Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Biorum 2024 av Allebusig

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2024 - 06:05

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kommentarer till Biorum 2024 av Allebusig

Postad 02 oktober 2024 - 06:05

Hifi_Lounge
  • Hifi_Lounge
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
snyggt!bra val av panel.

Postad 04 oktober 2024 - 13:43

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
SNYGGT! ser trevligt och mysigt ut.

Men elementet sticker lite, om du inte vill måla det permanent så kan du göra som jag gjorde med min luftvärmepump. Spraya med biltema gummifärg. Går att pilla bort om man vill senare.

Postad 05 oktober 2024 - 06:43

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0
Det var en revision som heter duga! Snyggt att du målade om högtalarna själv (som förvisso är gömda nu). Helt rätt med AT-duk och ha högtalarna på rätt plats. Det gör mer för upplevelsen än man tror.

En fundering, du diffuserar med panel på vänster vägg, men på höger vägg blandar du panel med absorbering, du upplever ingen skillnad i ljud från vänster respektive höger kanal? Nu är det inte ovanligt att blanda, jag har själv blandat abs och diff på vägg, dock mer symmetriskt.

Snyggt jobbat!

Postad 07 oktober 2024 - 18:34

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

SNYGGT! ser trevligt och mysigt ut.

Men elementet sticker lite, om du inte vill måla det permanent så kan du göra som jag gjorde med min luftvärmepump. Spraya med biltema gummifärg. Går att pilla bort om man vill senare.

Ah tack för tipset. hur funkar det med värmen med gummifärgen? Har funderat tidigare på att göra ett perforerat typ "skydd" i trä för att det inte ska sticka ut men ska kika på färgen. 

Postad 07 oktober 2024 - 18:37

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Det var en revision som heter duga! Snyggt att du målade om högtalarna själv (som förvisso är gömda nu). Helt rätt med AT-duk och ha högtalarna på rätt plats. Det gör mer för upplevelsen än man tror.

En fundering, du diffuserar med panel på vänster vägg, men på höger vägg blandar du panel med absorbering, du upplever ingen skillnad i ljud från vänster respektive höger kanal? Nu är det inte ovanligt att blanda, jag har själv blandat abs och diff på vägg, dock mer symmetriskt.

Snyggt jobbat!

Ja, jag är glad att jag målade dom själv. Dom hade inte skämts för sig att stå i ett vardagsrum så länge man inte granskade dom väldigt nära. 

Hm tekniskt så diffuserar inte panelen snarare absorberar. Även om det är "glespanel" så är det ingen regelrätt algoritm för diffusering som ligger bakom panelen. jag upplever ingen större skillnad i ljudbilden höger/vänster men det är troligtvis för att Dirac live också gör sitt jobb. Sen ville jag ha kvar lite rött i rummet så det inte blev halet svart =) 

Postad 07 oktober 2024 - 18:54

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 835 inlägg
  • 0
Riktigt kul projekt!

Gillar när någon vågar måla om högtalarna.
Skulle älska ett par lackade i Vulcano Yellow!

Postad 07 oktober 2024 - 21:05

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Ja, jag är glad att jag målade dom själv. Dom hade inte skämts för sig att stå i ett vardagsrum så länge man inte granskade dom väldigt nära.

Hm tekniskt så diffuserar inte panelen snarare absorberar. Även om det är "glespanel" så är det ingen regelrätt algoritm för diffusering som ligger bakom panelen. jag upplever ingen större skillnad i ljudbilden höger/vänster men det är troligtvis för att Dirac live också gör sitt jobb. Sen ville jag ha kvar lite rött i rummet så det inte blev halet svart =)

Aha, kikade snabbt och tyckte det såg mer likt en diffusor, mitt misstag. Då handlar det om abs på båda sidorna och då förstår jag att det låter likvärdigt, bra!

I min förra bio så hade jag abs för första reflexen på båda sidoväggarna, men också en hård möbel som ofrivilligt diffuserade på ena sidan och det var påtagligt att den hissade övre registret på en sida. Inte alla märker sånt men för mig var det tydligt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gille-magi
    genstruktur
    2024-12-06 09:36:40
  • Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
    genstruktur
    2024-12-06 09:32:20
  • Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
    genstruktur
    2024-12-06 09:29:32
  • Centern
    mange87a
    2024-11-26 09:18:15
  • Sub 1 av 3: JTR RS1
    mange87a
    2024-11-26 09:15:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.