger, som en speltok så var Sonys mycket bättre, men funktionerna i Xone såg bra ut. Frågan är hur bra dom fungerar i Sverige bara. Sen har Microsoft en fördel med app-delen då dom bekräftade att maskinen kör Win8 i botten som en av OS:en, och det finns ju redan en hel del streaming appar för Metro-interfacet.

#72

Postad 22 maj 2013 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
En jämförelse av den grafiska kapaciteten av AnandTech:

Postad bild


Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). We’ll have to wait and see how this hardware delta gets exposed in games over time, but the gap is definitely there. The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms.

On the plus side, the Xbox One should enjoy better power/thermal characteristics compared to the PlayStation 4. Even compared to the Xbox 360 we should see improvement in many use cases thanks to modern power management techniques.

Differences in the memory subsytems also gives us some insight into each approach to the next-gen consoles. Microsoft opted for embedded SRAM + DDR3, while Sony went for a very fast GDDR5 memory interface. Sony’s approach (especially when combined with a beefier GPU) is exactly what you’d build if you wanted to give game developers the fastest hardware. Microsoft’s approach on the other hand looks a little more broad. The Xbox One still gives game developers a significant performance boost over the previous generation, but also attempts to widen the audience for the console. It’s a risky strategy for sure, especially given the similarities in the underlying architectures between the Xbox One and PS4.



http://www.anandtech...o-playstation-4

#73

Postad 22 maj 2013 - 14:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad tycker ni som är lite mer opartiska om eventen? Xboxen fokuserar mer på att vara... lite mer som en facebookmaskin upplever jag.


Eh? Såg du både eventen?

#74

Postad 22 maj 2013 - 15:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tweet battle!


http://www.gamespot....le/xbox-vs-ps4/


Bifogad fil  Namnlös.jpg   166,92K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 maj 2013 - 16:42.


#75

Postad 22 maj 2013 - 18:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Tweet battle!


http://www.gamespot....le/xbox-vs-ps4/


Bifogad fil  Namnlös.jpg   166,92K   8 Antal nerladdningar

Måste vara det töntigaste jag sett ang next gen hittills (men visst då har jag iofs inte läst SÅ mycket). Lade två röster på WII U iom avsaknaden av ett "Vem f-n bestämmer sig ett halvår före släpp utan att vara f-nboy"-alternativ...

#76

Postad 22 maj 2013 - 18:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1
Next Gen är som roligast när det är som mest FUD innan de lanserats...

#77

Postad 22 maj 2013 - 19:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Förra gången köpte jag en Xbox 360 först och sedan en playstation 3 18 månader senare. Denna gång lutar jag åt att göra tvärtom. Beror lite på pris och exklusiva spel. Jag gillar Xbox 360-kontrollen över PS3 men det känns inte en deal breaker om jag gillar Xbox Juan-kontrollen över PS4, i slutändan handlar det om vana.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 22 maj 2013 - 19:11.


#78

Postad 22 maj 2013 - 21:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
PS4 verkar få en handkontroll där de rättat till skavankerna.

#79

Postad 22 maj 2013 - 21:50

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ja, den nya till ps4 ser mycket bättre ut en tidigare och är nog bättre för händerna.
Tyvärr envisas dom med att dpaddan på fel ställen fortfarande men nästa generation, då kanske ;)

#80

Postad 23 maj 2013 - 06:38

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Jag kommer köpa båda, beroende på exklusiva titlar vilken som kommer i hyllan först :)

#81

Postad 23 maj 2013 - 06:49

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0
Blir nog en X1 först, sen när dom börjar sjunka i pris investera i en PS4.

De PS4 exklusiva titlarna har aldrig intresserat mig utöver MGS serien samt the last of us som verkar väldigt intressant.

#82

Postad 23 maj 2013 - 08:17

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1
Känns som att PS4 kommer att vinna rätt stort och att Xbox kommer att vara dödförklarad inom en snar framtid.
Det är som en fight mellan Chuck Norris (PS4) och en hamster (Xbox One).

Det absolut värsta är att MS har slagit sina påsar ihop med det värsta företaget inom denna bit, EA, där har dom tappat förbannat mycket.

#83

Postad 23 maj 2013 - 08:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Känns som att PS4 kommer att vinna rätt stort och att Xbox kommer att vara dödförklarad inom en snar framtid.
Det är som en fight mellan Chuck Norris (PS4) och en hamster (Xbox One).

Det absolut värsta är att MS har slagit sina påsar ihop med det värsta företaget inom denna bit, EA, där har dom tappat förbannat mycket.


Jag är inte lika säker på det. Grafisk prestanda betyder inte automatiskt att man kommer sälja bäst.
Wii var ett bra exempel på detta. 3DS är ett bra exempel på bärbara.
Mjukvaran kommer vara avgörande som vanligt.
Om Microsoft lyckas släppa ett bra lätttillgängligt spel till Kinect så kan de mycket väl sälja gigantiskt med enheter.
Wii Sports ngn? Vi hardcore gamers blir lätt blinda och ser bara vad vi vill ha. Vi är bara en liten del av potentiella köpare.

#84

Postad 23 maj 2013 - 08:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Namnlös.jpg   166,92K   8 Antal nerladdningar

Wow XOne kommer starkt i Iran och...ja va fasen ligger där....Honduras? :D

Grönland goes pc och Nord Korea får inte välja.

Redigerat av pacman, 23 maj 2013 - 08:34.


#85

Postad 23 maj 2013 - 08:29

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
X1 kommer sälja bra ändå skulle jag tro, oavsett vad vi i vår lilla gamingbubbla tycker och tänker. Om dom tappar lite mark med folk som vill ha rena gamingmaskiner, så kommer dom ta igen det med råge med marginalare i USA (Medel...amerikanare?).

#86

Postad 23 maj 2013 - 08:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Ja alltså...tråden är ju tämligen obegriplig, det man röstar på har ju inget med trådens titel att göra.

Edit, sagt med all respekt hassesolo, du brukar stå för kloka saker :)

Redigerat av pacman, 23 maj 2013 - 08:33.


#87

Postad 23 maj 2013 - 08:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vilka tror på färre exklusiva titlar nextgen? Jag är en, det kostar massa att ta en titel. Ms har iofs råd :)

#88

Postad 23 maj 2013 - 08:39

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Om inte Microsoft har några extrema exclusives så kommer de inte ha någon som helst chans annat än i USA. Tror inte ens de kommer få mer än 40% av marknaden i USA heller. Resten av världen lär det vara 70-30 till Sony gissar jag. Nu när konsollerna har istort sett identisk hårdvara förutom att PS4 är ganska markant kraftfullare så vill man ju verkligen köra alla spel som finns till båda konsollerna på PS4. Kanske inte blir någon markant bättre grafik, men det kommer helt klart vara bättre och mer stabil FPS vilket är viktigast.

Det finns dock en sak som talar för Microsoft. Priset. Sätter de priset 2000:- under PS4 så kommer det bli ett mycket jämnare race helt klart. Då kommer de vara det ekonomiska alternativet som många hellre väljer. Men priset kan inte skilja med bara €100 eller liknande. Då kommer barnens tjat att få samma konsoll som sina vänner att vinna argumentet. :) Men Microsoft måste sätta priset rätt på en gång. Släpper de iväg Sony vid launch är de körda.

#89

Postad 23 maj 2013 - 08:50

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
FZ:s omröstning för svenska åsikter. Närmare 3500 röstade

http://www.fz.se/art...-mest-fram-emot

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 maj 2013 - 13:50.


#90

Postad 23 maj 2013 - 09:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Resten av världen lär det vara 70-30 till Sony gissar jag.

Du behöver inte övertyga mig att köpa PS4 men jag tror folk underskattar hur mycket maskinen man hade innan påverkar valet. De som röstat är inbitna gamers men det finns många som inte hänger med i resonemangen utan nog bara går och köper det dom hade förut, det som känns bekant. Det ska bli intressant hursomhelst.

#91

Postad 23 maj 2013 - 09:05

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag är inte lika säker på det. Grafisk prestanda betyder inte automatiskt att man kommer sälja bäst.
Wii var ett bra exempel på detta. 3DS är ett bra exempel på bärbara.
Mjukvaran kommer vara avgörande som vanligt.
Om Microsoft lyckas släppa ett bra lätttillgängligt spel till Kinect så kan de mycket väl sälja gigantiskt med enheter.
Wii Sports ngn? Vi hardcore gamers blir lätt blinda och ser bara vad vi vill ha. Vi är bara en liten del av potentiella köpare.


Vart i mitt inlägg pratade jag om grafisk prestanda?
Efter bla debaklet med Sim City så har EA sjunkit frukstansvärt i mångas ögon och att då slå sig ihop med dom som MS gjort gör att de tappar väldigt många konsumenter, sedan en typ av always online, cloud saving osv är inget folk vill ha.

Den stora dealbreakern är Kinect som MÅSTE vara ikopplad, det är helt åt **** fel, jag accepterar att en del vill ha Kinect, men tvinga för fan inte oss andra som inte vill ha med skiten att göra att ha den inkopplad för att ens kunna starta boxen.

Xbox One är tyvärr en gigantisk flopp.

Redigerat av sinnes, 23 maj 2013 - 09:06.


#92

Postad 23 maj 2013 - 09:37

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Visionen som resp. företag har är avgörande för min del.
Sony går mer eller mindre all-in på gaming, medan MS satsar mer på en komplett underhållningsmaskin med gaming som en del av hela upplevelsen.

#93

Postad 23 maj 2013 - 09:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

Visionen som resp. företag har är avgörande för min del.
Sony går mer eller mindre all-in på gaming, medan MS satsar mer på en komplett underhållningsmaskin med gaming som en del av hela upplevelsen.


då är ju valet ännu mer solklart till Sonys favör. en konsol vill jag ha till att spela på. en mediamaskin bygger jag själv ;) och Telias IPTV lär aldrig fungera till Xone så där sprack den fördelen med allt TV lullull för mig del.

#94

Postad 23 maj 2013 - 11:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Vilka tror på färre exklusiva titlar nextgen? Jag är en, det kostar massa att ta en titel. Ms har iofs råd :)

Inte jag, vi vet redan att MS kommer ha runt 15 exklusiva titlar första året bara, mer än de hade hela förra generationen typ :P. De lägger väl hela Japanbudgeten från förra generationen på exklusives nu istället.

Och Sony/Nintendo har också många som vi vet.

Redigerat av Zoiler, 23 maj 2013 - 11:47.


#95

Postad 23 maj 2013 - 13:32

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Jag kommer att börja med en PS4, men efter ett par år när priset gått ner på X1 och det finns ett större gäng exklusiva titlar som jag vill kunna spela blir det nog en sådan också. Wii U finns inte på kartan. Det som retar mig är att båda verkar kräva att man monterar deras respektive kameror. En sådan grunka är ju okej, men två är inte så himla snyggt. Jag få kanske ha en maskin i vardagsrummet och en i sovrummet...

#96

Postad 23 maj 2013 - 13:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Den enda fördelen för X1 just nu (från mit perspektiv) är nog handkontrollen där PS4-kontrollen känns lite suspekt med ful blå lampa och en touchpad som oroar mig. Touchpad brukar inte vara lika med precis bra kontroll direkt, men om den används rätt kanske den kan tillföra något.

Postad bild
Postad bild

#97

Postad 23 maj 2013 - 13:54

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Xbox One ska tydligen sätta käppar i hjulen för indieutvecklare också.

#98

Postad 23 maj 2013 - 14:52

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

X1 kommer sälja bra ändå skulle jag tro, oavsett vad vi i vår lilla gamingbubbla tycker och tänker. Om dom tappar lite mark med folk som vill ha rena gamingmaskiner, så kommer dom ta igen det med råge med marginalare i USA (Medel...amerikanare?).

Endast om priset är det rätta, varför ska dessa köpa en ny konsol om de redan äger annat som är minst lika bra som Xbox One? Priset kommer att bli den avgörande faktorn för den stora massan, hardcore gamers lär knappast bry sig om något annat än spel, enda som Microsoft i så fall kan hoppas på är core gamern men jag tror inte ens merparten av dessa är tillräckligt intresserade av att köpa en dyr konsol.

Jag hade rätt om Wii och jag tror jag kommer ha rätt om detta med (Wii hade aldrig sålt till den stora massan om priset varit detsamma som PS3 eller 360). PS3 började sälja mycket bättre efter att priset gick ner till 3000 kr, där tror jag gränsen är för de flesta och en konsol över detta kommer inte sälja i närheten lika bra som en som är under det priset.

Redigerat av Jack of all trades, 23 maj 2013 - 14:56.


#99

Postad 23 maj 2013 - 15:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
PS4 blir säkert bäst, men det gick inte att rösta rätt.

Jag tänker nämligen inte köpa någon av de ;)

#100

Postad 23 maj 2013 - 15:19

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag har läst på eurotakoinside att xbox kommer att orsaka nästa världskrig så jag hoppas den floppar.

En sak är säker, finns inget folk älskar mer än att hata m$.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.