Sitter med en lite äldre receiver som jag tycker är hur bra som helst för mig, är nöjd, men jag har aldrig kört deras kalibrering någon gång, har alltid tyckt att jag själv vill lyssna mig fram till saker och ha de så.
Oavsett så provade jag deras Auto MCACC idag, den höll på som fasiken sen var de klar, men den ställer ju bara avstånd, volym på varje högtalare samt att den kör EQ som jag inte gillar(den tar jag bort efter ändå ), sen kör den S-wave(stående vågor) som jag också tar bort då jag tar bort dom själv, ha 3st i mitt rum och har full koll på dem.
Så vad gör egentligen Auto MCACC som jag har nytta av? jag sätter avståndet själv, sätter volymen efter mina öron på alla högtalare individuellt, stående vågor fixar jag själv.
Försöker inte klanka ner på deras program, undrar bara om jag missat något ?
De enda jag vet som skulle kunna göra mitt ljud bättre är om jag kör deras reverb kalibrering, denna måste man köra separat om jag fatta de rätt? de har jag gjort och kunde se före och efter och de var ju skillnad, provat snabbt o lyssna på några klipp med och utan reverb kalibreringen, men njaaaeee?? ingen skillnad så här direkt kanske, få lyssna lite mer senare.
Men är det rätt, att om jag har koll på avstånd, nivå och mina stående vågor i mitt rum själv och är nöjd så är Auto MCACC onödig och tillför inget? De enda som kan tillföra är som jag sa innan, deras reverb som jag kört.
Redigerat av hundrakg, 03 december 2024 - 14:42.