Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Trek blir TV-serie, igen! Om ST: Discovery

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 16 januari 2019 - 17:41

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
Fick mail från Netflix om säsong två startar nu på fredag

#152

Postad 16 januari 2019 - 17:42

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Ja, som vi har längtat. Synd att de inte började med dubbelavsnitt =/



#153

Postad 16 januari 2019 - 19:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag har sett alla StarTrek-serier minst 4 gånger och mina favoritavsnitt upp til 10 gånger.

Jag tycker nya serien är bra. Men jag förstår dom som har svårt då det är en stor kontrast. Jag höll på med Enterprise när Discovery startade så jeg hoppade lite fram och tillbaka och Enterprise är en serie som blir mycket bättre ju flera gånger man sett den, men när man kommer tillbaka efter ett Discovery-avsnitt så går allting i slowmotion, problemen de har är ytliga och det fjantas runt en hel del är en del känslor jag får.

Håller med om att det är meningslöst att jämföra. F.eks tycker dom flesta att Braveheart är en bra film, men om man ser på den idag så är den duktigt utdaterad. Det blir lite samma sak med gamla Trek (även om man såklart kommer inn i det om man binge-watchar) och filmer blir riktigt annorlunda med en rasande fart. Vi reagerar snabbare, förväntar oss bättre polerade alster, mer korrekt cgi osv och även om man inte tror att det hänt så mycket sedan f.eks 2015 så kan man få en chock om man kastar på en film därifrån. Jag ser ganska ofta på gamla filmer så detta är något jag reflekterar över en del, dvs att saker förändras och vi förväntar bättre i en snabbare fart. Det är också sjuk konkurrans bland serier, en bra serie kan idag bli kanselerad där den för 10 år sedan hade fått gå i flera säsonger.

Voyger blir faktiskt inte episk förrän i säsong 4 (7of9/borg) och detta aksepteras inte idag.

Det skulle altså vara som att skjuta sig själv i foten med en ny serie i samma gamla tempo, jag tror inte man skulle få varesig budget eller skådisar til att vara "neelix" som har problem att finna riktig krydda.....det var kansje ett dålligt exempel då sådana småting kan ge en karaktär och serie ett djup, men det är nästan mer irrelevanta saker än relevanta saker ibland speciellt om man ser på dom andra serierna idag som Westworld f.eks, en helt annan liga därav inte sagt att storyn är så bra.
För att lyckas måste dom alltså ha allt detta nya snabba snygga men också få med sig story, och det ser ut som att dom siktar på att bygga upp detta långsamt vilket kan fungera riktigt bra.


Det är barnsligt att klaga tycker jag. Ingen kan lyckas med en TNG idag, det går inte (se episoden där dom kladdar runt i den svarta pölen innan du svarar på detta) så alternativet är att skita i att skapa något. Alla dom som inte vil se kan ju bara se dom andra serierna om igjenn, det går helt fint, jag kan aldrig se att något nytt är negativt, ingen tvingas se på, och om man tror att det finns ett val så borde man sätta sig mer inn i branchen.

Det enda jag personligen har svårt för är klingonerna. Låt mig säga med en gång att jag absolut inte vill copy/pasta inn dom gamla det hade bara sett larvigt ut, men det jag retar mig på är rösterna....dom har otroligt irriterande röster som grumlas till så mycket dessutom så dom låter inte farliga utan mer patetiska. Det blev mycket bättre mot slutet och herregud för en manupulerande bitch, det var ganska evil, men hoppas dom kan tuna frekvensen på lätet litegrand bara. Jo en sak til, jag gillar igentligen inte skådespelaren so mhar huvudrollen, mest för att jag inte gillade henne i TWD så det var som att vinna på lotto fast tvärtom när hon blev huvudkaraktär, men jag har lärt mig att gilla en del andra karaktärer och Michael kan nog tolereras på sikt.

#154

Postad 17 januari 2019 - 22:15

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Nu finns Short Treks på Netflix men det är omöjligt att hitta om man inte var man ska leta.

Gå in på Discovery och kolla under episodes and more och gå längst ner så finns dom där

Redigerat av budwhite, 18 januari 2019 - 12:01.


#155

Postad 18 januari 2019 - 12:03

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Såg dom fyra Short Treks igår. Bra men inte så mycket mer. Bäst var Harry Mudd.

Filmad i 2.35. Antar att S2 av Discovery också kommer att vara så. Inte mig emot som har scope duk

#156

Postad 19 januari 2019 - 17:33

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Började ganska bra. Bridge crew är mer inblandat nu vilket är bra. Anson Mount ser fantastisk ut som Captain Pike. Bra val där!
Det jag inte gillade var att det är så teknik flashigt, mycket mer än förra säsongen och det känns och ser ut mer som reboot filmen från 2009

#157

Postad 01 mars 2019 - 21:31

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

“The massive success of Star Trek: Discovery’s second season launch exceeded our expectations in both driving subscriber growth and generating a phenomenal response from Star Trek fans,” Julie McNamara, executive vice president of original content for CBS All Access, said in a statement. “With Alex Kurtzman and Michelle Paradise at the helm, we look forward to continuing Star Trek: Discovery’s journey, growing the Star Trek franchise on CBS All Access and bringing fans new Star Trek stories for many years to come.”

 

dagens ep, var ju grymt bra :)



#158

Postad 23 oktober 2020 - 09:45

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Nytt avsnitt idag. Första episoden verkade lovande, fortsättning följer...

#159

Postad 09 oktober 2021 - 12:33

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Säsong 4 kommer 18 november nu på Paramount plus. Hur det blir här hemmavid får vi se.

#160

Postad 09 oktober 2021 - 22:14

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ser ut som att det kommer på Netflix enligt sidan nedan.

https://www.techrada...covery-season-4

Release date: Star Trek Discovery season 4 will release on November 18 in the US. The show will roll out on Paramount Plus in the US, and is expected to stream on Netflix elsewhere

#161

Postad 10 oktober 2021 - 07:59

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Gött

#162

Postad 10 oktober 2021 - 10:03

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

:wub:



#163

Postad 18 november 2021 - 19:26

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Tyvärr ingen start av 4 säsongen på Netflix imorgon,.Paramount har köpt upp alla rättigheter, alla tidigare säsonger som Netflix finansierade till viss del bla och som nu får tillbaka alla sina satsade pengar. Äffären blev av igår endast en dag innan den skulle börja här...med resultat allt är borttagit från Netflix site. Ser ut som vi får vänta till efter årsskiftet på launce här enl Paramount. Surt

#164

Postad 18 november 2021 - 19:51

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Surt. Tror ni någon annan tjänst får visa det under nästa år?

#165

Postad 18 november 2021 - 20:04

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Det lutar åt Paramount som möjligen försöker få fart på sin plattform. Canal Digital eller Allente nu, har Paramount i sitt utbud. Det kostar om man ska se allt.

#166

Postad 18 november 2021 - 20:44

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
Inväntar bluray utgåvan, Tänker inte teckna mig för ytterligare en straming tjänst. Räcker med tre stycken.

#167

Postad 21 november 2021 - 21:22

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Att teckna sig en månad för att se säsongen känns inte så jobbigt, tråkigt att behöva vänta dock.



#168

Postad 22 mars 2022 - 16:54

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Sista eps av säsong 4 släpptes i helgen som var. Den var väl okej. Det verkar bli en säsong 5 som börjar visas sen höst nästa år.

#169

Postad 22 mars 2022 - 22:48

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Kändes futtigt att istället för att något faktiskt tillåts betyda något och ge lite känslomässig tyngd till slutet så fegar man ur och vips återuppstår X från de döda. Och Y också.

 

Är dock lite förväntansfull inför Strange New Worlds.


Redigerat av KinoNiki, 22 mars 2022 - 22:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.